Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Reiser i morgon ettermiddag, og reiser vidare neste morgon. No skal eg ha kvelds og så skal eg pakke ned resten av det vi skal ha med oss.

Mykje styr, må liksom vere sikker på at alt nødvendige er med.

 

f055.gif

 

Visst eg ikkje "treff" dere så får dere ha ein fin påske begge to.

e038.gif

 

Klem Fjellgeita

 

g072.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest sizzi65

God tur Fjellgeita.

Er kommet hjem nå, med mest matvarer. Ble en ny BH + et par solbriller i nyinvesteringer. Ikke det store kjøpet, men kjekt å ha :)

Jeg blir nok hjemme det meste av påska Mai, så vi treffes nok

 

Heida

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nå ble det stille gitt.

Hva holder du på med Mai?

Her er været fint, enn så lenge. Langtidsvarselet lover ikke godt for påskehelga :)

Glad jeg har passet på å gå litt på ski mens været har vært fint.

Hvordan ser det ut for fridagene dine?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Her kommer en liten utfordring til deg Mai (ja det er frivillig da)

Hva med minst en halvtimes trening hver dag frem til du begynner å jobbe igjen? Da snakker jeg om gåing, svømming, ski, jogging, treningsstudio, you name it.

Men minst en halvtime. Så kan vi komme innom her og rapportere hva vi har gjort av trim hver dag. Tror du ikke det er noe for oss?

 

Jeg har vært ute på ski i dag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Her kommer en liten utfordring til deg Mai (ja det er frivillig da)

Hva med minst en halvtimes trening hver dag frem til du begynner å jobbe igjen? Da snakker jeg om gåing' date=' svømming, ski, jogging, treningsstudio, you name it.

Men minst en halvtime. Så kan vi komme innom her og rapportere hva vi har gjort av trim hver dag. Tror du ikke det er noe for oss?

 

Jeg har vært ute på ski i dag.

 

Sizzi[/quote']

Hei vennen,

 

Dette er jeg med på :) Høres ut som en god plan. Har jobbet som et h... de siste dagene og har to dager til. Skal opp IGJEN kl 04 i morgen og fly Las Palmas t/r (lander kl 21........ Lang dag !!!!!). Dermed har jeg jobbet så mange timer på 4 dager at jeg ikke kan jobbe siste dagen :) Iallfall noe godt kom ut av dette slitet. Skal på jobb igjen påskeaften, så er her fra søndag. Mandag skal jeg ut å kjøpe badekar etc. Ca skjærtorsdag skal jeg flytte ut fra rommene og badet og stable inn på kjøkkenet og stua !!!! Den dagen blir vel regnet som trim :)

 

Må spise, slappe litt av og sove - så jeg melder meg igjen på søndag.

 

Stor klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Hei vennen' date='

 

Dette er jeg med på :) Høres ut som en god plan. Har jobbet som et h... de siste dagene og har to dager til. Skal opp IGJEN kl 04 i morgen og fly Las Palmas t/r (lander kl 21........ Lang dag !!!!!). Dermed har jeg jobbet så mange timer på 4 dager at jeg ikke kan jobbe siste dagen :) Iallfall noe godt kom ut av dette slitet. Skal på jobb igjen påskeaften, så er her fra søndag. Mandag skal jeg ut å kjøpe badekar etc. Ca skjærtorsdag skal jeg flytte ut fra rommene og badet og stable inn på kjøkkenet og stua !!!! Den dagen blir vel regnet som trim :)

 

Må spise, slappe litt av og sove - så jeg melder meg igjen på søndag.

 

Stor klem

Mai[/quote']

 

Det er fullstendig godkjent at du må sove litt etter dette arbeidsslitet ditt. God Natt, og sov godt :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Klarte halvtimen i dag også, på tross av høy partyfaktor i natt. La meg ikke før kl. 04:00 !!!!!!

MEN, våknet tidlig i morges fordet.

Går det bra med deg Mai - ikke helt utslitt enda?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så gøy med party. Vellykket når man legger seg seg så sent :-) Også bra med oppfølging hver dag mht trim. Da har vi litt kontakt, Sizzi, og det er kjekt.

