Gå til innhold

Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL �


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Glytter innom jeg også😊

 

Måtte bare gjøre noe visuelt for å vise at jeg har gjennomført en endring. Jeg har faktisk klart det. Husker jeg for mange kilo siden drømte om å ha under 20 kilo igjen, derfor ble det en grei ting for meg å skifte forum. Men jeg stikker innom hos dere, for dere er så hyggelige💖

 

Så vondt med disse plagene, kjære Sonar. Syns du er tapper som nå kommer til det standpunkt at du likevel må gjøre endringer og trosse smertene.

Stå på!! Som du sier, det er viktige endringer for helsa. Og det er en investering i livet vårt!

 

Januar ble en skikkelig drittmåned for meg også, i livsstilsendringen altså. Jeg skjønner ikke hvorfor det blir slik. Men har kommet til at det er fordi jeg har sluppet for mye taket i julen, og hjernen er tilbakestilt. Derfor må jeg jobbe mye mentalt, og da er det vanskelig.

En annen grunn er at januar er en tøff måned for hele famen etter juleferien. Plutselig kommer hverdagen tilbake, og det er en stor omvelning for både voksne og barn. Alle blir litt slitne de første ukene igjen. Det går jo fra full ferie til full hverdag. Her har vi også slitt med forkjølelser alle mann. Og nå når de fleste er friske av den, ja da våkner ene frøkna i mårres med røde prikker😒 late hjemmedager!

 

Nei, januar-15 ble ikke som den skulle. Men når det er sagt, er det små utfordringr i det store perspektivet. Og små isfjell dukket opp, vi må bare komme oss trygt og godt forbi, så er vi klare for full fres igjen.

 

Jeg har heller ikke gått opp. Har heller gått ned 600 gram i januar. Men som du sier, Sonar, det er liksom ikke nok. Vi skal ha livsstilsendringer med fine resultat.

 

Nei, frøken: vi finner pågangsmotet og fortsetter detteher!

Det er jo en grunn til at vi er her inne. Det er jo fordi vi vil endre kroppen vår, gjøre en innvestering i helsa. Og da er dt bare til å gøre det!!

 

Ha en flott uke😊

 

Jeg fortsetter litt her, jeg, selv om jeg har dumpa et forum også👠ja, takk, begge delet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Lenge siden sist. Har hatt det tungt noen uker, men nå går det lettere. Vekta viser 113,3 kg så ned 1,5 kg og nesten ned på vekta som jeg startet januar med.

 

Ned er ned om det er kg eller gram.

 

Jobber mye med meg selv om dagene, merker som andre nevner at juleferien sitter i lenger enn den burde og at hverdagen ikke var helt enkel å ta fatt i.

 

Lykke til i nytt forum Nueva vida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Herifra har det vært stille en stund, men har hatt litt dataproblemer som har ført til at jeg ikke har fått logget meg på forumet, men tittet innom og lest, det har jeg.

 

Gratulerer så mye til Nueva vida, og lykke til på nytt forum. Håper du fortsetter å titte innom her da, kjekt å høre hvordan det går med deg!

 

vekta her viser nå 102,7kg, 3,3kg ned fra utgangspunktet på 106 der jeg startet i desember.

Januar har gått helt greit, verken mer eller mindre. Skulle jo gjerne likt at ting gikk litt fortere ned da, men sånn er det vel alltid... Begynte på kurs 14. januar, og trives godt med det!

Siden kurset startet har jeg klart å trene hver onsdag etter kurset, men skulle ønske jeg fikk til litt mer etterhvert. Får bare ta det med tid og stunder, har som mål og klare 3 treningspoeng i uken, og det SKAL jeg klare! Jeg har også vært i svømmehallen! Onsdag for å trene, og søndag med jentungen! Badedrakten satt ikke akkuratt slik jeg håpet, men det skal hvertfall bli bedre for hver uke som går, er bare å hoppe i det.

Også har jeg fått på meg en bukse jeg kjøpte så sent som i oktober tror jeg det var, men i november/desember passet den desverre ikke lenger. Nå er det på, og sitter ganske så bra! hehe

 

Jeg har også tatt mål av kroppen og lagt det inn her. Planen er at jeg kun skal måle de ukene jeg ikke går ned i vekt, eller de gangene vekten er ordentlig kjip og viser +. På den måten håper jeg at jeg kan se fremgang på cm også, og finne motivasjon til en ny uke!

 

Hold motet oppe alle sammen, sammen kommer vi oss i mål!!!!

God mandags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen, damer.

