Gå til innhold

Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL �


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Da er julen her, og kan skilte med 5,6 kilo lettere kropp enn i høst!! Kjempefornøyd. 30 cm er borte, der 13 er rundt midjen. Det er jeg veldig tilfreds med!!

 

Jeg vil ønske alle en riktig flott høytid!!

 

Jeg skal kose meg masse!

 

Men først er det en masse som skal gjøres av hussyssler ila kvelden og morgendagen! Men det er hyggelig når alt blir rent og ryddig rundt en, når man går inn i julen!!

 

Vi tastes over nyttår. Setter oss nye mål, og sammen skal vi nå dem!!

 

GOD JUL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD JUL :)

 

Så deilig å ha gått inn 13 cm rund midjen Nueva Vida, det er jo når målene går inn vi virkelig merker at det skjer ting med kroppen.

 

Her viste vekten ned ytterligere 400 g, veier nå 111,6 kg, målet til jul var 110 kg så det har jeg jo nesten klart :)

 

 

Det har vært en travel høst for meg og min kjære, med bryllup i november så var vel ikke fokuset på livsstilsendring helt på plass og det ble litt vel mye unnasluntring, og det har blitt veeeeeldig lite trimpoeng på meg.

 

Nå går vi ett nytt år i møte med nye muligheter :)

 

God jul og godt nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere; jeg er mektig imponert!!! Vi syns alle det er utfordrende tider, og faller alle i fristelsen-fella. Men det virker som vi har ganske kontroll likevel. Vi går jo nedover. Jeg for min del frotser ikke lenger. Jeg tar en liten kakebit og koser meg. Før spiste jeg mye mer av ting. Nå unner jeg meg litt. Og i denne adventstida må jeg jo innrømme at litt har blitt mer enn jeg har tenkt å godta, men godtar det nå. Jeg tenker også litt kompensasjon. Som i går da jeg og minstemann lagde risboller. Noe vi selvfølgelig ville smake på til lunsj. I stede for to brødskiver i tillegg til risbolle, spiste jeg en brødskive. Da blir regnestykke iallefall litt bedre. Vet at dette ikke er greitt å gjøre i det lange løp, men det er ikke snakk om det lange løp heller�� Det blir bare en metode for å gjøre desember litt magrere.

Ellers holder vi oss til sunne matvalg, til alle måltider. Blir ikke noe sylte, ribbe, lefse og mye annet kos før juledagene er her.

En annen endring jeg merker hos meg selv er at jeg spiser mindre måltider. Vet ikke når sist jeg var STAPPmett. Det er faktisk mange uker , kanskje måneder siden. Jeg spiser meg såpass at jeg holder meg til neste måltid. Der er det nok mye kcal, som jeg har unngått. Og det viktigste for meg med den endringen, er at den er usynlig. Barna merker ingenting. Jeg unngår ingenting, men tar fornuftige valg. (Det er forresten derfor jeg ikke har lyst på registrering, for da må det veies også, og det jeg ikke veldig lysten på å gjøre med barna mine tilstede...)

 

Nueva vida, det er så riktig det du skriver her! Vi tar sunnere valg, alle sammen, det vises på vekten. Men vi unner oss noe godt innimellom, slik som nå i advent og jul. Og det skal vi.

 

Jeg liker også veldig godt det du skrev om ikke å veie maten foran barna dine. Kjempeflott! Den "usynlige" endringen er den viktigste, da lærer du barna sunne matvaner uten at det blir "slankehysterifokus" på det. Honnør til deg!

 

Status ellers er at det ble 200 gram opp sist uke. 87,9 viste vekten i morges. Gjorde regning med det, og går ut fra at det blir litt oppgang neste uke også. Men så lenge jeg holder meg unna 90-tallet skal jeg være fornøyd. Vil ikke tilbake dit.

Så fortsetter vi neste år, med fullt fokus på sunne matvaner!

 

VELSIGNET JUL TIL DERE ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva vida, fantastiske resultater fra i høst, dette MÅ du være kjempe stolt over!

Fa-mol: å holde seg under 90tallet i julestria er jammen ikke værst. Nytt år og nye muligheter kommer, og som de sier så er ikke problemet det man spiser mellom jul og nyttår, men det man spiser mellom nyttår og jul ;)

 

Synes dere alle har vært kjempeflinke!

