Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Hei jeg er helt ny her i vektklubben. Har på egen hånd gått ned fra 110 til 83,7 kg de site to årene. Nå har jeg hatt en slankepause siden sommerferien og da er det på tide å starte på igjen. Før sommeren veide jeg 81,9 så det har sakte men sikkert gått oppover. Og den trenden må snues!!! Jeg er 180 cm høy og har som mål å komme meg ned til 78 kg. Det vil si at 5,7 kg skal bort! Håper på inspirasjon og støtte her inne for å klare den siste biten ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Så godt å se at forumet begynner å bli travelt igjen! Dette har jeg venta på. :)

 

Vil begynne med å si hei og velkommen Piro, TuttaMatilde og Zulita! Dere har valgt riktig ved å komme hit. :) Og veldig morsomt å høre fra noen som kjenner KristinHK!

 

Jeg må gjøre dette kort, så jeg går rett på sak. Første veiedag for året, en ny start. Jeg gjør som deg Sans1, forkorter lista litt.

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

21.desember: 68,4

4.januar: 69,1

 

Dette er over all forventning lite opp i forhold til hvor mye jeg har kost meg! Jeg har nok kost meg mindre enn jeg hadde gjort om jeg ikke hadde lært så mye om kosthold sist halvår, men allikevel, jeg merker på kroppen at jeg har spist, og til og med igår bare hadde jeg en liten breakout fordi jeg ikke hadde klart å holde blodsukkeret oppe. Men idag blir det andre boller (kanskje heller grove rundstykker)! :D

 

Da er vi igang! Flott resultat Monicus! Ingen dårlig start det!

 

Spent på resten!

 

Keltisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Velkommen til oss Zulita!

 

Ja,ja... Jule- og nyttårsfeiringen setter sine små spor, men heldigvis har dere både Keltisk og Monicus en flott innstilling og er motivert til videre innsats! Jeg krysser fingrene for at ferie-tillegget snart er borte for dere begge! Gå på videre!

 

Her er en liten historie å ta med på veien...

 

Historien om froskeungene...

Livets leksjon nr 1

Det var en gang en gjeng med froskeunger,...

Â… som skulle arrangere en løpekonkurranse.

Målet var å nå toppen av et høyt tårn.

 

Mange mennesker hadde samlet seg for å følge med løpet og heie på utøverne...

Så gikk starten...

 

Ærlig talt:

Ingen av tilskuerne trodde virkelig på at froskeungene skulle klare å nå opp til toppen på tårnet. Man hørte bare slike uttalelser som:

"Åh, så krevende!!!

De kommer sikkert ALDRI til å nå frem."

eller: "Ikke en sjanse å lykkes, tornet er altfor høyt!"

 

Froskeungene begynte å avbryte, én etter énÂ…

... Unntatt én, som raskt klatret alt høyereÂ…

 

Folkemengden fortsatte å rope:

"Det er altfor krevende!!! Ingen vil klare det!"

 

Alt flere froskeunger ble trøtte og ga opp...

...Men én bare fortsatte alt høyere opp...

HAN ville rett og slett ikke gi opp!

 

Til slutt hadde alle andre gitt opp klatringa, unntatt den ene frosken, som etter stor innstats nådde toppen som den eneste!

Nå ville naturlig nok de andre utøverne vite hvordan han egentlig klarte det!

 

En utøver spurte frosken hvordan han hadde klart å utføre en slik prestasjon og nådd målet.

Da viste det seg at...

Vinneren var DØV!!!!

 

Og lærdommen av denne fortellingen er:

Lytt aldri til folk som har en tendens til å alltid være

negative og pessimister...

Â…fordi de tar fra Deg Dine vakreste drømmer og ønsker, som du bærer i ditt hjerte!

 

Tenk alltid over ordenes kraft,

fordi alt du hører og leser påvirker Dine handlinger!

 

Derfor:

Vær ALLTIDÂ…

POSITIV!

 

Og fremfor alt:

Vær rett og slett DØV, når noen sier til Deg

at DU ikke kan fullføre Dine drømmer!

 

Tenk alltid:

Også DU kan klare det!

 

Afroditheklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at alle er i gang igjen!! Da er det bare å vente på resultatene. :)

 

Jeg skal karre meg på treningstudioet i dag og gå litt på tredemølla for å se hvordan leggen min oppfører seg. Kanskje jeg kan huke tak i en av veilederne der nede og høre om de har noen råd. Den blir jo aldri bedre. men nå har jeg ihvertfall tenkte å angripe hele leggen med litt trening. Håper det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Da var vi igang igjen! Nok en gang velkommen til alle nye, også til deg Zulita. Fantastisk jobb du har gjort så lang. Sammen klarer vi resten.

