Gå til innhold

100kg nå, 65kg til jul.....noen som er med?


Gjest twinmama

Anbefalte innlegg

Gjest twinmama

Hei og hopp....da var ferien min over og veiedag for første gang på to uker.....det gikk som det mått gå...etter mye god mat og godis....(på svenskegrensa klarte jeg ikke kontrollere meg).....og ingen trim i det hele...så endte jeg på opp 1,6......men det burde faktisk nesten være opp 3 kg....men disse feriekiloene skal av denne uken.....så nå er det bare å stålsette seg for min del..for ferien er så definitivt over for min del.........livstilisendringen er igang......

 

stå på jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Da va to uke i Bulgaria overstått....masse mat...alle måltid på restaurang....is....brus...alkohol...jepp :) det meste....

 

meeeen...hell i uhell....kan man god si....ikke noe å trakte etter....fikk en salmonellainfeksjon....

 

så enden av to ukers ferie i mat- og alkoholparadis va r to kg ned....hellt greit liksom, men har ikke hatt d noe særlig godt med disse reiende matbakteriene....har kommet meg godt nå...ingen magevondt eller muskelvondt lenger så da er alt greit...matlysten kommer nok fort etterhvert...

 

Nå skal jeg slappe av litt med slanking...råd fra legen...få systemet opp å gå på normalt vis...lite trening....rart å få slike tilbakemeldinger fra legen sin.... Men skjønner jo at kroppen min ikke helt ønsker å jobbe så mye for tiden....selv om jeg selv vil....kjenner godt at en liten gåtur til sentrum tapper meg helt for krefter...men kommer sterkt tilbake om ikke så lenge...

 

Jeg lover på tro og ære at jeg skal bli flinkere til å rapportere inn her..

Resultatet nå er minus 10,4 kg siden februar....ikke verst...er ganske så stolt over meg selv

 

tvi tvi til dere alle som sliter i sommervarmen/regnet....alt ordner seg for den "SMUKKE" hehe.... eller på side to som jeg også bruker å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja da var det veiedag igjen...Jeg var på fest i helga, så jeg stoler ikke helt på vekta idag....telte ikke kcal på festen, er så sjelden jeg går ut, så da tok jeg den hele veien.....Fikk meg noen trimpoeng forrige uke...utrolig deilig å være igang igjen....sliter litt med å få i meg nok vann....men det kommer nok......

 

Resultatet blei stille i cm og ned 200g...Jeg er fornøyd med det, må bare skjerpe meg enda mer denne uka....spise sunnere og drikke mer vann og få trimma litt....

 

stå på jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Hvor er alle sammen.....jeg sliter max....vet ikke hvordan dette skal gå....jeg finner ikke motivasjonen, er helt tragisk....er tre veker til neste kurs begynner, gleder meg til det, men skulle nå ha kommet igang før dette.......kom igang jenter, vi trenger litt liv her inne.....føler meg helt alene her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ja, det har vært litt stille fra min kant i det siste, har hatt det veldig travelt, så jeg er sjelden på nett for tida. Har startet i ny jobb, har sommergjester og så holder jeg på å pakke ned alt opp i alt det , for jeg skal flytte om en uke.

 

Har ikke "slanket" meg på lenge nå. Det å begynne i ny jobb har vært så krevende at jeg ikke har klart å fokusere på det i det hele tatt. Det har blitt mye ekstra, men jeg har likevel klart å holde vekta stabil, fordi jeg jobber så hardt fysisk. Veide meg i går og da var jeg på 89.0 kg, dvs ned 200 gram på en uke. Det er jeg fornøyd med!

 

Starter på kurs senere i høst. Akkurat nå har jeg det så travelt,som sagt, at jeg ikke makter å tenke så mye på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja da var det veiedag igjen og det sklei ut i helga....så da blei det opp 900g.....jeg sliter max...kjipt.....men no har jeg bestemt meg for å prøve å være totalt snopefri....siden jeg ikke klarer å stoppe med noen få smakebiter, så må jeg prøve med totalt avhold, så får vi se..........

 

lykke til damer....håper flere snart kommer tilbake fra ferien...trenger litt støtte her inne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen

 

Ja da er jeg tilbake fra ferie, og nytt kurs startet i dag. Gikk på vekten og den viste 89,4 kilo. Så det er altså her jeg starter på igjen fra.

