Gå til innhold

100kg nå, 65kg til jul.....noen som er med?


Gjest twinmama

Anbefalte innlegg

Gjest sandia

Jeg må bare fortelle at det går mye bedre nå. Hadde en fin dag i går og tror det blir like fint i dag. Klokka er ti på formiddagen og jeg har fått trent allerede (sånn er det når man våkner klokka 5, full av overskudd!). Har planer om å trene i ettermiddag også. Har fortsatt vondt i ankelen, så det blir en ny runde på sykkelen for meg.

 

Jeg drakk ikke light brus i går og skal ikke gjøre det før lørdag heller. Da skal jeg tillate meg en halv liter tab. Så nå klarer jeg å få i meg nok vann, merker at det demper sulten også og det er jo bra, for jeg har stadig "lyst på noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

går det nedover. Har tatt av 2 kilo på disse 4 ukene på kurset, og veier nå 87,6 kg. Det går litt tregere enn hva jeg har vært vant til tidligere, men ikke annet å forvente med masse utskjeielser. Etter over 30 kilo ned siden jeg startet, så har jeg ikke det store hastverket lenger. Det får ta den tid det tar å komme i mål - hvor målet er vet jeg fortsatt ikke enda. Det er uansett deilig å møte sommeren 30 kilo lettere, og med påkrevet ny garderobe :) Stå på jenter.....snart ferietid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle at det går mye bedre nå. Hadde en fin dag i går og tror det blir like fint i dag. Klokka er ti på formiddagen og jeg har fått trent allerede (sånn er det når man våkner klokka 5' date=' full av overskudd!). Har planer om å trene i ettermiddag også. Har fortsatt vondt i ankelen, så det blir en ny runde på sykkelen for meg.

 

Jeg drakk ikke light brus i går og skal ikke gjøre det før lørdag heller. Da skal jeg tillate meg en halv liter tab. Så nå klarer jeg å få i meg nok vann, merker at det demper sulten også og det er jo bra, for jeg har stadig "lyst på noe".[/quote']

 

Så fint at det går bedre og flink med lightbrusen!

 

I ettermiddag skar det seg litt for meg: jeg har kurs to kvelder i uka og pleier å spise middag etter disse. Men i kveld gikk jeg på cafe og tok et glass vin i stedet og så ble det så fryktelig lang tur og klokka var ti da jeg endelig fikk i meg mat og nå klarer jeg jo ikke kveldsmat... Alt for lite mat i dag, har vondt i hodet og er helt utkjørt. Ny dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det nedover. Har tatt av 2 kilo på disse 4 ukene på kurset' date=' og veier nå 87,6 kg. Det går litt tregere enn hva jeg har vært vant til tidligere, men ikke annet å forvente med masse utskjeielser. Etter over 30 kilo ned siden jeg startet, så har jeg ikke det store hastverket lenger. Det får ta den tid det tar å komme i mål - hvor målet er vet jeg fortsatt ikke enda. Det er uansett deilig å møte sommeren 30 kilo lettere, og med påkrevet ny garderobe :) Stå på jenter.....snart ferietid :)[/quote']

 

30 kg er jo helt fenomenalt! Det er så fint å lese om noen som faktisk har klart det! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maryland
Nå har eg utsett dette lenge nok. Imåra starter jeg opp kampen mot kiloene' date=' er det noen der ute som er like seriøse som meg og klar for at dette blir det siste året som overvektig.........10 mnd til jul......35 kg.....det er 3,5 kg i månaden....det burde gå..........sommer får være sommer........blir aldri fornøgd til sommeren.....men eg kan ikke gå meir opp nå........og heller ikke stå stille...jeg vil ned...og da trenger jeg noen som er med meg, det blir tøft, men alt er mulig.......

 

heng dere på.......[/quote']

Blir med æ å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Velkommen skal du være Maryland.....