TuttaMatilde: Velkommen til oss og hils KristinHK og si lykke til. Har full forståelse for at det går med mye tid. Har tenkt at jeg må trappe ned litt innimellom jeg også :-) Men hun er hjertelig velkommen tilbake når som helst.

Nå er jeg god og sliten etter trening og skal spise litt, men måtte innom å rapportere dagens tall. Jeg hadde en følelse av at de gode resultatene fra forrige uke var litt for gode, og kanskje var de det, eller kanskje har jeg utrolig mye vann i kroppen nå eller kanskje er det nyttårsfylla som har satt sine spor eller kanskje kanskje... En kan alltids finne mulige årsaker og unnskyldninger. Men løsningen er den samme uansett: Å se framover og jobbe videre.

Det er i hvert fall sikkert at jeg har kost meg i jula, og målet var å holde vekten. Det gikk nesten, men det er ingen grunn til å deppe. Er i full gang med trening (både i går og i dag) og er jammen ikke alene om det. Hu hei så mange mennesker. En må stå i kø ved apparatene og salene er stappfulle. Men det er jo hyggelig. Jo flere vi er sammen osv... Håper bare litt fler klarer å holde ut lenger enn ut januar :)

 

 

Jeg fikk forresten målt fettprosent i går, og i forhold til for 6 måneder siden hadde jeg gått fra 30% til 25% :D Knakende fornøyd! Det betyr at alle kiloene jeg har mistet bare er fett og ikke tapt muskelmasse.

 

Startvekt 17/8-06 72,6 kg

14/9-06 69,8

13/10-06 69,0

16/11-06 68,4

14/12-06 67,2

21/12-06 67,2

28/12-06 66,8 = -0,4

04/01-07 67,8 = +1,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeklar; WOW, superduper nedgang i fettprosent da! Det må du virkelig være fornøyd med!!

Vil si gratulerer til resten av gjengen også, et lite kilo +/- er ikke verst etter jula!

 

Sans1: dumt dette med leggen din... du har sikkert svart på det tusen ganger før, men hva er det som er galt?

 

Her er mine veiedata:

 

lørdag 4.11: 82,5

torsdag 9.11: 81,3

torsdag 16.11: 80,4

torsdag 23.11: 79,4

torsdag 30.11: 78,4

torsdag 7.12: 77,3

torsdag 14.12: 75,5

torsdag 04.01; 75,0

 

Tallene lyver litt, i og med at jeg ikke har veid meg siden 14.des. Regner med at jeg gikk litt mer ned den siste uka før jul, også desto mere opp i mellomjula;)

Det jeg er aller mest fornøyd med er at jeg har klart å holde vekta, til tross for at jeg ikke har veid maten på 3 uker. Er nok som keltisk sier, blitt mer bevisst på kosthold, slik at ting går litt "automatisk" når jeg plukker i meg mat.

 

Jeppjepp, da er neste utfordring den alltid tilbakevennende helgefylla..

Blir nok mye fiberrik for å kompensere for alkoholkalorioverskuddet;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Arti og Slankeklar for gode juleresultater.. Dere har vært skikkelig flinke!!

Og Wow Slankeklar.. ned 5 % i fett, det er utrolig bra.. Nå fikk jeg også lyst til å sjekke det (sjekket sist i februar i fjor).. jeg får veldig mye kommentarer på at det ser ut som jeg har gått ned så mye.. Men jeg sier som sant er at jeg har ikke gått ned så mye, men jeg har trent endel så kroppen min har nok forandret seg litt!

 

Arti - så var det leggen min.. ca 3 uker før jul trente jeg en dance-step time.. jeg vet ikke om jeg tråkket feil eller hva jeg gjorde men plutselig kjente jeg at det gjorde vondt i den ene leggmuskelen. Det er litt vanskelig å forklare hvordan det er men det kjennes ut som dag 2 når du er støl.. og det er helt stivt og jeg halter litt med engang jeg står opp til det "myker" seg opp litt. I begynnelsen var jeg nesten litt stolt.. haha, faktisk trent så mye at jeg har fått skade.. men nå 1 mnd etter er det ikke like stas lenger!! Jeg gikk på langrenn i romjula og det gikk helt fint, kjente det godt dagen etter da men.. og i går var jeg på Elixia og gikk på tredemølla.. brukte laaaang tid på å bare rusle før jeg satte opp tempoet mer og mer.. Tilslutt jogget jeg i 8 km/t (bare det var jo utrolig nok i seg selv!!) og det gikk helt fint.. Men i dag var jeg desto stivere igjen.. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette iom at det ikke er en skade som hindrer meg hele tiden.. men det bekymrer meg litt iom at det ikke har blitt noe bedre.. Noen som har noen råd til meg?

