Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Håper treningen gikk bra, Lillemor! 
jeg er fremdeles ikke i form, sår hals, slapp og mer snufsete. Håper d snur snart. Har ikke orket å notere eller bevega meg; men heller ikke overspist, så jeg tror dette går bra. Håper på bedring i morgen. Veiing mandag, da skal jeg være langt nedpå 66, slik jeg var tidligere i uka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen gikk bra ja. Opplegget med 12-5-30 er ikke noe for meg tror jeg. Fant liksom ikke helt den store treningsgleden av det. Kan heller ikke helt skjønne at folk synes at det er så fryktelig slitsomt, for det var det slettes ikke for meg. Jovisst ble jeg god og varm, men ikke mer enn hva jeg gjør ved en rolig løpeøkt. Kanskje er formen min bedre enn jeg tror, for jeg måtte faktisk ta en 30 minutters løpeøkt i samme slengen for å føle at det monnet noe særlig :) Det hjalp godt på. Da løp jeg ikke mer enn på 1% stigning og veldig rolig riktignok, men det er det jeg skal ligge på nå i noen uker fremover. Jeg traff tilfeldigvis på en av løpeinstruktørene mine, som sa at jeg antakelig ikke bør ha særlig mer enn terskelpuls noen måneder (!) nå, ut fra at jeg nylig har vært ganske syk pga covid og ut fra skadehistorikken min. Ja ja, da blir det mye rolig langkjøring på meg både før og etter jul da. Greit nok. 

Så leit at du er dårlig, LiveLife. Høres slettes ikke noe godt ut det der. Vet jo selv fra jeg var syk sist hvor plagsomt det der er. I dag tidlig sa faktisk datteren min at hun er sår i halsen. Det er også flere syke rundt oss her, så det er nok rett rundt hjørnet både her og der :( 

I går feiret vi halloween i gymsalen på skolen med barna. Det ble så hektisk med all kakebakst og forberedelser her hjemme at vi ikke rakk å lage middag. Kombinasjonen ikke middag, dårlig tid og vektnedgang er en dårlig kombo for meg. Det er som å be om surr. Ender bare opp med at jeg er skrubbsulten og bare hiver innpå noe. Da ble det to muffins og noen sjokoladebiter + en pølsesnabb på festen, etterfulgt av en altfor stor mengde med potetgull da vi kom hjem sent på kvelden. Så da ble det et totalt inntak på rundt 2600 kcal i går :wacko: Jøye meg. Er nesten slik at jeg gruer meg til å gå på vekta i morgen tidlig. Klokka sier at jeg forbrant ca 2700 kcal i går, men jeg stoler ikke 100% på den. Det kan være at det nesten gikk opp i opp totalt sett, men jeg vet ikke for sikkert. Det vil nok morgendagens tall fortelle meg. 

I dag tok jeg med meg hunden på en lang skogstur. Det ble hele to timer ute i frisk luft og i rask gange. Det gjorde godt for både kropp og sjel. Heldigvis litt mer kontroll på inntaket igjen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du tester ut div trening, Lillemor - og så er det jo veldig bra å lande på noe man trives med og som fungerer. I dag er jeg oppegående, takknemlig for det. Har kommet i gang med kontroll på mat og inntak igjen. Har ikke overspist i helga, men vært så slapp og ikke orket å ta tak og tenke nok balansert. Bra du også forteller ærlig hvordan det er. Skjønner at sånne dager er vanskelig som den du hadde i går, ernæringsmessig. Veldig gjenkjennelig. Jeg skal prøve meg på trening senere i kveld, det blir første gang siden tirsdag, da onsdag og torsdag gikk med til jobb, og fredag og lørdag var jeg syk. Jeg håper det skal gå bra å komme i gang igjen ;) Ellers melder jeg kort inntak her senere i kveld, for dagen i dag. GOD UKE til deg Lillemor, stå på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg. To cm mindre rundt midjen og 0,9 kg ned siden forrige mandag :D Vekta i dag viste nok en gang omtrent det samme som den har gjort de siste dagene, og det er 61,2 kg. Selvfølgelig er jeg strålende fornøyd med ukas jobbing og nedgang :) Jeg må si jeg var en smule bekymret for om lørdagens inntak skulle ødelegge for meg på veiedagen. Det har vært et svært godt underskudd resten av uken, så det var nok det som reddet helheten. 

