Gå til innhold

Veteranene


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Ja,så har jeg vært på vekta idag, med tante rød så ble det opp en kilo:-(

Så håper det gjør bedre utslag neste uke....

 

så vi får vel bare stå på videre:-)

 

Lykke til med veiing alle som har det idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 360
  • Created
  • Siste svar

Kjedelig å få mensen samme dag som man har veiedag, jeg går også opp en kilo da... Håper likevel du ikke mister motivasjonen da Synøve! Så skal vi se at til neste uke har du jammen gått ned litt i vekt! Og jeg også forhåpentligvis...

 

Er hjemme delvis alene i helga, og da er det litt lettere å holde seg unna fristelser. Får riktignok overnattingsbesøk i morgenkveld, men de kommer seint...

 

Denne uka prøver jeg å spise 1250 kcal pr dag-dvs 100 mindre enn jeg har gjort ellers for å se om det kan hjelpe nedgangen litt, spiser jo det samme nå som for 4 kg siden, og da er det jo naturlig at jeg trenger litt mindre energi enn før. Har regnet det ut på mitt daglige energibehov, og reduserer med 700 kcal i forhold til behovet mitt med trening- noe som i følge formelen skal gi en fin nedgang. Så får vi se om det kan hjelpe meg neste uke...

 

Dere får ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver og ikke gi opp,men synes jo nå at vekta har stått stille veldig lenge da..men vi satser på nedgang begge to neste uke Jewel:-)

 

 

Her blir det en rolig helg, litt kos men ikke for mye:p

 

 

Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,- UTROLIG kjedelig med stillstand!!!! Det har gått treigt for meg óg denne høsten. Det er disse helgene, da......

 

Nå det er sagt, gikk jeg jammensanten ned 0,5 kg og det på tross av mens??? Jeg har faktisk gått litt NED de siste 4 gangene jeg har hatt mensen??? Er det det som heter "kjerringa mot strømmen"?, hehehe. Tidligere gitt økte vekten inntil 3 kg, men nå er det ned rundt 3-400 gr?? Andre som har tilsvarende fenomen, eller er det "bare meg" :confused:

 

Jaja, ned er ned¨- får bare håpe på at det er varig. Tilsammen 3,5 kg siden 27. juli. Ikke allverden, men bare 1,5 kg til delmål, TJOHO :)!!!

 

Håper dere får en flott MEN aktiv og sunn helg.... :)

 

PS: har fått time til vurdering hos plastisk kirurg i november (hjeeeeelllllpppp..... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten og heldigvis så viste den 0,6 kg ned:-) Det er jeg kjempe fornøyd med!

 

Har vært litt usikker på hvor jeg skulle måle i midjen, så jeg slo opp på nettet på ellos sine sider. Ser jo der at midjemålet er noen cm over navlen, så da får jeg begynne å måle der også. Jeg har hittil mål på det aller tykkeste stedet på meg; mellom navlen og hoftene. Men det blir jo ikke reelt midjemål..

 

Korsa: så spennende da, hva skal du vurderes for?

 

Ha en fin mandag folkens!

h060.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsa: så spennende da' date=' hva skal du vurderes for?[/quote']

Skal se om jeg kan få fjernet litt hud fra magen ..... :eek:. Jeg ANER jo virkelig ikke hvilke kriterier de bruker, så det blir spennende, ja ;)

 

Gratulerer med nedgang, trinny! Over 1/2 kiloen er supert!!!!!

 

Var på fjellet i helgen, jeg da. Det var jo SELVFØLGELIG meningen med litt/masse aktivitet. Skulle egentlig sprette som en annen fjellgeit bortover på tur, jeg da, med den FLOTTE, SLANKERE og STERKET TRENTE kroppen min. Men tror dere det ble noe av da?Å neida, snøen laaaavet ned i store flak og tåken hang som et lokk over fjellet. Hmmmm...... Ble litt svømming og spinning, men latskapen lenge leve!!!

