Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Huff da, ikke noe gøy å være syk! Håper du snart kommer på bedringens vei! Det er lov å synes litt synd på seg selv i sånne situasjoner, dessuten tror jeg at det er sånn at kaloriene ikke tas opp på samme måten når man er syk.......neida, men bruk energien på å bli frisk du, så tenker jeg du kommer på tur igjen snart!

 

Du får få noen rundt deg til å lage en deilig suppe, eller så er det noe som heter confecta kakao eller noe sånt med nesten ingen kalorier. Hvis den såre halsen har behov for litt avkjøling, så er dream yoghurt is et godt tips - det er jo LITT mindre kalorier iallefall i vaniljeutgaven.

 

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Det er ikke mye gøy å være syk!!!! Du får pleie deg slev og ta livet med ro! Slankingen kan du tenke på siden.... Det er rart som du sier hvor fort en blir vant til den usunne livsstilen! Jeg er akkurat slik som deg - dersom noe er trist og leit, eller jeg ikke føler meg bra, så tyr jeg lett til det usunne... Trøster meg! JEg gjorde det særlig mye før dersom mannen min ikke var hjemme. Da skulle jeg kompensere med snop!

 

God bedring og kom snart tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjekt at noen syns synd på en syk stakkar.. Her i huset er det ikke mye sympati, merkelig nok. Noen andre jeg kjenner blir VELDIG syk bare vedkommende har en lett hoste og svakt snev av feber *kremt*, hehhe..!

 

Er heldigvis mye bedre i dag, så formen er stigende. Er i gang med GR igjen og registrering av matinntaket. Ble GR-kost i går også, heldigvis - så i morgen tror jeg at jeg skal veie meg igjen.

 

Fortalte jeg forresten av min mor på 66 år har begynt på GR, hun også? Og hun går en times hard tur hver eneste dag, uansett vær. Den dama har en syk viljestyrke og gir seg overhodet ikke uansett om det hagler tennisballer! Hun gikk ned 1,2 kilo første uke, så det er jo et kjemperesultat!!

Hun sverget tidligere til antikarbo, hun også - men har nå kommet fram til at hun også må ha et forhold til mat hun kan leve med.

 

Jeg ligner nok veldig på henne når det gjelder mat (og det meste ellers, har jeg kommet fram til etterhvert..), for hun også har et vanvittig anlegg for å legge på seg.. Kiloen hopper på kroppen dersom hun bare nærmer seg sjokoladedisken, akkurat som hos meg...

Hun levde tidligere på et HALVT knekkebrød til frokost og en halvt til lunch, deretter spiste hun minimalt med middag. Hun spiste INGENTING annet, med unntak av et eple i ny og ne. Tenk det latterlige kaloriinntaket, da!!? Og da var hun i full jobb som sykepleier...! Godt gjort at hun greide å holde seg på beina..

Men, i den tiden var hun meget slank, kun 60 cm rundt livet! Dit kommer aldri jeg....

 

Anyway, i dag er det den store vaske-klær-dagen! Eldstedatter skal på konfirmantleir til helgen og jeg skal på studiesamling torsdag/fredag, så her må det fikses og ordnes..! Jeg reiser fra hus, heim, mann og barn - og skal NYTE den ene natta jeg kan sove! :-D

Skal være flink til å ta med meg mat, for ellers har jeg altfor lett til å ty til Peppes som ligger like ved hybelen jeg skal låne... Det er ingen unnskyldning, for hybelen er utstyrt med kjøleskap, så jeg skal ta med frokostblanding, melk og brød samt syltetøy! Middag får jeg ta på Moa-senteret, regner meg at det finnes en plass som serverer noe sunt der...

 

Nå skal jeg vaske, ha en flott dag alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har også kastet seg med på Grete Roede! Eller, hun skriver ikke dagbok etc, men er helt nøye på hva hun har i seg...nesten litt for nøye synes jeg. Sitat: "I dag har jeg bare spist 2 skiver og et eple..." Hun jobber som lærer og springer rundt dagen lang (sikkert litt alla din mor som var sykepleier) Mamma har en vilje av stål og blir nok ei slank liten dame om ikke så altfor lenge!

