Gå til innhold

Seniordamer 2024


Anbefalte innlegg

God bedring til mannen mia-53. Det der med lungebetennelse kjenner jeg godt til. Ettersom jeg har kols så kommer det plutselig av seg sjøl, såkalt bakteriell lungebetennelse. 

Jeg har ikke hatt så mye fokus på nedgang siste uke så jeg står på gammelvekta med 93,7.

Årsaken er at jeg snubla i en løs plate på fortauet og trynte. Men jeg var heldig. Venstre øyenbrynsområde deisa i gate med briller et par meter borte og silende blod. Dama som skulle hjelpe meg opp greide de ikke. (For tung kanskje?) Så bare flaks at det akkurat kom en politibil med 2 store og  sterke poliser. De tilbød meg skyss mens vi var akkurat ved apoteket så jeg ville heller dit. Der ble det blodtørking og rensing og jeg gikk derfra med div. betennelsesdempende. Etter noen timer fikk jeg blått kne og litt hoven hånd som deisa med baksida i asfalten for bæreposen vrei på handa da jeg tok meg for. Det er jeg glad for, for hadde jeg fått tatt meg for på vanlig måte så har vel håndleddet gått.

Har tatt det helt med ro og ikke fått trent med strikken min grunnet handa og ikke har jeg gått andre steder enn på butikken. Håper på nedgang neste uke. 

Lykke til på vekta dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene deg Mayh, hvor uheldig du er. Du har ikke noe kjedelig liv aakkurat.God bedring til deg også.

Nå er mitt tall klart og det er 95 blank.  -10kg er en milepæl. Jeg skal egentlig feire eller kjøpe noe når delmål er nådd. Men jeg trenger ikke noe spesielt. Kjøper litt klær på bruktbutikker mens jeg er underveis. Fikk det rådet av kostveileder. Og det andre rådet var å aldri spise mindre enn det kroppen trenger for å fungere. Og mitt er 1550kal.

Har endelig fått igang svingen igjen. Sydde luer og noen ullbukse til barnebarn I barnehagen og ei skolebukse til 6 åringen. Det var litt artig i sommer da de var hjemme. Svigerdatter ville ned på Cubus og kjøpe ei bukse til 4 åringen. Neida mamma vi går opp og syr ei sa 6 åringen. Dermed ble det gjort. Synd de bor i Oslo, savner de små. Sånn er livet

Takk for dere er her gode damer. Dere gjør dagen min bedre. Nå starter ny uke. Jeg vil se 94 tallet neste uke. Krysser fingrene..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gode damer 🌹Jeg er her,men har ikke vært aktiv på tråden i det siste. Det blir litt mye med to tråder!

God bedring til mannen din,Mia. Ja,lungebetennelse er heftige saker. Håper det går framover nå 🌷Og gratulerer til deg med minus 10 kg 👏👏👏Det står det respekt av 🏆🎉💐

Men,kjære deg,så uheldig du var,Mayh. Godt at det ikke ble håndleddsbrudd 🙏God bedring🌹

Og så håper jeg kneet ditt er bedre Toam 🌹God bedring til deg også !

Her kom det en halv meter snø i løpet av helgen. Så da ble det mye jobb å flytte på den.Men så vakkert og lyst det er nå. Men jeg må si jeg gleder meg til vår i dag med minus 8 grader. Skulle vært på Kypros hos deg,Mayh....

Og så var det vekten....81,7 og opp 0,4🫣 Med to selskaper med dertil inntak så kan jeg ikke vente noe annet.Men spiste bare en snei med kake. 

Da får dere ha en fin ny uke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mayh skrev:

Årsaken er at jeg snubla i en løs plate på fortauet og trynte. Men jeg var heldig.

Trenger tydelig ikke å være hjemme med holkeføre for å ramle. Først ramler Selbujenta på Tenerife  og brekker armen og nå er det deg på Kypros. Håper du ha med litt lesestoff så du ikke kjeder deg. Du er jo vant til å alltid ha noe i hendene, 

God bedring. Håper det gikk bra med brillene og at såret gror godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt er uforandret 😟. Mangler fremdeles noens vekt. så jeg venter til i kveld med å legge ut listen. 

