Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Hvis hun har fått beskjed på treningsenteret at hun kan trene så mye, er det vel kanskje greit... Hun kan jo ha et variert treningsopplegg.

Ja, det er vanskelig med fødseldepresjoner, men vær glad hun har fått hjelp. For min del gikk ekteskap å hele sulamittet rett vest. Enda jeg var klar over at jeg var deprimert, fikk jeg ingen hjelp med dette. Man overkompanserer en del når man er sånn. Jeg for min del hadde strøkent hus, til enhver tid. å da mener jeg strøkent... Jeg vaska og herja værre en værst. Bakte og styra noe alldeles forferdelig.. Til jeg plutselig ikke gjode noe annet enn å sitte ved datamaskinen, nesten døgnet rundt. Ikke son, ikke spiste osv. Dette gikk over en periode på 1,5 år ca, å da var ekteskapet havarert. Så når jeg endelig fikk hjelp var det vel egentlig for sent. Men tiden leger alle sår, da også mine. Men vær der for henne, det er det viktigste, men ikke glem deg selv midt oppe i alt da. Det er lov å si nei, Har ikke begynt noe lav-karbo diett, men prøver å spise litt sånn som du gjør. Kompansere en del potet med grønnsaker osv. Lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Det høres helt forferdelig ut å ha en fødselsdepresjon, fytti katta.

Må være helt grusomt å ha det så vondt uten at de rundt rister tak i deg og spør hva som er galt - og tvinger en med til legen og krever at noe blir gjort, nå!! Heldigvis har min venninne en mann som stiller opp 150%, han hjelper til med det meste og forsøker å gjøre alt for å gjøre dagene hennes bedre. I hvertfall tilsynelatende... Men, det er klart at det er tungt å ta seg at tre barn, mann og hus og i hvertfall når legen har forventninger om at hun skal bli frisk i løpet av januar...! Hallo, liksom?!

 

Jeg skal være med henne på trening i morgen, men hun har et så voldsomt tempo at jeg nesten ikke greier å henge med. Hun springer som en gal på ellipsal-maskinen og tråkker i veg uten å henge med hodet, jeg blir dødssliten bare av å se på!

 

Skal forresten en tur på trening i dag også, sammen med en helt annen venninne. Hun vurderer å begynne for fullt, men ønsker noen å trene sammen med. Siden hun er i full jobb, kan hun selvsagt ikke trene på formiddagene sammen med meg, men jeg ser for meg at vi kan trene sammen når jeg er tilbake i jobb! Det blir veldig kjekt for begge to, tror jeg!

 

Nå skal jeg rydde og vaske bort jula! Er utrolig nok ikke lei jula ennå, men det er sikkert fordi at jeg ikke er tilbake i jobb. Vanligvis er jeg møkkalei jula allerede mellom jul og nyttår, men denne gangen syns jeg egentlig bare det er koselig. Men, nå er det uansett nok - jula skal vekk og jeg skal VASKE hus! Jadda.

 

Ha en fin søndag, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Stakkars den venninna di.... Kroppen er jo full av hormoner i hvert svangerskap og etterpå også, og da å få 3 unger i løpet av 3 år kan nok bli i meste laget for enhver kropp, både mentalt og fysisk. Kroppen rekker jo ikke å hente seg inn igjen i det hele tatt..... Må si at jeg ikke er overrasket over at man kan få en fødselsdepresjon da. Trodde at depresjoner tok relativt lang tid å bli frisk av, så den legen hennes bør vel ikke ha megaforhåpninger om at ho skal bli frisk i løpet av januar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det hørtes forferdelig ut å ha fødselsdepresjon, huffamei. Synes også at 4 treningsøkter i uka hørtes mye ut, da blir man jo nesten litt stressa av det også. Men på en annen side, hvis mannen er flink til å ta seg av hus og barn så kan det kanskje hende at det er godt for å henne å komme seg ut så mange dager i uka, og bare tenke på seg selv. Kanskje det hadde vært lurt å sette ned tempoet litt, bare. Håper hun snart føler seg bedre, jeg kan jo godt forstå at 3 små barn kan gjøre enhver mor tullerusk, og kanskje er man raskt ute med å kalle det en depresjon når man egentlig "bare" er sliten og trenger tid for seg selv til å puste ut. Mener ikke i dette tilfellet, men generelt.

 

Hvordan går det med deg da? Trener og står på og er like flink som vanlig, tenker jeg. Veid deg denne uka? Jeg har ikke gått ned så mye de første dagene, hadde håpet på godt over en kilo første uka, men 600 gram var det vekta viste.

 

Fanget noen mus da? De er søte og ok ute i skogen men ikke inne ens egne skap, ikke sant? Kjenner til det problemet der, vi har dem i hele huset, men faktisk ikke hørt noen enda i vinter. Mildt vær holder dem vel ute. Det duger ikke med no' ekstra mager hvitost til disse krabatene altså, prøv med mårrpølse, det funka her, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og blitt tappet for omtrent et par liter blod...

Det var ikke måte på alt han skulle sjekke, for han var slettes ikke overbevist om at ikke-vekttapet mitt utelukkende skyldes lavt stoffskifte.. Her skulle det sjekkes alt fra nyrefunksjon til senkning, etc, etc.... Blir jo spennede å se, dersom disse prøvene er ok så er jeg jo virkelig frisk som en fisk!

