Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
Gjest femalia

Og to kilo tyngre igjen!!! Enda jeg var ganske forsiktig og til og med trente på tirsdag...! Jeg spiste selvsagt det jeg ble servert, stort sett - men holdt meg unna boller og annen godis som de serverte mellom måltidene..

Men, det skal tydeligvis være en umulig oppgave å gå ned i vekt, så nå er jeg nesten ved å GI OPP!

 

Men, skal ta blodprøver i morgen, endelig - så da blir det spennende å se hva legen sier.

 

Nå skal jeg akkurat til å ringe treningsstudio og trekke meg fra spinningtimen i kveld, jeg er ALTFOR sliten etter seminaret til å orke en knallhard time på sykkelen...

Kom hjem i går kveld etter en travel dag på seminar og vandring rundt omkring i Oslo sentrum i flere timer. Beina var like hovne som da jeg var høygravid, så jeg tror kroppen min roper etter litt hvile og mindre stress...

 

På seminaret var det morsomt, men jeg tror jeg begynner å bli litt bortskjemt når det kommer til underholdning.. Denne gangen var han fra DDE der, han Bjarne-karen. Han var konfransier, og var ganske morsom, men jeg kan styre min begreistring for musikken hans... I tillegg kom Guri Skanke som underholdt med noen sanger og dans, deretter var det duket for et par jeg ikke har PEILING på hvem er... Det var en veldig blond, overvektig dame og en veldig mørk fyr med rastafari-sveis som spilte opp utover natta. Angivelig var de "veldig kjente", men jeg tar det med en klypse salt siden jeg ikke hadde nubbsjans til å kjenne dem igjen fra noe sted...!

 

Anyway, underholdningen var grei men ikke megabra, for å si det slik. Det som var mest underholdende, syns jeg, det var de middelaldrene damene som - på seminar - flokket seg rundt scena og tok bilder hele tiden mens DDE-fyren var på scena. Hun ene stormet til og med opp til mikrofonene, for å få tatt bilde av seg sammen med ham...! Jeg holdt på å le meg skakk, mer patetisk oppførsel skal man jaggu lete lenger etter! greit nok at man lar seg rive med og tar noen bilder, det var nok av dem mildt sagt, MEN at man omtrent vrenger trusa framfor sine kolleger må jo være et pinlig minne i ettertid, mohahahaha!

Det hører med til historien at hun formelig kastet seg over ham da han forsøkte å forlate lokalet, og noen folk på et annet bord måtte stoppe henne!! Hallo, liksom?!?

 

Beina til Guri Skanke kunne jeg drept for, ellers er hun VELDIG mye mindre enn jeg trodde. Max 160 cm høy og MAX 45 kilo. Snakk om tynn og petit!

Glad jeg ikke var i hennes nærhet, da hadde jeg virkelig følt meg som et enormt troll!!

 

Vel, første kvelden bad på litt rødvin og Gin Tonic, men andre kvelden, - og da det EGENTLIG var festmiddag, da holdt jeg meg unna alkoholen. Jeg var såååå sliten, så jeg gikk og la meg før midnatt andre kvelden. Nok er nok, liksom.

Liker ikke være festbrems, men det er ikke spesielt underholdende at en ved bordet sovner i sofaen, heheh!

 

Det var utrolig deilig å komme hjem til babyen min igjen, savnet har vært stort. Faktisk så stort at min planlagte jobb-tur til Tyskland i slutten av april nå er avlyst for min del, jeg orker ikke en slik tur til så snart. Det kommer nok andre muligheter, når ungen er blitt større! :-)

 

Nå er det middag, ha en strålende dag alle sammen!

 

PS. Leste intervjuet på vektklubb.no ang overvekt og stoffskifte, men ble ikke mye klokere. Sendte inn spørsmål, men ble ikke plukket ut... Tror jeg skal anbefale dosering ovenfor legen selv og høre hva han sier, jeg! Kanskje det fungerer??

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

I dag våknet vi til SNØ!!!! Hva er det her, da??

Jeg skulle ut og trille tur i dag, snø var overhodet ikke bestilt!

Urck, jeg er så lei vinter og kulde, og jeg kjente humøret stige parallelt med at snøen rant vekk, men NEIDA - selvsagt skulle det ikke vare..

 

Egentlig bør jeg ikke være overrasket, det er typisk at det snør her på denne tiden. Etter at været har pirret med vår, liksom.. Takk skal du ha, jadda!

 

Jeg har dårlig samvittighet for lite trim denne uka, og burde nok vært på steppuls/pilates i formiddag. MEN, kroppen min er litt i ulage etter turen og reagerer med "tung-i -kroppen"-følelse og vann i beina. Tror jeg tar hintet og girer ned noen hakk til over helga, selv om hodet skriker ""TREN, TREN, TREN"...

 

Ellers så kjøpte vi ny sofa i går, enda en skinnsofa...! Joda,har et par fra før av og skulle nå slå til med en ny kose-sofa i stoff eller microfiber. Slik "sitte-i-hjørnet-og-lese-for-bebis", samt at ungdommen har et sted å trekke seg tilbake, i stua..! Anyway, fant en kjempefin knallrød stoffsofa, og var på nippet til å kjøpe, da vi kom til å tenke på dyra i huset.. En ting er bikkja som garantert hadde adoptert sofaen på no-time, men verre er det med katta.. Hun har en sær forkjærlighet for stoff-sofaer fordi de er såååå fine å kvesse klørne på...!

