Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren


Anbefalte innlegg

Nå kjenner jeg at jeg har kommet til min første utfordring.

Vekt i dag viser at jeg ikke har gått ned noenting siden veiedagen og selv om det er to dager igjen til neste veiedag var dette skikkelig demotiverende. Har finregnet på kcal inn og ut, og selv om jeg har vært flink og holdt meg til regnskapet har jeg vært i så lite aktivitet at jeg kun har kommet til et underskudd på ca 1000 kcal. Fornuften min sier jo at dette er helt normalt når jeg har vært syk hele uka, men så kommer det snikende sånne kjipe tanker som, hva er vitsen med å ikke unne seg noe når vekta allikevel står stille osv. Og det er jo nettopp sånne tanker som har gjort at jeg kun har gått opp i vekt de siste to årene. Lett å gjøre en innsats de første ukene, men når det oppstår hindringer så gir jeg opp :angry:

 

Men nå håper jeg at det hjalp litt å skrive her inne. Jeg skal ikke gi opp! Denne forkjølelsen kan jo ikke vare evig :unsure:

 

Håper dere har en fin søndag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest solsikkene

Hei!

Er det plass til en til? :)/>

Jeg er 39 år og har ca åtte kg for mye som jeg gjerne vil bli kvitt før sommeren!

Starta optimistisk med 5 km jogging i femten minusgrader i dag, og tenker veie meg i morgen tidlig. For min del tror jeg at jeg tar meg selv i nakken i helgene om jeg veier meg mandag.

 

Har det ganske travelt med skole og tre barn. Men kjenner at det er på tide å prioritere trening også :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg ser at vi postet helt likt i går, Melis. Du må ikke gi opp nå. At vekta står litt stille fra tid til annen er jo er kjent fenomen blant oss alle. Vi må huske på at vi trenger 7000 kcal i underskudd for å gå ned en kg. Bare fortsett å være flink med regnskapet slik at du ikke går opp nå som kroppen er litt redusert og ikke er i aktivitet.

 

Jo flere desto bedre, Solsikkene! Hiv deg med du :)

 

Jeg må jo ha vært helt svimmel i går :blink: Jeg skriver at jeg har veiedag dagen etter, men det hadde jeg jo egentlig i går! Vel, vekten i dag viste 61,7 og det er 0,6 kg ned i løpet av uken. Ventet ikke all verdens nedgang som sagt, så jeg er fornøyd med det. Nå fyker jeg straks av gårde på en time med Zumba!

 

Ha en strålende mandag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg solsikkene! :)

 

Ja, Flittiglisa jeg ser at vi postet akkurat samtidig. Så flink du har vært i helgen! :D Jeg er ofte så redusert når jeg først drikker at dagen derpå blir både inaktiv og ofte kaloririk. Men du har jo virkelig stått på! Og det har jo gitt deg gode resultater på vekta også :D

 

Takk for oppmuntrende ord! Jeg har ikke gitt opp, men hadde en liten utskeielse i går. Ikke av den sorten jeg har pleid å ha hvis jeg sprekker. Vanligvis har det da vært en bøtte med is og masse sjokolade til jeg omtrent blir dårlig og kvalm. Men jeg spiste en god porsjon med pommes frites. Aner ikke egentlig kcal innhold, men dagen totalt gikk nok godt i pluss med den middagen. Jeg har forsonet meg med at det ikke blir noe nedgang denne uken. Men jeg fortsetter med telling og håper på litt mer aktivitet etter hvert. Også håper jeg at resultatet blir bedre neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Da er jeg med :) Takk :) Vekta i dag viste 80,5... det er tom et halvt kg mer enn jeg trodde :D (er 174 cm)

MEN, nå starter jeg! Gangsperre i hele kroppen etter joggeturen i går, og skal trene igjen onsdag (får ikke tid før) og planen er å bytte brødskiver med knekkebrød, kutte så mye sukker som mulig, spise mindre middag og kun drikke vann. Får det til å høres lett ut, men vet det blir vanskelig i perioder.