Håper stoffskiftet mitt fortsatt er litt for lavt, da får jeg en større dose - men, KUN dersom jeg fortsatt er veldig lav, for med for høy tyroxin-dose utvikler man beinskjørhet...!

 

Legen kunne forøvrig informere om at folk tidligere (og nå til dags) kjøper tyroxin på utelandsferie, som ikke er respetbelagt i enkelte land - og bruker det som slankemiddel! Snakk om å leke med egen helse...! Det hadde jeg aldri turt, du påvirker jo alt fra skjelettet til hypofysen...

Anyway, legen fant også ut at jeg må fjerne en føflekk som klør og blør, og det skal skje om et par uker. Lurer på hvordan det går med treningen min da???

Føflekken sitter like ovenfor korsryggen, litt på siden.. Jeg kan jo ikke strekke meg så veldig før såret er grodd...? Huff, nei - kanskje har føflekken forsvunnet innen den tid så jeg slipper å skjære den bort!! :-)

 

Ellers så har jeg hatt siste (tror jeg) rapporteringsdag i dag... Har gått ned 1,6 kilo siden tirsdag, så det er jeg godt fornøyd med. Med tanke på mitt stoffskifte, er det jo nært opp mot et mirakel, intet mindre!!

Men, så har jeg jaggu trent denne uken. Har vært på treningsstudio tirsdag, torsdag, lørdag og i dag - samt at jeg har beveget kroppen ut på tur med bikkja.

Merker at kroppen har godt av treningen, har allerede økt antall kilo på vektene på de fleste apparatene, spesielt armene...

Totalt er jeg nå nede i -7,6 kilo, - 10 cm rundt livet og med 30 cm totalt.

Er ikke mye ned siden jeg begynte på siste kurset, GUD BEDRE, det er sikkert! Men, nå føler jeg allikevel at ting er på riktig veg i motsetning til før jul. Tror kroppen lyster litt mer nå, samt at den har innsett av ned i vekt er eneste løsningen...

Er ikke fullt så stresset på vekta heller, jeg skal ned 5 kilo pr mnd til og med april, da kommer jeg meg nok inn i bunaden. Og, det bør være gjennomførbart dersom jeg trener såpass som jeg gjør nå.

 

Har lyst til å bli like flink som Solskinnsbolla til å trene mer kondistrening, men slike ting har aldri vært helt tingen for meg... Får se når jeg er i litt bedre form, om jeg forsøker meg på noen pilates-timer eller noe slikt. Kan jo være moro, også...?

 

Jeg spurte kursleder i dag om jeg bør spise mer de dagene jeg forbrenner nærmere 7-800 kalorier. Gjør dere det?

Eller tar dere kaloriene dere forbrenner som en minus-bonus??

 

Nå fikk jeg besøk, må stikke! Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at legen finner ut av stoffskiftet ditt snart :)

 

Ang å spise mer de dagene jeg trener så gjør jeg det. Fikk beskjed sist jeg gikk på GR at man skulle spise halvparten av de kaloriene man hadde forbrent under treningen minus 200. Altså hvis jeg forbrenner 800 kalorier så skal jeg spise 300 kalorier ekstra. Vet ikke om dette gjelder på de nye kursene, men synes dette fungerer bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Håper all stikkingen hos legen gir deg svarene du trenger, så du får den rette medisineringen. Jeg hadde aldri tatt sjangsen på å kjøpe medisiner i utlandet, er for pilgle til det - kanskje like greit.

 

Trist at du kanskje må selge hesten deres, jeg er veldig glad i dyr og hester så det skjønner jeg at må være tøft, blir jo så knytta til dem, som familie på en måte. Det blir nok litt mindre impulshandling de neste månedene siden jeg blir hjemme uten lønn, men jeg har jo for eksempel masse klær som jeg skal slanke meg inn i, så jeg trenger ikke noe nytt på en stund.

Jeg jobber (jobbet, snart) i en barneklesbutikk. Hun som driver butikken er "workaholic" og veldig opptatt av omsetning og penger - og utrolig gjerrig for å si det mildt. Jeg har hatt MANGE gufne episoder med henne (vi jobber sammen hver dag), men jeg har aldri klart å si klart nok i fra hva jeg mener! Jeg kan ramse opp sikkert 100 ting, men litt dumt å si så mye her - men for ekspempel så fikk min kollega kjeft (!) for å ha spurt om å få bruke et av gavekortene og fylle det ut og bruke som mal, med klar beskjed om at kortene faktisk kostet henne 7 kroner pr stk å kjøpe fra leverandøren...

