Gå til innhold

Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL �


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Baker sarah bernhard og kransekakestenger.... HJEEELP...😜

 

Smaker bare littâ˜ºï¸ Og sammen med en tekopp var kransekakestengene himmelske🌟

Hmm.... Begge deler er laget av mandler, og mandler er sunt og inneholder mye Sunt fett og antioksidanter, and that makes it healty😂😂

 

 

Baker sunt også; grove rundstykker lagd av vann og olje i ovnen👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Oioi...

 

Dette er en vanskelig tid. Sliter med å holde fokus, samtidig som jeg er veldig redd for vektøkning. Er så redd det skal komme på igjen 2 av de 5 kiloene jeg har tatt av, når man vet hvor hardt men faktisk må jobbe for å ta de av igjen.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt av noen kilo før en høytid eller ferie, for så å gå opp igjen. Og da er det så innmari kipt å begynne på igjen. Når man gjør samme jobben om igjen og om igjen.

 

Jeg skal virkelig jobbe hardt for null oppgang i desember. Det er målet mitt!! Vanskelig nok det, tenker jeg.

Iallefall er det vanskelig å unngå å legge på seg igjen gram som nettopp er tatt av.

 

Får satse på en del trim. Jeg skal iallefall ut på en treningsøkt nåðŸƒâ˜ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder min ankomst i denne tråden jeg. Her kjenner jeg meg hjemme. Noen kjente navn fra tidligere, men viktigst av alt, jeg kjenner meg så igjen i det som blir skrevet her.

 

Jeg har i grunnen ikke kommet så mye lengre siden jeg sist var aktiv på forumet for nærmere 1 år siden. Vekten har stått stille, og jeg har ikke giddet bry meg. Eller det med å bry meg er jo egentlig direkte løgn. For jeg bryr jo meg. Jeg er jo ikke tilfreds med meg selv. Helsen svikter, energinivået er på bånn og jeg hater å se meg selv på bilder. For bildene viser ikke det samme som jeg er i speilet. I oktober fylte jeg 39 år. Da bestemte jeg meg for at jeg skal bruke mitt siste år på tredvetallet til å forbedre helsen min, både fysisk og mentalt!

Jeg vil bli en sunn og frisk 40-åring! Det er min motivasjon.

 

Strategien min er rolig tempo. Jeg kan ikke bli superflink over natten. Det har jeg prøvd før. Nå om dagen har jeg fokus på kostholdet og få i meg nok kalorier hver dag og av rett sort. Dette blir nok hovedfokuset ut året før jeg putter på aktiviteten i tillegg. Nå er jeg i skikkelig vinterdvale og energinivået er på bånn. Nok med jobb og forberedelser til jul. Og istedenfor dårlig samvittighet har jeg bestemt meg for at det er greit og prøve å nyte tiden vi er inne i nå.

 

Resultat siden 14.11.14: minus 2,3 kg

 

Da skal jeg gjør mitt beste for å bidra her i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) Da er jeg tilbake etter en herlig kortferie - og det var helt klart ikke tiden for å ta de riktige snugrepene... I tillegg har det vært flere julebord. Resultatet er ytterligere opp 300 g, så nå er den totale oppgangen altså 1,2 kg :angry: Vel, vel - det er ikke verdens undergang, så nå blir det nytt fokus igjen! Skal ta av dette før julehøytiden setter inn ( så blir det ikke total utglidning fram mot det nye året) Det er veldig riktig som du skriver, nueva vida, litt kos i denne skjønne tida må det være lov til å unne seg.Det høres forresten nydelig ut de bakekunstene du bedriver i disse dager!!

Flott å få en ny deltaker, Sonar :) Vi får holde fast, rette blikket mot mål, og akseptere at det går litt tregt denne måneden ;)

Fint å være tilbake - det trenger jeg!

Kos dere med måte - og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Riktig god mandag, alle sammen!

 

Så hyggelig, sonar! Vi har nok vært sammen på tråder før. Flott å møte deg igjen, men så kjedelig at du også er på samme sted som for et år siden. Jeg har heller ikke kommet så fryktelig mye lenger, har mistet noen kilo, men det har tatt veldig lang tid. Nå er det 9 kilo siden i fjor høst, og det er jeg veldig glad for. Men jeg føler det har tatt veldig mye tid, og det har vært så av og på. Det er det slutt på nå. Siden september har jeg tatt av 5 kilo, og jeg har hatt et jevnt og riktig fokus. Har fortsatt mye å jobbe med. Blandt anna har det sklidd litt ut de siste ukene. Men jeg vet jeg kommer på rett spor igjen. Ikke nå i desember, men etter jul er jeg på 100 %. Og da håper jeg du vil være med?

