Gå til innhold

100kg nå, 65kg til jul.....noen som er med?


Gjest twinmama

Anbefalte innlegg

Jeg blir med! Er godt i gang med trimming, og har vært flink med maten syns jeg selv;-D Har kuttet ned mye på brødet, og spiser knekkebrød istedenfor. Varierer mellom forskjellige sorter, og det går i grunnen greit! I dag når jeg kom fra jobb hadde jeg såååå lyst på noe godt. Jeg har en krone-is i frysa! Trodde jeg...Der hadde HELDIGVIS noen vært før meg! ;-D Det vart en lett yougurt i stedet... Men nå er det et nydelig vær ute, og jeg tror jeg tar meg en liten fjelltur! Stå på jenter!!! Dette skal vi klare;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Gjest twinmama

Da har jeg en uke som jeg aller helst ikke vil rapportere her inne., alle er så flinke, men jeg blir nok den første til å rapportere et lite tilbakefall. Men jeg har jo sjangs til å rette på dette. Jeg er en dag for tidlig ute, så det kan jo ha noe med dette å gjøre.....kosemerkene spiste jeg jo igår. men jeg er ikke hjemme imorgen tidleg, så da tok veiingen idag. Men uansett er det jo ingen unnskyldning......Jeg må innse oppgangen og bevege meg videre mot en lettere sommer.....mine mål denne uka.....

 

startvekt: 101,3 kg

vekt idag: 99,2kg

ned denne uka: +0,6kg

ned totalt: - 2,1kg

 

stå på jenter..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en uke som jeg aller helst ikke vil rapportere her inne.' date=' alle er så flinke, men jeg blir nok den første til å rapportere et lite tilbakefall. Men jeg har jo sjangs til å rette på dette. Jeg er en dag for tidlig ute, så det kan jo ha noe med dette å gjøre.....kosemerkene spiste jeg jo igår. men jeg er ikke hjemme imorgen tidleg, så da tok veiingen idag. Men uansett er det jo ingen unnskyldning......Jeg må innse oppgangen og bevege meg videre mot en lettere sommer.....mine mål denne uka.....

 

startvekt: 101,3 kg

vekt idag: 99,2kg

ned denne uka: +0,6kg

ned totalt: - 2,1kg

 

stå på jenter..............[/quote']

 

Ikke vær lei deg for dette, twinmama. Det er jo bare slik iblant. Selv har jeg jo holdt på en stund, og har opplevd noen slike uker. Men da har jeg som regel gått ned mye mer enn forventet uken etter. Så bare hold motet oppe, og gled deg til veiing neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei!

Først twinmamma - vi får alle en sånn uke i blant!!! Det er bare å stå på, neste uke er det sikkert ned desto mer :-)

 

Så var det meg, idag var det en reduksjon på -1,1 kg, hvordan det har gått til vet jeg ikke helt, men kjempefornøyd er jeg!!

 

Startvekt: 106,8

Vekt reduksjon denne uke: -1,1

Total vektredusjon: 11,4

Vekt i dag: 95,4

 

Mål til neste uke er under 95!!! Men så kommer påsken, det er en vanskelig tid, det vet jeg av erfaring! Har lovet meg selv å trene i allefall 3-4 dager. Skal på hotell med masse god mat, men det er også treningsstudio der med alt av tenklig utstyr, samt svømmebasseng! Det må jo holde igjen litt på oppgangen :)

 

God uke til dere alle!

 

Fillefjonka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.. Da har jeg vært på vekten igjen.. og her er resultatet mitt.. :D

-0,6 kilo og 6,5 cm totalt, 1cm i midjen... Herlig herlig herlig... Og i tillegg så er det endelig vår.. Er det rart jeg smiler..:D:)

 

Så nå kan jeg legge inn denne fremgangen til dere

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo og -11 cm totalt

Etter 7 uker 99,2 kilo og -52 cm totalt, slutt på kurs 1

Etter 10 uker 98,1 kilo og -56,5 cm totalt, start kurs 2

Etter 11 uker 96,8 kilo og -59,5 cm totalt

Etter 12 uker 96,2 kilo og -66 cm totalt, -17 cm i midjen

 

Totalt har jeg tatt av 9,8 kilo siden jeg startet med GR................