 

Er delvis utslitt i dag, så har unnet meg en fridag totalt fri for dårlig samvittighet for å ikke gjøre noe. Bare rydder og kommer meg a jour etter jobbingen. Synes jeg kan det etter mer og mindre å ha "labbet" rundt inni en metallboks i 14 timer :) Uff, det er lang dag. Tok bussen kl 05.20 og kom hjem 21.45 i går !!!!

 

Været er strålende, så en tur burde ha vært en selvfølge... I morgen skal jeg ut og handle litt til badet, men SKAL komme meg ut på min. en halv time gåtur.

 

Veidag blir tirsdag denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Så gøy med party. Vellykket når man legger seg seg så sent :-) Også bra med oppfølging hver dag mht trim. Da har vi litt kontakt' date=' Sizzi, og det er kjekt.

 

Er delvis utslitt i dag, så har unnet meg en fridag totalt fri for dårlig samvittighet for å ikke gjøre noe. Bare rydder og kommer meg a jour etter jobbingen. Synes jeg kan det etter mer og mindre å ha "labbet" rundt inni en metallboks i 14 timer :) Uff, det er lang dag. Tok bussen kl 05.20 og kom hjem 21.45 i går !!!!

 

Været er strålende, så en tur burde ha vært en selvfølge... I morgen skal jeg ut og handle litt til badet, men SKAL komme meg ut på min. en halv time gåtur.

 

Veidag blir tirsdag denne uken.[/quote']

 

Direkte utrivelig lang dag du hadde da.

Blir veiedag samme dag denne uka da ser jeg - blir spennende det.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da har jeg gått i 30 min + "shopping" i 7 timer :-) Det må vel bli godkjent :)

 

Har leidd bil og kjørt rundt til Ikea, VVS, Smart Club, matsenter, Skeidar, A-Møbler etc etc. Handlet og fikset alt jeg skulle. Nå blir det nedpakking av saker og ting, så er leiligheten klar for en ansiktsløftning.

 

Jeg tror jeg har gått opp igjen, Sizzi. Synes jeg har veldig lite motivasjon og kommer ikke helt i gang å være flink. Tenkte når jeg flytter til en kompis etter påske at jeg skulle få med han på en måned med skikkelig tak. Han har ikke TV, så da håper jeg at jeg blir dratt ut av godstolen og kommet litt i gang, slik at målet på 69 kg kan nås til 1.mai. Jeg er spent på vekta iallfall.

 

Har du hatt en fin dag? Fint vær? Her er det nydelig, men kaldt og litt vind.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Shopping i 7 timer må da være godkjent i seg selv.

Jeg har hatt vasking, skitur i dag, og shopping i kveld. Ja det var mannen som skulle avgårde da, også fikk jeg være med. Da har jeg det med at jeg hopper av bilen, og går mellom butikkene, mens han kjører. God vane, og fin trim.

Her holder vi på å snø inne igjen - 20 cm i dag.

I kveld ble det ferdigpizza til middag.

Jeg er heller ikke sikker på om jeg har gått ned noe denne uka, men jeg har trimmet over 20 poeng. Er godt fornøyd med det.

 

Snakkes snart igjen

 

Sizzi

 

Oj, glemte å si at jeg har både gåtur og skutur i dag, så trimmen er oppfylt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Lurt med å gå av bilen og gå mellom butikkene. Høres ut som du fikk gjort en del i går. Det er deilig å få ting unna til helligdagene. Da blir det vel familiekos tenker jeg.

 

Her er været fremdeles strålende, men det er ikke noe særlig varme. Hadde lue og tykke votter på sykkelturen til trening i dag. Så da er trimmen gjort. Det hjelper at du peste, Sizzi :) Tror jeg hadde dratt på trim uansett, men det ble vanskligere å la være siden jeg skal rapportere hver dag :) Så da ble det sykkel 25 min og HøyPuls uten hopp 1 time :)

 

Nå er det å komme seg i gang med litt pakking, så det blir fritidssysselet resten av dagen. Det blir endel turer 3 etasjer opp og ned i bodene med esker etc, slik at jeg får litt orden på dette til "arbeiderne" flytter inn her i 4-5 uker.

 

Veid meg har jeg også gjort; Det ble 200 gram ned (eller 0,2 kg !!!). Vekta er dermed 73, så da er det 4 kg som skal bort til 1.mai.

 

Ha en fin dag, Sizzi. Tror Fjellgeita har sol, men surt på fjellet. Regner med hun koser seg uansett.

