Gå til innhold

Fortsettelse av "Ned 5 kg, noen som blir med?"


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 662
  • Created
  • Siste svar

Eg hadde store planar om å gå ned fem kilo denne hausten, og det ser eg no at er heilt utopisk. Mykje reising og mange festlege andledningar har hindra jamn trening og kosthald. Likevel er eg ikkje så nedfor, og lurer på om eg skal justera måla mine litt.

 

For det fyrste har eg alt gått ned så mykje at eg eigentleg er ganske nøgd, totalt sett (frå 85 kg på det tyngste over lang tid, via kring tre år på 78 kg til no 67-68). For fyrste gong i mitt vaksne liv er eg ikkje overvektig (ifylgje BMI-måla), sjølv om eg godt kan tola å gå ned kring 5 kg til.

 

For det andre er eg nøgd med at eg no i tre-fire mnd har greidd å halda vekta stabil trass i dei mange utskeielsane. Som ein eller annan skreiv her tidlegare - tenk korleis eg hadde sett ut om eg ikkje hadde greidd å ta meg inn att mellom kvar gong?

 

For det tredje har eg kjøpt masse nye klede no, i min nye storleik (str 40), og kassert sekkevis med for store klede (Åh, det var herleg!). Om eg går ned 5 kg til, vil truleg ein del av det nye bli for stort òg.

 

No står julebord- og juleferiesesongen for døra, og då veit eg det er vanskeleg for meg å ikkje gå opp. Eg tenkjer no at eg må ha minst eit par kilo "buffersone" å gå på til denne tida, så no framover må eg prøva å koma meg ned minst eit par kilo til. Deretter trur eg eg satsar på å saaakte krypa nedover att, mot ca 65 kg, og setja som langsiktig mål å halda meg der. Då trur eg at eg skal vera nøgd, rett og slett. Det vil alltid vera litt her og litt der som kunne vore borte, men det er ikkje bra å fokusera så mykje på vekt og slanking heile tida heller.

 

Og så til slutt: Eg er nøgd med å ha gått (bittelitt) ned, og ikkje opp den siste veka, som inkluderte tre hotelldøger og ein diger 50-årsdag!

 

August 2006: 70

7.9.: 68,8

14.9. 67,8

21.9. 67,6

29.9.: 69

4.10.: 67,9

12.10.: 68,3

19.10.: 68,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg synes du har klart deg kjempebra, og du har så fin innstilling til dette. Du er jo allerede en suksesshistorie :-) Og om det tar litt lenger tid, så får det heller gjøre det. Perfekte blir vi nok aldri uansett.

Imponert over nedgang på 0,2 med hotellmat og bursdag! Du må jo gjøre mye riktig til tross for all hotellmaten.

E - som ikke jobber særlig effektivt i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, så var den skumle dagen her igjen. Vannvittig så fort en uke går :)

Gratulerer med kjemperesultat til Slankeklar - ja, du er virkelig inne i en god periode. Og til deg Mimi må jeg bare si at dette er jo egentlig helt rått - 4-5 dager på ferie og opp 100 gram!! Det syns jeg er godt gjordt. Men som du sier så var dere mye i aktivitet og det gjorde sikkert mye.

 

Så var det meg da :) YAY ned nye 0.7. Så da landet jeg på det pene tallet 72 -haha, prøvde å vippe opp den ene stortåa for å se om jeg kunne ende på 71,9 - men dengang ei :(

Er fryktelig fornøyd med det. Som jeg har nevnt tidligere har det lett for å bli en øl på onsdagskveldene etter korøvelse og i går ble det desverre ikke bare en men 4 !!!!!!!!!!! (FYYYY) men dere vet.. alkoholen går inn og vettet ut. Klarte i siste liten å styre unna mat på narvesen, det er jeg ihvertfall fornøyd med.