 

Vurderer å finne på en premie når jeg har klart fem kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport:

 

Uke 1: -0,5 kg.

Uke 2: -0,7 kg.

Uke 3: -0,2 kg.

 

Totalt: -1,4 kg.

Igjen til mål: 6,6 kg.

 

Jeg er glad til tross for veldig lite nedgang. 200 g er jo mye mer enn ingenting :D Skal jo ikke se bort ifra at det var ren flaks at vekta hadde gått litt ned, men for motivasjonen gjorde det godt uansett årsak ;)

 

Fikk ruslet en tur i går. Ble ikke så langt for pusten er utrolig dårlig, men tur er tur. Til middag hadde vi aubergine fylt med kjøttdeig og gratinert i ovnen. Det falt i smak. Blir nok en middag jeg kan ha når jeg er alene for jeg var den eneste som likte det :P Men uansett deilig å prøve noe nytt. Det har jeg hatt alt for lite ork til de siste årene, men jeg har bestemt meg for at det ikke skal bli så lenge til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående premie, Solsikkene, så er min hovedpremie masse nye flotte klær! Jeg har masse i skapet, men skal jammen oppgradere vår- og sommergarderoben allikevel. Jeg SKAL ha nådd målet i midten av mars.

 

I kveld hadde jeg en skikkelig nedtur på det psykologiske plan. Jeg ble utrolig fysen på et eller annet. Gikk inn i registreringsskjemaet for å se om jeg kunne "unne meg" noe, men dagens kvote var oppbrukt (noe jeg selvfølgelig visste fra før) :unsure: Så gikk jeg hvileløst rundt på gulvet i fortvilelse, tok en titt i speilet og klemte litt på valkene... Da måtte jeg smile litt for meg selv og husket plutselig at det ikke nytter med snoking i skapene dersom målet skal nås. Så når jeg hadde stått der i speilet i helfigur en stund så roet jeg meg litt og snopsuget forsvant gradvis.

 

Gratulerer med nedgang, Melis! Så deilig at vekten er på vei ned. Nedgang er nedgang :) Nå skal du se at formen snart kommer tilbake også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI:-) håper dere har plass til ei til.jeg er en kvinne på 45,gift,Ingen barn.3 katter .

 

Jeg har gått Ned 13,5 kg til nå,men har fire kg til før jeg er I mål .Det er veldig vanskelig med de siste kg,men håper å klarte Det.jeg trener 3-4 ganger I uka,og går tur.

 

(Vekt na er 69,4.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter. Beklager langt fravær!! Godt dere har holdt liv tråden når jeg sviktet!!! :P/>/>

 

Velkommen Lucille og Solsikkene!!! :)/>/>

 

Uka mi har vært full av utskeielser, dårlige vaner og lite rutiner. Vi har feiret barnebursdag i tre omganger, noe som gjorde at jeg ikke kunne kaste fristelser før siste laget var unnagjort. Jeg har også vært på to dagers kurs en god times kjøretur unna, noe som brakte med seg ferdigsmurt lunsj i kantine, sjokolade for å holde meg våken (verdens dårligste unnskyldning!!!) og kjøp på besinstasjon.

 

MEN: målet mitt for denne uka var å holde vekta, og det har jeg klart :lol:/>/>

 

Vektnedgang: 0 kg

 

Har prøvd å vært flink og bevisst mellom utskeielsene. Har eks fjernet osten fra ost og skinkesmørebrødet kjøpt i kantina, og spist mye knekkebrød. Har også holdt tilbake litt på karbohydratene til middag. Under feiringene har jeg kun tatt av det jeg syns er aller best, og kvelt lysten til å smake på alt. Må si det er litt motiverende å se hvor mye man kan putte i seg uten å gå opp!! Nå er jo målet å gå ned, men det kommer jo en dag da det å holde vekten blir den store utfordringen... :)/>/>

 

 