Det som skjedde nå rett før jul var at jeg var innom i november og la pent fram at jeg ønsket å være hjemme et halvt år til, og foreslo at hun som jobbet der for tiden (gratis, by the way -på attføring) kanskje var interessert i å jobbe lenger. Ja det hørtes jo helt greit ut for henne. Dagen før vi reiste på juleferie var jeg innom og ønsket god jul (ble ikke invitert på julebordet nemlig...) og spurte om hun hadde tenkt på saken. Nei, det passet henne egentlig ikke lenger, det ble så slitsomt for henne å ikke vite (15.august - høres det uklart ut for deg?) ditt og datt, og jeg måtte bare være fullstendig klar over at det VAR ledige barnehageplasser altså! Med butikken full av kunder, og dermed høflig som jeg er, sa jeg at vi fikk ta en ny prat på nyåret, og buste ut. Dagen etter slapp jeg et brev i postkassa hennes om at jeg ønsket å benytte meg av RETTEN til å være hjemme lenger.Etter det har jeg ikke hørt noe, og ikke vært innom butikken. Uff, nå har jeg kanskje sagt litt mye, men for å være helt ærlig gir jeg beng, skulle gjerne fortalt deg mye mer! Den forlengede permisjonen begynner 12.februar, så jeg vet da søren om jeg engang skal sette beina inn i butikken før den tid. Det er jo på en måte henne ballen ligger hos nå, eller hva sier du?

 

Kanskje all hjemmeaktiviteten min i det siste har vært en slags reaksjon for å "glemme" hele situasjonen. Heldigvis har jeg en samboer som støtter opp, og vi har blitt enige om at jeg skal se meg om etter ny jobb. Kan ikke jobbe et sted hvor jeg ikke engang kan få føre en samtale med venner og familie som er innom butikken. Ikke hadde jeg lunsjpause, nei, du aner ikke hvor mye rart jeg har opplevd de siste 2 1/2 årene! Veldig synd, for jeg trivdes godt med selve yrket, synd for henne også, for jeg er faktisk utrolig flink til å brette klær blitt ;-) Heldigvis kommer kundene til å huske meg som den jeg var.....

 

Har lekt med tanken på å prøve meg som dagmamma, har du noen meninger om det?

Ble mye utenomsnakk her, og du har jo ditt å tenke på for tida du også, med fjerning av føflekk og hele sulamitten. Håper det går greit å fjerne den, kjedelig å ikke kunne bevege kroppen normalt mens det gror. Lykke til med både det, og resultat hos legen. Og ikke minst slankingen da - men som jeg har sagt før - noen ganger innser man at det kanskje ikke er det aller viktigste i verden å ha noen kilo for mye - SELV OM DE SELVFØLGELIG SKAL BORT, don't get me wrong.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år og gratulerer med dagbokinnlegg nr 200 a122.gif

 

Har fått lest gjennom de siste ukene av dagboken din og må si at du er litt av et råskinn når det gjelder å fokusere på slankingen. Det er visst ingenting som kan stoppe deg? Kjempebra! Og det at du har begynt å trene så masse...Knallbra! c011.gif

 

Det var veldig trist å lese om begravelsen som du var med i, kjenner at tårene begynner å trille her hos meg. Og enda tristere enn at hun døde er den korte tiden hun fikk fra diagnosen ble stilt til hun døde. Stakkars familen og venner. a020.gif

 

 

Lykke til med alle blodprøver og fløflekkfjerning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om det fungerer via tv-skjermen, for dét programmet skal jeg ha med meg! Tenk om det hadde vært så enkelt? *drømme, drømme*

 

Takk for hyggelige svar, Solskinnsbolla og Tigris. Tror ikke føflekken er noe å grue seg for, jeg har nemlig bestemt meg for å fjerne den via telepati- slik at det ikke er noe igjen for legen å fjerne med skalpellen.. Alt for treningen, er det ikke slik da...? ;-)

 

For å kommentere sjefen og arbeidssituasjonen din, Solskinnsbolla;

jeg syns du har gjort det eneste rette, den dama fortjente ingenting annet enn et brev i postkassa. Hun vet utmerket godt hva du har krav på, og bare måten hun "glemte" og unnlot å vurdere muligheten for å ha ekstra-personen videre ansatt er heeeelt utrolig! Da jeg drev butikk lette jeg livet av meg for å få tak i en person på attføring som kunne tenke seg noen timer i butikk, men det var umulig å oppdrive her i byen, dessverre. Må jo være en utmerket løsning for alle parter, spør du meg!

Imidlertid er det selvsagt at du bør finne deg en ny jobb, slike folk nytter det dessverre ikke å sloss mot. Du kan selvsagt bruke alt av overskudd og energi til å jobbe videre hos henne, men jeg kan garantere deg at det ikke er verdt innsatsen.

Kort fortalt, jeg jobbet for en psykopatisk sjef innenfor kommunen, og det var en forferdelig kamp hver dag for å holde hodet over vannet. Jeg trakk inn både personalsjef og tillitsvalgt, men det endte med at jeg valgte å levere inn oppsigelsen min selv. Da var jeg utslitt, enda jeg bare hadde jobbet der i halvannet år. Han ble imidlertid sparket ut fra stillingen sin for ett år siden, etter at ansatt nr 18 på tre år hadde oppgitt han som oppsigelsesgrunn!

 

Anyway, dagmamma var faktisk et yrke jeg vurderte selv for leeeenge siden før jeg tok utdannelsen min. I dag tror jeg ikke at jeg hadde maktet å ha en slik jobb, for jeg er altfor lat.... Må si at av alle yrker, med unntak av mine-finner og andre eksploderende jobber, så er det dagmamma/barnehagetante jeg beundrer mest!

