Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Jeg regnet med at det kom til å være ett oppmuntrende innlegg fra deg her nå, takk skal du ha!!

 

Ja, jeg har begynt å trene på Elixia, men har egentlig trent mye hele tiden. Forskjellen er bare at nå har jeg flyttet meg innendørs!! I hele høst har jeg vært mye ute i skogen og gått i variert terreng - det er en treningsform jeg liker veldig godt!! Men nå har jo høstværet slått til for fullt så da er det ikke like hyggelig å være ute!

Jeg har faktisk for første gang i mitt liv fått en følelse av forbedret kondis, og det er utrolig deilig!!

I kaloriberegningen har jeg tatt utgangspunkt i 7 trimpoeng, da jeg egentlig er en latsekk. Så får heller alt over bli en bonus ;)

 

Jeg er 164 høy og har middels benbygning (har alltid innbildt meg at jeg hadde kraftig kroppsbygning men fikk det motbevist på GR kurs for noen år siden) Har ikke fått målt cm enda, skal gjøre det før trening i ettermiddag. Men det kjennes ikke ut som om det er noe særlig mindre der heller.

 

Nei, jeg skal ikke gi meg!! selv om jeg i morres hadde fryktelig lyst til det. Som du sier så har jeg kunnskapen - kanskje derfor jeg blir ekstra frustrert! Hadde så inderlig håpet å se 72-tallet i dag, men dengang ei :)

 

Må ærlig innrømme at jeg var på nippet til å droppe rapporteringa i dag, men det hjelper meg jo ihvertfall ikke mer. Det er alltid godt å se at man får støtte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest slankeklar

Er tilbake etter halvannen uke med reise og diverse konferanser - og tilhørende berg av mat. Det er virkelig furstrerende når en prøver å spise sunt og så få servert all mat og den i tillegg er feit og i enorme mengder. Kaker til frokost, treretters lunsj og middag, cookies eller is til mellommåltid. Blodsukkeret har i hvert fall vært i berg og dal baner en stund. Og som forventet synes det på vekta også, men allikevel ikke så ille som jeg fryktet det skulle bli - opp 0,5. Gjort er gjort, spist er spist og det er bare å se framover.

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

 

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

 

Jeg ser vi er blitt fler her! Velkommen snart70, gogo, misse og KristinHK! Og angelo, godt å høre du ikke har forsvunnet helt. Supert at du fortsatt orker å rapportere selv om det blir lenge mellom hver gang. Alt er bedre enn ikke noe. Det hjelper på å holde et visst fokus i hvert fall.

 

Sans1 - du har et stå-på-humør det står respekt av, selv om det av og til er skuffende reslutater for deg! Men dette får du til. og vi er her sammen med deg. Har du forresten tenkt på at noe av stagnasjonen kan skyldes at du har endret treningsform og begynt å bygge muskler i stedet for å bare trene kondisjon. Jeg husker ikke akkurat nå detaljene i det du skrev, men hvis jeg husker rett har du pleid å gå mye i skog og mark (kondisjon), mens du nå hadde begynt på noe slags styrketimer på Elixia? Husk at muskler kan bygges relativt fort og at de vil veie mer enn fett. Jeg opplever også ofte at jeg veier mer rett etter og dagen etter en kraftig treningsøkt fordi kroppen holder litt lenger på alt vannet jeg drikker underveis (eller noe sånt). Sikkert ikke noe fasit, men det hjelper jo kanskje på å forklare noe?

 

Og Mimi - gratulerer med flott nedgang. Dette ser veldig bra ut. Og antakeligvis varig, siden du ikke går altfor fort nedover.

Vestis og ninae, hvordan har det gått med dere denne uken?

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg er gjerne med på trimaksjon. Mens jeg var på reise, hadde jeg med joggesko og fikk tatt to økter på tredemølle og trent litt styrke med de få frivektene som var der. Tror det bidro til at hotellmatresultatet ikke ble fullt så ille som fryktet.

 

Men hittil denne uken har jeg 2,7 trimpoeng. Må vel klare 7 før uka er over? Vanligvis pleier jeg å sikte på 12, så det får være mitt mål når ukene ikke blir ødelagt av reising.

