Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Ja, har vært veldig rolig her en stund nå. Den uka her har jeg desverre ikke fått trent noen annet enn å løpe fram og tilbake på jobben, men jeg har ikke gått opp noe. Heller gått litt ned faktisk:) Jeg starter treningen for fullt igjen 2 juledag.

 

En venninne komenterte igår at hun syntes jeg hadde fått mindre mage, selvom jeg ikke har gått så mye ned i vekt tror jeg at jeg er i en oppstramingsperiode. ;)

 

Idag skal jeg hjem til pappa og spise grøt med mandel i, tradisjon fra jeg var liten. Skilte foreldre så da er det alltid en liten julekveld på lillejulaften sammen med den vi ikke skal være hos julaften. Hyggelig er det i alle fall!

 

Hvis jeg ikke stikker innom imorg; God Jul jenter!!! Takk for all støtte, og håper vi kan fortsette med denne tråden i en lang stund framover.

 

Juleklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar

Så bra , Lillevenn! Det viser jo at forbrenningen er godt i gang selv om du ikke trener. Å løpe til og fra jobb (og PÅ jobb for min del) kan være trening nok det ;)

 

Jeg synes at vi skal kose oss i juletida, jeg, ikke tenke slanking. Men jeg klarte ikke dy meg, med tanke på alle kaloriene jeg skal ha i meg i kveld tok jeg meg en liten joggetur i dag. Må benytte anledningen når jeg har både hund og skog rett utenfor stuedøra!

 

Jeg har også skilte foreldre, men vi pleier å bytte på annenhver jul. I fjor var jeg hos pappa. Han har flyttet til Bergen, så det er litt vanskelig å få sett begge på julaften. Men i år er han her på Rena sammen med samboeren sin, så de kommer hit en tur etterpå for å levere gaver og sånt. Gleder meg mer til å gi bort enn til å få, jeg! Hehe :) (Nesten, iallfall...)

 

Jeg babler i gang som vanlig, men jeg vil iallfall ønske alle sammen en god jul!

 

Jeg kommer til å henge her så mye jeg kan fremover, så jeg håper vi fortsetter med tråden vår. Det er kjempegod støtte for meg!

 

Stooooor klem fra Hege.

 

(Rart å bruke sitt eget navn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt fra stappa i meg like mye godteri fra julesokken min som jeg pleier.. jeg svømmer omtrent i godteri her nå.. Har fått utrolig mye fra venner og famile. Huff og huff.

 

Samboeren min lurte meg idag, hadde blitt enige om null gaver i år. Men han hadde lurt inn en lite pakke til meg i julesokken. En nydelig ring! Utrolig søtt, men jeg får jo lit dårlig samvittighet når jeg ikke har en pakke på lur til han også. Men, men.

 

God Jul, nyt julematen ikveld:)

 

Klemmer fra Christina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul jenter!

Jeg er ikke mye her inne nå.. har tatt en lang pause fra slanking og trening nå, men etter nyttår så er det pån igjen for fullt! Håper dere har det fint i jula, og at vi snakkes på nyåret og forsette tråden vår:)

 

jeg har foressten blitt gårdseier siden sist, harkjøpt n koselig småbruk, er så glad så må bare skryte litt... Vi skal flytte it til sommeren om alt går etter planen.... ;)

 

Juleklem fra Mari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle saman!

 

mellomlander på hybelen før eg skal ut og reise att. Har hatt ein ganske bra jul med unntak av dei tre siste dagane, då all motivasjon bare datt ut av meg, og litt post-julaften blues...hehe.

Det hyggelige er at eg endelig har fått veid meg. Eg veide meg med ei vekes mellomrom på samme vekt, og første gangen var det 77 kg, andre gangen 76! Dvs fire kg nedgang! Den siste gangen eg veide meg var julaften, så eg har antageligvis lagt på meg litt igjen, men eg kommer nok ikkje til å veie meg før nyttår for at det skal bli litt rettferdig mor meg sjøl.