Jeg liker det du skriver om at alt ikke kan gjøres på en natt. Det er nok den feilen mange, deriblandt meg, har gått i mange ganger. Alt skal bli bedre og mye skal endres. Det er vel nesten umenneskelig?! Ta det litt sakte i sterten, og lytte til kroppen.

Hurra for 2,3 kilo borte på noen ukerðŸ‘

Du skal bli så flott og sunn en 40-åringðŸ˜

 

Minskern; fint at du er tilbake. Litt kjipt med denne oppgangen, men det vet jeg du klarer å snu. Du finner tilbake til fokuset, det har du jo virkelig vist at du kan ha kontroll på når du vil.

Jeg syns også vi må akseptere at det går litt tregt denne måneden. Men det betyr ikke full stopp, eller full gi f***. Vi skal prøve så godt vi kan. Jeg selv aksepterer null nedgang, men jeg aksepterer ikke mye oppgang. Jeg går for stillstand. Tar mye riktige valg, og gjør det beste jeg kan i en mnd med så mye fristelser og godsaker.

 

Så til mitt ukesresultat: ned 400 gram....hurray🎉👑🎊 vekten er i dag 88,8, noe som vil si en nedgang på 5 kilo siden først i september. Ikke en allverdens nedgang, men nedgang. Og det er jeg sjelegald for. Etter nyttår skal jeg sette inne enda hardere støt, for jeg skal nå målet mitt til sommerferien i juli👙👒

Det kan jeg hvis jeg vil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte folk. Dette hørtes ut som en tråd som passer meg, så da henger jeg meg gjerne på om dere har plass til meg :)

 

Har gått på kurs før, og i 2009 var jeg nede på idealvekten, nå virker det bare som en million år siden, og kiloene har kommet tilbake. Og jammen fikk de ikke med seg noen ekstra venner også :angry: Er bare så uendelig kjipt! Skulle være så flink da jeg var hjemme i mammaperm, men det ble heller det motsatte...

 

Fikk en forespørsel av en venninne om å bli med i svømmehallen, og bare tanken på det gjorde meg kvalm.. Ikke vet jeg om badedrakten passer heller... Så nå er det på tide å ta noen grep. Begynner på kurs i januar, men håper med å være aktiv her at det ikke kommer enda flere kilo på gjennom julen, og håper jeg klarer å stå stille til desember har passert.

 

Videre er jeg avhengig av pepsi max og sjokolade... Brusen har jeg aldri klart å kutte uansett så flink jeg har vært, så er veldig spent på hvordan det skal gå... Trenger alt av motivasjon og håper vi kan heie hverandre fremover og godt ut i det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, Reina!!

Jeg er så glad for alle som bil være med. Velkommen til deg ;)

 

Flott nedgang for noen år siden, synd at de kom tilbake. Også at de tok med seg venner da?!?! Uinvitert til og med😂😂

Det viktige er at du nå har kommet til å gjøre en endring. Syns desembermålet ditt er lurt. Tror ikke det er lurt for oss å sette oss noen jåerete mål for denne måneden. Det vil nok mest sannsynlig ikke oppnåes likevel, og tilbake sitter vi skuffa og med dårlig selvnilde. Og det trenher vi ikke!

Sammen jobber vi oss gjennom desember som best vi kan, og unner oss den lille kosen. Så kommer vi sterkt tilbake i januar, og da skal virkelig kiloene til verks før den lettkledde sesongen står for tur!!

 

En liten ting; slutt å tull!!! Ta på deg badedrakt og nyt en god økt i bassenget!!! Jeg skal i bassenget i dag, og neida, jeg trives ikke i badedrakt. Men jeg tenker at det er slik jeg ser ut, og siden jeg ikke har gjort noe med det så må jeg leve med det. Samtidig tenker jeg at nå gjør jeg en endring, og er veldig tilfreds med det, jeg liker det. Men jeg skal leve mens jeg endrer utseende. Jeg kan ikke lavære basseng med barna fordi jeg føler meg uvel, det gir jeg ikke meg selv lov til. Det samme syns jeg ikke du heller skal gjøre! Bruk det som en motivasjon: neste gang jeg er i bassenget skal jeg være litt smalere og føle meg litt mer vel!!

 

Pepsi max og sjokolande.... Virker kjent🙈

Sjokolade er absolutt min store svakhet. Men man får bare unne seg litt. Men jeg går på en small med jevne mellomrom. Det er noe som skal jobbes skikkelig med på nyåret.

