Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Ja da var det nok en gang tirsdag og volleyballtrening... Jeg hadde på forhånd gått en lang tur i bitende kulde med barnevognen (var nemlig og kikket på lokale til bryllupet vårt :) og var fornøyd med dagens innsats så langt. Var skikkelig oppstemt da jeg kom på trening og humøret ble enda bedre da jeg så at lagene var delt opp annerledes i dag. Jevnere lag kan du si... Og jeg spilte mye bedre enn sist og selv om jeg gjorde en masse tåpelige feil og tapte mangt et poeng for laget mitt, så var det en positiv opplevelse. Hadde bare lyst til å gi han nye kollegaen min en klem, for han var der og bakket meg opp i dag også. JEg har respekt for sånne!

 

Resten av dagen har jeg sittet hos mamma, begravd i blader med blomster og kjoler og pynt og kaker og you name it!! Det er sååå kos! Men det skal dere vite alle sammen at i en sånn situasjon for noen mnd siden så ville den kosen innebært sjokkis og brus og andre ting jeg ikke har godt av... Men i dag drakk jeg vann og te og var nesten fornøyd med det (jeg må være ærlig og si at jeg savnet noe søtt å tygge på, men det gikk veldig greit...)

 

Jeg kjenner at humøret er bedre i dag. Jeg kjenner at jeg har vært ute i frisk luft og jeg kjenner at jeg har brukt kroppen min. Jeg vet at jeg har gått opp når jeg skal veie meg i morgen, for jeg har mensen og den drar alltid med seg vann. Er så oppblåst at hadde jeg tatt et bad nå ville jeg knapt blitt våt... Hehe, ja det var tungt å dra på seg buksa i morges og se den ballongen som skvulpet under det sorte stoffet og som tøt ut over linningen. Men jeg var enig med meg selv at sånt ikke var verdt å deppe over og det gjorde jeg heller ikke. Danset kl ti slik jeg hadde avtalt med snuppelure og todster og det var bare herlig. Lillegutt danset med helt til han gikk på bakhodet inn i kjøkkenveggen. To sekunder med gråt og så like fin igjen... Det gjør noe med meg å bevege meg til musikk. Det gir energi og det er jo umulig å ikke le og smile når man fanger speilbildet sitt enten i speilet eller en skapdør eller et vindu. Det ser jo alldeles absurd ut å hoppe rundt sånn og hoie og ule og synge.

 

Ok, helt ærlig nå. Kan du med hånda på hjertet si at du noen gang har tatt'n helt ut på dansegulvet og etterlikna en eller annen stjerne, eller bare danset så fritt du bare kan? Altså på en offentlig plass? Hehe, det skal litt til å gjøre det uten å bli veeeeeeldig bevisst på kroppen sin og på hvordan andre ser deg. "Herregud, sjekk hun der'a som tror hun er noe. Stakkar og som hun dummer seg ut nå. Fyttikatta hun må ha promille," er noen av tankene jeg tror folk ville hatt om jeg gjorde det. Om jeg åpenbart følte meg sexy på dansegulvet og danset slik de gjør på musikkvideoene i dag (jaja, jeg har da noen kroppslige begrensninger som gjør at det ikke ville blitt helt som i videoene...) hvordan ville andre ta det? Tjukka i meg sier at de ville håne meg med blikk og hvisking, læreren i meg sier at jeg ville fått beundrende blikk fordi jeg turde gjøre det, mens jeg selv (summen av alle i meg) ville nok aldri ta den helt ut, men danset akkurat sånn passe safe. Jeg har god rytme og danser brukbart, jeg vet hva som er sexy med meg og jeg vet å bruke det, MEN jeg er også veldig bevisst på hva som ikke er helt snertent med meg og blir kanskje mest bevisst på å prøve å skjule det? Så summen av hele opplevelsen blir at jeg danser heeelt nøytralt, følger takten, vrikker på hoftene, flytter litt på bena, løfter armene litt opp en sjelden gang, men ikke så mye eller så lenge at det trekker oppmerksomhet, og blikket mitt og smilet mitt viser at jeg liker å danse. Det lille flørteblikket er der og jeg danser såpass trygt at jeg føler meg vel, men eh tigeren i meg skulle så gjerne så gjerne tatt'n helt ut og dansa de andre av gulvet :)