 

Dersom du tilfeldigvis skulle flytte hit til byen, så si fra om du blir dagmamma! Jeg er på jakt etter en pålitelig dagmamma fra høsten av! :-)

Det er jo en grei jobb, men sørg for å være hvit dagmamma i såfall. Du trenger pensjonspoengene!! Dessuten er du sikret sykepenger dersom du blir syk, eller andre i familien blir syke og du må være hjemme.

Aner du forresten hva det koster med fulltidsdagmamma? Jeg har virkelig ikke peiling på hva det kommer til å koste oss å ha bebis hos dagmamma, men jeg tror jeg foretrekker det mens hun er så liten ( og jeg kommer til å lete etter en svart dagmamma, slik at jeg får kontaktstøtte MOHAHAhHHAAH!)

 

 

Du har forresten vært utrolig dyktig på hjemmebane, Solskinnsbolla! Dersom du har mer overskudd nå, så ta en tur hit! Jeg sitter med et digert hus som trenger en gjennomgang både på den ene og den andre måten.. Du har sikkert rett i det at det er en form for kompensasjon ovenfor situasjonen på jobben, så det er bra at du bytter jobb - så ikke mannen din venner seg til 200% husarbeid til enhver tid, hehhe :-)

 

Tigris, hvordan går det med deg?? :-) Jeg skal følge rådet ditt vedrørende trening og ekstra kalorier, hørtes meget fornuftig ut! I dag skal jeg ikke ha mer enn 100 kalorier ekstra, det ble ikke mer enn 500 kcal på treningsstudio i dag.....

Kommer sterkere tilbake på onsdag.. *host*

 

Nå har jeg fått med meg Paul McKenna sin banke-teknikk for å bli kvitt sug! Er ikke helt sikker på om jeg fikk med meg alle plassene som skulle "bankes", men det er vel verdt et forsøk. Visualiserte kokosboller og karameller, det som er min største last, men jeg må innrømme at jeg har omtrent like lyst på det nå som før jeg "banket" punktene mine. Såkalt TFT-prosess, angivelig...

 

Anyhow, nå har jeg skrevet til fingrene er blå - og nå skal jeg forsøke å lese litt... Ligger laaaangt etter leseplanen min, så her er det bare å gi bånn gass!

Også skal jeg fylle musefellene med mårpølse før vi laller, verken ost (magerost, ja - heheh) eller kylling gav noen gevinst i fella...

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grei jobb' date=' men sørg for å være hvit dagmamma i såfall. Du trenger pensjonspoengene!! Dessuten er du sikret sykepenger dersom du blir syk, eller andre i familien blir syke og du må være hjemme.

Aner du forresten hva det koster med fulltidsdagmamma? Jeg har virkelig ikke peiling på hva det kommer til å koste oss å ha bebis hos dagmamma, men jeg tror jeg foretrekker det mens hun er så liten ( og jeg kommer til å lete etter en svart dagmamma, slik at jeg får kontaktstøtte MOHAHAhHHAAH!)

:-)[/quote']

 

Det er vel kontantstøtte du mener, ikke sant :)

Den får du uansett om det er hvit eller svart dagmamma.

 

Vi betalte 5.500 pr mnd for dagmamma for 3 år siden. Aner ikke om prisene har endret seg. Vårt håp til neste høst, er at noen vi kjenner som skal ha en praktikant boende hos seg vil ta seg av vår lille også. Håper det går i orden... X

 

PS! Så akkurat slutten på det hypnoseprogrammet. Vet ikke om jeg tror på slikt, eller om det bare er PR stunt. Si ifra om du plutselig ikke vil ha kokosboller og slikt mer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det er altfor mange dårlige sjefer og kollegaer dessverre. Må bare ikke ta det personlig når man blir tvunget til å gå så langt som å levere oppsigelse. Håper bare jeg finner en ny jobb, og da helst 3 eller 4 dager i uka. Bor ikke akkurat på den største stedet, så det blir nok ikke lett. Vil helst ikke reise inn til Oslo, har pendlet før, men med rushtrafikk kan det ta godt over 1 time hver vei og det blir i lengste laget mht barnehage osv. Men, det ordner seg nok på et vis!

 

Har akkurat snakket med barnehagen jeg ønsker at snuppa skal begynne i, har snakket med de mange ganger, skulle jo egentlig prøve å få plass i februar. Men nå har jeg gitt beskjed om at vi ønsker fra august i stedet, og da kunne hun nærmest garantere plass. Så nå ble jeg veldig glad!! Er en ganske ny, privat barnehage (det er nesten bare det her i området), passe liten, og med en utrolig besetning ansatte. Har hørt så mye om at de trives så godt alle de ansatte der, og det betyr mye for miljøet. Kanskje jeg skal snuse om de trenger mer ansatte - eller kanskje det blir slitsomt, når man har små barn selv...

Blant annet så har de aldri bløtkake e.l. når noen har bursdag, da blir heller alle ungene med på å lage mat og skjære opp frukt, noe de synes er kjempegøy! Sånne ting liker vi, ikke sant!??! Men selvfølgelig baker de pepperkaker til jul og spiser is på heite sommerdager iblant, det må jo disse små få kose seg med.

