Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Merket noen forandring med xenical og økt dose thytoxin?

Hvor mange kilo er det du har igjen for å nå målet ditt nå? Kris78, Tigris og jeg skal alle ned 10 kilo til, så nå er det kamp om å komme i mål her ;-) For min del er motivasjonen skikkelig på bærtur nå!! Men i morgen starter 1.rapporteringsdag, og jeg kan ikke kaste bort 1600 kroner på et kurs og ikke få noe igjen for det. Det er meg det står på nå. Blir spennede å gå over fra 1900 til 1300 kalorier om dagen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Hadde jo "visse" forhåpninger om at vekta nå kom til å RASE ned i vekt, i lynfart..!

Dengang ei, burde jo egentlig skjønt det når jeg tenker meg om..

Jeg veier riktignok 600 gram mindre i dag enn i går, så kaaaaanskje det er på riktig veg allikevel..

 

Jeg merker imidlertid ingenting til Xenicalen, så der føler jeg at pengene er litt bortkastet.. Den medisinen fungerer jo på fettinntaket og jeg har funnet ut at jeg omtrent ikke spiser fett i det hele tatt! Har øøøørlite olje i wok'enl, thats it! Ellers rører jeg omtrent ikke matvarer med fett i, forsøker å holde meg unna matvarer med en fettprosent på over 5... Jaja, vil nok merke det den dagen jeg hiver innpå med kake og slikt, det er jo en fordel! ;-)

 

På toppen av det hele har jeg blitt forkjølet - IGJEN! Nå er jeg dritlei! Her skal jeg komme meg skikkelig igang med treningen også blir jeg så syk at jeg må dra hjem fra treningsstudio pga hodepine.. Tror jeg har fått bihulebetennelse, det er noe jeg alltid pleier å få ved forkjølelsene mine. Skal vente til i morgen med å evt ringe legen, håper det går over av seg selv.

 

Troppet forøvrig opp på trening i går, skulle på poweryoga for første gang. Formen var elendig, men stappet innpå noen Ibux, for på trening dét skulle jeg!

Kom meg endelig avgårde, tråkket oppover etasjene og ble møtt med en kjempelapp om at yogaen var avlyst grunnet sykdom hos instruktøren *sukk*.. Jaja, jeg tok meg en runde på ergometersykkelen og tenkte jeg skulle trene en omgang med vekter, men måtte som sagt bare gi meg etter en halvtime. HAdde slik dunk-dunk-hodepine og den ble bare verre og verre. Ergo kom jeg meg hjem til sofaen og enda flere Ibux, en kopp glovarm te og fyr på peisen. Deilig!

 

I dag skal vi ha gruppearbeid her hjemme hos oss, og jeg vurderer å lage en kake (!) til mine gjester..! Må jo servere noe, og en kake er vel alltid populært? Jeg er den eneste som sliter med vekta, så de andre skal få spise kake til de blir blå...! Dessuten er det jo Valtenines-day så da vil resten av husholdningen sette pris på en kake til feiring...! Og kanskje et glass rødvin utpå kvelden...! ;-)

 

Ha en flott dag, alle sammen! Nå skal jeg sette igang med rydding og vasking av hus inntil besøket kommer, fordelen med å ha gruppearbeid her hos meg er at det medfører at husarbeidet blir tatt...!

 

PS. Gryvjoha; for et fantastisk resultat å ha bare 4 kilo igjen av graviditeten etter mindre enn én uke etter fødsel! *misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, har vært på legevakten og fått konstantert bihulebetennelse...! Takk for det, liksom....

Går nå på antibiotika og slimhinneløsende og nesespray, Levaxin og Xenical - kan ikke si at jeg føler meg som verdens friskeste for tiden, nei!

Så nå får jeg ikke trent på noen dager igjen, dette er håååååååååååååpløst...!

 

Vel, eller har jeg bakt boller tidligere i dag som jeg skal levere til elevene jeg har i praksisen i morgen, så det er i hvertfall i boks! Ikke dårlig, bare det...

Men, resultatet var selvsagt at jeg spiste ALTFOR mange boller selv - jeg som ikek skulle ha en eneste én... Vel, slik gikk det altså ikke..!