 

Vi er ikke hjemme i jula og blir borte frem til 4 januar. Det blir mange middager borte, og det byr jo på noen utfordringer når man ikke lager middag selv. Prøver å være flink til de andre måltidene, så får det heller skli litt ut når det kommer til middag. Synes selv jeg har vært såååå flink med tanke på sjokolade og andre søtsaker, som tidligere gikk ned på høykant!

 

Har veiedag onsdag, men siden det var så mye i forbindelse med julaften i går kom jeg meg ikke på vekten for å sjekke status. Men det gjorde jeg i dag, og ble ikke mindre en superoverrasket over hva den viste! 103 kg, ned 2,2 kg siste uken!!! Så da har jeg klar 3 kg allerede, utrolig deilig! Nå er det bare å fortsette i samme sporet, så går det sakte men sikkert mot målet dette! Første delmål er å komme under 100 kg, og da skal jeg jammen feire!! Ikke med mat da, men med å unne meg noe annet tenkte jeg! Hva unner dere dere underveis?

 

Fikk også polar loop av mannen til jul, så da blir det greit å følge litt med fremover. Den er kjempefin, og man kan tilogmed svømme med den. Skal som sagt finne frem badedrakten om ikke lenge, og da passer jo det ypperlig!!!! Anbefaller alle den hvis dere vil ha noen gøye duppeditter med dere som hjelp på veien, kostet 499 på XXL hvis jeg ikke husker helt feil!

 

Håper alle har en super jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra juleferie 0,6 kg tyngre enn for en uke siden, vekta viser nå 112,2 kg. Er i grunn fornøyd. Har opplevd betraktelig mye verre vektøkning tidligere juleferier.

 

Vi har storkost oss. Ble vist en ny tur på slalom 1.dag, og litt snørydding i går og på søndag.

 

Nyttårshelgen reiser vi på hyttetur og det blir jammen meg enda mere slalom på meg.

 

Fortsatt god jul til dere og riktig godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens.

Vi er på juleferie nå, så blir litt dårlig med oppdatering fra denne fronten. Blir bedre når vi kommer hjem og inn i en mer fast rutine.

Jeg har (selvfølgelig...) jukseveien litt, og ser ut som om vekten har gått litt oppover nå. Er ikke veiedag før i morgen, så blir spennende å se da, men regner med en liten oppgang. Sånn er det jo i jula, har blitt litt for mye snop. Var flink i begynnelsen, men nå som jeg ikke har hatt tilgang til data har det vært litt vanskelig å registrere det jeg spiser hver dag, samtidig som det har blitt litt for mange filmkvelder med snop til. Ikke mitt initiativ, men merker det er litt vanskelig å stå imot når det står og frister på bordet...

 

Borte bra, men hjemme best! Da blir det litt enklere når jeg kan bestemme middager og innhold i kjøleskapet litt mer etter min smak!

Ønsker dere alle sammen et flott nytt, og lettere, år!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten nyttårsoppdatering etter en jul med mange besøk både ute og hjemme, og myyyye utskeielser i matveien. Jeg har mer og mindre "koblet ut" de siste to ukene, i full visshet om at det ville gi uønskede konsekvenser. :( Så vekten i dag viste 91 kilo. Surt med de kiloene jeg må ta av en gang til, men valget og avgjørelsen om "fri fra kaloritelling" var min alene. Gjort er gjort og spist er spist. Lærdommen jeg kan trekke av dette er at jeg vet hvor mye jeg kan "skeie ut" neste jul uten at det gir de helt store konsekvenser.

 

Fra i morgen er det på'n igjen med å registrere alt som puttes i munnen. Erfaringen viser at det hjelper meg meget. :) Jeg har også laget en ny ticker, for å holde meg selv litt i nakkeskinnet. :) Så vil tiden vise om jeg greier 10 kilo til påske. Det er lov å håpe, og greit å ha et litt kortsiktigere mål å jobbe mot.

 

Så ønsker jeg dere alle et godt nytt år. Vi tastes igjen, til støtte og oppmuntring for hverandre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!