 

Jeg har ikke hørt et knyst ifra kommunen om ledige plasser i andre barnehager, vi satt jo opp flere ønsker på søknaden. Men arbeidsgiveren min vet tydeligvis mer om dette enn jeg..........

 

Jeg aner ikke hva det koster med dagmamma, skulle gjerne visst det selv. Tenkte å sjekke litt på internett, det finnes en egen dagmammaside har jeg hørt.

 

Nå må jeg få støvsugd litt mens snuppa tar en blund. Dagens trim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, i dag har bebis fått to sprøyter i forbindelse med vaksinasjonsprogrammet... Jeg syns nok det var verre enn henne, for hun bare sutret litt mens jeg kjempet mot tårene (håper INDERLIG at det er hormoner, og at disse hormonene gir seg snart...!).

Vi ligger likt med de andre på barselsgruppa, selv om min er lengst... Hun har jo noe å slekte på, jeg er 182 cm og pappaen er 195 cm... Stakkars unge!

Er veeeldig skeptisk til hjernehinnevaksinen, men vi valgte å ta den allikevel. I dag skulle jeg ønske jeg hadde valgt annerledes sist, slik at hun slapp sprøyte nr to - men da var det for seint å snu..

 

Dagmamma, jah! Jeg mente selvsagt kontantstøtte, ikke kontaktstøtte (selv om jeg kanskje kunne trengt det også, heheh!).. Visste ikke at man får det selv om dagmammaen er hvit!! Det er ikke dumt!

Meeen, nå hadde jeg tenkt at jeg skulle ha tulla hos dagmamma for å spare litt penger, noe som ikke fungerer dersom dagmamma koster 5500 pr mnd!! Hallo! Det var DYRT, syns jeg... Men, det er klart - de passer jo barna fra tidlig om morgenen til seint på ettermiddagen.

 

Kanskje du skulle jobbet i barnehage ja, Solskinnsbolla? Det er nok veldig travelt, men hører de sier at det er annerledes når det ikke er ens egne barn. Ditt eget barn kan du jo bare ha på en annen avdeling? Er jo gjerne ordnede forhold på slike steder, og dersom miljøet er ansett for å være veldig bra må det jo ha vært en utmerket ordning? Tror du har mer igjen for dét enn å være dagmamma, men det er jo bare min mening...

 

Lille bebisen min sovnet som en stein da vi kom hjem, både fordi hun gikk glipp av sovestunden sin i 10-tiden, samt ettervirkninger av vaksinene. Håper hun sover godt og lenge, slik at hun er opplagt når hun våkner igjen. De blir visstnok veldig trøtte av vaksinene, har dere merket noe til det? Vi merket ingenting sist gang..

 

Hadde forøvrig en visjon i går natt (sovner ikke før etter et par timer med snuing og vriing i senga..)-, den gikk ut på hva jeg skal ha på den dagen jeg skal tilbake i jobb! Ser for meg en enkelt 50-talls kjole med krage og som rekker nedom knærne, sorte sandaler med litt hæl og en megatøff veske! Nytt hår (så godt som) og en solbrun hud..!

Gikk inn på HM og fant akkurat en slik kjole til kr 298,- (latterlig billig - og sikkert kvalitet deretter.. *kremt*) Har ikke bestilt ennå, og gikk for sikkerhetsskyld inn på målene for å se hva som tilsvarte hvilken størrelse. Og da fikk jeg SJOKK!

Er dere klar over at str 42 er 80 cm i livet?? Str 44 er 84 cm i livet!! str 46 er 88 cm i livet og str 48 er 92 cm i livet. Jeg er fortsatt 98 cm i livet, det tilsvarer altså omtrent str 52! Jeg bruker str 46 i andre butikker, sånn i snitt...Hva har skjedd med størrelsene til HM?? Har de vært slik lenge?

 

Ergo vet jeg ikke om jeg tør å bestille en kjole i str 42, selv om det hadde vært utrolig morsomt den dagen den evt passet! MEN, der kan jeg gå på en smell og innse at kjolen aldri kommer til å passe, og det kan bli nedtur.. Hmmm *tenke, tenke*

En annen ting er at jeg har bestemt meg for å kutte ut alle de svarte klærne jeg bestandig ender opp med. Må bringe litt mer farge inn i tilværelsen...

Skal jeg da allikvel kjøpe en sort kjole..?! Dette er vanskelige og viktige spørsmål, som trenger grundig analyse og svar skal jeg si dere, heheheh! Det er godt andre er opptatt av viktigere ting her i verden, mens jeg beskuer min lille (!!!) navle...!

