Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren


Anbefalte innlegg

Så var jeg her igjen. Lenge siden jeg brukte dette forumet aktivt. Var her for 9 (!!) år siden da jeg var gravid med minste og i tiden etterpå. Da fikk jeg av meg alle kiloene fra mine to svangerskap og har holdt meg slank etterpå. Brukte forumet flittig som dagbok i den perioden og det var til stor hjelp.

Men nå har jeg vært syk i to år og kiloene har krøpet på. Før jeg ble syk hadde jeg noen veldig stressende år og var tynnere enn det som var sunt, så først gikk jeg opp til min normalvekt og videre fortsatte det og nå er jeg 7 kg over trivselsvekta mi. Gamle klær er pakket bort, jeg har fått kosemage og jeg føler meg ikke bra.

I disse to årene som vekta har gått oppover har jeg prøvd å bremse, jeg har telt kalorier innimellom, men jeg ender med sprekk og vekta fortsetter oppover. Mitt normale kosthold er veldig Grete Roede, men jeg er alt for glad i sjokolade og det er det som er min store last. Jeg får heller ikke trent, så kaloriforbruket er generelt lavt så det skal ikke mye til for å komme i overskudd.

 

Men nå har jeg bestemt meg for at nok er nok, jeg trives ikke med kroppen min og føler meg aldri fin lenger uansett hvordan jeg kler meg. Siden det nå er 4 dager til jul blir det ikke akkurat noen pangstart, men nå er tråden laget og ligger her klar for å hjelpe meg ned i trivselsvekt mot sommeren. Husker fra sist jeg var her at jeg pleide å sette meg noen mål for uka, så jeg tenkte jeg skulle sette meg noen mål for julen. Blir ikke så veldig konkrete mål, for jeg har tenkt å kose meg og ta livet med ro :)/>

1: Gå så mange turer det blir tid/ork til. Minst 3 før 1. januar.

2: Ha hverdager også i romjulen, og ikke spise julegodt hver dag.

3: Titte innom her innimellom.

 

Ønsker alle en fin dag :D/>

 

Melis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så langt er det ikke mange av målene for julen som er nådd. Her har det vært julekaker og godteri og lite aktivitet. Blir ganske utslitt av selskapeligheter så mye tid går med til hvile i etterkant. Har bestemt meg for å ta litt tak igjen fra i morgen. Kjenner at kroppen føles tung og stinn av mye feil inntak. I kommende uke er det et selskap + nyttårsaften hvor det blir dessert osv. men det er ikke det som er det verste for meg. Da koser jeg meg med det som er, men det blir aldri voldsomme mengder. Det er verre med skapsnokingen hjemme, det er der kaloriene kommer i store mengder. Så fra i morgen blir det tomme skap og starten på veien ned :) Gleder meg til å få kroppen min tilbake, selv om jeg vet at det kommer til å ta tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg i gang med en litt strammere linje. Vekta i dag viser at jeg har 8 kg til mål.

Jeg prøver å holde meg til 1300-1400 kcal, det er ikke mye, men jeg har jo ikke så mye aktivitet heller. Jeg har fitbit som teller kcal forbruket og jeg bruker vel mellom 1500 og 1700 kcal per dag alt ettersom hvor aktiv/inaktiv jeg er.

Teller alt jeg spiser utenom de kcal fattige grønnsakene, mener fra tidligere at det er greit å ikke telle med de. Får heller begynne å telle de med om det ikke blir noe resultater på vekta.