 

Ferien er over, og jeg gikk ned 300 gram i løpet av den, men det er verken på grunn av at jeg har vært flink eller noe... Jeg ble matforgiftet av Peppes i Kristiansand, og de ødela nesten hele ferien vår. :) Så det var veldig kjedelig, hadde foretrukket de sikkert 2-3 ekstra kiloen fremfor det må jeg si... Er enda ikke helt bra, så vi får se. Men jeg spiser i alle fall, eneste problemet er at jeg måtte ty til brus med sukker, dvs vanlig cola, og dette er nok hvorfor jeg ikke har minket mer. Det var det eneste jeg fikk i meg av "næring", noe måtte jeg jo ha, kunne ikke la hele ferien til gutten min gå vekk med mor på en sofa... Det hadde blitt helt forferdelig. Jeg er glad dyreparken har toaletter på nesten hvert ett hjørne... ;)

 

Men nå har jeg satt opp middagsplanen fremover, skrevet handlelisten, så nå skal det bli godt å spise normalt og sunn mat fremover... Gleder meg masse til det.

 

Vel vel, da skal jeg ned å rengjøre hønehuset, så det blir nok dagens trimpoeng tenker jeg... Vi snakkes alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen..

 

Jeg måtte desverre avlive min lille herlige hund i går, og det var helt jævlig.. :) Han ble 12,5 år, så han hadde levd tiden sin slik, men det var en herlig venn og kamerat. Han har gitt meg så masse de syv årene han har vært hos oss (fikk ham i omplassering da han var fem år). Han var av rasen Shih Tzu for dere som kjenner til dette, dvs liten (6 kilo) med langt hår over hele kroppen.. Så jeg har trøstespist siden i går.... :) og sjokoloaden jeg kjøpte for å ha til gjester er snart tom, og det var masse... Samt masse annet godt..Vet det er dumt, men slik er det nå bare... Så vekten viser vel pluss på tirsdag tenker jeg...

 

Ååå vi får se.. nå skal jeg ha meg en kopp kaffe og dvele litt i den.. vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da har jeg vært på vekten, etter en uke med total frotsing i ting jeg absolutt burde holde meg unna, men jeg gikk ned.... :) Hvordan, det vet jeg bare ikke... 0,4 kilo ned, og nå totalt ned 17 kilo, en kilo til og jeg er halvveis eller langt over det... satser på å gå ned et sted mellom 31-36 totalt, så får ser når jeg havner der hva jeg vil ha..

 

Har ikke tid å skrive så mye mer nå, må ut i det fine været som akkurat viste seg... Vi snakkes...

 

PS: Hvor er dere blitt av alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

jeg er her fremdeles, men jeg har slitt så mye med motivasjonen i det siste...men nå igår og idag har jeg vert kjempe flinke, har holdt meg til menyen min, og spist bare det jeg har lov til å spise....så nå må jeg bare holde motet oppe......ta en dag av gangen...

 

jeg synst du har vert kjempe flink vivax...ser virkelig opp til deg og dine resultat...jeg hadde gått ned nesten 4kg men er nå tilbake på null etter denne sommeren..men jeg har da ikke gått opp, noe jeg hadde gjort uten grete roede...så nå er jeg igang igjen..kan ikke glippe mer nå......

 

stå på jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Twinmama og alle andre som leser her inne..

 

Ja jeg kjenner godt til den motivasjonen du, har den litt sviktende nå, selv om jeg akkurat har startet nytt kurs. Lysten til å ta av mer er der fortsatt, men skulle liksom ønske at jeg var ferdig allerede, og slapp dette. At mine vaner var innarbeidet og slik at jeg slipper å kjempe med lysten på noe så ofte. Men det er vel med det at jeg har vært slakk i noen uker nå, og at det er noe hele tiden. Hverdagene kommer liksom ikke, og det blir litt for ofte bare en utskeielse til.. I morgen skal jeg i selskap igjen, med masse gode kaker, og jeg må jo bare smake... ahhhhhhhhhhhhh :(

 

Jeg hadde også et tuppevare party på onsdag, og hun som holdt det laget en herlig ostedip (creme fraise, philadelphia, dill, salt, rødløk og sitronpepper) og den var helt herlig til gulerøtter, kan virkelig anbefales, selv om den ikke er av den helt fettfattige typen. Tenkte jeg skulle prøve å bearbeide den litt ned, så kaloriene blir litt mindre. Men skal dere ha en party kan jeg anbefale den sammen med oppskårede grønnsaker, helt topp.

 

Nei nå må jeg fikse frokost, liten matlyst når jeg voknet i dag, så kaffekoppen kom først ... .vi snakkes.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Lenge siden sist! Har ikke hatt verdens beste sommer når det gjelder vekt! Har gått opp noen kilo, men er nå på vei ned igjen håper jeg :-)

 

Har ikke fått trenet noe som helst i sommer, har vært syk, hatt bronkitt og lungebetennelse! Men nå håper jeg at formen blir bra igjen!