 

Velkommen tilbake til G.R da! Der er rart hvor syke det "svake kjønn" blir...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt morsomt at våre mødre begge har kastet seg på GR-bølgen!

For min del tilbringer vi såpass mye tid sammen på dagtid nå, siden jeg er hjemme med bebis foreløpig og hun ble pensjonist i desember - så det er veldig greit at vi har de samme begrensningene når det gjelder mat.

Min mor bruker heller ikke dagboken verken her eller i boka hun har overtatt etter meg, men er VELDIG nøye på hva hun har i seg..! Hun kan også være litt for nøye av og til, men det gir jo resultater..! :-)

Nå spiser vi GR-lunch sammen et par ganger i uka, for jeg overlater bebis til henne når jeg skal trene.

 

Apropo dét, jeg har ikke trent siden fredag og har verdens dårligste samvittighet... Men, jeg kan jo ikke trene mens jeg er syk heller! Skal se om jeg får tatt meg en tur på treningsstudio i morgen, slik at jeg brenner av noen kalorier før studiesamlingen.

 

Har forøvrig fått tilbakemelding på blodprøvene jeg tok forrige uke! Måtte doble dosen med tyroxin, stoffskiftet mitt er fortsatt altfor lavt! Skal ta nye prøver om 4-5 uker, blir spennede å se om jeg må ytterligere opp i dose..

Forhåpentligvis har det effekt på vekta, kryss fingrene!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg! Det er ikke noe moro med sykdom, hilsen hun som hoster og snørrer! :D

 

Så hyggelig at du har fått med deg moren din på GR. Det blir vel likt som Kris78 har fått med seg sitt tantebarn. Jeg har ingen som er så tjukk at de trenger GR i min nærheten. Kun min bror, men han kommer nok aldri i livet til å gå på kurs. Så da er det godt å ha dere her inne.

 

Håper du snart har funnet rette dose på tyroxinet og at vekten din kommer rett vei (nedover). Det kan være derfor du har stagnert på vekten i perioder.

 

Velkommen tilbake til GR forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hvordan er formen i dag? Bra at de finner ut om stoffskiftet ditt da, får håpe du nærmer deg rett dose nå.

 

Når det gjelder mødre så er vel moren min en av de som har fulgt GR i alle år, gjennom bølgedaler. Når hun tok kurs for første gang var det ikke lov å spise makrell i tomat, det var altfor fett! Det bestod for det meste i grønnsakssuppe og knekkebrød med tomat på. Heldigvis har kunnskapene om slanking og sunt kosthold forandret seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag, etter å ha levd veldig GR-aktig fra og med søndag. Torsdag var det pizza og fredag var det smågodt.. og det fortsatte på lørdag..

MEN, jeg syns ikke jeg fortjener å gå opp 1,5 KILO igjen av den grunn!?

 

Har innsett at det eneste som har fått meg ned i vekt siden nyttår, er TRENINGEN... Det er helt ekstremt, jeg må altså trene 3-4 ganger pr uke samt gå tur minst annenhver dag for å gå ned i vekt... Jeg må ligge på ca 14 trimepoeng pr uke dersom GR-kuren skal ha noen som helst effekt. Jaja, slik er livet...

Og nå som jeg har vært syk så har jeg ikke rørt meg av flekken, samt at jeg har hatt TRE utskeielser siste uka...

ALTSÅ; i dag suger absolutt alt, for på toppen av det hele er jeg SULTEN!!!! Jeg har lyst på mange digre brødskiver, stappet med sardiner i tomat!

Nå er ikke det like ille som å ha lyst på karameller og sjokolade, men desto lettere å akseptere utskeielsen.. Nei, nei - skal ikke skeie ut, men har bare veeeeldig lyst på.... *grine*

 

Ellers har jeg vært effektiv til å rydde og vaske hus de siste par dagene. Alt for å slippe lesingen... Jeg blir svært dyktig på husarbeid når jeg kjenner at jeg bør lese, slik har det alltid vært. *sukk* Men, er flink på skippertak - så jeg skal alltids greie å ta det igjen, håper jeg..