 

Når det er kaker og sjokolade overalt, og ein må ete det alle dei andre et fordi ein et i lag kvart eineste måltid, då er det vanskelig å holde seg i samme sporet. Eg har f.eks vendt meg til å ete havregraut til frokost, og å unngå kveite. Heime hos oss er det umulig, derfor blir eg delvis dytta inn i gamle spor, med matvaner som minner om min tidlegare måte å ete på.

 

No er det sjølvstyring igjen, så eg håpar det skal bli ein orden. Har vore flink å gjere yoga og pilates i det minste. Skritteljar har eg og fått- hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, på den fronten her har det vært mye kos:) Har ikke fått trent heller. Gikk en liten tur igår. Men full fres fra nyttår igjen! Har veid meg i jula, har da veid 76,3. Har mensen nå, og da viser vekta fryktelig mye mer.. Huff og huff.

 

Grattis med småbruk Mari! Høres veldig bra ut, kunne tenkt meg det selv. ;)

 

Ha en fortsatt fin romjul jenter!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at vi slapper av i jula synes jeg ;) Har prøvd å holde en viss kontroll over inntaket. Har også tatt meg noen joggeturer flere dager, men tror ikke jeg orker i dag. Jobben tar mye energi. Og så måtte jeg jo ut i butikken og titte litt på romjulssalget. Fikk brukt opp gavekortet mitt da, ja :) Har også kjøpt fyrverkeri, gleder meg til å skyte det opp!

 

For meg spiller det ingen rolle om jeg går opp en kilo i jula. Etter nyttår er det påan igjen, og jeg håper vi fortsetter med denne tråden da :)

 

Gratulerer med småbruk Mari! Så gøy!

 

Ha en fortsatt fin jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Da er det 2007! Et nytt år med nye muligheter:) Jeg håper vi alle klarer å nå trivselsvekta vår i år! til sommeren er vi slanke og sexye;)

I morra er det full start, skal reise og trene og ser fram til å begynne med ett nytt og sunt liv:)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen!

 

I dag var jula mi over, og det samme med den usunne livsstilen min. Jeg har kost meg masse, og nå gleder jeg meg til å fortsette med å være flink og gå ned i vekt. Julepynten er tatt vekk, og jeg er KLAR ;) Med tanke på at jeg fikk ny kjøkkenvekt, badevekt, nytt treningstøy OG treningsutstyr til jul, så skal dette bli fint!

 

Jeg har et nyttårsforsett, men det har ikke noe med slanking å gjøre, for det vet jeg at jeg skal klare. Men en ting jeg SKAL bli flinkere på er å være tøff. Jeg tør altfor lite, jeg bør stole mer på meg selv, ha selvtillit og gjøre det jeg har lyst til. Jeg vil si det jeg mener til folk, være utadvent og initiativrik og nå målene mine fordi jeg er flink og ikke fordi jeg har flaks. DET skal jeg bli bedre på :)

 

Så da blir statusen min:

Nedgang hittil: 12 kg

Nedgang som venter: 5 kg

Vekt nå: 70 kg

Vekt til sommeren: 65 kg (skal sette meg en bestemt dato når jeg ser hvordan nedgangen min blir fra nå av).

 

Ønsker alle et godt sunt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snokrystall

Kan jeg bli med her tro?

Jeg er en jente på 23 år, med to barn. I det siste svangerskapet gikk jeg opp 15kg, der 5 fortsatt sitter igjen på kroppen. I tillegg til disse 5 kg har jeg 5kg som jeg ønsker å få bort. Jeg skal nemlig gifte meg til sommeren og ønsker selvsagt å se lekker-smekker ut. ;)

 

Jeg bør ta av endel nå de første ukene siden jeg skal ut å prøve brudekjoler, så her er det bare å ta beina fatt og trimmer litt i tillegg.

 

Håper bare jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snokrystall! Kjempekoselig at du vil være med ;) Dette klarer du vettu!