 

Vivax, du er kjempeflink! Du klarer også "de siste" kiloene du har satt deg som mål :-)

 

Vi høres,

fillefjonka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt virker så vanskelig nå for tiden, og viljestyrken ser ut som om den har flyttet langt vekk fra meg.... Vet bare at vekten vil vise masse pluss på tirsdag, og gruer meg masse. Har vært bare tull, tøys og utskeielser på meg... Finner liksom ikke tilbake igjen. :(

 

Men må nok ta meg selv i nakken igjen, har vært flink i dag, så får håpe det foortsetter. Tror masse bunner i det at jeg har vært elendig i å drikke vann for tiden, så jeg må nok skjerpe meg der igjen tenker jeg. Når magen er fylt med vann, blir ikke trangen etter noe annet så stor heller... vel jeg får starte på igjen med å telle glassene mine tenker jeg, bruker halvlitersglass og virker litt mer overkommelig da. Når det fjerde er fylt så er målet nådd, for da jeg vet jeg at det blir drukket...

 

Vel vel... ville egentlig bare inn for å si gratulerer med at enda en uke er over med livsstilendringen og lykke til med den neste.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja da var det veiedag igjen....første del av uka gikk supert....helga gikk rett vest.....men eg endte på -1kg..det er jeg ikke fornøyd med, siden jeg vet jeg kunne klart så mye mer....var lenger ned på fredag....men men..på an igjen...stå på jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først -1 kilo er jo kjempebar twinmama... Helt topp.. Jeg for min del stod helt stille denne uken, både på cm og på kilo... Første uken jeg ikke har hatt bevegelse i noen ting. Så det var nesten litt rart, men jeg er bare glad jeg ikke går opp jeg... :(

 

Vel motivasjonen min har kommet tilbake nå. Og her er grunnen:

 

- jeg prøvde en bukse i str 46 og den var alt for stor... :( Da jeg starter lå jeg på str 52 og 54. Så det var helig.. Ikka rart jeg begynner å føle at buksene mine er som telt...

 

Så nå skal jeg kjempe videre, og håpe på en nedgang til neste tirsdag... Det hadde vært herlig det..

 

Lykke til med en ny uke alle sammen, og stå på. Sammen skal vi ta knekken på disse kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

vivax - utrolig godt når klær blir for store. Nyt det!

Syns du har vært kjempeflink og gått ned masse kilo. At motivasjonen går litt opp og ned er normalt. Selv syns jeg det hjelper på motivasjonen å være aktiv i forumet. Da "husker" jeg plutselig hva jeg holdt på med, og hvorfor det er viktig for meg å bli slank.

Ønsker deg lykke til i fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først -1 kilo er jo kjempebar twinmama... Helt topp.. Jeg for min del stod helt stille denne uken' date=' både på cm og på kilo... Første uken jeg ikke har hatt bevegelse i noen ting. Så det var nesten litt rart, men jeg er bare glad jeg ikke går opp jeg... :)

 

Vel motivasjonen min har kommet tilbake nå. Og her er grunnen:

 

- jeg prøvde en bukse i str 46 og den var alt for stor... :( Da jeg starter lå jeg på str 52 og 54. Så det var helig.. Ikka rart jeg begynner å føle at buksene mine er som telt...

 

Så nå skal jeg kjempe videre, og håpe på en nedgang til neste tirsdag... Det hadde vært herlig det..

 

Lykke til med en ny uke alle sammen, og stå på. Sammen skal vi ta knekken på disse kaloriene.[/quote']

 

 

Hei :)

 

Så kjekt det må være å finne ut at klærne begynner å bli alt for stor, og fra størrelse 52/54 til at nå størrelse 46 begynner å bli for stor, det er jo kjempe bra og merkes sikkert også kjempe godt på form og kroppen ellers.

 

Det å stoppe opp litt innimellom er jo helt normalt, du har jo gått ned 17 kilo til nå og det er nå kjempe bra, du har jo vært kjempe flink og standhaftig. Bra :)

 

Stå på videre nå dette klarer du. Heia, Heia, Heia.

 

I morgen begynner jeg på nytt kurs, har jo lagt på meg noe voldsomt i sommer, ser det at jeg MÅ ha denne vektkontrollen og ukentlige møtene for at jeg skal klare dette. Likeledes må jeg følge opplegget til punkt og prikke og trimme, viss ikke kommer kiloene fort på igjen. Skal begynne på kurs hos Beate i Molde igjen og det ser jeg virkelig frem til, gikk hos henne det siste kurset før sommeren også og var veldig fornøyd med hennes opplegg for kusene så derfor valgte jeg også denne gangen og kjøre til Molde på kurs.

 

Lykke til videre.