 

Det er så herlig... nå merker jeg virkelig at klærne begynner å løste fra kroppen..

 

Nå skal jeg ut i solen.. så vi snakkes senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilkall

Dere er jammen flinke, - stå på!

Har veid meg i kveld, - ned 0,6 kg og er fornøyd med det. :D Skulle selvfølgelig gjerne sett at det gikk raskere, men jeg holder gjennomsnittet på 0,6 kg i uka. Til nå er det blitt 7,2 kg lettere siden nyttår. :D:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellina

Startvekt: 97,5

Vekt nå: 92,7

Nedgang: 1,3 kg, og 4,8 kg tilsammen.

 

De siste par ukene h denne ukaar jeg kommet skikkelig igang med trening, på treningsstudio, step og mrl. Og jeg har blitt "hekta" :-) Alt går bra og jeg er kjempenmotivert. Dette skal vi klare, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indiana
Imponert over denne listen......alle er jo så flinke:-) Veldig hyggelig med så mange i samme båt. Jeg startet kurs 3 i dag. Har hatt en ukes opphold mellom forrige kurs' date=' og av en eller annen grunn har jeg gått ned akkurat 2 kilo denne uken. Totalt 23 kilo siden jeg startet i november. Fantastisk motiverende start på det nye kurset, men det betyr nok også at jeg ikke kan regne med noe slående resultat neste uke. Vekten viser i dag 96 kilo, og jeg er bare sååååå lykkelig. :-)Lykke til videre til mine medslankere :-)[/quote']

 

 

Jeg syntes det var kjempe intitiativ å skrive en oversikt...Flott jobbet!!

Dette med vekt terskel er noe rart, tror det må være sikkert 6-7 år siden jeg kom under 94- 93 kg , men nå virker det som ting løsner litt.. Er mer aktiv enn før, og tenker langsiktig, tenker trim når gjør husarbeid og er veldig lett på foten når noe skal hentes eller det innebærer å løfte rompa opp av stolen..I tillegg til at jeg får bonus for å være hjelpsom, forbrenner jeg kalorier! moro! Nå er håpet å komme under 90 kg ...Det er en milepæl å se et 8 tall igjen, tenk jeg som syntes jeg var enorm da jeg var 85 kg... man drar litt på grensene et sted..Nåja, friskt mot alle sammen, den som ikke gir seg vinner! god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja nå har jeg ikke vert her på noen uker, og det er litt dumt...påsken har sklidd helt ut for min del, så nå har jeg hatt tre dårlige uker og rekner med jeg er tilbake til der jeg startet....men men..jeg har bare meg selv å takke...jeg har et kjempe problem med å komme meg ut å trene.....jeg har en mann som jobber skift og han har selvsagt jobbet hele påsken....så da har jeg sittet her med den gode maten og kost meg, og selvsagt har det blitt litt vin......men nå er det da bare en dag igjen av påsken, så jeg rekner med at jeg nå er klar til å motivere meg ut på tur og presse vekten nedover.....

 

lykke til alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Halllo twinmamma !

 

Så fint at du er på nett igjen. Det er et viktig skritt i riktig retning.

Det er ikke lett dette her (da hadde vi jo ikke vært overvektige...).

Tror du ikke det hadde vært en ide å melde deg på et lokalt kurs ? Det er så innmari vanskelig å klare dette sjøl. Jeg trenger press på meg. Det at jeg skal møte opp på kurs en gang i uka er veldig motiverende for meg. Endelig føler jeg at jeg er godt igang.

 

Startvekt 8.mars 100,7kg

kurskveld 4 - 29.mars 98,4kg

 

Det føles kjempegodt selv om veien til målet er lang.

Håper du finner motivasjon til å komme på "rett kjøl igjen". Dette skal vi klare !!

Ingen opplever en slankeprosess uten nedturer tror jeg. Det gjelder bare å gå på med friskt mot etterpå !

