Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Dette går ikke så bra. Det ble opp 400 gram denne uka. Må passe meg nå, ellers så er jeg nok fort over 80 igjen :)

Føler at jeg holder på mye vatn nå, men likevel. Syns jeg har trimma bra også, og ikke skeiet ut altfor mye. Jeg har karret meg opp i 17 trimpoeng + en hel dag med vedsjau. Ja ja, vi får ta det til etterretning.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Dette går ikke så bra. Det ble opp 400 gram denne uka. Må passe meg nå' date=' ellers så er jeg nok fort over 80 igjen :)

Føler at jeg holder på mye vatn nå, men likevel. Syns jeg har trimma bra også, og ikke skeiet ut altfor mye. Jeg har karret meg opp i 17 trimpoeng + en hel dag med vedsjau. Ja ja, vi får ta det til etterretning.

 

Sizzi[/quote']

 

Syns virkelig du trimma bra Sizzi, er like spent kvar gong eg er inne. (litt spent på om du er komt over 30 000 :))

 

Vekta stod på det samme som forrige veke 71,1 og er fornøyd, smakte tross alt på kakene igår (ikkje mindre enn 2 ganger og 2 stykker kvar gong)

 

Har inntatt lunsjen no og skal snart hive meg over malingsarbeidet. Etterpå det er det ein del listemaling.

 

Hadde17,1 trimpoeng forrige veke, og skritt tellaren kom i posten idag. Men trur nok at det er ei stund til kan skilte med så mange skritt som Sizzi.

 

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos frisøren igjen. Må pusse litt på krøllene før jeg skal i konfirmasjon. Været har vært kjempefint i dag - litt overskyet, men ca 15 grader (ja pluss ja) :)

Jeg er litt matlei for tiden. Vet ikke helt hva jeg har lyst på hverken på kaka eller til middag. Spør jeg resten i huset hva vi skal ha til middag, så er alltid svaret: "noe mat", så det er ingen vits i å spørre.

Tror det blir ørret i morgen - lenge siden sist nå.

Har et stykke ribbe liggende i fryseren også. Kanskje jeg skal lage noe godt av den på torsdag. Godt med noe sursøtt til, er det ikke?

Dere får ha en fortsatt fin kveld. Jeg skal til å finne senga.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Held på med å male lister idag, begynner å sjå enden på malingsarbeidet no. Blir nok litt å rydde på plass igjen og.

Har tenkt å ta restar til middag idag, laga kjøttkaker igår og det var så pass mykje att at vi kan ha det til middag idag.

 

Eg og pleier å få samme svar som deg Sizzi når det gjeld middagsmat.

 

Testa ltt den der skritt-tellaren igår, trur ikkje den tel alle skritta. Jobba i 3 timar om kvelden og hadde berre gått 10 skritt, kan vere at eg ikkje har stilt den skikkelig inn. (litt lur med at det var lokk over tala)

 

Snakkes jenter, no må eg sjå til å blir ferdig på runden med listemalinga mi:).

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Held på med å male lister idag' date=' begynner å sjå enden på malingsarbeidet no. Blir nok litt å rydde på plass igjen og.

Har tenkt å ta restar til middag idag, laga kjøttkaker igår og det var så pass mykje att at vi kan ha det til middag idag.

 

Eg og pleier å få samme svar som deg Sizzi når det gjeld middagsmat.

 

Testa ltt den der skritt-tellaren igår, trur ikkje den tel alle skritta. Jobba i 3 timar om kvelden og hadde berre gått 10 skritt, kan vere at eg ikkje har stilt den skikkelig inn. (litt lur med at det var lokk over tala)

 

Snakkes jenter, no må eg sjå til å blir ferdig på runden med listemalinga mi:).

 

Fjellgeita[/quote']

 

Kan ikke skjønne at den bare talte 10 skritt. Det er viktig at den ikke står på skeiven, men vannrett. Jeg pleier å klipse den over kanten på lomma på dongeribuksa, med klipset ut. Da vises den heller ikke så godt, og holder seg lett på plass.