 

Ha en fin dag, nå skal jeg lage meg litt formiddagsmat mens bebisen min fortsatt sover søtt :-)

 

(PS: Det var siste rapporteringsdag i går, til tross for at to av rapporteringsdagene var 1 juledag og 1 nyttårsdag. Jeg sendte ikke inn rapport noen av dagene, siden jeg regnet med at det var det samme opplegget for internettkurs som for vanlige kurs, ingen rapportering i jula - men det var

f-e-i-l.... Tror ikke jeg melder meg på nytt kurs nå med det samme, skal forsøke å få stabilisert kosthold og trening, så melder jeg meg heller på i neste runde for å sikre nedgangen til bunaden..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Min erfaring med H&M er at størrelsene er VELDIG små, når jeg smatt inn i strl 38 i vanlige butikker (ca 3 år siden), så måtte jeg ha 42(!) i H&M butikker. Skjønner at du er frustrert, når man endelig har gått ned en strl så er det IKKE moro å gå opp igjen i noen butikker. Tenk heller på hvor klærne er sydd, er de sydd for små mennesker eller for oss storvokste nordmenn?? Er selv 177 cm og er velsignet (hmm...) med laaange ben. Nesten umulig å få bukser som er lange nok i bena og passe i livet. Vel og merke når jeg ikke er HØYGRAVID! Nå passer ingenting......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom i full fart for å registere dagens matinntak og ikke minst turen som bikkja og jeg nettopp har tatt. Akkurat i det vi kommer oss ut av døra og 50 meter bortover vegen åpnet himmelens sluser seg og det FOSSREGNET! Jeg hadde selvsagt ikke med noen paraply, var uten vanntett jakke og manglet på toppen av det hele hette... Jadda, det ble en ekstra dusj i dag med andre ord..!

Bikkja var så klissvåt at hun frivillig la seg på badet da vi kom hjem..

 

Men, nå sitter jeg her med verdens beste samvittighet, i morgen venter treningsstudio. Aaaah, drømmekropp kom til meg!!! :-)

 

Måtte le litt da jeg leste innlegget ditt, Gryvjoha. Har akkurat samme problem selv, aaaaaltfor lange bein! Jeg har 20 cm lengre legger enn en venninne, slå den!! Her er det om å gjøre å finne bukser med oppbrett, slik at jeg kan sy dem ned... Heldigvis har utvalget blitt bedre de siste årene, jeg har faktisk funnet et par dongeribukser som har vært lange nok selv etter vask..

Gravidebukser fant jeg av alle ting, derimot. Det var en spesialbutikk i nabobyen som er myyye større en byen her, og dér hadde de bukser. Jeg shoppa hemningsløst og kjøpte gravideklær for over 4000 kr.. Da jeg kom til Sandvika Storsenter gikk jeg amok der også, og handlet for samme sum.. Angrer kanskje litt på det nå, men det var moro mens det varte, heheh...!

 

Anyway, nå er det snart tid for Grey's Anatomy - og nå skal jeg spise kveldsmat! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lider av motsatt problem jeg, jeg har korte bein og må legge opp alle bukser! Veldig frustrerende, buksene ser så kule ut med lange legger med sleng, men når jeg får lagt dem opp så er slengen borte og bare en butt legg er igjen.... :-( Så det skal visst ikke enkelt, det kan ikke være mange som er AKKURAT passe store....bortsett fra disse utenomjordiske modellene da....

 

Synes forresten du var veeeeeldig flink i dag, som trosset værgudene og marsjerte standhaftig avgårde - synes jeg ser det forresten :-) Ha en fin treningsøkt i morgen! Blir fatburner på meg i morgen kveld......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink jah! I dag har jeg brent vekk 790 kalorier på treningsstudio!

Var så sliten at jeg trodde jeg holdt på å besvime da jeg var ferdig, men nå er det kveld og jeg er fortsatt ved mine fulle fem (i den grad dét er mulig, da..)

 

Jeg sov ELENDIG i natt takket være en liten, stakkars baby som hadde fått to vaksinesprøyter i går.. Hun hadde feber og var veldig urolig, og de gangene hun endelig roet seg ned ble jeg liggende og lytte etter pusten hennes. Tror kanskje jeg sov et par timer totalt, max.

Var rimelig uggen da jeg forlot bebis hos min mor for å ta turen til treningsstudio. Sofaen lokket vakkert fra stua, men jeg motstod fristelsen og iførte meg mitt utsøkte (NOT!) treningstøy og dro avsted. Begynte med slik ellipsalmaskin i et kvarter, deretter vekter og avsluttet med intervalltrening (med JOGGING, altså!) i et kvarter. Som sagt, da var jeg SLITEN.. Og både armer og bein skalv av anstrengelse.. Hihihh, det sier vel ikke så rent lite om hvor elendig form jeg er i! Men, det hjelper - det var ikke SÅ tungt verken på ellipsalmaskinen eller på joggingen i dag :-)

 

Ellers så har vi funnet en potensiell kjøper til hesten vår i dag, *sukk*. Verken datteren min eller jeg vil jo selge ham, men han har blitt for liten for oss begge (hun høyde, jeg vekt.. *host*) og vi trenger en større hest. Inntil videre kommer vi vel heller ikke til å kjøpe ny hest, skal oppdatere kunnskapene på et ridesenter i nærheten først. Det krever så innmari mye tid og energi å ha denne hesten, så selv om det gir oss uendelig masse av andre ting - så blir det godt å få litt fritid tilbake. Datteren min eller jeg er hos ham hver eneste dag, året rundt -så det blir litt hektisk til tider.

Skal bli moro å begynne med ridekurs igjen, det er UTROLIG krevende. Jeg svetter sjeldent så mye som når jeg rir på kurs hos instruktøren vår, det er slitsomt og utrolig morsomt. :-)

 

Har i alt styret med hesten glemt å spise både kvelds og frukt i dag, så nå har jeg kastet innpå et par epler. Av en eller annen grunn spiser jeg alltid mye mindre de dagene jeg trener mest. Pussig i grunn. De dagene jeg ikke trener, da glemmer jeg aldri en kalori.. Tvert imot.