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake igjen. Og gratulerer! Det er ikke så ofte man gratulerer når folk har gått opp i vekt, men jeg må jo si at du har klart deg bra. 500 gram er ikke mye med tanke på hva slags mat du har vært "utsatt for".

 

You go girl!

 

Fortsatt god uke til dere alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er her, er ikkje blitt borte, berre endå litt meir på tur. Men eg fekk vegd meg i går tidleg, og det var kjekt å sjå at litt av "sjokkvekta" frå førre veke var borte att. Endå har eg netto auke i forhold til for to veker sidan, men, men.

 

Problemet er altså at det aldri tek slutt på denne reisinga! Neste veke blir nok ei veke med hotellmat og stillesitjing - det siste er like ille som det fyrste, for det GÅR jo an å velja sunne alternativ frå buffeten (sjølv om det er vanskeleg).

 

Men kanskje dei har trimrom på det hotellet der eg skal bu? Det må eg finna ut av. Særleg om dei har ein spinningsykkel kan det vera håp om å få forbrent litt kaloriar. Men så kjem eg heim til bursdagsfeiring og kjempestor fest, så... puh, dette er hardt!

 

Eg har eit håp om at det skal roa seg litt veka deretter, og har vel ikkje noko tru på at det blir noko skikk på sakene før den tid.

 

Mimi: Kjempeflott resultat! Det står det verkeleg respekt av!

 

Sans1: Du kan trøsta deg med at du i alle fall ikkje gjekk opp like mykje som eg gjorde sist veke! (Eller, det var kanskje ei dårleg trøst?) I alle fall: Ikkje gje opp, neste veke ser du sikkert at pila peikar andre vegen.

 

Her er resultata:

 

August 2006: 70

7.9.: 68,8

14.9. 67,8

21.9. 67,6

29.9.: 69

4.10.: 67,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er i rute igjen Vestis! ... og takk for rosen.

 

Det er nok mange som sliter med maten i forbindelse med reising. Vet ikke om du har sett det, men i kolonna til venstre under "artikler" kan man gå inn på "tips og råd". Der er det noen gode råd mht hotellopphold. Det er kanskje ikke revolusjonerende nytt, men det kan jo være greit og bli minnet om det likevel.

 

Ang. det Slankeklar skrev til Sans1 om å bygge muskler, så er det absolutt et poeng, men jeg viste faktisk ikke at det kan gå fort som du skriver. Jeg har ei venninne som er veldig opptatt av det med kroppstype, det var derfor jeg spurte til det Sans1.

 

Inntil videre har jeg kunnet spise "hva som helst", bare jeg holder men innenfor kcalgrensa. Venninna mi derimot, er opptatt av hva man spiser i forhold til kroppstype, dvs fordeling av karbohydrater, proteiner etc. Det står litt om det på denne siden: http://www.iform.no/pub/art.php?id=39 Akkurat der dreier seg det mest om kosthold vs trening, men kanskje det er noe å tenke over likevel. Det bryter neppe med GRprinsippene å justere litt, eller? Det er forresten noe jeg savner i registreringen av daglig matinntak. Det hadde vært veldig fint om den også sa noe om HVOR energien kommer fra.

 

Er det forresten noen av dere som noen gang har fått målt fettprosenten deres? Den er jo vel så interessant som vekta, spesielt når man driver og trener. Det gjør jo ikke noe om vekta står stille, hvis man har byttet noe av fettet ut med muskler. Akkurat som det ikke er noe interessant å gå ned i vekt, dersom det er muskler som forsvinner.

 

Jeg vet ikke om du kan bruke dette til noe Sans1, jeg bare konstaterer at vi er veldig forskjellige i kroppbygning og følgelig fungerer vi kanskje ikke likt heller. Jeg er 174 cm og har kjeeeempelange ben (som tenåring gikk jeg alltid i for korte bukser. Skrekk og gru) og de er ganske tynne også, i likhet med armene mine. Jeg er ikke spesielt stor over baken, derimot har jeg kraftig overkropp. Alt jeg legger på meg, sitter på magen og over hoftene. I tillegg er jeg utstyrt med pupper som gjør at jeg ikke kan gå på hverken Lindex eller Cubus og langt mindre H&M for å kjøpe BH.

