Gå til innhold

100kg nå, 65kg til jul.....noen som er med?


Gjest twinmama

Anbefalte innlegg

Gjest twinmama

Ja da har jeg veiedag etter ei uke, med mye tull og tøys....men d positive er at jeg har trimmet mye...ca 25 trimpoeng.....så konverterer jeg fra kursvekta til mi vekt som jeg mener viser mer....og da har jeg en oppgang på 100gram...og det er jeg godt fornøyd med....i cm har jeg gått inn3,5cm denne uka....19,5cm totalt.....

 

jeg har ikke ført opp de siste ukene...og ser nå at det er det på tide jeg tar opp igjen...så jeg skal prøve å føre denne uka....torsdag til søndag er det tur på meg, så da må jeg virkelig ta meg sammen....

 

ha en god uke alle sammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Gjest sigridrg

Kjempeflott med så mange cm ned, twinmama! Du kan virkelig være stolt av deg selv:)

 

For meg gikk det ikke så bra denne uken, opp 0,6 kg, men det var som forventet, da jeg var på konferanse i helgen, og verken fikk trent eller spist spesielt riktig. I tillegg hadde jeg en kjempesprekk på toget og flyet hjem i går, MASSE sjokolade:(

 

Vi håper på bedre resultat denne uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gikk på vekten i dag og den viste 100 blank. Har altså lagt på meg siden jeg sluttet med den andre kuren. Jeg må si at jeg synes dere er flinke til å oppmuntre hverandre. Håper at denne gangen skal jeg klare det. Det sier jeg bestandig men får det aldri til. Lurer på hvordan jeg skal takle ferien?

Reiser nordover i midten av juli og blir borte 3 uker. Skal ta med meg laptoppen så jeg kan følge med dere. Ellers kommer jeg til å ha veiedag fredager.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Velkommen i gjengen.....

 

Det går nok opp og ned for alle....med meg har det gått veldig sakte..begynte 30april...og har gått ned 3,5kg, har ikke bare vert flink...men jeg går ned og det er det viktigste....jeg synst det er viktig å bruke målebandet og vekta, begge hver uke.......for følger man opplegget går man som regel inn i cm eller ned i vekt..eller begge deler...og vekta "stemmer" ikke alltid....noen resultat, feks pga trening kan komme noen dager senere....stå på .....vi er alle i samme båt...og vekta skal ned.....denne tråden her har bare blitt helt super for min del.....synst alle er så flinke...og vi holder ilag.....det er bare helt topp...stå på jenter...vi skal ned i sommer......det er en livsstilsendring ikke en slankekur....

 

have fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. I kveld har jeg gjort noe dumt. Hadde besøk av svigers og jeg laga vafler. Klarte ikke å motstå fristelsen så jeg heiv innpå noen. Nå sitter jeg med verdens dårligste samvittighet overfor meg selv. Jeg tror det skorter litt på motivasjonen så den må jeg bygge opp. Hvis ikke den funker kan det bli vanskelig. I morgen skal jeg være flink. Dumt jeg ikke har noen kursbok å se etter så jeg er ikke sikker på hvor jmange gram av de forskjellige ting jeg kan spise. Nå skal jeg ta en tidlig kveld for jeg er jo oppe i 5.30 tiden.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Dumt jeg ikke har noen kursbok å se etter så jeg er ikke sikker på hvor jmange gram av de forskjellige ting jeg kan spise. Nå skal jeg ta en tidlig kveld for jeg er jo oppe i 5.30 tiden.

 

kikk

 

 

Du har en super mulighet til å sjekke dette Kikk... Bruk dagsrapportene her inne.. Der kan du også legge inn så ser du hvor masse du skal spise... Jeg bruker meny 3, er nå 91,8 kilo, 171 høy og 31 år. Normalt aktivitetsnivå.. Du legger inn på profilen din hvilken meny du skal følge, men det er ikke det viktigste.. begynn med å skrive inn det du spiser, så får du se hva du evt skal endre..

