Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren


Anbefalte innlegg

Gjest solsikkene

Hei damer! Ser at det er utfordringer når mannen er borte. Selv har jeg ingen mann og det er derfor jeg må ha henne med meg på treningen hele tiden. Noen dager så kommer jeg sent hjem og jeg kan ikke dra henne ut midt i leggetiden. Så når det blir slike lange dager så blir det ikke mye tid igjen etter at barnet er lagt. Har som oftest ikke prioritert hjemmetrening da. Trener jo gjerne 3-4 ganger i uken når hun er med, så noe trening blir det jo. Hun elsker å være i lekeparken! Jeg takker for tipset med både app og andre øvelser. Er god på planken og knebøy hjemme da ;)/> Kan nok være at jeg kan utnytte litt av kveldstiden til mer styrke de dagene som jeg ikke får trent puls, men tenkte litt mer på å snike inn litt mer hverdagsaktivitet. Sånn sett er det kjipt å jobbe på kontor og samtidig være eneforsørger, for jeg er litt i tidsklemma av og til. I dag er det lørdag og vi kan gjøre som vi vil! Hurra, da drar vi og danser en time med Zumba først og går ut og leker i snøen etterpå :D/>

 

Hyggelig å høre fra deg igjen, Drua! Så flott at du har minket så mange cm! Jøye meg, det må jeg si. Selv med mine -3 kg så er midjemålet bare 5 cm mindre, men jeg krymper jeg også :P/>

Pilates har jeg også prøvd før, Solsikkene. Det er bra styrketrening i det når man får til øvelsene.

 

Ha en god lørdag alle sammen! Vi får fortsette med å gjøre smarte valg :)/>

 

Godt gjort å få til så mye trening, Flittiglisa!

Ja, jeg kjenner at Pilatestimen i går var mer effektiv enn jeg trodde der og da. Jeg er støl i hele kroppen! Og kjekt å bli litt bevisst kroppsholdningen :) kjenner jeg som regel har litt dårlig holdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt gjort å få til så mye trening, Flittiglisa!

Ja, jeg kjenner at Pilatestimen i går var mer effektiv enn jeg trodde der og da. Jeg er støl i hele kroppen! Og kjekt å bli litt bevisst kroppsholdningen :)/> kjenner jeg som regel har litt dårlig holdning...

 

 

 

Flinke dere er alle sammen :-))

 

Helt enig, ære være dere alenenforeldre der ute! Fatter ikke hvordan jeg skulle fått ting til å gå rundt uten mannen min. Er litt bortskjemt med rydde-og vaskemann, så skjønner at hverdagen ikke alltid er like lett å få til å gå rundt.

 

Det var veiedag i går, der vel 69,3 kg (-0,5 kg) fra mandag.

Så hoppa jeg på vekta i dag også.. Var på fest i går og skulle bare sjekke for moro skyld : 68,5!!

Må jo være feil.

Ble uansett veldig glad, for jeg har hatt en veldig bra uke:-) (utenom 1 flaske rødvin og et par cidere i går, OG snacks, så.. Ja. Men dansa og dansa, og gikk og gikk, så forbrant litt på natta gitt. Fikk sinn sykt mageknip før jeg kom hjem og heiv meg i seng 03.15. Litt dårlig i dag, ikke deilig ...p

 

Håper jeg får trent litt i morra -) I dag er det nytteløst.

 

Gratulerer med cm og kg ned på dere to iver her:-)))

God helg!

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt for mye kos her i går også, en god del mer enn jeg hadde ført opp på forhånd. Tror jeg gikk i omtrent null i regnskapet, mulig noe over. Mulig det var noe pms, men bra er det ikke uansett :huh: Selv om jeg hadde en god økt på treningen så ble det litt for mye hygge på kvelden.

 

I dag så har jeg vært flink igjen da. Havnet totalt på 1250 kcal i dag og har vært ute og akt og baset i snøen i hele dag. Pulsklokka viser at jeg er i mål for dagen :) Blir spennende på vekten i morgen. Jeg vet at jeg hadde grei nedgang rett før helgen, men noe sier meg at dette har blitt justert tilbake pga kosehelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det minste lyst til å oppgi vekten i dag :( Jeg har hatt et totalt underskudd på 2500 kcal denne uken som har gått, men vekten viser 0,3 kg OPP :blink: Dette kan da umulig stemme? Jeg vet at jeg rett før helgen var nede i 60,5 kg. I dag viste den forbaskede vekten at jeg er 61,3! Ja jøss, vann i kroppen meg her og der, men like lite motiverende er det jo uansett. Jeg kommer garantert til å kontrollveie i morgen tidlig, for dette var bare rett og slett bare trist :( At den ekstra kosen på lørdag skal ha så mye å si da? Vel, jeg vet jo at det ødela en del, for 2500 kcal i underskudd på en hel uke er jo ikke akkurat så mye.

 

Jeg har i hvert fall fått trent godt i dag og forbrent 450 kcal på den timen. Må bare fortsette i den gode stimen i ukedagene og så får jeg heller stramme inn litt mer i helgene. Jeg når jo ikke målet mitt til påske i dette tempoet her..