Føler ting går veldig greit nå. Får trent ganske bra og spist bra. Men jeg kjenner jeg blir litt matlei.. middagsfantasien har stoppet litt opp OG til min store skrekk har jeg sett at en eller annen norsk potetgullprodusent har begynt å produsere potetgull med eddik - min o'store favoritt. Maarud prøvde seg på det for noen år siden men ga opp ganske fort tror jeg - så det er en ting jeg stort sett i alle år har hamstret når jeg har vært utenlands. Men nå er det altså her igjen. Det er riktignok en av de nye typene som reklamerer med 30 % mindre fett.. men det er jo ikke bra uansett.

 

Dette er nå den 9. veieuken min. Da jeg gikk på GR for lenge siden pleide jeg alltid å la uken mellom to kurs være en halvveis hvileuke der jeg spiste en til to ting jeg hadde hatt fryktelig lyst på lenge. Kanskje det er på tide å få bort noen lyster - mens jeg enda kanskje klarer å kontrollere det , haha.. Må tenke litt på det der!!

 

Dagens tall:

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige veiing 12/10: 72,7

I dag 19/10: 72,0 = totalt 4,6 kg!!

 

Vi nærmer oss målet nå dere - ihvertfall noen av oss. Men jeg starter bare på ny 5 kgs runde jeg - så dere blir nok ikke kvitt meg allikevel - haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vestis - jeg slenger meg på Slankeklar sine ord. Du har jo gjordt en kjempejobb!! Dessuten dreier ikke dette seg om hvor tynn du klarer å bli, det dreier seg like mye om å trives med seg selv - og hvis du gjør det nå så syns jeg du skal si at nok er nok. En liten buffersone til jul var ingen dum ide - haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg jobber visst ikke så effektivt i dag jeg heller, så da kan jeg like gjerne skrive og rose dere alle sammen - for det fortjener dere!

 

Jeg er mektig imponert over de siste to ukenes resultater til Sans1 og Slankeklar. Det monner! Dere merker det vel i cm og på klærne deres også, tenker jeg.

 

Og til deg Vestis, så tror jeg du er inne på noe viktig, du har jo virkelig vært flink og ikke minst har du jo alt i alt vært veldig stabil i det siste. Det er en bragd i seg selv. Jeg har tenkt mye på at det vanskeligte er jo ikke det vi holder på med nå - å gå ned i vekt- (selv om det kan være vanskelig nok!!!), den virkelige utfordringen blir å stabilisere seg på trivelsesvekta og alltid kunne passe de klærne man kjøper! Dessuten er det viktig med realistiske mål, som du sier. Man må ikke deprimere seg selv med utopiske drømmer. For selv om vi er flinke og går det de kiloene vi ønsker, så er det vel liten sjans for at vi kommer til å se ut som som toppmodeller hele gjengen... og her skal det ikke tilføyes dessverre!!! :)

 

Mht til det du skrev KristinHK om å kaste i seg maten og glemme å nyte den, så tror jeg neppe du er alene. Det skjer spesielt når man er skrubbsulten. Tallerkenen er tom på null komma nix og man husker ikke en gang hva maten smakte av. Det beste man kan gjøre er å huske å spise regelmessig, så man ikke blir så sulten. Det er lettere sagt enn gjort, jeg vet, men det hjelper å alltid ha frukt og grønt tilgjengelig, også på jobb. For å unngå å spise fire fiskekaker som du gjorde, så er mitt beste råd å bare varme opp to, og fryse ned resten før man er ferdig med å spise. De er ikke like fristende når de allerede er puttet i fryseren. Desstuen er det lov å spise eple eller gulrot til "forrett" mens man tilbereder maten, så man ikke er helt utsultet når man setter seg til bords.

 

Ang. den evige trimpoengdebatten her, så har jeg som tidligere nevnt ikke hatt de samme problemene fordi jeg bruker pulsklokke. Jeg har fått lik uttelling i antall poeng pr uke (ca 12) over og under 70 kg, men det er selvfølgelig fordi jeg justerer det selv. Da jeg leste innleggene deres, slo det meg imidlertid at jeg i begynnelsen (da jeg veide over 70 kg) ofte måtte justere treningsmengden NED i tabellenfor å få riktig antall forbrente kalorier i forhold til klokka mi, mens det nå stemmer mye bedre (noen ganger må jeg justere opp nå). Så hvis man veier rett over 70 kg, så tror jeg nok at man får for god uttelling på tabellen...