Ergo kommer jeg IKKE til å ha gått ned noe mer til i morgen og kanskje i noen dager til, det må jeg bare tåle når jeg eter som en hest! *sukk*

 

Anyway, nå har jeg tatt et varmt bad og nå står sengen for tur. Natti natt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig synd at du ble syk nå da ;) Håper at du blir frisk snart så du får trent litt. Ingen ting er så kjedelig som å bare måtte være inne, da blir det veldig fort at man spiser mye mer enn man burde. Men, vi satser på at du blir fort frisk og snart får se virkningen av medisinene dine.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Blææææ, så kjedelig da! Nå som du trodde du var frisk og klar for masse trening! Eneste jeg har gjort i det siste er å gå rolige trilleturer, skulle gjerne vært mer på spenst. Men, det viktigste er tross alt hva vi spiser (les: ikke spiser).

 

Har du merket noe mer virkning av medisinene, eller er du like klok?

 

Ønsker deg god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i forkjølesesmedisiner, skal jeg si dere... Føler meg ikke spesielt bra, til tross for antibiotikaen, tvert imot. Nå hoster jeg, klør i brystet og svir i halsen i tillegg, jeg er så LEI!!!

 

Men, jeg SKAL bli frisk i løpet av helgen, må bare innse at treningen i går, i dag og i morgen ikke blir noe av.. over helgen derimot, da skal jeg trene MASSE og jeg gleder meg!

Ser spesielt fram til Yoga på tirsdag, Pilates på ball på onsdag og Stepuls/pilates på torsdag! Mandag blir det vekttrening, intervalltrening på tirsdag før yogaen og fredag styrke igjen, tror jeg... Om jeg blir frisk, vel og merke - men det må da gå over de greiene her..?

 

Når det gjelder medisinene merker jeg fortsatt ikke noenting til Xenicalen, bortsett fra at jeg får vondt i magen innimellom - meeeen, det kan jo like gjerne være antibiotikaen...

Levaxinen merker jeg ingenting til ennå, selv om jeg er oppe i 100 mikrogram daglig.. Blir spennende å se om virkningen viser seg når jeg er frisk..

 

I dag har jeg ikke veid meg, men i går veide jeg 97,4 kilo igjen - akkurat som for halvannen uke siden... Guuuuuuuuuuuuuuuuud, som jeg gleder meg til å se 95-tallet og deretter 89-tallet...!

 

Målet er fortsatt bunaden i mai, men NÅ brenner det under beina mine.. Skal jeg greie det må enten medisinen virke veldig godt, eller så må jeg over på Nutrilett... Men, jeg SKAL greie det!!!! Trenger dessverre 15 kilo før den passer, men det MÅ gå....!

Forhåpentligvis renner kiloene av meg så snart jeg er frisk igjen, krysser fingrene!

 

Tenker på Gryvjoha som bare har knappe 2 kilo igjen til før-gravide-vekten sin, snakk om imponerende!!! Jeg er gul av misunnelse!

Skulle jeg - mot all formodning - bli gravid igjen, så skal målet være MAX 5 kilo i løpet av hele graviditeten. Da skal det nemlig trenes HVER dag, ikke slik som nå sist hvor jeg ikke bevegde meg de siste to mnd pga bekkenløsning... Men, det er jo uansett en utopi, siden jeg IKKE skal bli gravid igjen, ever!!

 

Nei, nå er sannelig omeletten min ferdig, ha en fin dag folkens!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kjempelenge siden jeg var innom på "Gravide og ammende". Veslejenta mi er rukket å bli 10 1/2 mnd, og jeg følte at jeg liksom ikke hørte helt til her inne lenger etter at jeg sluttet å amme. Har vært litt inne på et par andre forum, og startet min egen lille tråd på forumet "Motiver meg". Derfor ble jeg så glad da jeg tilfeldigvis tok en liten kikk her inne og så at du fremdeles er i gang med tråden din. Jeg var trofast leser hos deg i høst og fulgte med deg på oppturer og nedturer. Som en annen her inne har komentert, så skriver du veldig bra. Du er like flink til å rapportere enten det går strålende eller ikke så veldig bra. Det har vel nesten vært mest av det siste egentlig.

 

Jeg startet på GR-kurs i oktober og har nå to uker igjen av kurs 2. Har gått ned totalt 5,4 kg hittil og er sånn passelig fornøyd med det. Har stort sett stått stille på kurs 2 og det er bare helt forferdelig, så jeg skjønner deg så inderlig vel når du innimellom blir helt oppgitt over den dumme vekta.