 

Hvordan går det ellers med alle sammen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er jo å komme ned på 61(62) tallet, men skjønner at 0,8 kg opp var kjedelig :/ Man har jo forskjellig utgangspunkt.

 

Jeg skrev jo inn her i går, men har veiedag på fredager, så ikke noe nytt tall fra meg i dag. Det var 68,5 på lørdag (-1,6 kg).

Veeeeldig fornøyd med det, men hele helga og i dag er det bare tull... Var så fornøyd med det tallet, og jeg har hanglet hele helga (bare pga en fest på fredags..!, der jeg gikk å la meg med sikkert 3 i promille.. Pleier å være for "fornuftig" å stoppe til midnatt - ish, men nå sa det bare pang rund rundt den tida istedet, , og jeg velta i seng kl 3.30... :blink:

 

Uansett:

Lørdag: Små måltider, halv middag osv, men et Eventyr og snacks på kvelden.(danset og gikk masse d-, om ikke annet).

Søndag: bra måltider, men en pose micro popcorn og sikkert 15 smågodt - ting...

I dag? Tja.. Sikkert 50 gram sjokolade og nå skal vi ha vafler (som jeg lovet ungene i går B) )

 

Blir ikke bra tall på fredag, for å si det sånn..! (Blir jo ikke trening i dag heller. Og i morgen er det bursdag til pappaen min.

 

Ja ja.. God kveld til alle :-)

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er jo å komme ned på 61(62) tallet, men skjønner at 0,8 kg opp var kjedelig :/ Man har jo forskjellig utgangspunkt.

 

Jeg skrev jo inn her i går, men har veiedag på fredager, så ikke noe nytt tall fra meg i dag. Det var 68,5 på lørdag (-1,6 kg).

Veeeeldig fornøyd med det, men hele helga og i dag er det bare tull... Var så fornøyd med det tallet, og jeg har hanglet hele helga (bare pga en fest på fredags..!, der jeg gikk å la meg med sikkert 3 i promille.. Pleier å være for "fornuftig" å stoppe til midnatt - ish, men nå sa det bare pang rund rundt den tida istedet, , og jeg velta i seng kl 3.30... :blink:/>

 

Uansett:

Lørdag: Små måltider, halv middag osv, men et Eventyr og snacks på kvelden.(danset og gikk masse d-, om ikke annet).

Søndag: bra måltider, men en pose micro popcorn og sikkert 15 smågodt - ting...

I dag? Tja.. Sikkert 50 gram sjokolade og nå skal vi ha vafler (som jeg lovet ungene i går B)/> )

 

Blir ikke bra tall på fredag, for å si det sånn..! (Blir jo ikke trening i dag heller. Og i morgen er det bursdag til pappaen min.

 

Ja ja.. God kveld til alle :-)

 

Magenta

 

Jeg har ikke gått opp 0,8 siden veiedag forrige mandag altså, men det hender jeg tar en titt på vekten utenom også. Jeg var 61 forrige mandag og 61,3 i dag. Så det er "bare" 0,3 opp siden forrige veiedag. Hadde bare sett for meg bittelitt ned siden snikveiingen rett før helgen viste det den gjorde. Tar en kontrollvekt i morgen tidlig uansett bare for å bekrefte at jeg faktisk har gått opp... Jeg skjønner det bare rett og slett ikke.

 

Ikke så lett med disse helgene nei. Noen ganger er jeg veldig flink i helgene, men ser at jeg må begrense denne hyggen ytterligere og holde meg til planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerende at du har overskudd til å trene med en så hektisk hverdag, Flittiglisa!!! Er det sånn barnepark på senteret du trener? Husker jeg var med mamma på aerobic da jeg var liten. Da fantes det jo ikke barnepark, så jeg satt i ett hjørne å tegna. Skjønner det er demotiverende å gå 0,3 opp!! :(/> Er mensen rett rundt hjørnet kanskje? Jeg kan gå opp nærmere en kilo hvis jeg veier med på feil dag og venter mensen <_<

 

Solsikkene og Magenta: Litt uteliv og kos en sjelden gang må være lov!! Dette skal jo være en livsstil så da må alle delene av livet få være med :)/>

 

Jeg har redusert på kaloriinntaket denne uka siden mannen fortsatt er borte og det blir lite trening. Har fått til litt styrke og trener planken hver dag, men that's it. Vekta viste -0,6 på morgenen i dag, så jeg veier nå 51,9 kg. Dvs at delmålet mitt på 62 kg er nådd :lol:/> :lol:/> :lol:/> Jeg gikk jo ned mye første uka, og de neste helgene skjer det mye med bl.a fest førstkommende helg og jentehelg helga etter. Tenker da at neste delmål blir under 60 kg til påske, altså minst 0,3 kg per uke B)

 

Ønsker dere en fortsatt fin uke og selvdisiplinert helg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag morgen :)

 

