Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Håper du snart finner ut av stoffskiftet ditt så du kan gå jevnt nedover igjen, utrolig frustrerende for deg nå. Kjedelig når man kommer sånn på utur, med sykdom og alt. Kommer du igang med trening denne uka? Jeg har ikke trent på en uke selv, ryggen sørga for det. Fortsatt vond men jeg skal prøve å sykle litt denne uka.

 

Dine boller er rene engleutskeielsen i forhold til min helg. Det ble altfor mye, orker ikke å gå inn på det engang....

 

Jeg har bestemt meg (tror jeg) for å ta et nytt kurs. Hva med deg? Har du tenkt å fortsette på egen hånd? For min del tror jeg det er nå eller aldri hvis jeg har tenkt å nå målet til våren. Tenk å kunne føle seg vel i 35 varmegrader og å slippe å gjemme seg bak lange skjørt og store t-trøyer. Jeg drømmer om å kunne sette på meg en kort shorts og singlet, og la solen smøre meg med lekker brunfarge. Får nesten lyst til å grine når det går så sakte. Med alle utfordringene som står i kø. Så det blir nok kurs, da mestrer jeg alltid utfordringene bedre. Selv om jeg føler at det er litt bortkastede penger når jeg VET hva som må til.

 

Snømåking er jo utmerket trim da, men jeg skjønner at det blir for mye når snøen laver ned i de mengdene. Jeg synes snø er veldig koselig, bedre enn mørke og våte vintermåneder, men det trenger ikke å komme mer enn at det dekker jorda, og temperaturen kan holde seg rundt 2 minus. Her er det ganske ok nå, men altfor kaldt!

 

Håper du snart kommer på tur igjen og jeg krysser fingrene for nedadgående kurver for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
Vel' date=' her går det jaggu både opp og ned..!

De siste dagene har jeg ført regnskap over kaloriinntak og vekt, og det ser ut som om stoffskiftet mitt spiller en større rolle enn jeg opprinnelig trodde...

 

Vekt Kalorier

98,4 Aner ikke.. (gikk opp igjen forrige uke...)

97,1 1605

96,8 1282

97,3 1482

96,9 1550

97,1 1800

97 dagen i dag..

Oversikten er fra dag til dag, de siste 7 dagene...

 

Som dere ser, vekta går OPP og NED akkurat som det passer seg.... Det spiller ingen rolle hvor mye jeg spiser eller ei, vekta regulerer seg ikke etter maten i hvertfall.. Tvert i mot, de dagene jeg spiser mer, da går jeg mer ned i vekt faktisk. [/Quote']

 

:hmm: Jeg trodde at vekten kunne gå opp og ned stort sett hver dag, litt avhengig av vann i kroppen og slikt :?: Men at man ved inntak av mindre kcal enn energibehov vil gå ned i vekt.

 

Jeg ser hvertfall at du har gått ned fra 98,4 til 97 på en uke, og det er jo kjempeflott! Og lykke til med praksis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake igjen etter en travel uke, hvor maten ikke har stått i fokus for å si det mildt.. Men, er nå back om track - og i dag var jeg ENDELIG på treningsstudio igjen. Da var det tre uker siden sist...

 

Har vært uggen og småsyk i evigheter og har ikke hatt sjanse til å trene: derfor var det deilig å komme igang igjen. Trodde økta kom til å bli knallhard, men det gikk mye bedre enn forventet. Takk og lov...

 

Ser at alle andre har vært flinke siste uke, det er bra inspirasjon for slike late dråg som meg...!

 

Håper alle har det bra, ha en fin fredags kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke får jeg til å slanke meg, enda jeg har 25 MEGET gode grunner... Og på toppen av det hele har jeg funnet ut at lærer, det vil jeg i hvertfall ikke bli!!

 

Ikke for å såre noen lærere her inne, men herregud for et kjedelig yrke. Å måtte passe klokka hele tiden, sy puter under armene på sure ungdommer og undervise i det samme om og om igjen - det er ikke noe for meg! Nå har jeg selvsagt satt ting på spissen, men jeg er IKKE imponert over dagens lærerstand rundt omkring. Og jeg vil ikke bli en del av den "daue" massen, som sitter og ler inne på pauserommet KUN når noen forteller en grovis...

Syns alt for mange lærere, inkludert en av mine veiledere, er umotiverte, kjedelige, lite fengende og uinteressante...Forstår godt de elevene som ikke orker å følge med innimellom, jeg henger nesten ikke med selv fordi undervisningen er så utrolig lite spennende...

 

Ergo er praksisen min ikke spesielt morsomt. Det går jo greit nok med selve undervisningen, men jeg liker ikke å måtte undervise i noe jeg ikke kan fra før av - noe jeg må, siden skolen ikke har programmene jeg arbeider med eller har hatt undervisning i selv..