 

Ellers har jeg tenkt over hva jeg selv kan bli flinkere til. En av tingene kommenterte kjæresten min da vi var på tur; jeg drikker ikke nok! Hvor viktig er det med tanke på vektnedgang? Jeg drikker masse vann om sommeren, og det er ikke noe problem for meg å få i meg nok væske når jeg trener etc, men nå, når det er småkaldt ute, så frister det bare ikke med kaldt vann! Brr... Hvordan gjør dere? Hjemme og på jobb bøtter jeg innpå med te med litt melk i. Teller det?

 

Til deg Sans1, så må jeg si at du var flink som styrte unna junkfood'n etter fire øl! Jeg er også fryyyktelig glad i øl, men jeg har måttet legge ned forbud for meg selv i uka. Dessuten forsvinner øl så fort (se her, jeg har ingen problemer med å drikke kaldt øl, nei.. hmmm :(), så jeg når jeg er ute prøver jeg å bestille et glass rødvin i stedet. Selv om det er mindre i mengde, så synes jeg det varer lenger. Litt lettere å sitte å snurre og kose seg med rødvin enn med øl, den blir ikke akkurat bedre, jo lenger den er i glasset.

 

Før jeg avslutter, så har jeg et spørsmål til. I en av de andre linkene her, så har jeg lest at noen opererer med "spisedag". dvs de spiser feks ca 1600 kcal i seks av ukens sju dager. Den siste dagen kan de spise så mye de bare vil. Kjenner dere til den metoden, og tror dere på den? Hmm... er litt skeptisk kjenner jeg, men jeg lar meg gjerne overbevise.

 

Ha en fortsatt fin dag!

M:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne slenge meg på 5 kg før jul, men er avhengig av å ha noen å "prate" med. Da er vel forumet en god ide??

Jeg har tenkt å ha veiedag på fredager. Går det an forrestn? Slik jeg forstår det er de datoene som er oppført her bare mandager. Kan det stemme?

 

Er det noen andre som har 5 kg igjen før jul så vil jeg veldig gjerne ha kontakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimi. Takk nok engang for supre tilbakemeldinger. Halve gleden ved å rapportere til denne siden er jo å se hva slags tilbakemeldinger man får.

 

Vann er superviktig når man går ned i vekt og det er vel flere grunner til det:

- Det hjelper fordøyelsen (hvis man spiser mye fiber må det veske til for at det skal komme seg videre i systemet)

- Det renser kroppen for slaggstoffer og annet vi ikke vil ha (kan blandt annet hjelpe mot celulitter har jeg hørt)

- Kan gi en metthetsfølelse. Det er ofte anbefalt å drikke ett glass vann før man spiser

 

Ser flere steder at de anbefaler 2-2,5 liter om dagen. Det sliter jeg litt med. Men en gyllen regel er at man ihvertfall skal ha i seg de 10 glassene som er øverst på registreringsskjemaet.

 

Dette med spisedag syns jeg er litt interessant, men jeg vet ikke om jeg har noen tro på det. Derfor er jeg spent på å se hva hun som begynte med det har å melde etter lørdagen som kommer. Jeg har heller tro på at man etter å ha skjeiet ut kutter litt ned på inntaket dagen etter. Men hvis hun finner ut over tid at det funker skal jeg love deg at jeg skal prøve. Hahaha.

 

Iom at vi ikke ligger på ett kalorinivå der vi spiser så lite at vi får lavere forbrenning har jeg liten tro på at dette egentlig har noe for seg. Ved å spise jevnt hele dagen og trene mer enn før har jeg mye bedre forbrenning nå enn tidligere. Tanken hennes bak dette var jo å gi forbrenningen ett kikk.. og det tror jeg ikke trengs hvis man spiser riktig.