Så var det jammen helg igjen med alle gleder og utfordringer som det fører med seg. Har lagt en slagplan for hvordan jeg skal komme meg gjennom denne lørdagen. Det er jo lørdager jeg har hatt tendens til å overstige kaloribudsjettet mitt. Hittil denne uken så har jeg ligget jevnt på 1300 kcal inn og jevnt over 2000 kcal ut pr dag. Så målet mitt er jo å ha 5000 i underskudd denne uken. Tror jeg skal få til det hvis jeg ikke tukler det til når jeg synker ned i sofaen i kveld. Planen er i hvert fall å være i aktivitet hele dagen. Først en time med Zumba nå på formiddagen, og så skal jeg gå en lang tur med hunden i skogen etter lunch mens det ennå er lyst ute. Så foreløpig inkludert treningen i dag så har det blitt 5 av 6 mulige dager med trening. Syns selv at jeg er kjempeheldig som har mulighet :) I morgen blir det bare en langtur med hunden, men det kan jammen bli en del skritt ut av det også vet jeg ;)

 

Bra med nedgang på deg totalt sett, Drua! Deilig når man merker at fettet bare renner bort! Ja, jeg har datteren min i barnepark på treningssenterne (kan velge mellom tre stk innenfor samme kjede i ulike bydeler). De ansatte i de parkene er kjempesøte og veldig flinke. Hun sier ofte at hun ikke vil hjem ennå når jeg kommer for å hente henne, så jeg trener med gooood samvittighet :lol:

 

Vet ikke helt hva som skjedde med vekten min på veiedagen, men det kan jo være en kombinasjon av så mangt. Litt obstipasjon var det nok også. Så antakelig hadde jeg gått verken opp eller ned og det er til å leve med. En uke eller to med lite eller ingen nedgang til tross for kaloriunderskudd er ganske normalt etter mine tidligere erfaringer. Jeg nekter å gi opp, for jeg skal ha på meg fine klær til våren!! Etter hva jeg ser nå så går det i hvert fall den rette veien.

 

Vi jobber på, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag morgen :)/>

 

Så var det jammen helg igjen med alle gleder og utfordringer som det fører med seg. Har lagt en slagplan for hvordan jeg skal komme meg gjennom denne lørdagen. Det er jo lørdager jeg har hatt tendens til å overstige kaloribudsjettet mitt. Hittil denne uken så har jeg ligget jevnt på 1300 kcal inn og jevnt over 2000 kcal ut pr dag. Så målet mitt er jo å ha 5000 i underskudd denne uken. Tror jeg skal få til det hvis jeg ikke tukler det til når jeg synker ned i sofaen i kveld. Planen er i hvert fall å være i aktivitet hele dagen. Først en time med Zumba nå på formiddagen, og så skal jeg gå en lang tur med hunden i skogen etter lunch mens det ennå er lyst ute. Så foreløpig inkludert treningen i dag så har det blitt 5 av 6 mulige dager med trening. Syns selv at jeg er kjempeheldig som har mulighet :)/> I morgen blir det bare en langtur med hunden, men det kan jammen bli en del skritt ut av det også vet jeg ;)/>

 

Bra med nedgang på deg totalt sett, Drua! Deilig når man merker at fettet bare renner bort! Ja, jeg har datteren min i barnepark på treningssenterne (kan velge mellom tre stk innenfor samme kjede i ulike bydeler). De ansatte i de parkene er kjempesøte og veldig flinke. Hun sier ofte at hun ikke vil hjem ennå når jeg kommer for å hente henne, så jeg trener med gooood samvittighet :lol:/>

 

Vet ikke helt hva som skjedde med vekten min på veiedagen, men det kan jo være en kombinasjon av så mangt. Litt obstipasjon var det nok også. Så antakelig hadde jeg gått verken opp eller ned og det er til å leve med. En uke eller to med lite eller ingen nedgang til tross for kaloriunderskudd er ganske normalt etter mine tidligere erfaringer. Jeg nekter å gi opp, for jeg skal ha på meg fine klær til våren!! Etter hva jeg ser nå så går det i hvert fall den rette veien.

 

Vi jobber på, jenter :)/>

 

Så bra nedgang, Drua2:-) Ned er ned!

 

Og så flink du er til å trene, Flittiglisa! Deilig det! Hjelper mye på søtbehov når jeg får trent. Har ikke samvittighet til å trøkke i meg så mue rart :P

 

Her har ikke uka gått sånn superbra..:/ Hadde jo en helg med utskeielser forrige helg, noe som bare fortsatte framtid tirsdag.. onsdag tok jeg ei kule is og torsdag ingenting. I går var det en forferdelig matdag.... var ei som ble 40 år på jobb i går, og det var sjokolade på pauserommet. 4 ruter melkesjokolade ble det før kl 12.00.. det var også bursdag til broren min, og vi dro dit på besøk. Der ble det ostekake, 3 twist og en liten snurrings. Hjemme etterpå ble det ble det litt saltpinner og litt Sjokade. Oh my god!! Jeg tenkte rett og slett ikke i går, men nå er det fullt fokus igjen fra i morgen.

Jeg er motivert, sola skinte i dag og våren kommer bare nærmere og nærmere :-)

 

I dag tidlig trente jeg en halvtime styrke, sirkeløkt, her hjemme i stua. Etter det stod jeg på skøyter en halvtime med datteren mi og venninna :)

Har også foreløpig spist bare et par sjokladebiter, men lørdag er for meg lørdag, så skal ha litt snacks og sjokolade etterpå.

