Gå til innhold

Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL �


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Så flott, Nilie80! Fortsett å smile, du fortjener det. Kjempeinnsats av deg! :D

 

Det går smått med meg, ned 200 g siden sist. Men sliter med den helt store motivasjonen, så jeg er glad så lenge det går nedover, selv om det går langsomt.

 

Jeg reiser bort noen uker, og siden jeg ikke har nettilgang via mobilen kommer jeg ikke til å gi lyd fra meg før jeg er hjemme igjen. Ikke har jeg tilgang til vekt heller. :P Men skal fortsette å bevege meg, og fortsatt være litt obs på hva jeg spiser. Så blir det spennende å entre vekten når jeg er hjemme igjen. :rolleyes:

 

Ønsker dere alle en toppers vår! Det hjelper så mye på humøret å se at snøen forsvinner og kjenne at sola varmer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettet i dag, vekten viste 108,9 kg, ned 0,3 kg.

 

Etter helgen jeg har spist meg gjennom kan jeg ikke være annet enn lettet. Og med tanke på ned 1,9 kg sist uke så er jeg kjempefornøyd.

 

Håper på litt mere ned før påskehelgen.

 

Påske skal feires på hyttetur med slalomski på beina, så det blir en aktiv påske. Det blir nok også en del snacks i påsken, men har planer om å kjøpe inn en del frukt også og ha stående fremme.

 

Forstår aldri hvorfor noe så godt som frukt skal trumfes ut av en skål med diverse E-stoffer. Man føler seg jo langt bedre etter et eple enn en neve med sjokolade, ja ja.

 

Snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja ja

 

Da er påsken overstått og jeg har med meg +1,7 kg etter 2 ukers frotsing. Det ble ikke så mye aktivitet som det var planlagt i påsken, men det ble mye snop og snakcs og det synes på vekta.

 

Det er bare å ta seg i nakken og kommme i gang igjen.

 

Gikk meg en rask tur i går på ca. 1 time og har tenkt å gjenta det de kommende dagene.

 

Ellers så er jeg tilbake i vanlig spisemønster så vekta skal jo peke nedover igjen ganske så snart.

 

Det positive med nye kg er at de er lettskremte og flytter raskt ut igjen "easy come easy go".

 

Håper å melde tilbake om en uke med ned 1 kg :)

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Kommer med en liten oppdatering her også, siste uke har vært bra. Litt høyt kcal-inntak, men har fått til 8 TP og vekta viser ned 0,9 kg til 109,7 kg, slik at jeg på ny er i havn med delmål 3 og sikter mot neste som er å komme under 108 kg.

 

Er ikke helt tilbake i rute etter påsken, det er tungt å kutte ut/ned på sukker når en har inntatt slike mengder på kort tid, men er på god vei igjen....

 

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter å skrive litt her inne også, selv om det er ganske stille i denne tråden nå.

 

Her går det sent, ned 0,1 kg siste uke til 109,6 kg. Men er i grunn fornøyd med tanke på helgen i utlandet. Det gikk i grunn utrolig bra. Spiste det jeg ville og likevel ned litt.

 

Jeg tar det som et tegn på at selv om det til tider går veldig laaaangsomt så har jeg gjort noen grunnleggende endringer som er så innarbeidet mentalt at jeg ikke lenger registrerer dem.

 

ja ja, oppsummert så har jeg nå på 11 mnd. gått ned 10 kg, som når jeg ser tallet ikke er så verst, men det kunne jo selvfølgelig ha vært mere. Jeg tar det litt om litt så kommer jeg nok i havn tilslutt en gang :)

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen

 

Ny uke overstått og ned 0,5 kg, er fremdeles ikke nede der jeg var før påske.

 

Går med andre ord veldig tregt for tiden.

 

Har fått litt ny giv siste uken, elsker våren og at det er blitt skikkelig grønt ute.

 

Ønsker dere en god 17-mai feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Hei Nilie80.

 

Jeg henger fortsatt med, selv om det ikke har sett sånn ut.