 

Altså hvem kan med hånda på hjertet si at de har tatt'n helt ut på dansegulvet på en offentlig plass? Ikke jeg ihvertfall, og akkurat DERFOR er jeg så glad for at flere av oss her inne har begynt å danse "sammen". For her hjemme, så grotesk det en gang kan se ut for en stakkars nabo som kaster et blikk inn gjennom vinduet og får øye på meg som humper og snurrer og veiver med armene og hyyyler av fryd, her kan jeg gjøre alle de tingene jeg ikke tør på dansegulvet (prøvde meg på en moonwalk i morges, - Michael, have no fear, ingen tar fra deg DEN jobben med det første...) og jeg GJØR det. Og kjære venner, det føles fantastisk! Ihvertfall når man har kommet over den første flauheten over å gjøre noe så "meningsløst"...Det man ikke tør å vise seg selv tør man i allefall ikke å vise de rundt seg... Og jeg har tenkt å la de rundt meg få se HVEM frøken er i tiden som kommer. Johoooo!

 

Let's Dance!! (jada, jeg er i høygir just nu, neida jeg har ikke inntatt andre stimulerende stoffer enn min FORLOVEDES smoothie med frosne jordbær, cultura, kesam og juice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar

Ok' date=' helt ærlig nå. Kan du med hånda på hjertet si at du noen gang har tatt'n helt ut på dansegulvet og etterlikna en eller annen stjerne, eller bare danset så fritt du bare kan? Altså på en offentlig plass?

 

Altså hvem kan med hånda på hjertet si at de har tatt'n helt ut på dansegulvet på en offentlig plass? Ikke jeg ihvertfall, og akkurat DERFOR er jeg så glad for at flere av oss her inne har begynt å danse "sammen".

 

Let's Dance!! (jada, jeg er i høygir just nu, neida jeg har ikke inntatt andre stimulerende stoffer enn min FORLOVEDES smoothie med frosne jordbær, cultura, kesam og juice :)[/quote']

Hei frøken! Må nok si som deg - jeg safer... har i alle fall ikke gjort det på mange år, tatt den helt ut, liksom. Nå er det mest å spille på det jeg vet jeg behersker, når jeg en sjelden gang er ute og danser. Litt vrikking og stjålne blikk rundt for å se om noen ser på meg, og evt. hva de tenker. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine!

Men, i dag danset jeg, inspirert av dere! Var i treningsrommet, og var der tilslutt helt alene. Jeg skrudde opp musikken og danset foran speilet. Livredd for at noen skulle komme, men det skjedde ikke. Så herlig, befriende og gøy! Takk for at dere inspirerer til å danse, jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur på disco snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Men' date=' i dag danset jeg, inspirert av dere! Var i treningsrommet, og var der tilslutt helt alene. Jeg skrudde opp musikken og danset foran speilet. Livredd for at noen skulle komme, men det skjedde ikke. Så herlig, befriende og gøy! Takk for at dere inspirerer til å danse, jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur på disco snart![/quote']

 

Hehe, ja det er jenta si det!! Ta en tur på disko med gode venninner og snasne klær! Og vær litt tøffere enn du vanligvis er, så får du fortelle oss om det med EN GANG!! :) Jeg vil også på disko!! Det bare passer litt dårlig akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' ja det er jenta si det!! Ta en tur på disko med gode venninner og snasne klær! Og vær litt tøffere enn du vanligvis er, så får du fortelle oss om det med EN GANG!! :) Jeg vil også på disko!! Det bare passer litt dårlig akkurat nå![/quote']

Ja, det blir nok ikke lenge til :-) et par av venninnene er på jakt etter drømmemannen, så vi kan jo kombinere dansing og sjekking ...hehe...(ja ikke jeg da).