Ja, jeg vil og skal ned, jeg skal komme infrastruktur treningsrutiner igjen, men jeg er dessverre ikke en sånn person som kan sette igang med sånt på en lørdag. Jeg vil ikke, rett og slett, og en dag fra eller til spiller vel strangt tatt ikke noe rolle.

Så! I morgen skal jeg ut å gå en tur, og holde meg unna snop.

Har kjøpt inn masse deilig frukt og vaniljesaus. Liker ikke så godt kesam, og det er bedre med litt saus enn 100 gram sjokolade B)

 

Hvordan går det med dere andre oppover i tråden? Noen som har falt av?

 

Stå på videre!:- Jeg skal ikke gi meg. Bare jeg får inn faste treningsøkter igjen, så hjelper det mye på snopingen.

Må skru på hodet også, være litt streng med meg selv og ha målbare mål.

 

Jeg vil bli sterkere i armene, strammere og slankere, samt få bedre kondisjon.

Målte meg selv i planken, armhevinger på tær og knær i dag.

 

Planken: 50 sek (mål er 1,5 min). Har 1,20 som rekord.

Knær: 22 armhevinger (mål: 30)

Tær: 13 armhevninger (mål: 20)

 

Så er det å løpe 5 km under 32,24 (det jeg klarte under løpet forrige vår, som jeg skal forbedre nå til våren :) )

På sikt, i sept, vil jeg klare å løpe 1 mil.

 

God helg alle sammen :)

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Så flinke dere er :D

Jeg sliter fortsatt med helsa og må bare prioritere det før jeg kan tenke på å gå ned. Kjedelig når jeg følte jeg hadde kommet litt i gang. Men merker at blodsukkersvingene ikke komme like hyppig og like ille når jeg får mer kalorier og fett i kostholdet, så håper jeg får reparert det og kan ta tak med tanke på vekten igjen.

 

 

I mellom tiden heier jeg på dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen, Melis! Veldig leit at du ikke er i form altså. Er det diabetes du sliter med siden blodsukkeret svinger slik?

 

Jeg er skikkelig imponert over armhevingene dine, Magenta! Vet ikke om jeg klarer mer enn 4-5 stykker på strake ben lenger jeg, men jammen skal jeg prøve en dag. Var sterk før, men jeg har liksom "glemt bort" armhevinger nå i det siste. Dette var motiverende lesing :) Planken tar jeg 90 sek ganger to med 30 sek pause mellom, så den føler jeg at jeg mestrer bra.

 

I dag var jeg særdeles fornøyd med veiedagen altså! Jeg veide 60,4 kg i dag og det er 0,9 kg ned siden forrige mandag. Delmålet mitt er 60 kg blank og det håper jeg veldig på å nå om en ukes tid. Denne uken ble det mye trening og det ga over 5000 kcal i underskudd. Skal legge opp til at denne uken også blir bra :) Jeg skinner om kapp med den deilige vintersolen her i dag og ønsker dere alle en fantastisk uke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen, Melis! Veldig leit at du ikke er i form altså. Er det diabetes du sliter med siden blodsukkeret svinger slik?

 

Jeg er skikkelig imponert over armhevingene dine, Magenta! Vet ikke om jeg klarer mer enn 4-5 stykker på strake ben lenger jeg, men jammen skal jeg prøve en dag. Var sterk før, men jeg har liksom "glemt bort" armhevinger nå i det siste. Dette var motiverende lesing :)/> Planken tar jeg 90 sek ganger to med 30 sek pause mellom, så den føler jeg at jeg mestrer bra.

 

I dag var jeg særdeles fornøyd med veiedagen altså! Jeg veide 60,4 kg i dag og det er 0,9 kg ned siden forrige mandag. Delmålet mitt er 60 kg blank og det håper jeg veldig på å nå om en ukes tid. Denne uken ble det mye trening og det ga over 5000 kcal i underskudd. Skal legge opp til at denne uken også blir bra :)/> Jeg skinner om kapp med den deilige vintersolen her i dag og ønsker dere alle en fantastisk uke B)/>

 

Flittiglisa: wow!! :)

Er skikkelig imponert, både over 90 sek i planke og ikke minst ned 0,9 kg!! :D Det er jo rett og slett strålende!

Veldig hyggelig at du ble motivert av det jeg skrev, ble motivert av deg også!

 

Har trent 3 dage på rad nå med 40 min rask gange i kveld. La inn 3 bakker også, så fikk opp pulsen.

Deilig nå i sofaen hvor jeg har kost meg med fruktsalat med mango, banan, druer og pære. Nam!

:) og litt vaniljesaus da.

 

Målet er å få 4-5 trimpoeng hver uke og jeg har lager en liten oversikt på tlf min over hva som gir hvor mye poeng. Har også skrevet ned mål og 6 uker fremover i tid hvor jeg vil gå ned 3 kg. De neste 5 ukene vil jeg ta av 3 til, minst. Målet er 62-63 (var 69,5 på fredag). Hadde gått opp siden forrige uke.. snop nesten hver dag gir ikke resultater, hvertfall ikke positive resultater.

