Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Det hørtes ikke noe gøy ut! Ble du ferdig med foredraget ditt? Du får snu litt på tankegangen, og tenke at du egentlig er ganske flink, siden det helt opplagt er folk som gjerne vil høre på hva du har å si :)

 

For øvrig høres det jo ut som om du ikke har spist for mye rent kalorimessig, siden du måtte fylle på med godteri for å spise nok, selv om det ikke var den sunneste løsningen. Ikke glem at i dag er en ny dag med nye muligheter, også selv om du skal på hotell. Be dem lage noe sunt til deg. Si at du ikke vil ha kake til mellommåltid, men be om frukt. Hvis ikke får du rappe litt fra frokostbordet, de fleste hoteller har noe frukt da.

 

Og til ditt forsvar, så er det ikke lett å gå og handle når man er sulten. Det er i det hele tatt vanskelig å oppdrive sunn mat fort i dette landet, bortsett fra frukt, og det er jo ikke alltid det man trenger. Jeg har bodd flere steder i søreuropa, og der er de flinkere med å ha sunn mat lett tilgjengelig, ikke minst til vettuge priser.

 

Mht det du skriver om å sove lenge og ikke få i seg nok mat. Hvis jeg sover skikkelig lenge en søndag, så har jeg ikke sjans' spise 4-5 ganger og ei heller til å få i meg nok kalorier. Jeg tenker litt at det veier opp for at jeg spiste mye dagen før. Jeg vet det er viktig å få i seg nok mat, men ikke for en hver pris. Du får satse på nøtter neste gang - i alle fall hvis du skal tenke klart etterpå ;) Men alt dette vet du egentlig veldig godt, og sikkert mye mer om enn meg :D

 

Derfor; lykke til med foredrag og hotellopphold. Dette fikser du, og snart er du hjemme igjen :) Heia heia

 

Trøsteklem fra Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

hei Elin - fikk lyst til å skrive ett par ord til deg jeg også - du er jo så flink til å muntre opp meg når jeg er lei!!

 

Ikke se på dette som en ødeleggelse, ta det bare som en liten "pause" Og så går du i gang igjen. Dette klarer du - og bare tenkt hvor stolt du blir hvis du nå klarer å ha ett par hotelldager uten de altfor store utskeielsene. Det er viktig å kose seg bare litt. Smak gjerne på desserten men ikke spis opp hele!!

Ser du det er for stor potetrasjon til middag - la litt ligge igjen! Spis opp grønnsakene først, så kanskje du ikke orker alt det andre.

 

Det som er kjempepositivt her er jo at du ihvertfall kommer inn hit og klager litt!! Det er altfor lett å bare droppe ut ;)

Men vi heier på deg, Elin!! :)

 

Trøsteklem herfra også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen dere. Og jeg har ENDELIG gode resultater å komme med! Var rett og slett nervøs før jeg gikk på vekten i dag. Men den var på min side og viste 0,8 ned. Og det er kjempebra. Jeg er veldig fornøyd med det.

Kan ikke si at jeg har gjordt så mye annerledes enn de andre ukene, annet enn at jeg var på denne dance-step timen på mandag som gjorde at jeg fikk svetta skikkelig. Så da er det bare å fortsette som jeg gjør nå. 15-1600 kcal pr dag og mest mulig trening ;)

 

Dere ANER ikke hvor glad jeg er nå etter 3 uker stillstand - vet ikke om jeg hadde fiksa en uke til. Selv om jeg hadde innstilt meg på stillstand eller bare litt ned, og bestemt meg på å fortsette allikevel. For jeg ser at kroppen min forandrer seg pga treningen og det er bra!!