Ergo ble det ikke stoffsofa! Derimot har vi nå kjøpt en sort divan i skinn, sånn med slik liggedel i ene enden. Veldig praktisk, innbiller jeg meg..!

Så kan jeg jo slappe av på den etter treningene mine, hehehe!

 

Det er forresten utrolig stille her inne for tiden? Eller er det bare jeg som tror det? Har inntrykk av at det går mange dager før det er nye innlegg på trådene?

 

Vel, ha en fin lørdag! Jeg skal ta med hele familien til byen og bare sløve rundt noen timer. Skal bli deilig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei du!

Så artig med ny sofa! Vi har også nylig kjøpt en med liggedel i enden, i begge ender faktisk, men i "min" ende (hør her du) har den en slags vinkel og er ikke like lang. Passer bra til meg siden jeg er kort, og min kjære er lang :-)

 

Kan sikkert hende jeg er med på å gjøre forumet treeegt, jeg er ikke ivrigst for tida, får bare skylde på tida!! det har vært en del i det siste, nå er det sykdom som herjer i hjemmet, men vi er på bedringens vei alle sammen.

 

Du, det er nøyaktig 2 mnd til 17.mai, og konfirmasjon! Jeg er egentlig veldig i mot det, men har tenkt å gå til innkjøp av nutrilett shake på mandag - har tenkt å prøve å shake meg noen måltider i løpet av dagen, men spise middag som vanlig. Har ikke tenkt å nevne dette for kursledern min, huffamei, litt bortkasta penger det der. Men hun er iallefall en veldig bra kursleder, vi har jo vært borti begge deler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Dersom du går for nutrishake, er jeg pokker ta meg med! I hvertfall for noen dager, for å se om det fungerer. Kanskje det endelig gir meg litt resultater?

 

Jeg er nemlig oppe igjen til 97,5 kilo, og jeg er så lei at jeg nesten SPYR! Åssen går det med kurset ditt, mye ned så langt?

Regner ikke med at kurslederen blir entydig positiv til nutri-kur, så jeg hadde kanskje vurdert å ikke nevne noe til henne om akkurat dén saken, heheh!

 

Jeg tok nye blodprøver på fredag og da viser det seg pokker ta meg at legen min (han privatlegen til mange hundre kroner pr time) IKKE tok stoffskifte-prøve av meg da jeg var der. det eneste han tok var blodtrykk og senkning!

Hva ER det her da? jeg er jo der fordi jeg har problemer med eh..blodtrykket?? NEi, eh... infeksjon i kroppen?? NEI, hmmmm..... stoffskiftet?? JAAAAAAA!!!!

Det var en liten overraskelse, kan man si.

Greit nok at han sjekker det andre også, men da i tillegg til tyroxin, liksom..

 

Men, nå medisiner jeg meg selv! Jeg tar 150 mikrogram med levaxin hver dag, og det har jeg tenkt å gjøre en stund for å sjekke effekten. Fungerer det, så rapporterer jeg det til legen, fungerer det ikke så rapportere jeg dét. Det er jo tydlig at dersom man vil ha noe gjort, så må man gjøre det selv, til og med i slike saker...!

Satser på at jeg ikke gjør noen skade, har nå lest såpass om tyroxin at jeg føler meg på ganske trygg grunn. Dessuten kjenner jeg mange som går på mye høyere doser enn det her, og de måtte høyt opp i inntak for å kjenne effekt.

 

Men, nutrishake er jeg med på! Bytte ut middag, da eller? Greit for meg, jeg er så matlei uansett for tiden.

Nesten så jeg lurte på om jeg var gravid igjen, for her kom den røde uka veeeeeeeldig seint, nesten 14 dager over tiden. Kjente nakkehårene reise seg, tatt i betraktning at bebis fortsatt er en bebis, men ble nesten litt lei meg da jeg fikk mensen allikevel..! hhehe, sånn kan det gå. Vi får nok vente noen mnd nå og heller planlegge en evt nestemann når det passer litt bedre i forhold til jobb/studier og slikt.

 

Vel, nå er det studier og bad - i omvendt rekkefølge,hihihh! Vi snakkes, ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg har tenkt å kjøpe nutrilett i morgen, ja! Jeg har gått ned 1 kilo siden kurset startet for en måned siden. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå på bare pulver fram til påske, eller om jeg skal være litt snillere mot meg selv og spise et vanlig måltid om dagen, kanskje da middag. Tror jeg skal prøve shaken og kjenne litt på om jeg blir veldig sulten. Har jo litt med at det er godt å tygge, også. Men, jeg prøvde bunaden i stad, og det er bare å konstatere at - ja jeg mååååå skjerpe meg! Klarte ikke å puste i den, bare såvidt jeg fikk igjen knappen i livet, hvis jeg løftet bunaden helt opp under puppa :-(

 

Så du har også funnet ut at du må gjøre alt selv når det gjelder helsa di? Skal ikke påstå at alle leger er sånn, men jeg har et bestemt inntrykk av at som i alle yrker så blir leger også så rutinerte at de ikke ser på pasientene sine som annet enn forstyrrende elementer, til tider. Du føler at din egen frustrasjon ikke blir lyttet til, og tatt på alvor. Det går helt sikkert bra å prøve deg litt fram med doseringen, men det er jo litt irriterende at du skal være nødt til å gjøre det.