Fikk en liten tur igår og en idag, så nå føler jeg at jeg er på track med mål for julen også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har det gått bra med denne litt strammere linjen. Har vært i juleselskap så den dagen gikk nok regnskapet i pluss, ellers har jeg holdt det tomt i skap og skuffer så jeg har ikke noe å ty til om jeg blir fysen. Men er i ganske dårlig form så tur har utgått siden sist, bare hvile og næring når det blir sånn. Så gir det seg forhåpentligvis i løpet av noen dager. I morgen blir det planlagt kos og jeg kommer ikke til å telle kcal. Blir bare demotivert om jeg skal regne ut hvor mye over budsjett jeg har gått :P Men holder måltidene sunne så kommer det dessert og litt godteri på toppen, kanskje et glass vin hvis formen tillater det også ;)

Gleder meg til å legge dette året bak meg og håper det nye vil bringe bedre helse og mye glede.

 

Ønsker alle et riktig godt nytt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det nytt år :)

 

Nå er alle selskapeligheter over, det som er spist er spist. Har startet det nye året med sunn mat, hvile og en liten tur i frisk luft. Nådde målene jeg hadde satt for julen, og setter noen nye mål for uka som kommer.

1: Fokus på grønnsaker i alle farger.

2: Minst 2 turer.

 

Skal ha veiedag på tirsdager, og er spent på om det er noe forskjell nå på tirsdag. Har jo blitt noen smale dager, men også noen dager i pluss, så jeg forbereder meg på at det kan være uendret fra forrige uke. Prøver å ikke snikveie meg, det har en tendens til å styre både humør og motivasjon i feil retning om hodet ikke er fornøyd.

 

Ønsker alle en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei melis! :) Så flott at du er i gang!! Ønsker du dette som en motivasjonstråd/dagbok for deg selv, eller er det greit at jeg henger meg på? Jeg skal også ned 7 kilo.

 

 

Hei Drua2! Her er det bare å henge seg på, du er hjertelig velkommen!! :D God motivasjon i å være flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport:

 

Uke 1: -0,5 kg.

 

Totalt: -0,5 kg.

Igjen til mål: 7,5 kg.

 

Veldig fornøyd med nedgangen. Bare å fortsette i samme tralten. Vet av erfaring at det er etter 2-3 uker motivasjonen begynner å dale. Med min forbrenning er det ofte vanskelig å gå ned mer 200-300 g per uke og da er det jo desto viktigere å ha motivasjon til å holde på i lengden!

 

For å prøve å øke min egen motivasjon har jeg bestemt meg for å ha shoppestopp (på klær) inntil jeg når målet mitt. Selv om jeg har en del gamle klær liggende som jeg forhåpentlig kan passe inn i igjen, så er det også fresht å kunne kjøpe seg noen nye plagg. Motebildet forandrer seg jo også litt så noen nye ting skal jeg unne meg når jeg kommer i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å kunne være flere!!! :lol:/>

 

Og så bra å se en realistisk nedgang første uka mtp juleselskaper og div du har vært i. Da vet du at du er på riktig spor selv om du har skeiet ut litt :)/>

 

Jeg har satt -0,3 i uka som mål. Etter det inntaket jeg har hatt i førjula og jula, kommer jeg til å ta av endel denne første uke, også normaliserer det seg etter det. Målet mitt er -3 kg til slutten av februar, og - 7 kg totalt til i slutten av mai. Da vil jeg ha en BMI på 22,7, og samme vekt som jeg hadde da jeg møtte mannen min for 10 år siden. Jeg har også satt meg som mål å delta i et løp på 10 km i slutten av mai. Forhåpentligvis skal jeg da klare å jogge store deler av dette :o/> :blink:/> :P

 

Jeg har vært på løpetur mandag og i dag. Fordelen med turnus er at man kan få gjort unna litt fra morran. På mandag kjente jeg det var lenge siden sist tur, men i dag syns jeg at jeg klarte å justere farta sånn at jeg holdt det gående en stund. Jeg trives mye bedre ute i skogen, enn på et treningssenter. Fikk polarklokke til bursdagen min i fjor, og gjennom Polar flow har jeg laget et program som skal gjøre meg klar til løpet i mai. Der er også noe andre støtteøvelser som går på styrke og tøying. Så får vi se da hvor langt jeg kommer...