Riktig GODT NYTT ÅR💫

 

Da er det nytt år, og haugevis av blanke ark. Det skal vi benytte oss av.

 

Aller først en kort oppsummering etter julen:

Oppgang på 2,1 kilo. Det er det ikke så mye å si om, annet enn at jeg faktisk syns det er helt greitt. Det er uansett ikke romjul det er flest dager av. Det er ikke de dagene jeg vil fokusere på, og jeg unner meg med god samvittighet en skikkelig juleferie. Både dette året, og alle andre år i fremtiden. Julen har vært super. Vi har vært sammen som familie, gjort mye koslig sammen. Aketurer, bading, skiturer, gåturer, brettspill, filmer...etc. Samtidig som vi har kost oss med god mat, desserter og konfekt.

Men følelsen som betyr mest i dag er at jeg tenker tilbake på to ukers ferie med glede over at vi som familie har prioritert hverandre og samværet oss imellom. Det betyr alt for meg!

 

Nå er det hverdag igjen. Dessverre alltid like vemodig. Tilbake til dragsuget med skole, jobb, fritidsaktiviteter og en haug med må-ting. Men jeg tenker som så at det er hverdagene som gjør feriene så fantastiske. Bare å glede seg til neste💖

Hverdagen betyr for min del bort med alt av sjokoladerester, og frem med frukt og grønt. Samt sunne middagsalternativer. Gleder meg på å ta fatt på oppgavene. De er få, enkle, men vanskelige: mer trim, mindre kcal! Med et mål for øyet; vektnedgang!

 

Det er diffust, mye og uoversiktlig å ta fatt på alt dette på en gang. For dette lille, inneholder så mye. Derfor må målsettingene starte i det små. Jeg velger derfor å sette meg nye mål for hver måned. Mål jeg vet jeg vil oppnå. Å ta alle målene om mindre godis, mer trim, flere fiskemiddager, mer grønsaker, mer vann, er for meg for mye å ta innover meg på en gang.

 

Derfor setter jeg opp de viktigste målene først, og for hver måned kommer det et nytt mål.

Bare så det er sagt; et mål om gangen betyr ikke at jeg ikke skal bry meg om det andre. Det betyr bare at målet skal være fokuset. F eks målet i januar skal være å spise godis kun lørdager. Det er der vekten på jobbingen og innsatsen skal ligge. Men det betyr ikke at jeg ikke skal trene, men treningen skal her være et bonus! See?!!

 

Små skritt😊

Det langsiktige målet er selvfølgelig en skikkelig vektnedgang, vi snakker 20 kilo!

Og det skal gå, fordi jeg vil💨💪

 

Ønsker dere alle en riktig fin uke, også tastes vi😊

 

Syns dere har vært flinke til å stikke innom i ferien, og dere har jo fokusert! Flinke er vi, og det skal vi ta med inn i hverdagen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen! Da er fasiten kommet for mitt vedkommende:En betydelig oppgang på 2,9 kg :rolleyes: Slutter meg forøvrig hundre prosent til innlegget fra nueva vida :) Kommer tilbake med oppdateringer etterhvert. Glad for at det er hverdag, men er superglad for en herlig julefeiring. Kiloene skal nok komme av om ikke så brått.....

Ha en flott dag!!

( Får ikke tickern til å fungere akkurat nå - tror den ikke tålte den store oppgangen, gitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år

 

Har hatt en flott og lang juleferie med mange gode stunder sammen med venner og familie. Har blitt skiturer, bading og brettspill på hyttetur i nyårshelga. Og det er fremgang på slalomskia juhuu.

 

Vekta viser en oppgang på 1,2 kg siden før jul, men det er flere hverdager mellom nyttår og jul enn det er dager mellom jul og nyttår. Og det er i hverdagen endringene må komme. 1,2 kg + er dessuten ikke den verste juleøkningen jeg har hatt :) Noe kommer vel av all den salte maten oxo.