 

Men, da er vi klare med shakeren i morgen da eller? Jeg får ikke si noe til kurslederen min, men det er jo egentlig ikke henne jeg lurer, med tanke på at jeg har betalt for kurset. Poenget er at det er litt "flaut", det er liksom ikke "tillatt" med pulverkurer i følge GR. Jeg har jo selv dømt pulverkurer nedenom og hjem, men jeg innbiller meg at jeg trenger et kick nå, jeg er uansett ikke så dum at jeg går på kun pulver over lang tid.

 

Vet du forresten hvem som smaker best av sjokolade, jordbær og skogsbær? Sikkert like "gode" alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Nutrilett, it is!

Da springer jeg ut og kjøper bars og slik pulvergreie (urck) i dag, så starter jeg til middag, heheh!

Jeg aner ikke hvilken som smaker best, innbiller meg at de smaker omtrent like ille alle sammen, MEN - håper smaken har bedret seg siden sist jeg smakte de greiene der for 15 år siden..

 

Var forresten innom Sunnkost her forleden, og der hadde de en lavkarbo-shake. Jeg lurer litt på om jeg skal forsøke den en uke også, bare for å se om den har bedre effekt enn nutrilett. Jeg har litt troen på karbohydrater, omdanning av insulin til sukker osv, og nutrilett er jo stappet med karbohydrater..

Ser for meg én uke på nutrilett og deretter forsøke lavkarboen én ukes tid.

 

Så du kutter ut alle måltider utenom middag? Jeg hadde nesten sett for meg stikk motsatt, jeg... Er det lurest å spise middag?

I dag kutter jeg i hvertfall ut middagen, siden jeg allerede har spist frokost... *host*

 

Jeg har ikke turt å prøve bunaden, det er MILEVIS igjen til den passer. MEn, på nutrilett i 6 uker burde jo ting skje... Jeg har jo sagt meg villig til å forsøke nutrilett dersom jeg fortsatt stod på stedet hvil, så here we go!

Regner ikke med at jeg rekker bunaden uansett, men det er i det minste muligheter for at jeg kan kjøpe meg en drakt i en "normal" størrelse, og ikke i elefant-butikken.. Der er det dritdyrt og bare "kjerring-"klær. Skulle tro at de trodde at folk som er overvektige ikke liker å pynte seg og se ordentlig ut!! Makan til holdning..!

 

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal ta Xenicalen min dersom jeg går på nutrilett. Det er jo enklere å ta den til middag enn til småmåltider utover dagen, ergo gjør jeg som deg - spiser middag. Det er også det eneste måltidet hvor hele familien er samlet rundt bordet, og da er det greit å kunne spise (moderat) av samme maten.

 

Åh, kjenner at jeg er utrolig spent på resultatet allerede!!! Tenk om vi går ned?!?!

1 kilo ned på én mnd på kurs er jo utrolig skuffende, jeg kjenner følelsen. Så jeg forstår deg veldig godt ang nutriletten.

Heldigvis kan vi være to om det, slik at vi motiverer hverandre. Tror nok man trenger litt flere spark bak når menyen består av flytende greier som smaker guffe...

 

Jeg tror jeg forsøker meg på sjokoladesmak i første omgang, jordbær og vanilje har en tendens til å smake utrolig kjemisk når det er uekte saker...!

 

Nå skal jeg snart i praksis, så jeg må springe... Gleder meg hemningsløst til påske, da er jeg eeeeeendelig ferdig. Det har vært utrolig mye mer jobb med praksisen enn jeg opprinnelig hadde trodd, og i tillegg har jeg TO svære oppgaver som skal skrives nå... Huff, hakket før jeg gir opp - har en bebis her som trenger litt oppmerksomhet samt at vi skal ha konfirmasjon, så det er litt vel mye stress....

Kanskje jeg ber om permisjon fra studiene ett år, slik at jeg kan kose meg litt i permisjonstiden også, hadde væt deilig!

 

I kveld blir det kino for første gang på to-tre år! Skal se "Parfymen, og jeg gleder meg, juhu!!!! :-)

PS. Da blir det kun sukkerfri brus som kos, ingen godis! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei du! Hvordan går det med pulverkuren? Jeg må innrømme at det smaker jo helt pyton, men jeg har ikke gitt opp enda (har jo holdt på i et helt døgn, hu hei).

 

Får se hvordan dette går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Må innrømme at jeg ikke har kommet meg i gang ennå, har fortsatt ikke kommet meg på butikken for å kjøpe inn pulver (urck)..

 

En liten del av meg har lyst til å vente til neste legebesøk, og be om å få gå på Eurodietten til Lindberg i stedet, den er både lavkarbo og lavkalori, kun basert på protein, slik at man går raskt ned i vekt, a la nutrilett..

Det koster MASSE penger, men tror det kan være verdt et forsøk...

 

Jeg er uansett så kvalm og forferdelig matlei for tiden, så jeg kan gjerne leve på pulver, men blir samtidig enda mer kvalm ved tanken... (er IKKE gravid, altså!)

Lurer på om det kan være Xenicalen som gjør meg så uvel, men nå tar jeg bare den et par ganger pr dag, og kan ikke tro at den plutselig kan ha en slik effekt?