 

så her er det endelig noen glade tall:

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige veiing 5/10: 73,5

I dag 12/10: 72,7 = totalt 3,9 kg

 

Håper det er flere glade der ute :) Lykkelig klem fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremt gratulerer til Sans1 det var vel fortjent! Godt å høre at det lønner seg å være standhaftig :) Hurra for deg :D

 

Som jeg antydet tidligere, regnet jeg med å få baksmell i dag, siden jeg gikk ned så mye sist. Og ganske riktig: 500 gram opp ;) Jeg har ikke gjort noe annerledes, og aner ikke hva det skyldes. Får håpe jeg finner rytmen igjen. Det var morsommere å ikke gå ned så mye, men til gjengjeld å gå ned hver uke. Jaja. Jeg er ikke så veldig fortvilet, og ikke har jeg gått hverken opp eller ned rundt midjen siden sist heller. Det eneste som bekymrer (og gleder :)) meg, er at jeg reiser på miniferie fra lørdag til tirsdag. Det betyr mindre trim og mer mat, så jeg kan nok ikke regne med et helt store resultatet i neste uke heller.

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

21. sept: 69,2

28. sept: 68,7

5. okt: 67,5

12. okt: 68, 0

 

Vi tastes,

lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Min første sådan.

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

 

1,2 kg er jo ganske mye, så jeg burde jo hoppe av glede. Men allikevel føles det ikke så veldig spesielt, for jeg har jo hoppet mellom 71-74 i lange tider før jeg nå har begynt å slanke meg igjen. Så jeg antok nesten at det ville gå greit å komme ned på de gamle tallene ganske kjapt. Når jeg veier 70 kg, DA skal jeg juble.

 

Neste veiedag er jeg også på ferie, så det blir nok ikke superresultater neste uke heller. Men jeg er VELDIG stolt over vanene jeg har begynt å få! Jeg har trent siden juli, med en måneds opphold, men ellers hvertfall to-tre dager i uken. Merker det godt på energien, og musklene, og det er SÅ gøy å merke fremgang i styrke! Denne siste uken har jeg tatt opp igjen gammel kunnskap om lett og næringsrik mat, og syns det er så gøy! Når man er inne i en vond sirkel kan det være vanskelig å se at det finnes sunnere alternativer, eller at det nytter med trening. Men nå spiser jeg meg god og mett på riktige ting. Jippi!

 

Gratulerer med vektnedgang og tolmodighet til sans1, og lykke til med ferien til mimi!

 

;) keltisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag er vegedag, ja, men sidan sist har eg IKKJE trent, og ete heilt feil mat. Har vore på ny jobbtur, og levd på hotellmat. Me fekk ikkje buffetar, men servert tallerken-lunsj, og til frukost greidde eg å begrensa meg litt, så det kunne vore verre, men det er heilt klart ei uff-veke likevel. Og ho er ikkje over! No fylgjer ei helg med fleire bursdagsfeiringar, deriblant ein kjempediger 50-årsfest med full pakke av mat og alkohol. Så fyrst måndag i neste veke kan eg håpa på å vera tilbake til normale matvanar, og då er det forhåpentlegvis ei stund til eg skal reisa bort igjen òg.

 

Eg hadde sjølvsagt gått opp denne veka:

August 2006: 70

7.9.: 68,8

14.9. 67,8

21.9. 67,6

29.9.: 69

4.10.: 67,9

12.10.: 68,3

 

Dette blir jo berre berre å gå ned dei same to kiloane om igjen og om igjen, men eg kan ikkje gje opp heilt enno!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle medslankere - en liten hilsen før helgen fra meg.

 

Kjipt å høre om vektoppgang Mimi!! Men sålenge du var litt forberedt svir det kanskje ikke like mye. Det er vel kanskje ikke rart om kroppen din også vil holde igjen litt nå som du har hatt så fin nedgang over lengre tid. Men det ekstra mister du nok fort igjen!! :)

Håper du får en kjempefin tur med masse kos - så får du heller samle masse motivasjon for å gå ordentlig igang igjen når du kommer hjem!!