Bra å høre at volleyballen var en bedre opplevelse i dag enn sist. Du stråler gjennom skjermen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg på mange måter om meg selv da jeg røyka.

Jada.. jeg har vært heavy røyker.

Røyker ikke lenger.

Det frister ikke.

Og da jeg endelig sluttet var det helt greit å slutte.

Jeg bare sluttet. Sånn *knips*.

Da var det et eller annet som løsnet i meg, og jeg var over det.

Hva det var?

 

Jeg vet faktisk ikke.

Og alle de kiloene jeg la på meg?

Ja, de la jeg på meg mens jeg fortsatt røykte.

Det sies at røykere får fett rundt maven.

Og DET fikk jeg!

 

Og alt dette har jeg ingen forklaring på.

Men jeg merker jo nå at jeg går langsomt langsomt ned.

 

300 - 400 gram pr uke.

 

Det er da noe :-)

 

Ha en super uke alle sammen.

 

antonia

 

Åja, PS!

Jeg har hatt 4 hele uker uten å røre en eneste ting av det jeg ikke tåler, og det er en kjempeseier!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå har jeg også begynt =) hadde noen sett meg i stua for noen minutter siden hadde de vel falt sammen av latterkick..... Men det var herlig! Satte på bra musikk og bare begynte å hoppe rundt, det var så utrolig bra =) ble totalt sliten, men på en helt annen måte en f.eks en joggetur. dette skal gjøres mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Godt å gå inn her etter en nederlagsdag og lese hva dere skriver.

Fy søren så flotte dere er!

Jeg har ikke fått dansa i dag, og nå orker jeg ikke.

Hele meg skvulper, av mat og overvekt og pyyyyyyyy....

Kanskje jeg danser noen minutter bare likevel før jeg legger meg :-))

Jeg fatter mot og håp.

I morgen er en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke danset på mange år. Da jeg danset moderne dans opptil 15 timer i uka, og jeg husker jo hvor herlig det var. Bare la meg rive med av musikken.. kroppen lystret. Alle musklene var proporsjonerte og kroppen slank og smidig - og sterk! Hva skjedde?

 

OK, jeg skal begynne å danse igjen.

Slenger meg på med dere :-)

 

Hvor lenge danser vi?

En halvtime eller en time? eller ett kvarter? Spiller ingen rolle bare vi danser?

 

Jeg oppdaget noe rart her om dagen.

Jeg skulle bøye meg ned og ut i "flyvern" - dere vet, den bevegelsen hvor du strekker armene ut til sidene, retter overkroppen og knekker i hoftene mens du løfter ett ben og står på det andre så du ser ut som et fly...

Jeg KUNNE IKKE GJØRE DET!!!!

Det overrasket meg VELDIG. Jeg hadde rett og slett ikke balanse til å gjøre det.

Jeg har mistet balansen.

 

For meg ble dette et veldig alvorlig tankekors.

Har jeg mistet balansen fordi jeg har latt kroppen gå og fått for mye fett? Eller er det omvendt?

Tenkte på det da jeg leste frøkens innlegg her.

Hvorfor er jeg overvektig?

Så for meg ble spørsmålet: hvorfor har jeg mistet balansen?

Er det et gjennomgående tema i livet mitt?

 

Ble det altfor mye av noe og altfor lite av noe annet - over altfor lang timd? Og har det påvirket HELE livet mitt? Er det andre ting i livet mitt jeg bør se nøyere på?

 

Jeg er et ja-menneske.

