Gå til innhold

Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL �


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Dette er en ny tråd, men er på en måte en fortsettelse fra "ikke ny, men starter for siste gang". Starter en ny fordi jeg selv trenger litt nytt, og fordi mange har falt av den gamle. Dessuten er jeg på stedet hvil etter 10 måneder....

 

Så over til ny tråd:

Jeg er en gammel traver, som alltid har drømt om vektnedgang, men alltid mislykkest. Hvorfor? Fordi hodet ikke har vært med. Jeg har aldri funnet den indre motivasjon, noe jeg nå føler og håper jeg har. Jeg har innsett at det handler om mine indre tanker, og de er det jeg som styrer. Ønsket mitt har ofte, og nesten alltid, vært knyttet til utseende. Jeg ser feit ut, jeg vil se bedre ut..osvosv... I det siste har jeg fått en annen innfallsvinkel, som er minst like viktig. Nettopp det helsemessige. Jeg har ikke livsstilssykdommer, men ser at jeg kan få det om denne livsstilen fortsetter. Min nye livsstil handler om å forbygge sykdom, gi meg selv (og andre) en bedre utgave av meg selv. Jeg drømmer om mer energi. Mindre klesstr er en bonus, men selvfølgelig også en kjempe motivasjon.

Jeg vil gjerne mestre, bygge selvbilde. Ved å gi meg selv utfordringer jeg takler og mål jeg når!

 

MINE TALL

Tyngst vekt: 97,2 (høst-13)

Sommer-14: nesten 95

Ny start: 93,8

nå: 92,0

HOVEDMÅL: 70

JULEMÅL: 83

DELMÅL: lager meg små delmål underveis. Første var 92 til høstferien, noe jeg alt har klart������

 

Jeg tenker livsstilsendring. Det betyr at jeg har startet en ny måte å leve livet mitt på. Det er slutt på inaktivitet, sofasliting og mye usunn mat. I dag lever jeg med vanlig mat, gjerne lettest mulig, men pannekaker er lov en sjelden gang i en familie, det samme er tacokosen innimellom. Lørdagsgodt er en selvfølge, og bursdagskake i festlig lag er også lov.

Bortsett fra det er det å holde seg på den smale sti, og jobbe 24/7 med hodet!

 

Veiedag mandag,

 

Denne tråden brukes til å skrive om dagene, tankene, oppturene, nedturene (de kommer vel....), ja det meste som har med denne nye livsstilen å gjøre������

 

Ønsker du å være med er du selvfølgelig velkommen������

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nueva vida.

 

Det er ikke så dumt med en ny tråd. Som du sier: for din egen del, - men også for alle oss som er mer og mindre nye på Forum. Det kan føles vanskelig å "trenge seg inn på" en tråd som virker gjennom-innarbeidet, og der deltagerne later til å kjenne hverandre svært godt etter hvert. Kanskje terskelen føles lavere når man kan slutte seg til en ny tråd. Og at det er motiverende og skjerpende å dele opp- og nedturer, vekt, tanker og følelser kan jeg underskrive på. :)

 

En liten presentasjon:

Jeg er 60 år, skilt, to voksne barn, et barnebarn på 4. Har en venn, men er ikke samboer. Har hele mitt voksne liv vært jojoslanker, og tanken bak alle slankeprosjekter har vært "jeg er feit". For et år siden fikk jeg diabetes. Det ble en vekker, som satte i gang en tankerekke: Skal jeg unngå komplikasjoner må jeg legge om livsstilen. Da vekten viste 101 kilo i vår innså jeg at jeg måtte ha hjelp, og meldte meg på kurs. Det ble en skikkelig vitamininnsprøyting! Jeg innser at jeg må ta tiden til hjelp, og at jeg vil trenge hjelp til å holde vekten (når den tid kommer). Men ellers satser jeg på å greie mest mulig selv, blant annet ved å kunne avreagere og få puff og motivasjon her på forum.