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja no er påska over og eg for min del har tømt kjøleskapet og er klar for ein tur på butikken for å kjøpe sunn god mat, sklei litt for mykje ut i påska......håper eg får gå ein tur eller to denne veka......stå på damer......det er faktisk ikkje lenge til sommaren..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten og forventet en oppgang, og den fikk jeg.. Opp 0,6 kilo, men hadde gått inn i cm så det var jo veldig hyggelig.. ;)

 

Så nå kan jeg legge inn denne fremgangen til dere

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo og -11 cm totalt

Etter 7 uker 99,2 kilo og -52 cm totalt, slutt på kurs 1

Etter 10 uker 98,1 kilo og -56,5 cm totalt, start kurs 2

Etter 11 uker 96,8 kilo og -59,5 cm totalt

Etter 12 uker 96,2 kilo og -66 cm totalt, -17 cm i midjen

Etter 13 uker 95,4 kilo og -69 cm totalt, -18 cm i midjen

Etter 14 uker 96,0 kilo og -75 cm totalt, -20 cm i midjen

 

Totalt har jeg tatt av 10,0 kilo siden jeg startet med GR................

 

Så nå har jeg satt opp middagsplanen fremover:

- Nudlesuppe

- Laks

- Pølser med rotmos

- Svin indrefilet

- Hjemmelaget fiskesuppe

 

så nå vet jeg hva som skal inn i munnen en stund fremover. Skal på butikken i dag og kjøpe inn mer frukt og grønt.. :D

 

Så vi snakkes igjen, med enda mindre kilo på kroppen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelipia

men jeg lurer på om det er noen her som har ideer og råd til mat som ikke er så dyr??

jeg er så ufattelig blakk og jeg må slanke meg, men når man ikke har så mye penger at endene møtes så blir det jo til at man kutter ut å spise eller ta d som er usunt og billigst...

 

har dere noen idder og forslager????

 

send meg gjerne mail på bygdepia@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel billig og sunt er faktisk enklere enn du tror. Det gjelder bare å planlegge litt bedre. Etter at jeg begynte med å planlegge middagene fremover i minimum en uke, merket jeg godt at husholdningsbudsjettet gikk ned. Blir masse mindre impulskjøp, slik det ofte er når man aldri vet hva man skal ha til middag. Planlegg en uke fremover, og gjerne middager slik at du får brukt opp alle råvarene du må kjøpe inn. Skal du ha karbonader en dag, så bruk resten av karbonadedeigen til en herlig wok senere i uka.

 

Kan vider anbefale deg et blad som heter Spis Bedre, de bruker å ha de på biblioteket så der får du lånt det. Der har de hver utgave en ukemeny med handleliste, kjempegreier. Må endres litt til tider for å få vekk noen kalorier men helt topp. I tillegg bugner bladet av herlig og næringsrike middager + noe annet godt. Har også mange forslag på billige retter, kalorifattige retter osv osv osv.. ;)

 

Vel lykke til i alle fall, håper du fikk noen tips her.. :)

 

Videre husk at kjøper du store pakninger er de ofte billigere og fint å ha i fryseren av diverse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg veier 110 kilo og vet ikke helt om jeg greier det til jul, men det hadde vært deilig. Men med god motivasjon skal det gå bra. Starter først etter helgen, men har tyvstartet litt i dag. lykke til, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja folkens da er det helg....Og da tar vi og skjerper oss skikkleg i helga og rapporterer på mandag....(har dere veiedag idag eller andre dager skriv og motiver oss alle)..så skal jeg ta meg tid til å lage en oversikt for å se hvordan det har gått med alle samlet.....det er jo noe å motivere seg mot nå i helga...kanskje gå en ekstra tur eller noe slikt....

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at det er aktivitet i tråden igjen. Joda påsken er over og vekta pekte oppover for meg også. ;) Kosemerkene ble spist flere ganger, jeg erkjenner det, men alt påskegodtet ble veid og omreinet i trimpoeng slik at jeg har gått og gått. Til tross for at jeg trodde at jeg forbrukte det jeg spiste gikk vekta opp. Ja, ja, det var en nyttig erfaring. Skal en ned i vekt, -- ikke spis kosemerkene flere ganger!