 

Så var jeg endelig tilbake, jeg også. Januar var en aldeles pytons måned. Det føles som jeg har vært nede for telling. Har strevd hardt med motivasjonen, ja. :( Det eneste som har vært noenlunde positivt har vært trimpoengene. Men svært lite vits i dem når de har blitt "spist opp" av antall kalorier inntatt. :wacko:

 

Det er en mager trøst, men dog en trøst likevel, at jeg ikke er den eneste som har slitt etter jul. Nå har jeg imidlertid stablet meg på bena, og er i gang med sunne valg og registrering igjen. Vekten i dag viste 89,7, så nå er det bare 2 kilo igjen til jeg er der jeg var før jul. Forbasket med disse kiloene man må ta av flere ganger, gitt. Får satse på at det fra nå av går stort sett bare nedover. :D

 

Jeg har endret på Ned til påske-tickeren min, fra 10 til 5 kilo. Ned 10 kilo virket så usannsynlig, 5 er mye mer overkommelig. Og så kan man jo håpe at det forsvinner flere kilo... Likeså har jeg innsett at håpet om å komme ned på 70 til sommeren er noe urealistisk, så jeg har endret vektkurvediagrammet til å gjelde ut året. Tror det er mere korrekt. Og også her kan jeg jo håpe, og jobbe for, at det skal gå raskere... :rolleyes:

 

Nueva vida, gratulerer med avgjørelsen om å skifte over til ned 10-20-kg-gruppen. :D Det må føles ganske deilig. Tenker jeg holder meg her enda en stund, det føles liksom riktigst og tryggest foreløpig. Men artig at du kikker innom og kommenterer av og til, det var jo du som startet denne tråden... :)

 

Så var det på'n igjen, damer. Vi gir oss ikke, og står han av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det ny veiedag, og vekten visten 102,1, så ned 0,6 kg den uken som har gått. Fornød med det, selv om jeg gjerne skulle ønsket det gikk fortere! Begynt å gå i svømmehallen hver onsdag, får inn sånn ca 3 treningspoeng der. Det holder for tiden med 3, så får jeg heller øke etterhvert.

 

Ha en flott uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble en kjip dag. Vanligvis spiser jeg havregrøt til frokost. Den gir lite kalorier, langsomme karbohydrater, metter lenge, og inneholder også stoffer som er god for diabetes min. Og jeg synes det er godt. Så tenkte jeg at siden det var søndag skulle jeg unne meg et rundstykke til frokost i dag. Det kjøpte jeg i går, ett stykk halvgrovt rundstykke, og spiste det i dag, med litt bremyk, gul ost, mye agurk, og ørlitte grann appelsinmarmelade. Men fy flate hvor mange kalorier det ble! Mer enn tre ganger så mye som havregrøten! Sulten igjen ble jeg temmelig raskt også. Så det var en nedtur. Om det var verd det? Selv om jeg elsker alt som kan lages av korn, og melk, må jeg tross alt si nei, det var ikke det. Så dette kommer jeg ikke til å gjenta. Det blir fortsatt havregrøt til frokost, uka igjennom, heretter.

 

Værmessig ble det også en kjip dag. Det var snøstorm i går og i natt, så jeg måtte ut og måke vekk vinterens skjønnhet fra gårdsplassen min i morges. Da jeg vel og vakkert var ferdig med det, og hadde satt meg ned med frokosten, begynte det å regne! Det har det gjort i hele dag, øs pøs sil i bøtter og spann. Så dermed ble snømåkingen det eneste jeg kom utom dør i dag.

 

Jaja, det ble mye klaging, men det var godt å få det ut. I morgen er det en ny dag i en ny uke, så jeg satser på at det blir bedre da. Nå tar jeg kveld. God natt til dere alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, kjære, kjære allesammen!

 

Ole har herjet her hele helga, og nå er nettet ustabilt. Jeg har fått lest gjennom det dere har skrevet siste ukene, men jeg klarer ikke scrolle nedover å se etter at jeg begynner å skrive selv. Og derfor blir ikke kommentaren min veldig rettet mot hver enkelt. Klarer ikke huske hvem som var ditt eller datt...🙈 Vi får ta et litt generelt svar...

Men det jeg husker er at vi har jevnt over slitt med januar. Vi har også klart litt nedgang etter julen alle sammen.

Det samme gjelder meg. Januar ble en aaaaalt for lang forlengelse av julen. Det har absolutt blitt for mye godteri denne måneden. Lørdagsgodt har ikke eksistert denne måneden for å si det sånn. Hverdagsgodter! Men det er det slutt på nå, det går jo ikke i lengden. Trim har det ikke blitt, men en del hverdagstrim med barna. Men nå er det å finne tilbake til riktig vei, klarer vi det, når vi målene våre. For vi vil!! Og da klarer vi det!!!

 

Jeg har tatt av 1 kg disse fem ukene siden jul. Ikke noe jeg jubler over, men gråter jo heller ikke. Nå skal dette boostes fart i. For jeg skal føle meg vel og fin i bikini til sommeren. Jeg skal også være i GOD form så jeg kan nyte enda lengre fjellturer!