 

Nå våknet bebis, skriver mer senere!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere to nutri slankere,:) det er jo ingen vaarig løsning. ja man går fort ned, men sannelig går man fort opp igjen også. Gikk på cambridge engang, raste ned 12 kilo på 4-5 uker. Å vet dere hva jeg brukte 3 uker på å gå de opp igjen...Men skal dere nå først gjøre dette. så sats på NOKADIETTEN i stede, den smaker ihvertfall bedre enn nutrilett. Man får kjøpt den på helsekost forretning.

Lykke til med det dere begynner med, så får vi håpe at "gevinsten" står til innsatsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jeg har ennå ikke kommet meg i gang med pulverkur, jeg...!

Snakket med min stefar, som er lege, og han mente at stoffskiftet og forbrenningen min kom til å bli enda verre etter en slik kur, med tanke hvor fucket opp det er nå (unnskyld uttrykket,...)

 

Ergo er jeg atter igjen i gang med GR...! Har jo tross alt ikke forsøkt GR samtidig med en slikt tyroxin-inntak som jeg har nå! Kanskje det hjelper...?!

 

Jeg skal i hvertfall være standhaftig, likens som Solskinnsbolla på sin kur, til konfirmasjonen 6 mai.

Men, bunaden som jeg har drømt om, kan jeg bare glemme. Prøvde den her forleden, og det var en GEDIGEN nedtur! Den var ikke "for trang", jeg fikk ikke engang endene på vesten til å møtes, uansett hvor hardt jeg dro!

Herregud, så diger jeg er nå! Det var et sjokk å se, faktisk - for nå har jeg skaffet meg klær som passer meg i min nåværende størrelse, og da glemmer man fort hvor stor man egentlig er. Skummelt med behagelige klær, det skal jeg bare ha sagt!!

Så, konfirmasjonen må skje uten at jeg har på meg bunaden min, dessverre.

MEN, jeg skal ikke la det ødelegge dagen, det er helt klart. Jeg skal nå ut og shoppe meg en ny kjole eller en drakt, som kan passe til dagen.

 

Så skal jeg sette igang med trening igjen på mandag. Kroppen min var utslitt etter turen til Sandefjord, jeg hadde ankler så tykke som tømmerstokker. Måtte til og med avlyse noen timer med praksis på skolen, siden jeg nesten ikke greide å gå på føttene!

Så jeg har latt trening være trening uten meg, og tatt det med ro i stedet. Tror kroppen min reagerer veldig fysisk på psykisk stress, og jeg tåler åpenbart ikke i nærheten av det jeg gjorde tidligere.

Bare et lite seminar ble jeg sliten av nå, hva blir det neste....?? *sukk*

 

Anyway, det er utrolig flott vær her i dag, akkurat som i går. Da trillet vi laaaang tur til byen og gikk rundt i timesvis. Bebis var i strålende humør og smilte til alle hun møtte. Tror hun må være den mest sosiale babyen jeg noensinne har sett, er sååååå glad i folk. Nesten skummelt dersom det fortsetter når hun blir større....!

 

Vel, ha en flott slankehelg! Her blir det godtefri - og det skal fortsette helt til mai. Påsken skal benyttes til å skrive, bebis og jeg blir hjemme mens resten av gjengen reiser på hytta. Orker ikke drasse med bebis på hyttetur når det innebærer én meter snø og en innesnødd hytte. Koselig etter en dag eller to, men jeg blir heller her. Må uansett skrive oppgave...!

Fordelen er at jeg selv kan bestemme alle måltider, og holde meg unna fristelsene som vanligvis oppstår på slike hytteturer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du gjør lurt i å høre på ste-faren din. Det raserer det meste fra forbrenning til å komme seg på do på en normal måte. Så du får nok heller satse på en fornuftig, men varig vekt nedgang. Har jo skjønt det at du tror de fleste klærne på stormote butikk er bare ræva, men det stemmer ikke helt. Kjøpte meg en drakt ifjor til min sønns konfirmasjon , å den er kjempe stilig. Lyse grå.Jakka er kledelig kort og buksa har vide bein . Så på motepolitiet, ei som var omtrent som meg i høyde(163) og størrelse , å de sa at hun skulle være sånn kledd som min drakt. Lange bukser gjør at man ser lengere ut, mens litt korte jakker gjør at man ser slankere ut. Å kjøp deg ihvertfall ikke klær som egentlig ser litt for store ut, det gjør at man bare ser enda værre ut. På nettsidene til landsforeningen for overvektige ligger det en link til klær , både norske, utenlandske og nett butikker. En del er jo sykt store ting fra USA, men en del fine ting også spesielt danske merker. Dette var bare noen tips, hvis du syns jeg bryr meg med ting jeg ikke har noe med, så si ifra. Tåler det. Lykke til med kles kjøp ihvertfall, å ikke glem at det kommer veldig an på hvordan holdning man har. Sier man til seg selv at man ser bra ut, retter ryggen og smiler selvsikkert da ser ikke folk så mye på hvordan man ser ut, men heller hvordan man oppfører seg, å de tenker jøss så flott hun er. Hun kledde sannelig å få ett barn til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Tusen takk skal du ha for både gode klestips og utmerket selvtillits-metode!!