Ja, ja, ja. Alle synes det er bra. Men jeg vet ikke. Det går jo tilslutt alltid utover meg. Det er alltid jeg som aldri får tid til å gjøre mine ting fordi jeg alltid er opptatt med å gjøre andres ting. Hvorfor? For at de skal like meg? Nei. Det trodde jeg lenge. At jeg oppførte meg sånn fordi de skulle like meg, fordi det var det alle sa til meg: du er så optatt av å bli likt. Men det er ikke sånn det er. Jeg er i bunn og grunn en ensom ulv som liker å gå mine egne veier, og jeg er ikke så opptatt av om folk liker meg eller ikke. jeg er ikke så opptatt av om jeg liker folk eller ikke heller. Jeg er mer opptatt av andre ting.. at jeg kan gjøre ting jeg liker sammen med andre som liker det samme.

Så hvorfor løper jeg rundt og pleaser alle hele tiden da?

 

Jeg er snill. Det er de tingen tvil om, det er faktisk en av de gode egenskapene ved meg.

Men av og til blir jeg FOR snill. Oversnill. Dumsnill.

Jeg må prøve å finne ut av hvorfor jeg blir det.

 

For 20 år siden var jeg ikke sånn. Da var jeg mer kompromissløs.

Ikke slem eller noe. jeg var nok normalt hensynsfull og høflig og grei. Men nå.. har det tatt helt overhånd. Og det må ta slutt. Og jeg må finne ut hvordan det KAN ta slutt.

 

:-) Fint prosjekt for de kommende uker.

 

Og jeg har tilsammen gått ned 2,5 kilo på nesten 5 uker. Det er jeg ganske stolt av. Fint at det går langsomt så hjernen min kan følge med .-)

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

Klem,

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jeg har ikke danset på mange år. Da jeg danset moderne dans opptil 15 timer i uka' date=' og jeg husker jo hvor herlig det var. Bare la meg rive med av musikken.. kroppen lystret. Alle musklene var proporsjonerte og kroppen slank og smidig - og sterk! Hva skjedde?

 

OK, jeg skal begynne å danse igjen.

Slenger meg på med dere :-)

 

Hvor lenge danser vi?

En halvtime eller en time? eller ett kvarter? Spiller ingen rolle bare vi danser?

 

[/quote']

 

Hei Antonia!

 

Vi danser så lenge som vi avtaler for hver gang. I går ble det 20 minutter. Cluet er å finne fram den riktige musikken på forhånd slik at du slipper å stoppe opp og bla gjennom cdene. DU må finne musikk som virkelig rocker deg. Det er helt herlig!!

 

I dag må jeg i møte på jobb kl ti, så jeg danser ca kvart over ni. Har satt av ett kvarter til det, og det kule er at jeg faktisk forbrenner 100 kcal på det kvarteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er et ja-menneske.

Ja' date=' ja, ja. Alle synes det er bra. Men jeg vet ikke. Det går jo tilslutt alltid utover meg. Det er alltid jeg som aldri får tid til å gjøre mine ting fordi jeg alltid er opptatt med å gjøre andres ting. Hvorfor? For at de skal like meg? Nei. Det trodde jeg lenge. At jeg oppførte meg sånn fordi de skulle like meg, fordi det var det alle sa til meg: du er så optatt av å bli likt. Men det er ikke sånn det er. Jeg er i bunn og grunn en ensom ulv som liker å gå mine egne veier, og jeg er ikke så opptatt av om folk liker meg eller ikke. jeg er ikke så opptatt av om jeg liker folk eller ikke heller. Jeg er mer opptatt av andre ting.. at jeg kan gjøre ting jeg liker sammen med andre som liker det samme.

Så hvorfor løper jeg rundt og pleaser alle hele tiden da?

 

Jeg er snill. Det er de tingen tvil om, det er faktisk en av de gode egenskapene ved meg.

Men av og til blir jeg FOR snill. Oversnill. Dumsnill.

Jeg må prøve å finne ut av hvorfor jeg blir det.

 

For 20 år siden var jeg ikke sånn. Da var jeg mer kompromissløs.