 

Ønsker dere en allertiders flott uke, damerðŸ‘💖😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Lenge siden sist jeg var innom, det går nedover på vekten her også, i dag viste den 112,9 kg, ned 0,7 kg siden sist.

Jeg er fornøyd med all nedgang og tar i mot med åpne armer :)

 

Det går lettere med tanke på mitt sukkersug +++, men i helga røk jeg skikkelig til og var sikker på at vekta skulle vise pluss i dag.

 

Aktivitet er det smått med, men har noen skippertak slik at jeg klarer 7 TP i uken.

 

Til lørdagen reiser jeg og mannen på skitur og skal være vekke hele uken, så regner med at neste tasting blir i uke 9. Om jeg klarer å passe maten så regner jeg med nedgang til da. Disse skiturene er jo rene fettforbrennerene.

 

Fortsatt god uke og god vinterferie til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt meg på Ned 10 kilo til sommeren-tråden, det bør være en realistisk nedgang. Derfor har jeg kuttet ut påske-tickeren og endret den til sommer i stedet. Det ble så voldsomt med tre diagrammer, det holder med to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Her var det veiedag på onsdag, og hadde veldig på følelsen at det ikke kom til å gå noe som elst bra. Har ikke hatt kontroll på noe jeg har spist, og hatt et kollosalt søgsug hele uken som gikk... Mye av dette er knyttet til at jeg har sluttet å snuse, og det er jo bra. Men det er jammen ikke gøy når vekta går oppover når man helst skulle sett den gikk nedover... :(

 

Vekten viste opp 0,6 kg, så det var jo mindre enn jeg hadde fryktet da... Så nå er jeg tilbake på 102,7....

 

Siden veiingen onsdag har det fortsatt vært ganske tøft, og både torsdag og fredag ble det alt for mange kalorier... Har ikke registrert, så aner ikke hvor mye, men ble nok endel... I dag har jeg begynt å registrere igjen, så får jeg se hvordan resten av uken skal gå...

 

Stå på damer, så håper vi den kommende uken blir lettere enn den vi har lagt bak oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Veiedag i dag, og vekten står fortsatt på 89,1, samme som siste uke. Sliter litt (litt???, nei - mye!) med sug etter noe godt på kveldstid, og har nok falt for fristelsen noen ganger mer enn godt er. :( Men det hjelper jo på humøret at ikke vekten har steget, da. :)

 

Lykke til med resten av uken, folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Da var jeg tilbake fra Skiferie i Alpene :) ble mye slalom i forrige uke, havnet på 30 TP.

Trodde først at vekta bare hadde stått i ro (ble vel litt mye mat og drikke), men i dag som er veiedag viser den ned 1 kg siden før turen JUHUU :)

 

Det gir motivasjon til å stå på videre.

 

Har også klart å komme under delmål 2 og er nå tilbake omtrent der jeg var før julen satte inn i 2014.

 

Føler at nå er jeg på rett spor. Det er godt å kjenne på at det løsner når det har stått i ro så lenge som jeg føler at jeg nå har gjort.

 

Vi har nok endret oss mer enn det vi er klar over og gir oss selv kreditt for. I alle fall jeg har veldig lett for å rakke ned på meg selv når det går sent. Det positive er at dersom en bare holder ut så vil det etter hvert løsne og gå rette veien igjen.

 

KLAPP PÅ SKULDRA ALLE SAMMEN :) jeg vil, jeg kan, jeg skal :)

 

klmz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbasket synd at en ikke kan lære av andres feil, men må gjøre sine egne erfaringer. For her inne på Forum hos GR er det utrolig mye erfaring og livsvisdom, gitt. Men en er nødt til å prøve og feile selv. Sukk. :blink:

 

Å endre livsstil er sørenmeg ikke enkelt. I det jevne løp går det stort sett greit, med små opp- og nedturer innimellom. Men når verden så plutselig vender vrangsia til, stuper en rett tilbake til gamle reaksjonsmåter, fullstendig uten å tenke. Og det vises jo selvfølgelig på vekta. Veiedag i dag, og det ble opp 0,9 kilo.

 

Det positive er at jeg er blitt klar over hva som har skjedd, og er tilbake på rett spor igjen. :) Så neste gang livet serverer en kilevink (for ikke å si knock-out) kan jeg forhåpentligvis klare det på en vektmessig mer positiv måte. :)

 

Så jeg er ikke slått ut, ermene er brettet opp og tiltaksviljen er stor. "Fordi jeg fortjener det", og jeg vil, jeg kan, jeg skal! :D

 

Vi står han av, folkens! Hurra for oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke overstått og veiedag, tiden flyr.

 

Ikke mye nedgang å spore her hos meg siste uken. Ned 0,1 kg er ikke det beste resultatet, men ned er ned :)

 

Hadde storinnrykk i helgen som var med middagsbesøk både på lørdag og søndag.