 

Det er deilig en gang i blant å komme til duk og dekket bord. Tenk en HEL lørdag uten å måtte vaske klær eller hus eller noe som helst..... Det trenger vi ALLE.

snoballxm0.gif

Ha en super, duper dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

De fleste av dere kjenner jeg fra da jeg het CamCam, og jeg har vært her inne siden august 2005, selv om jeg har vært ute i bushen (falt litt av lasset, har gått opp i mellomtiden), men er på plass og har kommet i gang med ny go!

 

Første kurs-uke etter oppstarten igjen er over, og jeg har fjernet 1,9kg av min ekstremt dprlige vår/sommer/høst-vaner.

 

Som tidligere nevt her inne, så er jeg blitt litt graivd siden sist, er i uke 9, så det blir ett litt annet opplegg for meg denne gangen. -Jeg kommer til å ta i relativt krafit de første 3-4 ukene fremover, men deretter regner jeg med å kanskje ikke gå ned noe særlig (max 0,5 i uka) i enda noen uker, og så til slutt, i 3.trimester, så regner jeg med å gå litt opp. -Målet med denne runden var å ta av de siste 15 kiloene ned til 80, men etter at jeg oppdaget graviditeten, så er hovedmålet å avslutte den under 100kg, dvs ikke gå opp noe i det hele tatt! (Kanskje jeg kan klare 95, men vil ikke risikere helsen til barnet. -Vekta kan jeg alltids fortsette å jobbe med!) -Tenk dere så deilig, etter fødsel, og være under 90 kg ;-) -Da har jeg bare 10 kilo som kan renne sakte av under ammingen! -Og deretter blir det Hold Vekten kurs resten av livet!

 

Så lenge jeg er her inne, og dere er her også, så er ikke motivasjon noe problem! -Jeg må bare ta meg sammen når ting er vanskelig! -Har en tendens til å nekte å se sannheten i øynene (unngår vekta, passer ikke kostholdet o.l) før jeg har gått opp igjen det meste. -Denne gangen klarte jeg å ta meg sammen etter 12 kilo, og neste gang bør alarmen gå når jeg går opp 2 kg! -Men det krever at jeg faktisk veier meg! Godt å være i gang igjen, og fint å se så mange kjente "fjes" ;-)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har kommet tilbake til oss.

 

Har tenkt mye på deg, og hvorfor du forsvant fra forumet. Ja, motbakker har vi råkt på underveis de fleste av oss, men vi klorer oss fast, reiser oss opp igjen og fortsetter videre:-)

 

Gratulerer med graviditeten. Gutten har vel blitt stor nå;)?

 

Lykke til framover!

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig glad når jeg ser "gamle" fjes. Syns det er så dumt når det droppes ut både her og der. Jeg VET jo at det ligger mye bak - men det står respekt av at vi henter oss inn igjen.

 

Vi har et godt forum, med en god, positiv og oppmuntrene tone. Vi kjenner fellene og går i dem i ny og ne, men vi er her for hverandre (og oss selv litt, da, hehehe.....)

 

Det er krem della krem og de tøffeste som kommer tilbake og blir.

 

Heia deg, CamBamBam!

 

klapperrd1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, koselig å se at flere finner tilbake til oss. Gratulerer med nedgang til dere som har gått ned og gratulerer med graviditeten CamCam!

 

Selv har jeg gått ned 400 gram denne uka og er storfornøyd. Har gått ned 4,3 kg siden start nå, og mangler 700 gram for å nå 60-tallet- forhåpentligvis under 60 tallet.

 

Nå skal jeg sette brøddeig, og så får jeg besøk. Skal jobbe med prosjektoppgave.

 

En liten ting til; jeg er så glad snøen endelig er kommet, blir lysere ute da, og gleder meg til å ta skia mine i bruk snart! Ingenting er som når snøen knaser under skoa og sola skinner!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

-Blir nesten rørt jeg ;-)

 

Joda, Queen, lillegutten min er blitt godt over 2 år nå, så det er på høy tid med nummer 2! Det er jo fremdeles tidlig, men jeg håper alt skal gå bra!