 

Kosten har jeg ganske greit tak på tror jeg, hverfall sånn til hverdags. Syns det er kjedelig å skrive i matdagboka, men skal bruke den i begynnelsen for å komme "innpå" igjen. Min store utfordring i hverdagen er de dagene jeg er ferdig på jobb kl 15 og mannen min kl 17. Jeg syns det er koselig at vi kan spise sammen alle fire når vi har mulighet (spesielt siden jeg jobber turnus og er borte to kvelder i uka, og ungene er på aktiviteter noen ettermiddager). Jeg er ofte hjemme sånn 15.45, etter å ha hentet minstemann, og da er jeg ofte fysen/sulten/sliten, og det er lett å småspise litt mens jeg lager middag og venter. Denne småspisingen består da dessverre ofte av nøtter, tørr makaroni og/eller godteri. I går fant jeg en skrukkete kålrot i kjøleskapet, som jeg delte opp og spiste på.

 

Nå gleder jeg meg til jeg skal på butikken senere i dag og fylle kjøleskapet med masse sunne herligheter :D/> Tar gjerne i mot kjappe sunne middagstips :)/>

 

På mandag hadde guttene søtpotetsuppe og rista brød til middag. Jeg pleier å lage store porsjoner og fryse ned, slik at det er enkelt og kjapt på travle dager. Oppskriften på matprat.no er kjempe god, men jeg pleier å ha chilien hel oppi, og fiske den opp før jeg moser. Da blir det ikke for sterkt for ungene :)/>

 

I går hadde vi stekt laks med tandoori krydder, ris, salat og nanbrød.

 

I dag tror jeg det blir kylling eller svin med ovnsbakt søtpotet ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)/> Jeg blir gjerne med her hvis det er ok. Sist jeg nådde målet mitt var høsten 2015. Da var jeg nede i 57-58 kg. I løpet av påsken og sommeren i fjor så klarte jeg å legge på meg alt igjen. Så ramlet det jammen på enda litt ekstra nå i desember :blink:/> Så 1. januar veide jeg faktisk 63,9 :o/> Jeg har vel aldri vært så tykk før bortsett fra ved graviditet. Her er det mer enn bare kosemage... Alt av klær strammer og noe passer ikke i hele tatt mer!

 

Jeg har foreløpig veiedag på søndag siden det var søndag 1. januar jeg startet registreringen av alle mål. Jeg har klart meg på 1300 kcal disse dagene og det er nok det jeg skal ligge på også. Får ikke vært så veldig aktiv med trening som jeg ønsker, men tar med lillemor på treningssenteret de ettermiddagene som hun er opplagt til å være i barneparken.

 

Fint å ha noen å "rapportere" til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at det er liv her inne! Hjertelig velkommen til deg Flittiglisa :D

 

Drua2, så sprekt at du har meldt deg på løp! Det gir liksom en ekstra motivasjon til å komme seg ut og trene!

 

Jeg skulle gjerne hatt litt middagstips selv jeg :P Føler vi har de samme kjedelige middagene hele tiden, lager det jeg vet at barna liker :P I dag hadde vi fiskekaker med rotmos. Bare en av de to barna som liker dette, men hun ene har så mye hun ikke liker, så selv om jeg prøver å ta hensyn blir det ofte litt forskjellig tilbehør hos oss.

 

Så langt har denne uka gått bra. Har vært ute og gått tur hver dag, så jeg har allerede nådd målet mitt om 2 turer. Regner med at det blir noen flere :)

I går fikk ungene med seg en stor boks pepperkaker hjem, de kom hjem akkurat da jeg skulle spise kveldsmat. Var rimelig sulten, og da fristet det sånn å smake, men klarte å la være. Spiste knekkebrødene mine og satte kakene i skapet :D (nå er det bare å la de få stå der også....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flittiglisa! Gøy med at vi blir fler!! :D/>

 

Går dere på kurs, eller gjør dere dette selv?