Så bra at formen din er litt bedre Melis!! Og så flott at du har klart å holde deg til inntaket og gått ned, selv om du har tilbrakt uka på sofaen!!! :D/>/>

 

Artig erfaring du gjorde deg Flittiglisa!!! Neste gang jeg er fysen skal jeg stelle meg foran speilet og klemme litt på valkene mine :lol:/>/> :lol:/>/>

 

 

 

Jeg har begynte med 40 sek planken hver dag. Den eneste gangen jeg har vært tilnærmet flat mage var da jeg gjorde dette hver dag. Merker etter ei uke at 40 sek allerede går lettere. Perfekt øvelse å ta i reklamepausen, eller mens man venter på at havregrynsgrøten skal bli ferdig i mikroen ;)/>/>

 

 

Gleder meg til denne uka, da hverdagen bare er hverdag igjen!! :)/> Startet dagen med en joggetur. Nå skal jeg rydde litt i huset og skrive neste ukes meny før kveldsvakt venter.

 

Ønsker dere en fantastisk dag!!! :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Ja, Flittiglisa- det blir jo en slags premie at alle klær i skapet sitter mye bedre (det meste er litt trangt akkurat nå) (la på meg tre kg før jul pga lesing til eksamener!

 

Det er egentlig den største utfordringen å holde seg unna skapsnoking på studiedager! (og at jeg føler jeg ikke kan prioritere trening midt i lesing)

 

Har en tanke om godteri... Hvis jeg skal unne meg noe, så skal det være noe som er veldig godt. F.eks ikke knaske pepperkaker som jeg egentlig ikke er så glad i, men som jeg har spist fordi jeg har vært søtsyk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Flittiglisa- det blir jo en slags premie at alle klær i skapet sitter mye bedre (det meste er litt trangt akkurat nå) (la på meg tre kg før jul pga lesing til eksamener!

 

Det er egentlig den største utfordringen å holde seg unna skapsnoking på studiedager! (og at jeg føler jeg ikke kan prioritere trening midt i lesing)

 

Har en tanke om godteri... Hvis jeg skal unne meg noe, så skal det være noe som er veldig godt. F.eks ikke knaske pepperkaker som jeg egentlig ikke er så glad i, men som jeg har spist fordi jeg har vært søtsyk :)/>/>

 

 

En ting jeg har hadde stor suksess med tidligere var å skrive ned det jeg fikk lyst på når jeg fikk lyst på det, for så å ha en "fridag" da jeg kunne spise det jeg ville. Man skal selvfølgelig ikke spise alt på lista, men velge ut det man syns er aller best. Sannsynligheten er jo stor for at pepperkaker kommer til å stå på lista di, men når "fridagen" kommer velger du kanskje Japp og cola. Den Jappen kommer garantert til å smake mye mye bedre enn den ville gjort hvis du spiser den med dårlig samvittighet på vei til lesesalen. Når jeg gjorde dette ble det ikke så vanskelig å ikke spise den pommes fritesen på onsdag eller ta den Jappen på mandag, for jeg visste jo at jeg sku få det, bare ikke akkurat da :)/> Det er jo viktig å tillate seg selv kosen med godteri/alkohol/god mat uten å telle kalorier også, bare ikke like ofte ;)/> Vi skal jo tross av leve og ha det bra, ikke påføre oss masse dårlig samvittighet og legge opp til sprekk.

 

Ang trening kan det jo være at du leser enda bedre hvis du tar en treningspause midt i økten, evt om du starter dagen med det... :)/>

 