Ikke slem eller noe. jeg var nok normalt hensynsfull og høflig og grei. Men nå.. har det tatt helt overhånd. Og det må ta slutt. Og jeg må finne ut hvordan det KAN ta slutt.

 

:-) Fint prosjekt for de kommende uker.

[/quote']

 

Akkurat dette går jeg å grubler på om dagen også! Har over lang tid satt meg selv bakerst på prioriteringsrekka. Eller for å si det sånn, jeg kommer bakerst fordi jeg alltid sier ja til andre eller synes jeg må gjøre andre ting for andre før jeg gjør det jeg har mest lyst til selv. Og til slutt vet jeg ikke hva jeg har lyst til å gjøre hvis jeg får ledig tid heller?!?!? :) Snill og tålmodig er jo i utgangspunktet to fine egenskaper men jeg begynner å skjønne at det faktisk er en grense for hva som er bra for meg selv.

 

En liten tankevekker... igjen! Denne tråden skaper bølger i mitt lille sinn! :) Fortsett sånn alle sammen, fin motivasjon for meg i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror eg.. noe så inn i hampen og...

 

Tenkte litt på det eg leste her inne igår kveld mens eg lå på sofaen og sløvet (Så CSI etc etc) litt sint på meg sjøl for hadde ikkje komt meg av gårde og trent i det hele tatt... Så tenkte eg "korfor ikkje??, her er jo plass til å rocke løs" så då gjor eg det.. Og eg kom så godt i gang at eg holdt på en hel time.. (400 kcal ifølge min pulsklokke som eg og tok på meg bare for å se...) så det her skal gjentas.. og neimen om eg skal ha dårlig samvittighet for at eg drikker litt vin i helgen når den vinen stort sett alltid følges opp av dansing (om enn ikkje så halsbrekkende) i noen timer etterpå på byn.. hah..

 

i definetly feel like dancing...:)

 

så tusen takk for inspirasjonen folkens..

 

klem irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei Antonia og alle jamennesker og dere andre som har brukt så mye av livet til å please andre.

I dag har jeg tatt en bestemmelse. Jeg vil frede meg selv!!!!!

Jeg skal ikke bli egosistisk på en stygg måte, og ikke plage andre, men jeg skal heller ikke være så kjekk og grei at det går ut over meg sjøl.

Jeg skal rett og slett frede meg, ta hensyng til meg, være viktig for meg sjøl.

Vet ikke helt hvordan det skal foregå, men jeg skal øve meg :-))

Og så skal jeg prioritere kreftene mine og det jeg har å gi til de jeg er glad i, de som står aller nærmest. Ikke minst min gode gode kjære.

Jeg vil lage mitt liv godt også, ikke bare streve for de andres gode liv!

(Og jeg vil unne meg mat som er god for kroppen og for hommøret og for framtida og livet, sunn men ikke kjedelig. Og jeg vil danse!!!!)

Hilsen den freda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei Antonia og alle jamennesker og dere andre som har brukt så mye av livet til å please andre.

I dag har jeg tatt en bestemmelse. Jeg vil frede meg selv!!!!!

Jeg skal ikke bli egosistisk på en stygg måte' date=' og ikke plage andre, men jeg skal heller ikke være så kjekk og grei at det går ut over meg sjøl.

Jeg skal rett og slett frede meg, ta hensyng til meg, være viktig for meg sjøl.

Vet ikke helt hvordan det skal foregå, men jeg skal øve meg :-))

Og så skal jeg prioritere kreftene mine og det jeg har å gi til de jeg er glad i, de som står aller nærmest. Ikke minst min gode gode kjære.

Jeg vil lage mitt liv godt også, ikke bare streve for de andres gode liv!

(Og jeg vil unne meg mat som er god for kroppen og for hommøret og for framtida og livet, sunn men ikke kjedelig. Og jeg vil danse!!!!)