 

Keltisk - gratulerer med kjempebra startresultat. Godt jobba!! :D

 

Vestis - godt å høre at du ikke gir opp selv om det blir mye opp og ned. Som du skriver så vet du jo selv hvorfor det ikke går.. Du får bare ta all den kosen som kommer nå men kanskje prøve å ikke ta helt av ;) også heller gå på for fullt igjen til mandag.

 

God helg til dere alle - jeg skal prøve å ha en "hvit" helg - men har vel allerede nå skjønt at det ikke går. Men det blir maks ett par øl i dag etter teater og imorgen har jeg ikke tenkt å drikke noe som helst. Da blir det tur i skogen. Endelig en helg jeg bare skal være hjemme. Det skal bli godt. merker at jeg bilr trøtt og sliten i kroppen av alle denne treningen - så helgen skal brukes til å lade batterien før en ny uke.

 

Klem fra Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Tusen takk, Sans1 og Mimi! Skulle ikke holde fordraget mitt før på torsdag, og det gikk bra, selv om det ble utrolig lite søvn både natt til onsdag og natt til torsdag. Måtte kikke innom her på onsdag og torsdag selv om jeg ikke hadde tid til å skrive noe innlegg, og jeg ble så glad for svarene deres. De varmet virkelig.

 

Jeg tok med treningstøy denne gangen også, selv om jeg overhode ikke forventet å få tid til å bruke det til noe. Men etter at foredragene var ferdig halv seks og vi skulle spise middag klokken syv, klarte jeg faktisk å komme meg ut og rakk 20 minutter løpetur langsmed en smal og svingete vei ved Tyrifjorden. Følte meg litt utsatt for påkjørsel (som dere skjønner er jeg ikke så vant med å jogge ute, er så upraktisk når jeg bor midt i Oslo by), og asfaltunderlag er vel ikke det beste for knær og rygg, men det var utrolig deilig. Og for en fantastisk god samvittighet jeg spiste middag med etterpå. (Så jeg spiste garantert opp de få kaloriene jeg forbrant pluss en god del til).

 

Gratulerer med nedgang Sans1, det er vel fortjent. Og Mimi! Stå på neste uke, nye muligheter. Av og til må det glippe litt. Jeg er enig i at det er irriterende når en ikke vet eksakt grunnen, det er liksom lettere å forholde seg til at "jeg har trent lite / spist mye, evt jeg har spist altfor lite" og så kunne endre på det. Men siden det virker som du ellers har kontroll både på matinntaket ditt og trening er jeg sikker på at dette ordner seg ganske snart.

 

Vestis! Stå på. Du har min fulle sympati for hotellmat og festmat. Det er vanskelig å la det være. Og i bursdager er det jo så å si umulig å si at en ikke vil spise, for da er en jo usosial. I tillegg til at en selvfølgelig har lyst til å smake på alt sammen.

Og at det er frustrerende å gå opp og ned de samme kiloene. Tenk hvordan vekta hadde sett ut om du IKKE hadde vært flink med kostholdet de dagene du tross alt har vært hjemme og ikke i "ekstrem-mat"situasjoner :-)

 

keltisk: La deg selv få lov til å være glad for all ned(med)gang. Ned 1,2 kg er en super start. Det kommer antakeligvis ikke til å fortsette i like store sprang ( i så fall blir jeg evig misunnelig;) ), men du har jo gjort en innsats for denne reduksjonen også. Vær stolt av det.

 

Kammomilla: Velkommen til oss! Har du tenkt å bli med på veiedag på torsdager? Bare skriv inn!

 

ninae: Hvor er du blitt av?

 

KristinHK: Hvordan går det med deg?

 

Nå mine resulteter denne uken

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9

 

Jeg danser seiersdans! (Og jeg har smugtittet litt tidligere i uken og skimtet 68-tallet) Neste uke ;)

 

God helg alle sammen!

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg iler til og gratulerer slankeklar. Så deilig resultat - skjønner godt at du danser seiersdans!