 

ANYWAY, kiloene går i hvertfall feil veg! Er oppe i 98 kilo igjen nå, håper noe av grunnen er mensen som nærmer seg. Jeg er MØKK lei av veiing av maten, begrense alle inntak av ditt og datt, og jeg tar meg selv i å undre på hva som er mitt "normale" inntak av mat.

Har ikke spist "normalt", altså uten å tenke på slanking, på laaaaang tid, sikkert mange, mange, mange år - og jeg aner ikke hva jeg har som utgangspunkt for slankingen, om dere skjønner...

 

Jeg håper inderlig at jeg kan begynne å trene litt mer igjen, har ikke vært mer enn én gang på trening på tre uker. Skikkelig tragisk. Skulle i helgen, men fikk ikke tid fordi det kom folk for å se på hesten vår.

 

Huff, dette ble et skikkelig syteinnlegg, men jeg er sååååå lei av alt mulig! Lei av slanking, lei av praksis og grubling på tema for prosjektoppgaver, lei husarbeid, lei snø, kulde og annet drittvær! Lei av dårlige venner som kun tar kontakt når de trenger hjelp til etter eller annet, lei naboene som ALDRi slår av vifta de har like utenfor soverommet vårt, lei av å vaske klær, lei av å legge vekk tøy, lei av å lage mat, lei av å handle mat, lei av de vi har hesten hos som har vist seg å være noen skikkelig RÆVA folk!

 

Sånn, nå fikk jeg det ut! Håper det hjelper...! Nå må jeg ta ut kyllingfileer fra fryseren, for å planlegge enda en middag.. *sukk*

 

Drømmer om: en slank kropp, varme og sommer, blå himmel og båter på sjøen, hyggelig post, gode venner og hyggelig lag (har ikke hatt et selskap med venner på OVER ETT ÅR), shopping (ingen vits i å shoppe når man ser ut som en flodhest), mer hjelp i huset, vinne i lotto (!) og deilige salater med friske, norske jordbær i!

 

Ha en fin dag, alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For no dritt med slike dager!!! Føler med deg!

Prøv å se det positive med praksisen : Du har i alle fall oppdaget hva du IKKE vil bli! Noen passer som lærere, andre ikke. Og bra er det! Personlig så tror jeg du har havnet på en skole med et litt eldre kollegie. Det høres slik ut.

Men jeg må bare få forsikrer deg om en ting: Vi er ikke like "grå" alle sammen...og vi syr ikke puter under armene til elevene alle sammen...Heldigvis!

 

Jeg håper at du kommer igang igjen med denne slankingen. Jeg sliter selv med motivasjoen, og ønsker helst å bade i sjokolade med karamelle...... mmmmmm ;)

 

Snart er det vår!

 

God "bedring" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Høres ut som du har det helt "perfekt" for tida *kremt*...... Vekta lar seg nok ordne og mensen kommer enten man vil eller ikke.... Naboene kan man være litt småsadistiske mot og finne noe som bråker tilbake. Skriv liste med gode ideer!!!

Hehehe (....evil....)

 

Når det gjelder lærere så har jeg hatt trøttsomme lærere i bøtter og spann, en del av dem kan sjelden lære bort noe som helst. Ungdomsskolelærere var de værste syns jeg. Når en snodig fyr med måne og en krans grå krøller, råtne tenner og tisseflekk foran på buksa kommer inn i klasserommet til en gjeng 13 åringer og prøver å være morsom og drar et ordtak som eks "Når katten er borte danser musene på bordet", da får man IKKE mye respekt som lærer!!! Det er 16 år siden dette skjedde men likevel sitter det spikra i hjernen. Fyren var min norsklærer i 3 år. Klasseforstanderen min var en merkelig dame som presterte å gå med hjemmelagde KNAPPEKJEDER rundt halsen, da snakker vi STORE sjokkrosa klesknapper fra 80-tallet, nydelig....- NOT. Ho kunne forøvrig heller ikke lære bort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:)

Sender noen trøstetanker og blåser bort det som er leit.

Er nok de fleste som kjenner seg igjen i det å bli dritt lei absolutt alt.

Har kjøpt meg en bok som heter "fettet sitter mellom ørene" Det er en bok som tar for seg slanking på ett humoristisk vis. Mange tanker og ord har de jo hentet fra andre F.eks Dr Phil, Allen Carr osv. men de har satt det sammen på en ganske morsom måte. Falt ihvertfall i min smak. Å klarer man å se på livsstil erindring på en morsom måte, kan en del ting gå litt lettere. Tror nok du har humor, men jeg oppdaget at jeg ikke brukte humoren på rette måte når det kom til dette temaet. Lykke til videre, så skal du se at ting ordner seg etterhvert. ;)

klemz fra rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Flere som er inne i en dårlig periode ser jeg! Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe når man føler at "alt" går rett til h.... Er vel litt der selv for tida. Hvordan skal man klare å nå målene sine når man ikke klarer å unngå å snuble i alle trådene som er lagt ut, som sykdom, stress og mas, mensen, sosialt liv, forventninger, uoppnådde delmål, teite naboer osv. osv.