 

Eg trimmer og trimmer....men sliter litt med maten..litt for mykje nei mat.....så difor slit eg med vekta og cm..men eg må bare få dette til...trimmen er eg godt igang med...så da må eg bare fortsette med den og kjempe med maten.....

 

god helg alle sammen....stå på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Maryland.....

 

Eg trimmer og trimmer....men sliter litt med maten..litt for mykje nei mat.....så difor slit eg med vekta og cm..men eg må bare få dette til...trimmen er eg godt igang med...så da må eg bare fortsette med den og kjempe med maten.....

 

god helg alle sammen....stå på.....

 

Jeg sliter med det jeg også, det blir fort så lite kcal når man spiser sundt og så er det lettvindt å fylle på med neimat... Jeg sliter med trimminga også, det blir for stillesittende og jeg er ikke noe flink til å heise meg opp fra sofaen.

 

Det der med nei-mat; er en kalori en kalori eller blir en kalori nei-mat verre enn en "sunn" kalori?

 

Kanskje vi kan ha en ukeskonkurranse? Hvem som klarer å spise grønnsaker flest ganger i løpet av dagene en uke? Jeg har hørt at man bør spise grønt og (mindre) frukt ti ganger i løpet av en dag, selv om de offentlige anbefalinge bare er fem. Hvis man klarer det blir det ikke tid til å spise så mye annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en kcal er en kcal uansett hvor den kommer fra, men med tomme kalorier så får man jo ikke noe av den næringen og alt det andre vi trenger. Derfor blir det mer kcal egentlig.. Noen som skjønte den.. :D Eksempel... 100 kcal med sjokolade er bare det, mens 100 kcal med banan inneholder en god del mer av ting som er godt for kroppen. I tillegg sier de nå at vi bruker mer energi på å fordøye en banan enn den inneholder, mens det ikke trengs så masse energi til å fordøye en sjokolade akkurat.. :) Det heter vel tomme kalorier av en grunn tenker jeg...

 

Men så over til grønnsaker og diverse annet godt... dette spiser jeg flere ganger om dagen. Salat til nesten alle middager (hvis ikke masse grønnsaker i tillegg til potet), dette elsker jeg.. Spiser som regel mer blomkål, gulrot osv.. enn poteter... Fyller skjelden potetrasjoen min, men når jeg har pasta eller ris blir den fylt litt ekstra... I tillegg sitter jeg nå og gleder meg til jeg kan plukke agurker fra planten som vokser på kjøkkenbordet mitt.. .de begynner å vokse til nå.. :) Og snackpaprika på hvitost eller smørost er jo bare så godt..

Og så godt det skal bli med egne tomater fra drivhuset på en skive med litt majones og et dryss med urtesalt og ferske urter over... Det er godt det..Har sitrontimian i urtehagen i år, og den er kjempegod på brødskiven og i salat.. Kan virkelig anbefales..

 

Men mitt problem er at det blir litt lite faste rutiner på maten nå i varmen, når man er ute hele dagen og solen skinner så flott har man en tendens til å glemme klokken. Glemmer i alle fall mellommåltidet nesten hver dag, men spiser en del nektariner innimellom så de får telle som det.. :)

 

Vel det var alt.. nå skal jeg ut og male veggene til hønehuset.. Over helga får vi en høne med 10 kyllinger og en stor hane... Det skal bli morro det.. .Så til jul blir det masse med ferske egg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Jeg føler at usunne kcal er verre enn sunne kcal...jeg holder vekten stabil dersom jeg spiser usunne kcal...men jeg går ned dersom jeg spiser sunne kcal....jeg går heller ikke inn i cm siden jeg spiser så mye usunt....det som kurslederen min sier at de tomme kcal går til angrep på de fettcellene til de kg jeg har gått ned....De er sultne på de raske og usunne kcal.....

 

Jeg har nå gått til innkjøp av trampoline...så nå skal jeg lure meg på den et par ganger....hoppet med barna i 10 min idag...svetten rant....