Jeg har tidligere skrevet at jeg skal ha som mål å komme meg under 60 kg innen 1. desember. Trodde nok for tre uker siden at det var et litt vel hårete mål, men jeg håpet på at noe av den økte vekta var vann. Hadde nok rett i det, for jeg har jo gått ned hele 5 kg på den tiden allerede. Da tenker jeg at jeg fortsetter å ha det som mål. Innen 1. desember skal jeg altså se 59-tallet. Oi, oi,oi det betyr at jeg må ned minst 1,3 kg på ca 5 uker. 59,9 kg er jo også 59-tallet :lol: Vet at det går raskt nedover den første tiden, men at det gjerne kan stagnere slik at man havner på et platå i noen uker igjen. Så jeg må bare ikke miste motet! Har uansett ikke noe mål om å gå ned en hel kg hver uke. Så dårlig tid har jeg jo ikke :) 

Fint at du er back on track, LiveLife. Vi fortsetter å dra lasset sammen!

I dag blir det ordinær løpetrening med påfølgende styrketrening med instruktør igjen. Lurte litt på om jeg skulle avbestille fordi det er halloween og det antakelig er behov for meg her hjemme, men vi feiret jo bra på lørdag, så da tar jeg meg den friheten å fly ut av huset :lol: 

Ha en nydelig start på uken alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.10. 67 kg

31.10. 66,4 kg (ned 0,6 kg)

Jeg gir meg selv godkjent, og fortsetter m friskt mot, opptatt m barna og arrangement hele kvelden, så må skrive kort, dagens kcal 1550, for mye kcal pga Halloween snop 🙈🎃 Sånn er d bare:

ny taktikk for november: Mørk november. Skal bare spise mørk sjokolade hva angår snop i november. D er hardt men d må til. Gratulerer m flott tall på vekta, Lillemor 🇳🇴🇳🇴

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Eg er ganske ny inne på dette forumet. Har alltid ca 5 kg å gå ned😅, og er ut og inn og ut av Roede og Vektklubben. Verte fort umotivert og prøver nye metoder for å gå ned nokre kilo. Havner alltid tilbake til Roede-appen fordi den er oversiktleg og ikkje så dyr. Har gått ned ca 7 kg sidan mars, men kjenner no at eg begynner å rote igjen med kva metode eg skal bruke. Lasta ned Roede-appen igjen i dag og skal holde meg til 1500 kcal for dag. Problemet mitt er vel at helgane fører til sprekk i "budsjettet" mitt, og ødelegger for heile veka. Men eg gir ikkje opp og har som mål å ete meir jevnt og ikkje gå på dei store smellane. Synes det er fint å lese om andre som har like utfordringar som meg. Sjølv om det kun er snakk om nokre kilo, er det likevel vanskeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er flere her som kan jobbe sammen :) Velkommen til deg, SBB. Enhver kan nok kjenne igjen det med å bli umotivert ja :rolleyes: Veldig gjenkjennelig det med helgene også. Jeg har sånn noen lunde grei kontroll på helgene akkurat nå for tiden, men ser jo at jeg raskt kan falle i fella når som helst. Senest på lørdag som var da jeg altså ikke rakk å spise middag pga at det ble litt vel hektisk her hjemme. 

Mørk november, LiveLife. Det hadde jeg ikke greid. Enkelt og greit fordi jeg ikke syns mørk sjokolade er noe godt i hele tatt :lol: Skal ha en sukkerfri måned i januar riktignok, men det er leeenge til. Jeg får heller skjerpe meg litt nå mot jul slik at jeg i det minste kan komme meg litt mer ned mot målet. Og gratulerer til deg også med nedgang! Det er deilig når det skjer noe på vekta. 