Pepsi max.... Tror den skal få være med😊

 

Syns det er hyggelig at du vil være sammen med oss, og jeg gleder meg til fortsettelsen!!

 

Hva er vekten din? Målet ditt? Alder? Liker du å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år, startet på 106 kg i går... Mål: 75 kg

 

Så er endel å få vekk, men det skal jeg klare.

Er ikke fryktelig begeistret for trening nei, men kommer meg avgårde i ny og ned. Ved siste vektnedgang trente jeg ganske mye, men har vel innsett at jeg aldri kommer til å bli "bitt av basillen" for å si det sånn. Her er det vel mer å betrakte som et nødvendig onde, men håper det endrer seg litt til det bedre da.. Er jo digg når man er ferdig med en god treningsøkt :P/>

 

Ja den badedrakta skal på (!!!), men venter til etter jul :/

 

Synes det til tider er veldig vanskelig med maten da, alt for mange fristelser der ut. Spesielt når man er på jobb. Har en meget sittestillende jobb (kontor), så blir lite bevegelse iløpet av arbeidsdagen.

 

I dag jobbet jeg overtid til kl 19, vanigvis inkluderer det hvertfall 2 halvlitere pepsi max og en sjokolade på siden. Og så kanskje litt pizza i tillegg. Ser jo hvordan det har hatt seg at vekten har krypet oppover. Men i dag følte jeg det gikk fint! Grønt eple med mager vaniljekesam og kanel til lunsj, to knekkebrød med skinke som mellommåltid i 2 tiden og som overtidsmat ble det Fjorland skinkestek med saus og poteter (440 kcl eller no). Ingen pepsimax og drakk nesten 1 1/2 liter vann iløpet av dagen.

Fikk jammen en kommentar på at jeg drakk så mye vann :o/>

 

Men nå har kvelden senket seg. Skal bare registrere dagens matinntak, og har tatt et glass pepsi max nå :D/>

 

Hva er din alder Nueva vida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg at det har gått ganske så greit med maten. Ble et utfordring da vi ikke hadde planlagt middag på forhånd, så endte med fjordland tortellini. Hev innpå med amerikansk grønnsaksblanding og brokkoli, så når jeg registrerte det ble det ikke så halvgæli alikevel.

 

Mannen dro frem sjokoladen i dag... 50% på plater fra freia på rema1000 endte i at han kom hjem med to store plater av favoritten Kvikklunsj med havsalt :angry: Men holdt meg til pepsi maxen, den sjokoladen kan han ha for seg selv :P

 

Nå skal jeg snart ut å gå tur med en venninne, det blir de første treningspoengene, så skal bli deilig! Gikk på vekten i dag tidlig, og den var høyere enn her om dagen. Men skal prøve å unngå vekten og holde meg til veiedag hver onsdag fra neste uke. Å veie mandag for så å veie i dag ble alt for kort margin. Men fremover blir det veiedag på onsdager, så holder meg til det. Kurs begynner 14.01.15 :D

 

Hvordan har din dag vært Nueva Vida? Er det noen andre her på tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Så artig at det kommer flere med! Det er utrolig hva det hjelper å ha flere med på tråden. Kanskje blir det litt mere aktivitet etter jul - førjulstiden kan være hektisk nok for noen og hver. :)

 

Da er jeg tilbake igjen, etter to uker med mye god mat, og mye gåing. Var spent på resultatet da jeg var på vekten i morges, men ble gledelig overrasket. Jeg har tatt av 500 gram, og veier nå 87,9. Hurra for meg. :D

 

Jeg har hatt god tid til å tenke, jeg har reflektert en del over dette livsstilsendringsprosjektet mitt (høres så mye bedre ut enn slankeprosjekt), og kan summere det hele omtrent slik: Ambisjonsnivået mitt var nok noe urealistisk fra starten av. Sommeren 2015 var laaaaangt frem i tid, og å ta av 30 kilo til da skulle gå sååå greit. Da Kick lanserte prosjektet 10 kilo til jul hev jeg meg med. Hah, 10 kilo ti jul, det var da bare "a piece of cake". Jo takk!

 

Jeg har etterhvert innsett at mine mål ikke er realistiske. 10 kg til jul ble pr i dag 5,1. Litt over halvveis, og forhåpentligvis forsvinner noen gram til frem til julekvelden. Men 10 kilo? Nei. Når jeg ser på vektkurven min ser jeg at det må en kjempeinnsats til for å nå målet om 30 kilo til sommeren. Det tror jeg faktisk ikke at jeg orker.