På lørdag skal jeg ut med venninner, og skal da kose meg med god samvittighet. Vi treffes sjelden, og da skal jeg kose meg ordentlig når jeg først treffer dem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger GR nesten slavisk bortsett fra det der med sukkerfrie drikker som de mener bør begrenses. Jeg drikker Funlight daglig. For å lykkes med nedgang er jeg helt nødt til å være totalt nazi på registrering og kan ikke ha slike utskeielser som du beskriver Drua. ("Det er jo viktig å tillate seg selv kosen med godteri/alkohol/god mat uten å telle kalorier også, bare ikke like ofte") Ja, jeg tillater meg den kosen av og til i helgene, men fører opp hvert eneste gram som jeg putter i munnen nå i denne perioden. Jeg teller hver eneste kalori. Da blir det automatisk mindre mengder av det og i mye mer kontrollerte former enn det ville blitt ellers for min del. Har innsett at det er bare ikke verdt det å ødelegge en hel ukes jobb for en kveld proppet full av kalorier. Jeg får ikke sprekker av den grunn. Dette er i hvert fall slik det fungerer for meg. Akkurat nå i "slankeperioden" så må jeg avstå fra mye, men skal man få nedgang så må det jo være mindre inn enn ut. Slik er det jo for oss alle. Vi må ikke glemme hvorfor vi ble overvektige :)/>

 

Det finnes forresten en utrolig god bar fra Nutrilett som heter Coconut. Det hender jeg tar en slik og spiser den som en erstatning for sjokolade siden den inneholder bare 100 kcal pr stk. Dette kan jeg gjøre av og til som kos når jeg ser at jeg fremdeles er innenfor rammen for antall kcal. Vi har jo noe å gå på før resultatet blir rødt. Den spiser jeg kjempesakte og nyyyyter hver eneste lille bit :P/>

 

Velkommen til alle nye :)/> Godt at vi har blitt en fin og engasjert gjeng syns jeg.

 

Så får jeg fyke av gårde på Zumba igjen! Elsker de timene med dans :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Lucilla! Det er ofte de siste kiloene som er vanskelig å bli kvitt, men med litt innsats så er de snart av :)

 

Godt å se deg igjen Drua! Regnet med du kom innom igjen når bursdagsuka var over ;) Godt gjort å holde vekten :D

 

Solsikkene; min premie er å kjøpe meg noen nye klær, men ikke før jeg er helt i mål. Har også en del klær jeg gleder meg til å vokse inn i igjen!

 

Flittiglisa, virker som du har funnet et opplegg som passer deg bra! Kos deg på Zumba :)

 

 

Herlig å se så mye liv her inne, det hjelper godt på motivasjonen :D Ha en fin kveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å være tilbake også, Melis!!! :D

 

Må virkelig berømme deg for å klare å notere alt, Flittiglisa!!! :) Jeg er dessverre ikke like strukturert. Mange av måltidene mine inntas dessuten sammen med beboerne på jobb, og der er det tidvis flere med spiseforstyrrelser og tvangslidelser, så da passer det seg ikke å veie mat... Er ikke en rutinert nok veier til å ta slik på øyemål... :blink:

 

Takker for tips til kalorifattig "godteri"!! Er ikke så veldig glad i bismaken på slike barer, men kanskje denne faller i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke går an å veie maten når du er på jobb, Drua. Om det ikke er mulig å ha med egen mat så kan du jo "prøveveie" litt hjemme av det som du pleier å spise. Da får du i hvert fall et lite innblikk i hvor mye diverse kan veie. Så ser jeg jo at du velger smart ved å fjerne ost osv. I dag måtte jeg også "veie" med øynene i kantinen på jobb. Det er ikke alltid jeg gidder å ha med egen mat. Prøver å sammenlikne hvor mye det pleier å veie når jeg spiser hjemme. F.eks så vet jeg at en laksefilet uten skinn hjemme veier 125 gram. Da kan jeg bruke den mengden med annen fisk også stort sett. Det samme gjør jeg med alt grønt eller annet som jeg kjøper. Om jeg skulle bomme med noen få gram den ene gangen som jeg kjøper mat så er det så minimal bom at jeg tviler på om det gir særlig utslag. Jeg er ikke glad i å gå på kafé og får lite trøbbel der ;)/> Så er det vel egentlig meningen at man skal kunne klare å beregne selv i følge GR. Jeg kunne sikkert klart det hvis jeg måtte, men det føles så betryggende med vekt.