Jeg skulle ønske jeg hadde et godt svar, men jeg tror jeg bare må si at det er menneskelig å ikke være "perfekt", vi kan ikke ha gode dager hver dag.

 

Personlig så sliter jeg litt med å finne ut hvorfor jeg stagnerer så mye for tida. Burde formerlig rase ned i vekt, men nei da, alt jeg gikk ned i januar er nå tilbake på plass, kroppen nekter å gi slipp på dette deilige slafsefettet sitt!! Ikke får jeg trent pga vond rygg, og nå holder jeg på å bygge opp en herlig runde med influensa. jippiiiiiiii!!!!

 

Kaster over litt lykkestøv (knust av slankepiller) og håper at det snart ser lysere ut for oss begge. Dette høres kanskje patetisk ut, men i skikkelig dårlige stunder så hjelper det ofte å tenke på hvor godt jeg egentlig har det, i forhold til mange andre her på kloden. Ikke det at jeg ikke "tillater" meg å synes synd på meg selv, det må alle ha lov til iblant.

 

Hobbypedagogen, det er meg, her har du jenta som var med mammaen sin inn i spes.ped. timene på lærerhøyskolen, og som 7 år gammel holdt en alvorlig tale om "at babyer som gråt ikke bestandig måtte løftes opp av den grunn, de måtte få ligge der og synes litt synd på seg selv" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

 

Hobbypedagogen' date=' det er meg, her har du jenta som var med mammaen sin inn i spes.ped. timene på lærerhøyskolen, og som 7 år gammel holdt en alvorlig tale om "at babyer som gråt ikke bestandig måtte løftes opp av den grunn, de måtte få ligge der og synes litt synd på seg selv" :-)[/quote']

 

 

*hahahahaha* ler meg skakk her eg sete :-) Fantastisk bra!

 

Femalia: du finne nok igjen motivasjonen snart! Veldig kjekt å følgje med på tråden din. Kjenne meg veldig igjen i mykje av det du skrive!

 

Helsing Huldra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, annet enn TUSEN, TUSEN TAKK for alle hyggelige meldinger!!

Det er godt å høre at det er flere enn meg som kan ha skikkelig nedturer, og at faktisk er LOV av og til.

Det gledet meg veldig å høre at det finnes lærere som faktisk brenner for oppgaven og som vil elevene godt. Må si jeg ble fysisk kvalm av læreren til Gryvjoha, som hadde hatt TISSEFLEKKER frampå buksa og som slever utav seg elendige kommentarer... Heldigvis er ikke de lærerne på "min" skole såååå ille, men de er i godt voksen alder og inspirasjonsløse alle sammen, tilsynelatende.

 

Husker en lærer jeg hadde på undgomsskolen selv, og som min datter også har vært så "heldig" å ha hatt i matte.. Han stod alltid med skjorta åpen til langt nedpå brystet og klødde seg på håret på brystet samtidig som han sparket foten inn og ut av treskoen (!) sin... Lekkert!

 

Fikk meg en god latter da jeg leste om 7-åringen som hadde uttalt seg bråsikkert om små babyer som gråt, Solskinnsbolla! Slike ting hjelper på mine vinter-blues...! Tenk å være sååå veslevoksen, hhahahahaah! ;-)

 

Ellers så har humøret mitt steget betraktelig siden sist. Jeg er ferdig med enda en omgang med praksis og det gikk greit nok, forsåvidt. Er mye tryggere på faget jeg underviser i, og som jeg måtte lære meg på rekordtid, og da går alt mye lettere.

Jeg har fått noen ideer til prosjektoppgave, som jeg kanskje kan bygge litt på.

Og ikke minst, jeg har hatt en dag (i dag) uten utskeielser og med TRIM!!!

 

Det er virkelig noe i det med "runners high", for etter en treningsøkt kunne jeg omtrent sprunget avgårde til en ny treningsrunde. Skulle gjerne vært en tur på aerobic i kveld, men utsetter det til i morgen slik at jeg får selskap av en venninne.

 

Har brent av 493 kalorier i dag, etter en time i treningsstudio. I tillegg har jeg foreløpig holdt meg til GR... I går spiste jeg alt fra sjokolade til sjokoladecookies dyppet i belgisk sjokolade...! Herregud så nammis, men fyttikatta så mange tomme kalorier..!

 

Har bestemt meg for å ta stoffskiftet på alvor og skal bestille meg time hos en spesialist på området her i byen. Håper han kan gi meg noen gode råd og en MEGADOSE med tyroxin...! :-)

 

Ha en strålende kveld, alle sammen. Og atter en gang tusen takk for alle sympati-meldingene. De gjorde utrolig godt og fikk meg over i en annen modus! (skal hilse fra resten av gjengen i huset og takke fra dem også...! ;-)

 

Nå er det et varmt bad som står på programmet før tv'en lokker med Grey's Anatomy og Seks som oss..! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Takk i lige måde får jeg vel si, den kommentaren din om at jeg neste år skulle være med på skitur og "vise fram" den nye kroppen min gjorde meg i godt humør!