 

Jeg gikk på kurs i 2009, men det fikk jeg ikke så mye ut av da jeg syns kurslederen satt litt for mye med "pekefingeren". Det var lite rom for at noen av oss ikke levde forutsigbare A4 liv. Har prøvd vektklubb ett par ganger etter det, med varierende hell. Vurderte nettkurs nå, men syns det er dyrt med 2600,- for en mail i uka, så prøver igjen på egenhånd.

 

Trente mye og veide 57/58 kg da jeg møtte mannen min. Ble brått slutt på trening og gikk opp noen kosekilo. Da jeg begynte å jobbe igjen etter siste mammapermisjon i 2014 veide jeg 69 kg. Gikk da ned 7 kilo ved hjelp av vektklubb, og har gått opp igjen halvparten av dette i høst.

 

Jeg syns det er litt vanskelig å finne hvor mye kcal jeg skal ha hver dag. Lå lenge på 1300 kcal, men det ble for lite på dager jeg trener eller er aktiv på andre måter. Dessuten syns jeg det ble lite fleksibilitet i valg av mat. Nå har jeg lagt meg på mellom 1400-1600 kcal (1400 på rolige dager og 1600 på aktive).

Tror da jeg kan spise sunt uten at fokuset på mat blir for overveldende/låst. Spiser første måltidet kl 5.30 om morgenen, og siste ved 21 tiden, så jeg hvis jeg skal spise hver 3.-4. time må det bli såpass. Håper dette er løsningen for at jeg ikke skal gå opp igjen når jeg kommer til målvekten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha fiskeburger til middag.

I morra blir det taco. Fyller da tallerkenen med salat og magert kjøtt, og spiser en lompe ved siden av.

Lørdag jobber jeg, så da må jeg spise det som blir servert på jobb.

Søndag skal vi ha torsk i tomatsaus, med asparges og ovnsbakte poteter. Tomatsausen til torsken bruker jeg GR sin oppskrift på middelhavskylling (uten kyllingen altså ;)/>/> ). Lager dobbel posjon og fryser ned tomatsausen, så har jeg lettvinn middag en annen dag.

På mandag får vi første levering fra Adams matkasse, så det er jeg spent på :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine

Hei på dere. Kan jeg få slenge meg på og?

 

Jeg er en jente i 30-årene. gikk på Grete Roedekurs for mange år siden. Hold vekten en stund, men kiloene har sakte men sikkert krøpet på igjen. Har et mål om å gå ned ca 6 kg før sommeren. Jobber fulltid (stillesittende arbeid--dessverre) og er mamma til tre små barn - skal si det som det er, temmelig sliten og sofaen lokker så snart ungene er i seng. Ikke særlig overskudd til å trene og er ekstremt glad i sjokolade.. :huh: Har forsøkt vektreduksjon men det er er akkurat som om jeg glemmer at jeg skal gå ned i vekt og er strakt tilbake i den samme gamle tralten.. Trenger noen å rapportere til skal jeg klare dette :)

 

Hilsen Kristine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Så fint å se at vi er flere som jobber mot det samme målet :) Jeg syns ofte hverdagene går greit, mens helgene er en utfordring til tider. Neste helg vet jeg at det er en sosial sammenkomst som innebærer flytende saker. Holder meg kun til vin og håper at det ikke ødelegger for mye for meg.

 

Jeg går ikke på kurs og har heller aldri gjort det. Syns ikke det har vært nødvendig for meg siden jeg klarer meg fint uten. Årsaken til at jeg gikk opp igjen nå sist var rett og slett at jeg fikk en tøff periode i livet som gjorde at jeg fikk beveget meg minimalt i forhold til inntaket. Nå er ting litt mer på stell igjen og da er jeg klar til å få tilbake kroppen min. Alfa og omega for meg er å være helt nazi på å registrere alt og da gjerne på forhånd. Stort sett er det middagene som varieres. De andre måltidene er stort sett like. De to siste dagene så har middagen vært hjemmelaget linse- og gulrotsuppe med enten kyllingfilet eller grove fiskekaker i. Putter oppi tilmålt mengde kjøtt/fisk i suppebollen min, så får de andre putte oppi de mengdene de vil. Hele måltidet blir da for meg under 400 kcal. Super mat som er lett å varme opp etter en travel arbeidsdag og som metter godt. Man kan ha i hva som helst av kjøtt, fugl, fisk egentlig. Passer på å lage masse slik at jeg har litt i fryseren også.

