Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Allerede på dag 3 uten sukker og med lavkalori så merker jeg at jeg er i ferd med å få piffen tilbake :) Kroppen kjennes noe lettere og hodet er tilbake igjen i riktig modus. Det ble ikke helt 1000 kcal i går som jeg hadde tenkt, for da det var tid for kveldsmat så hadde jeg egentlig brukt opp budsjettet. Da hadde jeg ikke spist siden kl 16 og var selvfølgelig kjempesulten på kvelden. Litt dårlig planlegging fra min side, så jeg la til et eple og to knekkebrød med magerost som kveldsmat. Jeg bikket akkurat 1100 kcal, men det får gå. Jeg måtte nok ha strammet inn enda mer på middagen om jeg skulle ha klart 1000 kcal, men jeg ser at det kanskje ikke er nødvendig. Et sted mellom 1100 og 1300 er helt ok det. Så får det heller bli 1000 de dagene jeg får det til. 

I dag blir det hjemmelaget spinat-og brokkolisuppe til middag. Putter oppi et par fiskekaker for å få med litt proteiner og litt mer mat. Så totalen i dag blir faktisk rundt 1000 kcal inkludert kveldsmaten som jeg kopierer fra i går. 

Ikke noe trening på meg i dag, men jeg har fått gått en liten tur i det minste. Ikke noe særlig fornøyelig riktignok, for det var det samme gufne været i dag som i går. Gleder meg til våren :) Jeg pleier jo å like vinter og ski, men når det føyker i alle retninger så er det ikke noe særlig altså. 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så motiverende å lese fra deg, du skriver så bra og så optimistisk. Så godt å lese at du føler du er godt i gang, og at kiloene slipper taket og at energien kommer sigende. Jeg synes også det er godt med hverdag igjen. Men sliter litt med å holde meg unna det søte fremdeles. Det er min store svakhet. Nå har jeg bestemt meg for å gjeninnføre lørdagsgodteri, med en kvote på 350 kc. Jeg kunna prøvd å kutte helt, klarte det 14 dager i desember, men da forsvinner liksom all livsglede for meg. Så jeg har funnet ut at jeg må ha lørdagen å se fram til ;) Eller tenker jeg også å prøve kickstart, det har jeg aldri prøvd før. Ser at di har gjort det. Hvordan oppleves det, blir du veldig sliten eller går det greit å trene, selv om du spiser så lite kcal på en dag? Jeg driver ikke med hard trening, men trenger ca 3 g i uka, samt noen gåturer de andre dagene på ca halvtime. Skulle tro det gikk fint å gjøre selv om jeg spiser mindre. Men nå er jo det ikke så fristende å gå turer utendørs da ... 😳 Hører gjerne dine erfaringer med kickstart, om du har tid å skrive. Lykke til videre denne uka!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, HappyLife :) Det med lørdagsgodteri er jo ikke så dumt. Da blir det jo også mer kontrollert samtidig som du kan tillate deg det som gir deg glede. Jeg tok jo 3 måneder før jul uten godteri eller sukker generelt. De to første helgene ble litt rare kanskje med noe savn, men det var bare et blaff. Savnet var jo ikke der konstant hele helgen heller. Jeg fant andre måter å nyte helgene på. Til å begynne med så spiste jeg litt popcorn, men etter hvert så hadde jeg liksom ikke noe spesielt behov for "å kose" meg på samme måte. Det ble litt popcorn en og annen lørdag innimellom kanskje, men da bare rundt 30-40 gram eller noe. Jeg er helt klar for nye sukkerfrie uker nå.