 

Jeg startet på 101 kilo i mai. Vekten i dag er 89,7. Jeg har som mål å komme ned til 83 til jul, og 70 kilo er hovedmålet mitt. :D Veiedag onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :) Jeg blir gjerne med på denne tråden også ! Har vært innom noen ganger på din forrige tråd, nueva, og kan være enig i at det noen ganger kan være lurt å starte på nytt....( Det er vi jo vante til i denne "bransjen" ;) Følger med på - og registrerer vekt på tråden 10 kg innen jul. Den har hjulpet meg mye i høst. Har nå holdt på i 7 uker, og er faktisk veldig nære mitt andre delmål; nemlig minus 10 kg. Har satt et langsiktig mål til sommeren - 15: NED 30 KG - det er passe hårete mål for meg., Har ikke vært nede i den vekten i de siste 25 årene...

Jeg har mange punkter til felles med deg, fa - mol, Det gjelder utgangsvekt, alder og, ikke minst...det store målet :)

Alltid inspirerende å lese dine innlegg nueva - skjønner at det nærmer seg en ferietur - det blir sikkert topp!!!

Lykke til videre begge to :) Vi får dele det vi kan her inne - til gjensidig inspirasjon og støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God morgen ;)

Så fint at dre vil være med her. Vi har omtrent de samme målene, og det er et godt utgangspunkt for å samarbeide på veien!

Jeg er også med på utfordringen 10 kilo til jul.

Det er veldig motiverende, og er en liten pekefinger i hverdagen fordi jeg har satt meg et mål sammen med andre. 10 kg til jul er så langt frem, så jeg lager meg mindre delmål underveis. Det første var nå til høstferien, og det er allerede nådd🎉🎊🎈

Når jeg kommer hjem fra ferie, og ser vekten etter en uke uten hverdag, skal jeg lage meg et oktobermål! Men må se utgangspunktet 6.oktober først.

 

I går hadde jeg en fin joggetur på ca 40 minutter, 10 min av dem var rask gange i motbakke. Jeg er sååå stolt over at jeg klarer å holde på joggen så lenge. Det er så motiverende, givende og gøy, gir meg mestringsfølelsen jeg så inderlig trenger i denne prosessen. Og vet dere????? Jeg merker at formen er mye bedre på disse 4 ukene💪

 

Jeg veier meg mandager, men i morgen reiser jeg bort en uke, så jeg kommer innom med en vekt i morgentidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir også med på denne tråden. Fint at du har startet ny tråd. Det er som de andre sier at det er vanskelig å komme inn i en ny etablert tråd. Fint du er med i min tråd også. Hadde ikke trodd det skulle komme så mange, men moro er det.

 

Jeg har som mange andre vært jo-jo slanker det meste av mitt voksne liv. Jeg husker godt mitt første Grete Roede kurs. Det var i 1986. Da ble jeg best på kurset med minus 18kg på et kurs. Det var min daværende svigermor som holdt kurset og jeg pleier å si at hun skremte meg ned i vekt.

 

Jeg er nå 53år, mor til 2 gutter (23 og 28 år) Neste år blir jeg bestemor. Gleder meg til det.

Jeg er selvstendig næringsdrivende og driver et lite matsted.

 

Uansett alder spiller ikke den noen rolle. Vi har alle det samme mål om å tape noen kg. Noen mere enn andre men allikevel det samme mål.

 

For tiden må jeg innrømme at jeg sliter med motivasjon. Skulle ønske den kom sterkt tilbake, slik at det blir enklere å takle de tingene som dukker opp.

 

Min slankehistorie er forferdelig lang, men hvis jeg skal forkorte den til i år. Gikk jeg ned fra 106 i januar til 93 i juni. Har så lagt på meg nesten 7kg til september og veier nå 99

 

Jeg ønsker oss alle lykke til i kommende uke, og jeg ønsker deg en fin ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom en liten tur, før jeg går ut en lengre tur... :)

 

nueva vida, så flott at du nådde delmålet ditt før høstferien. Du leser sikkert ikke dette mens du er borte, men uansett, ønsker deg en fin ferie! :D

 

kikk, å drive et matsted må være litt av en utfordring når man skal ned i vekt. Ser for meg at det må bli en del prøvesmaking på varene du serverer...

