Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ser at denne tråden har gått en stund. Er veldig motiverende å lese innleggende deres. JEg er helt ny på forumet og ser etter en tråd hvor vi kan ta av noen kilo sammen. Siden dette var den lengste, legger jeg inn statistikken min her ;)

 

Vekt 75, høyde 1,69

Ideal vekt 65-68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione
Vi var på motivasjonsseminar med jobben fra i går til i dag på et hotell med veldig god mat. Jeg klarte meg helt utrolig bra helt til jeg kranglet med sjefen til sjefen i plenum (han er en k**d) og ble så demotivert over jobben min at jeg tok altfor mye lunsjmat som trøst i et svakt øyeblikk. Pissfyr!

 

 

Hahaha! Jeg må bare le av innlegget ditt! Håper maten smakte. Tenk ikke et øyeblikk mer på den lunsjen. Noen ganger bare MÅ man! ;)

 

Hilsen Kikkelione (på besøk fra egen tråd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Genialt innlegg! Enig med Kikkelione - ikke tenk mer på den lunsjen. Den var sikkert vel fortjent. Og om vekta ikke er enig kan du jo bare skylde på sjefen til sjefen som brakte deg ut av fatning og ødela opplegget ditt ;)

 

Denne tråden er virkelig et lyspunkt i tilværelsen :-)

 

Utrolig morsomt å komme inn her nå. KristinHK som skjeller ut sjefer, Mimi som får pelikaner blåst gjennom klærne. Gratulerer med samboerskap forresten Mimi, det blir koselig. Vi skal hjelpe deg å unngå "samboertillegget" :) Godt jobba gjennom sjokoladen i tax-free'n forresten. Har akkurat samme problemet. Og kjenner meg veldig igjen i det du skrev tidligere om snop vs.alkohol. Jeg kan heller ikke ha snop liggende hjemme. Det å ta bare én er et begrep som ikke har rot i virkeligheten hjemme hos meg. Men alkohol. Nå har jeg jammen et helt skap fullt av vin og kjøleskapet fullt av øl. Jeg får jo alrdri drukket det opp. Fester for lite (hjemme) tydeligvis. Og det å ta et glass vin eller en liten drink for seg selv blir liksom bare rart. En venninne mente en periode at kjøleskapet mitt tydet på at jeg egentlig var mann - en muggen tomat, en gulost og øl. Men det er blitt bedre. Fortsatt masse øl,- men i det minste litt mer yoghurt, cottage cheese og grønnsaker (friske sådanne).

 

Keltisk, Det er når det går dårlig du trenger støtte, og den er vanskelig å gi om ikke vi vet hvordan du har det. Det er ikke noe krav å være blid og fornøyd hele tiden - selvfølgelig hyggelig både for oss og deg om du er det innimellom - men når det går litt trått er det du må bruke oss. Og så blir det kanskje enda litt morsommere å komme tilbake å fortelle at det har gått bedre i neste innlegg?

Og dette gjelder Vestis også som hørtes litt demotivert ut tidligere i uken.

 

 

 

LindaR: velkommen i gjengen. Som du ser har vi holdt på en stund, men det er alltid plass til fler. Det kommer stadig noen nye inn, noen har falt fra underveis, men vi begynner å bli ganske mange har holdt ut med hverandre noen måneder nå. Til stor glede og nytte - i hvert fall for mitt vedkommende. De fleste av oss pleier å veie oss på torsdager, men det er helt opp til deg. Og ellers prøver vi å holde liv i tråden uka igjennom. (det er tydeligvis fler av oss som er opptatt av at vår tråd ikke skal havne for langt ned på lista )

 

Nå kommer jeg blid og fornøyd fra trening. Dette har vært en bra dag. Jeg har fått spist jevnt gjennom dagen og etter å ha vært på SatsBootCamp som er ganske tung styrketrening / sirkeltrening, fortsatte jeg med å gå/løpe i en halvtime på tredemølle. Så når jeg legger til at jeg gikk til og fra treningsenteret også (i stedet for å feie ned på sykkel med livet som innsats på isen) fikk jeg jammen 3,5 trimpoeng. Dette begynner å bli som i gamle dager :-) Men det tar nå tid, da.

 

Sans1: så flink du var som trente på mandag tross dårlig tid. Bra innsats!

 

 

Vi knottes i morgen!