Kickstart ja. Det er en litt annerledes måte å gjøre det på. For det første så er det jo svært lite mat og man må derfor planlegge svært svært godt på hva som metter best, men med færrest mulig kalorier. Jeg bommet jo litt på tirsdag fordi jeg ikke hadde ført opp alt på forhånd. Det anbefales virkelig å føre opp alt i forkant, og aller helst så tidlig på dagen som mulig. For det andre så må man legge tanken om kostholdscore litt lengre vekk enn om man f.eks kan spise så mye som 1300 kcal. Nøtterasjonen kan jeg bare se langt etter på kickstart. Ikke alltid jeg får på plass kalsiumkvoten heller. Det er lettere med 1300 enn 1000 på den måten. Når det gjelder trening så bør man nok ikke legge de hardeste treningsøktene til perioden med kickstart. Vanlig hverdagslige gjøremål går helt fint. Samme med lett trening. I går løp jeg ei mil på mølle. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å trene, men så åpnet det seg en mulighet i tidsplanen utpå ettermiddagen ;) Å løpe ei mil på mølle med så lite mat i kroppen var mindre lurt. Jeg var skikkelig uvel da jeg kom hjem og kjente at kroppen var helt skjelven selv etter at jeg hadde spist mine to knekkebrød og litt frukt. Påfyll av vann både i forkant, underveis og etterpå hadde jeg også passet på. Jeg hadde ikke løpt så fort, men man forbrenner jo en del på ei slik økt. Kickstart er veldig fint for å gi en boost for å komme skikkelig i gang. Jeg har vel pleid å ta bare noen få dager med slikt. Som regel så ligger jeg rundt 1300 kcal når jeg er på lavkalori, noen dager litt under også. De dagene som jeg vet at jeg skal trene skikkelig hardt så passer jeg på å få spist mest mulig av budsjettet i forkant. På kickstart så pleier jeg altså ikke å trene hardøkter.

Selv om jeg ble uvel og utilpass etter treningen i går så er formen helt fin igjen i dag :) Da tar jeg en dag til med kickstart like godt, men da uten trening denne gangen :D  I morgen bør jeg nok få trent litt styrke igjen, for nå er det altfor lenge siden sist. Jeg har gjerne hatt faste dager som jeg har lagt inn stryke, men timene på senteret har ikke kommet helt i gang med alt sammen ennå. Mulig at jeg derfor tar en økt på egenhånd i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å lese, takk at du tok deg tid å svare så grundig. Da tar jeg til meg gode tips her, Lillemor. Bra å lese det du skriver om trening og hvordan man legger det opp når planen er å spise lite.  Jeg er utrolig imponert over at du klarte deg uten søtsaker i SÅ mange måneder, det er helt rått altså! Fint å lese dine erfaringer. Det er vel noe bare å komme inn i det. Men jeg må nok holde meg til litt lørdagsgodteri ;) Det gikk fint 6 uker i fjor, men så kom vinterferien og ødela. Det har jeg ikke lyst til skal skje nå. Jeg har lyst å greie å gjeninnføre lørdagsgodteriet. Ønsker det fortsatt god uke, og GOD HELG - godt denne arbeidsuka var litt kort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært totalt fraværende på alle måter de siste dagene. Aner ikke hva som skjedde, men hodet ble liksom bare koblet helt av :blink: Fremdeles sukkerfritt riktignok, men mengder av annet tull og tøys. Senest i går så ble det masse salt og sterk mat, noe som gjør at jeg har væskesamling i kroppen i dag og ser ut som ei pløse :wacko: Veiedag i dag ble derfor ikke så veldig oppmuntrende. 64,7 kg og da bare 0,5 kg ned siden forrige mandag. Det var jo egentlig veldig mye mer rett før helgen og jeg var superhappy! 

