Gå til innhold

Seniordamer 2024


Anbefalte innlegg

Hei til dere ! Rakk ikke vektlisten, men det kan vente til neste uke. 81,3 ned 0,4 . Det går opp og det går ned her i verden 😔

Vi har hatt nydelig vær i det siste så jeg har gått mange fine turer. I morgen blir det regn og isholke. Ellers er jeg ganske flink med inntak og føre det inn i dagbok. 

Ha en fin kveld flotte damer 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å "se" deg, Alv 😊

Da har jeg spist deilig mat de dagene jeg har hatt besøk, men umulig å dagbokføre. Så jeg må la spist være spist (ikke kake eller snop), og prøve å holde meg på rundt 1400-1500 kcal ut uka, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig sagt,Tonio 💗Jeg har ikke vært så ivrig på skrivefronten, så må skjerpe meg! Det er jo her vi gir hverandre mot og hjelp på denne vanskelige vektveien 😘

I dag har vi vært en tur til hjem nr.2. Har ikke vært der siden jul. Koselig å være der noen timer. Det var tåke som kom og gikk så jeg knipset bilder rett som det var. Det er hobbyen min 📸😁

Ha en riktig god kveld 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veier jeg 93,8 kg som er 0,3 ned fra sist uke. 

Var hos PC-doktoren sist lørdag og han fikset på PC i 45 min så nå er den 95% super. Resten får jeg ta i butikken jeg kjøpte den når jeg kommer hjem. Fantastisk hva de kan gjøre når det hele står på norsk, men han hadde sin egen ved siden av og det gikk fint. Han sa at han hadde fisket PC-er på flere språk somhan ikke skjønte noe av.

Vi skulle til Larnaca i går men jeg hadde blingset på bussruta så det ble ikke noe av. Vi sto der i en halvtime og venta og så ga vi opp. Nå fant jeg ruta på nettet så det blir tur på torsdag. I morgen stenger de kl 13 så da er det ingen vits.

I går ettermiddag fikk jeg et heidundranes anfall av krystallsyken og var glad for at jeg var hjemme. Trodde jeg skulle sove det av meg men jeg var enda svimmel etter 8 timers søvn og måtte støtte meg på veggen da jeg skulle på do. Nå ser det ut til at letner litt. Heldigvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt ned til 93,9. Minus 0,4

Nå har vi hatt ei helg med kaker og barn og barnebarn på besøk. Og det er jo kjekt. Min mann overrasket oss alle med ferdigkbøpt marsipankake.  Det går greit i hverdagen når vi er alene, men den kaka fristet så mye at jeg får nok resultat deretter neste uke. 

Men jeg er glad for det som har forsvunnet og barnebarn på 4 sa at magen til farmor var borte. Nå var det bare 3 bølger🤣🤣igjen. Merket også at jeg hadde mye mer energi og overskudd til dem. Deg var en god følelse.

Nå går vi på en ny uke. Litt vår i luften og jeg har fått noen småturer ute uten snø. Det er kjekt når vi har vår i sikte.

Vi jobber på videre. Ikke stress, det blir ikke bedre det. 

 

  • Liker 1
  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mayh skrev:

Da veier jeg 93,8 kg som er 0,3 ned fra sist uke. 

Var hos PC-doktoren sist lørdag og han fikset på PC i 45 min så nå er den 95% super. Resten får jeg ta i butikken jeg kjøpte den når jeg kommer hjem. Fantastisk hva de kan gjøre når det hele står på norsk, men han hadde sin egen ved siden av og det gikk fint. Han sa at han hadde fisket PC-er på flere språk somhan ikke skjønte noe av.

Vi skulle til Larnaca i går men jeg hadde blingset på bussruta så det ble ikke noe av. Vi sto der i en halvtime og venta og så ga vi opp. Nå fant jeg ruta på nettet så det blir tur på torsdag. I morgen stenger de kl 13 så da er det ingen vits.

I går ettermiddag fikk jeg et heidundranes anfall av krystallsyken og var glad for at jeg var hjemme. Trodde jeg skulle sove det av meg men jeg var enda svimmel etter 8 timers søvn og måtte støtte meg på veggen da jeg skulle på do. Nå ser det ut til at letner litt. Heldigvis. 

Å så slitsomt det er med krystallsyken. Husk å drikke nok vann..

God bedring, håper det går fort over

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonio skrev:

Høres ikke bra ut m krystallsyke, Mayh! Grattis m nedgang! 

Her er det stillstand på vekta, dvs fortsatt 107.8.