 

Men! Ved p måle trimpoeng og ha et mål hver uke, slipper jeg å ha så mye fokus på maten (misforstå meg rett!). Må jo absolutt ha fokus på maten, men jeg spiser veldig mye av det samme og varier mellom det jeg pleier spise, så det er ikke mange overraskelser der. Middagen varierer jo daglig, men skal spise meg passe mett. I dag var det laks med pesto, ovnsbakte poteter med timian og ovnsbakte grønnsaker. Love IT! :)

 

Vel, nok skravlings.

God uke ønskes dere alle :-)

Og ta utfordringa da, Flittiglisa - hvor mange armhevninger på tær og knær tar du? :)

 

Magenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare kort innpå her nå.

 

Ble 16 treningspoeng på meg i forrige uke. Denne uken rekker jeg ikke det, men det er ikke akkurat noe mål heller. Fornøyd med 10 også.

 

Ja, jeg tok utfordringen Magenta :D Tok først mine 2x90 sek planke i kveld og fyrte løs med armhevinger. Klarte 20 stk på knær. Teller da ikke med de ekstra som jeg tok på slutten fordi da begynte jeg å bli svai i ryggen og da teller de ikke ;) Kunne bare glemme å ta noen på strak arm etterpå, for da var skuldre og armer som gelé. Stiv kontornakke må nok ha litt bedre oppvarming også. Prøver igjen en annen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare kort innpå her nå.

 

Ble 16 treningspoeng på meg i forrige uke. Denne uken rekker jeg ikke det, men det er ikke akkurat noe mål heller. Fornøyd med 10 også.

 

Ja, jeg tok utfordringen Magenta :D/>/>/>/>/> Tok først mine 2x90 sek planke i kveld og fyrte løs med armhevinger. Klarte 20 stk på knær. Teller da ikke med de ekstra som jeg tok på slutten fordi da begynte jeg å bli svai i ryggen og da teller de ikke ;)/>/>/>/>/> Kunne bare glemme å ta noen på strak arm etterpå, for da var skuldre og armer som gelé. Stiv kontornakke må nok ha litt bedre oppvarming også. Prøver igjen en annen kveld.

 

 

Wow! Så flink du var med både armehevninger og planken! :)/>/>/>/> :)/>/>/>/>

Ikke verst!

Jeg blir nok litt svai i ryggen på de 3-4 siste, men armhevninger er armhevninger for meg, he he :P/

Skal prøve igjen neste fredag, skal måle den 1.pr måned og måle fremgang :) Det tror jeg blir motiverende.

 

Denne uka har gått veldig bra så langt! :-) Er veldig fornøyd med både matinntak, hverdagsaktivitet og trening. Ikke noe sjokolade og jeg tenker å vente til lørdag. Har spist frukt istedet for brødmat på kveldene, noe som har vært deilig. I går hadde jeg gresk yoghurt (er ofte kveldsmat) med frukt.

 

Jeg har ogs et fokus på trening nå og små treningsmål, noe som hjelper meg veldig i å miste litt fokus på kg og vekt. Herlighet, jeg tenker på det, men i en litt mindre grad nå. Jeg teller trimpoeng (aldri gjort før og målet er mellom 4 og 5 pr uke), har laget en oversikt på tlf, og teller økter. Barn også skrever opp delmål på 3,5,8 og 10 km ( de to første sammenhengende). Jeg har trent lite kondisjon de siste månedene, utenom tabata (er jo litt kondisjon) hjemme og et par løpeøkter (løp/gå om hverandre), så jeg har skrevet opp greie mål ift tid og distanse.

 

Løp forrige lørdag (4 km), og måtte stoppe 3 ganger på de første 3 km. Så jeg hadde 1.april som mål for å løpe 3 km sammenhengende.

Men har trent bra sidene lørdag og hadde lyst til å løpe i kveld. Ble 4 km sammenhengende!:) Var en sååå deilog følelse, og ikke minst å krysse ut 3 km som mål, og heller gå for 5 km 1. April og ikke i midten av mai (skal delta i løp). Så, nydelig å ligge i sofaen her nå med trent kropp:)-)

 

Skal veie og måle meg i morgen, egentlig hver den 1. (Skal dokumentere til en kollega), men til dere og for å ha litt oversikt, tar jeg en måling hver fredag (har alltid hatt fredag, liker den dagen som veiedag:-))

 

Vel, skal se litt Netflix før natta. Mannen er på quiz og jeg slapper av. Deilig :)

 

God kveld!

Noen fler som skal veie/måle seg i morgen?

 

Og gratulerer med trimpoeng, Flittiglisa!:)Jeg har 6,1 p på 6 dager, noe jeg er veldig fornøyd med foreløpig. Men, blir nok ikke noe trim i morra. Kanskje en gåtur?

 

Snakkes!