 

Det var dagens skribleri ;) Ønsker dere alle en strålende helg med mye sunn mat, masse trim og mye kos!

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Heisann alle sammen, tid for ukens rapportering.

 

Men først av alt, gratulere til Vestis og Mimi for flotte resultater. Og gratulere til Slankeklar også - jeg er særlig imponert av at du fikk til litt trening på en hektisk reise!

 

Jeg veide meg i morges og veide 68,5 kilo... Det er faktisk ned 1,6 kilo fra forrige uke da jeg fikk sjokk over å se 70-tallet...

 

Lurer på om jeg har mye vann i kroppen noen dager eller hva det er, for denne nedgangen virker liksom ikke reel... Uff, jeg kan visst altfor lite om smart kosthold... Men jeg spiser jo nesten vegetarisk, og min største last er ost. Og det har jeg ikke spist noe særlig av på ukevis!

 

Jeg er skikkelig imponert over et mål på 12 treningspoeng! Er det 'ordentlig' trening alt sammen? Eller er sykling til jobben etc tatt med? Jeg klarer som oftest ca. 7 'ordentlige ' poeng uten problem, men 12 er da virkelig bra!

 

Forvirret som jeg er over vekta mi så får jeg vel gi det litt tid... Lykke til med helga alle sammen - høsten er sånn en nydelig tid for turer i skogen. Jeg gleder meg!

 

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du fortsatt er med ;)

 

Jeg skjønner din skepsiss til at du har gått ned 1,6 kg, men på den andre siden så er du jo tilbake til det du mente at du pleier å veie. Kanskje har du kvittet deg med en del vann som du selv sier, eller kanskje hadde du ekstra mye vann i kroppen sist? Hvis du feks hadde spist mye salt, eller av andre årsaker.

 

Du får se det an framover. Det stabiliserer seg nok, skal du se og det går jo definitivt riktig vei. Gled deg over det og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Tusen takk for masse oppmuntring og gode råd. Joda, jeg har tenkt litt på at det kan være muskler. Haha, men jeg tenker jo nesten litt sånn - drit i de musklene da - bare jeg kan gå ned i vekt. Men denne gangen skal jeg gjøre det riktig, så da får jeg vel tåle at kroppen stopper opp litt.

Jeg gir meg ihvertfall ikke - og det gir meg så bra motivasjon at vi er sammen om dette!! Så å begynne å bruke disse sidene tror jeg var det lureste jeg kunne gjøre ;)

 

KristinHK og Vestis - gratulerer med gode resultater!! Kjempebra jobba!

 

Da er det helg igjen dere og det er jo alltid en utfordring :) Jeg har vært så aktiv på kveldene denne uken at jeg ser frem til en stille og rolig fredag. I morgen skal jeg besøke en venninne ett stykke unna men hun er godt informert om slankingen min så der har vi bakt inn en gåtur før vi skal hjem og lage bacalao. Det har jeg aldri smakt før og gleder meg veldig. Jeg har også sendt henne en oppskrift på en litt sunnere ostekake som jeg fikk for ett par år siden. Den har jeg heller ikke prøvd. Den store synden blir vel rødvinen som hører med til god venninneprat - skal prøve å begrense inntaket i morgen - for til uken VIL jeg ha god resultater.

 

God helg alle sammen - stå på !!

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Skal vel ikke si for sikkert at muskler bygges SÅÅÅ fort, vi snakker vel ikke én uke akkurat, men det går visst relativt fort. Jeg kan ikke nok om detaljene rundt dette til å uttale meg for sikkert. Ellers er det riktig som du sier at sammensetningen av kosten er viktig. Jeg fikk jo streng beskjed om å spise mye mer proteiner og kutte ned på karbohydratene i form av poteter, pasta og brød når jeg trener såpass mye som jeg gjør. Så nå prøver jeg i det minste å bytte ut brødskivene til lunsj med en salat med tunfisk og fetost og egg og litt sånt, og håper det gir resultater. Mett blir jeg i hvert fall.