Det ble litt vel mye mat og dessert ++++

 

Så jeg er i grunn fornøyd med at vekta viser ned og ikke opp.

 

Kommende helg er det påan igjen med 2 barnebursdager, så håper vekta viser ned om en uke også.

 

Har altså ikke de helt store forventningene til nedgang kommende uke heller.

 

Men man kan jo ikke stenge verden ute heller i prosessen mot en lettere kropp. Det er heldigvis flere hverdager enn festdager i løpet av året.

 

Våren er ett rotterace i vår familie med bursdager rundt omtrent annenhver helg. Får satse på å være ekstra flink i hverdagene og unne meg litt sosialisering.

 

Håper det går lettere for dere andre og at det etter hvert har løsnet.

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Veiedag i dag, og 200 gram ned. Ikke mye, men ned er tross alt ned. :D

 

Nilie 80, det er ikke lett med barnebursdager og middagsgjester på løpende bånd. Men du har rett i at man ikke skal stenge verden ute mens vi er i prosessen mot lettere kropp. Vi skal tross alt venne oss til en livsstil vi kan leve med resten av vår tid. Så dette greier vi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Fått meg ticker eg også :)/>

 

God helg

Nilie80, duverden for en kjempejobb du har gjort med vektnedgangen. Jeg er virkelig imponert! Skikkelig bra jobba! :)

All honnør til deg!

 

God helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mange takk :) har jo brukt noen år, med mange opp og nedturer.

 

Kiloene jeg sliter med nå har jeg tatt av før, men de har lurt seg på igjen.

 

Har lært mye om meg selv i prosessen, blant annet å være glad i meg selv. Og det er stort.

 

Er ikke lenger bosspann for alt av kake og snoperester (ikke alltid i allefall :) )

 

Mange dårlige vaner er til tider helt borte, men har jo hatt en del tilbakefall.

 

Still going strong.

 

Veiedag i morgen, spent på hva vekten viser da. Hadde en snikveiing i dag og den viste ned 300 g

Så da har ikke helga vært så altfor ille likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :) vekta viste i dag 111,1 kg, ned 0,4 kg.

 

Veldig fornøyd med tanke på at jeg i helgen var gjest i 2 barnebursdager.

 

Til helgen skal vi pånytt i besøk, men da til mor. Og der blir det nok ikke store utskeielsene.

 

Vekten går rolig rette veien og eg håper på å nå neste delmål på 110 kg til april :)

 

Det er lite aktivitet her inne nå, men tror eg fortsetter her inne eg. Kjenner meg veldig igjen i forumtittelen.

 

Håper det går bra med deg og dine mål fa-mol

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går smått, men det går da nedover. Det ble 100 gram i minus denne uken. Kjenner jeg strever med motivasjonen, den er der, men av og til (= ofte :( ) er det vanskelig å hente den fram. Men jeg gir altså ikke opp!

 

Jeg blir her, jeg også, Nilie80, selv om det blir litt lenge mellom hver rapport. Burde vel vært flinkere til å være her når det butter imot, men da er terskelen virkelig høy! Sprøtt, egentlig. Men jeg har inntrykk av at det gjelder flere enn meg.

 

Forumtittelen passer meg også, så da er vi i hvert fatt to her inne. :D

 

Vi tastes.

 

Vi vil, vi kan, og vi skal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret på signaturen min. Det ble så deprimerende å se at vektkurven gikk så lite ned, og så mye oppover og bortover. Jeg har den fortsatt, men bare til eget bruk (kanskje jeg henter den frem siden en gang...?)

 

I stedet har jeg laget en linje som viser vektnedgangen min og mitt langsiktige mål. Tror kanskje det vil motivere meg litt mer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Forstår godt at du retter fokuset fremover. Det hjelper så lite å sitte å se på det som har vært, det kan vi ikke gjøre noe med.

 

Da er det bedre å ta med seg det som en evt. vet en kan gjøre bedre og ha fokuset på dagen vi lever i og gjøre det vi kan nå :)

 

Vi kan jo ikke lese fra en kurve hva vi har lært når vekta står i ro eller kanskje til og med går opp.

 

Kurver og statistikk kan være gode å ha men de viser aldri hele bildet. Men kan være artige når det går bratt nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wohoo kjemperesultat denne uken, ned 1,9 kg. Helt utrolig.

 

Delmål 3 er nådd og nå sikter jeg mot nr. 4 da er belønningen polar loop eller tilsvarende.

 

Helt ufattelig etter ukesvis med ett par hundre gram og så plutselig ned nesten 2 kg. Har ikke forandret noe som helst som jeg kan se. Har nok vært ett platå som plutselig måtte gi opp.

 

Smilet går rundt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...