 

Men det var utrolig deilig å komme igang med trening igjen, tiltross for stiv og støl kropp i dag (ikke bare den leggen som er stiv for å si det sånn)

Og nå er det helg.. og Arti - jeg er så utrolig glad for at det ikke bare er jeg som sliter med den helgefylla, hihi Men nå er det skjerpings! (ja, en liten tur ut i morgen da.. har jo så mye rødvin igjen etter jula )

 

God helg alle gode medslankere!

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei jenter!

 

Det har vært stille fra meg en laaang stund fordi jeg har vært på laaaang ferie helt fra november. Jeg har nå prøvd i en uke å komme tilbake i den gode rytmen jeg hadde før jeg dro på ferie men uten DERE ble det slett ikke det samme!

 

Det tar utrolig mye hjernekapasitet å slanke seg og for meg funka det ikke å la være å registrere - jeg bare glemte meg hele tiden. Og så savnet jeg å ha noen å betro meg til også da! Og hva er vel vitsen med å veie seg for seg selv uten at noen vet det???

 

Så nå er jeg tilbake og gleder meg til å ta fatt igjen. Må bare prøve å begrense tida jeg bruker her inne litt! Har lest ganske mye i tråden over hva dere har foretatt dere i det siste og syns det er hyggelig at mange av de gamle (Sans1, Arti, Mimi, Afrodite etc etc) fortsatt er med. Jeg trodde kanskje jeg skulle komme tilbakle og så var det ingen jeg 'kjente' her inne :D

 

Og så er det artig å se at vi stadig blir flere! Velkommen til alle nye! Ser at min kollega TuttaMatilde har vært her (artig nick :) - håper du kommer tilbake :)

 

Så jenter, til den nakne sannhet:

Jeg er tilbake der jeg startet, på 70,2 kilo. Jeg slanket meg 5 uker og hadde så 5 uker ferie, så egentlig er jeg ikke helt deppa. Jeg vet jo at jeg kan!!!

 

Så til et lite dilemma: Jeg flytter sammen med kjæresten min om noen uker og istedenfor å få et samboertillegg har jeg lyst til å spørre han om han vil slanke seg sammen med meg. Han har en liten mage som han er veldig misfornøyd med, og han nevner stadig at NÅ, nå må han begynne å slanke seg. Men han gjør jo ikke noe med det! Så mitt spørsmål er: Hvordan får jeg han med på slanking uten å såre følelsene hans og få han til å tro at jeg syns han er tjukk (han begynner jo å bli litt kraftig da... :) ?

 

Fint å være tilbake. Håper dere alle får en fin helg!

 

KHK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar
Hei jenter!

...

Og så savnet jeg å ha noen å betro meg til også da! Og hva er vel vitsen med å veie seg for seg selv uten at noen vet det???

 

...

KHK

 

Helt enig! :-)

 

Om samboertillegget . eller fradraget som du helst ønsker:

Hva med foreslå at dere prøver å UNNGÅ tillegget til å begynne med. Det kan hende at det er alt som skal til for hans del - å bli litt mer bevisst på hva han putter i seg (gutter er ofte litt heldigere stilt sånn, med mer muskler og høyere forbrenning går de lettere ned). Prøv det en liten stund, og så kan du jo se om du skal skjerpe inn mot fradrag etter hvert.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte komme inn og bekjenne mine synder :) Eller det har faktisk ikke vært så galt denne helgen. Litt ekstra har det blitt men jeg tror det kunne vært mye verre!!

Det har ikke blitt noe trening, mm shopping på salg kan gå inn i den kategorien, haha.

 

I dag har jeg vært på kurs. Normalt er sånne kursdager litt kaosdager mht maten. men i dag tror jeg at jeg har klart meg rimelig bra. Stakk innom kaffe og krem for å kjøpe med meg en kaffe og der hadde de nybakt brød med brunost. Nå er vel ikke brunost akkurat slankemat, men det var ihvertfall mat uten å måtte velge en stor dyr baguett og jeg fikk i meg frokost som egentlig var det viktigste! Til lunsj valgte jeg en brødskive med en fiskekake på samt masse salat. Og nå da jeg kom hjem lagde jeg meg en porsjon havregrøt siden jeg skal trene kl 18 og jeg liker å spise middag etter trening.