 

Apropos vekt; du har ikke vurdert å skaffe deg en ny vekt vel? Jeg synes den du har høres noe upålitelig ut. At vekta kan endre seg litt fra morgen til kveld er jo ikke så helt uvanlig, men sånn som den skifter hos deg så kan det jo like gjerne være vekta som ikke er helt god.

 

Jeg fikk et veldig ok råd hos kurslederen min for noen uker siden om å ikke veie meg utenom hos henne. Det var vel mest for å få fokuset bort fra hva vekta viser og heller få fokus på å spise variert og ofte nok. Hos meg hjalp det veldig. Første uken var jeg veldig fokusert på at jeg spiste nok og jeg prøvde et par nye oppskrifter. Det viste seg ikke altfor mye på vekta, bar 0,2 ned, men jeg kjente på kroppen at ting skjedde. Uken etter var vekttapet 1,1 kg etter å ha stått stille i flere uker. Det var skikkelig opptur.

 

Jeg skjønner jo at du har prøvd det meste som er å prøve, men det hjalp virkelig å være mer bevisst på å prøve nye oppskrifter. Det blir fort en vane hva man spiser, og jeg vet at jeg har ikke vært veldig flink til å få i meg de fetere påleggsortene bl annet. Skal være så flink, vet du, at alt hele tiden skal være magrest mulig og det er ikke alltid like lurt. Tror kroppen kommer fortere på disse trappetrinnene da, enn når man passer på å spise lit mindre magert hele tiden. Jeg skal ikke komme med noen råd til deg, for jeg tror du har fått dem alle før og jeg beundrer deg så veldig or hva du tross alt har oppnådd. Du har jo gått ned endel kg, du har en kjempeflott jente som det virker som trives og har det bra og i tillegg til dette, så studerer du også. Det er slitsomt nok uten å ha en liten baby, det vet jeg for jeg har prøvd begge deler. Og det å studere slik du gjør, med samlinger og kanskje noe via nettet, det krever selvdisiplin til tusen. Pass på at du virkelig roser deg selv innimellom for hvor flink du er!

 

Lykke til videre. Jeg krysser fingre for at det virkelig løsner snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

hvordan går det med deg, snufsa? Er det noen ende på denne bihulebetennelsen din? Håper det!

Her i gården er det taktikkendring. Jeg har vært litt smådepressiv i det siste, ingen solskinnsbolle overhode! Så selv om jeg nå går på kurs så har jeg bestemt meg for å koble ut litt og ikke telle absolutt hver minste kalori. Ska spise sunt og bra, men har heller ikke tenkt å få verdens dårligste samvittighet hvis jeg blir tilbydt en sjokoladebit og gjør den store synden å forsyne meg! Jeg må dessuten få velge akkurat hva jeg vil ha som pålegg på brødskiva, og hva jeg vil ha til middag. Får heller justere mengden!

 

men hvordan går det med DEG og slankingen, blir du like sprø og gal som meg?? har medisinene begynt å fungere? Tror ikke det er så dumt det EliseV nevner, kan ikke bare spise magert hele tiden, så heretter skal jeg variere maten og spise både magert og fett! Hipp hurra for en liten posjon lasagne med ORDENTLIG ost :-) Unnskyld grete roede, men idag kjøpte jeg vanlig fløtemysost og vita hjertego ost (er den mager eller fet, forresten?). Heller litt mindre, og mye bedre smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever og ENDELIG er jeg ferdig med bihulebetennelsen! *kryss-i-taket¨*

 

Tusen takk for hyggelig meldinger, det var veldig morsomt å se at eliseV fortsatt er i gang, det er godt det er flere av oss.

 

Jeg har innsett at jeg aldri blir slank - så nå skal jeg slutt her inne...!

-NEEEEIDA! Selvsagt ikke!hiihihi!

 

Tvert i mot, jeg er bitt av trenings-basillen, en basille som jeg ALDRI hadde trodd jeg kom til å få stifte nærmere bekjentskap med!

Denne uken har jeg vært på steppuls med styrke, poweryoga og pilates! KJEMPEGØY!!! På de mer "rolige" treningene, som yoga og pilates, varmer jeg godt opp med enten en halvtimes sykling, eller som i dag; 20 minutter på sånn ellipsal-maskin. Har aldri greid mere enn 12 minutter på den maskinen tidligere, og i dag tok jeg 20 minutter uten problem! Så her er det merkbar fremgang på formen, hurra!