Tvi, tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig nok veiedag, men jeg begynner innlegget med å signere på det Slankeklar skrev i går kveld. Denne tråden ER et lyspunkt og dere er alle noen herlige skribenter. Jeg liker det faktum at alle legger litt mer enn et tall i vekta si hver uke. Det er ikke bare resultatet som er interessant, men også hvordan man oppnår det.

 

Bursdagskalas, teite sjefer, god trening, helsa, alkohol, riktig mat og høstmørket. Her hører vi om alt og her er det ingen som stiller krav - utover at man er ærlig, for det ligger i bunnen helt av seg selv. Jeg har ledd, grått og jublet med folk herinne, og fått gode råd i bøtter og spann. Jeg startet min lille slankeprosess på egenhånd, men du verden så glad jeg er for at jeg har funnet dette forumet.

 

Da er jeg spent på ukas resultater fra dere andre!? Jeg har spist helt ok hele uka, inklusiv en jentetur og litt sjokoladekos her en kveld, innenfor kcalgrensene mine vel og merke. Så lenge det ikke er store mengder synes jeg det er greit, også selv om det ikke er helg. Til gjengjeld har jeg overhodet ikke fått trent så bra som jeg pleier. Resultatet er 500 gram ned, det er liksom den rytmen jeg har. Jeg har gått ned mellem 500 og 700 gram hver uke siden jeg startet her. Én gang rykket jeg med over en kg, bare for å legge på meg halvparten igjen uka etter og følge opp med en ukes stilstand pga ferie.

 

Så da er vel alt som det skal være, selv om jeg selvfølglig skulle ønske det gikk litt fortere, men vi har vel alle innsett at vi ikke lever i Alice in Wonderland ;)

 

august: 72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

21. sept: 69,2

28. sept: 68,7

5. okt: 67,5

12. okt: 68, 0

19. okt 68,1

26. okt: 67,5

2. nov: 67,0

 

Lykke til godtfolk. Jeg gleder meg til å lese dere :)

- og velkommen til LindaR. Jeg håper du vil trives her hos oss!

 

Later :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg trenger ny vekt.

 

Først hopper jeg på vekta og veier 71,7, tror ikke mine egne øyne, så jeg går oppå igjen for å gjenta gleden. 71,7. Fjollete som jeg er går jeg på igjen, 72,8. What? tenker jeg, og går på igjen. 73,9!! Nå skjønner jeg ingenting, så jeg går oppå flere ganger mens vekta viser 73,9 alle gangene, men jeg tror ikke noe på den. Så venter jeg litt, går oppå, 71,8. Nå viser den bare 71,8. Det er det jeg har mest lyst til å tro på.

Føler det er mest logisk også med tanke på uka som har gått, så jeg setter det inn. Tar en sniktitt imorgen også for å være sikker, får evt forandre den. MEN nå må jeg kjøpe meg en vekt som koster litt merr enn 98,-, så jeg VET jeg får riktig resultat!

 

 

Startvekt 5. oktober: 73,7

12. oktober :72,5

17. oktober :72,3

26. oktober :72,2

2.november:71,8

 

400 gr ned (forhåpentligvis), tilsammen 1,9 kg (forhåpentligvis).

 

Tusen takk for støtte Slankeklar, du har helt rett. Men stemningen her er så positiv at jeg nesten føler jeg må skjerpe meg før jeg skriver noe negativt :) Men det er en dum følelse, jeg skal være mer ærlig fra nå av.

 

Velkommen LindaR!

 

Gratulerer med samboerskap Mimi! Det er noe av det koseligste i verden å være, misunner deg ;) Også heder og ære for at du klarer å gå så jevnt og fint nedover! Jeg føler jeg har gått jevnt ned til nå også, men idag ble jeg veldig usikker..... :)

 

Det er som en julekalender å se vektlista bli lenger, med mindre tall! Jeg gleder meg til mange uker fra nå, når den er lang og få kilo er igjen å jobbe med!! et er deilig å se resultater!

 

Gleder meg til å lese alles vektinnlegg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg sniktitta litt på søndag og så 67-tallet, og nå er jeg mektig skuffa. Akkurat det samme som forrige uke! Ikke har jeg gått inn noe mer i cm heller.