 

ellers så tenkte jeg å prøve bio-drain.....utrensingtabletter...føler at kroppen min holder på vannet for tida.....kanskje det hjelper med bio-drain....

 

Jeg har også begynt å sykle eine jenta mi i barnehagen...tar meg ca 40 min....460kcal ifølge pulsklokka.....er en god start på dagen...1 mil på sykkel, og der er en lang tung bakke...kommer meg faktisk opp uten å stoppe...

 

Men nå har jeg trent hardt i 4-5 uker...så kneet mitt har det ikke godt...er redd det skal ryke...må bare satse på det går bra...ryker kneet, da sliter jeg..huffa meg.....

 

oj det var mye på en gang det her.....er det noen andre som har formening om 1 kcal er 1 kcal???er et godt tema å diskutere.......

 

nyt sommeren jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel noe med det der ang. hvor mye energi kroppen bruker på å fordøye en banankalori fremfor en sjokoladekalori (akkurat som om det dreier seg om en sjokoladekalori - haha)... Men hva med de som sier at fett øker forbrenningen mens karbohydrater senker den? Jeg har ikke tenkt å hoppe over på Atkins med det første men hvis det er forskjell på energiforbruk ved forbrenning og hvordan ulike mattyper blir tatt opp og påvirker kroppen vil jeg jo gjerne ha fakta...

 

Vivax: skulle ønske jeg var like glad i grønnsaker som deg! Jeg er forsåvidt også glad i salat, særlig ruccola. Har blitt flinkere til å putte inn grønnsaker fast ved måltidene. Her har jeg funnet en ganske perfekt formel for de fem måltidene jeg skal ha, det skled inn med en gang. Nå blir jeg sulten hvis jeg glemmer å putte noe i munnen til de riktige tidene.

 

Synd med kneet Twinmamma, men sykling må da være ok? Hvis du sykler litt mer en periode og dropper trening som tar på kneet så unngår du kanskje at det knekker helt? Høres vondt ut, håper det ordner seg.

 

Nå skal jeg huske å registrere dagens inntak. Har hatt middagsgjester med dessert og greier så det blir kanskje ikke så mye kveldsmat på meg i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ja da her jeg vært på vekten igjen... Kom fort denne mandagen synes jeg.. :) Men det var i alle fall hygglig resultat, ned 0,9 kilo... Så nå er jeg 91,9 og totalt ned 14,1 kilo.. Det er jeg ganske så førnøyd med.. :)

 

Gleder meg masse til jeg kan se 8 tallet først igjen... Det er så lenge siden at jeg ikke kan huske når det var.. :D

 

Vel det var alt for denne gang... Vi snakkes og ønsker dere alle en kjempefin uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Javel, folkens, da var det offisiell start for meg. Har hatt eksamenslesing etc de siste par ukene, så det har blitt få trimpoeng og desto flere kalorier, så jeg klokker offisielt inn på 92,1 kg første kursdag.

 

Var ute å prøvde brudekjoler på lørdag, og det var jammen meg god motivasjon! Selv om jeg har en del kilo for mye har jeg ganske fin "kjolefasong", så det var ganske morro til tross for at jeg gjerne vil ha en kjole i noen størrelser mindre enn de jeg prøvde nå. Har funnet en kjempeflott en som jeg håper vil se veldig fin ut på meg når armene ikke disser lengre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min faste veiedag i dag, ned 0.6 kg til 89.8kg. Det er jeg sånn passelig fornøyd med,hadde trodd jeg skulle runde kiloet. Men jeg er veldig glad for å se 80-tallet igjen, håper jeg klarer å gå mer ned nå ,for jeg har 80 kg som mål til jul. (Hadde opprinnelig 70 kg som mål til jul, men det tror jeg blir for tøft for meg.)

 

Jeg klarte ikke så mange trimpoeng denne uka, 11 tilsammen. Med en fortsatt vond ankel,så blir det mindre trim enn vanlig. Tror derfor ikke at det blir så mye trim kommende uke heller, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere startet for en stund siden, men jeg blir med jeg og. Har veiedag mandag og skulle gjerne blitt kvitt 30 kg, det passer bra...