 

Men, vekten står fortsatt stille - det samme gjelder magemålet, irriterende nok!Medisinene virker nok ikke helt som de skal ennå, for jeg merker svært lite til tyroxinen. Eneste forandring er at jeg sovner raskere når jeg legger meg, og det er deilig! Ellers så merker jeg at jeg får litt løs mage (pardon my language!!) av Xenicalen når jeg spiser ting som pizza (hva, spiser du pizza nå IGJEN????) og andre ting som er fy-fy. Ganske grei indikator på at jeg har spist feil mat, men jeg måtte bare teste ut litt.

Merket ingenting til de tablettene i begynnelsen, ergo måtte jeg sjekke hvorvidt det var noe vits i dem. Og det er det!

 

Jeg har forøvrig tenkt nøyaktig som både EliseV og Solskinnsbolla! Har kjøpt inn Vita hvitost, sunne oljer og spiser det jeg har lyst på - bare for å få litt variasjon. Er så utrolig lei av å telle kalorier, og jeg merker at jeg har blitt litt for fanatisk vedrørende kaloritelling. Greit å la det ligge for en stund, for å se at jeg ikke har blitt helt avhengig.

Dessuten trenger jeg mere kalorier nå som jeg trener en del, hittil har jeg trent 2000 kalorier denne uka, altså foreløpig 10, 5 trimpoeng.

I morgen formiddag er det helsestudio med styrketrening som står på programmet, på lørdag er det steppuls med pilates. Søndag regner jeg med blir hviledag, som onsdag. Ergo kommer jeg nok opp i nesten 20 trimpoeng denne uka, og det krever litt ekstra å gå på.

Legen min anbefalte 1800-2000 kalorier for meg daglig, men om det virkelig er nødvendig kan jeg vanskelig tro..! Men, skal forsøke å spise når jeg er sulten, og spise sunt - og se om det fungerer.

Foreløpig må jeg innrømme at kostholdet kunne vært betydelig sunnere, det har vanket både potetgull og muffins denne uka! Angst! Så, slike ting blir det nå slutt på, kan ikke gi opp kostholdet nå som jeg endelig er i gang med trimmen!

 

Hehe, poweryoga var forøvrig et kapittel for seg! Jeg har aldri forsøkt yoga før, men varmet opp en stund før, i tilfelle-rottefelle..! Og jaggu var det bøyning og tøyning, jah...! Kroppen min befant seg i stillinger som umulig kan være beregnet for annet enn dukker med tøyelige ledd, jøje meg så tungt! Folk rundt meg plantet håndflatene i gulvet med strake ben, jeg måtte nesten ned i knestående for å få til det samme. MEN, merket at kroppen ble mer bevegelig ettersom timen gikk - og det var veldig morsomt og utfordrende. Gleder meg til neste tirsdag!!

 

Pilates er nesten tilsvarende, også hard trening på sitt sett, men ikke så mye balanse og tøyning som i yoga. Jeg får litt latterkrampa av meg selv innimellom, når jeg ligger på gulvet med hodet mellom beina og forsøker å komme meg opp i sittende stilling med verdigheten i behold.. Det fungerer naturligvis veldig dårlig, jeg ender stort sett med å tippe over på siden...! Jaja, andre får seg en god latter og jeg får strekt meg litt...*kremt*

 

Anyway, jeg har investert i en lekker treningstrøye fra Adidas som jeg gleder til å bruke. Den er dessverre altfor trang ennå, men jeg har den som lokkemiddel til meg selv. Den var DYR, så jeg må virkelig jobbe for å komme meg inn i den, hehe.

 

Håper humøret ditt er stigende, Solskinnsbolla! Ta livet litt mer med ro og NYT dagene. Så skal du se at ting ordner seg etterhvert :-)

 

Apropo vekten min, jeg fikk ny vekt til bursdagen min i august - en slik dyr Bosch-sak som måler alt fra vann til fettinnhold i kroppen. Ergo måler den nok korrekt, det er bare kroppen min som er dysfunksjonell! ;-)

 

Stå på videre folkens, og ha en fortsatt fin slankeuke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med innlevert oppgave og at du er blitt kvitt basiluskene dine!

Og helt utrolig gøy at du har blitt bitt av treningsbasillen.

 

Jeg har veldig tro på det du sier om å ikke tenke kcal når man skal slanke seg slik vi gjør over flere måneder. Og det er slik jeg har har funnet ut at jeg må tenke så lenge jeg skulle ned så mange kiloer og faktisk klare å holde ut! Jeg er sikker på at du klarer deg veldig bra fremover.