Ja ja, ny uke og nye muligheter. Det er jo ikke bortkastet det jeg gjorde i forrige uke heller tross alt. Jeg må tenke slik. Jeg er nødt til det. Om det blir 1000 eller 1300 kcal i dag er jeg ikke helt sikker på ennå. Det kommer helt an på om jeg blir løpetrening på meg eller ikke. Natten har ikke vært så god og da blir heller ikke formen noe særlig. Over 1300 kommer jeg definitivt ikke uansett. Det skal jeg fikse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe trening på meg i går siden kroppen var utslitt etter altfor lite søvn. I dag er det litt bedre selv om jeg måtte opp så tidlig som kl 05 :rolleyes: Så i dag skal jeg få tatt en skikkelig stryrkeøkt. Det er altfor lenge siden sist nå. Det har lett for å bli mest løping, men skal jeg få bukt med fettprosenten og opp med muskelmassen så må noe gjøres. Så er det fort gjort å få "vondter" her og der også om man ikke trener styrke. 

Kostholdet har jeg rimelig kontroll på igjen nå. Januarpiffen forsvant litt i helgen som var, men den er i ferd med å komme tilbake. Vannvekten fra det sørgelige kostholdet i helgen er atter en gang i ferd med å trekke seg tilbake, så her øynes det håp :) Det er ikke mange dagene som skal til før man merker stor forskjell på det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint å lese her! godt det ikke bare er jeg som av og til å stå over en trening, fordi kroppen ikke har ork. Så lenge det ikke blir en daglig unnskyldning, så er det jo bare bra å ta hensyn. Og særlig når man spiser såpass lite som det vi gjør nå. Håper d gikk bra i dag, og at du fikk tatt styrkeøkta di. Enig med deg i det du skriver her i siste setning, at det ikke er mange dagene som skal til før man merker stor forskjell på det meste ;) Så da er det bare å holde ut og holde fokus! Det er en stadig utfordring og øvelse. Jeg heier på deg 🤩🤩 Her blir det veiedag fredag. Men i dag er det akkurat ei uke siden jeg gikk på vekta etter nyttår, og jeg har kjempa meg ned 2.6 kg. God følelse! Så blir det spennende hva vekta sider fredag morgen. God uke videre til deg 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke ofte jeg har skippet en trening altså, men da jeg knapt hadde sovet så klarte ikke kroppen å mobilisere. I går fikk jeg trent igjen :) Da ble det full fokus på styrke og ingenting annet. I dag er jeg bra mør i kroppen :P Jeg er faktisk såpass støl i kroppen at jeg gruer meg til gruppetimen som jeg skal på i kveld. Det er oppstart for meg på kombinasjonen boot camp/løping. Jeg velger selvfølgelig tyngden på vektene selv, men det er jo ikke noe vits i å være der om jeg ikke skal ta i litt. Å stå og løfte på luft har jo liten hensikt :lol: Jeg får bare krysse fingrene for at det blir bedre når jeg får varmet godt opp. 

Siden jeg tuklet det litt til i helgen som var så har jeg ikke fått de beste resultatene denne uken som jeg kunne ønsket meg. Vannvekten er jo borte, men det er jo litt kjipt at jeg må gå ned de samme grammene en gang til. Jeg tror ikke jeg orker en uke til med 1000 kcal siden det blir en del trening på meg nå. Derfor har jeg gått tilbake til mine 1300 igjen. Jeg får et ganske godt underskudd uansett om jeg så bare hadde sittet i sofaen hele dagen, noe jeg altså ikke gjør. Kickstart er jo et knallfint verktøy når man vil se resultater raskt - og det har jeg jo gjort må jeg si. Bare onsdag i dag og jeg jobber på videre slik at jeg kan se et fint tall på mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det altså både stryke- og løpetrening på meg. Det var heftige saker, men det var også utrolig fint. Det er så godt når man kjenner at kroppen responderer og at den fungerer. Jeg kjennes litt mindre mør i kroppen i dag heldigvis :) I dag blir det hviledag. Det ble i underkant av 1300 kcal i går, noe som er veldig bra for meg. Jeg hadde som vanlig spist de fleste av kaloriene i forkant av treningen og trengte derfor bare en veldig lett kveldsmat etterpå.