 

Det blir stille fra min side fram til tirsdag i alle fall, for nå må jeg pakke så jeg kan komme meg avgårde.

 

Ha en riktig flott helg alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slankeklar, nå må jeg si jeg ble mektig imponert!! 0,9 ned til tross for noen hotelldøgn, det var ikke dårlig!! Da har du jo helt tydlig begynt å få inn noen gode vaner ;) Kjempebra!!

 

Ja, jeg savner også litt tilbakemelding fra Ninae og KristinHK - VI VIL GJERNE HØRE FRA DERE!! Good or bad!!

Hvis dere ikke ahr gitt lyd fordi det ikke går så bra så LOVER jeg dere at det er akkurat da dere bør skrive ett lite innlegg. For de "trøste" meldingene jeg har fått her de ukene jeg har stått stille nå har betydd utrolig mye for at jeg har klart å fortsette. Jeg har vært trist og lei hele opplegget men støtten herfra er uvurderlig :) (det var samtidig litt ros til dere alle her inne)

 

Nå skal jeg snart i butikken en tur og fylle opp kurven med masse sunn god mat!! I kveld blir det videokveld - og jeg lurer på om jeg skla lage en pizza med grov bunn - tror jeg må ha noe som er så nærme junk-food som mulig, haha

 

Og hvis bare tur-venninnen min gir lyd fra seg snart så blir det en liten skog tur i dag også :D

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagskveld alle sammen. Ville bare melde fra om min trimpoengstatus.

Denne uken har resultert i 13,9 trimpoeng - veldig fornøyd med det!! Selv om jeg har veiedag torsdager anser jeg trimuka å vare fra mandag til søndag.

 

I dag hadde jeg egentlig tenkt å innvilge meg treningsfri - bare ligge på sofaen og se litt på tv og lese bok. Men etter å ha sett reprisen på "Ett lettere liv" på TVNorge fikk jeg faktisk lyst til å røre litt på meg og siden jeg i tillegg har hatt fryktelig lyst på en tab xtra i hele dag fant jeg ut at jeg skulle sette på meg mp3 spilleren og ta på meg refleksen og gå til nærmeste brus-kilde ;) Det resulterte i 2,2 trimpoeng :)

 

Totalt nå er jeg oppe i 70 trimpoeng - og jeg må si at jeg er en av de som fryder meg hver gang ett rødt eple forvandles til ett "blinkende" gulleple. Skal ikke mye til for å glede meg med andre ord, haha. Men uansett da - Nå har jeg holdt på i 7 uker, så det betyr at jeg har gjennomsnittlig 10 trimpoeng i uka. Syns ikke det er så verst jeg :D Hvis jeg kan få det til å vare og bli en naturlig del av livstilen min har det ihvertfall komme noe godt ut av dette!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så flink du er!

Nesten 14 trimpoeng på en uke er jammen bra, og særlig nå som opptjeningsmulighetene tydeligvis er blitt strammet inn. Jeg har nettopp kommet hjem fra en ganske heftig høypulstime og fikk skarve 2,4 for det. Men alt er bedre enn ingenting, så da er jeg oppe i 7,2 denne uken (jeg teller også mandag til søndag på trimpoengene). Med litt mindre hotellopphold og litt mer trening håper jeg på 10 neste uke. Vi får se. Hittil har jeg 84 trimpoeng, fordelt på åtte uker som gir 10,5 i uka, så om jeg fortsetter å klare et snitt på 10 poeng, bør jeg vel være fornøyd.

Men 2,2 trimpoeng for å kjøpe en tab Xtra er også imponerende. Du må ha lang vei til butikken ;)

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt innlegg grytidlig på morgenen mens håret tørker, før jeg hopper på flybussen og reiser med en venninne til Krakow. :) Jeg gleder meg kjempemasse!