Støtter Vivax i at det faller rimeligere når en planlegger måltidene fremover. Rent økonomisk går jeg i klar pluss ved å slanke meg, går til og fra jobb istedet for bussen, spiser matpakke istedet for å handle i kantina og kjøper ikke snop annet enn til ungene. I tillegg går vekta ned, - en ren vinn-vinn situasjon. :)

Nå er helga her med sine utfordringer, tenkte at denne uka skal jeg ikke bruke kosemerkene mine da jeg tydeligvis i løpet av påsken har brukt tilstrekkelig av det slaget. Sola skinner og jeg skal heller kose meg med å være mye ute i det fri. Flott turterreng her jeg bor........

God helg og god uke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først hei alle sammen.. :)

 

Så skal jeg legge inn min veierapport, har ikke tid til så mye mer, skal på jobb om noen minutter.

 

Her er i alle fall vekten og cm mine.

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo og -11 cm totalt

Etter 7 uker 99,2 kilo og -52 cm totalt, slutt på kurs 1

Etter 10 uker 98,1 kilo og -56,5 cm totalt, start kurs 2

Etter 15 uker 95,5 kilo og -77 cm totalt, -21 cm i midjen

 

Totalt har jeg tatt av 10,5 kilo siden jeg startet med GR................

 

Vel nå skal jeg på jobb, så vi snakkes senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine....Jeg gikk kraftig opp i påsken, over der jeg startet for 2mnd siden...men men slik er det........Jeg fokuserer nå på hva jeg har gjort den siste uken, og det er å ha gått ned 1,1kg.....Kan framleis jobbe litt med maten, men nå har jeg komt igang med å gå tur og det håper jeg at jeg får tid til å fortsette med...så siden jeg begynte det hele har jeg faktisk totalt gått ned 0.3 kg, så det er jo rett veg.....prøver å fokusere på at jeg skal kunne leve med denne livsstilen......ta vekk fokuset fra ordet slanking....

 

lukke til alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei,

 

Påsken var dum - jeg gikk også opp - hadde mål om å ihvertfall ikke gå opp, men med god mat og drikke skar det seg. Uken etter påske har vært like vanskelig!

Synes det har vært vanskelig å komme igang igjen :-(

 

(Så bilde fra syden i fjor sommer, så ut som en blåhval (god og brun, men fytterakkern....) Selv dette gjorde ikke til at jeg klarte å hente meg inn igjen...

 

Sitter her og er irritert over hvorfor ikke jeg kan klare det, det er jo det jeg ønsker meg mest av alt, å se ok ut og ikke være bekymret for hjerteinfarkt osv....

 

!!Men i dag håper jeg innsatsviljen er på plass igjen!!!!

 

:-)

Så til twinmamma og alle andre i samme båt - vi får bare krumme ryggen og glemme nederlaget - se fremover - og jobbe for at vekta neste uke viser nedgang!!!!!!!

 

Tvi tvi,

fillefjonka ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Hei damer....

 

Da har eg lagt ein strategi for helga.....er 500g over tresifra...så denne helga har eg planer om å endre dette til tosifta.....DET ER MÅL NR 1...... Så får vi sjå kva som skjer på mandag...da kjem neste mål.....Drikk vatn og trim jenter.....så blir det så gøy på mandag.....

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Jeg er så sint på meg selv....klarer ikke å fokusere, går på fristelse etter fristelse....vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu det, spiser sunn og god mat.....men klarer ikke styre unna fristelsene når de ligger rett framfor meg....men en ting er positivt....jeg har komt igang med turgåing......så da har jeg iallefall orden på noe....men om jeg bare kunne få kontroll på denne maten...skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig når jeg ønsker så inderlig å gå ned i vekt.....

 

vel dere får ha ei god uka alle sammen...jeg håper dere klarer dette bedre enn jeg gjør for tiden.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Så sur er jeg idag at jeg har meldt meg på kurs....dette innebærer ei lang pendling og mange kroner.....men jeg må prøve å komme igang skikklig så kanskje sommeren blir lettere...det må den bare bli......gleder meg...tror dette virkelig kan hjelpe meg selv om lommeboken får svi kraftig.........stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...