Det ble en bitteliten styrketreningsøkt i går, men heller ikke særlig mer. I dag blir det null trening. En liten gåtur med hunden bare. Skal på et foredrag i kveld, men har lagt inn hva jeg skal spise for hele dagen allerede. Da skal akkurat den biten gå veldig fint. Å ligge i underkant av 1400 kcal går rimelig greit. Kan vel sikkert også ligge på 1500 uten at det gjør så mye, men foreløpig så holder jeg meg på 1300-1400. Om jeg klarer å se 60-tallet på mandag, så skal jeg øke til 1500. Har jo en egen tråd for vedlikehold av vekt også, så håpet er jo å få flytte inn der igjen ganske snart. Gleder meg som et barn til å se det tallet igjen :D 

Ha en super onsdag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du vil joine, SBB! Velkommen :) Her fikk jeg tilbakefall av sykdom og ikke vært i form i går og i dag... Men kjennes som det begynner å snu igjen nå i ettermiddag! Det er bare så travelt å gå sånn og hangle, og jeg mister alle krefter til å ta gode valg. Samtidig som jeg ikke har noe særlig matlyst, så jeg har ikke overspist på noen måte. Men har heller ikke orket å logge. Treningen uteblir også. Men nå må jeg bare HÅPE at det var et lite tilbakesteg, og at jeg snart begynner å føle meg frisk og energisk igjen; da det er dette som er det vante for meg. 

Lillemor, du er virkelig i siget. Før vi vet ordet av det, er du vel over i Hold vekten tråden din da! Du har virkelig klart å snu  og nådd gode resultater. Det er vel det vi alle vet, at vi kan viss vi vil og klarer å holde motivasjonen oppe. Da vil tallene også komme. Resultatet på vekta. Jeg heier på deg, og takk at du fortsatt er her inne. Om fem uker skal jeg på reise med jobben, jeg har så lyst å ha komt meg inn på et bedre spor til da. Da er det også blitt desember! Så jeg håper jeg skal klare å ta tak nå. Og "mørk november" holder jeg fortsatt fast på. Det med sjokolade er min store fristelse, mørk liker jeg bare sånn passe, nok til å slukke litt "tørsten" etter noe godt til kaffen. Så jeg håper dette kan hjelpe meg. 

SBB, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er kjedelig å gå og drasse på de få ekstra kiloene. Av og til sier jeg til meg selv: Hva om jeg hadde 10 eller 20 å gå ned?! Jeg burde være glad for at det "bare" er noen få og få gjort noe med det. Men det er enklere sagt enn gjort. Og selv om ikke dette er kilo som nødvendigvis andre tenker på, så føler mann det selv, at man ønsker å gå ned. Jeg er imponert over at du har klart å kvitte deg med 7 kg siden mars. Det er kjempebra jobba! Så SBB bare stå på, så prøver vi å hjelpe hverandre innpå her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So kjekt å høyre frå dokke LiveLife og Lillemor. Ser at vi har dei same utfordringane🙂. Eg har nettopp nedjustert kalorier pr dag til 1300, etter fleire veker med mykje fram og tilbake. Har bare ført til vektauke😅.

Merker dere noko til lite energi til trening når dere spiser lite? Får satse på litt lettere trening framover. Har nettopp begynt å like å jogge, må prøve å opprettholde det vertfall. Trener også litt styrke. 

Det å ha en mørk måned LiveLife  er noko eg også skal prøve😀. Min svakhet er også sjokolade og alt som er søtt. Litt bitter sjokolade hjelper mot søtsuget.

Vi går no inn i ei periode med julebord, julefrukostar og lunsj og avslutningar med mykje god mat, so det er vel berre å lage gode plana og følge dei😊.

God helg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det med lite energi til trening merker jeg ikke noe særlig til, SBB. Det har hendt en og annen gang at jeg går litt tom underveis helt på slutten kanskje, men det er gjerne de gangene som vi kjører utrolig harde økter og mye høyintensitet-intervall på mølla, og hvis jeg i tillegg har spist litt dårlig tidligere på dagen. Det lønner seg for meg å spise de fleste kaloriene i forkant på de dagene som jeg vet at de øktene kan komme. Det er gjerne en dag i uka som vi har de øktene på senteret. Da spiser jeg altså det meste av budsjettet i forkant og kun litt lett kveldsmat etter økta. Da går det som regel veldig bra. Mye sitter i hodet også :) Så flott at du har fått sansen for jogging! Jeg elsker å legge km etter km bak meg. trening generelt i grunnen. Beste som finnes av medisin for min del. 