 

Korsa, ja det er de tøffeste som kommer tilbake! Da jeg startet opp igjen på kurs nå, så hadde jeg lyst til å gå ett nytt sted, men fant ut at det var bedre å møte opp og heller være litt beskjemmet over mitt fravær med konsekvenser.. Har uansett ikke tenkt å gi meg, så neste år på denne tiden er jeg på ideal vekt!

 

Jewel, grattis med -400gram! Deilig når et går rette veien, ikke sant?

 

Bare for å berolige dere på forhånd, så skal jeg ut å reise med jobben og blir borte til fredag, men da er jeg tilbake her inne igjen!

 

Ha noen fine dager alle sammen!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du er tilbake CamCam:-) og gratulerer med graviditeten:-)

 

 

Gratulerer med vektnedgang til Dere som har klart det:-)

Jeg skal på vekta imorgen, men har vel ikke store forhåpninger. men får bare vente og se..

 

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det freddan igjen da, jenter! Opp på vekten. Fremdeles har jeg litt sånn uro i magen når jeg skal opp på denne tingen. Selv om den nå er på god vei under 8-tallet, og jeg vet at det bare er to siffer forand komma.......

 

Nuvel,- ned 0,5 kg denne uken. Nå er virkelig delmålet i sikte, tjoho!

 

Jeg har gått over notatene mine fra i høst, og har nok vært litt streng med maten. Denne uken har jeg stappet litt mer. Har en liiiiiiiten psykisk barriere på å spise MER for å gå ned. Jada, jada, jeg VET at ALLE sier at det virker,- men virker det på MEG? Tydligvis..... :)

 

Det er ALLTID for tidlig å gi seg, synøve. Her kommer det evindelige spørsmålet...... spiser du nok? ;)

 

Kos dere, alle sammen! Tirben hadde noen gode forslag til helge-mat. Tenkte å titte litt nærmere på dem ("En veterans bekjennelse" MÅ leses :cool: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe imponert over deg Synnøve!!! Du står virkelig på. Fortsett med det, en dag må det gi gevinst!! Kanskje det er viktig å finne på noe gøy, noe annet for å få en ny vri på veien mot den sunne tilværelsen.

Skal vi prøve å være litt kreativ i lag på det ¨, vi kan vel alle trenge noe tips i forhold til å få litt futt i hverdagen.

Jeg gjor jo et forsøk sist helg med gourmehelg til kjæresten som ble stor lykke både for han og meg:)

Takk for øvrig til deg Korsa med positive tilbakemelding på mitt innlegg:)

 

Ta ut 300 -500 kroner og gå handle deg mest mulig arti i kleveis , dra på loppemarked, bruktbutikk, freetex, salg. Lag deg flotte antrekk med det du har i skapet og med noe nye matchende ting og tang.

 

Ut på tur i skog, utmark, fjell, ta med nistepakke og termos. Filosofer over livet og alt det gode du har klart det siste året. FOR DET HAR NEMLIG VI SOM ER HER PÅ VETRANLINKEN.

 

Begynn å planlegg JUL, gaver, kort, mat, besøk, hvordan kan jeg tenke å pynte huset.

Kjøp julemagasin å la deg inspirer.

 

Se kaoskontroll på netttv. og få inspirasjon til å gjør artige endringer i heimen

 

Kjøp garn og strikk noe som går fort, nytt skjerf, hue, pulsvarmere.

 

KOM MED FORSLAG, vi trenger av og til å få gjør noe annet enn å låse oss fast i vårt harde arbeid mot et letter liv.

 

Forøvrig et tips til ei bok som heter Helgefrislanking, ideer i å leve sunt med fri av og til:)

 

GOD HELG OG STÅ PÅ VIDERE MOT VÅRT SUNNE LIVSTIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som har vektnedgang, og all mulig støtte til de som sliter. Jeg har veiedag i morgen, så det blir spennende.

 

Så gode råd du hadde, Tirben, takk for dem! Jeg kan føye til, skaff deg ei god bok og litt god te. Krabb opp i sofaen, senk skuldrene og kos deg.