Tror sannelig jeg skal følge dem, altså!! :-)

Her i byen har vi bare én butikk beregnet for store damer og jeg tror ikke de klærne passer til folk under 70...! Det er utrolig mye kjedelig der, men selvsagt finnes det enkelte unntak - fant jo antrekk til dåpen i høst der! heheh..!

 

I går fant jeg faktisk klær til konfimrasjonen på H&M! Det hadde jeg ikke trodd! Fant grått/hvitt skjørt i str 46 som satt som et skudd, en glinsende lysegrå topp og en hvit, relativt kort dressjakke. Nå mangler jeg bare lysegråe sko og en matchende veske!

Ble så glad, for hele antrekket kostet under 1000 kroner. Dressjakka kjøpte jeg ikke på Hennes men på Cubus, den kostet litt men kan brukes til ALT hele sommeren. Kjekt å ha!! :-)

 

Ellers så var jeg på fest i går! Første venninnefest på lange tider, og det er synd å måtte si at det var GØRRKJEDELIG! Er en venninnegjeng av en venninne av meg, om dere skjønner - og de er så satte og trivielle at jeg blir helt matt!

De snakket om sopp i flere timer, og det er ikke direkte "my cup of tea", for å si det forsiktig...

Ellers var det høylytte diskusjoner om hvorvidt min venninne skulle akseptere steindyre gaver fra en beundrer som hun ikke akter å være mer enn en venn med... Hun fikk digitalt kamera til jul og MC-jakke nå, og tar imot uten skupler. Stakkars mannen har sittet på gjerdet i to ÅR nå og håper stadig på et gjennombrudd, mens jeg har inntrykk av at hun beholder ham på gress kun på grunn av hans spandable side...!

Jeg irriterer meg litt over slike ting, jeg - men forsøker å holde kjeft om det... Men, jeg syns jo hun burde bestemme seg før hun lopper ham for alt han har av kroner, han er nemlig arbeidsledig student og har DÅRLIG råd...!

 

Nei, så jeg drakk opp vinen min, spiste to stykker med pizza og fem flak med potetgull, før jeg bestilte taxi og dro hjem. De andre skulle videre ut på byen, men jeg har en bebis som våkner kl. 0630, så det var uaktuelt for meg. Var i seng kl 02, så jeg er litt småtrøtt i dag...

 

Men, skal ikke klage - det var jo kjekt å komme seg ut av huset en lørsdagskveld, da!! :-)

 

 

Nå er det søndag og snart kommer en venninne på besøk! Er nydelig vær, så her skal vi ut og nyte våren! Ha en fin søndag, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempe bra at du fant deg klær femilia:) Du kommer til å bli så sneisen så:) var litt synd at venninne kvelden din skulle bli sååå kjedelig, men noen ganger blir det bare sånn. Å jeg er enig med deg ang denne vennen til venninna di. Si ifra så han heller kan bruke pengene på seg selv enn på henne. Er jo litt dumt at hun lar han gjøre dette når han nesten ikke har penger. Men, men en dag så kanskje hun skjønner det. Ha en fortsatt fin søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Herregud for et VÆR!!! Helt utrolig, nydelig, fantastisk vårvær! Det har vært så deilig!

Har trillet tur mange ganger i dag, og har nytt hver meter, og det har vært oppe i 14 grader ute, nesten ikke til å tro, ahhhh!

 

Ellers føler jeg meg ganske motivert for GR utover uka, har ikke lyst på sjokolade nå, og det tror jeg er et godt tegn...!

 

Må bare fortelle; lille tulla mi som snart er 8 mnd gammel, hun satte seg opp på egen hånd i dag, for første gang! I tillegg danser hun mens hun ligger,samtidig som hun ler høyt, hiihihh!

Hun er bare DEILIG, det må jeg si! Tenk så heldige vi er som har friske og sunne unger?! Herregud, må bare takke høyere makter for en slik gave!

 

 

Vel, nå har det passert 4000 treff på dagboka mi, det er jo "en del", kan man si..! Nesten så jeg får litt prestasjonsangst..! kanskje på tide Å GÅ NED I VEKT???

Skal øke innsatsen i morgen, da er det endelig trening igjen, juhu!!! Bikini, here I come!!! ( i hvertfall til NESTE sommer....) :-)

 

ha en flott kveld!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Hvor ble det av treningsmotivasjonen og treningsgleden min, mon tro?

Har ikke trent på snart to uker, har vært så trøtt og sliten i kroppen at jeg ikke har vært i nærheten av nok overskudd...

Hadde store planer i dag, men det ble med lang trilletur i stedet. Det har vært flott vær her i dag også, og det må nytes mens det kan..!

 

Ellers så veide jeg meg i dag, og ble gledelig overrasket! Til tross for pizza og masse hvitvin på lørdag, er jeg nå nede i 96,8 kilo. På torsdag (eller onsdag) veide jeg faktisk 98,5 og dersom det nå endelig løsner, da hyler jeg høyt av glede!

Kanskje er det stoffskiftet som eeeeeeendelig har kommet i gang igjen etter fødselen, i kombinasjon med GR? Jeg ligger opp mot 1500 kalorier pr dag, som holder meg mett hele dagen.

 

I dag har vi hatt middagsgjester, og jeg var flink som bare forsynte meg én gang og som stod over isen til dessert! ;-)

Men, fikk tilbud om å være med på trening nå i kveld, og jeg orket ikke tanken engang.