 

I morgen er det studiesamling og jeg skal forhåpentligvis sove en hel natt sammenhengende! Det skal i hvertfall bli deilig! Samt at jeg skal til frisøren på formiddagen! Nå skal tuppene vekk, håret skal bli noe kortere med litt gradert lengde og jeg skal få meg PANNELUGG! Yeah...!

 

Nå ble humøret faktisk bedre allerede, kanskje det hjelper å syte litt her inne! So what, 1,5 kilo opp takler jeg selvsagt - jeg har håndtert det tidligere óg, jeg! De skal vekk i løpet av kommende uke, ergo innen neste onsdag.

Får ikke trent før førstkommende lørdag, siden jeg fortsatt har feber og vondt i halsen, men da skal jeg jaggu trene som en fuckings GUD! Her skal kaloriene forsvinne som dugg for sola, og kiloene skal formelig RENNE av!

Om jeg har vært lat i alle tidligere år og alltid vært makelig anlagt, så er det nå slutt på den tiden og jeg skal bli SPREK og SUNN! Og SLANK!!!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

 

Ha en flott kveld, alle sammen! Vi snakkes snart!! :-]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Gikk på vekta i dag' date=' etter å ha levd veldig GR-aktig fra og med søndag. Torsdag var det pizza og fredag var det smågodt.. og det fortsatte på lørdag..

MEN, jeg syns ikke jeg fortjener å gå opp 1,5 KILO igjen av den grunn!?

 

Har innsett at det eneste som har fått meg ned i vekt siden nyttår, er TRENINGEN... Det er helt ekstremt, jeg må altså trene 3-4 ganger pr uke samt gå tur minst annenhver dag for å gå ned i vekt... Jeg må ligge på ca 14 trimepoeng pr uke dersom GR-kuren skal ha noen som helst effekt. Jaja, slik er livet...

Og nå som jeg har vært syk så har jeg ikke rørt meg av flekken, samt at jeg har hatt TRE utskeielser siste uka...

ALTSÅ; i dag suger absolutt alt, for på toppen av det hele er jeg SULTEN!!!! Jeg har lyst på mange digre brødskiver, stappet med sardiner i tomat!

Nå er ikke det like ille som å ha lyst på karameller og sjokolade, men desto lettere å akseptere utskeielsen.. Nei, nei - skal ikke skeie ut, men har bare veeeeldig lyst på.... *grine*

 

Ellers har jeg vært effektiv til å rydde og vaske hus de siste par dagene. Alt for å slippe lesingen... Jeg blir svært dyktig på husarbeid når jeg kjenner at jeg bør lese, slik har det alltid vært. *sukk* Men, er flink på skippertak - så jeg skal alltids greie å ta det igjen, håper jeg..

 

I morgen er det studiesamling og jeg skal forhåpentligvis sove en hel natt sammenhengende! Det skal i hvertfall bli deilig! Samt at jeg skal til frisøren på formiddagen! Nå skal tuppene vekk, håret skal bli noe kortere med litt gradert lengde og jeg skal få meg PANNELUGG! Yeah...!

 

Nå ble humøret faktisk bedre allerede, kanskje det hjelper å syte litt her inne! So what, 1,5 kilo opp takler jeg selvsagt - jeg har håndtert det tidligere óg, jeg! De skal vekk i løpet av kommende uke, ergo innen neste onsdag.

Får ikke trent før førstkommende lørdag, siden jeg fortsatt har feber og vondt i halsen, men da skal jeg jaggu trene som en fuckings GUD! Her skal kaloriene forsvinne som dugg for sola, og kiloene skal formelig RENNE av!