 

Jeg forslår at alle legger inn målene sine denne uken, så vi får en liten oversikt igjen. Jeg kan begynne:

 

Ahnimah

Høyde: 172

Startvekt: 82 kg

Nedgang til nå: -11.2 kg

Nedgang siste uke: -

Vekt nå: 70.8 kg

Hovedmål: 65 kg

 

Egentlig er jeg veldig fornøyd med bare 0.8 kg opp etter en juleferie med fråtsing og lite trening... I tillegg har jeg mensen, så jeg håper at jeg straks er nede på 70 igjen. Og da er det strake veien ned til 65! Det skal jeg klare innen sommeren, tenker jeg :)

 

Ellers er det første dag på jobb igjen, og det er TUNGT... Men, men, blir vel bedre når man kommer inn i rytmen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp, hyggelig med alle som vil være med! Tungt med første dag på jobb etter ferie, men jeg karret meg nå ned på trening. ;)

 

Status

 

Startvekt: 77kg

Nedgang: 0kg

mål: 63 kg

 

Ja, så ikke så veldig spennende.. Så langt har ihvertfall ikke vekta gått oppover, tross all julematen. Skulle jo selvfølgelig ønske at jeg gikk litt ned snart, men men.

 

Nytt år nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Gikk på vekta nå, 79 kg!!!! Men det var fullt påkledd og på kvelden så håper for guds skyld at det er noe som ikke stemmer helt... Men nå ønsker jeg så inderlig at det snart går litt nedover. Hvis jeg i tillegg går oppover i vekt føler jeg meg helt motløs..

 

huff, dagens lille utblåsning.. Blir trening på meg imorg og lørdag.. da har jeg ihvertfall over ti trimpoeng den uka her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være veldig gøy å se forskjellen!

Det var et godt tips!

får prøve det, selv om det første bildet ikke blir noe kjekt!!

Hvor lenge har det gått mellom hver gang du har tatt bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: aldri smart å veie seg om kvelden med klær om man er litt motløs fra før! :) Det er sikkert en del vann fra jula... Med ti trimpoeng skjer det nok noe snart tenker jeg :)

 

Party: var det meg du spurte angående bilder? Jeg tok iallfall bilder med noen måneders mellomrom. Husker ikke helt hvor lenge... Første bildet ble tatt 1.august. Det andre ble tatt i slutten av september tror jeg. Og det tredje ble vel tatt... Hm... November, kanskje? Nå er det snart tid for et nytt bilde :) Helt forferdelig å se det første bildet, men desto bedre å se de to andre! Da SER man virkelig at det hjelper.

 

Nå har jeg jogget i tre kvarter og spist et tonn mandariner... Kjennes det ut som, iallfall... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Hei!

velkommen til deg Snøkrystall! hyggeli at fler vil bli med:)

jeg har veid meg i dag, første gang på tre uker og hadde gått opp nesten 2 kg, men nå skal de av igjen.. Har begynt på BioDrain rensekur og håper også den vil sette fart på systemet...

 

Har vært og trena i dag, blei ikke noe særlig mer en en halvtime, men har ialfall gjort noe da... Gleder meg til å begynne på kurs til onsdagen:) håper jeg får litt mer motivasjon da...

 

Marijenta

Høyde: 159

Startvekt: 76,6 kg

Nedgang til nå: -2,8 kg

Nedgang siste uke: -

Vekt nå: 73,8kg

Hovedmål: 63 kg

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Party og Snøkrystall. Bra med fleire!

 

Lillevenn: Vi har AKKURAT samme problemet! Til og med samme vekt. Når eg veide meg på julaften var eg 76 kg og var kjempeglad, men så veide eg meg i går, og trur du ikkje den forbaska vekta viste 79??? Opp TRE kilo i løpet av litt over ei veke, det vakje så kjekt...Eg begynte på 80 for 6 veker sidan, så eg blei rett og slett veldig motlaus.

 

Men så tenkte eg over eit par ting:

1. hadde fått mensen akkurat den dagen

2. det var ei anna vekt enn den eg brukte sist

 

og så minte du meg på at:

 

3. Det var om kvelden

4. eg hadde klÂœr på

 

No har eg pleid meg å veie meg med klÂœr, men ikkje så mye som eg hadde i går, dessuten har eg pleid å veia meg før middag. Denna gangen hadde eg både middag og kveldsmat med på vekta...

 

Eg håper berre at når eg kjem heim til neste helg, vil vekta vise noko meir i retning av der eg var. Vel har eg tatt meg noken kakestykker, men ikkje på nokon måte overspist, og dessuten gått masse og trent styrke i det siste.