Det kjennes som om jeg virkelig er tilbake i sporet igjen nå altså. Må bare ikke tukle det til igjen når helgen kommer. I de 3 månedene før jul så var jeg jo så kjempeflink og tullet ikke i det hele tatt. Skal ta tilbake holdningen og tankene fra den tiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt rapporterer jeg ikke denne gangen. Vannvekt gir ikke noe hyggelig tall. Årsaken er et helt forferdelig dårlig kosthold i helgen igjen :wacko: Fingrene var så hovne i dag tidlig at de så ut som klubber. Jeg kan ikke fortsette med slike helger :( 

Jeg stiger på vekta igjen i morgen tidlig og ser om det verste vannet og grumset kan ha sluppet.

Det er jo helt klart ikke bortkastet det jeg gjør i ukedagene. Derfor hever jeg nok en gang hodet og jobber videre. Jeg har ikke noe bestemt treningsmål for tiden. Lurer på om det kan være noe av årsaken til at det glipper i helgene. Nå er det liksom ikke så stor stas å stå opp kl 07 på en lørdag morgen for å løpe slik det var i høst. Mulig det har noe med årstiden også. Æsj, jeg vet ikke jeg. Ny uke og nye muligheter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, HappyLife! Vekten i går viste 64,1 kg. Siden forrige uke så er det 0,6 kg ned. Denne uken startet litt rotete, men jeg henter meg stadig inn igjen :) I dag blir det i hvert fall ikke noe tull! 

Jeg har tenkt mye på dette med at jeg denne gangen gjør ting så halvhjertet. Det ER faktisk noe med det at jeg er pakket inn i lass med klær og at valkene er skjult på den måten. Men jeg trives ikke. Jeg trives ikke med å se det jeg ser i speilet. Så jeg fortsetter bare rett og slett med å skjerpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nettsamfunnet vært nede for min del. Har ikke kommet inn fordi jeg har fått feilmeldinger. I dag kontaktet jeg support og nå er det tydeligvis ordnet.

Ny mandag med nye skuffelser. Nei altså, jeg har definitivt gjort grep altså, for det har vært sunt det jeg har spist. Er bare at det ikke nytter å spise så mye til hvert måltid + litt småsnacksing utenom med nøtter, yoghurt, banan, energibar osv osv. Totalen blir for mye. Vekt i helgen har ligget på 63,9 kg, mens i dag spratt den opp til 64,4 kg. OPP 0,3 siden forrige mandag :blink: Trøster meg med at jeg heller vil være litt tykkfallen og sunn enn slank og usunn :lol: Nei nei, jeg skal ikke fjase det bort altså.

I dag har jeg proppet i meg to skiver med peanøttsmør + en liten boks ferdig byggrynsgrøt til lunsj. Deretter ble det en god neve med mandler + masse druer for å holde søtsuget borte. Tør ikke regne på hvor mye det inneholdt. Orker ikke heller. Ikke i dag. Til middag blir det en hjemmelaget gryte med svinefilet. Den inneholder mest paprika og løk og er ikke så ille. 

Skal gjøre et iherdig forsøk på å starte føring igjen fra i morgen. Om jeg får ånden over meg så skal jeg legge inn morgendagens måltider inn allerede i kveld. Det pleier å hjelpe vet jeg. I dag står magen rett ut av alt jeg har proppet i meg og det er slettes ikke noe godt. Da orker jeg heller ikke noe trening. Slik vil jeg jo ikke ha det :) Lover å skjerpe meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort det jeg skal. Jeg har trent både litt løping og styrke. I tillegg har jeg klart å holde meg til lavkalori og i godt underskudd. Jeg hadde planer om 1300 kcal, men det ble 1400. Ikke galt med tanke på at jeg har trent bra i dag. I tillegg tok jeg en times tur med hunden før kveldsmat. Alt i alt så er jeg svært fornøyd med dagen :) 

I morgen skal jeg prøve meg på den vanlige treningen på senteret med bootcamp. Den er litt heavy så jeg tror nok det er lurt å ligge bittelitt over 1300 da også. Jeg må se an. Her i huset ligger forresten både mann og barn med influensa. Det er derfor ingen garanti for min form kommende dager. Derfor føler jeg at jeg må trene mens jeg kan :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krysser fingrene for at den influensaen holder seg vekk fra meg ;) 

Jeg er klar for en ny dag med lavkalori og trening. Jeg fikk over 20 000 skritt i går og det er jo supert! Saken er bare at det ikke monner noe særlig med en og annen dag her og der som jeg er "flink". Det er jo det lange løpet som teller. Så jeg får bare stå på videre i det gode sporet.