Å bli bestemor er en ny og spennende opplevelse. Jeg leste et sted en som kommenterte at "Hadde jeg visst det var så flott å få barnebarn skulle jeg ha startet med dem". :D

Det er slitsomt når motivasjonen i perioder uteblir. Forferdelig lett å falle tilbake til gamle uvaner da. Jeg tror det er viktig å ikke gjøre det til en alt for stor sak når man "feiler", men heller tenke at jaja, det ble slik nå, men heretter er det full skjerpings igjen. Fant følgende to "kloke ord" på nettet en gang, som jeg tok vare på: "Å fortsette med å ta dårlige valg og rettferdiggjøre det med at du like gjerne kan fortsette å spise når du allikevel har sprukket, er som å punktere ett hjul på bilen og deretter stikke hull på de tre andre, siden bilen allikevel ikke kan kjøres." og "Når du finner deg selv med et tomt sjokoladepapir i hånden, skal du smile og gå videre mot målet." Jeg tror det er ganske mye sunn sannhet i dem. :)

 

minsker'n, artig at vi er jevngamle. Enig med kikk i at alder bare er et tall, men likevel. Samme utgangsvekt, og samme mål. Og snart (eller kanskje allerede) når du delmålet på -10 kilo. Supert! :D

 

Reiser bort noen dager i neste uke, så det blir en stund til jeg ser dere igjen.

 

Ønsker dere alle god helg, og lykke til med de sunne valgene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/> Det er høstferie (for noen...), og jeg håper dere som er ute på tur har det fantastisk! Kos dere - i beste GR stil!

Jeg har nå nådd mitt første mål - 10 kg ned (til jul) - hurra !!! Faktisk ble det 11,3 kg i minus. Jeg hadde myyye å ta av, og det vet jeg gjør starten litt enklere... Det har skjedd i løpet av 2 mndr, og jeg synes ikke jeg har forsaket noe... Ser at det å ha fullt fokus hver eneste dag har hjulpet utrolig mye ! En dag om gangen, med bestemmelsen om at dette skal jeg klare, fremst i pannebrasken. Har deltatt i bursdager og andre selskaper, forsynt meg i mye mindre mengder, men ikke savnet noe - og mestringsfølelesen har derfor vært stor :)/> Nå har jeg satt et nytt mål fram til jul: 6 kg ned fra dagens vekt. I går var jeg på spinning for første gang på vel et år - kjempegøy :)/> Det "suger" kalorier ! Hverdagsaktiviteten har økt, uten at det har "tatt helt av". Min største utfordring, etter flere tidligere erfaringer, er å holde vekten. Dette tenker jeg ikke så mye på akkurat nå, men får ta tak i det en gang mot sommeren 2015...Har nemlig bestemt meg for å nå hovedmålet mitt denne gangen :)/>

Lykke til alle sammen, uansett hvor i verden dere er akkurat nå★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei igjen ;)

 

Hyggelig at dere holder liv i tråden min mens jeg er ute og reiser!

Er hjemme igjen etter en fantastisk flott uke B)

 

Vekten har jeg ikke turt å steppe opp på, men venter til i morgen. Jeg håper ikke på FOR stor oppgang, men regner med at dt er litt. Det er ikke lett på ferie, men feriedager er det veldig lite at i forhold til hverdager, så jeg tenker at det går bra!

Full fokus fra nå!!

 

Visdomsordene dine, famol er fine. Det med dekkene har jeg lest før, og lo like godt nå som da. Er ikke det er fantastisk, og rettferdig, sammenlikning?