Håper den funker bedre i dag, ellers må du klage. Har du prøvd om begge er like umulig. Mine 2 virker bra.

I dag måtte jeg ta litt regnskapsarbeid på formiddagen. Etterpå har jeg vært ute og klipt på litt busker og trær. (riktigere sagt - rasert kirsebærtreet)

Etter det har jeg hatt en lang gåtur på litt over 2 timer - må jo kompensere for at jeg ikke er på jobb disse dagene.

Lange gåturer hjelper iallefall med å holde skrittmengden oppe.

Nå skal jeg ta en rask dusj, før jeg skal sette meg ned og slappe av litt.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at den bare talte 10 skritt. Det er viktig at den ikke står på skeiven' date=' men vannrett. Jeg pleier å klipse den over kanten på lomma på dongeribuksa, med klipset ut. Da vises den heller ikke så godt, og holder seg lett på plass.

Håper den funker bedre i dag, ellers må du klage. Har du prøvd om begge er like umulig. Mine 2 virker bra.

I dag måtte jeg ta litt regnskapsarbeid på formiddagen. Etterpå har jeg vært ute og klipt på litt busker og trær. (riktigere sagt - rasert kirsebærtreet)

Etter det har jeg hatt en lang gåtur på litt over 2 timer - må jo kompensere for at jeg ikke er på jobb disse dagene.

Lange gåturer hjelper iallefall med å holde skrittmengden oppe.

Nå skal jeg ta en rask dusj, før jeg skal sette meg ned og slappe av litt.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Skal prøve den andre skritt-telleren idag, men den viste ikkje så mykje betre igår. Eg gjekk ein times tur og hadde gått 1000 skritt.

Må sjå litt på innstillinga, kor lang skrittlengde har du stilt inn på Sizzi?

Den buksa eg gjekk med igår er litt høg i livet, på arbeidsbuksa så var den litt dum å feste så eg festa den i trusekanten. (fann ut at den telte ikkje når eg berre la den i lomma.

Kan ikkje klage så fort, får sjå om det er ting eg gjer feil først trur eg.

 

Du skal sjå at du får mykje kirsebær no når du har "rasert" det, det hjelp ofte på avlinga det.

"Jentungen" ville klippe plenen idag, den er lang nok men syns no at det var litt tidlig kanskje.

 

Må bake brød idag, det var visst tomt i frysen. Får lage eit prar ladningar slik at vi har ei lita stund.

 

Har vore på formiddagsbesøk til ei veninne idag, ho hadde bursdag forrige helg og eg hadde ikkje fått tak i presangen eg skulle gi ho. Var inne med gava idag (kjøpte litt "skikkelige" kniver til ho). No ska eg sleppe ut dyra her, og så får eg rydde og male litt etterpå.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hei, hvordan går det med skrittelleren fjellgeita? Virker den bedre nå?

Har hørt at noen setter den fast på sokken også. Eller som jeg leste, at det går an å feste den midt på BH`n.

Her er det en kjempefin dag allerede. Gleder meg til resten av den også.

 

Hvordan går det med deg Mai - du er så stille for tiden?

Mye å få på plass etter håndtverkerne, eller har du jobbeperide nå igjen kanskje?

Rekker ikke å henge med i svingene jeg;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' hvordan går det med skrittelleren fjellgeita? Virker den bedre nå?

Har hørt at noen setter den fast på sokken også. Eller som jeg leste, at det går an å feste den midt på BH`n.

Her er det en kjempefin dag allerede. Gleder meg til resten av den også.

 

Hvordan går det med deg Mai - du er så stille for tiden?

Mye å få på plass etter håndtverkerne, eller har du jobbeperide nå igjen kanskje?

Rekker ikke å henge med i svingene jeg;)

 

Sizzi[/quote']

 

 

Kallen fann ut at den virka som den skulle, vi testa den igår. Den hadde sikkert berre litt start problem den andre dagen. Hm, får prøve eitt av dei andre to alternativa. Jenta ville til fjells idag med hesten så då får (må) eg slå følge. Så då får vi sjå korleis den "oppfører" seg. Nettopp ferdig med første strøket på kjøkkenglaset, dette tek lenger tid enn eg hadde tenkt. Skal hjelpe ei i ein konfirmasjon i morgon.