 

I begynnelsen gikk det så greit: Motivasjonen var på topp. Kiloene rant til å begynne med av. Alt så så rosenrødt ut. Men så begynte det å butte imot. Snopbehovet meldte seg. Det kom noen venninnekvelder og runddager og andre familiebegivenheter og torpederte opplegget. Kroppen hadde kommet over vektreduksjonssjokket, og satte inn forsvaret for full styrke. Hverdagen kom med sine opp- og nedturer. Noen kilo snek seg på, og så måtte man starte jobben med å få dem av - igjen.

 

Jeg har ikke mistet motivasjonen, langt derifra. Men er vel blitt noe mer realistisk. Det har tatt noen år å "bygge " den kroppen jeg har, hvorfor skulle jeg da tro at å "rive den ned" skulle være gjort på et blunk? Jeg har innsett at jeg må ta tiden til hjelp.

 

Det var kjempemotiverende med juleprosjektet, det ble en måte å konkurrere med seg selv. Men altså ingen krise at jeg ikke når frem. Samme med sommer 2015, jeg tror det heller blir et i-løpet-av-2015-prosjekt. Det er mere realistisk.

 

Så fokuserer jeg på hva jeg har greid. 13 kilo fra mai til i dag er for meg godt gjort! Jeg har krympet ganske mange cm rundt omkring på kroppen (sukk, skulle ønske det forsvant litt mere av lårene), og det merkes på klærne. Jeg er heller ikke bekymret for fremtiden. Jeg vet at kiloene forsvinner, og at livsstilen min blir sunnere. Jeg må bare akseptere at det tar litt lengre tid enn optimismen min sa i starten.

 

November og desember er tunge måneder, men er heldigvis snart over. Julen er tid for mye selskapelighet og god mat, men jeg har erfart at det ligger litt i bakhodet å være obs på hva jeg putter i munnen. Noen gode vaner er da blitt innarbeidet. ;)

 

Så kommer 2015, med blanke ark og farvestifter til, og fullt fokus på prosjekt livsstilsendring. Som nueva vida sier: Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror jeg melder meg på her jeg. Har holdt på leeeeenge med livstilsendring, og mange vaner er endret.

 

Har som mål å komme ned i 90 kg, jeg er en høy kropp på 183 cm, så tror at 90 er det rette tallet for meg :)

 

Jeg veier i dag 112,2 kg, på mitt meste (målte) veide jeg 148,7 kg (i 2006) så har slitt av noen kg under veis.

 

Har deltatt på x-antall Roede-kurs og er kjent med opplegget, deltar på kurs med jevne mellomrom for å friske opp i kunnskapen, men holder for det meste på for meg selv og synes det stort sett går greitt. Men det er godt å kunne ventilere litt til tider samt det å lese hvordan andre gjør det er super motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere deltagere i tråden!

 

Fa-mol: Så flott med nedgang! Jeg er så enig med deg at livsstilsendring er det rette ordet.

 

For det er jo ikke for en periode vi må endre, vi må endre hele tankegangen rundt matinntak for å få et varig resultat. Jeg jobber mye med tankegangen min. Når jeg blir fristet med sjokolade (enten tilbydt eller bare lysten kommer; og den kommer ganske så ofte) så sier jeg til meg selv at den sjokoladen er ikke tenkt til meg i dag. Og det er kjempeviktig for meg å ha tenkt gjennom matinntaket før jeg spiser. Det hjelper meg å kontrollere impulsinntak av mat. Men jeg har en laang vei å gå. I helgen som var følte jeg det var 2 steg tilbake. Og det vises på vekten. Flere ganger i løpet av helgen tok jeg meg selv i å ha spist godterier uten en bevisst tankegang, plutselig hadde jeg spist. Blir jo så ergerlig på meg selv. For det er lov med litt kos, men det skal være en tanke på det før jeg putter i munnen. Her er det mye å jobbe med. Samtidig som jeg ikke har de store forhåpninger for desember, så kan jeg ikke bare la desember skurre og gå uten å jobbe med livstilendringen. Da blir det ekstra tungt i januar, og jeg er redd jeg fort detter inn i gammelt mønster.