 

PS: La inn gå opp/ned trapper på trimpoeng. Det ble jammen mange poeng :) Har vært effektiv og fått gjort MASSE !!!! Jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nedgang er nedgang Mai. BRA! Ble ingen nedgang på meg . Vekta viste det samme som sist - 78,2 kg.

Dermed nådde jeg ikke påskemålet mitt FØR påske, men kanskje ETTER. :)

Har vært ute på ski i 3 timer i dag. Ikke kjempevær, men masse nysnø. Dermed har jeg vært ute på ski hver dag siden fredag. Hadde et annet mål før påske også - skulle fylle det 5. trimtreet mitt. Det klarte jeg med glans allerede i dag - herlig. Fortsetter med å gå på ski jeg, så løsner det nok.

Eldstemann kommer hjem på påskeferie i kveld.

Håper Fjellgeita har det fint - hun burde kose seg skikkelig, for det har hun fortjent.

Blir spennende med håndverkere i huset. Blir nok moro å se hvordan det blir når det er ferdig.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Takk. Ja, nedgang er nedgang. Bra at du ikke gikk opp heller. Er sikker på at du når målet etter påske. Tenk du er 78 kg. Snart er det 75. Neste delmål? Vi har nå i det store og hele vært kjempeflinke :)

 

Flott med skiturer. Ser ut som det kan bli finevær på skituren hos deg i morgen...

 

Nå er det påskenøtter. Vi (familien) har i alle år gjettet dette fra hver vår kant og ringer til hverander etterpå. Koselig tradisjon :-) Jeg har veldig sjelden vært hjemme i påsken. Det er maaaaaaange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Trimmen gjort i dag òg. Gikk en halv time (til og fra gym). Trente i 1 time. Etter det har jeg hatt besøk av en venn og vi har spist ganske mye usunt :-)

 

Fortsatt knallvær.

 

Dagens lille rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Du fikk rett ang været. Trodde ikke det på formiddagen i dag, for da hadde vi snøstorm. Det klarnet opp etter hvert, og ble kjempemessig. Har vært ute på ski siden 12:30. Ikke så lenge siden jeg kom hjem. Ble 3,5 timer sammenhengende gange tilsammen. Var oppe på den toppen som jeg var tidligere i vinter - kjempeherlig. Får vel nesten kalle det godkjent trim ja.:)

Satser på fint vær og flere skiturer i påska tenker jeg.

 

Fjellgeita har hatt fint vær og travelt - over 100 på middag hver kveld sier hun. Hun har likevel vært ute på ski hver dag. Herlig

 

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Du fikk rett ang været. Trodde ikke det på formiddagen i dag' date=' for da hadde vi snøstorm. Det klarnet opp etter hvert, og ble kjempemessig. Har vært ute på ski siden 12:30. Ikke så lenge siden jeg kom hjem. Ble 3,5 timer sammenhengende gange tilsammen. Var oppe på den toppen som jeg var tidligere i vinter - kjempeherlig. Får vel nesten kalle det godkjent trim ja.:)

Satser på fint vær og flere skiturer i påska tenker jeg.

 

Fjellgeita har hatt fint vær og travelt - over 100 på middag hver kveld sier hun. Hun har likevel vært ute på ski hver dag. Herlig

 

 

Sizzi[/quote']

Definitivt godkjent trim. Så utrolig deilig det høres ut og jeg er imponert over de lange turene dine. Blir det ikke noe kakao og appelsin på turene? :) Synes du fortjente en fineværsdag. Håper det blir flere.

 

Fikk en sms fra Fjellgeita også, men du kunne svare på spørsmålene jeg sendte henne :-) Det er da mye folk å lage middag til. Tror likevel hun storkoser seg.

 

Snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ble samme toppturen i dag også, sammen med mannen min. Sanker veldig mange trimpoeng i påska på denne måten. Skal bli spennende å se om det hjelper på vekta også.

Sol her i dag også, men en sur vind. Fristet ikke å sette seg ned med bål, så vi tar pølsa hjemme istedet.