 

Vèret er nyydelig her og.

 

Mai er sikkert på jobb. Håper ho stikk innom snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Var innom sent i går og leste meg litt opp her.

 

Har jobbet, men også holdt på "litt" med rydding og fiksing. Har egentlig tatt meg litt fri på innkjøps- og tenkesiden. Mangler endel ennå, men det får vente. Skal tenke mer på det etterhvert og så ta en skikkelig handletur. Vil ha litt "stil" og system og da kan jeg ikke bare kjøpe det første og beste. Må tenke litt helhet. Men akkurat nå har jeg tatt litt ferie fra det. Fikk ordnet med frostet vinduer her om dagen, så da slipper naboen å se rett inn på badet. Derfor ble badekaret prøvd ut i går. Det var deilig... Masse levende lys, demped taklys og musikk. Utrolig avslappende.

 

Dere er da utrolig flinke meg gåing, maling, vedsjauing og vet ikke hva. Deilig vær og man blir litt mer ivrig på å gjøre ting i og utenfor huset. Det er virkelig en deilig tid. Man blomstrer litt inni seg òg. Det går bra med maten her, men ikke godt :( Skal veie meg på søndag, så får vi se.

 

Ha en super dag, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg kom meg endelig på trening i dag. Har ikke prioritert og orket dette i det siste. Det har vært mye annet. Men, åååå, så deilig å trene og svette igjen. Får skikkelig kick. Så nå er slagordet tilbake igjen "En fridag uten trening er en fridag uten mening" :( Får så utrolig overskudd og man føler seg så utrolig lykkelig og har så god samvittighet etterpå at det er verd hvert eneste minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg endelig på trening i dag. Har ikke prioritert og orket dette i det siste. Det har vært mye annet. Men' date=' åååå, så deilig å trene og svette igjen. Får skikkelig kick. Så nå er slagordet tilbake igjen "En fridag uten trening er en fridag uten mening" :( Får så utrolig overskudd og man føler seg så utrolig lykkelig og har så god samvittighet etterpå at det er verd hvert eneste minutt.[/quote']

 

Du er skikkelig flink. Eg håper på litt roligare tider no, er ferdig med "strevet" no. Dvs. har att litt småplukk på syarbeid, men det skal eg sjå om ikkje eg får unna med det første.

 

Sikker på at leiligheita di blir kjempefin når du er ferdig.

 

 

Snakkes seinare.

 

Fjellgeita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba som ein helt her heime i heile dag, det er alltid mykje å gjere no om våren.

 

Nydelig dag med eit aldeles nydelig ver. Det er litt kjøligt men ikkje verre enn at eg går i t- skjorte (he, he, gjer vel egentlig det heile året eg). Jenta har slått plenen og brukt kanteklipparen, godt å få litt hjelp.(og godt når ein slepp å be dei)

Skal bort no i ettermiddag og hjelpe ei nabo som har konfirmasjon, skal berre kokekaffi , lage til kakebordet og lage til litt forskjelligt dei skal ha til kvelds. (Og så nådde eg i kakene denne helga og :D:)

 

 

Snakkes seinare, må koke kaffi til kallen no.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Har jobba som ein helt her heime i heile dag' date=' det er alltid mykje å gjere no om våren.

 

Nydelig dag med eit aldeles nydelig ver. Det er litt kjøligt men ikkje verre enn at eg går i t- skjorte (he, he, gjer vel egentlig det heile året eg). Jenta har slått plenen og brukt kanteklipparen, godt å få litt hjelp.(og godt når ein slepp å be dei)

Skal bort no i ettermiddag og hjelpe ei nabo som har konfirmasjon, skal berre kokekaffi , lage til kakebordet og lage til litt forskjelligt dei skal ha til kvelds. (Og så nådde eg i kakene denne helga og :) :)

 

 

Snakkes seinare, må koke kaffi til kallen no.:([/quote']

 

Har ikke samme været her nei - det har pissregnet i hele dag. Dermed har arbeidslysten dalt, og jeg har gjort lite og ingenting i dag.