 

Dagens (ikke supre, nei) resultat : 106,8 kg , ned 1,7 kg siden starten 28.05.

 

Nofret

..... evig nybegynner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere startet for en stund siden' date=' men jeg blir med jeg og. Har veiedag mandag og skulle gjerne blitt kvitt 30 kg, det passer bra...

 

Dagens (ikke supre, nei) resultat : 106,8 kg , ned 1,7 kg siden starten 28.05.

 

Nofret

..... evig nybegynner....[/quote']

 

Gratulerer med 1,7 ned! Synes ikke det høres lite ut på en uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

jeg har ikke fått veid meg idag, skulle på kurs men nådde det ikke....men jeg har tatt mål....-3,2 cm...-11,6cm totalt...synst dette er for lite...men jeg er tålmodig...det er jo iallefall rett vei....neste uke skal jeg veie meg for siste gang på dette kurset så er jeg alene hele sommeren..så da må jeg justere til vekta mi som er nesten 2kg over min...men men slik er det.....

 

ha en god uke jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått veid meg idag' date=' skulle på kurs men nådde det ikke....men jeg har tatt mål....-3,2 cm...-11,6cm totalt...synst dette er for lite...men jeg er tålmodig...det er jo iallefall rett vei....neste uke skal jeg veie meg for siste gang på dette kurset så er jeg alene hele sommeren..så da må jeg justere til vekta mi som er nesten 2kg over min...men men slik er det.....

 

ha en god uke jenter[/quote']

 

Er det ingen kurs nå om sommern? Hadde planer om å melde meg direkte på nytt kurs når jeg er ferdig med mitt første om fire uker. Hvor mange kurs har du gått nå Twinmamma? Jeg har ikke rukket å lese alle innleggene på denne tråden men synes du er veldig tapper som fortsetter på tross av at du synes det går for tregt! Som du selv sier går det jo riktig veg, alternativet hadde kanskje vært at du ble tyngre...

 

Vi får støtte hverandre i sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja i sommer har vi ingen kurs å støtte oss på, men vi har jo hverandre......jeg gikk tre kurs i 05/06....og da gikk jeg fra 82kg til 75kg.....men så raste jeg opp 25 pga litt av hvert......jeg lever ikke et A4 liv akkurat...har to små barn med spesielle behov...de går foran alt, og krever mye.....

 

menmen uansett...går nå på mitt 4 kurs...har ei uke igjen og har bare gått ned 2,8kg..surt, men det er som sagt riktig veg.....men jeg sliter med dette søtbehovet...det må jeg jobbe mye med i sommer....og til høsten 27 aug, skal jeg være 5 kg lettere minst...stå på jenter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i sommer har vi ingen kurs å støtte oss på' date=' men vi har jo hverandre......jeg gikk tre kurs i 05/06....og da gikk jeg fra 82kg til 75kg.....men så raste jeg opp 25 pga litt av hvert......jeg lever ikke et A4 liv akkurat...har to små barn med spesielle behov...de går foran alt, og krever mye.....

 

menmen uansett...går nå på mitt 4 kurs...har ei uke igjen og har bare gått ned 2,8kg..surt, men det er som sagt riktig veg.....men jeg sliter med dette søtbehovet...det må jeg jobbe mye med i sommer....og til høsten 27 aug, skal jeg være 5 kg lettere minst...stå på jenter.....[/quote']

 

 

 

Hva med å prøve et nettkurs i sommer? Jeg holder på med mitt tredje nettkurs og er veldig fornøyd med det, så det anbefaler jeg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve et nettkurs i sommer? Jeg holder på med mitt tredje nettkurs og er veldig fornøyd med det' date=' så det anbefaler jeg alle![/quote']

 

Går det nettkurs i sommer da? Kanskje på tide å kikke litt etter det på sidene her. I så fall skal jeg absolutt ta et.

