Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Nå har jeg sykla 1,2 mil på ergometersykkelen min. Har da 3,8 mil igjen for å nå målet på 5 mil i uka. Det tok 45 min, så hvis jeg holder samme farta vil jeg bruke litt over 3 timer på å sykle 5 mil.

 

Jeg har også trent styrke og oppstramming og gått en 45 minutters tur i dag, så jeg er veldig fornøyd ;) (og ganske sliten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Svar til hildepjp:

Jeg er fortsatt int. i oppskrifter fra meny 2. Hvor har du fått tak i boka, og hva heter den?

 

Ups i morgen er det veie dag:( Har ingen store forventninger for det har blitt 2 restaurant besøk denne uka, og det både med forett, hovedrett og dessert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til hildepjp:

Jeg er fortsatt int. i oppskrifter fra meny 2. Hvor har du fått tak i boka, og hva heter den?

 

Ups i morgen er det veie dag:( Har ingen store forventninger for det har blitt 2 restaurant besøk denne uka, og det både med forett, hovedrett og dessert......

Har fått syklet litt men det kunne vært bedre. Nå må det skjerpings til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Veide i dag morges 70,9 kg (opp 0,1 kg). Men jeg får skylde på at jeg venter mensen, og jeg har vært i Italia, og trent veldig lite den uka som har vært. Men jeg skal stå på videre! Håper det har gått bedre med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillin88

Veier nå; 72,6kg, det er opp 600g!!! Men kan takke meg selv... Spist kaker og boller som bare det... Ikke vært noe flink denne uka. Har hatt en alvorsprat med kjærsten min, og han er dritt lei all klagingen. så nå har jeg og han inngått en avtale med mye trening og kjempe sundt kosthold! Er det eneste som hjelper. Jeg får være litt hard mot meg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk vekta heldigvis litt ned igjen etter oppgangen i forrige uke. Gikk ned fra 63,9 til 63,4, så har jeg krympet 1 cm til rundt midjen:D Syns faktisk jeg kan se litt forandringer i speilet.. og det er jo næring for motivasjonen!

 

Anneli: Velkommen tilbake fra Italia. Håper du hadde en kjempefin tur og koste deg masse uten å tenke så altfor mye på kaloriene:) Så bra at du også er kommet igang med sykling. Dette skal vi klare sammen!

 

Eskil: Hvordan går det deg, har du mange mil igjen før ukemålet er nådd?

 

Jeg har syklet 3 mil, så jeg har igjen 2. Kjenner at det hjelper å ha et fast mål, det gjør at jeg holder ut litt lenger for hver økt. Så synes jeg det hjelper veldig å høre på musikk samtidig, da sykler jeg i takt med musikken og varierer gjerne mellom å sitte og stå(Står å sykler f.eks i hvert refreng)

Ellers så hender det (på kortere økter) at jeg konkurrerer tid mot kalorier, dvs at jeg skal klare 10 kalorier pr minutt, og siden tiden tikker raskere enn kaloriene gjelder det å holde tempo oppe:)

 

Lykke til videre og ha en fortsatt fin dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg gått ned 800 gram . Til 59,5kg. Utrolig herlig å se 59 tallet igjen .Det er lenge siden det.Merker hvor bevisst jeg er blitt på hva jeg putter i munnen. Selv om jeg titt og ofte "unner " meg selv litt ekstra. Kvelds måltidene er fortsatt de vanskeligste. Er det noen som har et forslag om mat en kan kose seg med til kvelds? Gjerne noe varmt. Det er da det er godt å lage seg noe digg ,når ungene har lagt seg og freden har senket seg over heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne på disse sidene for første gang, og tror dette kan hjelpe meg til å ikke falle helt utfor når jeg først synder litt.