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det veiedag igjen....første del av uka gikk supert....helga gikk rett vest.....men eg endte på -1kg..det er jeg ikke fornøyd med' date=' siden jeg vet jeg kunne klart så mye mer....var lenger ned på fredag....men men..på an igjen...stå på jenter....[/quote']

 

Hei :(

 

Ikke alle uker er like, og heller ikke alle dager, 1 kg ned er bra det.

 

Heia, Heia, Heia, dette klarer du, stå på nå :):)

 

Lykke til videre

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vivax - utrolig godt når klær blir for store. Nyt det!

Syns du har vært kjempeflink og gått ned masse kilo. At motivasjonen går litt opp og ned er normalt. Selv syns jeg det hjelper på motivasjonen å være aktiv i forumet. Da "husker" jeg plutselig hva jeg holdt på med' date=' og hvorfor det er viktig for meg å bli slank.

Ønsker deg lykke til i fortsettelsen![/quote']

 

 

Hei :(

 

Enig med deg, det er kjempe viktig å være aktiv i forumet, der kan man finne mye motivsjon og man kan finne mange gode råd og støtte.

 

Lykke til videre :)

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har en ny uke startet... Ikke verst... Denne som er over har gått mye bedre for meg, følger endelig at jeg begynner å få taket på dette igjen. :) Men helt feilfri har den nok ikke vært, litt for lite trim tenker jeg, men det har med drittvær og en syk gutt å gjøre mer enn min vilje. Jeg er ikke så flink å telle trimpoeng lenger, siden jeg skaffet meg høner så jobber jeg mer uten å tenke over det. Plukker løvetann og bær til dem, ryddet og gir dem ny halm. Skal se om det letter opp nå i dag så skal de få noen sekker med halm og gode frø nedi.. Det elsker de.. Og så må jeg manne meg skikkelig opp for jeg må nok avlive en hønekylling i dag, hun har fått hønselammelse (et vanlig virus som noen kan få). Dette er vanligvis min manns jobb, men han er ikke hjemme så noen må jo gjøre det. Vurderer å kontakte noen som kanskje kan hjelpe meg, så vi får se. Eller kanskje hun er blitt mye bedre i løpet av natten, hvem vet, de kan faktisk bli helt friske igjen...

 

Har aventert på nett etter høner som legger turkise egg, og det hadde vært veldig morro om jeg hadde funnet det.. :)

 

Vel det var alt for i dag, lykke til med en ny uke så snakkes vi i morgen.. Da er det veiing for min del... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det tirsdag igjen, og en ny veiedag.. Og denne gikk helt suverent... Helt herlig... :(

 

Ned 0,6 kilo og nå totalt 17,6 kilo

I cm gikk jeg inn tre og totalt 92,5 cm

I midjen er det totalt 28 cm inn...

 

Det tar sin tid, men det gjør ingenting. Jeg skal leve med dette etterpå og da er det like greit at det tar sin tid for min del. Hvis ikke hopper jeg bare rett opp igjen...

 

Vel det var alt, nå skal jeg kose meg med en skikklig god espresso... Vi snakkes..

 

Og dere, hvor er alle sammen... Det var jo så mange som fulgte denne tråden og "skravlet" ivei.. Har dere forsvunnet denne sommeren, eller ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi ikke heldige dere, som har muligheten til å endre livsstilen vår.. Hvor mange finnes det ikke i denne verden som aldri vil få den muligheten. Tenkt på hvor langt vi egentlig er kommet på vei, bare det å ta avgjørelsen om at nå vil jeg ha et sunnere og bedre liv... Det er noe det dere... :)

 

Jeg for min del har gitt meg selv en belønning for hele greia, selv om jeg er 400 gram fra å være halvveis, ha jeg altså alledrede nå fått en belønning... Jeg skal utdanne meg til Spa-terapaut og starte mitt eget firma... Det kaller jeg en belønning :) I tillegg til alt det andre er det også om kosthold og ernæing i denne utdannelsen, så kanskje jeg kan være med å gi andre litt råd i riktig retning en gang.. Sammen med noen hjelpende behandliger da. Men en ting må alle være klar over, slike behandlinger er bare en ekstra hjelp, du slanker deg aldri med dem alene, det må du selv klare. Der er det vår viljestyrke som teller mest, vårt ønske om et bedre liv og tiltak for å klare det. Men litt hjelp skader vel aldri.. :P

 

Vel det var tanker for denne kvelden, akkurat nå følger jeg at livet har lagt alle muligheter åpne for meg, det er bare jeg som må ta tak i dem og utnytte dem :)

 

Ha en herlig kveld og en flott uke alle sammen...

 

Vi "snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...