 

Ha en fortsatt strålende dag alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynnt med rapporter eller noenting, og vil endre startdato(Jeg var medlem en gang for leenge siden)Hvordan gjør jeg det? Og jeg ser det står rapportdatoer bare på mandager. HVordan gjør dere hvis dere veier dere en fredag? Legger dere inn tallene på forrige mandag da? Sikkert mange åpenbare svar her som jeg bare ikke skjønner, men det er vel bedre å spørre en gang for mye enn for lite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynnt med rapporter eller noenting, og vil endre startdato(Jeg var medlem en gang for leenge siden)Jeg vil altså starte på ny frisk, og komme ordentlig igang uten å måtte se de gamle tallene. Hvordan gjør jeg det? Og jeg ser det står rapportdatoer bare på mandager. HVordan gjør dere hvis dere veier dere en fredag? Legger dere inn tallene på forrige mandag da? Sikkert mange åpenbare svar her som jeg bare ikke skjønner, men det er vel bedre å spørre en gang for mye enn for lite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhild og velkommen til oss :(

 

For å endre startdato går du inn under "Resultater" i kolonna til venstre, trykker på "Alle uker". Der kan du endre stardatoen til den datoen du ønsker ... ved å trykke på "s" ut for datoen. Kanskje litt klønete forklart, men jeg håper du finner fram.

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at det står bare rapportdag på mandag? Når jeg rapporterer går jeg inn under "Resultater" "Denne uken". Der legger jeg inn resultat for uken i kg og cm . Det er ikke noen spesiell ukedag, bare denne ukens datoer som står oppgitt (fra... til...).

 

Håper du ble litt klokere :) Hvis ikke er det bare å spørre igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør jeg det sånn, så imorgen blir min første veiing, og da blir det altså ukesrapport fra 16.10-22-10. Dette blir spennende, og utfordrende. Vil ned mer enn 5 kg til slutt, men har det som startmål. Fint å bli godt tatt imot her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Husker fra jeg gikk på grete roede er lettere å gå ned når man er fler ,blir motivert når andre går ned også(gir meg selv et spark bak da).Synes jeg har vært flink nå men har ikke gått ned noe denne uka.Lurer på om jeg spiser for lite .....for ujevnt kansje...fremdeles 67 kilo .Mange som har kommet godt igang her .Gleder meg til jeg er godt igang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Velkommen i skravlegjengen!

Her er det innimellom enormt mye prat, og andre ganger er det litt roligere, men det er en veldig fin gjeng. Husk å skrive også når det går dårlig, det er da vi trenger hverandre mest. De fleste her nå har vel veiedag på torsdag eller fredag (jeg innbiller meg at de fleste har torsdager), men det er som skrevet tidligere her helt opp til dere selv.

Jeg tror ingen av oss har satt oss noe mål _innen en viss tid_. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? De fleste har som mål å gå ned et visst antall kilo, og så får det ta den tiden det tar. Jeg synes i hvert fall selv at det blir dumt å sette mål 5 kg innen en viss tid. Plutselig holder ikke tidsskjemaet og så blir det bare trist å måtte gi opp målet. For meg er det også fordi jeg ser på dette som en livsstilsendring som tar tid og ikke en kur eller diett. Men hvis du blir mer motivert av å ha et tidsmål i tillegg til et kg eller cm mål, er det jo bare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg sliter også med å drikke nok, men er faktisk blitt bedre. Sverger til vann i romtemperatur. Synes det er lite fristende med kaldt vann når det blir kaldt og guffent som utover nå. Jeg prøver å alltid ha en vannflaske eller et stort glass vann på pulten når jeg jobber. Hjemme har jeg et par halvlitersglass jeg en sen natt for noen år siden (med god promille til mitt forsvar) smuglet med meg hjem i veska. Jeg fyller det med kaldt vann, og synes jeg det er for kaldt lar jeg det heller stå litt. Ofte glemmer jeg det en lang stund, men når jeg ser det igjen blir jeg i hvert fall minnet på hvor lite jeg har drukket, og da er jo temperaturen grei og det er bare å helle innpå.