 

Prøver å motivera meg sjøl som dåkke skjønner... Bare glede meg til å komma heim (er på ein lengre fotoferie), sånn at eg kan få satt i gang med litt ordentlig svettetrim!

 

Jogga i tre kvarter? DÂœven du er jo det idolet for oss andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vekta visste heldigvis mindre på morningen, 77,9.. men allikevel opp nesten en kg.. Men, men.. Har jo stappa i meg det meste i jula, så får vel bare ta den. Men ingen kjære mor nå, har trent en styrke og kondisjon idag så har ihvertfall ikke dårlig samvittighet for at jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ! Jeg klarer ikke vende meg av med å spise masse... Er så utrolig sulten og kan spise hva som helst... Har akkurat vært ute og jogget igjen, men fikk for lavt blodsukker og hivde innpå fire småsjokolader. 2700 kcal i dag! Er det mulig? Blæh.

 

Nei, nå, jenter, nå skal vi ta av disse teite julekiloene og mer til!

 

*skjerper meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Skjønner hva du mener.. har kjent den velkjente søthungeren nå et par dager. Liker ikke det. Men nå har det vært et par dager uten søtsaker, så går bedre nå:)

 

La kiloene rase!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

sliter akkurat med det samme søtsuget, har spist litt sjokolade i dag, masse dronning maud pudding og kjærlighet på pinne... Jeg er ikke flink, og sliter med å komme inn i den god rytmen jeg var i noen uker før jul... Noen tips til hvordan jeg skal la vær i stappe i meg resten av dronning maud pudding som står i kjøleskapet... Om jeg ikke gjør det i dag gjør jeg vel det i morra....

Hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Er det plass til flere i denne motivasjonsgruppen?

Jeg tar sjansen på det, så derfor kan jeg vel kanskje være høflig å si litt om meg selv.

 

Er en trønder jente på 23 år, som nettopp har satt igang mitt andre Grete Roede kurs.

Forrige gang var jeg ikke her inne, men lånte kursbok av min søster som har gått på kurs på steinkjer, og fikk masse tips og råd fra henne.

Startvekt da var 82 kg, og når 8 uker var gått veide jeg rundt 73 kg, så det var jeg veldig fornøyd med! Noe av min motivasjon da, var at en vennine av søstra gikk ned 30 kg ved hjelp av Grete Roede kurs. Kjempe flink!

 

Siden jeg har hatt et halvt års pause, med masse god mat ehm.., så var vekta litt forandra, så nå starta jeg på 78 kg (1.januar hehe). Målet er 63-65 kg. (Er 165cm)

Jeg spiser etter klokka de dagene jeg får det til, og prøver å få til trening minimum 5 dager i uka.

 

Akkurat nå går jeg voksenopplæring ambulansefag, så der er det jo også litt motivasjon for å komme i form, for det er jo en fysisk krevende jobb med mye løft osv. Så får å få litt "utfordring", bestilte jeg uniformsbuksa litt for liten.

 

Jaja, som sagt, håpr det er plass til meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp, plass til alle som vil her! :) Velkommen skal du være maya83:) Vi veier det samme og skal ned like mye, så blir spennende å følge utviklingen vår!

 

Jeg har også stående kjempegod hjemmelaget karamellpudding i kjøleskapet marijenta, men tok min siste bit av den på tirsdag. Nå når det har gått et par dager frister det ikke lenger.. Klarer man å holde seg unna et par dager forsvinner suget.. Nå får bare karamellpuddingen stå der til den blir grønn eller til samboeren min spiser den opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med nye folk, maya83! Spesielt trøndere, tihi :)

 

Eneste måten jeg kan unngå karamellpudding og sånt på er å kaste det... Klarer ikke la det stå i kjøleskapet og bli dårlig :) Har kastet masse vaffelrøre i dag (måtte lage veldig mye pga melk som gikk ut på dato, men da ender det jo bare med at jeg spiser vafler hele dagen :D). Så vekk med den!

 

Jeg har nå satt endelig dato for trivselsvekten min... Den skal nås innen 26. april, for da har jeg og samboeren vært sammen et år :) Det kan bli hardt, men jeg VIL klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...