 

Men det blir første utfordring for nedgangen min. Både jeg og min venninne er glade i å kose oss med mat og drikke, så jeg får bare prøve å begrense me og føle etter når jeg blir mett osv. Også blir det jo en del gåing. Men jeg får ikke registrert noesomhelst denne uka, derfor har jeg sneket til meg en tidlig veiedag for å sammenligne når jeg kommer hjem :(

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

 

Det er jo faktisk nedgang, og det hadde jeg ikke ventet! Har ikke vært veldig flink i helga, også gikk jeg jo ned så mye forrige torsdag! Så nå ble jeg SUPERGLAD! Dette går jo riktig vei!

 

Det var en god start på en uke med ferie! Fin motivasjon.

 

Såh, løpe videre!

 

Lykke til alle dere her inne med resten av denne uken, veiedagen, og begynnelsen av neste!!

 

Kjempeklem og lykkelig hilsen fra Keltisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei alle sammen,

Jeg er her fortsatt, men livet mitt tok en litt kaotisk vending på torsdag (ikke verre enn at jeg sov hos kjæresten min som ikke har vekt og deretter jobbet overtid fredag og hele lørdag og søndag)og glemte å veie meg. I helgen jobbet jeg på en konferanse og fikk dermed ikke trent i det hele tatt. Heldigvis var hotellmaten så fæl at jeg ikke spiste noe særlig! Og nå reiser kjæresten min bort et par uker så jeg tar helgekosen veldig på forskudd i kveld og går på restaurant!

Så langt denne uka har jeg 0, null, treningspoeng men skal opp i 8 (mitt nye mål etter at jeg justerte vekten min og får så dårlig uttelling :(

 

Gratulere til alle dere som har vært så flinke. Jeg kommer sterkt tilbake fra i morgen av. Over 13 trimpoeng er jo helt utrolig! Men jeg må skryte bare litt av meg selv - jeg har trent styrke 2 hele ganger nå! Liker det ikke men lider meg igjennom det...

 

Veier meg på torsdag etter 2 ukers venting...kan bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer.. Jeg har begynt å stusse litt på dette med trimpoengene. Dere sier at der får mindre uttelling nå enn tidligere. Og Slankeklar nevnte at jeg måtte ha fryktelig lang vei til butikken som fikk 2,2 trimpoeng for det.. Det er 25 min rask gange hver vei, så jeg registrerte 50 minutter gange 6 km/t. Kan ikke en av dere som mener å få mindre uttelling registrere det samme hos dere bare for å se hva dere får :(

Jeg vil tro det har noe med vekt, høyde og nedgang å gjøre. Mener å huske dette var ett tema da jeg gikk på GR - Når man veier mindre må man trene mer for å få samme uttelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. under linken 10-20 kg er jeg med i en gruppe som heter julegrisene. Der har jeg akkurat skrevet ett innlegg om dette med motivasjon og mulige årsaker til at man mister den innimellom. Tenkte kanskje noe her også kunne ha nytte av å lese det. Dette er bare mine tanker rundt temaet og ABSOLUTT ingen fasit!! :(

 

Grunner til at motivasjonen synker

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hei dere.. tenkte litt på det nyEnergi spurte om.. Hva er det som gjør at motivasjonen synker.. som du sier tror jeg det bl.annet kan ha med sykluser å gjøre - hvor i mnd du er. Kroppen får alle disse rare behovene og vi mennesker ER vanedyr.. det er bare å innse Selv om vi har holdt ut nå i flere mnd noen av oss så tar det mye mye lenger tid før kroppen venner seg til dette nye kostholdet og ønsker å få inn alle disse grønnsakene og den sunne maten.. Haha, jeg syns jeg ser den dagen jeg sitter og har lyst på noe innmari godt og kroppen bare skriker etter oppkutta grønnsaker.. Ikke at jeg ikke liker grønnsaker - for det gjør jeg. Men jeg tror kroppen min sender signaler opp til hodet om at nå har du vært så og så flink og enten du vil eller ikke så vil jeg ha potetgull NÅ!! så blir denne tanken bearbeidet oppi hodet og man tenker... hmm, jeg har jo vært flink så lenge - kanskje jeg kan spise bare litt?? Haha, men vi vet jo alle hvor dårlig ordene "litt" og "potetgull" passer sammen. Men ihvertfall bryter man da sakte men sikkert ned alle de tankene som gjorde at man fikk den motivasjonen som skulle til for å begynne å slanke seg. Og hvis man da i tillegg har en periode hvor det går litt trått og man står stille på vekta skal det nok enda mindre til for å miste motivasjonen.