 

I dag skla jeg trene den timen som gjorde at jeg skada leggen min. Fryktelig spent på hvordan det går, men jeg vil heller prøve enn å sitte å lure på om det går bra eller ikke. Går det ikke kan ejg heller bare gå ut og gå på tredemølla istedenfor.

 

Det var meg, hvordan har helgen deres vært? Har dere klart å komme inn i rytme igjen eller sniker julerestene seg på?

 

Og KristinHK - utrolig koselig å høre fra deg igjen!!

 

Ønsker alle en fantastisk uke nr 2 av 2007 :)

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake KristinHK! Det kan være vanskelig å la være med å bruke FOR mye tid på vektklubben etc :) Men det er ikke umulig! Lykke til med å begrense.

 

Jeg har visst litt problemer med å komme tilbake til gode vaner etter jula. Trodde ikke det skulle være så vanskelig, men det er det. Det er kanskje ekstra travelt om dagen med skole og jobb, vanskelig å planlegge mat for hele dagen, og uansett om jeg har vært flink til det, kommer alltid hungeren etter noe igjen når jeg endelig er hjemme etter en laaang dag med slit.

 

Nå skal det sies at jeg er ikke så ille. Jeg spiser mye bra mat og ofte til riktige tider, men kanskje for mye av det og samtidig for lite trening. Jeg kommer nok tilbake i sving om et par uker når ting har roet seg ned i avtaleboka mi, men jeg er redd nedgangen ikke kommer til å være noe jeg ser de første torsdagene nå. Jeg får bare fortsette å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei jenter,

 

Hyggelig å være her igjen!

 

I helga var jeg utsatt for mange fristelser gitt! På fredag var vi invitert på pizzafest - make your own. Og det ble litt pizza! Håper ikke hjemmelaget pizza er like usunt som de kjøpepizzaene som er registrert her, for da gikk jeg på en utrolig smell!!! Litt mye vin ble det og...

 

Men lørdag var jeg flink og gjorde ingenting usunt. Søndag var jeg invitert ut av svigermor på restaurant. Først trente jeg beinhard styrketrening og ble skikkelig sulten. Men jeg syns jeg klarte meg bra. Spiste fisk til for- og hovedrett og droppet desserten. Så vidt jeg kunne se på registreringen holdt jeg meg under mine 1600 kalorier. Bra å vite at man kan spise på fin restaurant og allikevel være litt flink!

 

Sans1, det høres ut som om du var veldig flink i går. Havregrøt var en lur ide før trening!

 

Keltisk du er ikke den eneste som er litt treg med å komme i gang. Det tar altså så mye hjernekapasitet dette. Og med dette flytteprosjektet jeg holder på med nå er det helt fullt i hodet mitt! Men jeg tror jeg husker noen viktige regler: Spis ofte. If in doubt, don't! Drikk vann! ja... det er vel det som surrer og går i hjernen ved siden av 'hvilken farge skal vi ha på stolene, skal vi ha Electrolux eller Zanussi' og andre festlige tanker! :)

 

Jeg er spent på veiing på torsdag. To treningsøkter igjen før det!

 

KHK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Veldig hyggelig å se Kristin HK tilbake her!

 

Jeg har hatt en travel helg med både besøk og selskapeligheter, så der ble det noen utfordringer gitt!

 

Hos meg stod vekten stille i morges og stoppet på 73 kg som forrige uke... Tydeligvis har jeg ikke klart å få fart på forbrenningssystemet igjen etter jule- og nyttårsfeiringen. I tillegg hadde jeg jo mye selskapelighet i helgen og det har tydeligvis ikke kroppen min hatt så godt av.... Håper stillstanden snart gir seg - og at jeg kan rapportere om bedre resultater neste uke.... når også mensen er ferdig...

Målene mine er også uendret fra tidligere, så det var ikke noe trøst å hente der heller...

Trimpoengene ble 28,6 - og er også færre enn jeg har hatt vane for, så 2007 har startet pent og forsiktig for min del....

 

Imidlertid har jeg meldt meg på Pulsmarsjen (som a9na) og klinket til med 34 991 skritt i går! Du kan melde deg på her:

http://www24.nrk.no/bedrepuls/

 

Superflott at du prøver ut hvordan leggen din fungerer Sans1 ved ulike former for trening... pass bare på at den ikke blir verre..... eller at den egentlig trenger legebehandling...

 

Jepp, det tar noen dager å komme inn i de gode gamle rytmene igjen Keltisk og jeg er enig med deg Arti at helgene er alltid en utfordring ikke minst mht de flytende varer....

Gratulerer med strålende nedgang i fettprosent da Slankeklar!

 

Godt å se så mange av de faste gamle her på tråden nå etter nyttår... og velkommen til de nye som har slengt seg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det tid for årets første ordentlige rapportering og det har ikke gått så aller verst!