Hilsen den freda![/quote']

 

Nå tenker jeg du er proppfull av energi og tiltakslyst for å komme i gang med nytt fredet liv!!! Kan ikke få stort bedre utgangspunkt enn det der! Hva med å ta for deg dag for dag og bestemme deg for når du har tid til å ta vare på deg og når du har tid til å ta vare på din kjære, lag en liten plan (uten å fortelle det til han) og gjennomfør den med liv og lyst??? Oi, det var faktisk så godt et forslag at jeg må gjøre det selv! sKal rapportere tilbake om første punkt på planen...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ja det tror eg.. noe så inn i hampen og...

 

Tenkte litt på det eg leste her inne igår kveld mens eg lå på sofaen og sløvet (Så CSI etc etc) litt sint på meg sjøl for hadde ikkje komt meg av gårde og trent i det hele tatt... Så tenkte eg "korfor ikkje??' date=' her er jo plass til å rocke løs" så då gjor eg det.. Og eg kom så godt i gang at eg holdt på en hel time.. (400 kcal ifølge min pulsklokke som eg og tok på meg bare for å se...) så det her skal gjentas.. og neimen om eg skal ha dårlig samvittighet for at eg drikker litt vin i helgen når den vinen stort sett alltid følges opp av dansing (om enn ikkje så halsbrekkende) i noen timer etterpå på byn.. hah..

 

i definetly feel like dancing...:)

 

så tusen takk for inspirasjonen folkens..

 

klem irene[/quote']

 

SÅ herlig Irene24! Og der ser du så god trening det er!! Ikke rart man er helt ferdig dagen etter man har vært på byen (hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kanskje er det en rød tråd for oss overvektige der, med ikke å klare å si nei når vi blir bedt om hjelp, jobbe overtid, bake til skoleavslutningen osv...

 

Kanskje vi bruker oss selv opp så veldig på de tingene, og til slutt så er det lite tid igjen å bruke på de tingene som gir oss energi? Når vi kommer hjem fra jobb og har laget og spist middag og hjulpet barna med lekser og kjørt de til aktiviteter og hjulpet de i seng så er det vel lite menneske igjen til å trene eller lage en sunn matpakke til dagen etter?

 

Jeg vet med meg selv at jeg bruker meg opp så veldig i jobben min, at hvis jeg ikke har planlagt dagen min fra jeg er ferdig på jobb og til jeg kan slappe av på sofaen, så blir det bare med det siste. Slappe av på sofaen til natta tar meg. Og på sofaen så kjeder jeg meg litt og da må jeg ha noe som er interessant å spise... Og de dagene jeg har fri er jeg som regel så sliten at jeg prøver å gjøre minst mulig og spise det jeg har lyst på... (dette gjelder da før jeg gikk ut i fødselsperm, for livet har vel vært noget annerledes etter at lillegutt kom til).

 

Derfor, som jeg nettopp skrev til snuppelure, jeg skal lage meg en plan over uken, over når sambo her fritid og jeg selv(begynner på jobb om.. gulp...ti dager) har tid, så skal jeg sette inn tre dager i uken der jeg skal klare å trene og to dager i uken der jeg skal gjøre ett eller annet fint sammen med kjærest :) Kanskje vi kommer inn i en god, romantisk stim igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Antonia og alle jamennesker og dere andre som har brukt så mye av livet til å please andre.

I dag har jeg tatt en bestemmelse. Jeg vil frede meg selv!!!!!

Jeg skal ikke bli egosistisk på en stygg måte' date=' og ikke plage andre, men jeg skal heller ikke være så kjekk og grei at det går ut over meg sjøl.

Jeg skal rett og slett frede meg, ta hensyng til meg, være viktig for meg sjøl.

Vet ikke helt hvordan det skal foregå, men jeg skal øve meg :-))

Og så skal jeg prioritere kreftene mine og det jeg har å gi til de jeg er glad i, de som står aller nærmest. Ikke minst min gode gode kjære.