 

 

KristinHK - Så deilig å være tilbake under 70 igjen, da! Gratulerer. Og når det gjelder mine mål om 12 treningspoeng, er det realistisk for meg fordi jeg trener hard styrketrening mandager og onsdager og går på høypulstimer på SATS fredag og søndag. Hver av disse øktene gir meg ca. 3,2 trimpoeng. Dette fungerer selvsagt bare fordi jeg lever det glade singelliv og ikke trenger å ta hensyn til noen andre enn meg selv sånn i det daglige. Har stor forståelse for at det blir for mye for de som har samboere/familie. Spørsmålet er selvsagt om jeg klarer å opprettholde fire ganger trening utover høsten og vinteren, eller om jeg kommer til å gå over til andre treningsformer som kanskje ikke gir like mange trimpoeng (tv-titting for eksempel ;) ). Jeg holder i hvert fall målet mitt på 12 foreløpig og så får jeg heller justere det ned om det blir for mange nedturer.

 

Når det gjelder kostholdet ditt, bør du nok se nøye igjennom hvor dine kalorier kommer fra hvis du spiser nesten helt vegetarisk. Får du i det nok fett og proteiner? Du må ikke droppe fettet helt selv om du slanker deg, men hvis du får i deg nok ved hjelp av oljer og f.eks. nøtter og avocado (og ost!) burde det være greit. Men proteiner er viktig. Vi trener jo blant annet for å unngå å miste muskelmasse når vi går ned i vakt, og hvis du ikke spiser nok proteiner får ikke kroppen noe å bygge muskler med heller. Jeg har hørt (men vet altså ikke om det er riktig) at folk som lever nesten helt vegetarisk ofte får i seg (prosentvis) veldig mye karbohydrater, fordi det blir mange brødmåltider. Osten kan kanskje være verdifull for deg fordi den gir deg både kalsium, fett og proteiner på en gang, Men hvis ostespisingen gjør at du lever på åtte skiver brød med ost om dagen og en salat i ny og ne er vi vel like langt :) he he...

 

Så utrolig mye greiere det er å skrive råd enn å følge dem selv...

 

Lykke til med all reisingen, Vesits! Ta med joggesko og treningsklær. Det er en lettelse på humøret og samvittigheten å få tatt seg en tur i et trimrom eller bare gått en tur mellom alle matbuffetene.

 

Nå må jeg nok jobbe litt igjen...

 

God helg, alle sammen!

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen gode tips på bra proteinkilder?? det blir nok mye brødmat på meg. Syns liksom brødskiver hører med til lunsjen og som mellommåltid før trening er det veldig lett å gå for brød da også. Jeg kan kanskje med fordel kutte ihvertfall 1 av brødmåltidene mine. Kalorimessigsett blir det jo riktig, men det blir kanskje for mye karbo i forhold til proteiner. Jeg har vel hørt at egg er bra, på den annen siden minnes jeg at vi fikk beskjed på GR kurs i hine hårde dager at man ikke burde spise noe særlig mer enn ett egg om dagen.

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er helt ny på disse sidene, og har kjempelyst til å være med på denne tråden for å føle at jeg har noen å vise resultatene mine til:)

Jeg har vært opp og ned som sikkert de fleste, men har lært veldig mye av det og føler jeg nærmer meg forståelsen av det som ligger bak en sunn livstil mer og mer, og greier også å nyte av den. Men tilbakefall er lett, derfor har jeg ikke gått ned på en stund.

 

Fokuserer veldig på å få trening inn i timeplanen som en like viktig ting som kafetur med venner, og dermed er jeg nødt til å fokusere på mat som gir energi fremfor å kvitte seg med det for å orke.

 

Jeg veide meg igår, og det blir min startvekt. Jeg er 1.70 høy og har en "formfull" kropp med vekten relativt jevnt fordelt.

 

051006 ----> 73,3 kg

 

Mitt første mål er 65 kg. Jeg tror jeg vil trives der hvis jeg er i form. Har slanket meg ned til 62 før, men da trente jeg ikke så jeg antar jeg må prøve meg på et høyere tall denne gangen.