Om jeg har vært lat i alle tidligere år og alltid vært makelig anlagt, så er det nå slutt på den tiden og jeg skal bli SPREK og SUNN! Og SLANK!!!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

 

Ha en flott kveld, alle sammen! Vi snakkes snart!! :-']

 

 

Hei! Ta det med ro, minst halvparten av de 1,5 kg er nok vann... Før jeg ble gravid hadde jeg 2 kg ekstra vann fra eggløsning til mensen var over.

De var borte når mensen den mnd var borte + det jeg ev slanket bort.

 

Sjekk vekta om et par dager igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra studiesamling, og jeg har forsøkt å spise sunt hele tiden. Jeg har ikke smakt på verken sjokolade, kokosboller eller karameller - men spiste en liten eske med halspastiller...

Ellers har jeg spist salat (med dressing, dessverre..) og brød, yoghurt (de hadde kun God Morgen, med musli..) og jeg har spist NØTTER... *sukk*

Masse nøtter. Faktisk fire poser med slike nøtteblandinger... Nesten 500 gram med nøtter, totalt - minst! Det er jo såååå godt også så enkelt å slenge innpå mens man sitter på forelesning.. Men, dette var siste gangen! Jeg skal IKKE spise nøtter neste gang, PROMISE!

 

I tillegg er jeg like syk igjen som jeg var tidlig i uken, pluss at jeg kjenner det prikker i brystkassa.. Ikke bra. Ergo blir det ikke trening i dag HELLER, og nå begynner jeg å få tilnærmet abstinenser! jeg VIL trene!!

Men, dersom det er noe på gang i brystet mitt, samt at feberen fortsatt sitter i og kroppen er sååååå blytung - så tror jeg kanskje ikke trening er helt tingen. Det får rett og slett bli når jeg er frisk igjen.

 

Og frisk, det MÅ jeg være innen tirsdag - da skal jeg ut i praksis! Skal undervise et par klasser på en videregående skole her i byen og jeg GRUER meg hemningsløst!

Tenk om jeg driter meg fullstendig ut???? Jeg har jo aldri undervist noe som helst før!

Ikke har jeg peiling på faget jeg skal undervise i, heller - og det fantes ikke en lærebok jeg kunne få låne *sukk*

MEN, jeg får håpe jeg får litt mer informasjon på tirsdag, da skal jeg heldigvis bare observere klassen noen timer.

 

Jeg har IKKE veid meg i dag, orket ikke tanken på å se vekta fyke oppover samtidig som jeg ikke får trent. Ergo, jeg venter til over helga med å se hva nøttene har gjort med meg.. Jeg føler meg innmari tung i kroppen og syns buksene strammer verre enn på lenge, men jeg hååååper det bare er sykdommen..!

 

For å være litt positiv: jeg spiste ikke verken pizza, take away, kinamat eller lign i løpet av samlingen, og mens de andre spiste potetball med MASSE tilbehør og utrolig mye fett, så spiste jeg salat! Hadde på krutonger og en spiseskje med dressing, men det var ikke på langt nær så mye kalorier der som i potetballen...!

 

Jeg har lært masse på samlingen, og har hatt det så travelt at jeg ikke rakk å kjenne etter hvorvidt jeg fortsatt var syk eller ei. Det fant jeg ut to timer etter jeg kom hjem, hadde inntatt et bedre måltid (kjøttdeig med nachos) og slengt kroppen på sofaen, DA kjente jeg det...

 

Vel, nå skal jeg lese dagbøkene deres folkens! Håper det går bra med alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært flink jeg! Å motstå så mange fristelser krever mot!(og baller... :) ) MEn det er synd du ikke får trent. Det er litt alfa og omega(ivertfall for meg) Synd du ikke har blitt bra enda....høres litt ut som lingebet. vil jeg si (ikke for å skremme) Skader ikke å sjekke det ut iallefall

 

Du klarer deg sikkert bra som lærer! Kluet er å være trygg og sikker på det en skal forelese om! Når du først har begynt å prate, så går det bra. (Jeg er selv lærer) :)

 

Lykke til og BLI BRA IGJEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt halv-syk, og det irriterer meg grenseløst! Ikke er jeg helt syk, slik at jeg blir liggende, men jeg er ikke frisk heller, så jeg har ikke sjanse til å trene ennå.. *sukk*

Noen som har gode råd for å bli kvitt denne dritten?