 

Stå på twinmamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først litt glede her... jeg har gått inn et hakk til på beltespennen... .det er bestandig så herlig.. Tidligere kjøpte jeg meg en ny, 10 cm kortere enn mine forrige.. :) Den nye startet på ytterste hakk, og nå er jeg på hull 3.. Herlig følelse, og jeg bryr meg ikke om at det kan ha noe med at beltet strekker seg litt.. :D

 

Ellersen har vi nå fått hønene i hus, morro det der.. Har 4 kyllinger på vaskerommet, så har ikke fått vasket klær på noen dager, men firerbanden flytter ut i huset i dag.. En stor flott hane, skikkelig kjekk kar, to høner som verper og en klukkhøne som har 6 kyllinger.. :) Så i dag skal vi ha ferske egg til frokost for første gang, det skal bli litt spennende..

 

Ellersen så blir det en del utskeielser i helga, er bedt ut av en kamerat. Han har hus på en øy/holme og vi skal dit. Får servert mat og full pakke.. Så da skal kaloritelleren være igjen hjemme... Så det blir vel litt oppgang igjen på mandag, men skitt au. Jeg er nesten ikke ute så det får våge seg...

 

Vel ønsker dere alle en god helg og stå på.. .

 

PS Jeg kan også anbefale internettkurs.. passer meg perfekt.. starter mitt tredje i uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først litt glede her... jeg har gått inn et hakk til på beltespennen... .det er bestandig så herlig.. Tidligere kjøpte jeg meg en ny' date=' 10 cm kortere enn mine forrige.. :) Den nye startet på ytterste hakk, og nå er jeg på hull 3.. Herlig følelse, og jeg bryr meg ikke om at det kan ha noe med at beltet strekker seg litt.. :D

 

Ellersen har vi nå fått hønene i hus, morro det der.. Har 4 kyllinger på vaskerommet, så har ikke fått vasket klær på noen dager, men firerbanden flytter ut i huset i dag.. En stor flott hane, skikkelig kjekk kar, to høner som verper og en klukkhøne som har 6 kyllinger.. :D Så i dag skal vi ha ferske egg til frokost for første gang, det skal bli litt spennende..

 

Ellersen så blir det en del utskeielser i helga, er bedt ut av en kamerat. Han har hus på en øy/holme og vi skal dit. Får servert mat og full pakke.. Så da skal kaloritelleren være igjen hjemme... Så det blir vel litt oppgang igjen på mandag, men skitt au. Jeg er nesten ikke ute så det får våge seg...

 

Vel ønsker dere alle en god helg og stå på.. .

 

PS Jeg kan også anbefale internettkurs.. passer meg perfekt.. starter mitt tredje i uke 32.[/quote']

 

Gratulerer med beltehakk!

 

Høres morsmomt ut med høner og kyllinger. Og ferske egg til frokost!

 

Kos deg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Javel, første offisielle veiedag, og vekta viser nedgang, 2,8 kilo! Tror det har en del med å gjøre at i alle fall halvannet av de kiloene la seg veldig raskt på på slutten av eksamensperioden, og således renner veldig fort av igjen når jeg kutter ut det usunne.

 

Ikke den helt store nedgangen i centimetern, "bare" 3 totalt, som jeg egentlig føler like godt kan være målefeil som faktisk nedgang. Kjenner vel litt på at akkurat nå gjør det meg ingenting, for jeg har gått ned 2,8 kilo:D:D:D

 

Jeg vil bare herved ta tilbake alt stygt jeg sa om GR i tenårene da min mor gikk på kurs - dette funker jo! Tror jeg jammen jeg skal feire med en smoothie til lunsj:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...gikk ned 0,2 kg. Ikke helt fornøyd men har gått inn på cm og det er egentlig like viktig. Ned er tross alt ned og nå skal jeg passe på å få i meg nok mat i uka som kommer og se om det ikke løsner igjen.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...