Også begynner jeg selvfølgelig å lure på hva jeg har gjort galt. Jeg har jo trent fire ganger som vanlig, så de fellene jeg kan komme på er for lite mat og for mye øl i helgen (men fire øl er da vel ikke SÅÅÅ mye?), og litt ujevnt kaloriinntak i uka som har gått, alt fra 1100 til 1730

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

21/9-06 69,4 = -0,4 kg

28/9-06 ? ???

04/10-06 69,9 = +0,5 kg

13/10-06 69,0 = -0,9kg

19/10-06 68,2 = -0,8 kg

26/10-06 68,4 = +0,2 kg

 

2/11-06 68,4 = -0,0 kg

 

Gratulerer med jevn og fin nedgang, Mimi. Skjønner du blir utålmodig, men når du ser hvordan vi andre vingler opp og ned blir du kanskje mer fornøyd med å være stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg tror nok du kan stole på at du har gått ned 400 gram, keltisk. Vekta her i huset fikser heller ikke mange veiinger på rad. Da må den ha pause, hehe. Jeg veier meg alltid to ganger. Det finnes ikke et eneste rett gulv her i huset som er til å stole på. Når jeg skal veie meg, tar jeg vekta fram og setter den på matta på badet. Etter å ha veid meg én gang, flytter jeg alltid litt på vekta og matta før jeg veier meg én gang til. Og selv om resultatet er bra, så får jeg altså ikke nyte det flere ganger ;) Hvis jeg nå har fått det til å høres ut som om jeg bor i et kråkeslott, så er det helt feil, men det finnes mange gamle, skjeve leiligheter i Oslo, må vite!

 

Jeg har faktisk vurdert å kjøpe ny vekt jeg også, men jeg syntes det ble feil, midt i prosessen (med mindre man må selvfølgelig!), for det er de færreste vekter som viser likt. Håpløst i grunnen. De burde jo det. Skjønt jeg kunne jo funnet på å bli jublende glad om jeg kjøpte ny vekt og den viste mindre. Det sier bare litt om hvor enkel jeg er og hvor håpløst opptatt vi er av selve tallet. Jeg sier vi, for jeg ikke den eneste. Vi vet inderlig godt at det er bra å legge på oss muskler, men vi vil jo ikke at vekta skal vise mer av den grunn. Haha... vi er nå bittelitt dumme da. Men så lenge vi er klar over det, så skal det nok gå oss bra her i livet :)

 

Det er av samme grunn jeg kunne tenkt meg å få målt fettprosenten min, men den er jo tross alt viktigere enn hva jeg veier (der ser dere, jeg er ikke heeelt teit :)). Jeg vet at målinger på vanlig vekt ikke er helt pålitelige, men jeg vurderer likevel å kjøpe en vekt som har den funksjonen, når jeg en gang skal ha ny vekt. Jeg har sjekket at OBH Nordica sin ble best i test på TV2 ifjor. Er det noen av dere som har fått målt fettprosenten noen gang? Jeg tenker litt på deg også Slankeklar. Hvis du synes du har hatt en ok uke kostholdmessig og trent 4 ganger og ikke gått ned, så kunne det - før du begynner å lete etter andre årsaker - vært kjekt å vite om du har gått opp i muskelmasse!

 

Takk for gratulasjoner mht samboerskapet. Det er ikke realisert ennå, men det blir det så smått før jul. Og JA, jeg ville satt pris på hjelp til ikke å få noe "samboertillegg", noe av det jeg jobber med nå, er jo å fjerne "kjærestetilleget". Han skal ikke ha skyld for alle kiloene, men noen. Uansett så gleder jeg meg, selv om jeg må vinke farvel til Oslo - og skjeve gulv ;)Når jeg tenker etter, så er det heller ikke min vekt jeg har veid meg på, så på sikt så MÅ jeg faktisk kjøpe ny!

 

Nå er det nok. Jeg får slippe noen andre til her.