Tvert i mot tror jeg at jeg skal legge meg snart, er allerede stuptrøtt, jeg! Klokka er jo allerede over 20, heheh...

 

Håper det går bra med kuren til Solskinnsbolla, jeg er veldig spent på ukesresultatet!!! Gi lyd, da! :-)

 

Hadetpåbadet, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

her er jeg veitu!!! Jeg har svart deg litt på sida mi, men det går helt greit med meg. det går fint nedover, gjorde iallefall det før helga, da vi fikk middagsgjester. Jeg gikk ned litt over en kilo fra mandag til fredag. Grudde meg forferdelig til å trekke visdomstanna mi i dag (noe som egenlig ikke var ille i det hele tatt - NÅ er det vondt derimot), derfor ble gårsdagen litt dårlig, og i kveld har jeg supa i meg litt lettspiselig dessert - pga tannasomikkeerderlenger, selvsagt ;-) Så nå er nok vekta gått litt opp igjen.

 

Måtte le da jeg leste om festen du var på :-) Godt å høre at det er flere som har rare veninner, hehehe.

 

Det er klart at man mister treningsiveren fra tid til annen, særlig når været er så nydelig som nå! Men det er jo kjempefint å gå lange turer også, man må jo ikke på et treningsstudio hver uke heller!! Du får nok tilbake den motivasjonen.

 

Nei nå skal jeg ta med "tanna" mi og et par paracet og legge meg på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

I dag viste vekta 95,9 kilo - det vil si 2,6 kilo ned på ca én uke! Og det uten trening! nesten så jeg ikke tror det...!

Har riktignok gått lange, rolig turer med bebis hver dag den siste uka - det har vært så utrolig deilig vær, så turene har vært minst like mye for sinnet som for kroppen. Er så deilig å være ute nå som våren kommer, beste årstiden uten tvil!!

 

Kan det være så fantastisk at det nå ENDELIG løsner?? Kan vet være mulig?

Tenk om kroppen min faktisk gir fra seg fettet, 8 mnd etter fødselen?!

Syns det er litt merkelig at jeg går ned nå som jeg ikke er på trening, men kanskje er det slik at kroppen min faktisk er litt sliten og trenger mer ro? Har antageligvis stresset noe de siste mnd, og jeg har i grunnen begynt å innse at kroppen min reagerer mer enn jeg opprinnelig har trodd.

 

Mindre stress og MYE mer tyroxin, det gjør susen!!

Er nå oppe i 150 mikrogram pr dag - selvmedisinering. skal til legen mandag, blir spennende å høre om han kjefter mye på meg... Men, jeg orker ikke vente lenger på å gå ned i vekt, så han får si hva pokker han vil, heheh!

 

Tulla var 8 mnd i går, og nå står hun på alle fire - klar som et egg for å krabbe, mangler bare det aller siste. Hun fyker framover ved å ake med hendene, men regner med at tempoet øker når hun krabber skikkelig.. Utrolig deilig med slike bebiser, får lyst til å spise dem opp! Men, det skal jeg selvsagt unnå, kan jo ikke legge på meg nå som jeg endelig går litt ned i vekt, hihihiii..! ;-)

 

I dag er det ny studiesamling, jeg er på veg ut døra om få strakser. Gruer meg som et uvær til forelesningene, de pleier å være uholdbart kjedelige! Men, shoppingen gleder jeg meg til, skal handle inn MASSE sko i dag. Håper inderlig de har et par hvit småpene sko med lav hæl, som jeg kan ha til konfirmasjonen...!

 

*tenke, tenke* - dersom jeg går ned ca en kilo pr uke fram til konfirmasjonen, så veier jeg ca 5,5 kilo mindre til da - da er jeg nede i 90,4 kilo. DA begynner det å ligne på noe, og klærne vil sitte MYE penere! Meeeeen, tør ikke håpe for mye - skal imidlertid holde meg VELDIG til kuren, max 1500 kcal pr dag, IKKE hvitt brød (har ikke spist en brødskive på over en uke!) og ikke spise store måltider sent på kvelden.

tror det kan være nøkkelen min, at jeg i tillegg til å passe meg for sukker og godis, ikke spiser hvitt mel daglig, og at jeg sørger for å spise hver 3. time hele dagen. Det har jeg gjort sist uke, og hittil har det fungert bra!!

 

Har nesten glemt å ta Xenicalen min enkelte dager, så jeg har ikke tatt mer enn 1/5 av det jeg egentlig SKAL ta, men jeg har uansett spist så lite fett at det har ikke hatt noen betydning, tror jeg.

Heheh, det minner meg om "festen" sist lørdag, hvor det var en dame som hade lagt på seg en hel del, hun hadde forsøkt Xenical sa hun. Men, hun gikk ikke på do en eneste gang, til tross for at hun stappet innpå flere hver dag. Så viste det seg at hun tok pillene mellom måltidene, slik at de ikke fikk noen effekt på matinntaket. Hun trodde det var avføringstabletter, og da setter jeg et STORT spørsmålstegn ved legen hennes - hvor lite har hun blitt informert på forhånd når hun vet SÅ lite?!

Men, heldigvis ikke mitt problem, og det er jeg VELDIG glad for!