Startet dagen med morgentur med hunden før jobb. Det er som regel mannen som tar seg av morgenluftingen siden jeg ofte starter veldig tidlig på jobb, men når han ligger rett ut så må mor trå til. Og det jeg har jeg jo slettes ikke vondt av :D Det eneste aberet er at det er så fryktelig vått og isete på alle veier. Jeg har piggsko altså, men det er ikke så godt å gå de lengste turene på slike. Gleder meg til det enten smelter helt eller kommer litt frisk snø oppå slik at det blir bedre å gå.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar måned 2024 har vært en eneste kaosmåned for meg :( En skikkelig vinglemåned. Jeg har knapt trent og kan ikke huske sist jeg trente så lite på en hel måned. Kostholdet har jeg også røret med. Spist mye og usunt til tider. Noen dager har jeg gjort det skikkelig bra med både trening og mat, mens de aller fleste av januardagene har gått med til bare rør. Det har vært dager hvor jeg har gitt totalt beng, mens andre dager har jeg tenkt at nå må jeg ta meg sammen. Vingler nesten fra dag til dag. Jeg er så lei... Jeg vil ha kroppen min og formen min tilbake. Føler meg slapp og dvask av bare å sitte i ro og spise crap. 

I morgen er det 1. februar. Jeg har virkelig gått i tenkeboksen i dag. Vil jeg gjøre et nytt forsøk og starte med blanke ark slik at februar ikke blir som januar ble? I podcastene til GR har det vært en del snakk om "what the hell-effekten". Jeg har hatt den helt klart. Når man først har skeiet ut så lar man det bare seile sin egen sjø. Så hørte jeg på den siste podcasten om han med BMI på langt over 30 som nå hadde holdt seg til kickstart i 4 uker og gått ned nærmere 11 kg! Jovisst, han hadde en vesentlig høyere BMI enn meg, men likevel. Da tenkte jeg, kan han så kan jeg. Altså ikke gå ned 11 kg på 4 uker, men dette med kickstart. Jeg har en BMI på langt under 30 riktignok og kan ikke holde på med kickstart i mer et par uker maks. Jeg er faktisk i kategorien for normalvektig, dog i det helt øvre vinduet på ca 24. Jeg vet fra før at mye skjer med kroppen min om jeg tar en hel uke med 1000 kcal. Saken er bare at når jeg først er flink med kostholdet så kommer lysten til å trene tilbake også. Da nytter det ikke med bare 1000 kcal og full pinne på trening.