I går var det en slik dag med skikkelig hardkjør på treningen. Løping først og tung styrke etterpå. Da hadde jeg heldigvis spist nesten hele kaloribudsjettet mitt på forhånd. Føltes helt ok både før, under og etter trening. Så hadde jeg igjen nok til tre knekkebrød + en sukkerfri yoghurt på kvelden. 

Håper du snart er på bena igjen, LiveLife. Ikke noe kjekt det der når man er hanglete. Masse god bedring! :) 

Denne uka har jeg mer eller mindre hatt total stillstand på vekten som ventet. Den er faktisk irriterende stabil :lol:  Vet at vekten mulig er bittelitt falskt høy i dag pga hovent kne = vann, men det er tallet jeg må forholde meg til akkurat nå. Jeg begynner i hvert fall å trives mye mer i egen kropp nå enn jeg gjorde for 6 kg siden. Så jeg får bare være tålmodig med den og la den få lov til å roe litt ned en stund. Jeg kan i hvert fall ikke øke særlig mer enn opp til 1400-1500 kcal. Det er helt sikkert slik det ser ut nå. 

Ha en fin fredag der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag med rapportering for meg igjen. Kan melde om hele 0,4 kg nedgang :) Det er ikke store tallet å melde om, men siden vekten har stått nærmest totalt stille en hel uke, så var det veldig fint å se. Vekten er nå på 60,8 kg og endelig så jeg 60-tallet igjen :D Hurra hurra! 

Jeg var vel ikke akkurat superflink i helgen med inntaket, for det ble 1700 kcal på lørdag. Tok det inn igjen i går med under 1200. Så da gikk det vel sånn omtrent opp i opp da antakelig. Jeg var ute og gikk to timer i skogen med hunden i går også. Tipper det bidro til en fin balanse i regnskapet totalt sett. Vekten har i hvert fall gått bittelitt nedover.

Det blir litt løpetrening og påfølgende styrke igjen i dag. Krysser fingrene for at det går bra med en kranglete skrott :) Får bare gjøre det beste ut av det. Noe bevegelse er bedre enn ingen bevegelse tross alt. 

Ha en super mandag dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Så fantastisk at du ser 60-TALLET igjen, Lillemor! Det er virkelig noe å feire. Gratulerer :) Jeg synes du er godt inne i det nå. Så du må bare holde motet oppe. Her strever jeg med motivasjonen. Og jeg spør meg selv: Kanskje vil jeg det ikke nok? Jeg klare å holde på mørk november, og det er en stor seier for meg, å ikke spise sjokolade. Bare en knekk mørk. Men jeg klarer liksom ikke sette inn støtet og virkelig begynne å se resultater. Jeg trodde det skulle hjelpe meg å skrive innpå her, men jeg ser jo at det er bare på stedet hvil. Jeg var 68 når jeg begynte, nå er jeg 66. Det er jo egentlig ingen forskjell. Var nede på 65,2, men kom ikke noe videre ned. Så jeg vet virkelig ikke. Jeg tror jeg må prøve å forplikte meg på annen måte, og se om det kan hjelpe. Og viss ikke må jeg kanskje forsone meg med at dette er min vekt, og ikke den jeg ønsker meg tilbake til, 62 kg da jeg var i tjue og tretti-åra. Det virker som limt fast, og jeg klarer liksom ikke finne motivasjonen for å komme meg nedover. En annen ting er at høsten er den travleste tida for meg. Da er det masse overtid og jeg har vært på reise, senest nå i helga. Kom hjem søndag kveld og det hjelper ikke akkurat på vekta, selv om jeg har vært streng og prøvd å ta meg sammen. Vet bare ikke, virker bare som det hele er nokså fåfengt. Men samtidig gir jeg jo ikke helt blaffen da. Vel, dette er noen spredte tanker. Jeg har GR appen ut november, men gidder ikke å forsette å betale for den og for å kunne være i forumet her, dersom jeg likevel ikke makter å følge opp. Det koster jo over 400 for 3 mnd synes jeg å huske, det er bortkasta penger om jeg ikke bruker anledningen og tar meg sammen. Vel, dette var bare noen håpløse tanker herfra, men tenkte nå å gi lyd iallfall og ikke bare stikke av. Jeg er forresten frisk igjen, det har tatt sin tid. De forkjølelsene man får post corona er ikke til å spøke med :(:( Håper på en frisk og fin tid framover nå! Virkelig :):) Ønsker dere det samme!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiveLife! Du har gått fra 68 til 66 kg! Klart at det er en forskjell. Det er jo hele to kg det :) Jeg skulle gitt mye for å veie enda to kg mindre i hvert fall. Det er jo det som holder meg oppe, det at jeg vet at det er mulig. Gi det litt mer tid bare. Du har vært gjennom en helsikes periode med mye stress og sykdom. Det får være måte på hvor sterke vi kan være til enhver tid. Du klarer å holde mørk november, så da har du jo litt motivasjon igjen tross alt. Nei, det er ikke sikkert at noen av oss trenger å gå ned så mye mer. For min del så er det snakk om "pyntekilo". Jeg føler meg bedre når jeg veier et par kg mindre. Så enkelt, og så vanskelig. La nå i hvert fall motivasjonen få litt plass ut november, og så kan du heller ta en ny vurdering på hva du virkelig ønsker etter det. Jeg heier i hvert fall på deg, for jeg har skjønt at du faktisk vil dette. 