Nå dro mannen bort på Europris for å kjøpe en sekk med grus så vi kan strø litt rundt bilen min. Vurderer å ta bussen i kveld så slipper jeg å gå over parkeringsplassen. Kortere å gå til bussholdeplassen. 

Flere som synes det er mye å forholde seg til med to grupper og nesten de samme menneskene. Jeg har betalt for GR til ut oktober (tror jeg) Og VK til sommeren. Og da må det tas en avgjørelse om hvilen gruppe som skal få leve videre. 

Fint om dere kan komme med noen innspill. I denne gruppen er det to stykker som ikke er på VK, og på VK er det to stykker som ikke er på GR. Prismessig er nok GR noen tikroner billigere pr mnd, Men det er ikke så mye at det er avgjørende for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se så mange innlegg på tråden :) men trist å lese at du falt, Mayh. Såå godt du ikke brakk noe. God bedring til mannen din, Mia.

Grattis til de med nedgang, og opp på hesten igjen for de med oppgang eller stillstand.

Min vekt er 108.2, dvs ned 0.4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående GR eller VK, så er kanskje ikke jeg den rette til å uttale meg. Jeg er jo bare her. For meg er ikke VK et alternativ lengre, jeg 'holdt ut' i år der, selvom tilbudet ble dårligere og dårligere. Særlig forumet, som er veldig viktig for meg. Og jeg må bare si at VK var veldig bra i sine glansdager, både forum og dagbok.

Jeg liker også godt appen her på GR, med dagboka. Jeg var jo veldig vant m dagboka i VK, men for hver oppdatering syns jeg vi mista mer og mer . Og prisen gikk jo opp veldig mye. Kjøper man for et år, så skiller det kanskje bare en 50-lapp mellom VK og GR, men det avgjørende for meg er å ha et produkt som jeg ikke ergrer meg over hver dag. Så ja, jeg føler meg veldig ferdig med VK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U51 U3 U4 U5 U6  +/- Totalt
 Mopsen/ALV          85,0       81,5       81,8       81,6       81,3    81,7 0,4 -3,3
 Andmor          91,1       89,5       89,9       89,7       89,7    89,4 -0,3 -1,7
 M55          94,0       90,0       91,5       92,0       92,0    92,0 0,0 -2,0
 Mayo          97,1       93,0       94,0       93,8       93,7    93,7 0,0 -3,4
 Mia        105,0       95,7       95,6       95,8       95,3    95,0 -0,3 -10,0
 Selbujenta          92,0       85,6       88,1       88,1      87,8 -0,3 -4,2
 Smaller          86,0       81,3       80,4       80,2       79,5    79,3 -0,2 -6,7
 Toam          95,0       92,2       92,0       92,2       92,0    92,0 0,0 -3,0
 Tonio        114,6     108,4     109,0     108,8     108,6   108,2 -0,4 -6,4
              -1,1 -40,7
               
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tonio skrev:

Angående GR eller VK, så er kanskje ikke jeg den rette til å uttale meg. Jeg er jo bare her. For meg er ikke VK et alternativ lengre, jeg 'holdt ut' i år der, selvom tilbudet ble dårligere og dårligere. Særlig forumet, som er veldig viktig for meg. Og jeg må bare si at VK var veldig bra i sine glansdager, både forum og dagbok.

Jeg liker også godt appen her på GR, med dagboka. Jeg var jo veldig vant m dagboka i VK, men for hver oppdatering syns jeg vi mista mer og mer . Og prisen gikk jo opp veldig mye. Kjøper man for et år, så skiller det kanskje bare en 50-lapp mellom VK og GR, men det avgjørende for meg er å ha et produkt som jeg ikke ergrer meg over hver dag. Så ja, jeg føler meg veldig ferdig med VK.

OK.  Tar det med meg. Mange sier også det samme om VK så meningen er nok delt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her også. Litt murring i ryggen men det må man regne med i min alder. Og sola skinner fra blå himmel og det er lovet +20 grader i dag men litt regn på ettermiddagen. 

Så ergerlig med bolledeig som ikke hever mia-53. Jeg har flere ganger vært heldig med tørrgjær som har gått ut på dato men det er et sjansespill. Vanlig gjær bruker jeg sjelden.