 

 

Her er Meny 4

Anbefalt inntak: 2200 kcal

Frokost*(330)*

 

3 Brødrasjoner

3 Påleggsrasjoner

 

 

Lunsj*(330)

 

3 Brødrasjoner

3 Påleggsrasjoner

 

 

 

Mellommåltid*(220)

 

2 Brødrasjon

2 Påleggsrasjon

 

Middag*(600)

 

1,5 Middagsrasjon

1,5 Potetrasjon

Saus og annet tilbehør

 

 

 

Kvelds*(220)

 

2 Brødrasjon

2 Påleggsrasjon

 

 

Melk*(200)

 

3 Melkerasjoner

 

Frukt*(200)

 

3 stk frukt

 

Grønnsaker

 

3 stk grønnsak

ubegrenset av ja-grønnsaker

 

 

Kosemerker*(50)

Kan samles for å brukes i

gang..

 

 

Her er Meny3

Anbefalt inntak: 1900 kcal

Frokost*(220)*

 

2 Brødrasjoner

2 Påleggsrasjoner

 

 

Lunsj*(330)

 

3 Brødrasjoner

3 Påleggsrasjoner

 

 

 

Mellommåltid*(110)

 

1 Brødrasjon

1 Påleggsrasjon

 

Middag*(600)

 

1,5 Middagsrasjon

1,5 Potetrasjon

Saus og annet tilbehør

 

 

 

Kvelds*(220)

 

2 Brødrasjon

2 Påleggsrasjon

 

 

Melk*(200)

 

3 Melkerasjoner

 

Frukt*(200)

 

3 stk frukt

 

Grønnsaker

 

3 stk grønnsak

ubegrenset av ja-grønnsaker

 

 

Kosemerker*(50)

Kan samles for å brukes i

gang..

 

 

Og til slutt Meny2

Anbefalt inntak: 1600 kcal

Frokost*(220)*

 

2 Brødrasjoner

2 Påleggsrasjoner

 

 

Lunsj*(220)

 

2 Brødrasjoner

2 Påleggsrasjoner

 

 

 

Mellommåltid*(110)

 

1 Brødrasjon

1 Påleggsrasjon

 

Middag*(400)

 

1 Middagsrasjon

1 Potetrasjon

Saus og annet tilbehør

 

 

 

Kvelds*(110)

 

1 Brødrasjon

1 Påleggsrasjon

 

 

Melk*(200)

 

3 Melkerasjoner

 

Frukt*(200)

 

3 stk frukt

 

Grønnsaker

 

3 stk grønnsak

ubegrenset av ja-grønnsaker

 

 

Kosemerker*(50)

Kan samles for å brukes i

gang..

 

Og man skal drikke 2 liter vann pr dag...

 

For å finne menyen du skal følge bruk formelen under her:

vekt x 10 + høyde x 6,25 - alder x 5, så tar du +5 hvis du er mann og -161 hvis du er kvinne. Når har du hvilestoffskiftet ditt..

 

Det ganger du med hverdagsaktiviteten din, 1,3 = lav aktivitet 1,4 = middels aktivitet og 1,5 = høy aktivitet

 

Du har nå energiforbruk før trim...Daglig energiforbruk etter trim finner du ved å ta trimpoeng for en uke og gange med 28,58 og plusse dette på. (kan også legge trimpeng for en dag, for å se sånn ca med en gang)

 

Du skal bruke en meny som ligger 500-800 kcal under det du bruker. Verken mer eller mindre, dette er faktisk viktig.. Det hjelper ikke å sulte kroppen sin.

 

Ble litt lang denne her, men håper den var til litt hjelp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lavest hverdagsaktivitet og ingen trim får jeg at du bruker 2156 kcal i døgnet... dvs at du etter malen skal følge meny 2. Men hvis du trimmer mye kan det hende du skal litt opp, med 15 trimpoeng i uken får jeg at du da skal opp til meny 3... Håper dette var til litt hjelp..