 

Apropo mat, jah! Måtte faktisk teste "banke-over-øye-teknikken" til Paul Mckenna i går. Var inne på en matbutikk og fikk usannsynlig lyst på sjokolade og kokosboller...

Banket derfor iherdig ovenfor ene øyet, deretter under det andre øyet, over hjertet og på håndflata. Såg sikkert VELDIG lur ut der jeg stod, fikk ihvertfall oppmerksomhet med denne teknikken - og det var det eneste den hjalp mot. Jeg brukte viljestyrken min og greide å motstå både kokosboller og sjokolade, så det skal mer enn en simpel form for hypnose til for å ta knekken på min kokosbolle-mani! *snøft*

 

Jajamen, nå er det sannelig natt igjen - og jammen skal det bli godt å sove leeenge i natt!! skal drømme om min kommende, lekre kropp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så flink du er! Hva er egentlig en ellipsalmaskin?

Jeg har det akkurat på samme måten, de dagene jeg trener er ikke sulten like trengende. De dagene jeg ikke trener derimot! Har hørt en forklaring på det en gang, hadde noe med at det er dagen etter trening at kroppen "utnytter" treningsøkten og at du dermed føler mer sult fordi kroppen ønsker å få tilført mer energi. Når du da er flink til å ikke spise noe ekstra går du ned i vekt fordi kroppen henter den ekstra energien fra fettreservene.

 

Dakar bebisen med vaksiner da, ikke noe morsomt å være verken baby eller mamma da, nei. Vi valgte også å ta begge vaksinene, håper vi har valgt rett. Siste stikkingen blir enten neste uke da vi skal på 10 måneders gruppe, eller om 2 måneder. Håper dere begge sov bedre i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Skal bli moro å begynne med ridekurs igjen' date=' det er UTROLIG krevende. Jeg svetter sjeldent så mye som når jeg rir på kurs hos instruktøren vår, det er slitsomt og utrolig morsomt. :-)QUOTE']

 

 

Jepp jeg har gått mange ridekurs og man blir temmelig svett og sliten i bein og armer. Det er utrolig hvor mye mer slapp holdning man har når man er ute og rir selv i skog og mark:-) Sprangridning er gøy, selv om jeg aldri har hoppet mer enn 1 meter. Dressur kan være gøy, spørs på instruktøren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt, det!

I dag har jeg brent av 640 kalorier på treningsstudio - besøk nr tre denne uka. Har planer om å ta meg en tur på søndag også, da blir det fire treningsøkter denne uka, og det er jeg storfornøyd med!!

 

Og det trengs... for i går kjøpte vi Peppes pizza *gulp*

Tør ikke tenke på hvor mange kalorier det var der, men jeg har notert ned én stk Grandiosa med kjøttdeig og løk, som utgjør 1200 kalorier. Nå spiste jeg ikke mer enn tre stykker med pizza, men de er ganske store og fete - så jeg turte ikke skrive ned mindre. Fant ut at Grandiosa var den pizzaen som kom nærmest Peppes, men det er sikkert ENDA flere kalorier i en Peppes-pizza.... Wæ!

 

Ellers så har jeg planer om å kompensere for pizzaen i går, her blir det nemlig laks til middag! Skal sette igang med poteten nå, men først må jeg ta meg av en liten bebis som absolutt IKKE vil sove! Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Det er godt' date=' det!

I dag har jeg brent av 640 kalorier på treningsstudio - besøk nr tre denne uka. Har planer om å ta meg en tur på søndag også, da blir det fire treningsøkter denne uka, og det er jeg storfornøyd med!!

 

Og det trengs... for i går kjøpte vi Peppes pizza *gulp*

Tør ikke tenke på hvor mange kalorier det var der, men jeg har notert ned én stk Grandiosa med kjøttdeig og løk, som utgjør 1200 kalorier. Nå spiste jeg ikke mer enn tre stykker med pizza, men de er ganske store og fete - så jeg turte ikke skrive ned mindre. Fant ut at Grandiosa var den pizzaen som kom nærmest Peppes, men det er sikkert ENDA flere kalorier i en Peppes-pizza.... Wæ!

 

Ellers så har jeg planer om å kompensere for pizzaen i går, her blir det nemlig laks til middag! Skal sette igang med poteten nå, men først må jeg ta meg av en liten bebis som absolutt IKKE vil sove! Snakkes!![/quote']

 

 

Hei! Et lite tips, på Peppes sine internettsider (http://www.peppes.no) står næringsinnholdet på en del av pizzaene. Gå på "Menyen" og i bunnen av den siden står "Næringsinnhold", klikk på den og da kommer det opp en tabell. Ser ut til å være regnet ut pr 100g.