Det er fremdeles januar i dag og hodet vingler fremdeles :lol: Jeg skal bruke resten av kvelden på å forberede meg til hva jeg skal gjøre videre. Kanskje lese litt hvordan jeg la det opp de andre gangene jeg har hatt kickstart osv. Eller om jeg rett og slett lar det hele bare ligge. Medlemsskapet her varer jo noen få uker til så jeg har jo tid til å gruble litt og skible ned litt tanker og ideer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lillemor, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Men for min egen del er ofte januar en tung måned.. Jula og alt det koselige er over, og det er fremdeles mørkt og utrivelig ute (stort sett da).. Og så er kontrasten så stor fra jula og alt man har kosa seg med. Jeg synes iallfall det er kjempevanskelig å holde fokus! Jeg klarte meg bra nesten 10 dager, og kjørte kickstart - men med en gang d glapp for meg, så glapp d. Prøvd å hanke inn gang på gang, men sklir ut igjen. Det er så typisk. Så derfor kjenner jeg meg sånn igjen i det du skriver. Jeg holder på medlemskapet mitt ut mars, og jeg ønsker å gjøre noe. Jeg har kjøpt boka Kickstart og lest en del igjen, jeg kjenner motivasjonen kryper fram - men det er liksom å ta STARTEN - ikke bare utsette fra dag til dag slik jeg har så lett for. Så her står kampen min nå ;) Jeg driver og tenker ny måned - ny start - i morgen!!! 😱 Har så lyst å klare å mobilisere. Ønsker deg lykke til videre i tenkeboksen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at du skrev akkurat nå, HappyLife! Jeg hadde akkurat begynt å skrive her igjen for gang nr 2 i dag fordi jeg hadde grublet og grublet. Så mens jeg skrev så poppet det opp noe fra deg :)                                                                                     

Jeg har bestemt meg :) Jeg tar noen dager med kickstart fra og med i morgen. Veiedagen min har pleid å være på mandager i denne tråden, så jeg fortsetter nok med det. Uansett vil jeg rapportere inn vekt allerede i morgen for å ha en startvekt for februar og før kickstart. 

Kostholdet har vel vært så der i dag. Litt vel mye og ikke alt like sunt. Jeg har allerede preppet mye av maten som skal inntas i morgen. Så da blir det ikke noe ekstra. Kickstart altså på den første dagen i februar. Så tar jeg det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt på den første dagen i februar er 64,7 kg. Så får vi se på veiedagen min på mandag hva noen dager med kickstart kan gjøre med det ;) Jeg har lagt en tung og tidvis vanskelig januarmåned bak meg og ser positivt på at jeg nå har tatt tilbake kontrollen over eget liv og helse. 

Det meste av dagens inntak er allerede ført opp. Mangler bare kveldsmaten. Jeg kommer fint innenfor 1000 kcal. Skal gå all in for dette nå og har allerede planlagt kommende dagers middager :lol: Om februar blir helt sukkerfri har jeg ikke bestemt meg for ennå. Januar ble jo det, bortsett fra nå den siste helgen. Da kjøpte jeg faktisk sjokolade og nøt hver eneste bit. Så ble det litt is også av alle ting. På disse dagene nå med kun 1000 kcal er det slettes ikke rom for noen søtsaker, så den første uka blir i hvert fall helt uten. Det er helt nødvendig å fokusere på riktig og næringsrik mat slik at jeg holder meg oppe. Det blir nok ikke de hardeste treningsøktene heller, men en rolig løpetur nå som det er litt mildvær blir det garantert. Gleder meg til å sette i gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å lese, masse lykke til!! En god følelse å ha bestemt seg. Det er ofte det vanskeligste. Samt å sette i gang. Jeg er en mester til å utsette. Men som jeg skreiv innpå tråden min, så begynner jeg i morgen - fredager er veiedagen min, og i dag er jeg på farta hele dagen, så jeg ville unngå å "få en dårlig start". 😅 Vi holder kontakten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 på kickstart. Landet på 1002 kcal i går :D Det må jeg virkelig si var svært innenfor. Jeg fantes ikke sulten i hele tatt mellom måltidene. Tror egentlig at det er fordi jeg var såpass overernært i forkant og at magen allerede var godt fylt opp. Så får jeg se hvordan det kjennes i dag. At man blir litt sulten på så lite kalorier vil jo være ganske naturlig, men det tåler jeg. For min del så er det snakk om bare en uke eller to. Jeg er i hvert fall innstilt på at sulten kan melde seg litt innimellom. Har lagt en slagplan om å drikke mest mulig vann + å ha noen gulrotbiter ferdig oppkuttet til eventuelle mellommåltider. 