I går var det konsert med gresk musikk og dans på Rådhuset men det startet så sent at jeg gikk ikke. Får heller gå når det er Theodorakis-konsert den 22. Det har jeg gått glipp i alle vintre jeg har vært her men nå bor jeg bare 3 - 4 min gange fra Rådhuset og skal få den med meg.

Plages litt med magen så jeg får ut og kjøpe meg noen piller. Rart, for jeg spiser grove Wasa knekkebrød og mye salat, tomat og agurk hver dag. Vel det går over.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2024 den 7.26, mayh skrev:

Plages litt med magen så jeg får ut og kjøpe meg noen piller. Rart, for jeg spiser grove Wasa knekkebrød og mye salat, tomat og agurk hver dag. Vel det går over.

 

 

 

Litt plager må vi regne med i vår alder. Mine knær har begynt å krangle litt. 

Om magen min er i ulage, ting stopper opp så spiser jeg svisker. Lakris smaker bedre, men svisker er nok litt sunnere. Prøver å holde med unna piller. Pappa siste piller for å få magen i gang og så spiste han piller for å toppe magen igjen. Litt merkelig forhold til piller. Men så forsto han aldri at han måtte gjøre noe selv for å bli frisk. Det var legens ansvar. 

Kos deg i varmen. Eia var vi der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam mine knær har også kranglet. Men jeg har vært mye bedre i høst og vinter etterat jeg spiser 1/2 ts gurkemeie krydder på brødskiva med leverpostei hver morgen.

Har glemt det et par ganger og da merker jeg det ganske fort. Gnir det godt inn i posteien. 

Bare et tips. Av og til kan tips fra andre virke. Ellers så er vi i den alderen der ting skranter. Må nok prøve både trening og annet. 

 Fristelsene står i kø. Gikk litt ut av rutinen igår da jeg spiste 2 marsipankakestykker OG DE SMURTE GODT NEDOVER. HERLIIIIIG VAR DET...🤣🤣🤣🤣

Så er det boller idag. Får se hva den dagen bringer...uansett avsluttes den med kålrot og så må vi huske at vi skal leve også🙂🙂litt kos må vi ha, ikke bli hysteriske..

Mandag trenger jeg bare vanlig mat og håpe det ikke blir noen selskap denne uka. Men har 2 barnebarn på 19 og 20 som fyllef år denne uka. Om 2 uker er det bryllup lørdag og barnedåp søndag. Tunga beint i munnen..

Ha en fin morsdag og fastelavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ikke boller idag, da jeg er alene. Men igår gikk jeg langt over min kvote, spiste mye pizza. Hm. Og noe sjokolade. Men jeg la alt inn i dagboka, og endte på den nette sum av 2500 kcal. Men så la jeg sammen alle kcal jeg har spist denne uka, og siden jeg spiste en god del under kvoten på mandag og tirsdag, og ellers kanskje rundt 1600, så endte jeg i snitt på akkurat 1700! Det var litt vittig at det endte akkurat på det.

Så nå får jeg prøve å holde fokus og stø kurs fremover. Vet det blir utfordrende med måtehold denne uka, da jeg får besøk noen dager. Må huske å spise sakte 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det jaktes på svisker i butikkene i morgen. Godt du tipset meg Toam for  jeg hadde glemt at jeg spiser svisker hjemme når magen er treig.

Likedan skal jeg se om jeg finner gurkemeie mia-53. Har ikke sett noe som ligner på Life eller annen butikk av samme type men jeg skal prøve på apoteket. Har fått påvist begynnende artrose i et kne og det er tidvis vondt hvis jeg går for mye. Skal prøves hvis jeg finner det.

Og en liten bekjennelse. Min svenske fastelavnsbolle for året spiste jeg sist tirsdag på kjerka. Den var GOD!! Men det har blitt noen kjeks og en liten type potetgull på lørdag. Her har de potetgullposer i 3 størrelser og jeg kjøpte den minste.

Har ikke ført dagbok i helga men i morgen er det på'n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mayh skrev:

Da skal det jaktes på svisker i butikkene i morgen. Godt du tipset meg Toam for  jeg hadde glemt at jeg spiser svisker hjemme når magen er treig.

Likedan skal jeg se om jeg finner gurkemeie mia-53. Har ikke sett noe som ligner på Life eller annen butikk av samme type men jeg skal prøve på apoteket. Har fått påvist begynnende artrose i et kne og det er tidvis vondt hvis jeg går for mye. Skal prøves hvis jeg finner det.