Snakket akkurat med gubben på tlf, han var passelig full og fjåsete, det var hele gjengen, de var sengeklare kl.21 og stod i trusa alle mann ute på balkongen og snakket med meg en og en, måtte bare le av dem :-) De er alle skientusiaster, så de vet å legge seg tidlig, men jeg tror afterskien startet relativt tidlig i dag!! Blir både lei meg og lattermild, det går bedre og bedre å være hjemme alene, men det er slitsomt å være sjuk og ta seg av ei som for tiden er meeeeeget krevende!! Hun har alltid vært "enkel" og snill (alle bebiser er selvfølgelig snille, men), men nå er hun rett og slett utrolig kravstor. Jeg kan ikke gå mer enn 2 meter unna før hun hylgriner, og dessuten har hun begynt å dytte ut tunga og "sprute" her gang jeg gir henne mat, særlig middag og grøt. Hun er ikke spesiellt stor, veier litt over 8 kilo og er 11 mnd, så jeg er litt opptatt av å få i henne mat.

Disse dagene har vi farta mye rundt, hun sover godt i bilen, så jeg har tatt henne med rundt omkring og "taima" sovingen til bilkjøringen, vi har vært i sverige og shoppa, vi har vært på kjøpesenter og spist lunsjer på kafe, blir nesten litt sliten av det og. Alt for at tiden skal gå fort og jeg ikke skal tenke for mye på glüwein og øl i solstolene på 2500 moh. I morgen skal vi være hjemme, gå tur, og spise pannekaker.

I skrivende stund renner en carlsberg ned i min såre hals, ikke akkurat digg når man er i startfasen av å bli syk, men det var faktisk ikke så værst akkurat nå....

Jeg er DEFINITIVT klar for å få ræva i gir igjen fra og med mandag 12.feb. Begge beina er godt planta i startposisjon, men skuddet går ikke akkurat i dag.

 

MEN NOK OM MEG!! Herregud, jeg har kanskje min egen dagbok! Godt å høre at humøret ditt har steget også, det visste jeg jo at det kom til å gjøre. Alle har rævva dager, hvor alt er håpløst og irriterende. Særlig når man føler at det er noe man ikke mestrer helt, det er slitsomt! Gubben er i it-bransjen, jeg har fått inntrykk av at du også er det??

 

Runners high, ja.... Jeg er vel inne i en runners low, vil jeg tro..... Men jeg skjønner hva du mener. Kommer man først i gang, føles det jo så godt at man ønsker å fortsette for å føle seg bra eller bedre.

 

Vet du hva, han du fortalte om som klødde seg på brystet og hadde tresko, SÅNNE FINNES DET FLERE AV ALTSÅ!! Hadde en akkurat maken!!! Men det kan jo ikke være samme fyren! Han var tysklæreren min, og hadde parykk, lang sort. Han syklet til skolen hver dag og brukte bestandig paraply uansett vær, for at parykken ikke skulle blåse av!

 

Når det gjelder lege, jeg har en følelse av at noe ikke stemmer med kroppen min og, etter svangerskapet. Dersom det ikke fungerer med kurs fra neste uke, til og med, så går jeg også til lege for å finne ut om det feiler meg noe. Kanskje jeg har fått diabetes?? Er forferdelig tørst for tida, og er mye på do, selv de dagene jeg ikke drikker mye. Blir helt uggen av søtsaker, noe jeg kunne momse i meg tidligere. ØL tåler jeg da, så det så ;-)

 

Jeg håper virkelig du snart kan få et skikkelig svar angående stoffskiftet ditt! Skal vi klare målene våre til sommeren er det nå det gjelder! (eller om noen dager da...kremt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen kommet til oss, Maria har blitt forkjølet for første gang, stakkars.. Ikke noe alvorlige greier, men hun har åpenbart fått ett eller annet virus som gir utslag i røde prikker på kroppen, hoster mye og har rennende nese.

Heldigvis skulle vi på helsestasjonen i dag, inkl legebesøk, slik at jeg fikk sjekket ut tilstanden hennes med én gang. Legen fant ikke noe galt, så hun blir nok bra av seg selv igjen ganske snart :-)

 

Ellers så lo jeg HØYT av læreren som alltid syklet med paraply for å unngå at parykken skulle blåse av!! Erre mulig, liksom?!?!?!