 

Tar med meg oppgangen med ett smil og starter jobben med å få den + litt til av igjen :)

 

Jeg prøver på - 5 kg til påske jeg. Det er ett stor mål ( i hele fjor fikk jeg av 10 kg), men med litt mere bevegelse og KCAL-inntak som anbefalt av GR så burde jeg klare det :)

 

Vekta nå viser 112,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Hei mann og damer,

Jeg er tilbake på slankern igjen etter den berømte samboerfella. Enig i budskapet: vil, kan, SKAL... Problemet mitt er at jeg (som trådstarter også skriver om) flere ganger har lykkes med å gå ned i vekt, men ikke klarer å bli der. Jeg slanker meg, unner meg, skammer meg, slanker meg, unner meg...

 

Nå er jeg oppe i en vekt på nesten 100 kilo og det føles ikke bra. Også fått beskjed av legen om at jeg må ned i vekt før vi kan bli gravide...

 

Vil veldig gjerne være med i en forumgruppe hvor vi kan heie hverandre fram...

 

Dette skal vi klare og denne gangen (bank i bordet!!) skal jeg få til en VARIG, ikke bare midlertidig livsstilsendring.

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Hei damer,

Jeg er tilbake på slankern igjen etter den berømte samboerfella. Enig i budskapet: vil, kan, SKAL... Problemet mitt er at jeg (som trådstarter også skriver om) flere ganger har lykkes med å gå ned i vekt, men ikke klarer å bli der. Jeg slanker meg, unner meg, skammer meg, slanker meg, unner meg...

 

Nå er jeg oppe i en vekt på nesten 100 kilo og det føles ikke bra. Også fått beskjed av legen om at jeg må ned i vekt før vi kan bli gravide...

 

Vil veldig gjerne være med i en forumgruppe hvor vi kan heie hverandre fram...

 

Dette skal vi klare og denne gangen (bank i bordet!!) skal jeg få til en VARIG, ikke bare midlertidig livsstilsendring.

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt juleferie fra både fornuftig matinntak. Jeg som trodde at de gode ukene før jul skulle gjøre meg rustet til å takle matutfordringene i julen, tok helt feil. Gikk for så vidt greit i selve juledagene, men tiden etter, helt frem til i går, har vært et etegilde uten like. Og da snakker jeg ikke om mat, men snacks! Jeg tar helt av og klarer ikke kontrollere meg selv. Spiste en hel (ja stor hel) plate med sjokolade i går samt chips (før middag) Etterpå satt jeg meg ned og tenkte hva i alle dager holder jeg på med?? ER det dette jeg vil? Hvilken glede gir dette meg? For det er jo mentalt det sitter. Dette går ikke lengre. Så selv om det er fredag i dag, så må jeg si at fra i dag er jeg på rett sti igjen! Her må det jobbes med tankegangen!

 

Brukte vekten i dag som utgangspunkt - opp 1,6 kg i julen. Snikveiing har vist høyere, men bruker dagens vekt som registering og utgangspunkt for videre.

 

Jeg har også tatt pause fra forumet i julen. Nå gjorde det godt å komme inn her og lese. Jeg er ikke alene om oppgang, og det betyr ikke prosessen med kostholdsendringen før jul er bortkastet. Bare hatt en pause, og nå er vi i gang igjen. Takk jenter!! Det gjorde veldig godt å lese her i dag! Har egentlig ikke tid til dette nå i arbeidstiden, men måtte lese litt og skrive litt... Kunne ikke utsette det lengre.

 

Velkommen til nye!!

 

Jeg vil, jeg kan og jeg skal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang i igjen.

 

Hadde et fantastisk 2014 med nedgang på totalt 17 kg.

Vårhalvåret gikk supert, høsthalvåret var tungt og trått.

 

Gikk dessverre litt OPP utover høsten , men stabilisert dette.

Jule gikk det opp igjen!

 

Endte på litt over 13 kg TOTALT.

 

Nå er vekta på 93.7 kg.

 

Går for ned -10 kg til sommeren.

GR kurs sier -10 kg til påske, men jeg går for - 10 kg til St.Hans.

 

Har hatt en score på 10 hver dag denne uken. Dette er ikke målet alltid, men starter stengt. Trener fast, styrk, 2 dager i uken. Går eller småløper litt innimellom.

 

Skal ligge på 1900 kacl og jobber hardt. Planlegger mye og det går da MYE lettere.

 

STÅ PÅ - Dette virker!