Og en liten bekjennelse. Min svenske fastelavnsbolle for året spiste jeg sist tirsdag på kjerka. Den var GOD!! Men det har blitt noen kjeks og en liten type potetgull på lørdag. Her har de potetgullposer i 3 størrelser og jeg kjøpte den minste.

Har ikke ført dagbok i helga men i morgen er det på'n igjen.

Denne gurkemeie bruker jeg. Vanlig I krydderhyllene.

17076799100322164644519296255611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg starte letingen i dagligvareforretningene. Takk skal du ha mia-53.

Klokka er nå 9 (vi er 1 time foran Norge) og det er allerede 21 grader og litt slørete skyer. Nydelig. Ser på nyhetene at dere får ligg påfyll med snø hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt for meg denne uka er 107.8, dvs 0.4 kg ned. Glad for det, og endelig kommet under 108. Det tok noen uker.

Magen/fordøyelsen kan være uforutsigbar. Stort sett går det greit, men kan være et mysterium hvorfor det stopper opp innimellom. På tross av mye frukt og grønt og grove produkter.

Noe av det beste jeg spiser i så henseende, for at magen virker altså, er 'Knallgodt brød', av en oppskrift som ble lagt ut på Vektklubb for maaange år siden. Eltefritt brød. Inneholder bl.a en hel del kruskakli.

Ellers har jeg i litt linfrø i havregrøten min. 

Idag har jeg laga kyllingsalat. Ikke så vanlig vinterstid, men jeg orka ikke å lage en hel middag. 

Nå er det natta 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett angående magen Tonio,  på grunn av treig mage har  jeg gått opp 0,4 kg til 94,1. Og jeg som var så glad for 93-tallet. Jeg har ikke skeiet ut i matveien annet enn med en svensk semla sist uke.

Men nå har jeg fått kjøpt meg svisker og det blir daglig inntak av et par-tre stk. Så nå må vel den magen ordne seg. Fant også gurkemeie mia-53. Måtte først google litt for å finne ut hva det heter på engelsk. Det er ikke akkurat et ord man har brukt tidligere. 🙂

En venninne og jeg skulle egentlig til Larnaca idag til en engelsk butikk som fører klær for store damer.  Men det er ikke noe særlig vær i dag så vi utsetter et. Får heller ta en tur til kjerka og prate med folk og finne seg noen nye bøker.

Lykke til på vekta jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen. Min vekt idag 94,3. Ned 0,7. Løsna litt nå. Går i rykk og napp.

Ja det så rett at hvis ikke magen fungerer så kommer vi i ulage. Jeg tror på at mye vann hjelper. Hvis ikke får i prosessen nok væske til å føre maten gjennom systemet. Ig i tillegg må det være fett, feks avokado er en god hjelper til å få det til å gli. 

Jeg trodde aldri at jeg skulle spise det, men nå har jeg litt på nesten hver brødskive. Bare en tynn skive.

Så lykke til med det forsøket. Ellers så har vi fått mye snø i natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayh, da må du bare holde fast på at du klarte deg fint i forrige uke, og fortsette sånn! 

Mia, flott nedgang! Nå har det virkelig løsna, ja. 

Det gjelder å tåle de ukene man har både stillstand og oppgang, på tross av at man er flink. Da kan det være lett å gi opp, men vi skal jo holde oss sunne resten av livet. Og det er ikke en straff 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U51 U5 U6 U7  +/- Totalt
 Mopsen/ALV          85,0       81,5       81,3 81,7      
 Andmor          91,1       89,5       89,7 89,4 89,1 -0,3    -2,0
 M55          94,0       90,0       92,0 92,0 91,5 -0,5    -2,5
 Mayo          97,1       93,0       93,7 93,7 94,1 0,4    -3,0
 Mia        105,0       95,7       95,3 95,0 94,3 -0,7   -10,7
 Selbujenta          92,0       85,6   87,8 86,5 -1,3    -5,5
 Smaller          86,0       81,3       79,5 79,1 79,7 0,6    -6,3
 Toam          95,0       92,2       92,0 92,0 91,5 -0,5    -3,5
 Tonio        114,6     108,4     108,6 108,2 107,8 -0,4    -6,8
            -2,7 -40,3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...