Jeg vil lage mitt liv godt også, ikke bare streve for de andres gode liv!

(Og jeg vil unne meg mat som er god for kroppen og for hommøret og for framtida og livet, sunn men ikke kjedelig. Og jeg vil danse!!!!)

Hilsen den freda![/quote']

 

Hei! snuppelure og froeken og alle andre danseglade freda mennesker.

Denne tråden må være den aller aller beste her inne, i tillegg til den der vi rapporterer hvor mye vann vi drikker.

 

Idag har jeg en middag dere ikke vil tro!

Vil dere høre?

 

OK.

75 gram avocado

20 gram pinjekjerner

40 gram stangselleri

30 gram slangeagurk

noen peanøtter

noen gresskarfrø

litt olivenolje

litt balsamicoeddik

 

toppet med lange slices med rød paprika, ca 30 - 40 gram

 

Ristet pinjekjernene litt i en panne før jeg helte dem over det hele.

 

YUMMMM

Hvem sier at sunn mat ikke kan være interessant?

 

Og så danset jeg.

Danset i tre kvarter og kunne danset "all night" :-)

Den maten gir enormt med energi. Helt rått!!!

 

Ok. Så jeg danset. Og det var så deilig at jeg lo høyt, og så overrasket jeg meg selv noe veldig, for plutselig satt jeg der og gråt så tårene rant.

Jeg gikk i dusjen, grein og dusja i DET varme vannet og etterhvert gikk grininga over i tanker. Tanker om en fredet tilværelse, og for første gang på lenge kjente jeg at jeg kunne senke skuldrene og puste fritt.

 

FREDA er månedens begrep.

Takk snuppelure. Jeg kjøper'n.

 

Ha en super kveld alle sammen :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å Antonia, så nydelig å lese.

Jeg har gått rundt i kveld og vært veldig ettertenksom.

Har bakt grovt brød, har bare spist sunt, har vært litt sånn sårbar.

Og så leser jeg dine ord.

Plutselig kjenner jeg hvor fantastisk livet er, med alle disse fasettene.Og hvor glad jeg er for dere alle her inne.

Hilsen fra en freda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe, jeg måååå le! Vi spilte kamp i dag og tapte så det sang! Det var altså så håpløst vi spilte til tider at det var en gru... Jeg gjorde jo mine misser jeg også, men jeg spilte bedre enn jeg har gjort på trening denne sesongen så jeg er fornøyd. Man skal jo måle seg mot seg selv...

 

Men dere, hør her da: Det var min tur til å serve og jeg sendte den over nettet og rett i armene på en av motstanderne og etter et par ballvekslinger på deres side kom den rett tilbake mot meg om enn i noe høyere bane og fart. Jeg fanget ballen sånn en plass mellom puppene og haka og derfra gikk den rett i gulvet. Det måtte sett urkomisk ut og jeg smilte trakk på skuldrene og sa: "Jeg hadde valget mellom puppene og ansiktet så da lot jeg flertallet avgjøre..." hehehe åååhhh så bra dag jeg har hatt i dag!

 

Startet med - 500 gr på vekta, etterfulgt av -2 cm om midja, og dette til tross for besøk av tunge tante rød. Deretter en god frokost med en sønn som har sovet uavbrutt hele natta. Litt dans før jeg dro i møte med sjefen. Hadde en god prat og nå bare gleder jeg meg til å begynne på jobb igjen. Hadde stæsja meg litt før jeg dro oppover og kunne bare glise til alle de hyggelige ansiktene som møtte meg i lunsjen. Lillegutt sjarmerte og alt var stas. Deretter en tur til min mor som overførte 1000 kr til min konto for å kjøpe meg noe fint siden jeg har gått ned såpass mye siden jeg startet og så avgårde for å sjekke ut bryllupslokale. Hadde elendige forventninger til stedet, men ble utrolig positivt overrasket. Reserverte stedet tvert og avbestiller evt hvis jeg får det lokalet jeg er ute etter :)