Det er utrolig mange latterlige lærere, nesten så man skulle samlet dem i en bok. Kunne blitt en ganske underholdende sådann, tror jeg! :-)

 

Nå skal dere høre noe rart; jeg har jo nevnt mine utallige utskeielser i helgen... det var godteri og sjokoladekjeks både fredag, lørdag, søndag OG mandag...! Forrige helg bakte jeg boller som JEG spiste flesteparten av... Snakk om totalt MANGEL på viljestyrke *sukk*

Men, det var ikke det som var poenget..! I tillegg til å skeie ut noe helt sinnsykt, ikke trene (med unntak av fredag - for første gang på tre UKER), så har jeg ikke tatt tyroxin siden forrige torsdag. Da gikk jeg altså tom, og har ikke greid å komme meg til apoteket før i dag, faktisk.

Anyway, jeg veide meg før de verste utskeielsene og veide da utålelige 98,4 kilo.

I dag tok jeg meg i nakken og veide meg igjen, for jeg fant ut at jeg bare måtte tåle å se hvor mye jeg hadde gått opp i vekt.

Og i dag veide jeg altså 96,4 kilo!!!! HVORDAN er det MULIG????!!

 

Konklusjonen min er; kroppen min er FULLSTENDIG DYSFUNKSJONELL! Ikke produserer den B12 og folat, som gjør at jeg må ta sprøyter hver 3 mnd resten av livet, ikke produserer den tilstrekkelig med tyroxin og på toppen av det hele går jeg NED i vekt når jeg driter i trening og spiser MASSE godterier!

 

Ergo bestilte jeg meg time hos en stoffskiftespesialist på et privat sykehus. Skal dit på mandag og det blir VELDIG spennende å se hva han har å si til min dysfunksjonelle kropp!

Håpet mitt er at han enten sier at tyroxin, nei - det får jeg ikke lov å ta! Eller at han kjører på med en megadose om dagen! Dersom han nekter meg tyroxin, satser jeg selvsagt på at han har en alternativ metode som gjør at jeg går masse ned i vekt...!

Jeg vet han har hjulpet andre med samme rare stoffskifte som jeg har, ikke veldig lavt men akkurat midt i grenseland. Hun har gått ned masse i vekt og fått tilbake energien, så jeg håper han kan gjøre noe slikt for meg også.

Han koster 600 kr pr konsultasjon + utgifter til prøver og slikt, så det bør jaggu være verdt pengene!!

 

I kveld skal jeg på aerobic for første gang på 200 år! Det kan bli riktig så interessant.. Jeg regner med at jeg segner om av utmattelse og dehydrering etter 15 minutter, siden jeg har kondisjon som et halvveis utstoppa dovendyr!

Det er "basic aerobic" på Friskis&Svettis, og jeg krysser fingrene for at jeg overlever... *host*

 

Skal komme tilbake med info om hvordan det går på trening, ha en flott dag alle sammen!! :-)

 

PS til Solskinnsbolla; du får si fra hvor dere skal på skiferie neste år, så kan vi møtes på 2500 MOH i våre nye, lekre kropper! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg erfart dette også... Og jeg overlevde, utrolig nok!

Men, fyttikatta så slitsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg fikk konstantert at maxpulsen min har steget fra 182 til 188, noe som antageligvis er som følge av litt bedre kondisjon...?

 

Timen startet forsåvidt greit nok, og venninnen min som dro meg med hadde forsikret meg om at basic-treningen ikke innehold noe voldsomt slitsomt og ikke hadde hopp-element.

Yess, da - vi startet med masse løft og fram og tilbake og flere løft i et forrykende tempo. Jeg kikket meg rundt og konstanterte at veldig mange var eldre enn meg, og da jeg etter 5 minutter hev etter pusten var ikke de varme, engang!

Dette bare forverret seg, for å si det slik..

Mens jeg strevde for å forstå øvelsene og henge med, virket det som om ingenting bet på disse damene.. Damer på over 70 år hoppet og spratt, uten problem!

 

Svetten silte og jeg såg ut som en nykokt hummer etter de første 15 minuttene, og da sier treningsinstruktøren; ja, NÅ setter vi igang, dere!" ....

Der og da var jeg sikker på at jeg kom til stryke med! Men, jeg holdt ut og forbrant 750 kalorier på én time!

 

Skal forsøke meg igjen neste uke, for slik trening må jo være suveren å kombinere med styrketrening. Men, det er myyyyye mindre slitsomt med styrketrening, det er HELT klart!!

 

Anyway, nå er det dusjen, så senga! natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Kan tenke meg at det var deilig når du var ferdig med treningen ja. Var selv på min første PulsSpinn time på søndagen. Var så sliten etterpå at jeg var helt kvalm. Men det var sinnsykt deilig :)

Ang maxpulsen så er vel den konstant. Går ikke ann å trene opp den, men man kan trene kroppens evne til å klare lengre tid med høyere puls.

 

Lykke til videre med treingen, og håper de snart finner ut av stoffskiftet ditt. Må være slitsomt å gå sånn opp og ned hele tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på trening igjen og brent av 539 kalorier på én times økt...