Eks Stars & stripes har ca 260 kcal pr 100g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et bra tips! Jeg har selv lyst til å skeie ut med pizza en da. Kanskje gjøre det en tirsdag eller onsddag siden tirsdag er veiedag, og da har jeg en hel uke på meg til å fjerne den.... :(

 

Ellers så må jeg si at du er EKSTREMT flink til å trene! Hva trener du egentlig på helsestudio? Har tenkt litt på å melde meg inn selv, men det er det å få trent såpass mye hver uke/mnd slik at det lønner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha, Gryvjoha! Jeg spiste pizza med kylling og greier, så jeg fant en som lignet og den hadde 232 kcal pr 100 gram. Hadde trodd den hadde MYE mer kalorier, så dette var slettes ikke så ille som jeg hadde trodd. MEN, uansett blir det en del kalorier - må regne med at jeg spiste sikkert 4-500 gram, og det utgjør jo *host* noen kalorier totalt, kan man si...

 

Jeg er ikke så forferdelig flink til å trene, altså - men jeg har kommet litt igang. De dagene jeg ikke er på treningsstudio så forsøker jeg å gå en tur med bikkja, men av en eller annen pussig grunn fossregner det alltid på de dagene! Jeg er ikke så forferdelig glad i dritvær, og det er ikke bikkja heller, altså ble det ingen tur i går, heheh...

På treningsstudio presser jeg meg selv til å varme opp på slik ellipsal-lignende maskin i 12 minutter. Det er en maskin med to plater til føttene, hvor du nærmest jogger. Det er ikke håndtak som du bruker samtidig til armene, så jeg klamrer meg til maskinen det jeg er god for...

Etter oppvarmingen går jeg gjennom vektprogrammet mitt, som varierer annenhver dag. En dag mye armer, neste dag mye bein.

Etter vektene avslutter jeg enten med én gang, eller så trener jeg intervall på tredemøllen med 6 min gange og 6 min jogging - eller jeg bare går raskt i 10-12 minutter.

Jahahadda, er såååå flink så ,hehehe. Jeg betaler kr. 325 pr mnd for å trene så ofte jeg vil med vektene. Dersom jeg skulle tatt med spinning og aerobic i tillegg ville det kostet 460 kr, mener jeg å huske. Men, det har jeg ikke tid til! Har funnet ut at med trening annenhver dag, utgjør det ca 14 treninger i mnd og da koster hver trening ca 23 kroner. Og dét er det verdt! :-) (jeg har studentrabatt, by the way..)

 

Nok om meg, åssen går det med dere??? Blitt mye slankere siden sist?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, må fortelle! Fikk melding fra en venninne i Oslo i dag, og hun har født en liten gutt i ettermiddag!!! Jeg ble helt rørt da jeg fikk beskjed om at hun nå satt inne på rommet sitt og i en bitteliten seng ved siden av henne lå en nydelig, liten guttebaby. Han var 3780 gram og 52 cm, helt perfekt! :-)

Rart å tenke på at mens jeg var hos min mor og drakk kaffe, var på treningsstudio og brente av noen kalorier og mens jeg grublet på dagens innkjøp og middag, så kom det en liten baby til verden!

 

Tenk på dét, en helt ny og fin liten baby?! Det finnes ikke noe flottere i verden, det er sikkert!

Nesten så jeg fikk lyst til å sette igang med én til, men det blir neppe aktuelt på en gooood stund, for å si det mildt.. Har egentlig lovet både meg selv og omverden at jeg ikke skal føde flere ganger, go det er ganske vanskelig å få barn uten å føde. (finnes jo selvsagt adopsjon, men da får man jo ikke gleden av å babyen ved siden av seg på barsel...)

 

Oi, nå gråter babyen min, hun er nok klar for nattmaten sin. Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Jeg tittet innom tråden til Tigris og der å jeg at du hadde kommentert at de andres babyer var så små og søte og din så lang. Vel, jeg kan melde meg inn i den klubben m/ lange barn. Når dattera mi var 5 mnd var ho 71cm og veide 7740g. Nå er ho 20 mnd og har brukt strl 92 i klær i 2 mnd. Så du er ikke alene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønn og huff, jeg har blitt SYK! *synes-veldig-synd-på-meg-selv*

Kom som kastet på utpå lørdagen, og dermed endte vi med lettvindte løsninger på det meste.. Det vil si pizza og godis (må jo ha litt trøst..) og slik at har det bare fortsatt... Tør ikke gå på vekta på leeeenge, her må det reparasjon til!

 

I dag hadde jeg bare lyst på mer sjokolade og usunne saker, men tok meg selv i nakken og kjøpte KUN sunne ting. Rart hvor raskt man venner seg til en usunn livsstil i motsetning til en sunn livsstil..

 

Så artig at det er flere som har lange unger, din var jo faktisk lengre enn min! Godt jobba...! det er riktignok bare et par cm som skiller, så jeg regner med at vi også er oppe i str 92 om ikke så veldig lenge.. Hun er allerede i gang med str 74, og enkelte bodyer er faktisk str 80! Og hun er ikke mer enn 5,5 mnd..

 

Nei, nå skal jeg sulle meg tilbake i sofaen. Bebis sover og kjøkkenet er ryddet, og jeg skal hive innpå et par tabletter og tillate meg å være syk i noen timer. Halsen og alle ledd i hele kroppen verker, hodet føles som om det er dekket med bomull samt at det sitter små menn framme i panna og ømt slår meg med hammere...

Så ha en fin kveld, alle sammen! Vi snakkes snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...