 

Såh. Det var introduksjonen av meg. ;)

 

forventningsfull hilsen fra keltisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen gode tips på bra proteinkilder?? det blir nok mye brødmat på meg. Syns liksom brødskiver hører med til lunsjen og som mellommåltid før trening er det veldig lett å gå for brød da også. Jeg kan kanskje med fordel kutte ihvertfall 1 av brødmåltidene mine. Kalorimessigsett blir det jo riktig' date=' men det blir kanskje for mye karbo i forhold til proteiner. Jeg har vel hørt at egg er bra, på den annen siden minnes jeg at vi fikk beskjed på GR kurs i hine hårde dager at man ikke burde spise noe særlig mer enn ett egg om dagen.

 

Sans1[/quote']

 

Jeg har aldri gått på GRkurs, men jeg putter med god samvittighet to egg i salaten min, hvis jeg har lyst, og jeg kunne sikkert funnet på å spise fler også, hvs det skulle passe seg slik. Men gjennomsnittlig så spiser jeg sikkert under et egg pr. dag. Vet ikke om det er gjennomsnittet eller dagsrasjonen som teller. For øvrig er det veldig lettvint å ha med seg kokte egg!

 

Istedet for brødskiver kan du spise salater med som nevnt; egg, tunfisk, skinke, kylling.. you name it, alt slags magert kjøtt. Det er massevis av proteiner i bønner og linser, så hvis du liker det er det en ypperlig kilde (jeg kan ikke fordra det... dessverre, for det er både næringsrikt og rimelig!). For øvrig er det også proteiner i skikkelig grovt brød. Jeg spiser en del dansk rugbrød. Tynne skiver med div. pålegg. Det er forresten en del proteiner i ost også, en av de magre er cottage cheese. Det spiser jeg mye av. Både med salt, pepper og paprika på, og med syltetøy. Mmm... jeg blir helt sulten her, er visst på tide å få i seg lunsj ;)

 

PS og velkommen til keltisk. Selvfølgelig kan du få være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, Takk mimi.. Jeg må bli flinkere til å spise salater tror jeg!! og spesiellt nå som det finnes så mange fine 3 % dressinger (notere på handleliste..)

Bønner er jeg veldig glad i - men gjelder det samme for bønner i tomatsaus?? - det kan jeg jo sjekke på butikken i dag. Sammenligne 2 bokser.

 

Keltisk - Velkommen til oss.. Som du ser er vi godt i gang, men det er bare å henge seg på. Til tider er vi noen skikkelige skravlehøner ( jeg er ihvertfall det, hehe), men jeg syns vi har et veldig koselig her inne ;) Lykke til!!

 

Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, klarer visst ikke holde kjeft i dag jeg!! Litt høstferiestemning på jobben så det er ganske stille.

 

men det jeg ville si nå er at Vektklubben har 1 års dag IDAG og i den anledning er det 20% rabatt på alt i GR butikken.. Så nå har jeg bestillt meg fitnessball med treningsprogram, så jeg kan sitte og balansere på den foran tv'en. + en kokebok og noe annet.

 

Sans1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Nå var det liv her inne gitt!

Mange som venter på å få stemple seg ut (her jeg jobber stempler vi!!!)? ;o)

 

Velkommen keltisk!

 

Tusen takk for gode råd fra Slankeklar! Jeg spiser mye linser og slikt, men skal prøve å trappe opp på fiskespisingen...

 

Du har inspirert meg til å sette opp målet mitt til 10 treningspoeng! Jeg går på spinning og aerobic 3 dager i uken, men jeg haaaater styrketrening... Nå skal tvinge meg til å legge inn en økt...tror jeg... ÆSJ! Men man skal jo strekke seg!

Blir VELDIG fornøyd med meg sjøl hvis jeg gidder!

 

Sans1, tomatbønner pleier å inneholde ganske mye tilsatt salt og sukker og er derfor ikke like sunne som 'naturelle' bønner etc. Jeg liker kikerter veldig godt og kan anbefale dere alle å se litt på nettsider for vegetarmat for å få ideer til proteiner og nydelige lette måltider (de er veldig flinke med krydder de derre vegetarianerne...)