 

Lykke til med slankingen og de andre to oppgavene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg allerede vært på dagens treningsøkt, i dag ble det en runde med vekttrening. I tillegg tok jeg 12-minutter intervalltrening med jogging, den jeg holdt på å dø av første gangen jeg gjennomførte den. Husker at jeg såvidt greide å jogge det siste minuttet, var så sliten at jeg hadde blodsmak i munnen.

 

I dag jogget avgårde uten problemer!! da de 12 minuttene var over, tenkte jeg at jeg hadde greid det dobbelt, minst! Så da slengte jeg meg like greit over ergometersykkelen og tråkket i veg i 10 minutter der også.

 

LItt deilig at formen blir bedre, det er første gang på leeeeeenge at jeg merker forbedring! juhu!

 

Anyway, i dag ble det 571 kalorier, totalt denne uka er jeg oppe i ca 2600 kalorier... Ikke verst for en sofagris?! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare kjapt innom for å meddele at det ble trening i dag også, selv om jeg var utrolig tung i kroppen i formiddag...

 

I dag var det steppuls med pilates, og det var KNALLHARDT..! Ny instruktør (for meg) og hun var myyyye tøffere enn hun jeg har hatt før. Mye mer hopping og spretting, ikke så fornuftig trim for en med bekkenløsning kanskje, men jeg tok de litt med ro.

 

Pilates etterpå, og tilsammen ble det 800 kalorier i dag. Var helt utsultet da jeg kom hjem, selv om jeg spiste en times tid før trening. Nå har jeg slengt innpå både egg, brødskive og banan, så kroppen begynner å komme seg igjen..

 

vel, deilig å røre litt på seg - men i morgen er det hviledag! Har vært på trening 5 ganger siden mandag, og da er det nok lurt med en hviledag i morgen.

 

Ha en flott lørdag, alle sammen!

Her skal det nå støvsuges og ryddes, før jeg stikker på butikken og skaffer kveldens middag....! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

oioioi, her går det unna gitt! Blir mektig imponert! Håper du får belønningen du fortjener, du står jo på som bare det! Det føles deilig å få trent sånn som du gjør, godt for både kropp og sjel. Her i gården er det ikke mye trening, og det er kjedelig. Går jo turer og sånn, men ingenting slår en skikkelig svetteøkt, og den følelsen man har etter å være ferdig. Da smaker middagen ekstra godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være å bli bitt av trenings-basillen, som du er blitt! Jeg har ofte ønsket at den basillen skulle bite meg litt også, men hittil har den glimret med sitt fravær.

Jeg har vel mer blitt bitt av "gå-tur basillen" tenker jeg. Der er jeg litt avhengig, for jeg kjenner det godt på hele meg hvis det går noen dager og jeg ikke får gått noen tur.

 

Håper basillen har bitt seg godt fast hos deg!

 

Her i området har det kommet mye snø i det siste så skiføret er for tiden veldig bra. Jeg har fått gått noen turer de siste dagene og det er skikkelig deilig. Å gå på ski drar endel trimpoeng, fant jeg ut. Jeg prøver febrilsk å fylle dagene mine for min kjære mann har tatt med seg lille-gullet og dratt til USA for å besøke famile og blir borte til 14. mars. Skrekk og gru! Dagene går jo så sakte så jeg blir helt gal. Jeg savner henne så mye at det gjør vondt....

 

Jeg er helt sikker på at du nå fremover vil merke nedgang både på vekt og på cm rundt på kroppen. Det at du merker at formen er blitt mye bedre og du fint klarer å jogge nå, må nødvendigvis bety at du også krymper i cm og i vekt etterhvert. Det kommer til å bli så bra!

 

Stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

De siste dagene har det blitt lite trening grunnet mangel på barnevakt..! Ergelig, men ikke noe å gjøre med..

Var på steppuls/pilates lørdag, deretter fri søndag og mandag, og poweryoga på tirsdag. I går måtte jeg være hjemme igjen, og i dag er det samling for studiene.. I morgen derimot, DA blir det endelig trening igjen, takk og lov!!

 

Gikk forøvrig OPP en kilo fra i går til i dag, tror rett og slett ikke jeg tåler vanlig brød, jeg! Spiste noen skiver til suppa i går ettermiddag, og det var nok et par skiver for mye..!