 

Ellers hadde jeg en periode da jeg rett og slett drakk mye varmt vann. Jeg er innimellom litt distre av meg, og det hadde hendt at jeg glemte å putte oppi teposen og ikke merket det før jeg hadde drukket halve koppen. Siden det smakte helt ok, fortsatte jeg med det (bevisst) i en periode jeg slet med å drikke for lite og samtidig var veldig frossen. I tillegg til at jeg syntes jeg fikk så stygge tenner av kaffe og te. Det er ikke så dumt som det høres ut :-)

 

Når det gjelder spisedag synes jeg det høres litt skummelt ut. Da jeg gikk på GR-kurs for noen år siden var riktignok rådet å spise ca 1200 kalorier per dag og det har de jo gått bort fra nå, men vi snakket allikevel om akkurat dette med utskeielsesdager. Det beste for forbrenningen (og dette har også Jeanette Roede uttalt nylig) er å spise jevnt gjennom hele uka så ikke blodsukkeret og forbrenningen får helt hikke. Store utskeielser kan gjøre det vanskelig å hente seg inn igjen, og om en spiser "fritt" så ofte som en dag i uka, kan mye ødelegges (merk nå mener jeg spise MYE, ikke kose seg med opparbeidede kosemerker + litt til).

På kurset jeg gikk fortalte kurslederen om en del damer som over lengre tid hadde spist "lite" (dvs 1400 - 1600) i uka for så å ta i skikkelig i helgene. Etter en stund la de på seg, riktignok veldig sakte, men allikevel - en ferie i ny og ne kan jo gjøre sitt- og når de ville ta det av gikk det rett og slett ikke. Løsningen ble å spise veldig mye jevnt over en lenger periode og dermed legge på seg enda mer, men samtidig få forbrenningen på rett kjøl igjen og deretter redusere og leve etter "boka".

Jeg vet ikke hva som er riktig, men dette er i hvert fall det jeg har i bakhodet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen lenge siden jeg har vært her datt litt ut av hele nettet.

tilbake nå veier meg i morgen

tror ikke jeg har tatt av mye men har trimmet en del den siste tiden

det er mange som er kjempeflinke her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann er superviktig når man går ned i vekt og det er vel flere grunner til det:

- Det hjelper fordøyelsen (hvis man spiser mye fiber må det veske til for at det skal komme seg videre i systemet)

- Det renser kroppen for slaggstoffer og annet vi ikke vil ha (kan blandt annet hjelpe mot celulitter har jeg hørt)

- Kan gi en metthetsfølelse. Det er ofte anbefalt å drikke ett glass vann før man spiser.

 

Jeg sliter også med å drikke nok' date=' men er faktisk blitt bedre. Sverger til vann i romtemperatur. Synes det er lite fristende med kaldt vann når det blir kaldt og guffent som utover nå. Jeg prøver å alltid ha en vannflaske eller et stort glass vann på pulten når jeg jobber. Hjemme har jeg et par halvlitersglass jeg en sen natt for noen år siden (med god promille til mitt forsvar) smuglet med meg hjem i veska. Jeg fyller det med kaldt vann, og synes jeg det er for kaldt lar jeg det heller stå litt. Ofte glemmer jeg det en lang stund, men når jeg ser det igjen blir jeg i hvert fall minnet på hvor lite jeg har drukket, og da er jo temperaturen grei og det er bare å helle innpå.

 

Ellers hadde jeg en periode da jeg rett og slett drakk mye varmt vann. Jeg er innimellom litt distre av meg, og det hadde hendt at jeg glemte å putte oppi teposen og ikke merket det før jeg hadde drukket halve koppen. Siden det smakte helt ok, fortsatte jeg med det (bevisst) i en periode jeg slet med å drikke for lite og samtidig var veldig frossen. I tillegg til at jeg syntes jeg fikk så stygge tenner av kaffe og te. Det er ikke så dumt som det høres ut [/quote']

 

Takk for tilbakemeldinger ang. vann. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som ikke lovpriser iskaldt vann fra springen eller kjøleskapet. Om sommeren er jeg også flink til å ha en vannflaske tilgjengelig, men det er nå i kulda jeg sliter. Jeg kjenner for øvrig fler som drikker varmt vann, så det er ikke så sært som det kan høres ut, nei. Kanskje jeg burde prøve selv. Jeg vet at kaffe er vanndrivende og at det ikke kan erstatte vann, tvert imot. Derimot lurer jeg på om all den teen jeg heller i meg kan veie opp for noe av vannet, noen som vet? Uansett; jeg lover å bli flinkere til å drikke vann!