Når jeg leser ei god bok, flytter jeg fokuset vekk fra matskapet:-)

 

Små og store"verdensproblemer" løser jeg når jeg er ute og går med stavene mine. Der er utrolig hvor mye tankearbeide en for gjort når en er ute i naturen:)

 

Ønsker alle en riktig god fredagskveld!

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang Korsa! Synøve jeg håper du ikke gir opp... Men jeg vet hvordan det føles når man selv synes en gjør alt riktig.

 

Jeg begynte og virkelig tenke etter hva som kunne stoppe nedgangen min, og det fant jeg jo etter å ha gått 2 internettkurs... Fant ut at jeg rett og slett hadde spist for lite brødmat både til frokost og lunsj, fordi det var så lavt kcal innhold i brødet jeg baker-som forøvrig GR har regnet ut næringsinnholdet på for meg. Så etter jeg begynte å spise mer brød har vekta sakte men sikkert beveget seg nedover. :)

 

Synøve: Hvor mange trimpoeng i uka har du, og hva er gjennomsnittet ditt i kcal pr dag? Kanskje du spiser for lite, som Korsa også spør deg om?

 

Jeg skal ha en stille og rolig fredagskveld, og i morgen skal jeg bort på middag, og denne gangen skal jeg holde meg i skinnet. Har allerede overskredet kosemerkene mine med over 200 kcal denne uka... ikke så bra det da, men skal være flink fram til veiedag på onsdag fra og med nå. Jeg er skikkelig fysen om dagen, og når jeg fikk en skumnisse av samboeren i dag, som forøvrig er noe av det beste jeg vet, takket jeg nei... Forøvrig ropte skumnissen "spis meg, spis meg!".... Så den gikk dessverre ned på høykant...

 

Dere får ha en riktig fin helg! Jeg skal starte lørdagen med en skikkelig hard treningsøkt for å svi av det jeg har spist for mye denne uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere opplever at vekten står stille. Først vil jeg si at stillstand ikke er så verst - iallefall går en ikke opp de kiloene en kanskje har strevd for å få av.

 

Jeg vil anbefale alle som synes at de står stille å regne på formelen igjen. Jeg har lært uendelig mye om hvordan min forbrenning fungerer ved å føre regnskap over inntak og forbruk både da jeg tok av og siden når jeg har vedlikeholdt vekten - for det er jo egentlig ikke noe hokus pokus det vi driver med. Det er fryktelig lett å lure seg selv ved å spise for lite og derfor gå på sparebluss eller underestimere det vi faktisk spiser og lagre ekstrakaloriene. Det er et vanlig regnskap - men noen har litt lavere og andre litt høyere forbrenning - men det kan vi finne ut av dersom vi fører jevnt og trutt.

 

Da jeg tok av sto jeg stille noen uker og etter råd fra CamCam regnet jeg med min nye reduserte vekt på formelen igjen og måtte redusere inntaket (fra meny 2 til 1) for å få ytterligere vekttap - og det virket så det suste.

 

Husk, dette er en livsstilsomlegging og vi bør alle være veldig stolte av hva vi får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, jippi, i dag er jeg så GLAD:) Vektnedgang denne uken er 600 gram, og jeg er under nitti kilo, nærmere bestemt 89,6. Det føles så herlig:):)

 

(Til nå har jeg kvittet meg med 24.6 kilo;) så det hjelper å spise riktig, det hjelper å gå raske stavgangturer, det hjelper å bruke dette forumet, og det hjelper å tenke positivt!!!)

 

Jeg er underveis, målet er der framme, når jeg når det er uvistt, men at jeg skal nå det er sikkert og visst!

 

Ha en fin lørdag, alle slankevenner!

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så hjertelig mye. Jepp det er virkelig hærlig å begge over i rett retnig av 9o tallet, fantastisk å se 80 tallet lyset på displayet. Du har jobbet SÅ BRA og snart er 25 kg ned det er jo en ny milepæl:)

 

har du mye igjen før du sier deg fornøyd ??

 

Uansett STÅ PÅ videre :)

 

Klem fra tirben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også:) Ja dette er moro, og dette skal bringe meg videre:)

 

Jeg vet ikke mitt endelige mål enda, men helst et sted godt under 80. 74 hadde vært topp!