 

Jeg er 30 år og 59,5 kg. Er 1.58 høy, noe som gjør at klær i str 36 passer best ang lengde. Men med 59 kg blir de for trange, og jeg må ty til str 38, som ofte blir for langt på armer osv. Og med massevis av klær i str 36 i skapet er det billigst å ta seg litt sammen og spise mer fornuftig og å trene mer regelmessig! ;)

 

Jeg jobber turnus og synes det er vanskelig å spise regelmessig, og det krever mer planlegging.

 

Men er optimist, og håper å få nytte av å være med her, og kanskje være litt til nytte også! Og veiedag torsdager høres bra ut! Jeg er med.

 

Har ikke lest alle innleggene og sett på svar og råd som er gitt tidligere, men er ikke det lurt å drikke vann før man går i selskap med kaker og annet fristende? Med magen halvfull av vann er det jo ikke plass til så mye!

 

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Anneli: Velkommen tilbake fra Italia. Håper du hadde en kjempefin tur og koste deg masse uten å tenke så altfor mye på kaloriene:) Så bra at du også er kommet igang med sykling. Dette skal vi klare sammen!

 

Eskil: Hvordan går det deg' date=' har du mange mil igjen før ukemålet er nådd?

 

Jeg har syklet 3 mil, så jeg har igjen 2. Kjenner at det hjelper å ha et fast mål, det gjør at jeg holder ut litt lenger for hver økt. Så synes jeg det hjelper veldig å høre på musikk samtidig, da sykler jeg i takt med musikken og varierer gjerne mellom å sitte og stå(Står å sykler f.eks i hvert refreng)

Ellers så hender det (på kortere økter) at jeg konkurrerer tid mot kalorier, dvs at jeg skal klare 10 kalorier pr minutt, og siden tiden tikker raskere enn kaloriene gjelder det å holde tempo oppe:)[/quote']

Så flink du er, kikii!! Både med vekta og sykling. Lurt det der med å konkurrere tid vs. kalorier. Jeg er nok ikke så flink til å stå på sykkelen som du er. Hm.. hvilken frist har jeg på meg for å nå målet på 5 mil i uka? Er det slutten av denne uka dere har tenkt, dvs. innen utløpet av søndag? I så fall får jeg sette meg på sykkelen nå med en gang. he he. Til uka får jeg reparert min punkterte sykkel. Da kan det hende jeg begynner å variere mellom vanlig sykling og ergometersykkel.

 

Vitalemål i dag: 64' date='3kg. midjemål 72cm. Kjempe fornøy med det![/quote']Til Enne: Så bra resultat du hadde denne uka! Hvordan går det med syklingen din? Hvordan måler du hvor mange km du har syklet når du sykler på vanlig sykkel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Ja ja, folkens - da er det tid for oppsummering. Så mange som hadde gått ned en del! Gratulerer - det var veldig bra og hyggelig å høre. Undertegnede er SVÆRT misfornøyd (opp nesten 2 kg!!!), men alt kan ikke bare være fett... tror jeg må være litt full i magen også.. :-)

 

har tatt med dere nye på lista, og kommer vel til å slette noen av dem som ikke har vært aktive på en stund, så blir det mer oversiktelig.

 

Anneli24: Start 72,2. Opp 0,1 til 70,9, mål 65

Eskil: Start 72,4. mål 64

Kikii: Start 65, ned 0,5 til 63,4 mål 58

Hedvig 74: Start 58,5 opp 1,9 til 58,4, mål 54

Enne: Start 67,5. Ned 2,3 til 64,3 mål 60

2mas: Start 66. mål 60

Kristin 31: Start 68,5. mål 60

Lillin 88: Start 73,4, mål 62, 63

Mathja: Start 70. mål 63

Kathrin: Start 82, ned 0,5 kg til 81 mål 75 til jul

Piste: Start 73,5, opp 900 g til 72,6 mål 65

Kalle: Start 72,4, ned 0,4 til 69,4. Mål 63-65

Ingunn69: Start 65/67. mål 58

Stago: Start 62. mål 55

Stacey: Start 64. ned 0,8 til 59,5 mål 56

Spurven: Start 55, mål 49

Hildepjp: Start 65, mål 59, 60

Ninaen: Start ? Mål ned 5 kg

Trine28: Start 74,2, Mål 63-65

Missml: Start 70,5, mål 66

hildepjp: Start ? Ned ? til 64,3. Mål 60

smil76. Start 64, mål 57

marikken: Start 67,6 mål 60

Vestavind??