Jeg vurderte om jeg skulle kjøpe boka som akkurat har kommet ut vedrørende kickstart, men jeg ser at det som var mest interessant for min del var inspirasjon til andre middagsmåltider enn det jeg normalt sett lager. Så i dag oppdaget jeg at disse oppskriftene faktisk ligger tilgjengelig hos GR fra før :) Jeg har brukt tusenvis av kroner her inne og tenker at da fortjener jeg jammen oppskriftene inkludert i prisen :P

I dag er det altså fredag og det går mot helg. Matplanen for i dag er ferdig spikret og helt klar. Det kjennes faktisk utrolig godt. Godt på den måten at jeg vet hva jeg har å forholde meg til og får ingen overraskelser.

God fredag alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag nr 3 på kickstart. Merker allerede at det har skjedd noe på vekta. Det er superfint! Noen tanker har jeg uansett gjort meg. På disse to dagene som nå har passert så har jeg ligget på ganske nøyaktig 1000 kcal, men jeg har sannelig ikke beveget meg stort heller. Har vært litt smårufsete i formen og har mest ligget på sofaen når arbeidsdagen har vært over. Jeg har riktignok gått et par småturer med hunden, men ikke mer enn en 20 minutters tid eller noe. På torsdag ble det 11200 skritt, mens i går ble det bare 5000. Tankene jeg har gjort meg er at normalt sett ville jeg tatt meg en løpetur og antakelig forbrent både 400 og 500 kcal på det. Da hadde jeg også antakelig hatt behov for mer enn 1000 kcal inn. Så nå som jeg nesten bare har vært i ro og har spist 1000 så kjennes det litt "urettferdig". Altså jeg mener at jeg egentlig mye heller vil ligge på 1300 og ta en løpetur i ny og ne som jeg pleier i stedet for å spise bare 1000 og ligge i sofaen (om det gir noen mening). Føler liksom at jeg "piner meg litt" med så lavt inntak og så er det kanskje ikke helt nødvendig. Akkurat nå som jeg ikke klarer å trene så er det jo greit nok, men hva når jeg blir meg selv igjen i formen? Ja ja, dagen i dag blir uansett bare 1000 da. Så får jeg ta det som det kommer til uka.

Akkurat nå så sliter jeg mest med å finne ut hvordan jeg skal få laget en mest mulig kalorifattig middag samtidig som at den skal være sunn og næringsrik. På torsdag hadde jeg den hjemmelagede spinat-/brokkolisuppa med noen biter fiskekaker oppi til middag. Det ble 265 kcal på den. I går ble det ovnsbakt kyllingfilét med dampet brokkoli og blomkål + noen gram lett bernaise. I stedet for ris/pasta osv hadde jeg litt Monster miracle rice til (tilnærmet kalorifritt). Så sparte jeg inn litt der og totalt 249 kcal. I dag hadde jeg egentlig tenkt å hjemmelaget chili con carne fra fryseren, men fant ut at jeg trenger å spare disse meal-preppede måltidene til litt mer travle dager som jeg kommer sent fra jobb osv. I dag som det er lørdag har jeg jo tid til å lage mat. Jeg elsker jo fisk, men tipper at mannen min ikke blir særlig happy om jeg serverer fisk på en lørdagskveld :lol:  Spørs om det kanskje blir noe svinefilet som jeg har i fryseren. Så får jeg se om jeg kan lage en god wokgryte eller noe ut av det. Det pleier å falle i smak. Kan være at jeg kikker litt på oppskrifter og kan finne litt gode smaker som tilbehør evt. 

Løpeturen som jeg hadde ønsket meg i dag ble altså ikke noe av fordi kroppen er litt på halv tolv. Det var kanskje like greit, for da jeg var ute og gikk med hunden i dag så løp hun og skled sideveis i ett kjør pga all isen. Det er ganske hardt å løpe på blank is. Om formen blir bedre så blir det skitur på oss i morgen. Krysser fingrene for at jeg orker det, for jeg har ennå ikke hatt ski på bena denne vinteren. 

God lørdag alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...