 

Og ja det er mye herlig mat... strevde litt med å spise alt til å begynne med.. men nå går det som en lek... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for at du svarer meg. Helt utrolig at jeg kan spise så mye so 6 brødskiver om dagen. Passer meg bra for jeg er glad i brød. Noen anbefal frokostblanding til frokost, men det er ikke jeg noe glad i. I fortsettelsen nå skal jeg bli flinkere enn jeg har vært hittil. Fra og med i morgen skal jeg prøve å bare spise det jeg har lov til. I dag har jeg ikke vært spesiellt flink. Nå er det bare alvor som teller.

Jeg må prøve å dele opp disse måltidene med likt timer mellom. Spiser du kvelds?

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger meny 3, frokost - lunsj ca 11-1230 - mellommåltid 14-15 - middag 16-17 og kvelds 19-20. Innimellom alt dette noen frukt.. :)

 

Lykke til og hold oss oppdatert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest colliegirl

Siste veiedag før ferien idag. Resultatet ble 99,5 kg og minus 0,3. Det var ikke mye, men det var minus så jeg får være fornøyd med det. Det har ikke blitt så mye trimming denne uken så jeg vet årsaken.

Starter ferie fra helgen og reiser på hytta i fire uker. Målet mitt for ferien er å prøve å leve så normalt som mulig og så får vi se resultatet når vi kommer hjem igjen. Vet ihvertfall at det blir en god del fjellturer så trimmen får jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å gå for meny 2. Den tror jeg kan passe meg. Håper jeg ser resultater. Har prøvd litt av hvert men havner bestandig tilbake til Grete Roede. Jeg har gått hennes kurs tidligere, men mye er nytt. Husker den første gangen jeg gikk. Da måtte vi ligge på rundt 1200 kcal. Kan ikke huske at det var meny 1, 2, 3. Da gikk jeg ned mest av alle. Ned 18kg på 1 kurs. Da var jeg jo mye yngre og hadde lettere for å gå ned. Har litt lyst å melde meg på kurs til høsten, men jeg prøver først selv.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så hvordan går det med dere nå om dagen.. Ganske stille her inne på tråden synes jeg, har alle dratt på ferie eller ?

 

Vel jeg er i alle fall spent på veiing mandag, gikk jo opp forrige mandag, og har vært masse flinkere denne uken. Men har blitt litt utskeielser alikevel.. Så man vet jo aldri da..

 

Vel dagene går i alle fall veldig fort nå synes jeg, og kyllingene vokser for hver dag. Hvis dere vil se dem skriver jeg blogg inne på fuglepraten.no, dere finner meg under nick Linda (som jo er navnet mitt.. ) ;) Eller dere kan prøve denne linken her http://www.fuglepraten.no/index.php?action=tpmod;blog=view

 

Vel da vil jeg ønske dere en god helg, og håper motivasjonen er på topp hos dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har ikke jeg vært på denne tråden så lenge, men det er labert med aktivitet. Det virker som alle har blitt borte. Denne helgen har jeg ikke vært noe særlig flink. Det er ikke på snop jeg sklir ut, men igår så spiste jeg litt potetsalat og litt waldorfsalat og en del vin. I dag hadde jeg tenkt å skjerpe meg men jeg og min samboer fikk lyst å lage oss spennende mat så nå holder vi på med å lage noe skikkelig avansert. Veldig morsomt.

Fredag hadde jeg veiing og det var ned 1,4 kg. Det var jeg fornøyd med. Så nå er jeg 98,6. Det blir ikke noe helgefri på meg i helgen. Skal levere mat så helgefri er det ikke. I morgen er det ny skjerpings. Fortsatt god helg

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser så var jeg veldig glad da jeg gikk på vekten i dag... Ned (hold dere fast nå) 1,1 kilo..... ;) Er bare så glad. Det var det jeg gikk opp forrige uke + 0,7 kilo til... Og i tillegg gikk jeg inn totalt 3 cm, en i midjen og to rundt rompa... Det er bare så godt...