 

I kveld rakk jeg ikke treningen fordi jeg kom hjem så sent fra jobb, men hiver meg på en styrkeøkt i morgen tidlig. Må prøve å få ut litt gruff før den krevende helgen kommer igjen :rolleyes:/> Må bare klare å holde fokus nå som vi er så godt i gang. Håper veldig på å se litt nedgang på vekten på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

God ide ang godteri Drua2 :)

Sjansen er ganske stor for at jeg ender opp med å velge et par glass vin i helga :D

 

I forhold til å veie maten, så er jeg ikke så flink til det. Vil helst slanke meg uten at noen merker det :P Vil spesielt ikke påvirke tenåringsjenta i familien. Hun skal slippe å få inn tanker om slanking via meg.

 

Men jeg har starta å notere for meg selv hva jeg spiser i løpet av dagen. Og det hjelper å ha noen jeg skal rapportere vekta mi til :D (jeg ganske god på å lure meg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag morgen :)

 

Å veie mat foran tenåringer gjorde jeg da mine eldste var tenåringer. Da hadde jeg fått atpåklatten og var god og rund. Mine tenåringer var inneforstått med at det er ok å gå ned i vekt når man er voksen, ikke lenger i vekst og overvektig. Jeg sa også at jeg veide maten for å sikre at jeg fikk nok mat, noe som faktisk var sant. Det ga dem et fornuftig og avslappet forhold til dette. Så ville de jo også ha tilbake den spreke mammaen sin B)

 

Tipper vi alle finner løsninger på hva som fungerer best i sitt hjem uansett. Felles er jo at vi er her og går ned i vekt. Syns jo vi har kommet et godt stykke på vei allerede. Vi er her inne og rapporterer til hverandre. Det er jo et langt skritt bare det. Stå på videre jenter, for dette klarer vi!

 

Skal straks av gårde for å danse zumba igjen. Må passe på mens jeg kan, for plutselig er det noe som kommer i veien som gjør at jeg ikke får trent. Ha en super lørdag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag morgen alle sammen! En liten vektrapport fra meg som til nå har hatt veiedag på søndager. Vekten i dag viser 61,3 kg. Det er totalt 2,6 ned på tre uker og 0,4 kg ned denne uken. Det går sakte, men sikkert nedover og det er jo målet også. Kommer til å bytte veiedag til mandag av praktiske årsaker.

 

Helgen har faktisk gått kjempefint. Jeg har ikke spist noe snop eller annet tull. Skjønner ikke helt dette, for jeg hadde jo planlagt at jeg skulle kose meg litt i går kveld, men når kvelden kom så fristet det over hodet ikke med noe som helst etter at middagen var spist. Ikke at akkurat det gjorde noe, men jeg ble bare litt overrasket :lol: Så da sparer jeg den sjokoladen til neste lørdag i stedet.

 

Nå venter jeg bare på at det skal bli lyst ute og tåken kan lette litt slik at man kan komme seg ut i skog og mark. Det er jo så deilig med disse turene på søndags formiddag. Håper på å få se litt sol i dag også. Ha en fortreffelig søndag dere! Spent på å høre hvordan det går med alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag damer :)

 

Jeg er nesten litt glad helgen er over for da forsvinner automatisk disse tankene om "kos" og godteri. Jeg sto lenge i butikken i går og overveide om jeg skulle kjøpe lørsdagsgodt til meg selv (filmkveld med barna), men jeg droppet det og kjøpte bare litt til barna. Det er vanskelig å ikke gå over budsjett om jeg først spiser sjokolade. Spesielt når man har så lite å gå på kalorimessig som jeg har. Da blir fort ukas underskudd borte i sjokoladen :blink:

 

Ser at du også valgte bort sjokolade i går Flittiglisa, det er bra jobba, spesielt når den allerede er i hus! Jeg kan ikke ha noe liggende, da forsvinner det i et svakt øyeblikk :P Ser du hadde fint resultat på vekta i dag også, gratulerer!