 

En anned god ide (syns jeg!) er å lage grønnsaksuppe med linser. Blancher/stek i ca 2 minutter med litt olje grønnsaker som gulrot, løk, kål, selleri etc etc etc. Kok så grønnsakene og ca 50 gr linser per person. Kjør det i food processor til det er 'smooth' og kok opp igjen med salt, pepper, og kanskje en bittebittebitteliten skvett kaffefløte (10%) (Nå var jeg vel flink!;O) Spis med ost på toppen. Min favorittkveldsmat etter trening (grønnsakene koker mens jeg er i dusjen).

 

Kos dere i helgen! Jeg skal spise fisk, fisk fisk!!! Hurra for helg! Nå stempler jeg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg ser til min store forskrekkelse at antallet trimpoeng plutselig er blitt endret. Tidligere fikk jeg 3,2 poeng for en time hard aerobic, nå får jeg bare 2,4. Er klar over at en må trene lenger for å oppnå samme antall poeng når en blir lettere, men så mye forskjell, da!?

Og nå gikk jeg bakover i loggen for å se hva jeg veide da jeg fikk 3,2 for en time: 69,6kg . Denne uken veier jeg jo 69,9 og får 2,4 poeng for samme økt. Dette henger jo ikke på greip i det hele tatt?!

 

Jeg skrur herved ned mine ukentlige mål om trimpoeng til 10 pr uke.

Furten... ;)

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg gleder meg til å prøve noe av det du foreslår. Særlig mat som lager seg selv mens jeg er i dusjen har jeg veldig sansen for. Er dessverre ikke så flink til å lage mat til bare meg. Det får bli mitt mål - å bli bedre på det.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Til Slankeklar:

Jeg vet det! Krise! Jeg merket forskjell fra lørdag til søndag... noe må da ha skjedd... På lørdag trente jeg litt styrke og på søndag trente jeg mye mer styrke (flink, jeg? Joda, kanskje litt!) men jeg fikk ikke noe mer uttelling i treningspoeng for treningen på søndag liksom... Skjønner ingenting,jeg!

 

Hvis dette skal fortsette må jeg gå ned til 8 poeng som mål, for denne uka har jeg lagt opp til trening 4 dager inkludert en styrkeøkt og når fortsatt bare 8,1...

 

Til dere alle:

Enda et mattips for lette kveldsmåltider- dette lagde jeg fredag og det ble superdupergodt! (Vegetarisk også).

 

Blancher 2 tomater, 1 paprika, 0,5 løk (alt er bare cirkatall og jeg klarte ikke å spise opp alt) i to minutter i et dråpe olje. Ha i litt (tre stilker) det du måtte ha av friske urter eller "italienske" krydder. Hell på vann så det dekker grønnsakene og ha i en halv buljongterning. Kok i ca 20 minutter mens du er i dusjen ;o) Kjør i food processor. Ha tilbake i kjelen og tilsett ca. 50 g couscous (for at det skal bli litt mer mat, liksom) og salt og pepper og masse basilikum. Spis evt. med ost oppå.

 

Det var så godt atte!

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkomme til en ny uke hos vektklubbens skravlehøner. For jeg må jo gi Sans1 rett i at vi har mye hjertet, og det er kanskje nettopp derfor det er så hyggelig her. Jeg har hatt stor glede av å registrere mat her på vektklubben (det har virkelig gitt meg et bevisst forhold til hvor mye energi det er det jeg putter i munnen daglig), men også dette forumet har vært motiverende. Det å ha noen å henvende seg til men sorger og gleder, og noen som er interessert i hvordan det går - det er gull!

 

Det var dagens skryt til dere alle sammen ;)

 

Ang. trimpoeng, så slår jeg gjerne et slag for pulsklokker igjen. Jeg justerer alltid varighet på treningen i forhold til hvor mye klokka mi sier jeg har forbrent, for den stoler jeg mer på. Jeg har derfor ikke registrert de problemene dere snakker om. Det er veldig motiverende med pulsklokke, bla fordi man kan legge inn mål for uka og følge med på hva man oppnår. Dessuten sørger den for mer effektiv trening, og jeg kan følge med på formkurven. Men dette hjelper jo ikke dere her og nå. Jeg ville rett og slett tatt kontakt med vektklubben under "hjelp" nederst i venstre hjørne. Jeg har inntrykk av at de er relativt kjappe til å svare en. Så slipper dere å lure. Jeg er enig i at det virker litt rart.