 

Her skal dere får resultatet mitt (for i dag er jeg så stolt)

Startvekt 106, nå 90,7

I dag totalt ned 15,3 kilo og inn 89 cm(inn 27 cm i midjen)

 

Deilig at det løsnet skikkelig nå i dag... gir meg godt mot for resten av sommeren. For jeg skal innrømme at jeg ikke har vært så flink som jeg burde denne uken (til og med en softis i går)

 

Vel i alle fall lykke til alle dere andre også, og håper dere alle sitter med et like bredt glis som meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Jeg gikk ned 1,3 kg! Enda vi har hatt besøk hele uken og det har blitt mange nei-er på meg. Er veldig fornøyd med det. Tilsammen har jeg gått ned 6,8 kg på sju uker; nesten på målet om en kg i uka! Det hadde jeg aldri trodd! Nå veier jeg 82,2 kg, håper å komme på 70-tallet i sommer...

 

Vivax: grattis med nedgang og mange cm!!! Fint å høre at det løsner for deg!

 

Kikk: grattis med nedgangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Jeg trimmer og trimmen men får det bare ikke til med kostholdet....har søtsug hele tiden......men jeg gir ikke opp..har vert flink til nå idag....må gå ned nå..har gått opp 800g den sise uka...ikke noe gøy...nå har jeg litt over ei uke igjen før vi reiser på ferie...må skjerpe meg nå...ellers går det riktig ille på ferien....jeg står heldigvis i ro når det gjelder cm og bra er det.....

jeg har jo planer om 150 trimpoeng fram til 27aug og nytt kurs.....har komt til 47,5 til nå....digger å gå i fjellet...og er godt fornøyd med det...

 

stå på damer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI vivax og bick:

 

Gratulerer så mye med nedgangen. Det er en deilig følelse når det går rette veien. Jeg føler meg ganske oppblåst for tiden. Det er ikke noen grei følelse. Håper den forsvinner. Trimmen er det dårlig med. Prøver å ta tak i det. Har bestilt meg prøvetime i et treningsstudio og skal dit i morgen Lurer på hvordan det går

 

Twinmamma:

Håper du klarer å få bukt med søtsuget ditt. Min erfaring med det er at hvis man klarer å stå over er det enklere for hver gang. jeg kan ikke røre noe for da er alt ødelagt. Jeg føler meg nesten som en alkoholiker. Tar jeg en bit sjokolade må jeg bare ha mer og oftere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trimmer og trimmen men får det bare ikke til med kostholdet....har søtsug hele tiden......men jeg gir ikke opp..har vert flink til nå idag....må gå ned nå..har gått opp 800g den sise uka...ikke noe gøy...nå har jeg litt over ei uke igjen før vi reiser på ferie...må skjerpe meg nå...ellers går det riktig ille på ferien....jeg står heldigvis i ro når det gjelder cm og bra er det.....

jeg har jo planer om 150 trimpoeng fram til 27aug og nytt kurs.....har komt til 47' date='5 til nå....digger å gå i fjellet...og er godt fornøyd med det...

 

stå på damer.....[/quote']

 

Det høres tungt ut med så mye søtsug, jeg har vært veldig heldig for søtsuget forsvant nesten med en gang og innimellom når det kommer unner jeg meg noe og da er alt liksom ok. Jeg begynner å fikse litt, dvs. jeg synes det er merkelig hvordan jeg har klart å spise og spise og spise søtsaker uten å gå i dørken... Håper søtsuget gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på shopping... Det var så herlig... Har gått ned i størrelse, åååå så godt... :)

 

Den siste buksen jeg kjøpte meg var i str 52, i dag kjøpte jeg en bukse, en shorts og to kortbukser i str 46... Gud så herlig... var til og med litt å gå på i den ene.. Videre kjøpte jeg meg to topper i str L, det er lenge siden jeg har kjøpt den størrelsen dere... Vet at L og 46 er stort for mange, men for meg betyr det at jeg igjen finner klær blandt de "vanlige" uten å lete meg i hjel...