 

Minskern: GRATULERERðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘

Fantastisk resultat på to måneder, du har gjort veldig mye riktig for å klare en slik nedgang. FLOTT😊

 

Ønsker dere alle en riktig fin høsdag. Naturen er gullbelagt, og det må bi ut og nyte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hjem fra en tydeligvis flott ferie, nueva vida! Spent på å se hva den resulterte i B) Nå er det fullt fokus for oss alle - det går veien, tror jeg ganske sikkert! Resultatet mitt ble i dag minus 0.5 kg, noe jeg er fornøyd med :) Holder meg gjennomsnitlig under 1600 kcl, og synes det går veldig greit. Må sjekke når det er tid for å gå ned en meny - det er kanskje avhengig av hvor mye mosjon jeg holder meg på...

Vi får hjelpe hverandre til å holde motivasjonen oppe, så når vi målene våre :)

Stå på - og lykke til, alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god mandag og ny uke :)

 

Er veldig tilfreds, faktisk. En oppgang på 600 gram, etter en uke ferie, syns jeg er rimelig innafor :D

Jeg har kost meg, og kost meg masse. Med god mat, med god samvittighet!

På badeferie, for en badeglad familie, blir det mye aktivitet! Også for de voksne, som elsker vann og syns solsengen blir i overkant kjedelig for lenge om gangen :P

Kos meg med mat og aktivitet, men alleraller mest har jeg kost meg mine kjære 💕 ingen planer, rolige dager SAMMEN!

 

Nå er det hverdag, og det den innebærer. Sunn livsstil med sunn mat og mye trim, så når jeg julemålet mitt som er 83 kg!

 

Jeg syns det er vanskelig å forholde meg til et mål så langt frem i tid, så mitt neste delmål er 89 til kalenderen viser november!

Gleder megðŸ‘

 

Sammen så klarer vi detteher, damer! Det gjelder å holde fokust, hodet kaldt og jobbe dag for dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fin nedgang, minskernðŸ‘

Kan hend, ja, at man må justere kcalinntaket og meny etterhvert. Man må prøve seg frem.

Jeg registrerer ikke mat, syns det er et lite stressmoment. Så så lenge det går nedover med magefølelsen og magemål, så går jeg for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Første dagen etter ferien gikk bra! Holdt meg til sunn mat, selv om søtsuget meldte seg utpå kvelden! Men det gikk bra ;)

 

I dag håper jeg jeg får til en treningstur! Lenge siden sist, så kroppen skriker etter aktivitet💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Uka er ved veis ende, og helga står for tur.

Uka mi har vært bra, men pga husoppussing er det vanskelig. Får ikke tid til mange treningsturer. Ble en kort gåtur i går, og skal ha en økt i kveld. Blir mye hverdagsaktivitet med børing, gåing, maling, rydding...

Maten blir det også vanskelig med, alt står på hodet og kokkemulighetene er meget begrenset. Må ty til rask og enkel ferdigmat. Ikke i min stil, ikke liker jeg det spes godt heller. Men det er for en kort periode, så det får gå!!

 

Håper på litt nedgang mandag, iallefall!!!

 

Tastes da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan ! Da er du i fin nedgangsmodus igjen, nueva vida :) Husopppussing er ikke bare bare..., men når det er gjennomført, er det bare herlig !

Fa - mol - er du kommet tilbake også nå ?

Jeg er fortsatt i riktig retning - 13,1 kg i minus siden 03.08.er jeg utrolig godt fornøyd med. Begynner nesten å bli litt bortskjemt med gode resultater, så det er en fare at motivasjonen svikter aldri så lite, dersom det kommer en uke med stillstand eller oppgang....Skal da heller hente inspirasjon på forumet hvis det skjer :D Ønsker oss alle fortsatt stor " lykke til" i vårt arbeid på veien til et varig vekttap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer

 

Hadde nesten glemt bort tråden, men her er jeg. Kjenner at motivasjonen så vidt er på vei tilbake. Har en del brølere underveis, men det er sånn det er. Jeg klarer bare ikke å være flink hele tiden. Er ofte ting som skjer i helgene og der er det som regel rødvin og det klarer eller har ikke lyst til å la vær. Jeg er veldig glad i god rødvin, og det er nok den som har en del av skylda for at det går sakte.