I går hadde vi tidenes bakkeløp på treningen. Tungt, men sykt gøy! 4km rett opp.  Ikke gjorde det spesielt vondt noen steder heller. Ikke mer enn at det var til å leve med. Jeg har nå teipet kneet med kinesiologitape, noe som ser ut til å ha hjulpet på sikt. Jeg velger å tro det i hvert fall. 

Nå begynner jeg faktisk å se mot jul. Ikke så mye som minner om vinter akkurat her jeg bor, men det kommer vel. Jeg har som mål å komme meg til 60 blank innen 1. desember. Kan se ut til at jeg skal klare det, men da kan jeg ikke slippe opp det jeg holder på med nå. Jeg ser at det blir litt ekstra i helgene, men prøver så godt jeg kan å justere kraftig ned i ukedagene. Det funker foreløpig, men jeg må være på vakt. Plutselig så spretter vekten opp igjen sånn "helt ut av det blå" :unsure: Desembermåneden har jeg lyst til at skal være litt mindre pesete når det gjelder kaloriinntak, men da må jeg altså lengre ned enn til 60-og-noe først. Tar desember når den kommer, men det jeg gjør nå i november danner grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til sier Polarklokken min at jeg ikke har helt god søvnkvalitet. Det hender at jeg får beskjed om at jeg har trent hardt litt for sent på kvelden, og at det anbefales å trene slike økter litt tidligere på dagen. Lettere sagt enn gjort når treningen ikke er ferdig før. Det er jo en instruert økt som er fast på timeplanen på senteret. I kveld blir det en slik økt. Det er nok den tyngste økten jeg har i uken, men utrolig godt. Det er bare at jeg ligger 10 cm over lakenet før jeg klarer å roe ned kroppen etterpå. Merkelige greier at en klokke klarer å registrere "stress" og belastning, men det gjør den altså. Fiffige greier :) 

Kroppen holder nok en gang på grammene sine. Ser ikke ut til å bli den største nedgangen denne uken heller. Underskuddet har vært ganske stort, men denne skrotten holder igjen. Skjønner jo det i og for seg, for det er jo begrenset hvor rask en vektnedgang kan være på sikt. Dersom jeg ikke overdriver inntaket voldsomt i helgen, så kan det hende at det kan belønnes med noen få gram ned innen mandag. Krysser fingrene for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntaket har ikke blitt overdrevet så langt i helgen. I går ble det 1190 kcal og i dag ble det totalt 1479. Både lunsjen og middagen i dag var godt sammensatt og sunn, men veldig mager og kalorifattig, så jeg hadde godt med kalorier igjen fra budsjettet mitt å kose meg med på lørdagskvelden. Det ble både litt potetgull og melkeknapper. De melkeknappene er tynne og himmels gode :wub:  Jeg hadde nok litt ekstra å gå på også, for jeg har faktisk vært på en 10 km løpetur ute i dag. Er så lykkelig over at jeg fikk det til nå både etter en seig coronasykdom og påfølgende kneskade, så hele meg er fremdeles et stort glis :D 