 

Reina; hør på nueva vida; kom deg i bassenget! Det er gjerne en stor terskel å klare det når vi ikke føler oss vel med vår egen kropp, men prosessen med livstilsendring handler også om å godta kroppen vår slik den er. For jeg tror ikke automatisk vi blir mer glad i kroppen vår bare vi mister de antall kilo. Nå høres det kanskje ut som om jeg hopper i bassenget uten noe problem, det er langt fra sannheten. Jeg synes det er tøft, men jeg gjør det. Skal ærlig innrømme at jeg begynte på vanntrening og det var så godt å se at der var det herlige folk i alle fasonger og aldre. I starten måtte jeg dusje hjemme rett før jeg gikk til svømmehallen. For jeg taklet ikke å dusje i fellesdusjen. Nå går det greit. Og jeg føler meg jo så sprek når jeg trener i vann :)/>

 

Nilie80: Velkommen til deg også, du er kommet langt på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, så kjekt med aktivitet her på tråden!

 

Jeg skal komme meg i bassenget, her har de "dametrening" hver onsdag så tenkte prøve meg på det ;)

 

Nå flink du har vært Nilie80, du er jo godt igang. Jeg gikk på kurs ved siste store vektnedgang, men ikke på hold vekten. Den feilen skal jeg prøve å unngå nå. Er så alt for lett å tenke at dette går bra, for så å falle tilbake i gamle vaner.. Vel, det er hvertfall min erfaring...

Livsstilsendring tror jeg er ett stikkord her! Så får det ta den tiden det tar Fa-mol, Rom ble ikke bygget på en dag ;) Og som du sier: det må jo nødvendigvis ta litt tid "å rive ned" en kropp man har brukt år å bygge opp ;)

 

Har nå klart å holde meg unna min beste venn sjokoladen siden søndag, var hver dag en periode :wacko: Ellers går det greit nok med maten, tenker jeg legger meg på meny 2. Men i dag har jeg bare spist 1000 kcl, og kl er 22. Må prøve å fordele matinntaket bedre utover dagen, men i dag var det så hektisk at jeg ikke rakk frokost før kl 10.30...

 

Sonar: helt klart at man må prøve å være bevist, men noen ganger er det lettere sagt enn gjort :P

 

I morgen skal jeg møte mannen i byen og han vil gå på indisk... Har på følelsen at det kommer til å involvere mange kalorier. Får pørve å ta litt beviste valg, men er ikke lett når alle rettene er lagt på fløte! Ønsk meg lykke til, håper ikke dette ødelegger de siste dagenes innsats.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, damer. Og så glad som jeg blir når jeg ser så mange her inne som bidrar til aktivitet i tråden minðŸ‘

 

Jeg er en 31-år gammel gift tobarnsmor💜

 

Reina: så flink du var som sto unna sjokoladen her om dagen. Det står det respekt av👠Når det attpå til kommer i hus, og på bordet, ja da kreves det mental styrke!! Jeg håper du kommer deg i bassenget, for det er viktig for oss å leve det livet vi vil selv med kiloene våre. Vi kan ikke vente til vi når matchvekt! Vi lever i dag, vet du, kjære deg! Ser at du har valgt meny. Det er lurt! Jeg har ikke gjort det i høst, og har klart meg sånn nogen lunde. Men på nyåret må jeg sette inn et ekstra støt, hvis jeg skal nå sommermålet mitt (og det skal jeg daâ—ï¸), og da trenger jeg litt mer kontroll. Viktig å ikke få i seg for mye, men vi må passe på så det ikke blir for lite heller. Da stopper det liksom opp!

Kos deg på indisk i dag, og ta det sunneste alternativet, da har du gjort det du kan! Vi skal jo leve, og disse tingene er av unntakene og da unner du deg en hyggelig kveld og et deilig måltid!!

 

Famol: Velkommen tilbake fra tur, og gratulerer med fint ferieresultatðŸ‘

Jeg liker tankegangen din. Og det handler ikke om å miste motivasjon, men å være realistisk. Det handler om å sette seg mål som kan nåes, og det er viktig på alle av livets arenaer. Vi gikk vel alle i den julemålfella. Slike vil jeg unngår i fremtiden, nettopp fordi de gjør meg bare vondt! Nå prøver jeg også å kose meg over det jeg har klart, og ikke ofre så mange tankene på at det ikke ble som jeg ønsket. Det er bare selvdestruktiv tankegange, og vet dere, det trenger vi ikke! Blanke ark i 2015, ja. Det skal vi nytte oss av. Denne tiden vi er i nå, er vanskelig. Det kommer vi ikke utenom. Men jeg syns vi er flinke til å gjøre det beste ut av det!!

 

Nille80: velkommen skal du virkelig være! Og for en respektabel jobb du har gjort!! Virkelig bra!! Da fortsetter vi til du er i mål😊

 

Sonar: den godterispisinga uten å tenke..... Ja, det er noe om. Vet ikke hvor mange ganger "det bare har skjedd..." Men de gangene jeg har strammet skikkelig inn og tenkt, ja da koser jeg meg så veldig mye mer med det jeg putter i munnen.