Er UTROLIG sulten nå, selv om jeg allerede har spist både frokost, lunch og mellommåltid... Blæh! Ergo må jeg bare sette igang med middagen, selv om resten av gjengen ikke er hjemme før i 18-tiden...

 

Hadde hviledag i går, og resultatet var at jeg gikk OPP 700 gram...! Jeg har spist mellom 1200-1300 kalorier de siste dagene og trimmet en hel del, men det er tydligvis det som kreves for at kroppen min skal gi slipp på disse elendige kiloene...

 

I går var det bursdagsfeiring av min stefar. Heldigvis er modern på GR, hun også, så det ble ingen kake! Synd for ham, bra for oss....

Men, spiste potetball (kumle), kun én og unngikk alt fett - utenom en spiseskje med baconbiter.. Greide allikevel å holde meg innenfor 1300 kal i går også! :-)

 

Og før noen sier "du spiser for lite", eller noe slikt - nå har jeg forsøkt med på 1900 kalorier, det hjalp NADA..

Jeg har forsøkt 1100 kcal, det hjalp NADA, jeg har forsøkt 1600 kcal i en evighet og det har hjulpet NADA. Nå forsøker jeg med mye trening og laveste inntak av kcal, så ser vi hva som skjer.

Heldigvis syns jeg det er morsomt å trene, så foreløpig går den delen greit. Problemet er at jeg blir sulten innimellom, men da spiser jeg heller litt ekstra - jeg er jo ikke helt blåst i huset, heller...! ;-)

 

Ha en flott helg, alle sammen! Gleder meg til i morgen, da skal jeg spise en SJOKOLADE...! Har ikke bestemt meg om jeg skal ha en Bounty, en dobbel-Dajm eller en snickers... Hmmmm, eller kanskje kokosboller!!!! :-)

Vel, jeg skal gruble noen timer - i morgen skal det snopes! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en herlig treningsøkt! Det hørtes nydelig ut!!! Vi får satse på at det fu ker med mindre kcal (selv omd et er lite....)

Kom til å tenke på noe; Har legen din sjekket skjoldbrukskjertelen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra at du har kommet igang med trening igjen!! Det savner jeg, nå er jeg både sjuk og alenemor, så denne uka ble det heller ikke noe. I morgen kommer gubben hjem igjen, så da får vi bare håpe at halsen og ryggen blir bra igjen når jeg får mulighet til å slappe av litt.

 

Denne vekta di er det jo umulig å forstå seg på! Jeg klarer ikke helt å følge med deg, hva er egentlig resultatet ditt fra f.eks desember?? For min egen del, gikk det nedover i januar, men nå veier jeg det samme som i slutten av november igjen!! Dette går ikke! Skal målet nåes til mai må alle kluter settes til NÅÅÅÅ! Blir litt trist av å tenke på at jeg egentlig kunne ha vært i mål om bare en måned....

 

Syns ikke det høres så feil ut å ligge på 1300 kalorier, hvis du føler at det funker bra. Når jeg gikk GR kurs for bare 3 år siden var faktisk menyen min på 1100 - MAKS 1200 kalorier, og den menyen fikk jeg av kursleder selv om jeg trente beinhardt! Den gangen var jeg jo ikke mamma heller, så jeg trente gjerne 4-5 ganger i uka. Sier ikke at det er dumt at de har forandret litt på opplegget, for jeg tror nok at 1100 kalorier ble i minste laget, men jeg tror ikke det er uforsvarlig å ligge på 1300 kalorier, så lenge du føler deg ok. De dagene du føler deg veeeeldig sulten, så er det jo lov å spise et par knekkebrød ekstra. Jeg husker at jeg ofte "juksa" og ikke åt mer enn 900 kalorier enkelte dager, og det er jo ikke akkurat mye mat.

 

Når jeg tenker etter så er det kanskje ikke så rart at jeg gikk lettere ned den gangen, hmmmm......

 

Ha en fin helg, og kos deg med den velfortjente sjokoladen din! På mandag er jeg tilbake, fit for FIGHT!!!! Fettfight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det unna, skal jeg si dere!

I formiddag trommet jeg sammen et par venninner og dro avgårde på step-puls/pilates! Aldri vært borti noen av delene før, men har alltid trodd at jeg kom til å like pilates.

 

Steppuls var KNALLHARDT! Jeg trodde jeg kom til å spy på slutten. Fyttikatta for en kondisjon den instruktøren har..! Jeg hang med så best jeg kunne, og gud bedre så sliten jeg var. Det verket overalt og jeg hev etter pusten som rallet i rommet, hehhe! Men, det er unektelig ganske morsomt å trene så hardt at håret blir gjennomvått, svetten sildrer ned i ansiktet - og jeg greier å gjennomføre det!!!