Om kroppen gidder å gi noe særlig annet tall på vekten kommende mandag vil vise seg. Foreløpig så ser det ikke slik ut, så jeg får bare ta det jeg får og smøre meg med et godt stykke tålmodighet. 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mandagen kan jeg nok ikke rapportere om vektnedgang. Jeg har faktisk gått OPP 0,1 kg siden forrige mandag :rolleyes: En ting er vekt, en annen ting er målebåndet. For målebåndet viser 2 cm mindre rundt livet :D Da kan jo vekten bare seile sin egen sjø, spør dere meg! :lol: Jeg ble litt smågrinete da jeg så vekt-tallet i dag, men jeg ser jo fremdeles på 60-tallet da i det minste. Baderomsvekten har vært litt pussig i det siste, for plutselig viser den et helt annet tall på fettprosent og muskelmasse enn den har gjort tidligere. Det er tall som er totalt forskjellig fra hva jeg har sett før. Jeg har derfor ikke en anelse om hva som kan være fett, vann eller muskler. Nå har jeg altså bare et målebånd som viser at jeg er smalere rundt midjen og et kne som er ballongformet :lol: Jeg har trent godt med styrke de siste ukene, så at muskelmassen har økt bittelitt vet jeg. Så får heller væske være væske i denne skrotten. 

Til tross for noe økt inntak i helgen, så har jeg hatt et snitt på 1350 kcal for hele uken. Akkurat det er jeg svært fornøyd med siden jeg har satt 1400 kcal pr dag som budsjett. Så har jeg jo også fått trent ganske mye denne uken. De vanlige treningene mine mandag, tirsdag og torsdag + masse løping på lørdag og to timer i skogen med hunden i går i hurtig gange. 

Jeg fortsetter med 1400 kcal denne uken også, så får jeg se om det skjer noe mer med tallene på vekten kommende dager. Det ville jo være merkelig om det skulle bli total stillstand i nedgangen over lang tid med såpass lavt inntak og så mye bevegelse. Jeg kan fort bli utålmodig vet jeg, men jeg får lese det jeg selv har skrevet tidligere om at det er helt normalt med et platå av og til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en helt vanvittig travel uke. At det da har blitt litt opp og ned på hva jeg har fått til på kalorifronten er derfor ikke helt uventet. Da blir nok tallet på vekta i morgen deretter også vil jeg tro. Fra i går til i dag hadde vekten gått opp en hel kilo :blink: Det går vel egentlig ikke an, så jeg antar at det er mye vann som er lagret. Det kan jo sitte i noen dager. Stress har aldri vært særlig heldig for verken kropp, sinn eller vekt. Jeg må rett og slett forsøke å stresse ned noen hakk kommende uke :) 

Håper ikke jeg har skremt dere vekk, LiveLife og SBB :) Motivasjonen er ikke alltid 100% på plass her heller, men jeg syns det hjelper litt på å skrive noen ord her om hvordan dagen har vært. Ikke blitt så mye fra meg akkurat denne uken, men det har nærmest gått i ett fra morgen til kveld. Har rett og slett ikke prioritert meg selv og egentiden jeg får når jeg noterer småting her inne. Kommende uke skal være mindre stressende. *Krysser fingre for at jeg får til det* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du har ikke skremt meg! Jeg har bare ikke klart å fokusere, d er så mye annet i november, stress med jobb og overtid, og i tillegg gjester fra torsdag til i morgen. Så jeg klarer bare ikke følge opp. Jeg vet det er en dårlig unnskyldning. Men akkurat som at når jeg har dårlig tid, så klarer jeg ikke å finne overskudd og krefter til å være "flink" og ta sunne valg. Ikke det at jeg er så usunn heller. Men klarer ikke å gjøre det ordentlig :( Vekta er fortsatt nederst på 66-tallet. Så går ikke opp, men heller ikke ned :( Jeg blir frustrert. I desember har jeg det mye roligere med jobb, og jeg håper det kan gi meg krefter å fokusere. Jeg kommer uansett ikke til å fortsette å betale for denne appen. Jeg går over på en gratis app igjen, for registrering. Har ikke så mye overs for tida, det merkes med ekstremt høye priser på det meste, og at jeg har begynt å handle julegaver. Så må spare der jeg kan. Lykke til med veiingen i morgen, Lillemor. Skjønner at det er stritt for deg også når det er travle tider, men du har gjort en kjempejobb i det siste !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at du ikke kan være her mer, LiveLife, men jeg skjønner veldig godt det med økonomi. Det er ganske trangt for de fleste :( 