 

Fikk meg en tur i går, har ikke vært mye av det i det siste. Kroppen blir gjerne litt sliten etter å ha vært syk (som om det ikke er nok å være syk), så energien er ikke helt på plass. Men merket en liten bedring i går, og håper det går riktig vei nå! :)

 

Ha en fin søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Så flinke dere er! :)

 

Vi feira bursdag i går, og jeg var altfor svak! Men får ta det til etterretning, og ikke gå i samme fella de neste helgene :D Kan unne meg litt kos, men ble litt i overkant koselig denne gangen ;)

 

Jaja... har vært flink ellers i uka, og kjenner at det motiverer å være med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport:

 

Uke 1: -0,5 kg.

Uke 2: -0,7 kg.

Uke 3: -0,2 kg.

Uke 4: -0,5 kg.

 

Totalt: -1,9 kg.

Igjen til mål: 6,1 kg.

 

Veldig fornøyd med resultatet. Hadde ikke trodd det skulle være særlig bedre enn forrige uke, så dette var en hyggelig overraskelse. Merker jeg er litt opphengt i å veie meg om dagen, veier meg mye oftere enn jeg trenger. Og det påvirker så lett humøret i negativ retning om det er litt oppgang eller vekta står stille, så det skal jeg rett og slett prøve å la være. En ting er helt sikkert og det er at vektnedgang går i rykk og napp, og avhenger av så mange faktorer, så jeg trenger virkelig ikke stresse unødig med å sjekke vekten så ofte. Nå skal den få stå til neste uke!

 

Hvordan går det med dere andre da?

 

Solsikkene, har du kommet deg i gjenge igjen etter bursdagsfeiring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Vektrapport:

 

Uke 1: -0,5 kg.

Uke 2: -0,7 kg.

Uke 3: -0,2 kg.

Uke 4: -0,5 kg.

 

Totalt: -1,9 kg.

Igjen til mål: 6,1 kg.

 

Veldig fornøyd med resultatet. Hadde ikke trodd det skulle være særlig bedre enn forrige uke, så dette var en hyggelig overraskelse. Merker jeg er litt opphengt i å veie meg om dagen, veier meg mye oftere enn jeg trenger. Og det påvirker så lett humøret i negativ retning om det er litt oppgang eller vekta står stille, så det skal jeg rett og slett prøve å la være. En ting er helt sikkert og det er at vektnedgang går i rykk og napp, og avhenger av så mange faktorer, så jeg trenger virkelig ikke stresse unødig med å sjekke vekten så ofte. Nå skal den få stå til neste uke!

 

Hvordan går det med dere andre da?

 

Solsikkene, har du kommet deg i gjenge igjen etter bursdagsfeiring?

 

Ja, er på rett vei igjen nå :) har til og med fått meg kort på treningssenter ;) og ja, det skal faktisk bli brukt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang, Melis! Hurra hurra :) Så har jammen solsikkene tatt et oppgjør med seg selv og har startet på treningssenter! Dette må jo bare bli bra det damer? Denne uken har det blitt litt lite trening på meg, men skal ha en totimers-økt på fredag som er organisert av senteret. Skal også danse litt på lørdag så noe blir det jo tilsammen allikevel. Så ble det faktisk en times økt på mandag som jeg nesten hadde glemt. Ja ja, fire timers trening fordelt på tre dager ble kanskje ikke så galt allikevel. Ser det lettere i det jeg skriver, så takk for denne tråden :P

 

Prøver ellers fremdeles å holde meg på 1300 kcal hver dag, men noen ganger bikker jeg ørlite over og tenker at det ikke er verdens undergang. Jeg forbrenner jevnt over ca 1600 i følge aktivitetsmåleren om jeg ikke er i bevegelse, dvs kun en ordinær kontordag med påfølgende sofatjeneste hjemme på kvelden. Har altså ikke så mye å gå på. Noe dritt med denne alderen altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...