Iom at jeg brukte så få uker på å gå opp 2,5 kg hadde jeg håpet at de skulle rase av bare jeg så på tredemølla.. men dengang ei.

Jeg er allikevel ganske fornøyd, 0,5 ned, og følger jo da anbefalt nedgang. (og det til tross for at jeg ikke var på do i går!!!! )

 

Har en vannvittig gangsperre i dag. Har trent rimelig hardt nå to dager på rad og DET kjenner jeg.. auauau :)

 

Utover det så er jeg matlei om dagen.. eller ikke akkurat matlei, men klarer ikke finne på noe jeg har lyst på. Problemet er det at når jeg er ferdig å trene er jeg så sulten at jeg ikke orker å begynne å lage mat som tar en halv til en time å lage. Noe mye gjør. Derfor blir det lett å ty til fjordland. Da har jeg middag 4 minutter etter at jeg kommer inn døra. men det er jo ikke bra i lengden. Tror det er mye salt i den maten der selv om den holder seg innenfor kalorigrensa, så jeg skal prøve å begrense det litt.

I går løste jeg det rimelig greit ved å reise hjem til mamma etter trening og der fikk jeg hjemmelaget fiskegrateng og kokt brokkoli! :)

 

Har også fått dilla på noe vannvittig godt om kveldene.. Skjærer opp den frukten jeg har tilgjengelig i biter. F.eks 1/2 eple, 1/2 banan og 1 kiwi og har på 2 ss vaniljekesam... yummi, det er kosematen sin det!

 

Her er ukens tall:

 

Startvekt 21/8: 76,6

 

Uke 1: 74,7

Uke 2: 74,2 = 0,5 ned!

 

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn, morn alle sammen!

 

lørdag 4.11: 82,5

torsdag 9.11: 81,3

torsdag 16.11: 80,4

torsdag 23.11: 79,4

torsdag 30.11: 78,4

torsdag 7.12: 77,3

torsdag 14.12: 75,5

torsdag 04.01; 75,0

 

torsdag 11.01: 75,0

 

Bom stille med andre ord. Hvilket jeg syns er litt merkelig tatt i betraktning at jeg har vært veldig flink denne uka.. Men når det er sagt, så er det på tide med litt stillestand hos meg også!

 

Jeg gleder meg på Sans1 sin vegne (0,5 kg er bra!), og er spent på å høre fra resten!

Apropos Sans1, har du prøvd å svømme som trening? Det skal jo være svært lite belastende, iallfall for leggen;) Jeg skal begynne å svømme litt i moren, har ei venninne som er "på tjukka", og hun har bedt pent om jeg ikke kan bidra til å holde henne i nogenlunde form gjennom svangerskapet. Så nå skal vi svømme en dag i uka, hvilket jeg helt sikkert har godt av også. Husker ikke sist jeg var i en svømmehall, men artig blir det sikkert;)

Men tilbake til leggen din; hvis du ikke blir bedre i løpet av ei ukes tid, så er det kanskje på tide å ta en tur til legen? Fastlegen din kan sikkert ikke si deg noe som helst, men han kan iallfall henvise deg så du får deg en time til MR el no sånt? Har jo pågått noen uker nå!

 

Kom forresten til å tenke på at jeg egentlig har nådd den trivselsvekta jeg satte meg da jeg startet her inne.. 75 kg (ned fra 81,3). Men nå som jeg er her, så kunne jeg tenkt meg et par kilo til av kroppen.. Regner med at dette er et ganske vanlig fenomen? Men når vet man liksom at nok er nok? Skal man "kjenne" det? Eller bare stoppe på det tallet man har bestemt seg for? Må jo ikke havne helt ute og kjøre heller;) (typen mener forøvrig at jeg har tatt av mer enn nok nå. Kan jo ha noe å gjøre med at jeg har gått fra E til C cup.. selv om han benekter det:))

 

Nei, nå ble det mye bla bla her på morgenkvisten! Jeg skal prøve å få gjort noe fornuftig nå!

Ha en super dag, alle sammen!

klem klem arti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Gratulerer med flott resultat, Sans1. Og er det ikke litt deilig med gangsperre? Du får i hvert fall en skikkelig påminnelse om at du har trent :(, selvfølgelig verre med leggen din om den ikke blir bedre. Vi liker jo bare forbigående vondter. Jeg har forresten lest at Fjordland ikke er av de verste når det gjelder saltinnhold, og kalorimessig er de jo helt ok. (Jeg er svoren tilhenger som har levd på Fjordland i månedsvis i strekk... - og gått ned) Men mer salt enn hjemmelaget mat er det garantert, selvfølgelig forutsatt at du selv ikke tilsetter masse salt når du kokkelerer.