Vekt i dag er bare sørgeligelige greier, men antakelig falskt høy. 61,7 kg er ikke forenelig med inntaket som jeg har hatt. Det er jo 0,8 kg opp siden forrige mandag :wacko: Det er mulig at jeg koste meg litt ekstra på lørdag, men ikke mer enn at det burde være innenfor det jeg forbrenner. Noen vektøkning skulle det i hvert fall ikke tilsi. Mulig det er stresset i kroppen som har gjort utslaget. Jeg vet at jeg har mye vann i kroppen, for det blir søkk i huden av sokkene jeg har på. Jeg tar en kontrollvekt i morgen tidlig for ikke å miste motivasjonen helt. Jeg er ikke særlig god på å takle at vekten går opp når jeg ikke har gått helt bananas :P Stillstand er greit nok, men ikke opp. Det er alt annet enn greit. 

Treningen har jeg fremdeles full kontroll på. Jeg er 100% tilbake der jeg var både før siste kneskade og sykdom ellers. Jeg løper på samme fart som jeg har gjort og har ingen spesielle vondter. Måtte det vare :wub: Løpetrening som vanlig i dag. Jeg er glad den er innendørs, for her er det helt hvitt ute og svært glatte veier og stier. Fint å se på da :)

Ha en finfin mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kontrollvekt i dag gjorde susen :) Jeg fikk bekreftet at gårsdagens vekt var falskt høy. Det er så kjipt når det skjer akkurat på veiedagen, for det skaper så mye unødig frustrasjon. I hvert fall for meg som legger en del arbeid i dette. Vekt i dag er 60,7 kg :) Det harmonerer mer med inntaket som har vært også. 

Det blir mye trening denne uken også. På søndag og i går var jeg på løpetime med påfølgende styrketrening. Er skikkelig mør og fin i kroppen i dag ja :P Rolige gåturer med hunden er det eneste jeg skal av særlig bevegelse i dag. I morgen skal jeg på en skikkelig hard crossfit time. Gruer meg bittelitt til det, men det er jo høyst frivillig å være med på. Saken er at jeg faktisk blir litt giret av å bli pushet. Kroppen har i hvert fall godt av trening. Det er det ingen tvil om. 

Skal lage meg en stressfri og rolig dag/kveld i dag. Har mye å gjøre fremdeles, men er nødt til å roe ned tempoet i hodet om kroppen skal klare å henge med. Rot får bare være rot i huset. Det kan jeg alltids ta en annen dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt overraskende på vektfronten i dag. Opp en halvkilo siden forrige mandag, og den halvkiloen kom over natta :) I går var jeg helt i null nemlig. Vet hvorfor det kom en økning, for de andre i huset ville ha en svært usunn løsning til middag i går. Da lot jeg meg rive med :wacko: Tenkte at å skeie ut en dag ikke gjør noe, og det gjør det jo heller ikke. Jeg er tilbake igjen i dag med vanlig godt og sunt kosthold. Tipper den halvkiloen er vekk innen uken er over. 

Mandag og ny treningsdag for meg. Gleder meg til å få løpt litt igjen. Forrige uke ble litt heftig, så jeg måtte roe ned litt. Nå kjenner jeg at kroppen er klar igjen for litt pushing. 