Hadde håpt på litt ned, men nei. Da må man bare stå på videre. 

Vi gir oss ikke. Stod temmelig stille i nesten 2 mnd rundt jul, så her må vi bare smøre oss med tålmodighet. Plutselig slipper det igjen

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2024 den 21.07, Alv skrev:

Hei til dere ! Rakk ikke vektlisten, men det kan vente til neste uke. 81,3 ned 0,4 . Det går opp og det går ned her i verden 😔

Vi har hatt nydelig vær i det siste så jeg har gått mange fine turer. I morgen blir det regn og isholke. Ellers er jeg ganske flink med inntak og føre det inn i dagbok. 

Ha en fin kveld flotte damer 🌹

Ja livet og Vekta går opp og ned. Viktig at vi lærer forskjell på fest og hverdag. Cluet er å skrive. For lite mat er heller ikke bra..

Stå på. Vi gir oss ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U51 U4 U5 U6 U7 U8  +/- Totalt
 Mopsen/ALV          85,0       81,5       81,6       81,3 81,7 81,3 80,9 -0,4 -4,1
 Andmor          91,1       89,5       89,7       89,7 89,4 89,1      
 M55          94,0       90,0       92,0       92,0 92,0 91,5 91,0 -0,5   -3,0
 Mayo          97,1       93,0       93,8       93,7 93,7 94,1 93,8 -0,3   -3,3
 Mia        105,0       95,7       95,8       95,3 95,0 94,3 93,7 -0,6    -11,3
 Selbujenta          92,0       85,6       88,1   87,8 86,5 85,9 -0,6   -6,1
 Smaller          86,0       81,3       80,2       79,5 79,1 79,7 78,0 -1,7   -8,0
 Starsister            71,4 68,9 -2,5  
 Toam          95,0       92,2       92,2       92,0 92,0 91,5 91,0 -0,5   - 4,0
 Tonio        114,6     108,4     108,8     108,6 108,2 107,8 107,8 0,0    -6,8
            887,2   -7,1 -46,6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine resultater på lista. Grattis til alle!

Jeg fikk i meg altfor mye søtt i starten av uka, og vekta skjøt i været. Heldigvis, idag kom den til sans og samling igjen.

Fokus, fokus! 

Denne uka har vært tøff med hodeverk på 4.dagen nå. Og veldig øresus. Da er det ikke så mye som blir gjort. Har vært inne siden mandag kveld, men må ta en liten tir i butikken idag.

Nå titter sola frem, deilig etter alt regnet igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg min vekt for denne uka: 107.4, dvs ned 0.4 kilo. 

Selvom det gikk bra vektmessig denne uka, så er jeg på litt vikende front for tida. Har blitt litt her og litt der, og så for mye her.... må virkelig rendyrke det sunne i større grad.

Går på med nytt pågangsmot denne uka. Dagen idag aller først. 

Lykke til på vekta dere andre! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag igjen. Dagene flyr. Min vekt 93,6. Ned er ned. 93,9 forrige uke.

Har begynt med styrketrening mot vegg for armene. Var så svak i armene. Gleder meg til våren når jeg kan greie å male, løfte og være annet en  veggpynt. 

Det var stille på tråden bortsett fra du Tonio. 

Toam hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått ned 0,4 kg til 93,4. En stund siden jeg var såpass nære 92-tallet. Jeg håper å se 90-tallet på tidligsommeren. Håpe kan man jo. 😂

I dag har jeg vært til fotpleie og det var deilig å få bort hard hud etter å ha gått i sandaler en stund. Har allerede bestilt meg både hårklipp og manikyr samme uke som jeg reiser hjem. Deilig å få slikt gjort til en mye rimeligere sum enn hjemme.

I går var vi på det nye shoppingsenteret utenfor Larnaca. Stort sett de samme kjedebutikkene som hjemme og turen var ingen høydare på handlesiden med unntak av at jeg kjøpte meg et par Scetcher-sko til godt nedsatt pris.

Fant heldigvis en italiensk restaurant og spiste god mat og koste oss til bussen gikk tilbake, noe den gjorde bare hver 2 1/2 time.

I morgen er det handarbeidsgruppe igjen og det lir på slutten med alt sokkegarnet jeg hadde med hjemmefra. Vårbasaren er bestemt til 16. mars og jeg har avlevert et ganske stort antall sokkepar. 