 

1300 kcal blir det hver dag enten jeg trener eller ikke. Har forsøkt meg på å spise litt mer de dagene jeg trener, men det har bare resultert i at jeg lurer meg selv og vekten går saktere ned og i verste fall stopper opp. Jeg må ha MINST 500 i underskudd om det skal monne noe særlig. Pulsklokka viser som oftest 300-500 forbrente kcal på trening. Jeg blir så demotivert av altfor sakte nedgang. Har satt som mål å gå ned 700 gr pr uke, men vet av erfaring at kroppen noen ganger går ned i rykk og napp. Tror nesten man bare må kjenne på sin egen kropp hva som fungerer for seg ;)

 

Kjenner på kroppen at det nærmer seg helg. Så nå må jeg bare tenke at det jeg putter i munnen gjør jeg fordi det er helt nødvendig og at det tar 20 minutter før hjernen registrerer at man er mett. Husker ikke om det var her jeg leste det, men jeg må huske at jeg ikke skal spise til jeg er mett, men til jeg ikke er sulten mer :D Vel, så lenge jeg er flink til å registrere FØR jeg spiser så er det grei skuring. Er så lett den første uken vet dere :P

 

Ha en super kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Kristine! :D

 

Jeg går heller ikke på kurs. Gikk et nettkurs mens jeg var gravid med minstemann i 2008 for å ikke legge på meg for mye, så har kjennskap til GR opplegget. Hadde ikke veldig sansen for kurslederen, men det hjalp meg å holde fokus og jeg slapp å gå opp like mye som jeg gjorde første gangen.

Da jeg gikk ned etter graviditeten spiste jeg mellom 1700-1900 kcal mener jeg å huske, men da både ammet jeg og trente 3 dager i uka + masse tur med vogna. Hadde ikke lappen på den tiden heller, så da trasket jeg mye :P

 

Nå har jeg ligget på 1300 kcal. For meg som ikke trener og heller ikke jobber om dagen er det ikke rom for å spise noe særlig mer. Men synes det er litt lite, altså jeg er mett til måltidene, men føler jeg må velge smart hele tiden :P Og hadde jeg kunnet trene jevnt så hadde jeg nok absolutt spist mer. Viktig å ikke sulte seg ned i vekt, da er det så lett å gå på en smell!

 

Som deg Flittiglisa så synes jeg også at hverdagene er greie, men helgene er verre. Jeg er så uendelig glad i sjokolade, og det er fast kos når vi har filmkveld på lørdager. Barna er hos faren sin annenhver helg så jeg klarer å holde meg den helgen de er borte, men verre de helgene de er hos meg. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gripe det an enda :P Pga diverse er de nå borte de to neste helgene så jeg har god tid til å finne ut av det ;)

I GR konseptet har man jo to kosemerker per dag, de tilsvarer vel 50 kcal om jeg ikke husker feil og disse kan man da spare opp til helgen og heller spise alle da. Men jeg føler jeg spiser lite nok som det er, så jeg sparer ikke noe :P

 

Hvordan legger dere opp helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som dere sier at det ikke er rom for så mye med 1300 kcal, men jeg føler ikke noe sult heller. Jeg har gullmedlemskap og da får jeg en oppsummering av fordelingen av proteiner, karbohydrater og fett av det jeg spiser. Syns det er vanskelig å komme opp til 25% fett. Skal så lite til før kaloriene i regnskapet fyker til værs når man skal ha i seg noe fettholdig, og ikke metter det nevneverdig heller.