 

Nå er jeg inne i en kjip uke, kjenner jeg. Eller nei, den er jo ikke kjip, for jeg koser meg sånn i denne tiden. Men det blir litt for mange småkaker som forsvinner innenfor tennene mine. Og det skulle jeg ønske de ikke gjorde. For jeg vil jo helst klare å gå opp minst mulig denne tiden. Det blir så vondt i januar, når man må begynne på de samme kiloene igjen....

Trening skulle det bli mye av. Det ble lagt på hylla etter en styrkeøkt først i uka. Dro på meg noe skikkelig vondt i ryggen, ligner litt isjias..?!?!... Det har vært skikkelig plagsom de siste dagene, men jeg tror det er på tur til å forsvinne igjen. Det håper jeg virkelig!!!

 

Jeg ønsker dere alle en riktig fin helg💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen Nueva vida :)

 

Er spent selv på onsdagen Nueva vida Snes uken gikk helt greit, men i dag ble det kmuligens litt for mye kake da vi hadde besøk... Prøver å ligge på 1600 kalc, men i dag ser det ut som det sprakk, registrerte i dag 2200 kalc totalt....

 

NY uke i morgen, da blir det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ny uke, nye muligheter ☺ï¸

 

Jammen er du flink, reina, som registrere selv om du vet det har gått skeis. Der har jeg syndet før... Nå registrerer jeg ikke, men har jo drevet med det tidligere. Men det ble til at jeg ikke gadd registrere nå jeg visste regnskapet ble sprengt. Nå leker jeg med tanken på å registrere etter jul, men jeg får se... Syns det er litt pes😑 men jeg får se...

Flink er du som gjør den jobben, også blir det spennende onsdag!!

 

Jeg har jammenmeg mistet noen gram denne uken. Ikke mye, men ned er ned. Denne gangen viste vekta 88,6 og dvs 200 gram ned. Selvfølgelig glad for det, og tilfreds. For innsatsen er ikke til å flagge for, liksom. Koser meg og nyter disse deilige adventdagene.

Trim har jeg heller ikke vært flink til.

 

Satser på litt ekstra pågangsmot denne siste uken før jul. Siste veiing blir neste mandag. Men vi tastes jo før den tid☺ï¸

 

Ønsker alle en riktig fin uke!

 

Og husk å nyyyte dagene. La julefreden senke seg, og ta vare på de dere er glad i💫💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva: Så bra med nedgang! Alle gram hjelper på motivasjon, det er iallfall min erfaring.

Det gikk ikke så bra med meg på forrige veiedag, opp 800 gram. Og det er iallfall ikke forsvunnet i løpet av helgen med overnatting på hotell fra fredag til lørdag. (lunsj fredag, julebord kveld og frokostbuffet lørdag) og svineribbe til middag i går kveld. Jaja, prøver å være bevisst utenom. Eksempel ble det ingen lørdagssnop på meg lørdag. Og jeg valgte mat fra koldtbordet på julebordet, ikke typisk julemat. Da fikk jeg smakt på mye deilig mat og var ikke stappmett etterpå. Det var et bevisst valg. Pinnekjøttet skal få vente til julaften.

 

Ny uke, nye muligheter og JEG VIL, JEG KAN og JEG SKAL!

 

Ønsker dere alle en fin uke i juleforberedelserinnspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva vida: Føler jeg må registrere, sklir så fort ut hvis jeg ikke tar meg i nakken å bare gjør det. Gjorde det sist gang, og bår jeg stoppet fordi jeg tenkte at dette kan jeg jo uansett så kom kiloene snikende på... Så skal prøve å gjøre det hele tiden.. Er jo noe med at man da ser hvor alle kaloriene kommer fra og blir litt bevist matvarer som har høyt kaloriinnhold. 200g ned, hurra! Nedgang er nedgang :D Har tyvtittet litt på vekten (må skjerpe meg, kanskje be mannen gjemme den bort?), og ser ut som jeg kan ha godt litt ned. Satser på for føler innsatsen burde tilsi vektnedgang til tross for noen få utskeielser. Men det endelig resultatet kommer onsdag!

 

Sonar: utfordrende med alt det ekstra som er nå i jula, men supert at du er bevist utenom!

 

Keep up the good work ladies!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Takk for at jeg får være med :)

 

Ny uke unnagjort og ned 200 g, vekten viser 112 Kg nå på morrakvisten.