På grunn av dette tror jeg det er viktig å sette seg må.. enten om man har de oppe i hodet eller rett og slett skriver de ned på ett stk papir.

Overskriften kan være noe så enkelt som - Hvorfor vil jeg ned i vekt. Få ned de grunnene du har og når du da underveis kjenner at motivasjonen daler - dra frem dette arket og les gjennom punktene dine og kjenn etter - er det ikke dette jeg fortsatt vil da?? Hvis svaret fortsatt er ja, vil jeg tro dette er nok piff til å fortsette!! Det gjelder bare å holde fokuset

 

haha, dette ble mye drodlerier fra meg.. men håper noen har nytte av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

God tur, keltisk! Kos deg på venninnetur.

 

Og KristinHK. Skitt skjer. Det er bare å gå videre, som du sier- du kommer sterkere tilbake.

 

Sans1: Jeg gjorde som du foreslo og satte inn 50 minutter rask gange (6km/t) og jeg fikk 1,4 trimpoeng for det. Det er absolutt en sammenheng mellom hvor mye en veier og hvor mange trimpoeng en får for samme øvelse i samme tidsrom med samme intensitet. Det skal jo mindre energi til å flytte 60 kg 100 meter enn å flytte 100 kg 100 meter. Det jeg synes er så veldig rart er at tallet har endret seg veldig drastisk over veldig kort tid, uten at min vektnedgang i samme peride har endret seg like mye. Og det samme opplevde jo KristinHK, at fra en uke til den neste fikk hun mye mindre poeng for samme innsats.

 

Men det er kanskje logisk: Ut fra siste veingsresultater ligger du på 72,7kg og jeg er på 69. Jeg synes allikevel det er rart om 3,7 kg forskjell skal gi så stor forskjell i antall trimpoeng. Skal undersøke dette nærmere og skrive mer om jeg finner ut noe. Dette appellerer til forskeren i meg - fram med de gamle fysikkbøkene :-) Selv om jeg kanskje tror teoretisk mekanikk fungerer på en litt annen måte en biomekanikk, i hvert fall med noen ekstra parametre...

 

Inntil videre: Vær stolt for trimpoengene dine uansett, Sans1! Jeg er imponert over 50 min gange for en Tab Xtra uansett :(

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg synes du skriver mange interessante tanker, Sans1.

Jeg tror kjernen i dette har med vanene å gjøre. Det som er vaner tenker vi ikke over, og det er nettopp de vanene som i våre tilfeller gjør at vi sitter her og skriver lange innlegg til hverandre.

Det å forandre vaner krever mental tilstedeværelse og fokus for ikke å falle tilbake i gamle mønstre. Samtidig krever det en del forsakelser. Så mange viktige ting i vår kultur er knyttet opp mot mat, både som hygge og trøst, og det å erstatte denne kosen eller trøsten med noe annet betyr å gjøre endringer som er langt mer dyptgripende enn det å skifte ut hva en har som vanepålegg på matpakka.