Forsøker å holde meg unna brød i dag, men det er jammen ikke enkelt!

 

Begynner å bli DRITLEI og nutriletten lurer i hjørnet.. Kankskje kunne jeg rekke bunaden allikevel, da?

Har imidlertid ikke spesielt lyst til å leve på flytende og bars i flere mnd, så det får evt vente til over påske..! Et par uker på de greiene skal jeg overleve, tror jeg... Fram til da skal jeg spise fornuftig..!

 

Eller så var tulla her 7 mnd i går, tiden flyr!! Ser at jenta til Solskinnsbolla blir ETT ÅR på mandag, herregud! Syns jeg nettopp fødte og kan ikke forstå at tiden går så fort!

Skal nyte de siste mnd med fri til fulle!

 

Heldigvis begynner det å bli vår i lufta, snøen smelter og fuglene kvitrer! Dette er årstiden jeg DIGGER! Det er så deilig å kjenne at det blir varmere og lysere!!

Hesten forsvinner til helgen, han er solgt - endelig. Tror jeg kommer til å få ned stresshormonene i forbindelse med salget, det er ikke bare-bare å sjonglere hesten på toppen av alt annet.

datteren min gruer seg, men vi skal ta en tur til ridesenteret der vi skal holde til i helgen, så hun skal nok få opp humøret igjen. Hesten er uansett for liten for henne, så vi har i grunnen ikke noe valg. Det blir for dyrt å beholde ham fordi han er søt, heheh!

 

Anyway, nå er det dusj deretter lese litt før samlingen starter i ettermiddag..!

 

ha en fin dag alle sammen, vi snakkes!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Hvor lenge greier du å vente til neste gang du veier deg? Klarer du å bare veie deg èn gang i uka, eller kanskje bare annenhver dag?

 

Du har kanskje prøvd å ikke veie deg mer enn en gang i uka før, jeg husker ikke helt, men det er jo ganske tydelig at du svinger ganske mye i vekt både opp og ned fra dag til dag. Kanskje du ville slippe noe depresjon hvis du ikke ser disse svingningene hver dag? Finnes det noe særlig mer demotiverende, når man føler at man har hatt en kjempefin dag både når det gjelder trening og matinntak, så viser vekta at du går opp i forhold til dagen før? Det gjør det ikke noe enklere å la kjeksen eller muffinsen være, hvis tanken er der om "at det spiller jo ingen rolle allikevel, vekta går jo opp uansett hvor flink jeg er."

 

Jeg vet det er vanskelig å la vekta stå i fred en uke, jeg syntes vekta ropte på meg når jeg skulle prøve å ikke veie meg en hel uke. Men jeg slapp å lure på hvorfor vekta ikke viste forventet nedgang fra en dag til en annen, når jeg syntes at jeg hadde hatt en fin dag. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg fortsatt bare veier meg en gang i uken, for da lyver jeg. Men jeg klarer å la være å veie meg hver dag. Noen ganger blir det annehver dag, mens andre ganger kan det gå både tre og fire dager mellom veiingene. De siste dagene har jeg proppet meg med godteri, så nå skal jeg hvertfall ikke veie meg før om tre-fire dager. Ikke noe vits i å få det trykket inn med teskje, når jeg vet at det må være en oppgang siden sist.

 

Prøv å la være å veie deg i morgen, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hvordan går det, har du fått trent noe mer? Skulle jammen tro at du trente så bra nå at du ikke skulle gå OPP i vekt. Men det er helt sikkert bare en feil, ikke sant? Det hender jeg også går opp i vekt når jeg trener hardt, aner ikke hvorfor! Føles nesten som om musklene er "pumpet opp" når jeg skal veie meg dagen etter trening, og at jeg heller veier mindre igjen et par dager etter trening, når kroppen har fått hvilt litt.

 

Her i gården er det lite trening og mye kake for tiden, bursdager på 3.dagen i dag, og det fortsetter utover uka. Kanskje det blir nutrilett på flere etter påske! (hope not)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Hei igjen!

Lenge siden jeg har skrevet noe, dagene har gått utrolig raskt med studiesamling, praksis, salg av hest, bursdagsfeiringer og besøk og atter besøk..! Skikkelig stressa uke, egentlig - men det har gått greit nok, da.

 

Men, fortsatt samme vekta til tross for omtrent null trening..!

Ergo vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre, kanskje redusere stressnivået..?