 

Helgen er definitivt en utfordring. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få vekk det forbaskede suget etter snop :( Vet jo at jeg kan unne meg litt og tok derfor en pepperkake til tekoppen, men jeg vil ha mer :P Kjenner at jeg gleder meg til i morgen og at søndagen kommer. Fælt å ha det slik, men skal man ned så må man vel slite litt. Ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag til dere alle sammen! Hvordan har helgen vært? Jeg kom meg gjennom med et nødskrik :) Det ble med den ene pepperkaken i går, men skal jammen si at det var frustrerende... Totalen viser i gjennomsnitt 1347 kcal denne uken og det skal jeg si meg veldig fornøyd med. Veiedag for meg i dag. Fikk litt sjokk da jeg gikk på vekta i dag for den viste 62,3 kg. Det er litt vel mye nedgang på en uke med 1,6 kg, men det er bare første uken og da kan jeg nok regne med litt stillstand kommende uke. Mulig at kroppen var helt stinn av salt, mat og vann forrige søndag. Det var den jo etter all julemat og snacks, så jeg regner med at de julekiloene kanskje uansett ville forsvinne lett.

 

Uansett, ny uke og jeg er klar til å jobbe :) I dag har vi en strålende søndag morgen her som jeg bor og skal benytte meg av å ta en lang lang gåtur. Frisk luft inn og ekkelt fett ut B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :)

 

Så flink du er Flittiglisa som bare tok en pepperkake, det er sterkt gjort ;) Og gratulerer med super nedgang første uke :D

 

Selv har jeg blitt skikkelig forkjøla og ligget rett ut hele helgen :( Utrolig kjedelig. Nesten glad for at jeg har vært for dårlig til å komme meg i butikken, for da tror jeg at dømmekraften hadde blitt satt på prøve.

Satte meg mål for uka som var å gå minst to turer og fokusere på grønnsaker i alle farger, og det har jeg fått til. Spiser ikke mye frukt, men lager ofte smoothie med forskjellige bær og gjerne banan for litt søtsmak. Så alt i alt tror jeg at jeg får til sånn ca 5 om dagen, og det er jeg veldig fornøyd med. Akkurat nå handler det bare om å bli frisk igjen, så jeg setter ikke noen mål for uka som kommer. Men jeg skal fortsette å få i meg 5 om dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Kristine!! :D/>/> Nå begynner vi å bli en fin gjeng!!

 

Melis: Så kjedelig å bli forkjølet når du akkurat har bestemt deg for å "starte på nytt". God bedring, håper det går fort over!! :)/>/>

 

Flittiglisa: Så flink du var som klarte deg med en pepperkake, ikke lett når man først har åpnet boksen :blink:/>/> Og for en supermotiverende start!! Da vet du at du gjør ting riktig!! :lol:/>

 

Første uka og helga har for meg gått over all forventning!! Jeg hadde arbeidshelg noe som kan være utfordrende da vi spiser med beboerne og får styrt lite selv. Det er ofte også "helgekos" på personalrommet, men jeg tror hele personalgruppa er på "slanker'n" denne uka :D/>/> Skulle vært på joggetur lørdag morgen, men endte under et pledd på sofaen med ungene isteden :wub:/>/>

 

Vekta etter denne første uka viste -2 kg. Jeg har egentlig veiedag på onsdag, men klarte ikke å la være i dag :rolleyes:/>/> Tommel opp for det, men jeg vet det er et resultat av inntaket ukene før, heller enn denne uken. Ventet også mensen da jeg veide meg forrige mandag, så ca en halvkilo bort da den kom.