Jeg tror noe av det viktigste med en vaneendring består i å endre forhold til hygge og trøstemat og generelt mat i sosiale settinger, selvfølgelig i tillegg til å lære nye matmønstre i det daglige. Når en føler en må ofre kosen - at kosen blir mindre koselig fordi en spiser grønnsaker og dip i stedet for å fråtse i potetgull og cola - eller rett og slett bare tenker på å _begrense_ inntaket av det en har framfor seg - blir det vanskelig. Det er her forsakelsene kommer inn, en "ofrer" det en forbinder med hygge for å nå målet sitt. Det å "ofre" dette er lett i begynnelsen når en er full av pågangsmot, men det blir i lengden som en lang løpetur - en peiser på med friske muskler og masse energi, og så blir det tyngre og tyngre etter hvert. Og det er nettopp da det er så viktig å ha en heiagjeng som står på sidelinja, eller enda bedre slik som her: som kommer opp og løper sammen med deg slik at du kommer helt fram til mål. Men mitt mål og min ide er at jeg skal klare å hjernevaske meg selv nok til ikke å tenke på dette som forsakelser etter hvert. Dette kostholdet, både hverdagsmaten og hyggematen - og ikke minst hvilke anledninger som egentlig kvalifiserer til å innebære hyggemat - skal etter hvert sitte i ryggmargen, slik at jeg kan bruke min tilstedeværelse og fokus på helt andre ting. Da blir det ikke lenger forsakelser, men vane. Håpet er i hvert fall lysegrønt...

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei igjen dere,

 

Jeg er tilbake og skal få orden på meg selv i dag. Har ikke trent siden torsdag og i går ble det 2000 kalorier...men det var jo egentlig ikke så verst (300 under dagsforbruk med trimpoeng...).

 

A propos trimpoeng, jeg får også 1,4 poeng for 50 min rask gange. Jeg mistenker at dataprogrammet vi registrerer på gjør et hopp i beregningen når man går under 70 kilo. For den første uka mi veide jeg 70 kilo og fikk masse uttelling, men plutselig da jeg veide 69 fikk jeg ikke uttelling... Bare en tanke.

 

Mange interessante tanker om motivasjon jenter. Jeg syns spesielt ideen om å skrive ting ned på en lapp som man bruker for å minne seg på hvorfor man driver med dette er bra. Som jeg har sagt tidligere så sliter jeg litt med å få til et sunnere kosthold, for det er lite jeg kan kutte ut...jeg spiser så og si ikke godteri og potetgull og kaker uansett. (Alkohol (rødvin) er det verre med...). Men etter denne helga forstår jeg litt mer av fellene mine.

 

Dette er hva som skjedde:

Jeg kom hjem fra konferansen etter 12 timer på beina og masse mas og var kjempesliten. Kjøpte meg fiskekarbonader (sunt) på vei hjem og hadde så vidt energi til å lage dem. Det som skjer er at jeg blokker ut spisingen og metthetsfølelsen...alt går automatisk og jeg koser meg ikke med maten i det hele tatt... Så jeg spiste 4 fiskekarbonader (minst to for mye). Etterpå spiste jeg et helt stort beger med yoghurt (også sunt i små mengder...). Det er dette jeg må unngå. Så for meg er problemet mengder, og at jeg må konsentrere meg om å kose meg med maten. Noen som kjenner seg igjen?

 

Jeg må si det er bra å kunne 'skrifte' for sine synder her inne - føles bedre allerede. Now I can move on!

 

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Så mange bra innlegg det var å komme hjem til her da! Jeg synes dere har så mye å bidra med alle sammen, og det gjør denne tråden til et givende og trivelig "sted å være" :(

 

Ja, da er jeg tilbake i vante omgivelser etter en deilig miniferie. Jeg synes vi fikk så mye ut av de få dagene vi hadde tilgjengelig, at det kjennes ut som om jeg har vært borte i evigheter.

 

Vi har vel neppe spart på kaloriene, og spesielt på kveldene ble det deilige middager med vin og dessert. Til lunsj droppet jeg imidlertid øl og vi har tross alt gått mye også - så helt håpløse har vi da ikke vært!

 

Jeg gjør meg absolutt ingen forhåpninger om å ha gått ned i morgen, men jeg håper virkelig at jeg ikke har gått opp ytterligere... Vi får nå se. Det er ingen garantier for det, dessverre.