 

En annen ting som forbauser meg er vekten min! Tok meg i nakken og gikk på vekta i går, og den viste 98,4 kilo!!! Altså 2,5 kilo opp på halvannen uke...! Gikk på vekta igjen i dag, og da viste den 97,1... Altså 1,3 kilo ned på ett døgn..! Forstå det den som kan..

Kan hende har det med stoffskiftet å gjøre, for i går tok jeg ved en feiltagelse tre bittesmå tabletter i stedet for to.. Tenkte ikke i det hele tatt, registerte at det lå tre stk i hånda, og kastet innpå. Deretter gikk det et par timer før jeg kom på at jeg hadde tatt 50% mer tyroxin enn jeg skal! Fikk litt angst, men tydeligvis hadde det kun utslag på vekta...

 

Jeg skjønner jo godt at folk har brukt tyroxin som slankepiller, slik som legen min fortalte. Må innrømme at jeg lurer litt på hvorfor han fortalte meg om akkurat dét, for det blir jo som å vifte med en rød klut foran en okse..! Og dersom det nå viser seg at stoffskiftet mitt fungerer ved inntak av én ekstra tablett, så skal jeg jaggu sørge for å få legene godkjennelse for å fortsette med det.

I dag har jeg derimot bare tatt to tabletter som jeg skal, tør ikke leke med disse greiene...

 

Huff, det har snødd MASSE her i natt og det vil si at noen må ut og måke snø.. (meg) Og jeg er ikke i form, så det kan bli morsomt. Blir sliten bare av å gå opp trappa med bebis, så dårlig er formen - så det kan bli morsomt å måke en innkjørsel på 200 kvm.. Andre er jo på arbeid, så det blir liksom min "jobb"..

Innrømmer glatt at jeg ikke er så veldig glad i snø, og nå ser det i hvertfall ikke ut som om hesten kan reise til helgen... Vi er avhengig av snøfrie veger siden jeg kun har sommerdekk på hengeren.

 

Anyway, jeg har lovt meg selv følgende; så snart jeg er frisk skal jeg trene her ENESTE dag! Det er tydelig at trening er det eneste som fungerer på meg, så da må jeg bare stå på..

Har veldig lyst på salsakurs som starter like bortom huset vårt i morgen, men det er jo ingen som vil gå sammen med meg! Har spurt mange venninner men ingen vil.. Det er ingen vits å henvende meg til min bedre halvdel, salsakurs for ham blir som politisk stortingsdebatt for meg...

Så har jeg planer om å begynne på pilates nede på treningsstudio, slik at treningsplanen vil se slik ut:

 

Mandag: styrketrening (hard)

Tirsdag: salsakurs (kun i 6 uker, dessverre)

Onsdag: styrketrening (lettere)

Torsdag: pilates med ball

Fredag: styrketrening (hard)

Lørdag: kun kondisjonstrening på treningsstudio, romaskin eller noe slikt

Søndag: fri

 

For dere som har peiling, er dette noe å gå for? Og bør man ha en fridag i uka?

Ser for meg at planen endres ettersom våren kommer, da håper jeg å kunne begynne med ridning igjen!! (yes!!!)

 

Vel, har noen gode råd for å få meg enten helt frisk eller få fremprovosert sykdommen slik at jeg blir ferdig med den, som kom med det!! :-)

 

Ha en flott dag, alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper helga di har vært bra til tross for den elendige formen og snøen... Personlig er jeg veldig glad i snø og ønsker den velkommen!!! :)

Det er utrolig synd at du ikke har blitt bra enda, men det er jo litt typisk med sånn sterkt forkjølese..den henger i lenge. Det er også veldig vanlig at en får virus etter virus, og det føles som om en aldri blir bra! Men har du sjekka deg ut vedr. lungebet/bronkitt? Høres sånn ut spør du meg med tanke på at du bli sliten av den minste anstrengelse.....