Ha det fint så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Nå har jeg sittet å lest hele tråden og må bare si at jeg liker dere alle veldig godt. Og husk at galgenhumor (noe som det ser ut som dere har her inne) er utrolig viktig, særlig nå som vi slanker oss. Tenk på de som kan spise hva de vil uten å legge på seg? Blir misunnelig på de jeg.... selv gjør vekten gigantiske hopp bare jeg spiser en skive for mye til kvelds. Men jeg spiser bare sunn mat. Liker verken chips eller smågodt. Det eneste farlige jeg liker er riskaker med mørk sjokolade og sans is. Ellers elsker jeg frukt og grønt. Jeg er glad i makrell i tomat, men det irriterer meg at det er så mange kalorier i den... 20 gram på skiva blir liksom så lite. Kunne tenke meg hele boksen til frokost jeg. Vet ikke helt hva jeg skal skive...ville bare være med her siden jeg også sliter med de 5 siste kiloene. Klem til dere alle som vil ha.

 

Husk at sammen er vi sterkere og vi skal alle nå våre mål ;)

 

Sliter forresten veldig med oppblåst mage...ser høygravid ut.

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi føler oss nok alle beæret over at du har lest heeele tråden, så velkommen skal du være!

 

Jeg spiser for øvrig makrell i tomat med god samvittighet. Heller 40 gram på ei skive, en to skiver brød... sånn tenker jeg. Det er jo sunt fett!

 

Oppblåst mage har jeg ikke noe erfaring med. Der får andre trå til.

Håper du kommer til å trives hos oss!

Vi tastes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Takk for oppmuntring Mimi!

Dessverre er det visst med fettprosentmålinger som med vekter, alle viser litt forskjellig (med mindre du tar tester med sånt ordentlig dyrt utstyr de har på idrettshøyskolen og sånne steder), så det eneste en får målt er utvikling i den ene eller den andre retningen. Men det kan jo være motiverende i seg selv det.

 

Og takk for påminnelsen. Jeg fikk målt fettprosenten i juli på et apparat som vi da visste ikke var til å stole på når det gjaldt selve tallet, men jeg tror jeg skal spørre om å få tatt den igjen for å bekrefte utviklingen. Jeg ser jo selv i speilet at jeg har begynt å få mer definerte muskler, og at det disser mindre. Og muskler veier jo mer enn fett.

 

Takk! Nå ble jeg litt gladere igjen.

 

hei, lilletrine! Det er bare å henge seg på. Du har helt rett i at det er en hyggelig gjeng. Jeg tenkte når jeg leste om oppblåst mage - spiser du veldig mye brød? I enkelte perioder kan jeg få enormt oppblåst mage av mye brød, jeg tror det er gjæret jeg reagerer på, for jeg får ikke samme reaksjon av kornblandinger. Ellers reagerer jeg også på mye melk. Har en viss laktoseintoleranse, så hvis det blir mye melkeprodukter med høyt laktoseinnhold, får jeg problemer med magen.

Hvis du vil vite mer om melkeprodukter og laktoseinnhold, kan du sjekke på Tines sider "Viktig å skille på melkeallergi og laktoseintoleranse" (

) og trykke på linken Laktoseintoleranse.pdf

På siste side der er det en oversikt over laktoseinnholdet i forskjellige matvarer. Jeg fikk i hvert fall en aha-opplevelse da jeg så en hel klar sammenheng mellom hva jeg vet jeg blir uggen av og laktoseinnholdet i matvaren.

 

Kunstige søtningsstoffer som aspartam og sorbitol kan også gi en lakserende virkning og gi oppblåsthet (selverfart da jeg heiv innpå to esker med mentos sugarfree tidligere denne uken ;) )

 

For å få fart på magen igjen, kan det hjelpe å spise svisker, eller å bevege seg så du får fart på maskineriet igjen. Gjerne bare gå fort, hvis du anstrenger kroppen mye, for eksempel ved å løpe, blir du lett så konsentrert på pust og andre ting at du rett og slett spenner kroppen og gjør vondt verre. Kan være greit å gå fort en tur ute alene en times tid, for hvis du virkelig får i gang systemet, er det kanskje greit å ikke være innendørs med masse mennesker :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.. NÅ har jeg dårlig samvittighet nå... Her kommer jeg inn etter flere dager uten å "sjekke" tråden vår og ser alle de positive flotte innleggene om at vi holder sammen i tykt og tynt og muntrer hverandre opp.. og hva har jeg å komme med????? Jo, jeg har bevistt unnlatt å veie meg i dag! Denne uken har det bare fortsatt å skjære seg etter den helgen jeg var inne og skrev om på mandag, så i morres bare overså jeg hele vekta. Og jeg føler at jeg har lagt på meg og har da kommet til det stygge punktet at jeg ikke tørr å se realiteten i øynene. og det føler jeg er dårlig gjordt ovenfor dere også - dere er jo så skjønne!! Og jeg blir oppriktig glad av å lese innleggene deres.