 

Nei, nå må jeg sette igang og pakke, tenkte jeg skulle skrive noen linjer på oppgaven før jeg drar, også... *sukk*

 

Kryss fingrene for at jeg fortsetter å redusere vekta, folkens! Tenk om dere endelig kan øyne muligheten for å bli kvitt meg her inne, fortsetter det slik har jeg bare 25,9 kilo igjen, yay....! Burde jo rekke det til jul, om ikke annet...!

 

Ha en flott vårdag, alle sammen! Jeg er tilbake i løpet av helga :-)

 

PS. Solskinnsbolla - åssen har det gått denne uka? Fortsetter vekttapet????? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

wow, gratulerer med toppen resultat! Det var vel ok nå, tenker jeg :-) Jeg har veiedag i morgen, og selv om jeg har ligget på lavt inntak i flere dager, har jeg en følelse av at de 2-3 dagene med høyere inntak har gjort at resultatet uteblir. Men jeg skal gi deg en rapport! I morgen reiser vi til sunnmøre for å være der i påsken, og jeg vil tro at jeg ikke kommer til å være så sosial på pc fronten. Men jeg lover å titte innom. Påskeharen kommer nok til å legge et lite egg i fanget mitt, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å klare meg gjennom påsken uten oppgang. Bunad i mai, forhåpentligvis!!

 

Så morsomt med vesletulla da! Min lille engel er høyt og lavt, det "mangler" bare at hun begynner å gå nå. Derfor blir innleggene mine kanskje færre og kortere ;-) På kveldstid er jeg ganske pumpa, og må rydde og ordne til en ny dag.

 

Jeg skal prøve å få inn ukesresultatet i morgen, men ønsker deg her og nå en solrik og deilig påske! Håper det fine været holder seg hele uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da!

PS! Kan det ha noe med at du ikke har trent så mye? At når du trener mer, så spiser du ikke nok?

 

Ha hvertfall en riktig GOD PÅSKE

og gratulerer med nedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da er jeg tilbake fra studiesamling, og det er med stolthet jeg kan erklære at jeg ikke smakte en eneste bit med verken sjokolade eller usunne saker på turen!

Men, jeg spiste et sånn stykke med foccacia-brød, og det fikk jeg megavondt i magen av! magen var oppblåst og helt uregjerlig i hele går, etter at jeg spiste brødet på torsdag ettermiddag.

Ergo skal jeg få legen til å sjekke om jeg ikke tåler hvetemel eller noe slikt, når jeg skal dit på mandag. Vet jo aldri, og det er jo greit å få sjekket det.

 

Jeg skal som sagt være mye alene hjemme i påska og målet er at jeg ikke skal legge på meg et eneste gram igjen. Har ikke turt å gå på vekta etter jeg kom hjem, men tror også at jeg skal veie meg én gang i uka i stedet for hver eneste dag. Blir litt for fokusert på vekta, og det kan umulig være sunt..

Skal holde meg unna godis og snacks, det blir verre med vin - får et par venninner på besøk - og det pleier å bli mye vin! Men, koselig det så lenge jeg er flink med resten.

Så bra vær som det er her, så blir det mye turgåing også. Skal få låne bæremeis av en venninne, og det gleder jeg meg til. Da skal vi på tur, med bebis på ryggen. tror hun vil like det, hun som er så glad i at det skjer noe rundt henne.

 

Men, nå MÅ jeg sette igang med oppgaven min! Og når jeg endelig er ferdig med den, så skal jeg pindø skrive enda en.

Hadde samtale med studieleder på samlinga, og da benyttet jeg anledning til å klage på den ene fordrageren vår. Han prater KUN om seg selv og om hvor fantastisk flink han er og har vært, vi lærer ikke en dritt fra ham. Irriterer meg at forelesningen med ham er obligatoriske, hadde lært mer ved å lese selv - MYE mer!. Kan ikke skjønne hvordan slike folk faktisk greier å tro at de er noen slags genier, men det gjør de.

Det verste er at selv om alle klager på ham mens vi snakker sammen, var det INGEN som hadde nevnt problemet før meg! Vi snakker her om voksne mennesker som ikke TØR å nevne noe, hallo??

Pussig at voksne, velutdannede mennesker kan være så feige, men-men..!

 

ANYWAY, nå kommer sola inn vinduet her og jeg ser snart ikke skjermen..! Ergo må jeg sette igang med noe fornuftig, så dere får ha det bra så lenge!

 

Krysser fingrene for at alle får en strålende påske, ha en flott ferietid!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en deilig påskeferie, selv om du skal være hjemme og skrive oppgave!

Håper også at vektnedgangen din endelig kommer. Er det noen som fortjener resultat etter iherdig innsats, så må det jo være deg. Jeg følger med på hvordan det går med deg, vet du.

 

I går var det 1-års dagen til mitt lille gull! Ett år som har gått utrolig fort. Hun begynte å gå forrige lørdag, og utviklingen har gått som en vind så nå er det nesten så hun løper.

 

Jeg sliter med å gå ned mine ønskede kg. Veier i dag faktisk 3 kg mer enn det jeg gjorde for et år siden etter fødselen. Ganske deprimerende. Men nå er det vår og da er det tid for en ny vår for meg også, så jeg gir meg ikke.

 

Vi skal klare å gå ned de kg vi ønsker, på en eller annen måte!

 

Hva er det egentlig du studerer? Og ved hvilken høgskole hører du til?