Tar en ny uke med gode valg nå inn i førjulstiden. He en fin uke der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens vekt var nok atter en gang falskt høy som så mange ganger før etter inntak av salt mat i helgen, for i dag viste tallet et lavere tall enn jeg har sett på flere måneder :D ENDELIG! Jeg hopper glatt tilbake til hold vekten-tråden min for fullt. Skal ned litt til på sikt, men nå skal jeg først og fremst ha fokus på vedlikehold nå i desember. Det finnes nok av fristelser med både julebakst og massevis av god mat, så noe særlig nedgang kan jeg nok ikke regne med. 

Nå vil jeg ikke tilbake hit mer... Klem fra meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av våren

Hei igjen :) Det er visst snart fire måneder siden jeg skrev noe i denne tråden. Det har vært både opp- og nedturer som vanlig på den tiden. Mest nedtur de siste ukene, så derfor er jeg her igjen. 

Så hva skjedde på de fire månedene? Ikke så fryktelig mye den første tiden egentlig. Gikk svært bra helt til jeg bestilte den ferieturen som jeg hadde i vinterferien. Da jeg begynte å leke med tanken på å reise bort til varmere strøk og faktisk bestilte den turen, så var det som om det klikket av en bryter i hodet mitt. Sikringen røyk rett og slett :blink: Plutselig så var det som om det var "lov" å hive innpå alt mulig, for nå skulle jeg jo kose meg på den ferieturen uansett. Saken var jo bare at jeg rakk jo da å legge på meg allerede før jeg dro. Det var faktisk flere av klærne mine som jeg ikke fikk brukt, for de passet rett og slett ikke! Jeg så meg i speilet og kunne knapt skjønne at jeg hadde passet inn i de klærne for bare kort tid siden :unsure: Så da jeg var på ferie så ga jeg totalt blaffen og levde livet. Det stoppet ikke med det, for jeg fortsatte etter at jeg kom hjem også. Jeg veide 63,3 kg i februar. I dag tidlig viste vekten 65,6kg!! :blink: 

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg veide så mye, men husker at svært få av klærne mine passet. Slik er det nå også :( Det går i bukser med strikk i livet og vide gensere over for å skjule magen som henger som et berg utenfor kanten. Når jeg sitter så velter det bare utover. Det er slettes ikke noe godt å ha det slik. Det er vanskelig å bøye seg og det er tungt å puste nå som magen strutter ut rett under brystene. 

Mer enn nok syt herfra, for den eneste som kan og skal gjøre noe med deg er MEG :D Jeg har i dag meldt meg inn igjen her og skal føre kalorier igjen. Det er det eneste som funker for meg, for dette har jeg prøvd mange mange ganger før. Hovedmålet mitt er nok en gang 58 kg, som er 7,5 kg ned, men mye er gjort om jeg kommer meg ned til 59-60 kg også. GR regner ut for meg at det målet er mulig å nå innen 17. mai. Bunaden sitter fint på 60 kg. 

Treningen har også måttet vike den siste måneden, men i dag skal jeg prøve meg litt igjen. Trening og kosthold henger nøye sammen for min del. Spiser jeg usunt og blir tykk, så orker jeg ikke trene heller. Kan knapt huske at jeg har gruet meg til en treningsøkt tidligere, men det gjør jeg i dag. Vet at det blir tungt med over 7 kg ekstra å dra på. Er som hun på TV sa det, det er jo 14 smørpakker! 

Her skal det jobbes og jeg startet i dag :) Bli gjerne med meg på dette enten du også er en gammel traver eller helt ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsøkten i går ble ikke så tung som jeg fryktet. Klart at jeg merket de ekstra kiloene, men det gikk mye bedre med pusten og bena enn det jeg trodde. Det ble ikke så høy fart, for pulsen steg til værs ganske fort. Det er vel et rimelig godt tegn på at man er i litt dårlig form :unsure: Her er det altså bare å jobbe på slik at formen kommer på plass igjen slik den var i januar og før jeg fant på alt tullet!

I går havnet jeg på 1250 kcal. Det er helt fint det. Planen er rundt 1300 denne uken. Mulig jeg bør ta en kickstart på noe lavere, men jeg ser an uken hvordan kroppen responderer først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...