 

Jeg har ikke så mye mer å berette. Ville bare si hei før den store veiedagen i morgen. Håper dere har det bra alle sammen. Lykke til, vi tastes i morgen :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg tror du har helt rett. At programmet her er innstilt med en trappetrinnsmodell i stedet for å beregne ut fra faktisk vekt. Det forklarer i hvert fall godt våre drastiske tap av poeng i det vi rundet (kan man si det når man går ned og ikke opp?) 70 kilo. Så der har du jo noe å se fram til Sans1 :(

Nå har jeg vært kjempeflink i dag, først en gåtur rundt Sognsvann med noen venninner, og så skulle jeg på BootCamp på SATS, men siden jeg var litt tidlig ute løp jeg 10 min på tredemølle først, så da fikk jeg totalt 3,8 poeng i dag, totalt 6,5 denne uka. Og det var så moro å se 91-poengs eplet stå og blinke etterpå :). Barnslig, jeg. Lar meg glede av sånne småting. Hvis jeg hadde fått gullstjerner hadde jeg sikkert blitt helt henrykt.

BootCamp anbefales på det sterkeste for de som trener på SATS. Er helt utslitt, jeg. God gammeldags sirkeltrening der en er nødt til å ta i, men allikevel kan tilpasse det litt etter eget nivå. Styrketrening er jo viktig for at vektnedgangen skal bli varig, vet vi :-)

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :(

 

Fordelen med dette forumet er at man kan være helt og aldeles ærlig, og dermed innrømme alle de teite tingene man går rundt og gjør for å lure seg selv. Heldigvis er det som oftest meg selv jeg lurer og ikke andre. Litt moral har jeg da.

 

Jeg stod opp grytidlig, men hadde skikkelig dårlige vibber i forhold til å veie meg, og det endte med at jeg drakk et glass juice, spiste en banan og jogget meg en tur i før jeg hoppet på vekta (nå lyver jeg, jeg hopper ALDRI på vekta, jeg lister meg forsiktig opp på den, i håp om at den nesten ikke skal merke at jeg er der - hellig overbevist om at hvis jeg tråkker for hardt så viser den mer... haha. Det er ikke tull en gang. Hahaha...).

 

Dagens resultat viser 100 gram mer enn i forrige uke, og det må jeg jo si at miniferien var verdt. Sannheten er vel at hadde jeg ikke jogget og svettet bort et par dl væske, så hadde den vist mer, men det får jeg heldigvis aldri vite, knis.

 

Det eneste jeg får ut av dette, er at det blir betraktelig vanskeligere å gå ned mye til neste gang - for jeg planlegger tross alt ikke å være mer og mer dehydrert for hver veiedag framover. Det får da være grenser - selv for meg!

 

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

21. sept: 69,2

28. sept: 68,7

5. okt: 67,5

12. okt: 68, 0

19. okt 68,1

 

Fullt fokus fram til neste veiedag, for nå har jeg stått stille lenge nok!

Lykke til alle sammen. Jeg ser fram til å "lese dere".

 

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Du er gull, Mimi! Nå er det min tur til å si gratulerer med vektoppgangen :(. Maken til humør! Det er vel som vi skrev om tidligere, det er lettere å godta når en vet hvorfor og at det er noen endringer som skal til så er en på rett spor igjen.

 

Mine resultater denne uken:

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

 

20/10-06 68,2 = -0,8 kg

 

Storfornøyd med det, dette går jo over all forventning. Er tydeligvis inne i en veldig god periode, eller bare fryktlig dehydrert etter trening i går. Det blir spennende å se neste uke om det fortsetter. Ha en god dag, titter nok innom for å se hvordan det går med dere andre også, Sans1, KristinHK, Vestis og keltisk (men keltisk skulle på tur, så der skal vi kanskje ikke vente noe på en stund).

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...