 

Deretter på IKEA med mamma og lillegutt, sambo møtte oss der og vi siklet litt over noen glassfat som vi kanskje skal handle inn for å bruke i bryllupet. Så spiste vi middag på IKEA (noen få kjøttboller og to poteter, var ikke så godt egentlig...) og så på kamp. Dere kjenner til det filmuttrykket der de gir uttrykk for hvor tøffe noen er ved å si "you've got some balls" eller "you have big cojones"? Vel, i dag gjorde jeg meg fortjent til "you have big melonas" for jeg fanget ballen med puppene og var like tøff for det!

 

Natta mine fredede venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le av puppefangingen, veldig bra! Og imponerende at du klarte å komme med DEN bra kommentaren!

Ja, du forteller så levende, fine historier som mangel elsker å lese, meg selv inkludert :-)

 

Ha en fin dag 17!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Her skinner sola, det er kaldt men knallflott!!!!

Men, ryggen min har slått til igjen, så jeg krøker meg rundt.

Det skal ikke få ødelegge opplegget mitt.

Jeg er freda, jeg skal finne på noe flott i dag. Noe ikkefetende flott.

Grubla veldig i går på hva fint jeg skulle finne på, hvilken gode planer jeg skulle legge. Ble overraska over hvor vanskelig det var å finne på noe. Hm.

Men i dag har jeg tenkt meg på kafe, BARE kaffi og salat. Jeg elsker nemlig å gå på kafe. Der skal jeg sitte og koooope. Greier ikke gjøre noe med denne ryggen.

God unnskyldning for ikke å trimme, gliste min kjære.

Hadde det bare ikke vært så vondt.

Jeg er optimist.

I går kveld tente jeg levende lys over hele stua, ville lage det koslig og romantisk :-)), min kjære spiste is, jeg ikke.

Jeg er kjempeoptimist på alt i dag.

Hei då, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Her skinner sola' date=' det er kaldt men knallflott!!!!

Men, ryggen min har slått til igjen, så jeg krøker meg rundt.

Det skal ikke få ødelegge opplegget mitt.

Jeg er freda, jeg skal finne på noe flott i dag. Noe ikkefetende flott.

Grubla veldig i går på hva fint jeg skulle finne på, hvilken gode planer jeg skulle legge. Ble overraska over hvor vanskelig det var å finne på noe. Hm.

Men i dag har jeg tenkt meg på kafe, BARE kaffi og salat. Jeg elsker nemlig å gå på kafe. Der skal jeg sitte og koooope. Greier ikke gjøre noe med denne ryggen.

God unnskyldning for ikke å trimme, gliste min kjære.

Hadde det bare ikke vært så vondt.

Jeg er optimist.

I går kveld tente jeg levende lys over hele stua, ville lage det koslig og romantisk :-)), min kjære spiste is, jeg ikke.

Jeg er kjempeoptimist på alt i dag.

Hei då, stå på![/quote']

 

Flott altså snuppelure! Dra på kafé, kjøp deg et spennende blad eller enda bedre kjøp deg "Berlinerpoplene" hvis du ikke allerede har lest den. Tida kommer til å fly fra deg før du i det hele tatt rekker å tenke på å putte en kalori i munnen! Jeg har danse/rydde/vaskedag i dag. Skal ute og gå med lillegutt når det blir litt varmere, men kjenner jeg dras mot pcen og alle brudekjolene. Satt med min mor og kikket i bleder igjen i går, og hun sa: "Se, den er slankende, og den får kroppen din til å se mindre ut og bla bla bla". Igjen, hun mener såååå godt, men jeg glefser tilbake at jeg trenger ikke noe som er slankende den dagen, men det er jo bare tull. Huff, jeg vet jo at det er riktig det hun sier, men jeg bare blir så lei av stempelet feit.

 

Men snuppelure, DU skal på kafé og kose deg nå! Hei så lenge!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...