Lykke til på vekta dere som ikke har veid dere enda.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips Mia-53,  det hjelper også på armmusklene å fylle 2 halvannen liters flasker med så mye vann du greier å løfte og gjøre øvelser med både løfting rett ut til til siden og rett opp med "mellomstasjon" på skulderen. Ettersom jeg ikke har tilgang på treningsstudio her så bruker jeg både trenigsstrikk og vannflasketrikset.

Øvelsen med armheving på vegg bruker jeg p.g.a. kolslungene mine. Kjempegod øvelse. Lykke til med mere muskler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt salat som middag, og foruten de kjente: tomat, agurk, isbergsalat, rødløk, paprika, avokado, så hadde jeg i kokte egg og fetaost.

Men det nye for meg var krydrete kikerter. De krydra jeg m salt, pepper, paprika og spisskummen, blanda m 1 ss matolje, og stekte de i steikeovnen i 45 min. 

Det ble en veldig deilig salat! Og jeg laga meg en lignende for imorgen, men mye mindre kalorier da jeg ikke har mer avokado, samt at olja er ført idag, hihi. Skal være mellom-mål imorgen, gleder meg allerede!!

Skal prøve meg frem med mer bønner, linser og kikerter i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U51 U4 U5 U6 U7 U8 U9  +/- Totalt
 Mopsen/ALV          85,0       81,5       81,6       81,3 81,7 81,3 80,9 80,7 -0,2 -4,1
 Andmor          91,1       89,5       89,7       89,7 89,4 89,1        
 M55          94,0       90,0       92,0       92,0 92,0 91,5 91,0 91,0 0,0 -3,0
 Mayo          97,1       93,0       93,8       93,7 93,7 94,1 93,8 93,4 -0,4 -3,3
 Mia        105,0       95,7       95,8       95,3 95,0 94,3 93,9 93,6 -0,3 -11,1
 Selbujenta          92,0       85,6       88,1   87,8 86,5 85,9 85,7 -0,2 -6,1
 Smaller          86,0       81,3       80,2       79,5 79,1 79,7 78,0      
 Starsister            71,4 68,9 69,9 1,0  
 Toam          95,0       92,2       92,2       92,0 92,0 91,5 91,0 91,0 0,0 -4,0
 Tonio        114,6     108,4     108,8     108,6 108,2 107,8 107,8 107,4 -0,4 -6,8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er med styrketrening. Følger dere et program? Jeg tenker på antall repetisjoner og sånt. Jeg burde også prøve meg litt. 

Takk for lista, Toam 👍 mange fine resultater. Nå må vi holde koken, og huske at en glipp er akkurat det, og trenger ikke definere resten av uka. 

Det er nå 12 uker til 17.mai, så det er muligheter til et resultat som utgjør en forskjell. 300 gram i uka skal jo være mulig, det vil isåfall være 3.6 kilo. 

Stå på, fine damer! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tonio skrev:

Så flinke dere er med styrketrening. Følger dere et program? Jeg tenker på antall repetisjoner og sånt. Jeg burde også prøve meg litt. 

Takk for lista, Toam 👍 mange fine resultater. Nå må vi holde koken, og huske at en glipp er akkurat det, og trenger ikke definere resten av uka. 

Det er nå 12 uker til 17.mai, så det er muligheter til et resultat som utgjør en forskjell. 300 gram i uka skal jo være mulig, det vil isåfall være 3.6 kilo. 

Stå på, fine damer! 😊

 

Prøv "Gympa med Sofia" på NRK2 På morgen ca kl. 8:45 5 dager i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2024 den 21.39, toam skrev:

Prøv "Gympa med Sofia" på NRK2 På morgen ca kl. 8:45 5 dager i uken. 

Takk Toam, skal ta det med meg. Jeg strever litt med å få inn TV2, men skal nok gå iorden etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ny uke, og nye muligheter.
Jeg holdt veldig bra fokus gjennom forrige uke, men på lørdag falt jeg både i sjokolade og potetgullbollen. Skjerpings igjen igår. 
Jeg lå i forrige uke på et lavere kcal-inntak, da jeg følte for å rette opp litt fra uka før. Stadig blir det litt for mye. 
Jeg begynte også å tenke mer over mitt kaloriforbruk. Siden jeg ligger og sitter så mye, så forbrenner jeg jo ikke så mye, på tross av å være så tung. Jeg la inn talla mine, og kom frem til 2088 kcal pr døgn. 

Her er lenke til den utregningen, så kan dere legge inn deres tall: 

Beregning av kaloribehov - NHI.no

Kjenner på utålmodighet, men man kan jo bare ta en uke av gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...