 

Jeg har så smått vendt tilbake til 5:2 dietten. Før sommeren gikk jeg ned noen kg, men de er kommet tilbake igjen. Jeg har ikke klart å komme tilbake i denne 5:2 modusen før nå. Har holdt på en uke. Jeg er skikkelig motivert for de dagene. Hadde fastedag i går og det gikk veldig bra. Men i dag derimot gjorde jeg alt jeg ikke skulle. Flaut å skrive det ned men nå har jeg bestemt at jeg skal være ærlig å skrive det ned. Spiste en vaffel gjorde jeg og. Følte at jeg småspiste hele dagen. Noe herk å jobbe med mat når jeg skal slanke meg.

 

Jeg klarte til og med å kjøpe en pose med sjokoskruer da jeg var på Rema.De var så gode. Heldigvis var jeg så smart at jeg lot resten av posen være igjen i bilen.

 

I morgen lover jeg dere at jeg skal kaste resten når jeg kommer i bilen uten å smake

 

Nå er det på tide å krype til køys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen. Ønsker alle en fin dag med gode valg.

 

I dag kommer min mann hjem fra Kreta etter å ha vært der siden torsdag. Jeg er ikke så glad i å være alene, så det skal bli godt å få han hjem.

 

I morgen gleder jeg meg stort. Vi har kjøpt et spisskammer. Det er et kjøleskap som er 120 bredt men mindre enn et kjølelager. Det har vi ikke plass til. Jeg driver litt med catering ved siden av jobben så et vanlig kjøleskap er for lite. Vi har hatt to kjøleskap ved siden av hverandre men nå har jeg fått et bredere.

Torsdag kommer det en og setter det sammen for oss.

Alltid moro med noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, og god halvert uke🌸

 

Jeg har ikke glemt tråden, men nå strekker ikke tida til. Jeg var som raskest innom 10-kilo-utfordringen og oppdaterte mandag, samt endret signatur. Så tenkte jeg at jeg skulle hit inn å skrive et lenger innlegg senere....

All tid går med til oppussing og barn, når kvelden kommer er det rett ut på sofaen. Men nå har jeg noen minutter før virksomheten starter!

 

Jeg tok av 700 gram forrige uke, og er veldig tilfreds med det! Oppi all aktivitet i hjemmet fikk jeg presset inn tre treningsturer, noe jeg er kjempefornøyd med.

Det sliter jeg med denne uken, tror jeg. Men jeg får se hvordan det faller seg!

 

Oppussing er ikke gøy syns jeg, det er kaos, rotete og ruskete.... Dagens negative utbrudd👹

Det kommer til å bli så knallfint, og jeg gleder meg! Det nærmer seg jo, men fortsatt gjenstår det en del jobbing!

 

Jeg sliter litt med fokus denne uka. Får nok ikke spist nok ila dagen, blir sliten, også blir det litt sjokkis på kvelden🙈 både mandag og i går!

Det må jeg slutte med NÅ, dersom resultatene skal være bra mandag!!

 

Fint at dere vil være med i tråden, det er hyggelig!

Du har jobba fantastisk bra, minskern. Men nå må du ikke miste motivasjonen. Bruk de gode resultatene til motivasjon! Stå på👆

 

Kikk: kos deg med litt rødvin i helgene, vi skal kose oss innimellom. Fint at motivasjonen er tilbake, den trenger vi!

5:2 dietten er spennende, hvordan går det?

Har du kastet disse sjokoladeskruene?😜

 

Ønsker alle en knallfin dag!

 

Så skal jeg kutte ut sjokoladekveldene, og prøve å lure meg til et par-tre trimturer!