 

Lite aktivitet på meg hittil i uken, vi var og stod på slalom på søndag, dvs. eg prøvde og min mann måtte hjelpe meg ned igjen etter en tur opp i stolheisen LOL

 

men det er god trening i å reise seg med slalomstøvler på beina, puh var drivende svett, brukte vel ca. 1 time på å komme meg ned igjen, det ble med den ene turen opp med heisen :)

Datt i annenhver sving. Var sikkert ett komisk syn. Gangsperra har akkurat forlatt lår og armer :)

 

Kjekt var det no, når vi omsider kom oss ned, og det blir vel tur igjen til helgen om vi får tid.

 

Fikk vel en smule mestringsfølelse fordi jeg ikke bare ga opp og trakket ned igjen, men faktisk stod på skia ned :)

 

God Jul til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Enig med deg i det med registrering, reina😊 Er bare jeg som syns det er litt pes.... Men for å virkelig få fart på dette så bør jeg nok vurdere sterkt å begynne med registrering på nyåret.

 

Smugveiing...ja,ja,nei,nei (som nissemor sier🎅) det er vel et kjent problem for oss alle. Jeg klarer ikke å holde meg unna vekten, selv om jeg vet jeg burde holde meg til en veiedag. Reigisterer jo bare mandag, men klarer ikke lavære, liksom...

Godt man har noe å jobbe med😜

 

I går var det bytur med kafebesøk og middag på egon.... Jaja, får bli som det blir. Disse desemberukene klarer jeg saktens ikke ta med noe særlig sammen. Prøver å følge med vekten så det ikke blir så ille gæli...

 

Det er innspurten nå. Mye som skal ordnes, og i tillegg er t juleavslutninger. Men vi gjør bare det vi vil og det vi liker her i huset. Ikke noe stress med det vi syns er unødvendig. Men huset må jo få en real helgevask før den store høytiden, men det blir nok ikke før over helga.

 

Hvordan gikk det med vekta, reina??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nille80; gratulerer med nedgang. Ned er ned vettuðŸ‘

 

Hehe...du høres ut som meg på slalom. Jeg prøvde i fjorvinter, og er noget usikker på om dette er noe jeg kommer til å prøve igjen?! Jeg er nok inget fartsfantom...

Bra du fikk mestrinhsfølelse ut av det, det er flottðŸ‘ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, folkens. :)

 

Ukens veiing er foretatt, og det ble 200 gram ned fra siste uke. Jeg er fornøyd. Det går nedover, og 200 gram er tross alt 200 gram.

 

Reina, jeg er enig med deg i det med registrering. Har droppet det nå disse ukene etter at jeg kom hjem, men ser at det lett sklir litt ut. Så fra januar av blir det daglig registrering igjen. Synes det er greit selv når jeg får "sprekker", det er ganske skremmende og samtidig motiverende å se hva utskeielser egentlig innebærer av kalorier.

 

Nilie 80, så tøff du er som prøver deg i slalombakken. Jeg har prøvd det en gang, da guttene var tenåringer, og jeg tror de skjemtes seg halvt i hjel. :D De mestret det som ingen ting, mens jeg datt og datt, og må bare innrømme at jeg ikke har prøvd senere. Vinteraktiviteter er ikke min greie!

 

Nueva vida, ned er ned, selv om det bare er 200 gram. Og flott at du koser deg i adventstiden. Man skal kose seg innimellom, det er en del av livsstilsendringen å tillate seg kos i høytidene, uten at man dermed tar helt av.

 

Sonar, du gjorde smarte valg på julebordet da du valgte fra koldtbordet, og sto over julematen. Det er en god følelse å være mett, og ikke stappmett. Kos deg med pinnekjøttet julaften, det har du fortjent.

 

Jeg synger i kor, og hver jul synger vi på en gudstjeneste i løpet av adventstiden. Før julegudstjenesten i fjor måtte jeg kjøpe meg ny bukse. Korbuksen min var blitt så trang at den kunne ikke brukes. :( Sist søndag skulle vi synge på gudstjeneste igjen, og jeg tok frem den nye buksen. Må si det ble tendens til panikk i rosenes leir da jeg oppdaget at den var alt for stor, ja. Det var helt umulig å bruke den, jeg kunne trekke den på og av uten å åpne knapp og glidelås. Spenningen var stor og panikken nær da jeg fant frem den gamle. Og gjett hva: den passer meg utmerket, ja faktisk er den en ørliten tanke for vid, nesten så jeg måtte ha belte på den. HA! Hurra for meg! :D Gjett om jeg var glad! De to buksene var virkelig et bevis på at det nytter!!!