 

Ikke fortvil, Arti. Før eller siden måtte det bremse, og for en nedgang du har hatt til nå! Er enig i at det er fort gjort å bare fortsette utover de målene en har satt seg, men jeg tror for de fleste av oss stopper det litt av seg selv etter hvert. Jeg har hatt et litt uklart mål, men mange delmål, og har egentlig bestemt meg for at 62 er min nedre grense. Da har jeg en BMI midt i normalområdet. Men om jeg kommer dit vet jeg ikke. Kiloene går saktere og saktere av jo mindre det er å ta av, og jeg skal jo kunne holde en stabil vekt med et normalt kosthold uten å måtte veie alle måltider i fremtiden. For meg er det både et spørsmål om når jeg føler meg vel, men også et spørsmål om hvor mye det "koster" å opprettholde vekten. Dette ser jeg ble knotete skrevet, men jeg tror ikke jeg får det til noe bedre :-)

 

Mine resultater er jeg ganske fornøyd med i dag. Hvis jeg bruker "jula varer helt til påske"-begrepet, har jeg da faktisk klart å holde vekta i jula, og forrige ukes resultat var bare en liten unnamanøver. Nå er jeg på rett spor igjen.

Nå må det jobbes litt! Ha en fortsatt strålende dag!

 

Startvekt 17/8-06 72,6 kg

14/9-06 69,8

13/10-06 69,0

16/11-06 68,4

14/12-06 67,2

21/12-06 67,2

28/12-06 66,8 = -0,4

04/01-07 67,8 = +1,0

11/01-07 67,0 =-0,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Positive og oppmuntrende innlegg! Gratulerer med vektnedgang slankelkar og Sans1!

 

Bra du ikke tar stillstanden så tungt, Arti, det kommer til å vise seg at du har vært flink i lengden uansett. Jeg har en lignende erfaring ang at du har nådd ditt første mål og vil gå videre ned. For et par år siden slanket jeg meg ned til 62 kg, og syns fortsatt jeg hadde noen kg igjen før jeg ville være fornøyd. Den tanken for meg nå er ganske bisarr, for på bilder ser jeg at jeg var mer enn tynn nok. Samme beskjed har jeg fått av venner i ettertid, at jeg til og med kanskje var litt for tynn. Det er nok veldig vanskelig å selv se hvor en burde stoppe når man først er igang.

Når det er sagt så mener jeg ikke å overdrive. Jeg husker ikke hvor høy du er eller hvaslags bmi du har, ikke vet jeg hvordan du ser ut, og du har kanskje hodet plassert godt nok på skulderne til å selv vite at du ikke er på vei langt under trivselsvekt. Poenget er bare at du har rett, det er lett å fortsette å slanke når man er igang, men alt i alt er vel vekten perfekt når du føler at formen er bra, du orker det du vil orke, og du føler deg bra.

 

Så var det resultatene.

And the numbers are......

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

21.desember: 68,4

4.januar: 69,1

11.januar: 69

 

Det er jo flott! Jeg blir på stedet hvil. For jeg har hatt det så travelt at jeg ikke engang har brydd meg med å registrere noe som helst av det jeg har spist. Og igår spiste jeg nudler og en troika og alt... Men det vil kanskje ikke vise seg før om noen dager... Uansett, fornøyd med resultatet til nå, og reiser til London på søndag, så jeg går glipp av en uke her og neste veiedag! Og registrering... Så da er det nytt mot om en uke.

 

Lykke til dere!! Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, slankeklar, med flott nedgang!!

Og jo, det er jo egentlig ganske deilig med gangsperre. Da føler man virkelig at man har trent! Godt å høre at du ikke tror fjordlands er så ille, haha, for det er jo så lettvint og greit! Men man blir jo litt lei i lengden. syns alltid det er ganske store potetrasjoner i dem, så sammensetningen blir kanskje litt feil i forhold til det vi eeeeegentlig skal spise. men pytt sann! Dessuten er jeg en liten saltfrik fra før så kanskje det ender på det samme. Jeg salter ikke så mye når jeg lager mat men heller når jeg spiser.

 

Keltisk - 0,1 er jo ikke så verst hvis du ikke har tenkt så mye på det. :( God tur til London!!

 

Og Arti - Litt stillstand på deg nå er nok ikke så rart. Du har jo hatt en fantastisk flott nedgang siden du begynte. så det er jo bare å fortsette i samme tralten så kommer det nok igjen! men jeg slenger meg på de andre.. hva er bmi'en din nå?