 

Tiden fra jul og frem til nå har vært slitsom. Jul, nyttår og diverse feiringer i familien gjorde sitt til at kaloriinntaket ble alt for stort, og i tillegg har jeg slitt mye med motivasjonen. :angry: Når så kiloene etter hvert krøp på igjen var det ikke morsomt å skulle være her og fortelle om det. :( Kjempedumt av meg, for dette er jo egentlig et utmerket sted til å legge av seg frustrasjoner og fortvilelse over gjenstridige kilo og en kropp som av og til hyler etter snop (jo fetere og saltere, jo bedre!!!). Jeg ser det i ettertid, og håper at jeg derfor skal klare å komme innom her med (u)jevne mellomrom, og bruke dette forumet for alt det er verd. Dessuten forplikter det kanskje litt mer, når man skal "stå til rette" for sine utskeielser, her i all offentlighet. :D

 

Status:

Begynte livsstilsendring for et år siden. Gikk ned 13 kilo til desember. Jul, nyttår, feiringer og sviktende motivasjon gjorde at i underkant av 4 kilo la seg på igjen. (Tror det har ligget i bakhodet likevel, det siste halvåret, for ellers har nok vekten vist mer i dag.)

 

Jeg har jobbet hardt med motivasjonen, og er i grunnen klar for ny innsats og videre livsstilsendring.

 

Overskriften på denne tråden gjelder fortsatt: jeg vil, jeg kan, jeg SKAL. Så Nilie80, du blir ikke alene her lenger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Fa-mol

 

Velkommen tilbake. Jeg sliter med motivasjonen jeg med, hadde en god periode frem mot påske der jeg syntes alt gikk på skinner, etter påske har historien vært en helt annen.

 

Jeg har og vært inn å justert trivselsvekta mi til 95 kg. Tror 85 kg for meg nå er litt for langt unna, selv om det er dit jeg ønsker meg. Så er 95 kg litt mere håndgripelig.

 

Det hjelper ikke å ha mål som jeg ikke føler jeg kan klare å nå.

 

Ser nå frem til en lang periode uten særlig med utskeiielser da de fleste bursdager og helligdager for i år er unnagjort.

 

Nå er det bare å få stablet seg på beina igjen å se om jeg ikke kan få lurt vekk noen flere kilo.

 

Jeg er takknemlig for hvert gram som flytter ut, og håper de aldri flytter inn igjen.

 

Har ikke vært på vekten siste uken men ligger nå å vaker på ca. 110,3 kg.

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Veiedag i dag og nå viser vekta nok en gang 109,6 kg, ned 0,1 kg siste 2 uker, og det er ikke så verst med tanke på helgen.

 

Forrige uke viste vekta 110,2 kg, men da droppet jeg å registrere. Trengte en pause.

 

Gir ett lite blaff av motivasjon å se at jeg er under 110kg igjen, og mindre enn 10 kg til jeg er på tosiffra vekt.

 

Men slipper ikke jubelen helt løs, har vært her ett par ganger før i år også.

 

Fortsatt god uke

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Hei igjen.

 

Jeg er virkelig imponert over den nedgangen du har hatt! Virkelig godt jobba! Må si jeg tar bølgen for deg! :D

 

Jeg merker at jeg må (bør) registrere matinntaket mitt. Det glir lett ut dersom jeg ikke gjør det. Har sett på vektkurven på resultatsiden og sammenlignet med registeringssidene, og ser en klar sammenheng. Det har så lett for å bli litt ekstra ekstra (les snop) når jeg ikke gjør det. Så jeg må vel bare holde meg selv i ørene en god stund til. :huh:

 

Det ble 500 gram ned siste uke. Jeg måler meg hver uke, det er blitt en vane samtidig med at jeg veier meg, og er litt inspirerende, må si det. Midjemålet er konstant, men jeg har krympet 1 cm rundt lårene, og likeså over baken. Så det er jo bra. :)

 

Skjønner så godt hva du mener når du skriver at du ikke vil slippe jubelen helt løs. Jeg har også hatt denne vekten tidligere... La oss bare sørge for at det ikke skjer igjen! ;)

 

Vi står han av, Nilie80.

 

Ønsker deg en toppers uke.

 

Tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så er det på'n igjen.

 

Dette året har hittil vært ganske tøft, uten at jeg skal klage over hvorfor. Det er min sak. Vekten har gått litt opp, så litt ned, så litt opp igjen, osv osv. Man stuper så alt for lett inn i gamle reaksjonsmønstre når livet butter imot. Et ganske kjent fenomen for flere enn meg. :(

 

Men en ting er jeg fornøyd med, og det er trimpoengene. Jeg har hele tiden greid å røre meg, og også holdt på med styrketrening. Hurra for meg. ;) Hadde jeg ikke det så hadde nok vekten økt mer. Dessuten har det hele tiden ligget litt i bakhodet og murret "nok nå!" når snop og usunn mat har stått på menyen, og fått meg til å spise mindre av slikt enn jeg tidligere ville ha gjort. Så GR har tross alt virket. :D

 

Nå er jeg motivert for å ta fatt på å få spisingen inn på rett kjør igjen, med varig effekt. Hvorfor det ble nå, og ikke for f.eks. en måned siden? Jo, klærne. Jeg var så fornøyd med meg selv da jeg kastet bukser størrelse XXL, og kom inn i størrelse 46. Nå strammer buksene mer enn jeg liker, men ikke søren om jeg skal kjøpe større bukser! De neste buksene jeg skal kjøpe blir 44-størrelse. :)

 

Så nå blir det måling og veiing hver uke, og registrering av mat hver dag. Det hjalp meg i starten av denne livsstilsendringen min, og skal hjelpe meg videre.