Har vært trøtt i nesten hele dag. Sov litt dårlig i natt. Hadde mareritt som jeg våknet helt gjennomvåt av svette fra, og en del ungdommer som kom ranglende hjem på morgenkvisten :D

Tror ikke det blir noen tur på meg heller i kveld.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her ble det veiing i dag og det ble uendret siden forrige uke. Det er jeg fornøyd med. Håper på annet, men dessverre så må man gjøre mer enn å håpe :-) Så sånn er det Håper motivasjonen kommer snart.

 

Ellers er det nydelig ver her. Skal ut og trene 1 time i sal, så skal jeg komme meg en tur i naturen - enten på beina eller med sykkel. Ble ikke trening i går, men trente likevel siden jeg hjalp en kompis å male leilighet i flere timer. Det ble lørdagens trening.

 

Håper det gikk fint i konfirmasjon, Fjellgeita. Sizzi; Du fortjener en dag i "sofaen". Man skal ha dèt noen ganger òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Endelig er vektklubben tilbake - fikk direkte abstinens jeg.

 

Vekta i dag viste ned 600 gram siden sist. Synes jeg har fortjent deg også, for jeg har gått meg opp i 28 trimpoeng siste uka. Det er jeg faktisk skikkelig stolt av. Farlig dette med skritteller, kan bli en mani av det :(

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Endelig er vektklubben tilbake - fikk direkte abstinens jeg.

 

Vekta i dag viste ned 600 gram siden sist. Synes jeg har fortjent deg også' date=' for jeg har gått meg opp i 28 trimpoeng siste uka. Det er jeg faktisk skikkelig stolt av. Farlig dette med skritteller, kan bli en mani av det :(

 

Sizzi[/quote']

Gratulerer :-) Ja, definitivt. Veldig fortjent. Jeg blir helt imponert over trimmingen. Ser ut til at du fant en ny hobby etter skiene :D Kommer ikke til å savne de så mye likevel, kanskje. Kunne tenkt meg litt mer mani ang trening jeg òg, men det kommer vel etterhvert.

 

Såg du/dere Puls i går? Det ga meg et lite a-ha ang hvorfor man stopper opp og blir stående på en vekt så lenge. Jeg har dessverre ikke hatt utholdenheten, som enkelte andre her, til å fortsette å trene og spise sundt.

 

Tro det eller ei, men jeg holder meg ok pga DERE. Kjenner litt på at jeg er inne her og rapporterer, så oppgang og stillstand til tross - det kunne ha vært mye verre uten dere. TAKK, mine venner.

 

Klem

Mai (he -he. Kommer til å bli Mai2009 før jeg vet ordet av det) !!!!!

:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Gratulerer :-) Ja' date=' definitivt. Veldig fortjent. Jeg blir helt imponert over trimmingen. Ser ut til at du fant en ny hobby etter skiene :( Kommer ikke til å savne de så mye likevel, kanskje. Kunne tenkt meg litt mer mani ang trening jeg òg, men det kommer vel etterhvert.

 

Såg du/dere Puls i går? Det ga meg et lite a-ha ang hvorfor man stopper opp og blir stående på en vekt så lenge. Jeg har dessverre ikke hatt utholdenheten, som enkelte andre her, til å fortsette å trene og spise sundt.

 

Tro det eller ei, men jeg holder meg ok pga DERE. Kjenner litt på at jeg er inne her og rapporterer, så oppgang og stillstand til tross - det kunne ha vært mye verre uten dere. TAKK, mine venner.

 

Klem

Mai (he -he. Kommer til å bli Mai2009 før jeg vet ordet av det) !!!!!