 

Ellers håper jeg dere har hatt en fin helg alle sammen. Jeg spiste ostekake i går, og oppdaget til min skrekk at det er nesten 500 kcal i 150 gram!!! Nå veide jeg ikke stykket da (jeg var tross alt invitert!), men tror dere ikke at et vanlig stykke fort veier såpass mye? Anyway - det er ikke akkurat slankemat! Heldigvis sov jeg lenge og var ute og jogget før frokost (kl 11.30 - som sagt, jeg sov lenge) og på en sånn dag får jeg ikke klemt inn like mange måltider, så alt i alt ble det ikke så ille.

 

Jeg har også et spm ang. drinker. I registreringen her, så er det bla lagt inn Strawberry Daiquiry, men den kommer opp med noe sånt som 54 kcal (husker ikke nøyaktig) for 4 cl. Det får jeg ikke stil å stemme, hverken for ferdig blandet drink eller for selve alkoholen. Noen som har oversikt over hvor mange kcal det er i de forskjellige drinker?

 

Ellers har jeg allerede begynt å grue med til torsdag. Siden jeg gikk ned så mye sist, så får jeg sikkert baksmell nå. Greit å være forberedt, så får man heller bli positivt overrasket. Hehe. Jaja, vi får nå se. På lørdag reiser jeg på miniferie fram til tirsdag, da min praktfulle kjæreste har funnet det for godt å ta meg med på tur østover. Det blir neppe noen slanketur, men jeg gleder meg nå likevel!

 

Vel, vel... nå er det på tide at jeg slutter å skravle. Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kammomilla
veier 66' date='7.. startet på mandag for endte gang.. har gått mye opp og ned i vekt de to siste årene nettopp fordi jeg har vært igjennom to graviditeter..

 

Før første grviditet veide jeg 71 kg.. gikk opp til godt over 90 kg.. fødte sønnen min og gikk ned til 63-64 kg ved hjelp av masse trening på stuegulvet og turer med vogn, ble gravid igjen da han var 9 mnd og i løpet av det svangerskapet la jeg på meg 9 kg.. veier i dag som sagt 66,7 kg, men fasongen er litt forandret.. magen er flat og fint er det, men dete r rumpa også.. ikke så fint..he,he.. så resultatet er da at jeg har en gutt på 2 år (fylte for få dager siden), og en gutt på straks 5 mnd..

 

har nå mål om å komme inn i ett par bukser som jeg er veldig glad i.. får kneppet den, men det er etter at jeg har lagt og rullet på gulvet i noen minutter..he,he.. og da ser den ikke så flott ut på=)

Bruker å ha spisedag på lørdagene, men er flink ellers i uken.. har hatt fredagen som veiedag, men bytter nå til torsdager hvis jeg kan være med=)

 

Ellers er jeg en jente på 23 har sambo og hus og er hjemmeværende, så nå er det bare opp til meg selv å komme igang... igjen...=)[/quote']

 

hei jeg er med trenker en som motiverer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Da var det mandag og nye muligheter. Ikke at jeg føler at jeg trenger noen ny start men det er vel det eneste positive jeg ser ved mandager ;)

Hadde fryktelig lyst til å gå på vekta i dag iom at jeg opprinnelig hadde mandag som veiedag, men nå skal jeg holde meg selv på pinebenken og jobbe frem mot nedgang på torsdag, det må jo snart bli min tur nå??!!

 

Har akkurat vært på Elixia og prøvd ut enda en ny time, denne gangen var det dance step - og jeg skal love dere at svetten rant. Men utrolig gøy!!