OG som Keltisk nevnte så er det ofte først senere at man selv klarer å se om man var litt for tynn eller ikke.. Så jeg ville kanskje anbefalt at noen tar et bilde av deg (kanskje ved siden av en venninne du anser som normal tynn el lign.) For da ser du det på en helt annen måte!

Ang svømming så tenkte jeg faktisk på det senest i morres.. Så aftenposten aften i går hadde en stor test av svømmehallene rundt i Oslo området og da kom Risenga som ligger i Asker best ut. Kunne tenkt meg å dra dit. men det er jo så himla dyrt. Og når man da fra før betaler i dyre dommer for å ha medlemskap på treningsstudio (som for engangs skyld ikke har blitt støttemedlemskap) blir det liksom aldri noe av.

Tenkte jeg skulle se det an nå utover neste uke. Etter en uke med riktig mengde trening. Hvis det ikke er noe bedre da skal jeg ringe legen. Kan jo hende det har satt seg en betennelse eller no som må behandles. (jeg kan jo snart starte egen tråd om den leggen min!! )

 

Nå er jeg spent på om vi fortsatt har med oss noen av alle de nye som har slengt seg på.... Hvordan går det med dere?? Vi vil gjerne høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Saa godt â se at det er liv i trâden og at dere alle sammen har funnet rytmen igjen etter jula.

 

Jeg sitter i langtvekkistan; nettilgangen er sâ som sâ, men jeg mâtte bare innom dere og se hvordan det stod til.

 

Jeg lever stort sett av ris, litt lôk og en eller annen saus som ingen vet hva er laget av, men jeg har det bra og saa langt holder helsa. For ôvrig er det ogsâ god tilgang pâ bananer, i det hele tatt lider jeg ingen nôd... om en ukes tid baerer det lenger ut i bushen og utfordringene blir stôrre, men jeg har vaert der pâ jobbreise fôer, saa mon tro om det ikke gâr bra denne gangen ogsâ.

 

Nâ gâr sola ned, sâ da mâ jeg ut og finne riktig grusvei hjem.

 

Ta godt vare pâ dere selv gamle som nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI ligger på 24 (høyde 174,5 og veier 75), så sånn sett er jeg like innafor "normalen". Litt usikker på hvor mye man skal gå etter denne, i og med at jeg trener såpass mye. Men det med bildet var ikke så dumt! Bestevenninna mi kommer til byen, og hun har alltid vært så slank og flott, så da skal jeg benytte anledningen til å ta et bilde av oss sammen;) Takk for tipset!

 

Enig med deg Sans1, svømming er DYRT! Derfor var jeg litt "føre var", og ønsket meg klippekort i svømmehallen i julegave av foreldrene mine! Så bruker jeg det så lenge jeg kan, også tenkte jeg å ønske meg et nytt i bursdagsgave i april;) (hvis jeg bruker opp det første da..).

 

Jeg ble så nysgjerrig på hva du jobber med, Mimi? I og med at du er ute i bushen? Hørtes veldig spennende ut!

 

Grattis, slankeklar, 0,8 ned det jo toppers!

 

Nei, nå skal jeg hive meg rundt og komme meg på trening! Neste uke SKAL jeg se 74 tallet! Og som vanlig bringer helga med seg et par festlige lag, men heldigvis spiller jeg turnering hele lørdag slik at alkohol inntaket fredags kveld begrenser seg selv;)

Ha en super kveld så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Sans1 - Så deilig å høre at du har kvittet deg med en halv kilo! Gratulerer!

 

Arti - Velkommen i Stillstandsklubben! Men du har jo kommet deg godt innenfor normal BMI, så da er det vel ikke så rart om vektnedgangskurven flater ut... Du har jo gått ned så masse, så da kan det jo være at det er på dette vektnivået kroppen din egentlig trives best..??

 

Slankeklar - Fantastisk flott nedgang enda du er rimelig nær "ferdigslanket" vekt! (kanskje du snart må endre nick?)

 

Keltisk - Siden du har gått litt ned kan du nok ikke få være med i Stillstandsklubben! Når du bare kommer godt inn i de gamle vanene igjen vil vel resultatene komme tenker jeg! God tur til London forresten! Det blir spennende å høre hvordan det har gått når du kommer tilbake!

 

Mimi - Kjempekoselig å høre fra deg langt ute i bushen, virkelig fantastisk at du passer på å sende oss noen ord når du har tilgang på data og internett!