 

Pilates var veldig spennende, og jeg kjente at her mangler jeg ganske mye kjernemusklatur. Ergo skal jeg delta på pilates et par ganger i uka heretter, i tillegg til et par ganger kondisjonstrening (steppuls/intervall-vekter) og helsestudio et par-tre ganger. Dette skal jeg forsøke i minst én mnd, og jeg fører dagsrapport på kalorier spist, antall kalorier trimmet bort og hvor store doser tyroxin jeg tar, slik at jeg har noe å legge fram for legen dersom jeg fortsatt ikke går noe særlig ned.

 

Må innrømme at jeg slet litt med teknikken på pilates, for det er ikke hver dag jeg sitter og balanserer på rompa med hendene rundt anklene og beina opp og fram...! *hjelp*

Heldigvis kunne man begynne med å ha bøyde knær, ellers hadde jeg sikkert holdt på fortsatt..! Men, det var mange fine øvelser der, som jeg kjenner har virket på muskler jeg ikke ante at jeg hadde... Tror dagen i morgen blir hard, med tanke på ømme muskler....!

 

Hva er det legen evt kan finne dersom han undersøker skjoldbruskjertelen? Trodde den kun hadde med stoffskiftet å gjøre, men kanskje det er andre ting i tillegg? Spennende å høre!

 

Ellers har jeg hatt en spise-dag i dag. Må lure stoffskiftet innimellom, så i dag har jeg spist sjokolade! Er oppe i ca 2300 kalorier i dag, men jeg har tross alt trent bort hele 835 kalorier i formiddag, så det går nok bra.

 

Nei, nå får jeg besøk, deretter er jeg invitert ut på byen... Er ikke sikker på om jeg orker, pleier å ha veldig lyst til slikt på dagtid, men når kvelden kommer så synker formen i takt med klokka... Er ikke bare-bare å være ute til langt på natt når man uansett på ta en liten en tidlig på morgenen...!

 

Når det gjelder vekta og evt reduksjon fra desember, så tror jeg faktisk jeg er på omtrent det samme pr i dag. Kommer meg liksom ikke under 96 kilo, selv om jeg prøver bare verre.

Gleder meg til å syte og klage til privat-legen på mandag, han skal jaggu få tutet ørene full, skal jeg love dere. Han skal gjøre seg fortjent til 1200 kroner pr time!!! (var noen som sa at han koster så mye!)

 

Nå får jeg besøk!Snakkes...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, jah. I dag veide jeg 97,4 kilo. Opp 800 gram fra i går og hele en kilo opp i forhold til fra tirsdag.

Gleder meg hemningsløst til jeg skal klage min nød til legen i morgen!

 

Nå har jeg ført oversikt over inntak/forbruk av kalorier både i januar og i februar, og det er INGEN forskjell på min vektredusjon om jeg spiser 1600 kcal pr dag og trimmmer moderat eller om jeg spiser 1300 kcal pr dag og trimmer hardt!

Er ikke det litt pussig?!?

Jeg blir så forbanna på min egen kropp at jeg får lyst til å hyle høyt, hvordan er det mulig at kroppen NEKTER å gi fra seg dette forbanna fettet???????

 

Og før noen spør, joda - jeg har målt cm også, og ikke en MILLIMETER ned på over en mnd...!

 

Men, planen er som følger:

håper legen gir meg en megadose med tyroxin eller noe slikt, eller så kommer jeg til å medisinere meg selv for å se hva som skjer...!

 

I tillegg skal jeg trimme minst 5 ganger pr uke, to-tre ganger på helsestudio, et par ganger på kondis a lá steppuls, aerobic og slikt samt et par ganger pilates/poweryoga, dersom jeg får plass. (det er mange om beinet og man må møte opp tidlig for å få plass, og jeg har det ganske hektisk om kveldene pga en liten pike..)

 

Anyway, tid for kaffebesøk, snakkes!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Er jo helt vill den vekta di! Ja, godt du skal til en lege i morgen, håper han/hun kan gi deg en god forklaring!

Er så lett å miste motivasjonen når sånt skjer, men du er flink til å holde motet oppe, det er veldig bra! Du er en sta person, på en positiv måte, det har jeg skjønt for lenge siden!

Kult at du har funnet en ny treningsform du liker, pilates vet jeg er beinhardt, og når du du kombinerer pilates og kondis noen ganger i uka er det den aller beste formen for trening når man vil ned i vekt! Styrketreningen gjør at du får enda bedre utbytte av kondistreningen.

 

I morgen er også jeg tilbake for fullt! Må vente litt med treningen, men begynner på kurs i morgen.

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov, jeg har endelig blitt tatt på alvor av en lege!

Bestilte på medi3 for å være sikker på å få en lege som hadde råd for problemer med stoffskiftet, og det var verd hver eneste krone!

 

Nå har jeg fått doblet dosen med tyroxin OG jeg er satt på Xenical!

Og dersom tyroxinnivået ikke er høyt oppe på skalaen innen et tre-fire uker, så kjører vi på med mer tyroxin, MYE mer tyroxin.