Håper du også har hatt det fint - snakkes.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg er rett og slett imponert og stum av beundring. Håper og tror at dette må vises på vekta, Sizzi. Spørs jo selvfølgelig hvor mye marsipan og lammestek det blir etter skiturene, men tror vel ikke det er noe problem :)

 

I dag har jeg bært og flyttet i flere timer, så det er dagens trim på meg. Har hatt et par venner og hjelpt, og det ble servert oksestek til middag etter sjauingen. De kom kl 12 og har akkurat gått, så nå er det påskenøtter og avslapning som gjelder for kvelden. Blir vel påskekrimmen òg. Rekker akkurat begge episodene. Lørdag er det jobbing. Borte til mandag kveld. Så flytter jeg ut tirsdag.

 

Snakkes. Klem Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er det langfredag og jeg har vel drevet med litt uvanlige sysler for denne dagen :) Jeg har vært på trening 1 time. Etter det har jeg vasket klær, vasket og skurt gulv, strøket masse skjorter etc. Ikke akkurat noen helligdags-sysler, men slik ble det i år.

 

"Jobben" ringte på morgenen og sa at jeg kunne få fri resten av påsken !!!! Hadde søkt om dette for lenge siden. Jeg sa ja, men det var jo egentlig litt dumt, for jeg kunne faktisk ha kost meg hjemme hos mor i flere dager nå. Jaja, slik er det på jobben hos meg. Jeg fant ut at da vil jeg iallfall dra et par dager hjem. Siden det ikke går fly i dag må jeg vente til i morgen, men reiser da først til min søster. Hun har familie-middag i morgen. Så får jeg se om jeg blir der eller reiser videre hjem til mor og bror (som også er hjemme på påsketur).

 

Ellers har det snødd litt her, rundt -1 grad og sur vind.... Ikke det store, akkurat. Men jeg fikk iallfall gjort trimmen i dag òg.

 

Klem

Mai

 

PS: Om vi ikke høres mer, så ønsker jeg deg en fortsatt kjempefin påske, Sizzi. Regner med at trimmen for deg ikke er noe problem å få til. Jeg skal fortsette med min. halv time hver dag de neste dagene også !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Så koselig det blir for deg å komme "heim" en tur. Jeg har, som du sikkert skjønner, vært ute på ski i dag også. 3-4 minusgrader og skikkelig vind. Det var greiest å gå hele tiden, slik at en holdt varmen. Sola var fremme den også, men klarte ikke å konkurrere med minusgradene.

Blir det ikke litt rart å flytte ut for en stund? Håper du har tilgang til nettet der du skal bo også, så vi ikke mister deg helt. Likevel blir det jo noe å glede seg til, når alt er ferdig.

Nå skal jeg bare kose meg med håndarbeid, TV og god mat.

 

Ha det fint Mai, og god tur heim

 

Sizzi

 

PS Kjempebra at du fortsetter den daglige halvtimen. Du skal se det gjør monn på kiloene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Skal prøve å holde litt liv i tråden mens dere andre er på "ferie"

Må få lov å skryte av meg selv litt, for i dag ble det atter en ny topptur.

Været er aldeles nydelig, men litt kaldt. Var nede på 15 minusgrader i natt, og 6 minus nå kl. 16:30

Har hatt en kjempefin dag, og er buden på middag og fest i kveld. Det gleder jeg meg til.

 

Ha en fortsatt fin påske alle dere som er innom tråden "vår"

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Atter en dag med sol og skitur. Fremdeles veldig kaldt - 16 minus i natt. "Festen" i gårkveld ble kjempetrivelig, men jeg måtte være edru. Skulle hente hjem ungdommer fra fest i natt, så da kan en ikke drikke :)

Men det ble da masse god mat da.

Lå faktisk utpå litt i dag. Sent i seng, og opp en tur i natt, gjør sitt til at en må ta igjen litt søvn. Ellers har jeg hatt en kjempefin dag. Er visst meldt brukbart vær i morgen også, så da blir det nok enda en skitur :) Det resulterer i skitur hver eneste dag fra jeg fikk fritt den 14. Kjempestolt av det da egentlig.

 

Snakkes

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Enda mere finvær, og atter en topptur.

Tror jeg har sprengt trimpoengskjemaet fullstendig denne påska. Endte på 63,7 poeng siste uka!!!!!!

Gleder meg til dere er tilbake fra ferie igjen. Er så tamt her inne uten dere :)

 

Sizzi

 

Ble en ekstra gåtur i kveld for å hente bil. Det resulterte i litt flere trimpoeng. Endte dermed på 65,4 poeng til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...