 

Det var rart med den vekta....klart der er mye som kan spille inn, men opp 2,5 en dag og deretter ned 1,3 neste dag er jo litt rart.....Det kan jo være pga medisinen? Sikkert stor sjanse for det...personlig hadde jeg nok blitt nysgjerrig på det der....og jeg hadde nok tatt en prat med legen ang. dosering....

 

Det blir mye trening på deg fremover!!! Jeg hadde nok lagt inn en kviledag til, eller bytta ut en dag med trilletur. (Men det er min personlige mening da jeg vet at jeg kan fort gå lei dersom jeg overdriver....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du kan jo iallefall droppe trening de dagene du må måke ;-)

 

Så merkelig med den vekta di da, forklaringen må ligge i pillene sånn som du tror. Tydeligvis sterke saker det der.

 

Hadde tenkt jeg skulle skrive masse jeg nå, siden vesla sov søtt, noe hun IKKE gjør lenger nå. Her er det full fart om dagen.... Hvor gammel er tulla di blitt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør og det snør og det snør, så vi snør nesten ned!

Har måket én gang allerede og snart må jeg ut igjen. Det laver ned, så allerede har det lagt seg noen nye cm i innkjørselen... hurra.

 

Jeg var helt utslitt etter første måkeomgang, i tillegg måtte jeg i stallen for å møkke for hesten vår der. Da hadde jeg nesten ikke pust igjen, heheh

Så dersom jeg må ut og måke igjen før bilen skal parkeres, da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å ikke trene i dag!

 

Det går greit med formen så lenge jeg har tabletter innabords, men så snart effekten går over er jeg ikke spesielt sprek. Håper det gir seg snart, er litt nervøs for at det allerede er - eller blir- bronkitt ut av det hele. Men, men - skal ikke ta sorgene på forskudd, det ordner seg sikkert!

 

Egentlig skulle jeg vært hos legen i dag og operert bort en føflekk på ryggen, men det slapp jeg heldigvis!!! Hipp, hurra for dét!

Flekken gikk bort av seg selv, så da var det jo no problem! Er sjeleglad for det, så litt smiler gudene til meg!

 

Apropo flaks..! På studiesamlingen før helga, hadde jeg årets flaks-dag. Alle på studiet mitt hadde parkert på ansatt-parkeringsplassen ved høgskolen, siden vi hadde fått beskjed om det ved en tidligere anledning. Og da vi skulle være på samme plass dagen etter også, så parkerte vi selvsagt på samme plass.

Da vi var ferdig og skulle hente bilene, så hadde SAMTLIGE på kullet mitt får parkeringsbot - uten meg! Vanligvis er det omvendt...!

I tillegg kjørte vi i snøkav og kø over fjell og langs fjorder for å komme oss til ferga hjem, og da var vi så heldige at vi kjørte rett ombord ferga like før den gikk, og da var det én time til neste ferge!

Til alt overmål hørte jeg dagen etter, at det hadde vært en kjempekollisjon på fjellet vi kjørte over 5 minutter etter at vi kjørte der, vegen ble stengt i timesvis begge veger - og det var enorme køer!

Så litt flaks kan man ha, selv jeg som er født under en uheldig stjerne! :-)

 

Vel, da var det middag, så måking... Ha en flott kveld, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter det å snø. Brente av mange kalorier igjen i formiddag, da var hele innkjørselen dekket med en "flott" snødekke på ca 20 cm dybde... Jajamen..

Uheldigvis begynte jeg å måke bare halvannen time før jeg skulle på praksis, og da jeg var ferdig med måkingen - som tok VELDIG mye lengre tid enn jeg hadde beregnet - da var det 30 minutter igjen til oppmøte.