Yngvil: Start 59,5, mål 54

Mettepipen. Start 75, mål 65

Chria27 Start 62,4, mål 59-60

Nydelig Start 61,5, mål 55

elin20, Start 72, mål 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er' date=' kikii!! Både med vekta og sykling. Lurt det der med å konkurrere tid vs. kalorier. Jeg er nok ikke så flink til å stå på sykkelen som du er. Hm.. hvilken frist har jeg på meg for å nå målet på 5 mil i uka? Er det slutten av denne uka dere har tenkt, dvs. innen utløpet av søndag? I så fall får jeg sette meg på sykkelen nå med en gang. he he. Til uka får jeg reparert min punkterte sykkel. Da kan det hende jeg begynner å variere mellom vanlig sykling og ergometersykkel.

 

Til Enne: Så bra resultat du hadde denne uka! Hvordan går det med syklingen din? Hvordan måler du hvor mange km du har syklet når du sykler på vanlig sykkel?[/quote']

Jeg har en sykkelcomputer på sykkelen min, så da er det veldig enkelt:-)Litt vanskelig for meg å få tid til sykling, da jeg er mye alene med ungene mine. Helgen som var gikk med til eldstemanns fritidsaktiviteter. Så kom to påfølgende dager med over 20 timer på jobb. Salat til middag et par dager, betviler på d sterkeste at jeg har levd så veldig sunt... Men lite kalorier ja.. Nesten litt for lite noen dager. Heldigvis litt roligere dager, resten av uka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg har en sykkelcomputer på sykkelen min' date=' så da er det veldig enkelt:-)Litt vanskelig for meg å få tid til sykling, da jeg er mye alene med ungene mine. Helgen som var gikk med til eldstemanns fritidsaktiviteter. Så kom to påfølgende dager med over 20 timer på jobb. Salat til middag et par dager, betviler på d sterkeste at jeg har levd så veldig sunt... Men lite kalorier ja.. Nesten litt for lite noen dager. Heldigvis litt roligere dager, resten av uka nå.[/quote']

 

Vet du hva som skjedde nå...? Trimsykkelen min har gått istykker. Prøvde å sykle likevel, men det går ikke an, for computeren er ødelagt, og den har null motstand. Kjempelei meg nå... ;-( Jeg var jo så motivert for å sykle 5 mil i uka, nå må jeg vente på at den ordentlige (punkterte) sykkelen min forhåpentligvis blir fiksa snart. Da kan jeg være med dere å konkurrere om å sykle flest mil i uka, men sånn som det er nå tror jeg neppe jeg kan sykle de nærmeste dagene. På support sa de at det kunne ta en stund å fikse trimsykkelen. De skulle sende en ny computer, og forhåpentligvis løser det problemet. Jeg er litt motløs nå, for jeg er helt avhengig av trimsykkelen min!! Hm...hva skal jeg erstatte den med? Første innskytelsen min er sjokolade.. men jeg skal prøve å være flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei Anneli24

... men det er vel kjapt å lappe "utesykkelen" din? Fortsatt er det jo kjempefint å sykle ute. Kjøp deg en sykkelcomputer (100-200 kr) og så skal du se hvor gøy det er! Man kommer langt og det går fort og det er som oftest mye pent å se på :-)

(Jeg synes det er kjempefint å sykle, men har en skade i foten for tiden, så jeg tenker at du her "heldig" som har muligheten.. !)

 

Og hvis det ikke går: Hva med å bestemme seg for at du går en tur i rask gange i steden for å sykle hver kveld?