 

Måtte bare inn for å skryte litt, jeg har vært så glad hele dagen. Frotset til og med litt hos Peppes i dag, vet det ikke er så lurt, men jeg elsker slik pizza... så da får det bare være slik i dag...

 

Så alle sammen.... denne følelsen kan virkelig anbefales... ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kylvika81

Jeg gikk på vekta igår.100,5 viste den..og jeg er bare 164 på stømpelesten.Så har jeg alt jevnt fordelt..altså like tjukk over alt,så da meldte jeg meg inn her.Jah...jeg begynte å legge på meg da jeg fikk min første fødte,for 7 år siden..gikk ned til en ganske levelig vekt ,men så ble jeg gravid me litjmor,og la på meg enda mer.og siden da har jeg ikke kommet meg ned i det hele tatt.....og jeg er lei..av å ikke kunne gå i de klærne jeg liker..ikke så mye fine klær i bib akkurat...Det er trist..og det sliter på humøret.jeg har en kjempefin samboer som aldri nevner vekta mi.Men jeg vet at han hadde ikke blitt lei seg om jeg ble slik jeg var før.Det hadde vært en drøm å vært 66 kg igjenn...og det er det som er målet mitt nå.Jeg sliter mye med denne maten..jeg jobber kveld,spiser mye uregelmessig og elsker mat.elsker å lage den..og spise den:)Lei av å høre:du har et så pent ansikt(men kroppen...vel)ja de sier det jo ikke..men det skjønner jeg jo.Jeg er tjukk..og lider av fedme. Men jeg har tatt en skikkelig beslutning.Jeg skal fikse opp kroppen min,den skal få trim og sunn mat og mye omtanke heretter:)Jeg gleder meg til å kvitte meg med kg etter kg her sammen med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ikke er noe morro Kikk, å se at man har gått opp. Men ikke sikkert det er helt riktig vet du, kanskje har du mye vann i kroppen, har du trent mye kan det øke vekten også. Så bruk målbåndet du, det hjelper på. Det rare er man kan også gå opp i vekt selv om man slanker seg, som dere vet muskler veier mer enn fett, når man er stiv samler kroppen på vann, mye salt mat gjør at man tar inn mer vann i kroppen osv osv osv... Dette er ikke bare undskyldninger, men fakta.

 

Selvfølgelig skal ikke dette vedvare hele tiden, men av og til møter man et lite platå, der ingenting liksom beveger seg i riktig retning. Da er det viktigere enn noen gang å finne frem all den motivasjon man greier for å kjempe seg videre...

 

I alle fall lykke til, vær stolt over det du faktisk har greid, og tenk hvor mye bedre livsstilen din allerede har blitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg tror dessverre ikke det er treningen for jeg trener ingenting. Men det blir det en forandring på fra 6 august starter jeg i elexia treningsstudio og det er noe jeg virkelig ser frem til.

I dag føler jeg meg kjempehappy i forbindelse med jobbsituasjon. Har hatt det rimelig tøft i over 1 år nå. Vi er to venninner som startet en kantine/catering, og det har til tider vært tøft da vi har hatt høy husleie, så lønning har det vært dårlig med . I sommer har jeg tatt meg ekstra jobb i en kantine gjennom et vikarbyrå. Fra høsten overtar vi med å sende egen regning og da går alt til vårt firma og ikke til vikarbyrå. Det er så deilig å tenke på at det dekker nesten husleien. De vi leier for la jo på husleien med 6000 pr mnd så nå har vi 19000. Det har vi ikke råd til.

Nå går jeg imøte med sommerferien med godt humør.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...