 

Vet at en instruktør på treningsstudio hos oss har begynt på GR nå, fordi hun ikke gikk ned i vekt uansett hva og hvor mye hun trente... Nå spiser hun 6-7 måltider om dagen og går endelig ned i vekt.

Kanskje noe for meg også? I dag har jeg rukket en liten salat ved lunchtider og noen plommer på veg hjem her i stad, og nå er klokka snart 18..!

 

Skal på konfirmant-foreldre-fest i kveld, og må si at jeg GRUER meg. Det er midt i yogaen, og jeg her smertelig lyst til å snike meg ut av kirka og dra på trening i stedet..! Godt mulig jeg gjør det, kommer litt ann på settingen der. Tar med treningstøy og tar det som det kommer.

 

En venninne fikk forresten en baby i dag. Bitteliten pike på 3145 gram, som truet med å komme i seteleie, derfor ble det ks.

Alt gikk visstnok bra, og i morgen kveld blir det barselvisitt! :-) har kjøpt inn jentebabytøy for LENGE siden, så alt har vært klart til den store happeningen!

 

Min baby har begynt å krabbe så i går fikk vi oss lekegrind. Var spent på om hun ville godta å ligge i den, men foreløpig går det veldig fint. Spørs hvor lenge det varer,da .. *bank-i-bordet*

 

Vel, da må jeg hive innpå en brødskive eller to før jeg ordner hus og heim og meg selv og bebis innen konfirmantfesten... sukk-

 

Håper det går veldig bra med dere andre, jeg har ikke hatt tid til å lese innleggene deres på LENGE, men skal sette meg ned en kveld snart og lese alt som har hendt dere de siste dagene! Stå på videre!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hektisk du har det om dagen. Men du er kanskje inne på noe, om at du spiser for sjeldent. 4 hovedmåltider og 2-3 mellommåltider er vel det ideele. lær deg til å spise etter klokka. F.eks frokost klokka 8 så mellommåltid klokka 10, lunsj klokka 12, mellommåltid klokka 2el 3 middag ca klokka 5 også kveldmat klokka 8 el 9 evt en frukt i mellom der. Men dette vet du egentlig helt sikkert. For å holde fyr i ovnen må man mate den med ved.:) Kanskje du seriøst skulle vurdere ett GR kurs? Du lærer en del ting der ihvertfall. Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da har jeg forsøkt spinning for første gang på mange år!

Det var akkurat like slitsomt som jeg husket, i løpet av én time forbrant jeg 900 (!) kalorier!!!! Slå den. Fant ny max-puls, også - hele 193, ikke dårlig, hva??

 

Og *bank i bordet*, vekta har beveget seg nedover siste uka. Kanskje er det tyroxinen som endelig gir effekt? Eller kanskje Xenicalen?

jeg har i hvertfall beveget meg ned til 95,9 kilo - og det er sånn ca ned 1,5 kilo på en ukes tid! ENDELIG!!!!

Men, om det varer er jo ikke godt å si, men jeg nyter det mens jeg kan..!

Tenk om det kunne fortsatt slik, det hadde vært så utrolig deilig - jeg kan nesten ikke tro at vekta faktisk har gått ned, juhu!!

 

Målte magen og lårene i dag, og jeg har gått ned 3-4 cm rundt magen på et par-tre uker, ned to cm på lårene, ned 1,5 cm rundt overarmene, men tilsynelatende stillestående rundt hoved-biringen rundt magen.., altså hoftene...

 

Vel, siste uka har som sagt vært forferdelig hektisk, og slik fortsetter det noen uker til - men, jeg trives forsåvidt med mange baller i luften, så det går veldig greit. Savner ikke sofaen ennå, heldigvis..!

 

På søndag går turen til Sandefjord på seminar, blir spennende å se om vekta beveger seg hurtig opp igjen pga brødinntaket som gjerne er der.. Men, skal holde meg til sunn frokost, nå spiser jeg fruktsalat hver morgen - og det passer meg utmerket!

skal ha med treningstøy, slik at jeg får kjørt meg en runde hver dag, kan ikke gi opp treningen selv om man er på seminar - spesielt ikke med høyt alkoholinntak attpåtil..! De alkoholenhetene skal trimmes vekk underveis!! :-D

 

Er tilbake neste ondag kveld, så jeg rapporterer kanskje ikke før om en ukes tid, men kommer da sterkt tilbake med statusrapport!