 

L1

post-38219-0-45789700-1420802035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Dere mer erfarne, jeg tenker valg av meny på 1900 kcal. Føler de på mindre kalorier blir for tøffe.. Hva ligger dere på fint daglig inntak? Ellers kjenner meg igjen i deg over. Jula er vanskelig for en overspiser, da er fristelser framme konstant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag :) Flott å være i gang igjen! Tatt tak, i alle fall en klar nedjustering fra juleferienivået - og har startet med mer trim :D

Det betyr spinning to ganger i uka + litt mer hverdagstrim og styrkeøvelser. Det blir spennende å se hvilke resultater det gir i morgen. Har laget en slider med 10 kg ned til påske - tror det er et fornuftig mål for meg.

Jeg heier på oss fram mot målet :) Nå skal jeg følge jentut'n opp monsterbakken...fra sofaen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mer erfarne, jeg tenker valg av meny på 1900 kcal. Føler de på mindre kalorier blir for tøffe.. Hva ligger dere på fint daglig inntak? Ellers kjenner meg igjen i deg over. Jula er vanskelig for en overspiser, da er fristelser framme konstant...

 

Jeg følger meny 1900 kcal. Det går som regel i meger mat, masse mat.

Rugsprø med lett ost til frokost

Knekkebrød eller brød med egg til lunsj.

Frukt og siggdalknekkebrød evnt yougert til mellom måltid

Middag variere masse

Havregrøt med cottage Cheese og mandler og honning til kvelds.

Til alle måltider spises diverse grønnsaker.

 

Lykke til!!!! Heia Norge!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Jeg har ikke glemt hverken dere eller forumet.

Den nye livsstilen sliter jeg litt med å komme igang med. jeg sliter med en skikkelig influensa, så her er det sofa og søvn som teller.

Veide meg mandag, og den viste bare 200 gram ned. Helt ok, siden formen har vært dårlig, og alt av gode rutiner er gjemt bort.

Har ikke orket glytte innom, heller.

Men nå er formen bedre, så da kommer jeg vel sakte men sikkert tilbake til den gode rytmen fra før jul.

 

Jeg har ikke lest gjennom alt dere har skrevet, men registrerer at det er bevegelse her. Det er jeg glad for!!

 

Hold liv i tråden. Jeg kommer tilbake nå vetking og feber har gitt seg😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Nyåret er begynt, og jeg har heller ikke helt lykkes med å komme inn igjen i den gode rutinen jeg var inne i frem mot jul.

 

Her viser vekten i dag 114,8 kg altså opp ytterligere 2 kg. Grunnen bak er jo i seg selv positiv da. Jeg har PCOS og som følge av det bruker jeg et medikament som har bivirkning å være vanndrivende. Medisin som jeg nå har sluttet på pga. av at vi har snakket om og planlegger å bli gravid. Det er ikke anbefalt å bruke den medisinen når man er gravid, da den kan gi et evt. foster skader.

 

Så på lørdag 10.1 sluttet jeg på medisin og siden da har vekta økt kraftig. Vet det er vann, men det er like fortvilende å se. Satser på at økt treningsnivå og å drikke mere vann vil gjøre susen.

 

Heldigvis tar jeg kontrollmål og de viser ned 1 cm rundt hofta siden før jul :)

 

Henger med og er motivert for å få vekta ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :D/> Da gir fokus hver dag resultater ! Vekta i dag viste ned 1,3 kg siden forrige mandag :)/> Har ikke registrert alt, men har kommet inn i en god rutine vedr. mat og aktivitet ! Da er det bare å fortsette, og utfordre vektresultatet jeg oppnådde før jul..

Ønsker dere alle en god uke, som begynner med ganske så blanke ark ;)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Etter to bedritne uker på nyåret, iallefall på formplanet, er jeg nå per kasse igjen. Har slitt veldig med forkjølelse, og elendig form. Har dermed ikke orket å prioritere å komme i rytme igjen. Men nå er tiden inne for det.

Jeg har en nedgang på 400 gram siden nyttår. Ikke mye, men med de to ukene jeg har hatt er jeg tilfreds.