 

Magenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld :)

 

Fredag og veiedag. Siden forrige fredag har vekta gått ned med 0,5 kg (til 69,0) noe jeg er passe fornøyd med:-) Magen og rumpa barn krympa med 1 cm hver, noe jeg er enda mer fornøyd med, i og med at jeg har kommet skikkelig igang med trening igjen :)

 

Har trent fem ganger siden lørdag, noe jeg er utrolig fornøyd med :)

 

Jeg har forresten gjort gode matvalg i dag som jeg bare må nevne. På en fredag er jeg utrolig stolt altså!:-) :

 

I dag var det karneval på jobb (bhg ja), og en slik dag kan sette fornuften på prøve. Hamburger, godteri og gelé. Heldigvis er jeg veldig glad i den daglige lunsjen min (grovt hjemmelaga Polarbrød, egg, avokado og kalkunskinke), så hamburger fristet faktisk ikke. Var karbonader med salat, mais osv, og jeg liker best ordentlig burger (heldigvis!). På pause ble det 2 jsokladebiter og en pære, men til 14-måltidet, klarte jeg meg bra igjen :-) Det ble servert brødmat og gelé med vaniljesaus, men jeg er så avhengig av måltidene mine at jeg spiste knekkebrødet og gulrota mi isteden :-)

De andre bare: "Der kommer du med den igjen ja" :D Men de vet at jeg er helt avhengig av mat til faste tider, så jeg misunte ikke de som spiste 1-2 gelé på tom mage :P

 

Til middag hadde vi taco, men isteden for å lage guacamole med en hel avokado (300 kcal), og spise masse nachos dyppet oppi der, spiste jeg som vanlig tacoskjell, men laget tacosalat også. Tok 4 nachos og knuste oppi.

Sparte mange kalorier her! Tok mindre ost og rømme også :-)

 

Til kvelds laget jeg sjokoladeis av frosne bananer, bakekakao og litt kokosmelk 0,med kiwi, noe som var veldig godt :)

 

Spent på om jeg vil ha godis i morra. Kanskje ikke?:) Får se. Skal hvertfall ut å gå en tur:-)

 

God helg!

 

Magenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld :)/>

 

Fredag og veiedag. Siden forrige fredag har vekta gått ned med 0,5 kg (til 69,0) noe jeg er passe fornøyd med:-) Magen og rumpa barn krympa med 1 cm hver, noe jeg er enda mer fornøyd med, i og med at jeg har kommet skikkelig igang med trening igjen :)/>

 

Har trent fem ganger siden lørdag, noe jeg er utrolig fornøyd med :)/>

 

Jeg har forresten gjort gode matvalg i dag som jeg bare må nevne. På en fredag er jeg utrolig stolt altså!:-) :

 

I dag var det karneval på jobb (bhg ja), og en slik dag kan sette fornuften på prøve. Hamburger, godteri og gelé. Heldigvis er jeg veldig glad i den daglige lunsjen min (grovt hjemmelaga Polarbrød, egg, avokado og kalkunskinke), så hamburger fristet faktisk ikke. Var karbonader med salat, mais osv, og jeg liker best ordentlig burger (heldigvis!). På pause ble det 2 jsokladebiter og en pære, men til 14-måltidet, klarte jeg meg bra igjen :-) Det ble servert brødmat og gelé med vaniljesaus, men jeg er så avhengig av måltidene mine at jeg spiste knekkebrødet og gulrota mi isteden :-)

De andre bare: "Der kommer du med den igjen ja" :D/> Men de vet at jeg er helt avhengig av mat til faste tider, så jeg misunte ikke de som spiste 1-2 gelé på tom mage :P/>

 

Til middag hadde vi taco, men isteden for å lage guacamole med en hel avokado (300 kcal), og spise masse nachos dyppet oppi der, spiste jeg som vanlig tacoskjell, men laget tacosalat også. Tok 4 nachos og knuste oppi.

Sparte mange kalorier her! Tok mindre ost og rømme også :-)

 

Til kvelds laget jeg sjokoladeis av frosne bananer, bakekakao og litt kokosmelk 0,med kiwi, noe som var veldig godt :)/>

 

Spent på om jeg vil ha godis i morra. Kanskje ikke?:)/> Får se. Skal hvertfall ut å gå en tur:-)

 

God helg!

 

Magenta :)/>

 

 

PS: skal veie meg i morra også, just in case:p Pleier alltid å gå opp etter en treningsdag, og jeg har spist veldig bra hele uka. Tatt gode valg og vært hverdagsaktiv.

Det er et mål å gå ned noen kilo, men jeg så på en oversikt i treningsboka mi fra i sommer hvor jeg hadde gått ned ca 40 cm på hele kroppen. 13 rundt magen, 6 rundt rumpa osv.

 

Da va jeg mye mer stram og FIT, selv om vekta var på ca 66 kg (3 mindre enn nå).

Muskler veier som sagt mer enn fett, men er mindre i volum.

Så, spent h ordna denne "reisen" blir, og jeg håper jeg klarer å trene å tenke slik jeg gjør nå. Ingen forbud mot noe noen dager, ha jeg lyst på en sjokladebit så ta jeg det.

Det er beroligende, og ikke stressende som det er med når man tenker Å, nei, nå må jeg knipe inn, holde meg og vente seks dager til neste gang jeg kan spise snop! Da klarer man det hvertfall ikke og det er bare stressende.

Håper jeg klarer å holde denne tankegangen nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag :)

 

Hvordan har helga gått?