 

På den annen side - er ikke det litt rått å tenke på.. Ikke bare har jeg dårlig samvittighet ovenfor meg selv og at jeg har latt det skli ut, men jeg får faktisk dårlig samvittighet ovenfor dere også!!! :) Kjenner nå at jeg faktisk syns det er veldig bra. Jeg har kommet meg i gjenge igjen i dag og har fortsatt planer om denne noenlunde hvite helgen min.. Dvs ingen kjempefyll, hehe (den tok jeg natt til onsdag med jobben - uff!!)

 

Men hvor ble det av all motivasjonen min?? Jeg vil jo fortsatt ned i vekt!!! Eller alt er jo ikke borte, men jeg merker at den lille stemmen som ligger inni hodet og sier bare det og bare det får lov til å komme frem igjen. bort bort bort!!! :)

 

Jaja, nok om meg!!

Mimi: Gratulerer med bra nedgang og fremtidig samboerskap - Veldig hyggelig å høre!!

Keltisk - gratulerer med bra nedgang til deg også.. og selvfølgelig er det vekta det er noe galt med ;) stol på det første tallet du!!

Slankeklar - du er som vanlig motivasjonen selv, tiltross for stillstand. Just keep up the good work, så løsner det nok igjen.. det er nok ett platå eller som de andre var inne på - muskler.

lilletrine - jeg er kjempeimponert over at du har lest hele tråden vår, hyggelig at du vil fortsette å følge oss

LindaR- Velkommen til deg også!!

KristinHK - Det var deg en vel unt lunsj!!

 

- Sans1-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Og tro ikke at det har gått ubemerket, at du har vært så lenge borte :-)

 

Min teori: Det er høsten som kommer med sjokoladestemmen sin som gjør at det blir så vanskelig! Så det så.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - vi hadde nok etterlyst deg i morgen! En kombinert "vi-savner-deg&se-til-å-komme-deg-opp-på-vekta - hilsen var allerede klar i hodet mit. Nå skal du få slippe :) Så får du være snill med kroppen din og gi den sunn mat og god trening. Du var jo såå i siget, at jeg slett ikke er i tvil om at du finner rytmen igjen. Heia-heia ;)

 

Sov søtt alle sammen... Zzzz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Opp 0,4 kilo her. Æsj, æsj, æsj!

 

Jeg hadde ganske lyst til ågå rett forbi vekta i morres jeg også. For i går var jeg og spilte TP hos en god venn og så hadde han bakt kake. DET har han aldri gjort før, og da måtte vi jo alle (inkludert jeg som nesten ikke spiser kaker) forsyne oss godt og rose han opp i sky (jada vi har da våre unnskyldninger)... I tillegg har den derre sjefen-historien min fått den følge at jeg har gått hjem hver kveld denne uka og sturet i sofaen fordi han er så utrolig idiot! Altså ingen trening siden mandag. Æsj! Pissfyr!

 

Men det går bra nå. Gode venner setter tankene på andre baner, så i kveld blir det trening! Jeg har mål om 5 treningspoeng på helgen. Det er faktisk ganske mye for meg - har ikke forståelse for hvordan folk klarer sånn 18 treningspoeng etc - for 5 treningspoeng må jeg vel trene ca 4 timer. Men det skal jeg også!

 

Forresten, takk for de morsomme svarene til sjefen-mailen min, det var det eneste jeg hadde å le av på jobb denne uka!

 

Og gratulerer til alle dere som har vært flinke. Mimi - vi misunner deg alle den stødige nedgangen! Og til dere som har hatt en sånn uke som meg: vi har vel skjønt det, høsten lurte oss et øyeblikk, men vi har tatt den på fersken, så nå kjører vi på som før! Heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter - tusen takk for fine tilbakemeldinger.. Ikke tvil om at jeg skal tilbake i den gode tralten... Helg eller ikke helg. Så jeg starter friskt nå med å gå og spise lunsj og overse vaffelen som vanlig ;)

 

KristinHK - det var synd med oppgang, men vi er flere her, så nå biter vi tenna sammen og går videre :) Dette klarer vi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg hatten for at du kom deg opp på vekta selv om det ikke fristet!!! (selv var jeg jo så feig at jeg måtte ut å jogge for et par uker siden, før jeg turte å veie meg).