Er nok aller mest fornøyd med at jeg ikke benyttet meg av kosemerkene og at jeg fikk alle treningspoengene mine denne uke + noen ekstra :)/>/>

 

 

Denne uka har vi barnebursdag, og skal feire i tre omganger, så neste uke er jeg fornøyd hvis jeg står på stedet hvil... Startet uka med en joggetur, så nå er jeg godt i gang :D/> Spent på levering fra Adams matkasse i kveld.

 

Ønsker alle en super uke!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport:

 

Uke 1: -0,5 kg.

Uke 2: -0,7 kg.

 

Totalt: -1,2 kg.

Igjen til mål: 6,8 kg.

 

Veldig fornøyd med nedgangen. Spesielt fordi jeg bare har ligget siden slutten av forrige uke. Men hadde ikke så mye matlyst i helgen så vet at inntaket ble litt lavt da. Matlysten er tilbake, selv om formen fortsatt er like dårlig :blink:

 

Drua2: ser ut til at du har hatt en god uke! Grattis med super nedgang :D Lykke til med bursdagsfeiringer! Og fortell gjerne om erfaringen med matkasse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bra med nedgang ser jeg :) Så flinke vi er!

 

Kjedelig med forkjølelse da Melis. Her i huset så er det ikke meg som er febersyk og snørrete, men lillemor på 4 år. Det betyr at jeg ikke kommer meg ut og i bevegelse i hele tatt. Så dagen i dag har jeg stort sett sittet i sofaen og kjenner at det kribler i hele kroppen av lengsel etter å trene. Det bor folk under meg og er veldig lytt her, så jeg kan ikke akkurat sprette rundt her inne heller. Tok noen styrkeøvelser da, men skulle så gjerne ha gått eller løpt litt. Aktivitetsmåleren viser knapt noe som helst og er et sørgelig syn :(

 

Kosten og kaloriene har jeg full kontroll på da heldigvis. Så lenge man ikke spiser mer enn man forbrenner så går man i hvert fall ikke opp i vekt. Så man får ta med seg alt det positive og bringe det videre resten av uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen stille. Håper det går bra med dere alle sammen og ikke har falt av underveis.

 

I kveld skal jeg ut på den planlagte sosiale sammenkomsten. Jeg "grugleder" meg litt siden det kommer til å innebære drikke. De flytende kaloriene er min store skrekk, for jeg syns de kommer så fryktelig fort. Det er som om jeg mister all fornuft når jeg har tatt et glass vin :blink: Så klok av skade (erfaring) så har jeg fått unna en real treningsøkt i dag. Pulsklokka viser et forbruk på 400 kcal på den timen. Halvparten av timen var styrke. Da tenker jeg at jeg i hvert fall har litt å gå på uansett hvor galt det skulle ende i kveld med inntaket B)

 

Ha en flott kveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! Bare ikke så mye å rapportere om. Fortsatt syk og skikkelig lei. Men holder meg til kaloriene mine og har ikke jukset, så det er jeg fornøyd med :)

 

Høres ut som du har tatt dine forhåndsregler Flittiglisa og 400 kcal er jo ganske mye ekstra å gå på :D Håper du får en fin kveld!

 

Drua2, håper det går bra med bursdagsfeiringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Så leit at du fremdeles er i dårlig form Melis :( Ikke noe godt å være redusert. Superbra at du klarer å holde deg til det du skal! Fortsett med det og god bedring!

 

Med min planlagte utskeielse så havnet jeg på over 2000 kcal på fredag, men siden jeg hadde lagt inn en treningsøkt på forhånd så ble det nok ikke så ille totalt sett. Var superflink i går syns jeg og fikk gått en lang tur til tross for noe redusert form etter nattrangling kvelden før ;) Matinntaket ble som det skulle også. Nå skal jeg straks på trening. Kjenner at kroppen trenger en "rens" og skal få svettet ut all gørr :lol: Blir spennende som vanlig med veiedagen min i morgen, men jeg kan nok ikke forvente så mye nedgang denne gangen siden det ble mye nedgang forrige uke.

 

Ha en flott søndag alle sammen og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...