 

For meg har den gått over all forventning!:-) Hadde ingen "spisedager", og på lørdag spiste jeg ikke noe snop, men i går ble det noen Melkerull - biter. Ingen potetgull, snacks eller smågodt. Heller ikke noe bakst, kake, vin eller cider, kun pizza fra Peppes med et glass brus og som sagt noen sjokoadebiter. Og 2 marshmallows på tur, men det må til når man griller :-)

Har også gått 2 turer på tilsammen 9,5 km i rask gange og mye oppover :).

 

Har gått veldig fint å ikke spise noe særlig snop, overraskende nok! Men på lørdag lagde jeg meg sunne sjokoladepannekaker(proteinrike), som jeg la oppå hverandre med bær, kiwi og banan inni, og en dæsj yoghurt oppå. N y d e l i g! Ble også gulrøtter med litt dip på fredag. Så jeg er skikkelig fornøyd!:-) er lov å skryte litt, håper jeg B)

 

I dag har jeg spist som normalt, grovt, frukt og grønt. Hjemmelaga lasagne til middag, med salat og et lite hvitløksbrød-bit.

Ble 30 min styrke med bla kettlebells i kveld, noe jeg merker i låra allerede :P

Barn kommet i skikkelig treningsmodus igjen og har trent styrk, joggetur og gått raske turer 8 av 10 dager :)

 

Veide meg i dag og det var IKKE oppløftende : :( Fatter ikke hvorfor, har jo vært så flink ift snop og passet bedre på rundt maten. Barn også trent masse. Mulig det h kommet tilbake litt muskler, for je ha minker litt i cm (som jeg skrev på fredag).

Så, skal måle til fredag igjen å se.

Men, skulle gjerne hatt den vekta ned!!

 

Vel, får snart legge meg.

 

God uke :)-

 

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Veiedag i går og vekten viste 60,5 kg, altså 0,1 opp. Legger ikke så mye energi i å gruble og ergre meg over akkurat det, for jeg ser at jeg har hatt et bra underskudd hver dag hele uken. Jeg veier fremdeles rubbel og bit av alt jeg spiser og drikker, så det er ikke det at jeg spiser mer enn jeg tror heller. Det har kun vært en eneste dag som jeg hadde forbrent kun 1700 pga mye sitting hele dagen, men det blir allikevel 400 i underskudd. Jeg holder meg til mine 1300 kcal jeg, og det det fungerer superfint. Hadde bra nedgang forrige uke, så jeg godtar at dette går i rykk og napp. Jeg skulle så gjerne kommet meg under 60 kg for å få et lite ekstragir, men det lar visst vente på seg.

 

Helgen var knallfin! Ikke noe snop på lørdag som jeg pleier, men fikk litt søtsug på søndag og tok da fem melkepletter og tre røde gelefisker som lå igjen fra datterens godtepose :P Ser jo at smågodt er en kalorifelle for meg, så det der må jeg rett og slett bare fortsette å kontrollere. Lagde forresten utrolig gode rundstykker av havregryn, mager cottage cheese og egg + ørlite salt i helgen. Skikkelig proteinbombe som smaker himmelsk. Metter svært godt og holder lenge i magen. Fant den på Facebook hos Treningsfrue. Anbefales virkelig :)

 

Ble zumbatrening i kveld + 30 min styrke på mage/sete/lår og er fornøyd med det. I morgen blir det også dansing, så de armhevingene på strake ben får nok vente til helgen . Da skal det jammen testes, Magenta! Ser du spiser sunt forresten, men noen ganger er selv det sunne ganske energitett dessverre. Og ja, det er lov å skryte her når ting går bra! Er bedre å skryte her til oss som heier på hverandre enn til alle utenfor ;) Heia heia for deg som tar gode valg :D

 

Nå skal jeg straks kose meg med Greys på TV før jeg tar kvelden. Ha en vidunderlig uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Først må jeg bare si: Wow! Så utrolig flink duner, Flittiglisa! :) Både med registrering av mat og trening. Og ikke minst snop. Det var ikke mye i løpet av helga! Så bra!:-)

Også på 59-tallet i dag i tillegg! Så utrolig digg følelse!:-)

Krysser fingrene for deg at du holder deg der og kanskje enda lengre ned Over helga :)

 

 

Jeg spiste litt snop i går, men det var helt bevisst. Va ikke sånn fryktelig fysen, men hadde bare lystne til å kose meg til Grey's:-) Hadde ikke hatt noen ordentlig godtedag på 1,5 uka (ja, det er faktisk lenge :P )), så koste meg med popcorn og smågodt. (Popcorn var faktisk ikke så godt som jeg pleier å synes at det er). Hurra!

 

Nå ligger jeg langflat i sofaen uten å knapt klare å reise meg. Nei, jeg er absolutt ikke skada noe sted, jeg har nemlig vært ute å løpt min første mil!

Jepp!

Aldri i verden om jeg skulle gjøre det ennå, dette er et mål jeg har satt mega i september etter jeg kom ordentlig i gang med trening nå for et par uke siden (har trent mye mindre enn jeg pleier siden i høst, og har hatt 3,5,7 km som mål før mila.

Meeeen, vi fikk plutselig barnevakt til begge barna (to venner spurte om de ville sove over), og da var vi plutselig alene da.