 

Det holder lenge at sjefen din påvirker humøret ditt - han skal ikke få lov til å påvirke vekta di i tillegg. Du har all min støtte. Stå på og nyt treninga i helgen. Det kommer til å gå som en drøm :) (der var jeg kanskje en tur tilbake i Alice in Wonderland igjen - men litt optimister må vi jo være :))

 

God helg til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine
Takk for oppmuntring Mimi!

Dessverre er det visst med fettprosentmålinger som med vekter' date=' alle viser litt forskjellig (med mindre du tar tester med sånt ordentlig dyrt utstyr de har på idrettshøyskolen og sånne steder), så det eneste en får målt er utvikling i den ene eller den andre retningen. Men det kan jo være motiverende i seg selv det.

 

Og takk for påminnelsen. Jeg fikk målt fettprosenten i juli på et apparat som vi da visste ikke var til å stole på når det gjaldt selve tallet, men jeg tror jeg skal spørre om å få tatt den igjen for å bekrefte utviklingen. Jeg ser jo selv i speilet at jeg har begynt å få mer definerte muskler, og at det disser mindre. Og muskler veier jo mer enn fett.

 

Takk! Nå ble jeg litt gladere igjen.

 

hei, lilletrine! Det er bare å henge seg på. Du har helt rett i at det er en hyggelig gjeng. Jeg tenkte når jeg leste om oppblåst mage - spiser du veldig mye brød? I enkelte perioder kan jeg få enormt oppblåst mage av mye brød, jeg tror det er gjæret jeg reagerer på, for jeg får ikke samme reaksjon av kornblandinger. Ellers reagerer jeg også på mye melk. Har en viss laktoseintoleranse, så hvis det blir mye melkeprodukter med høyt laktoseinnhold, får jeg problemer med magen.

Hvis du vil vite mer om melkeprodukter og laktoseinnhold, kan du sjekke på Tines sider "Viktig å skille på melkeallergi og laktoseintoleranse" (

) og trykke på linken Laktoseintoleranse.pdf

På siste side der er det en oversikt over laktoseinnholdet i forskjellige matvarer. Jeg fikk i hvert fall en aha-opplevelse da jeg så en hel klar sammenheng mellom hva jeg vet jeg blir uggen av og laktoseinnholdet i matvaren.

 

Kunstige søtningsstoffer som aspartam og sorbitol kan også gi en lakserende virkning og gi oppblåsthet (selverfart da jeg heiv innpå to esker med mentos sugarfree tidligere denne uken :) )

 

For å få fart på magen igjen, kan det hjelpe å spise svisker, eller å bevege seg så du får fart på maskineriet igjen. Gjerne bare gå fort, hvis du anstrenger kroppen mye, for eksempel ved å løpe, blir du lett så konsentrert på pust og andre ting at du rett og slett spenner kroppen og gjør vondt verre. Kan være greit å gå fort en tur ute alene en times tid, for hvis du virkelig får i gang systemet, er det kanskje greit å ikke være innendørs med masse mennesker :)

Lykke til![/quote']

 

Det kunne jo ha vært brødet, men jeg spiser svært lite brød og drikker ikke melk. Holder meg til syrlige melkeprodukter for det tåler jeg.

Jeg har cølliaki så det lille brødet jeg spiser er glutenfritt og som regel hjemmebakt.

Kan jo være søtstoffet, men magen min er en konstant ballong uansett hvilke endringer jeg gjør...

Ikke noe gøy når du har gått ned noen kilo og skulle ha passet den nye buksa, men så blåser magen seg opp og du føler deg bare enda feitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen, lilletrine.

Du skriver du har cøliaki. Jeg har en venninne som har cøliaki og hun sliter også med magen, veldig oppblåst og full stopp. Og det er visstnok et vanlig problem blant folk med cøliaki sier hun. Hun sitter i prioder og knasker noen sånne drops med fiber eller noe sånt og laksativer i bøtter. I perioder i hvert fall. Det er mulig cøliakiforeningen kan hjelpe deg bedre?

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Ble så glad når jeg leste svaret ditt.