 

PS. Når det gjelder nytt GR-kurs så tror jeg det blir helt bortkastet. Foreløpig er stoffskiftet mitt så uregjerelig at begrensninger innen matinntaket må reguleres etter dagsformen, tror jeg. Fungerer i hvertfall bra hittil, for den siste uka har jeg IKKE tenkt slanking, bare hva-vil-jeg-ha-å-spise! Ikke mye godterier, litt sjokolade i går fordi den røde uka nærmer seg (selvsagt mens jeg er på hotell, er det ikke typisk???) - men det gjorde ingen utslag takket være spinningen..

 

OG bare for å ha nevnt det; jeg kommer til å kjøpe meg SYKKELBUKSE - det minst sexy plagget på jord! Det nytter ikke sitte på spinningsykkel uten skikklig motstand i baken, jeg er så mør i bakparten i dag at jeg nesten ikke greier å sitte skikkelig.

Sist jeg hadde så vondt akkurat der, var etter forrige fødsel!! Jajaja....! ;-)

 

 

Ha en flott slankeuke alle sammen, nå må jeg sette igang med

oppgaveskriving!! :-)

 

PPS. Det BLE yoga på tirsdag, jeg stakk fra møtet før det var ferdig - og fikk endelig trent litt. Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første spinningtime sist onsdag og fikk kjempevondt bak. Nå har jeg kjøpt en sykkelsetepute med gel inni. De er helt geniale. Du bare trer den utenpå setet. Kan brukes på spinning sykkel og vanlig sykkel. Kan kjøpes i alle sportbutikker.

 

Lykke til videre med spinningen!!

Hilsen Gordita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Det var et knakende godt forslag! Innkjøp skal skje nærmeste dagene, og innen neste spinningtime, helt klart!

 

I går var jeg på årets foreløpig hardeste steppuls/styrke-intervalltrening. Trodde oppriktig at jeg kom til å kaste opp underveis, svettet sikkert flere liter.

Ny instruktør igjen og HELT forferdelig tungt!

Men, det lønner seg jo, hele 950 kalorier forsvant, tro det eller ei! 4,6 trimpoeng på én time, det er hard trening, det!

 

Nå skal jeg pakke koffert og rydde litt hus før jeg setter meg på flyet sørover. Skal tilbringe noen dager i sandefjord på seminar, og det skal bli både godt og rart å reise bort noen dager. Kommer til å savne babyen min enormt!!!!

 

Var på barselbesøk i går, endelig. Dét var en liten bebis, det. Like liten som bebisen min da hun ble født, og et par cm kortere. Hun hadde en veldig rar hodeform, kjempesmalt hode som nesten stakk ut bak - som legene antar kommer fra seteleie-stilling. Håper de har rett og at det retter seg ut etterhvert, for utover det var ungen veldig nusselig. Pussig å se hvordan ungene ligner sine foreldre, denne lignet masse på mammaen sin, men jeg kunne ikke se antydning til pappen om jeg hadde fått betaling...! Morfaren derimot, var hun KLIN lik, hhehehe!

 

Vel, nok om det - jeg må skrive ferdig innbydelser til konfirmasjon og få ferdig kofferten, jeg blir hentet om halvannen time, så klokka går...!

 

Ha en kjempefin slankeuke, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det har løsnet litt for deg igjen. Det er hvertfall flott å se at du får lagt inn så mange treningsrunder som det du gjør! :flink jente:

 

God tur til Sandefjord og lykke til med konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hørtes godt ut å reise bort noen dager, det kunne jeg også tenke meg nå, her har det vært fullt hus i 2 uker snart. Men selvfølgelig skjønner jeg også at det blir savn etter bebis, jeg må innrømme at jeg enda ikke har vært borte fra henne mer enn maks 10 timer. Det var faktisk sist torsdag, da jeg fikk bursdagsgaven min fra kjærsten - Øystein Sunde show m/middag i Oslo :-)

 

Når er konfirmasjonen da? 2 av mine tantebarn konfirmeres i år, de har vokst opp nærmest som søsken, så de skal konfirmeres samme dag og feire sammen. Så det blir tur til sunnmøre igjen både i påsken og i mai :-)

 

Jeg hadde helt dilla på spinning for noen år siden, men nå må jeg innrømme at jeg ikke er like gira. Jeg er derimot glad i å sykle ute om sommeren, gikk til innkjøp av en bra sykkel for 3 år siden. Kan anbefales! Her på østlandet virker det som om våren er i full anmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...