 

Den opplevelsen var en vitamininnsprøytning av dimensjoner, så fra januar av er det full skjerpings igjen. Kiloene skal av, og ikke på igjen. Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL, og dette greier vi, damer! :D

 

Nyt adventstiden. Vi tastes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Kom meg ikke på vekta i dag tidlig, ble alt for dårlig tid. Utprega B-menneske, så litt utfordringer på morrakvisten der :P Men steg nå opp på vekten nå akkura, og nå viste den 105,2! Så ned 800 gram på vel en og en halv uke. Ble noen utfordringer denne uken, men veldig fornøyd over at vekten gikk nedover denne gangen, det er det nok veldig lenge siden. Har jo bare krabbet oppover den siste tiden. Så dette er en god start, nå må jeg bare dra med meg dette in i julefeiringen og komme meg gjennom desember.

 

Nillie80, så imponert om at du prøvde deg i slalombakken! Vintersport er nok ikke noe for meg heller, har ikke stått siden barneårene.. pg 200 gram er ned, det må vi ikke glemme!!! :D

 

Fa-mol: Gratulerer så mye med "nye" nesten for store bukser! Gleder meg til jeg kan dra frem klær fra skapet som jeg har vokst ut av. Og ikke minst kunne shoppe litt klær igjen. Begynte i ny jobb før sommeren og satt av nesten 3000 kr for å hanle litt klær når første lønnen kom. Det ble bomtur uten like, utrolig kjedelig å ikke finne noe man synes ser greit ut når man først har satt av penger.... Men gleder meg til jeg skal sette av penger til det igjen! Å kunne gå i en butikk, se i speilet og være ganske så fornøyd igjen!

 

Og forresten må jeg si at jeg også synes det er pes med den registreringen, de burde lage en app som gjør ting litt mer lettvint. Men istedenfor å bruke uendelige minutter på dataen med facebook osv, har jeg bestemt meg for å registrere mat. Men merker jeg må prøve å bruke vekten litt oftere, blir nok noen ganger litt synsing i forhold til hvor mange gram ting veier...

 

Fortsetter med god insats videre nå og håper på videre nedgang! :D Lykke til videre, god lillelørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisannâ—ï¸

 

Gratulerer med nedgang, reina! 800 gram er mye, det merker man. Moro når det går riktig vei.

Famol: ned er ned. 200 gram er innafor👌 Så moro med den buksa. Det er jo virkeloig motiverende når klær blir merkbart større. For ikke å snakke om når for små klær plutselig passer. DET er digg det☺ï¸

 

Vet dere; jeg er mektig imponert!!! Vi syns alle det er utfordrende tider, og faller alle i fristelsen-fella. Men det virker som vi har ganske kontroll likevel. Vi går jo nedover. Jeg for min del frotser ikke lenger. Jeg tar en liten kakebit og koser meg. Før spiste jeg mye mer av ting. Nå unner jeg meg litt. Og i denne adventstida må jeg jo innrømme at litt har blitt mer enn jeg har tenkt å godta, men godtar det nå. Jeg tenker også litt kompensasjon. Som i går da jeg og minstemann lagde risboller. Noe vi selvfølgelig ville smake på til lunsj. I stede for to brødskiver i tillegg til risbolle, spiste jeg en brødskive. Da blir regnestykke iallefall litt bedre. Vet at dette ikke er greitt å gjøre i det lange løp, men det er ikke snakk om det lange løp heller😂 Det blir bare en metode for å gjøre desember litt magrere.

Ellers holder vi oss til sunne matvalg, til alle måltider. Blir ikke noe sylte, ribbe, lefse og mye annet kos før juledagene er her.

En annen endring jeg merker hos meg selv er at jeg spiser mindre måltider. Vet ikke når sist jeg var STAPPmett. Det er faktisk mange uker , kanskje måneder siden. Jeg spiser meg såpass at jeg holder meg til neste måltid. Der er det nok mye kcal, som jeg har unngått. Og det viktigste for meg med den endringen, er at den er usynlig. Barna merker ingenting. Jeg unngår ingenting, men tar fornuftige valg. (Det er forresten derfor jeg ikke har lyst på registrering, for da må det veies også, og det jeg ikke veldig lysten på å gjøre med barna mine tilstede...)

 

Smugveiing, Reina... Jeg veide i dag, og det så himla bra ut...men det er mandag som teller. Og dit er det mange dager til, samtidig som kroppen varierer og kan justere mye på noen dager...

 

Jeg ønsker dere alle fortsatt noen riktig fine dager! Både med juleinnspurt, og kos🌟💜

 

I kveld skal jeg og barna pakke inn julegaver..gleder megðŸ˜ðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...