Taster innom så snart jeg har anledning😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, folkens. Jeg er tilbake, men det har vært nokså hektisk de siste dagene, og da blir pc'en ikke prioritert. Unntatt til å føre opp mat og bevegelse, da. Jeg er blitt nærmest "avhengig" av det. Det gir meg mye motivasjon å se hvor mye jeg kan spise når jeg spiser riktig, og hvor utrooolig mye kalorier det er i alt det som er usunt (men akk så forbasket godt).

 

Turen til England var flott. Jeg har ikke vært der siden jeg var tenåring, og nøt hvert øyeblikk. Også maten. :D Det ble engelsk frokost hver dag på hotellet. Middagene ble inntatt på forskjellige puber. Så mye god mat, men dessverre så mye fritert. Jeg skjønte jo at jeg kom til å legge på meg mens jeg var der, men det ble likevel et lite sjokk å se hvor mye det ble på så kort tid. Jeg fikk en nedtur da, og satt med et bilde inni hodet om at alle fettcellene mine sto der med vidåpen kjeft og åpne armer, klar til å omfavne og sluke hver eneste kalori som dristet seg i nærheten. Akkurat som om de skulle være sulteforet. :( He he, kanskje det er det de føler seg som... :blink:

 

Må innrømme at av og til har jeg lurt på om det er verd det, alle forsakelsene man må igjennom. Alt fra et ekstra glass vin, et ekstra kakestykke (vanskelig å velge bare et eller to når kakebordet bugner av kaker som ser så fristende ut), til kveldskosen med tekoppen og boken i sofakroken, enten kosen består i ost og kjeks, fersk brød med smør og godt pålegg, sjokolade eller peanøtter. Men så vinner fornuften heldigvis over suget, og jeg går løs på neste dag med godt mot. :D

 

Minsker'n, den vektnedgangen din står det all respekt av! :D 13 kilo siden begynnelsen på august! Wow! Du er helt fantastisk! Stor applaus for det! Jeg har tatt av 11 siden midten av mai, og er fornøyd med det, men jeg blir jo rene småpia i forhold til deg. Fortsett slik!

 

Kikk, gratulerer med nytt kjøleskap! Det må være deilig med mer plass når du driver profesjonelt med mat, både matsted og catering. :D Jeg har lest litt om 5:2-dietten, og synes den høres spennende ut. Men vet ikke hvordan den vil være for meg som har diabetes. Og så ligger det en tanke i bakhodet: Må jeg da fortsette med 5:2 resten av livet, eller hvordan blir det når jeg er ferdig med den, og hverdagen inntar sin plass igjen? Legger jeg på meg, eller er de nye spisevanene blitt så innarbeidet at maten går greit? Jeg tror det beste for meg blir å fortsette i det sporet jeg har kommet i nu. Men det blir spennende å følge deg, kikk, og se hvordan dine erfaringer er.

 

Nueva vida, skjønner godt du blir frustrert, og at matlaging blir vanskelig, når man driver og pusser opp. Det er gøy mens man planlegger hvordan man vil ha det, og hva som skal gjøres, og det er gøy når alt er ferdig og alt er på plass igjen. :D Men prosessen mens det hele foregår er slitsom.

 

I morges var det frost og tett tåke her. Nu skinner solen, og den varmer faktisk! Så nu skal jeg ut og gå en rask tur. Må nyte solen mens vi ennu har den. Men som en gammel venn sa: Nu er det bare to måneder til sola snur, og vi får lengre dager! :D

 

Ha en utmerket dag, hvorenn dere er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)/> Nå nærmer helgen seg, og med den alle mulighetene vi har - både til å roe ned ( for dem som ikke pusser opp, da, nueva vida..) og til å ta de sunne valgene! Synes alle er flinke til å skjerpe inn fokuset etter noen dager med litt for mye mat og drikkehygge :)/> Det kan lett bli stresspreget, noe jeg tror er uheldig. Da har følelsen av å mislykkes så lett for å følge med. Spist er spist og drukket er drukket - sånn er det med den saken ;)/> Akkurat nå er det lett for meg å si, kanskje... Har hatt en herlig flyt i motivasjonen i høst, og det hjelper godt at de største klærne nå ikke passer lenger !!! Synes det er herlig når kollegaer og venner kommenterer at de ser en tydelig vektnedgang. Imidlertid er det beste for meg å kjenne at det er lettere å bevege seg, og ikke minst - jeg merker mindre til smerter i hofter, rygg og knær - hurra !!!