:eek:[/quote']

 

Har det nok likedan alle vi tre her inne. Jeg hadde ikke klart å hente meg inn hvis jeg ikke hadde hatt dere å rapportere til. Hadde nok bare latt være å gå på vekta når jeg hadde følt at det hadde begynt å gå feil vei. (som så mange ganger før) Synes det er koselig med en så liten og "personlig" tråd. Skulle gjerne sett Puls, men det gjorde jeg dessverre ikke. Var visst ute på tur for å sjekke opp noe da gitt :D

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka det ikkje før nett no i sta at det var liv her igjen, måtte beint sløyfe dei "Frustrerte Fruene" og heller inn og snakke med desse fruene istaden;) (ikkje noke dårlig bytte)

 

Eg såg ikkje Puls igår, hm, skal inn og sjekke på nettet no etterpå.

 

Vekta var 70,9 idag tidlig ned 200 gram sidan forrige veke. Det går sakte men sikkert. Har vore på to lange turar idag, ellers har eg jobba litt her heime. Spylt altanen og skurt litt dører og veggar ute. Lukta godt grønnsåpelukt ute. Ellers hoppar og sprett det rundt om alle haugar her.

 

Eit aldeles nydelig ver, har testa kortebuksa idag. (måtte ta den på då eg spylte)

 

 

Ja, hadde det ikkje vore dor dere så hadde nok kanskje ikkje eg heller vore så "streng" med meg sjølv av og til. Sjølv om vekta ikkje har bevega seg nevneverdigt nedover det siste året, så har ho no heller ikkje krabba den andre veien heller.

 

Idag har eg hatt ein "liten etedag" har vore så forbarka "fysen" er ikkje det det du kallar det Mai ?:D Blei dobbel kvelds, skal ete "normalt" i morgon. :(

 

Snakkes jenter, flott at tinga er tilbake i normal gjenge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Vi er vel mer frustererte fruer enn de på TV noen ganger :-) Men vi har humor, selvironi og gir ikke opp lett. Det skal iallfall ingen ta fra oss.

 

Ned er ned, Fjellgeita. Du er jo snart under 70 igjen, men jeg kjemper 5 kg over. Fy og fy... Venter på det berømmelige sparket bak ennå jeg !!!!

 

Ja, været er helt utrolig. Jeg skal opp kl 04 IGJEN i morgen, så jeg må bare finne loppekassa... Skal til Tromsø, så jeg har pakket vintersko. Har fri hele pinsen, så da er det planlagt picknik i det fri. Gleder meg allerede. Ut med ullteppe, noe godt å spise og drikke og en bok - så bare nyte "sommeren". Dette er en vidunderlig tid.

 

Natta jenter. "Sees" igjen på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Gratulerer med enormt mange skritt Sizzi' date=' eg er mektig imponert.

Vel Mai, vi har noke å strekke oss ette vertfall:D[/quote']

Kan bare innrømme med en gang at det greier jeg ALDRI.... Det er ikke å gi opp engang, det er bare reine fakta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vèr idag og, sit på altanen og syr. Sit i kortbukse og BH. Var borti å bli litt sobrent igår, men det går vel over. Må nesten nyte sola når vi har den, litt ustabilt på desse kanter.

Skal til by'n i morgon, tenkte eg skulle sjå etter litt sommarblomster sjølv om det egentlig er i det tidligaste laget.

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Satte meg et litt vilt mål den 1. mai. Fant ut at jeg ville fylle opp trimtre nr. 7 til 17. mai. For å klare det må jeg ha 3 poeng om dag. Her er det bare å gå på :(

Ligger bra an foreløpig. Greit med slike mål, for det motiverer meg virkelig.

Skal bli spennende å se om jeg holder helt i mål. Dere skal få rapport.

Hvis jeg glemmer det, så må dere for all del spørre.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange sportye mål Sizzi, og bra er det. Har sydd idag og, men har og gått ein del. Var ein liten kjapp tur til fjells, no er det kjøkkenet som skal få seg ein shining før eg tek kvelden.

 

Eg held på med det femte treet eg Sizzi, men det er like før epla er modne og så faller de ned.:(

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...