 

MEN; nå er det å finne riktig sport igjen. Og det blir ikke noe problem, for nå vil jeg. I høst gikk jeg ned mange kilo, jeg spiste sunt og trente jevnt. Og det gjorde noe med meg. Jeg ble gladere, fikk mer energi, følte meg penere, sunnere og mer tilfreds. Ja, jeg ble rett og slett lykkeligere, en bedre utgave av meg selv. Kontraste fra det til følelser jeg hadde før, er store. Jeg vil ikke tilbake til en lat og mistilfreds hverdag. Følelsen av å ikke mestre, følelsen av å ta feil valg, av å leve usunt. Det gjør meg deprimert, noe som fører meg til et sted jeg ikke vil være. Vi har fått kun et liv, og det må vi leve som vi selv ønsker. Leve det på den måten at man er lykkelig. Da må man selv sette rammer for hva lykke er. Og det er så mye, inneholder så mange faktorer. En viktig faktor for meg er at jeg selv er tilfreds med meg selv. Og for at jeg skal være det, må jeg spise sunt og trene. Da høster man deilige frukter av det. Det gjør meg godt!!

 

Jeg skal være flinkere til å oppdatere her inne. Det er en viktig motivasjonsfaktor😊

 

Ønsker dere alle en riktig fin vinteruke â„ï¸â­ï¸â˜ï¸â˜€ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, og god mandag!

 

Det går bedre og bedre dag for dag...

 

Joda, disse etter-juls-ukene ble en gradvis nedtrapping😂 Har vel fortsatt ikke funnet tilbake til rytmen før jul. Men jeg er på vei.

Nedgang på 200 gram. Er vel tilfreds med det, siden innsatsen ikke har ikke vært stor.

 

I helgen har skiene vært på to ganger faktisk. En god tur hele familien lørdag, og en treningstur i går. Var jo så fantastisk skiføre og vinterbær, så det var deilig å bruke mange av helgens timer ute.

 

Hvordan går det der ute?

 

Stille her. Men ikke så rart kanskje, jeg har jo også vært veldig fraværende. Men jeg prøver😊

 

Januarmålet om kun lørdagsgodteri gikk vel lute veien til...... Nå er januar gått. Og jeg tror, uten å overdrive, at jeg har spist godis hver dag...😈 Det målet ble ikke nådd, AT ALL!!!

Men det skal ikke ta knekken på meg, jeg skal ta grep og komme tilbake!!

 

Ønsker dere alle en flotters uke, så tastes vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jeg har foresten bestemt meg for å bytte forum.

Jeg vil bevege meg inn i 10-20-forumet.

 

Kanskje ses vi der?

 

Jeg har igjen 17,5 kg til målet mitt. Og selv om jeg hodt kunne fortsette her, blir det en markant motivasjonsdel for meg å kunne bytte forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar ble mye tyngre enn jeg trodde, så jeg har hatt laber aktivitet her. Trøsten er at vekten holder seg stabil. Men det skal jo ikke være en trøst; jeg vil ha en endring i livet mitt. Jeg vil sprette mer rundt og være fornøyd med meg selv. Jeg har ikke et konkret mål for vekten, kroppen har forandret seg såpass mye med årene at min idealvekt for 20 år siden er ikke den samme som i dag. Men ned må jeg, for dette er ikke bra for helsen.

 

Satt og tenkte litt over i går hvorfor januar har blitt som det har blitt (inaktivt og ikke fokus på kosthold) og svaret ble at jeg har en del verk i kroppen. Alt blir tungt, jeg går på jobb og om ettermiddagen føler jeg bare at jeg eksisterer. Og så har det vært en mnd hvor ungene har krevd mye energi (oppfølging av skole og annet). Lite overskudd igjen til meg.

Jeg kom frem til i går at verk i kroppen ikke kan være en unnskyldning lengre. Selv om jeg blir lettere, så tror jeg ikke verken vil forsvinne. Noe mindre vondt vil det forhåpentligvis bli pga mindre belastning på kroppen, men verk og vondter må jeg leve med. Slik er det og det må jeg akseptere!

 

Jeg har i utgangspunktet ikke som mål å gå ned over 20 kilo, men ca 15 kg. Men har likt meg så godt her inne at jeg har holdt meg her. Jeg blir gjerne igjen her i denne tråden om flere holder følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...