 

Første delmål er 90 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Kjenner meg igjen i bukseproblemet. Har skapet fullt av de som ikke passer. Har også bestemt meg for å ikke kjøpe nye. Målet er å komme inn i de gamle. Trenger nok noen måneder på jobben , men kjenner at målet trigger meg.

 

Har vært jojo-slanker i mange år og innser vel at jeg kommer til å være det resten av livet. Målet nå er å komme ned i en vekt jeg kan leve med, ikke til den berømte normale bien. Har blitt for gammel til å hige etter den. Nå er det snakk om å føle seg vel og frisk ,ikke feit og stygg.

 

Lykke til med innsatsen. Gøy å se at det endelig begynner å bli litt aktivitet her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snakk om å føle seg vel og frisk ,ikke feit og stygg.

 

Helt enig. Det viktigste er å komme ned i en vekt man trives med, og føler seg vel og frisk med. Feit og stygg har jeg følt meg alt for lenge.

 

I går og i dag har vært fine dager. Har blant annet gått en god tur, og fått jobbet litt i hagen. Utrolig hvor alt vokser i regn og lav temperatur! Men fikk både stusset hekk og klippet plen, og fått unna ugress.

 

Matinntak ca. 1700 kalorier i går og 1500 i dag, det føles utmerket. Litt for mange karbohydrater i forhold til proteiner, men slik ble det bare disse dagene.

 

Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt i overkant mye kalorier i helgen, spesielt i dag. Middag i solen hos barn og barnebarn, og barnebarnet hadde bestemt pølser og lompe til middag, og is til dessert. Greit det, av og til, og jeg ble ikke så veldig overrasket da jeg registrerte matinntaket i kveld. Unntatt når det gjaldt ferdigstekt løk, da. Himmel, så mye kalorier det er i den!!! :( Og så himla godt det er med myyyye stekt løk når man av og til spiser pølse i brød eller lompe. Jaja, bra det er lenge mellom hver gang. :)

 

Ellers ble det en lang og god tur med kameraten både i går og i dag. Så ifølge utregningen på kalorier inn og kalorier ut på registeringssiden har jeg forbrukt mer enn inntatt i helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen vektnedgang denne uken, vekten viser det samme som sist. Men det forundrer meg ikke. Det har blitt litt mer enn de kalorier jeg skal ha, men likevel mye mindre enn det jeg ville ha spist om jeg ikke hadde bestemt meg for at nå er det nok. :D

 

Så jeg er fornøyd, og går løs på en ny uke med friskt mot. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Fa-mol :) En stund siden vi hadde kontakt her inne nå...., men alltid hyggelig å møte igjen "gamle" forumbrukere ! Flott at vi ikke gir opp, selv om det i perioder går utrolig trått. Selv ga jeg meg i november - et valg som selvfølgelig, som vanlig, ikke var særlig lurt ;) Nå opplever jeg imidlertid å være godt i gang igjen - noe som inkluderer registrering av mat og drikkeinntak, og litt mer aktivitet. Det gir faktisk resultater :D

Det høres ut som du også nå har bestemt deg - jeg heier på deg !!

Lykke til - vi kommer i mål, etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg igjen, Minsker'n. Du har sannelig kommet godt i gang, de resultatene dine er bare flotte! :D

 

Det ble en lengre pause for meg, og selvfølgelig stupte jeg tilbake i gamle reaksjonsmønstre (les trøstespising) da livet ikke var særlig samarbeidsvillig en lang periode.