 

I helgen var jeg som nevnt tidligere på besøk hos ei venninne og spiste baccalao for første gang - det var vannvittig godt!! Kan ikke skjønner at jeg har vært så skeptisk til blandingen fisk og tomater. Og så lettlaget det var! Må jo nesten prøves ut hjemme også. Det ble litt rødvin men jeg holdt meg allikevel innenfor grensa mi. så alt i alt veldig fornøyd med helgen. Det eneste er vel at jeg grunnet en ørliten hodepine og dagenderpå kropp ikke fikk kommet meg ut i det utrolig flotte været her på østlandet i går. Men men - tok igjen med trening i dag!

 

Nå - Middag!!

 

Vi snakkes alle sammen - stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Nettopp kommet hjem fra step/stram opp time på sats, og skulle legge den inn i dagsrapporten og så at jeg hadde forbrent en hel haug med kalorier, faktisk over 600! Det føltes nesten litt for mye må jeg innrømme, vel har jeg trent meg utslitt og svett, men såå mye?! Så begynte jeg å tenke på om jeg kanskje burde legge inn noen minutter mindre enn det timen varer, så det kun er den effektive treningen som blir kalkulert, altså ikke regner med oppvarming og utstrekking... Jeg vil jo være fulstendig ærlig med meg selv! Men hvordan er det dere pleier å gjøre det?

 

Ellers føler jeg meg tipptiopp, med tanke på at jeg akkurat har trent og greier ;) Men er det bare meg som føler at jeg har svulmet litt opp hver gang jeg har trent? Jeg føler meg mindre dagen etter eller noe, men under trening og rett etter føler jeg meg rett og slett en halv størrelse større. Har nevnt det for noen som mente det hørtes merkelig ut. Det var en veldig demotiverer for meg i begynnelsen, men nå som jeg er klar over at jeg kommer til å føle meg sånn så går det greit.

 

Ang den ostekaka Mimi, så tror jeg ikke at det kan veie så mye med ett stykke... jeg er ikke sikker, men med tanke på hvor stor/tung en kyllingfilet på 100 gr er (og kylling er da vel tyngre enn kake?) vil jeg tro det ligger på rundt 80-100 gr, kommer selvfølgelig an på kakebitstørrelsen da. Når jeg skulle registrere sjokoladekakestykke kom det opp at hver bit var 50 gr. Men det er nok en veldig luftig kake... :)

 

NÅ skal jeg spise meg et par brødskiver. Chiao!

 

Keltisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Keltisk

 

Jeg stopper pulsklokka mi (som registrere kcalforbruk for meg) når jeg starter uttøyinga, men det er fordi jeg er interessert i å vite gjennomsnittspulsen min for selve treninga. Når det er sagt, går det jo litt tid før pulsen faller og man forbrenner en god del rett etter en treningsøkt (følgelig under uttøyinga), så jeg synes ikke du nødvendigvis skal trekke det fra. Det samme gjelder oppvarmingen, den må være med. Det har skjedd flere ganger at jeg har glemt å stoppe klokka, og da ser jeg tydelig hvor mye ekstra jeg forbrenner under uttøyinga!

 

Ellers håper jeg du har rett ang. ostekaka. 150 gram er kanskje litt mye. La oss håpe det!

 

Ønsker dere alle en superduper dag!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Nå er jeg sliten og lei. Sto opp for sent i dag og dermed blir alle måltidene bare rare. Og for å få i meg nok kalorier endte jeg opp med å spise snop. Jeg skal egentlig skrive et foredrag og er så sliten og lei og syntes så synd på meg selv (og var sulten da jeg var på butikken) så nå har jeg satt til livs en boks iskaffe dobbel late, en kokosbolle, snart en Smash bar (ny sjokolade, alt nytt må jo smakes . ganske god) og en pastilleske med disney-fruktpastiller. Samvittigheten er dårlig, og den stakkars kroppen min blir jo ikke akkurat i bedre tenkeform av alt sukkeret. Blæææ....

Og det er bare å gjøre seg klar for enda to dager med hotellmat. (Som betyr at mine veieresultater denne uken ikke kommer før på fredag)

Vil egentlig bare være hjemme og gå tur i skogen og spise tunfisk og cottage cheese, jeg nå.

Deppa.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...