I løpet av de 30 minuttene dusjet jeg, sminket meg, ordnet klær, fant fram bøker og skrivesaker, ordnet lunch og kjørte til skolen 5 minutter unna! Snakk om tempo! ;-)

 

Undervisningen gikk greit nok, jeg var bare tilhører første delen inntil klassen fikk en case å jobbe med. Da måtte jeg i ilden, tydeligvis trodde elevene at jeg kunne faget og bad MEG om hjelp... Jeg kunne ikke en ting, så jeg bladde febrilsk i boka for å finne svar. Heldigvis tror jeg ikke de merket at jeg ikke kunne noe...

Torsdag skal jeg ut dit igjen, og da MÅ jeg kunne programmet. Altså sitter jeg nå og leser databasespråk for harde livet.. Har til og med åpnet programmet på pc'en min, hehehehø. Lenger har jeg ikke kommet...

 

:::::::::::::::::

Da er det kveld og jeg oppdaget at jeg ikke har lagret meldingen jeg skrev tidligere i dag.

Nå har jeg vært på SALSAKURS med en venninne, og det var jo småmoro. Vi lærte bare to trinn i løpet av én time, så det gikk ikke akkurat for raskt fram! Et trinn het "fram og tilbake", det andre het "til siden", jeg regner med at dere skjønner hva vi gjorde på disse trinnene....

Læreren hadde ikke den helt store troen på oss og syns vi tok trinnene såååå fort, heheh!

 

Ellers så har jeg akkurat måket innkjørselen IGJEN. For andre gang i dag, 200 kvm med nye 20 cm med snø. Fytti katta, jeg HATER - HATER - HATER - HATER snø!!! Måtte det bli snøfrie vintere, sier jeg!

Og de som startet kampanjen "Hvit vinter" kan pokker ta meg ta seg en tur hit og MÅKE!!! Tullinger, hele gjengen! *argh* (puh, måtte bare få det ut..! ;-)

 

Har spist riktig både i dag og i går og dagen før, og vekta går stadig nedover. I dag morges hadde jeg mistet 300 gram siden i går, altså 1, 8 kilo på to dager.. Forstå det den som kan! Men, dersom jeg går ned igjen til i morgen, tror jeg sikkert det er tyroxinen, jeg jukset med en ekstra tablett i morges også... Vet at jeg ikke bør, men når en venninne av meg tar 300 mg og jeg ikke får ta mer enn 50 mg, så skjønner jeg at jeg har noen mikrogram å gå på....!

 

Nå skal jeg jobbe med databasen min og se om jeg skjønner noe som helst av den...! Wish me luck! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Har du mye vann (hoven) i kroppen? Syns best på hendene og føtter/ankler for dette er steder vannet forsvinner sist. Er du hoven, så insister på å gå opp i dose hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryvjoha; har vann i kroppen noe å si i forbindelse med lavt stoffskifte??

Det kan i hvertfall forklare hvorfor jeg hadde SINNSYKT med vann i kroppen fra mnd 7 i svangerskapet, og at det ikke forsvant (mesteparten) inntil like før jul...! Når jeg tenker meg om, så forsvant faktisk mesteparten like etter at jeg hadde begynt på tyroxin....! Og det var i slutten av november.

 

Jeg skal sjekke opp med legen, for jeg har faktisk fortsatt såpass vann i kroppen at jeg får dype merker av sokkene, samt at jeg fortsatt ikke kan bruke en eneste av ringene mine som jeg brukte daglig før graviditeten...

 

Ellers har jeg ikke rørt meg utfor døra i dag! Snakk om lat...! Skulle være flittig, lese om databaser, gjøre rent osv - men ingenting er gjort. jeg har hatt besøk hele dagen fra kl 10 til kl 18 sav forskjellige folk. Har ikke engang rukket å spise innimellom eller underveis. Og siden ingen ville ha "noe som helst", ble det ikke til at jeg lagde meg mat heller, det ble liksom så uhøflig.

Ergo spiste jeg lunch kl 18, middag kl. 1930 og snart skal jeg trøkke innpå litt kveldsmat. Var helt utsultet, heheh...!