 

Det er selvfølgelig i en slik periode man burde vært her inne, og fått støtte og oppmuntring. Men av og til kreves det så mye krefter bare til å komme gjennom hverdagene at man ikke orker tanken på å logge seg inn og skrive. Og hva skal man skrive? At alt er bare sorgen og et umåtelig ork? Dessuten er det ikke særlig kjekt å fortelle at vekten bare går en vei, nemlig jevnt opp. Tror nok flere kjenner seg igjen i det. :)

 

Men når det er sagt: jeg er her igjen, og har ikke mistet motet. Denne gang skal det gå. Jeg har lært ganske mye dette siste halvåret, og vet at dette klarer jeg. Det går ikke fort, men det går. :)

 

Kameraten og jeg reiser til London, og blir borte en uke. Er spent på hvordan det går med vekten da. Hotellfrokost og pubmat er ikke akkurat det mest slankevennlige, men skal gjøre så godt jeg kan. :D

 

Kommer tilbake senere.

Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så er Londonturen over, og hverdagene har vært her noen dager. Det ble ikke så ille vektmessig som jeg hadde fryktet, noe opp, men faktisk mindre enn jeg hadde ventet. Det hjalp nok en del at jeg var mer fokusert på hva jeg spiste. Og selvfølgelig at vi rørte mye på oss. Vi går ganske mye når vi er på storbyferie, Prøver å gå i stedet for å bruke buss eller undergrunnsbane. :)

 

Nå er jeg i gang med registrering igjen, og det går bra. Noen dager litt for mye, andre dager litt for lite. En dag i gangen, det hjelper det.

 

Fant forresten et lite gullkorn en dag: "Om et år vil du ønske at du hadde startet i dag!" Så sant, så sant.

 

Så her er det bare å fortsette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så er Londonturen over, og hverdagene har vært her noen dager. Det ble ikke så ille vektmessig som jeg hadde fryktet, noe opp, men faktisk mindre enn jeg hadde ventet. Det hjalp nok en del at jeg var mer fokusert på hva jeg spiste. Og selvfølgelig at vi rørte mye på oss. Vi går ganske mye når vi er på storbyferie, Prøver å gå i stedet for å bruke buss eller undergrunnsbane. :)/>

 

Nå er jeg i gang med registrering igjen, og det går bra. Noen dager litt for mye, andre dager litt for lite. En dag i gangen, det hjelper det.

 

Fant forresten et lite gullkorn en dag: "Om et år vil du ønske at du hadde startet i dag!" Så sant, så sant.

 

Så her er det bare å fortsette! :D/>

 

Så flott at Londonturen var vellykket, Fa-mol ☺ Jeg har også vært gjennom storbyferie mm, og har de samme erfaringene som deg - å gå mye hjelper fint på regnskapet. Det er noen utfordringer med å få det til i hverdagen; en stillesittende jobb krever ekstra innsats, noe det ikke alltid er lett å få lagt inn....Synes gullkornet ditt er treffende - veldig fornøyd i dag at jeg ikke må starte med de 19 kg jeg faktisk har gått ned i løpet av det siste året :D Nå er det nytt fokus: Kun 7 kg igjen til målet! Planen er å bruke de neste 3 mnd på den oppgaven. Har nå fått orden på innloggingen til Roedeklubben, så da er det bare å sette i gang :D

Lykke til videre, Fa-mol - og til alle dere andre slankere! Kjempefint om vi kan heie hverandre fram mot målet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest nueva vida

Heisann!!

Så moro å se at tråden min fortsatt lever. Herlig😄

 

Med meg har det gått veldig bra i vår/sommer. Har siden påske tatt av 13 kilo, og er i dag for første gang på over 10 år under 80 kilo. Vekten viste i dag 79,6. Det er knappe 10 kilo igjen til målet, og det har jeg som mål å klare ila kalderåretðŸ‘

Oppskriften var egentlig enkel; sunn mat, mer trim og kun litt lørdagsgodteri!!

 

Ville bare innom si hallo🌺

 

Fortsatt lykke til til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

Etter et halvår utenfor GR har jeg innsett at dette går gale veien. Har hatt en knalltøff høst med sykdom og operasjon og nesten 7 uker med stillesitting og trøstespising.

Har attpåtil hatt vegring mot å gå på vekta.

 

I dag truet jeg meg selv til veiing og fikk hakeslepp delux, ikke at det burde være noen overraskelse etter siste ukers utskeielser men...

 

Vekta viste i dag 117,7 kg, mye opp det - back to scratch - men får sette en strek over det og komme i gang igjen.

 

Det positive er vel at kroppen er fullstendig utrent slik at all bevegelse er ett slit og nødvendigvis brenner fett :)

 

Har satt meg noen forsiktige mål og får se om jeg klarer dem sånn pø om pø.

 

Er i alle fall forsiktig tilbake igjen :)

 

Synes fremdeles at mottoet - jeg vil, jeg kan, jeg skal - passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...