 

Og før jeg avslutter: velkommen til nye og gamle som stikker innom :(

Ha en fortsatt fin kveld, og lykke til til dem som har veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

Hei alle sammen,

 

Først ang. te: Sort te har samme vanndrivende effekt som kaffe, ogettersom du sier du har melk i teen tror jeg det er sort te du drikker (annen te får gjerne melken til å skille seg) Sort te er for eksempel Earl Grey, Lipton yellow label, English Breakfast etc etc. Fruktte og grønn te er ikke vanndrivende, og visstnok skal grønn te få deg til å føle deg mett... (men jeg liker det ikke.

 

Så ang. vann (og te): Jeg har et tips om en tetype som er svært så sunn og som er nydelig både varm, lunken og kald. Den heter Rooiboos og er laget av en sørafrikans busk. Du får den i vanlige teposer i vanlig butikk men i Norge syns jeg løs te fra spesialforretning smaker best (jeg begynte å drikke den da jeg bodde i utlandet men finner ikke det samme merket her). Det er supergodt og skal ha masse antioksidanter.

 

Så resultater:

Uke 1: 70,1

Uke 2: 68,5

Uke 3: glemte å veie...

Uke 4: 68.

 

Resultat siste to uker er altså 0,5 kilo, men jeg er ganske fornøyd ettersom jeg har vært så dårlig å trene den siste uken. Det går ihvertfall rette veien!

 

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin,

Så godt å se at vekta sakte, men sikkert sniker seg nedover :(

 

Takk for svaret ang. te. Hvis det også er vanndrivende, ja så må jeg virkelig få opp vanninntaket mitt. Hjelp! Jeg er også tilhenger av løs te, og drikker som du gjettet mye svart te, men også rooiboos. Den er kjempegod. Ellers har jeg også en annen urtete fra vestafrika (som jeg tviler på kan kjøpes i Norge - men jeg har et lager av dimensjoner. Dessuten skal jeg snart tilbake i forbindelse med jobb :)). Jeg synes begge smaker godt med melk i, det blir litt mer "mat" og ergo mer mettende med melk i.

 

Takk for innspillet. Jeg skal ta meg selv i nakken når det gjelder væskeinntak.

 

God helg alle sammen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Gratulerer med fine resultater, KristinHK! Dette går rette veien.

 

Om te: jeg har også alltid hørt at om du drikker en kopp te eller kaffe, skal du alltid drikke tilsvarende mengde vann for å kompensere Men nylig hørte jeg at te ikke var fullt så ille som man tidligere har sagt. Men jeg kan altså ikke huske hvor jeg har dette fra, så ta det med en klype salt - eller et glass vann:-)

 

Fortsatt god dag!

El

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om te: jeg har også alltid hørt at om du drikker en kopp te eller kaffe' date=' skal du alltid drikke tilsvarende mengde vann for å kompensere Men nylig hørte jeg at te ikke var fullt så ille som man tidligere har sagt. Men jeg kan altså ikke huske hvor jeg har dette fra, så ta det med en klype salt - eller et glass vann:-) l[/quote']

 

Kanskje du leser Aftenposten? Nå har nysgjerrigheten min drevet meg til litt research, og her "frikjennes" te altså: http://www.aftenposten.no/helse/article1433902.ece

 

Når det er sagt, så har jeg drukket masse vann - og te - i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinHK

hmmm... jeg leste aftenpostenartikkelen om te og vet ikke helt om jeg tror på det (skrevet av engelskmenn, så kanskje de bare ønsker en god unnskyldning for all teen de heller i seg...) Jeg trodde det var kofferinen i kaffe som var vanndrivende og ergo må også svart te med koffein være vanndrivende. Artikkelen skiller jo ikke mellom forskjellige te-typer, så jeg vet ikke helt, jeg. Grønn te og urtete og alt det der er vel ihvertfall sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...