 

Fa- mol: Så hyggelig at du hadde en flott ferie i England ! Jeg er sikker på at disse fettcellene dine egentlig er mest fornøyd med GR kostholdet, bare de kommer seg over sjokket med at de ikke får samme tilgang som i feriemoduset ;)/> Stå på - humøret blir så mye bedre når hverdagen gir resultater,

Nueva - vida: Håper det er lys i tunnelen mht oppussingen - det tar på å pusse opp, men du verden så deilig det er etterpå. Hold det flotte fokuset du startet med - det kommer til å gi resultatene du ønsker :)/>

Kikk: Jeg er også spent på hvordan du trives med 5:2 dietten nå. Dersom den er med på å gi en god start, må jo det være gull verdt! Er veldig fornøyd med din innsats i tråden ÷ 10 kg til jul, den tråden har vært til utrolig stimulans for meg :)/>

 

Ønsker oss alle lykke til i helgen - og i ukene som kommer :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp, og riktig god mandag ;)

 

Vekten viste i dag en nedgang på 800 gram, og jeg er strålende fornøyd!!! Matmessig de to siste ukene har vært så som så, denne uken har jeg ikke fått til en eneste trimtur, og i tillegg har det blitt en del sjokoladesnoking på kveldstid. Dere vet; "jeg er sliten, jeg er stressa, alt er kaos, nå koser vi vors..." :P

Men under disse to ukene med oppussing har det blitt velig mye aktivitet og bevegelse. Ikke mye rumpesitting! Og måltidene blir litt i farten, så om jeg hadde registrert kcal kan det hende at 4-500 sjokoladekcalorier kom godt med!

 

Nå er oppussingen i land dratt og kun innflyttingen i det nye rommet mangler, og det tar jeg nå. Utrolig deilig være i mål. Så etter et par dager med rydding og husvask (resten av huset har jo ikke kjent såpelukt på to-tre uker), kan jeg senke skuldrene og rette alt fokus mot mat, trim og vanlig hverdag! Det skal bli fantastisk deilig!!

 

Mitt neste delmål er 89 kg til november. Dvs 1,3 kg på to uker, og det SKAL gå!

Deilig med disse små delmålene, da tror jeg det er lettere å nå de større målene som hos meg er 10 kg ned til jul, og 70 på vekta til sommeren-15! Viktig å fokusere mindre enn det, for det er så diffust. Vanskelig å skjønne at man skal klare det. Å nå disse små delmåene gjør også noe med selvfølelsen. Å faktisk mestre er veldig viktig! Og det gir oss, iallefall meg, den rette motivasjonen til å fortsette!

 

Så deilig med positive tilbakemeldinger og store klær, minskern. Fint å få kred for innsatsen man gjør.

10-kg-utforfringen til jul liker jeg også veldig godt. Spennende å gå inn å lese der, å moro å rapportere når vekta går nedover! God jobba, kikk!

 

Fa-mol: den Engelandsturen var vel unt, det samme var hver lille, el store, kosestund! Kos deg, nyt det og dropp dårlig samvittighet.

Hva skal vi med all denne dårlige samvittigheten?? :P

 

Forsakelser; slik tenkte jeg mye før. Man der har det skjedd noe med tankemønsteret mitt; tenk på alt jeg får!!!!

Jeg har innsett at det eneste jeg til syvende og sist går glipp av er, nettopp; dårlig samvittighet --> dårlig selvbile, og det er det ganske digg å slippe!