 

Da får jeg ta på meg treningstøyet å vandre inn i helgen med vannflasken i den ene hånden, stegtelleren i livet, joggeskoene på beina og gangsperr i vente som følge av min deltakelse i Puls-marsjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg få være med her? Jeg har gått ned 8 kg og har 5 kg igjen. Veier 70 kg nå og skal altså ned til 65.

 

Jeg er hjemme med tvillingjentene mine på 14 mnd, og trener 3-4 ganger i uka. Litt timer (kondis, step el..) men mest styrke. Jeg ligger på 1700-1900 kalorier om dagen, og det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei jenter,

 

Jeg fikk ikke veid meg før lørdag og har ikke internett hjemme for tiden, but here are the results from the Norwegian jury:

 

Uke 1: 70,2

Uke 2: 69,5 (-0,7 kg)

 

Så jeg er fornøyd jeg. Føler jeg har kommet ganske godt inn i tralten igjen. og det er sørenmeg deilig å trene!

 

Til helga skal jeg inkassere en julegave som lyder på drinker i solnedgangen på Plaza, treretters middag i Oslo et sted, konsert i konserthuset og dagen etter en langhelg til Riga... Oioioi, hvordan skal nå dette gå da!!!

 

Skal ihvertfall trene beinhard de første dagene av uka.

 

Lykke til alle sammen!

khk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer KristianHK med gode resultater og god tur til Riga!! :(

 

Djlaila - Velkommen til oss.. Var ikke du med på julegristråden jeg var med på?

Det blir så mange nick etterhvert at man ikke husker alle, men syns jeg kjenner igjen deg :(

Gratulerer med kjemperesultat til nå!!

 

Helgerapport: Syns jeg har vært ganske flink denne helgen. Holdt meg innenfor kalorigrensa ihvertfall på fredag. Kjøpte meg en snickers etter trening men da jeg så hvor mange kalorier hele snickersen ble tillot jeg meg bare å spise halve. Den delte jeg opp i bitte små biter som jeg brukte over en time på å få i meg :)

 

På Lørdag var jeg på middag hos noen venner.. Det ble nok alt for mye rødvin men middagen var jeg ganske flink med. Tok på en passe stor posjon og passet på å legge ned kniven og gaffelen innimellom og ta små pauser. Det gjorde at jeg ble passe mett underveis og ikke falt for fristelsen til å forsyne meg flere ganger. (tortillachipsen senere på natta trenger vi ikke snakke om! )

 

Håper dere andre har hatt en fin helg også!

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Velkommen til oss Djlaila!

 

Gratulerer med super vektnedgang KristinHK! Høres ut som du får en herlig uke... og flott helg i Riga.. God tur!

 

Sans1 - kjempeflott at du har kommet fint igang med trening til tross for problemene med leggen! Kjempesmart måte å kose seg med Snickersen så lenge!

Ja, vennelag og lørdagskveld kan fort resultere i litt ekstra drikke... Men litt kos skal det jo være plass til... det er jo helg... så lenge det ikke tar helt overhånd! Har du dårlig samvittighet kan du jo prøve å trene litt ekstra eller gå en "avlats"tur!

 

Ja, jeg har jo stått litt i ro et par uker... MEN i dag kom resultatene jeg har ventet på... Vekten stoppet på 71,4 kg, dvs jeg har vel regelrett GÅTT av meg 1,6 kilo.

Midje 79 cm (ned 1 cm)

Hals 33 cm (uendret)

Bryst 91 cm (uendret)

Ende 98 cm (ned 1 cm)

Lår 55 cm (ned 1 cm)

Arm 31 cm (uendret)

 

Min BMI er nå 25,3 så jeg nærmer meg normalvektig smått om senn...

Totalt har jeg nå siden slutten av september gått ned 15,6 kilo og 24 cm rundt livet! Jippihurra!

 

Jeg har jo meldt meg på Pulsmarsjen og sist uke har det motivert meg ekstra til å se hva jeg kan klare av skritt... noe som har medført hele 58.8 trimpoeng.... helt ekstremt.. (men nå skal jeg ta det litt roligere....)

Etter en uke med Puls-marsj med tilsammen 288 782 skritt lå jeg på en pen 6. plass ved midnatt.... men da var det to stykker som påstod at de hadde gått fra Nordkapp til Lindesnes i løpet av uken... og det sier seg selv er umulig.. mao ren juks... Nå er det heldigvis blitt andre regler for å vinne...

Når jeg nå la inn skrittene så langt i dag, ligger jeg plutselig på 3. plass for en stund... det endrer seg nok fort når folk får lagt inn sine helge-resultater....

 

Kjempefornøyd mandagsklem fra Afrodithe (alias a9na i Pulsmarsjen) som krysser fingrene for ukens øvrige resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...