 

Anyhow, nå er det database-tid! Snakkes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Her er noen av symptomene ved lavt stoffskifte. hentet fra Apotek 1 sine hjemmesider:

 

Symptomer:

 

tretthet

økt søvnbehov

tendens til å fryse

vektøkning

tørt hår, hårtap

tørr, deigete hud

flisete negler

hevelse rundt øynene

forstoppelse, treg mage

hovne fingre og ben

konsentrasjonsvansker

nedsatt hukommelse, vansker med å komme på ord

nedstemthet, depresjon

 

 

Som du ser er både vektøkning og hovne fingre/ben noen av symptomene.

Hovenhet er jo ofte en indikasjon på en del ekstra vann i kroppen.

 

Lykke til hos legen!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig vittig å se at lavt stoffskifte medfører at man roter med å finne riktig ord!

Spesielt min mor beklager seg stadig over at jeg glemmer hva ting heter, og jeg roter med navn på så enkle ting som dager, navn på matvarer, utstyr til bebis osv.. Andre har fått seg en god latter når jeg kaller bleier for dopapir, hårbørste for tannbørste osv... Roter noe helt sinnsykt! Slik var jeg ikke før graviditeten, så jeg trodde jeg hadde en alvorlig grad av ammetåke.. Men, det er forhåpentligvis stoffskifet, skal ta det opp med legen neste gang!

 

Ellers så har jeg vært i ny praksis i dag, fortsatt rimelig usikker på åssen det går. Fikk beskjed om at jeg skal holde en hel undervisningstime selv neste uke, og det skal skje innenfor et fag jeg overhodet ikke kan! Angst og beven, ergo sitter jeg og leser databaser for harde livet - må jo kunne det innen undervisningstimen..

 

Og der gråter bebis, rekker ikke skrive mer i kveld - vi snakkes!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her går det jaggu både opp og ned..!

De siste dagene har jeg ført regnskap over kaloriinntak og vekt, og det ser ut som om stoffskiftet mitt spiller en større rolle enn jeg opprinnelig trodde...

 

Vekt Kalorier

98,4 Aner ikke.. (gikk opp igjen forrige uke...)

97,1 1605

96,8 1282

97,3 1482

96,9 1550

97,1 1800

97 dagen i dag..

Oversikten er fra dag til dag, de siste 7 dagene...

 

Som dere ser, vekta går OPP og NED akkurat som det passer seg.... Det spiller ingen rolle hvor mye jeg spiser eller ei, vekta regulerer seg ikke etter maten i hvertfall.. Tvert i mot, de dagene jeg spiser mer, da går jeg mer ned i vekt faktisk.

 

Vel, det har ikke vært noen trening de siste to ukene pga sykdom ( utenom snømåking, vel og merke..) - men nå ser det endelig ut som om jeg holder på å bli bedre. Skikkelig irriterende greier, er syk i form av slapphet, tørrhoste og vondt i halsen - men ikke VIRKELIG syk.. Hadde vært mye bedre, det! Nå har modern fått det samme som jeg, så hun har jo to festlige uker foran seg...

 

I dag har jeg forøvrig bakt boller! Og har spist MANGE *sukk*, enda jeg lovte meg selv å bare spise én.. Fikk besøk av en venninne jeg ikke har sett på lenge og da kreves det boller! :-)

Fikk et kjempelekkert antrekk fra Claire til bebis, nyyyydelig :-)

 

Ellers så snør vi ned her oppe. Hørte at det i Møre og Romsdal har kommet EN METER med snø de siste dagene, no shit!! Har måket innkjørsel to ganger i dag, men i morgen er det andre som overtar, nå har jeg pinadø måket nok for en stund!! Allerede nå er det maaaasssse snø igjen, har snødd ca 15 cm siden i ettermiddag. Hurra...

 

Gleder meg til sommeren!!! og til jeg finner en løsning for å gå NED i vekt, de greiene her er helt tragisk...

Nå er det natta, så natta :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...