Vi går ikke glipp av noen verdens ting, fordi vi unner oss noe lørdagskveld, dog i moderate mengder!

Hva vi får:

en sunnere kropp

en finere kropp (neida ikke hovedmotivasjonen, men jo; viktig likevel, en flott bonus)

bedre helse (evt lavere risiko for å få dårlig helse)

En sterkere kropp fysisk og psykisk

Mer energi

vi blir gladere, mer tilfreds

Vi blir rett og slett en bedre utgave av oss selv

Dette har vi forsaket i mange år, vi har tatt usunne livsstilsvalg i stedet! Nå gjør vi det motsatte, og vi er lykkelige med det. Iallefall jeg :wub:

 

Stå på damer, dere er fantastiske!!! Vi klarer det, det vet jeg! Fordi vi vil, og fordi vi vet det er viktig for oss selv, og de som er rundt oss. De fortjener også den beste utgaven av sin mor, sin datter, sin kone, sin søster, sin venninne, sin tante, sin bestemor... (utganev har aldri vært dårlig, heller ikke i dag, men den kan v\bli hakket bedre)

 

Ha en allertiders uke, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Det ble ikke akkurat noe oppløftende resultat og det kan jeg bare takke en for og det er meg selv. Jeg hadde en flott tur til Beitostølen i helgen. Det var den årlige beatlesfestivalen som sto for døra. Vi var 8 voksne. Hadde fårikål fredag meg masse godt i glasset. Lørdag hadde vi en beatlesquiz, middag på Beito om kvelden og så på dans hvor vi svingte oss til beatles musikk. Etter det var stengt avsluttet vi med ost og kjeks på hytta som for øvrig var kjempeflott.

Da jeg gikk på vekta i dag morges var det ikke så moro.

 

Det er litt av noen resultater dere andre har å vise til. Når det gjelder meg selv venter jeg på den store motivasjonen.

 

I morgen skal jeg ha en fastedag, og ja jeg kasta sjokoskruene.. Ha en fin uke alle sammen.

 

Fredag skal jeg med danskebåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Motivasjonen er fortsatt på topp, og jeg nyter hvert minutt!

Nå gleder jeg meg over at oppussingen er ferdig, og etter litt husvask kan jeg senke skuldrene og rette fokuset enda mere innover i meg selv. Dvs fokusere enda mer på mat, samt komme skikkelig igang med treningen igjen!

 

Så kjedelig kikk at motivasjonen i deg er borte. Hva skal man gjøre for å få den tilbake?

Det beste rådet mitt er at du setter deg ned, går inn i deg selv og tenker over hvorfor du egentlig ønsker ned i vekt? Hva er grunnen til at det er viktig for deg?

Hyggelig at du hadde en fin helg, og jeg håper det samme for deg for kommende helg!

 

Så på intervju med Svindal i går kveld, og han sa noe klokt. Noe vi også kan ta med oss på veien vi går nå.

"At det er vanskelig betyr ikke at det er umulig"

 

Ha en fin dag, damer! Jeg taster innom snart ;)

 

Nå er dt p4 på full guffe og husvask 🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen.

 

Ja, det var noen fine og kloke ord fra Svindal. Nå gjelder det å huske det når ting butter imot.

Den motivasjonen ja, den tror jeg i hvert fall for meg selv at må komme av seg selv. Viktig å være inne på sidene her å lese om andre.

 

Så flott at motivasjonen din er på topp. Håper det smitter over hit.

 

Jeg ser ikke akkurat frem til å dra på jobb i dag. Hadde en fæl dag i går da jeg merker at influensaen er her. Burde egentlig ha holdt meg hjemme men ikke lett når man driver eget. De gangene skulle jeg ønsket jeg var ansatt i et firma.

 

Fastingen i går ble det ikke noe av, men jeg prøver igjen i dag.

 

Nå skal jeg straks dra avgårde, så jeg ønsker dere en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...