Jeg vet at du bor i Ålesund traktene, og lurer veldig på hvor du drar... Nysgjerrig som få, vet du. Jeg studerte deltid og nettbasert ved Høgskolen i Sogn og Fjordane for noen år side, tok lærerskolen på det viset. Veldig kjekt når man har familie og jobb.

Uansett. Lykke til med oppgavene dine! Husk å nyte finværet til å trille turer med godjenta di da, og ta noen pauser fra skrivingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jaja, så ble det godis på meg denne påsken allikevel..

Har fått masse påskebesøk, og noe må vi jo servere og i tillegg har samtlige venner med seg godterier når de kommer hit på besøk. Hmm, kanskje de tror at de MÅ ha med seg godterier hit? Pussig i grunnen, siden de aller, aller fleste godt kjenner til slankeproblemene mine... Skulle tro at FRUKT hadde vært en bedre vertinnegave da? Eller er jeg bare sær?

 

MEN, nå reiser resten av familien i dag, så jeg og bebis blir alene hjemme. Det blir stille og tomt, tror jeg - lenge siden vi har vært helt alene i huset. Men, skal forsøke å benytte kveldene, slik at jeg får skrevet ferdig oppgaven min.

Det stritter i hele meg når det gjelder oppgaven, pga undervisningsopplegget høgskolen i Volda har lagt for en dag (det er der jeg tar viderutdannelsen min). De presser på oss TRE oppgaver i vårsemesteret, mens vi hadde ingenting på høsten. Blir spenndende å se hvordan det blir til høsten igjen, men noe sier meg at opplegget blir like elendig.

jeg spurte studieleder hvordan opplegget var for de som ikke tok utdannelsen på deltid, og da viste det seg at vi har like mye oppgaver og slikt i år som de har på hele utdannelsen sin! Det syns jeg er utrolig dårlig, for det heter seg jo at en deltidsutdannelse skal fordele arbeidet utover dobbelt så lang tid som fulltidsutdannelsen!

At studieveilederen bruker unnskyldningen om at "dere har jo fått et par ukers utsettelse på den ene oppgaven" (slik at de ikke skal leveres inn SAMME dag), det syns jeg ærlig talt ikke er bra nok!

 

Argh, unnskyld utbruddet, men jeg er så irritert på de greiene der. Det er så patetisk lagt opp at man skulle ikke tro de hadde organisert undervisning før i det hele tatt. I tillegg er den ene foreleseren vår "såååå flink", han bare forteller om seg selv, egne valg, lærebøkene han har skrevet og hvorfor han kom til å skrive lærebøker, tidligere jobber etc, etc - i stedet for å snakke om det han egentlig skal snakke om. Ganske håpløst, så jeg gleder meg VELDIG til å bli ferdig med de greiene her!

 

ANYWAY, åssen har dere det i påska, folkens?

Hittil kan jeg oppsummere for eget vedkommende:

treningsrunder = 0

godisenheter hittil = 100 (minst)

alkoholenheter = halv flaske rødvin

usunn mat-enheter = svært få

turer = 1¨

antall dager med finvær = 1 (+ i dag, ser det ut til!)

 

Når jeg ser elendigheten på trykk gir det litt spark bak, håper jeg. det blir i hvertfall ikke mer godis heretter, nå er det faen ta meg slutt! Jeg skjønner og begriper ikke hvordan det er mulig å stappe innpå den ene sjokoladebiten etter den andre, når jeg VET hvor mye det stagnerer vekttapet mitt. Så heretter er det SLUTT!!!

 

Fikk forresten besøk av en vennine, som jeg delte en flaske rødvin med her forleden. Joda, hun har blitt ENDA tynnere siden sist, trener flere ganger i uka og spiser sunt. Har verken mann eller barn, så hun kan bruke all energi på seg selv - og jeg må bare innrømme at jeg skulle gitt mye for å se ut som henne. Hun er en skikkelig femme fatale, med innovermage og store pupper!

Men, hun røyker MASSE i motsetning til meg som ikke røyker i det hele tatt. Det er nok mye av forklaringen på hvordan hun greier å holde seg så slank hele tiden. sukk, misunner henne den kroppen, altså! Har som mål å få nesten slik innovermage som henne! (haha, liksom..)

 

Forresten, legebesøket gikk bra. Han godkjente egenmedisineringen min av tyroxin, inntil videre. Ble tappet for masse blod, her skal det kartlegges både intoleranse ovenfor mat, melk og slikt og alle mulig hormoner i blodet blir testet. Så kanskje finner de ut at det ikke er stoffskiftet mitt som er hovedproblemet, men bare en bieffekt? Håper det!

 

Vel, da er det bare å sette igang med å pakke familien ut av huset, dessuten våknet nettopp min lille, vakre baby :-)

 

GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære femilia, venninna di er ikke slank fordi hun røyker. Dette vet jeg som tidligere røyker. Man går ikke ned av å røyke!!!! Så det er nok heller det at hun er så uheldig at hun ikke har andre enn seg selv. Ikke mann eller to barn å ta hensyn til. Stakkers henne og lucky you, for du er jo så rik med din familie. Kanskje hun misunner deg? Hørtes veldig teit ut dette lære opplegget ditt. Håper det blir bedre til høsten igjen. Du får ha en god påske:) Klemz fra rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...