 

"Slik skal du da ikke ha det", sa legen - og jeg holdt på å stortute! ENDELIG en som tok problemene mine alvorlig!!!!

Og bunaden, den mente han fortsatt var innenfor rekkevidde! HURRA!!!!!!!!!

 

Jeg har et stoffskifte som er ALTFOR lavt for meg, og jeg spiser i tillegg ALTFOR lite i forhold til treningsnivået mitt pr i dag.

Jeg bør spise bortimot 1800-2000 kcal pr dag, dersom jeg fortsetter å trene slik jeg har gjort siste uken. Siden tirsdag har jeg forbrent 3400 kalorier, og det er ikek dårlig for å være meg! Han mente at med min høyde og trening tre-fire ganger pr uke, så må jeg spise mer.

1300-1600 kalorier pr dag er ALTFOR lite for meg, mente han. Såååå, det blir spennende å se hvorvidt han har rett eller ei...

Han sa forøvrig dét, at dersom 1800-2000 kalorier pr dag blir litt for mye, så kan jeg heller redusere om noen uker. Men, inntil da burde jeg spise mer.

Greit nok, for jeg har vært sulten den siste uken - regnet ut kaloriforbruket mitt ved moderat trening (2-3 ganger pr uke) og da forbruker jeg ca 2750 pr dag. Det vil si at jeg har et underskudd på kalorier på 1450 kalorier pr dag, siste uken totalt 8700 + treningen, totalt 12100 kalorier!! Burde ha mistet to kilo pr uke med slike tall, men IKKE jeg, nei..!

 

Har forøvrig vært på trening i formiddag, steppuls med styrke, phu!!! Slitsomt, men ikke så slitsomt som lørdagens trening. Da var det pilates i tillegg. Forbrente 740 kalorier i dag, mot 835 på lørdag.

Maxpulsen har nå kommet opp i 190! Hjelp...!

 

Siden det begynner å bli en stund siden forrige vekttrening (fredag), så skal jeg ta meg en tur tilbake i kveld. Må stramme opp litt, i tillegg til å brenne kalorier..! ;-)

I morgen skal jeg delta på PowerYoga, og det GLEDER jeg meg til!! Onsdag er det pilates på ball, torsdag er det styrketrening samt pilates og fredag er det kun stryketrening. Vurderer å delta på steppuls styrke/intervall på lørdag, ellers blir det hviledag.

 

Ellers så er jeg SÅÅÅ spent på hvordan det gikk med Gryvjoha! Hun fikk vel natt til 10.02, tenker jeg? Blir moro å høre de vitale målene, og om det kom en jente eller ei!

 

Vel, da er det på tide å sette igang med middagen. I dag står det kyllingfilet og grønnsakswok og ris på menyen hos oss. Ha en fin kveld, alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Dette hørtes kjempebra ut! Godt å bli tatt på alvor! Får jeg bomme et par xenical av deg, eller???? Hehehe ;-)

 

Får ikke skrevet mer jeg, gubben er kommet hjem fra alpene, men dro med seg en skikkelig influensa på flyet hjem, så han ligger strak ut på sofaen her og er ikke tilkoblet denne verden, og vesla sutrer etter mors oppmerksomhet.

 

 

Vi snakkes!

PS - hvordan ordner du deg mht trening, er det på kveldstid du trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, det ble med tanken vedrørende trening igjen i kveld... Når det kom til et stykke så er jeg forferdelig trøtt og dersom jeg skulle ha trenet nå, hadde jeg ikke kommet meg i seng før langt over midnatt...

Ergo bruker jeg kvelden på å trykke i meg nok kalorier! Det er utrolig stor forskjell på 1300 kalorier og 2000 kalorier...!

 

Vanligvis trener jeg bare på dagtid, og da er bebis hos sin mormor som nylig ble pensjonist. Men, i forrige uke utvidet jeg medlemskapet mitt slik at jeg i tillegg til vekter også kan delta på gruppeundervisning som aerobic, pilates, step osv. Jeg syns det lille jeg har deltatt på hittil har vært utrolig slitsomt men samtidig veldig morsomt! Det beste er mestringsfølelsen etterpå, samt å se antall forbrukte kalorier på pulsklokka :-)

Aerobic er stor sett bare på kveldstid, med unntak av lørdag og mandag. Så da blir bebis hjemme mens jeg stikker en tur ut, no problem. Husarbeid får jeg ta innimellom eller overlate til andre (ha-ha-ha, liksom), nå er det trening som gjelder.

 

Blir spennende å se om Xenicalen har noen effekt, hittil har jeg ikke merket noe, hehe. Men fytti katta, den medisinen var dyr - nesten 700 kroner for én mnds bruk...! Men, det er forhåpentligvis verdt pengene! :-)

Anyway, nå er det på tide med mer mat! :-) Ha en fin kveld..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...