Så mannen spurte om jeg ville bli med ut å jogge. Vet jo at han pleier å løpe ca 1 mil, og jeg advarte han om at jeg kom til å bli både sliten og sur underveis. Det var helt greit, sa han :-)

4 første km gikk bra, den 5. var veldig glatt og dårlig føre i skogen, og fra 6 km begynte jeg å slite. Mye oppover og glatte partier. Etter det stivnet leggene og klarte bare å løpe noen hundre meter av gangen mellom hvert stopp. Men jeg klarte det!:-)))))

(Og det blir jæ.... lenge til neste gang) :P

Jeg liker best 5-6 km. Blir så kjedelig og ikke minst stive bein av å løpe så langt.

 

Begynner å bli bra med trimpoeng denne uka også. Hurra!

 

Ønsker alle en fortsatt god uke!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her går rett åt skogen... jeg føler jeg gjør såååå mye riktig, men det vises ingen steder, hverken på kropp eller vekta.

 

Har gått OPP fra 69, 0 til 69,7 og cm har ikke blitt mindre. Jeg har tener 4-5 ganger, fått 8,3 i trimpoeng og bare spist godteri en gang på en uke. Spiste et Eventyr i går også da, men.. var på besøk på kvelden og spiste taco (salt), men at jeg har gått opp 700 gram er jo helt merkelig. OG umotiverende!!

Hvorfor??

Man skal ikke spise mer enn man forbrenner, men man må spise nok for å ikke gå i sparebluss. Blir jo helt sprø.. jeg liker ikke å veie, men har gjort det før og teller antall spiseskjeer osv. Vet sånn ca.

La inn det jeg ca pleier å spise, og det ble på 1534 kcal.

 

Uff..

 

Har noen den utregningsmetoden ift høyde, vekt, aktivitetsnivå osv?

Må regne mer på det.. arg!

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Jeg svarer meg selv jeg.

Jeg har regnet litt ut på hva jeg spiser og hvor mye energi kroppen min skal ha.

 

Ut ifra trimpoeng, hverdagsaktivitet, alder osv, så skal jeg ha mellom 1386-1686 kcal, altså absolutt det jeg mener je er innenfor. Det blir selvsagt lott annerledes noen dager, men ikke mye overs eller under, da er det evnt helg.

 

Hva kan jeg gjøre annerledes?

 

Jeg bare fortsettte sånn jeg gjør jeg. Trener, er aktiv, spiser meg passe mett med god og sunn mat, men rom for litt utskeielser. Jeg klarer ikke måle og veie alt til punkt og prikke, men jeg kan heller ta lott mindre av det jeg vet er veldig kaloririkt. Det kan være dressinger, smør osv.

Jeg synes jeg gjør mye bra, og skal jeg snurpe inn ennå mer tror jeg at jeg blir sur og deppa. Jeg liker ikke å gå sulten, men jeg spsierr meg aldri veldig mett heller. Ikke sånn at jeg må velte meg i sofaen etter jobb med buksesmekken åpen, nei, til jeg er passe mett og noen ganger litt mer hvis der er noe knallgodt på tallerknen.

 

Jeg hadde en godtedag i går (mest fordi jeg var sur over resultatet). Ja, følelser kan virkelig styre matinntak noen ganger :P

Jeg spiste en Melkerull, et glass med saltpinner og en liten pærecider. Sikkert 6-700 kcal.

 

Skal prøve å ikke spise noe snop resten av helgs, kun en fastelavnsbolle med krem i morra da vi er bedt bort :)

 

PS: i går vaket 69,7 kg, i dag var jeg 69,2(!!?)!. Cm valgspurten tilbake til det jeg hadde gått ned, altså 1,5 cm mindre rundt magen, 1-1,5 cm rundt rumpa og litt på lår, så da er det greit ????

 

God lørdag!

 

 

Magenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Må bare inn her for å skrifte slik at all dårlig samvittighet kan komme på bordet. Har hatt en sammenhengende kalorifest fra torsdag til lørdag og er særdeles lite stolt av det. Har vel inntatt mengder som tilsvarer en hel uke på tre dager :blink:

 

Kjenner nå at kroppen er i ulage pga lite eller ingen trening på flere dager. Skjønner ikke helt hva som gikk av meg. Torsdag kan jeg kanskje svare for. Da gikk piffen litt ut av meg da jeg sank ned i sofaen og så var veien til kjøkkenet altfor fristende. Fredag og i går ble bare en ren katastrofe som ikke er noe å skrive hjem om. Dette som skulle bli en skikkelig sunn og fin helg for meg ble bare en katastrofe :unsure: Jeg er skikkelig lei meg rett og slett.

 

I dag kjenner jeg at kroppen er klar for en real treningsøkt. Det kan neppe kompensere for de siste dagenes inntak, men treningen gir meg i hvert fall en stor glede og følelse av velvære. Blir en time på elipsemaskin med påfølgende styrketrening. Armhevinger skal testes! Tror jeg skal rekke en rolig skitur på ettermiddagen også som restitusjon når sola har fått varmet opp litt.

 

Huff, dette ble et negativt innlegg med masse gruff! Lover å legge det bak meg og kommer innpå igjen en annen dag med masse positivt. Veiedagen i morgen kan ikke bli verre enn jeg allerede frykter, så det blir neppe noe sjokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...