 

All mulig lykke til deg også! Sammen skal vi klarer dette!

 

Ha ei riktig god helg!

 

klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fullstendig sprekk i helga... På fredag ble det både potetgull og endel smågodt. Spiste til jeg ble kvalm, det er jo liksågodt å bli kvalm når man først propper i seg- da husker jeg det til neste gang jeg vil skeie ut...

 

Jeg har vært så standhaftig så lenge nå, så jeg må innrømme at det føltes litt godt også...

 

Så kom lørdagen.... Trente virkelig hardt denne dagen og forbrant 900 kcal. Var invitert på middag og skulle bli hentet, og fikk da beskjed om at de hadde spist sein lunsj så det ble ingen middag. Rakk ikke spise før jeg ble henta, og det som møtte meg var kake, jeg ikke klarte å ligge unna. Så jeg spiste mat veldig seint i går kveld etter jeg kom hjem. Nå vet ikke de at jeg går GR, så det er sikkert greit for de å kutte ut måltider, men det er det absolutt ikke for meg.... Var så sulten når jeg kom hjem at det endte med pariserpizza og godis...

 

Spist er spist... Jeg skal virkelig ta meg sammen i dag, 3 dager til veiedag... Så i kalenderen min i dag at jeg får mensen om 2 uker på veiedagen... Håper det ikke påvirker vekta så voldsomt...Har jo opplevd begge deler, at det påvirker og at det ikke gjør det. Så jeg vet ikke...

 

Våknet tidlig i dag jeg, og formiddagen går til skolearbeid, og så vurderer jeg trening i dag også, men er ikke helt sikker... Det er deilig å ha en avslappingsdag også.

 

Måtte bare bekjenne mine synder, dette er jeg virkelig ikke stolt av....

 

Vinterklem fra Jewel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg Jewel (:) )!!!

 

Gratulerer med nedgang og nytt 10-tall, Queen. Det er UTROLIG FLOTT!

 

Artige og postitive råd, Tirben. Det største støtten og hjelpen vi får er vel å tenkte positivt! Det er vel også der den største utfordringen ligger?

 

Nå skal jeg ut å traske med Vov.

dog12mu7.gif

 

Ha en flott søndag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

grattis, Queen, er det ikke deilig å se ett nytt 10-tall??

 

Håper Synøve finner igjen den magiske formelen for nedgang, og jeg er enig med Korsa, Queen og fru Luna i at mye ligger i rett kalori-inntak! Hvis du ikke skriver til vanlig, så ville jeg vært super-nøye med rapporteringen i noen uker fremover, for å sjekke at du virkelig får i deg det du skal ha!

 

Jewel, En søtsak kommer sjeldent alene, og etter 2 dager på siden er det bare å stoppe kalaset! Jeg vet du klarer det, så lenge du vet det selv også! Håper det går bedre neste uke!

 

Tror jeg glemte å fortelle at jeg gikk ned 1,9 forrige uke (har veiedag på tirsdager), og det er helt greit til å være første uken med kontroll på en stund. Regner med at det går langt saktere fremover, så jeg forbereder meg mentalt på å ikke se så gode resultater selv om jeg er flink.

 

Var på team-building med jobben i forrige uke, og det gikk litt som det måtte... Altfor få måltider, og merkelig usunne når de først kom. Fingermat til lunsj, og popkorn og softis i møte-pausene! De hadde frukt også, så jeg endte med å spise en softis og endel frukt. -Klarte å skippe popkornet, for det så ganske fett ut..

 

De dagene jeg spiser "riktig" så har det en tendens til å bli litt for lite mat. Har begynt å kjøpe inn avocado, mais og bønner for å pakke kaloriene ordentlig. Er litt redd for å ikke få i meg nok i forhold til nurket i magen. Spiste greit i går, og har planene klare for i dag også, men det er bare 2 dager til veiing!

 

Etter vesle-gutt sin blund, så er det ut på tur med hele familien!

 

CamCam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...