Ikke fordi vennina di har oppblåst mage, men fordi jeg har ikke trodd det var årsaken siden jeg spiser glutenfritt.

Har begynt å ta vi-siblin.

Det hjelper litt men ikke mye.

Skal svelge slangen igjen i desember for å utelukke at det er andre ting.

Vet du om det er spesielle ting som gjør magen til venninen din verre, så vil jeg gjerne vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ønsker fra fler om å få ryddet litt opp (jenter altså - alltid skal vi rydde :))' date=' opprettes det herved en ny tråd. Den gamle ble startet av Jannike og het "Ned 5 kg, noen som blir med?"

 

Håper på en like god fortsettelse :)[/quote']

Kan jeg bli med?har litt problemer med å finne utav systemet her, men trenger motivasjon fra dere andre!

 

hilsen kto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt meg helt ut her denne uka og har SÅÅÅÅÅ dårlig samvittighet :) MEN imorgen er en ny dag og da begynner jeg på frisk med å melde inn på nytt.. gruer meg til å gå på vekta, føler jeg bare har gått opp.. Hva gjør man egneltig når en føler at alt bare går galt og tenker hver kveld hele uka at imorgen, da begynner jeg.. Igjen.. Sukk! Men denne uka skal jeg prøve legge inn alt jeg putter inni tuten og lese litt i tråden hver eneste gang jeg føler for å skeie ut.. Blir alltid så motivert av å lese innpå her både posetive og negative erfaringer, føler seg ikke så ensom da!

 

Til Mimi: Gratulere så mye med samboerskap! Utrolig koslig å høre om hva som skjer i livet til de som er innpå her i tillegg til å motivere og dele erfaringer :)

 

Lilletrine: Har selv store problemer med det at magan blåser seg opp, utrolig fortvilende til tider. Men sterk mat er noe som trigger min til å blåse seg opp, to ting jeg reagerer ekstra på er løk om tomat.. bare et tips til å prøve!

 

Så da starter jeg på nytt, atter engang ,i morgen.Og velger da å ha veiedag på mandag fra nå av. I et håp om at det skal vere litt enklere å ikke skeie ut så mye i helgene..Ha en fantastik uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veldig godt motatt i denne tråden og tar meg til rette og ønsker deg velkommen :) Er en veldig motiverende tråd å følge, selvom jeg selv har hatt en LITT dårlig start som nevnt tidligere.. Men håper du føler at dette kan hjelpe deg, vet vertfall at jeg har god nytte av å være med her.

Og til de som har kommet innpå siste tiden, lykke til :)

 

Missml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Håper dere alle har hatt en fin helg uten altfor store utskeielser? - hvis ikke er det bare å bekjenne deres synder her!

 

Jeg har hatt en forholdsvis rolig helg, også hva angår mat og alkohol. Litt deilig for en gang skyld. Fikk også trent godt på søndag, så alt i alt fikk jeg en litt bedre treningsuke enn fryktet. Etter at det ble kaldt og glatt har jeg ikke syklet like mye, ei heller vært like flink til å komme meg på trening om morgenen.

 

Hva angår mitt tidligere væskeproblem, så har jeg blitt flink til å huske å drikke. Lunkent vann er tingen for en frossenpinne som meg :)

 

Godt å se at du er tilbake Missml. Du får klore deg bedre fast denne gangen. Velkommen til kto også. Det er bare å rapportere inn resultater, gode som dårlige!

 

Lykke til og ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - helgen ble vel ikke like bra som forventet, men denne helgen har jeg ihvertfall vært mye mer bevisst enn forrige helg. Det ble to-etter-kino pils på fredag, utover det har jeg klart å holde meg unna alkoholen. På lørdag kom jeg meg også ut i skogen en tur, det var utrolig deilig. Litt kaldt, men man har da klær!!

I går lagde jeg bacalao i stekepanne - en oppskrift jeg har funnet på disse sidene og det var vannvittig godt! Skulle ut og gå en tur også men det gufne været innbød ikke akkurat til det, så jeg ble inne!!

Håper på ok resultater denne uken.. de siste uken har nok ødelagt endel, men nå er det full fokus fremover!! Om 2 uker får jeg den berømte halvskatt lønnninga og da MÅ jeg kjøpe meg noen nye klær. Hadde vært deilig å klart å gå ned litt mer til det!

 

Ha en strålende uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...