 

Men jeg skjønner deg jo litt også - når det var akkurat sykling inne du var motivert for, så er det litt kjedelig når det ikke går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg liker å gå, kan vi godt dra i gang en liten konkurranse på det. Har en følelse av at du er veldig gira på å trimme. Å siden jeg er hjemme alene for tiden, har jeg en følelse av at du vil knuse meg på det punkte ;-) Å dropp den sjokoladen da ;-) Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettepipen

Hei! Dette virker som et bra sted å være for å motivere seg for å gå ned i vekt!! Jeg har tidligere gått på kurs og gått ned i vekt, men så er det å holde seg da... er tydligvis ikke god på det. Den forrige kurslederen min mente at jeg ved såkalt jo-jo-slanking har ødelagt forbrenningen...artig.

 

Jeg må derfor ta dette rolig. Var flink i sommer, men så var jeg dårlig en periode (rygg og bein) så jeg fikk ikke mosjonert. Dermed gikk vekta opp...igjen. Må nok nevne at jeg "trøstespiste" litt også desverre.

 

Men nå er jeg klar!!! Er 33 år, 163 cm høg og veier 75 kg. Trivselsvekt: 65 kg. Håper det er plass her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fikk tips fra Hedvig74 om å bli med her istedet for å starte en egen tråd, så da gjør jeg det:-)

 

Jeg har treningsforbud om dagen og ønsker derfor å passe litt på vekta! Kan gjerne gå ned litt istedet for å gå opp denne perioden! Kan begynne å trene så smått nå, så det er bra! Men blir vel ikke så intensivt i begynnelsen...

 

Jeg er ny i vektklubben og la inn mine mål første gang på tirsdag. Jeg er 161,5 høy, veier nå 62.4 og har mål 78 rundt midjen. Min trivselsvekt er 59-60, og det er også målet :-)

 

Så da håper jeg at jeg blir motivert av alle dere andre som er så flinke:-) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vekta i går viste 72,6 og det er ikke bra for da har jeg gått opp faktisk 900 gram, men....jeg har hatt to gode treningsøkter denne uken og det synes jeg er veldig bra så tross vekta litt opp så er jeg fornøyd!!!! Er slik en herlig følelse etter man har trent:)

 

Ha en fortreffelig helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok så er vi innprentet av en eller annen at bare vi spiser lite så blir vi tynn med tiden. Tynn ja, men slank og lekker...nei.

Så jenter/damer spis ca 5 brødskiver a 30 g, middag og 1 skive til kvelds.

Jeg spiser dessuten 1 youghurt 0,1 % tilhvert måltid eller til kos når godterhungeren setter inn. Tar youhurt i stedet for melk som jeg sluttet med for 3 år siden.

Vekta viste 69.4 i morges..

dvs at jeg har tatt av 3 kg siden 3 sept så jeg er utrolig fornøyd. Tar meg en dansetime foran tv´n eller en tur pr. dag.

Buksene begynne å bli for store og de kan gjerne få dette av... stå på dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skal ned ca 7 kilo. Er 61,5 kilo nå på morgenen, og 92 cm rundt magen på dagen. ;) Ønsker å gå ned til 55 kilo, sa det blir 6,5 kilo.

 

Men egentlig vil jeg vel ned til 55 kg som midt-på-dagen-vekt, så da blir det vel ca 53 som morgenvekt og 8,5 kg jeg må ned... :hm:

 

-Første delmål er 58 kg som morgenvekt

-2.delmål er 55 kg som morgenvekt

-3. delmål og i mål er 55 kg som dagvekt! *drømme*drømme*

Og ellers er hvert 0,5kilo en stor seier for meg!! :)

 

For 1.gang i mitt liv har jeg begyndt med en sunn livstil, og dermed slanker meg.

På 3,5 uke har jeg mistet 5.5kg og 9 cm rundt magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...