Gå til innhold

100kg nå, 65kg til jul.....noen som er med?


Gjest twinmama

Anbefalte innlegg

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

..og aldri tilbake igjen! Veiedag i går og hva ser jeg? -Vekta stopper på 89, kg:-)

Lenge siden vekta har vært nedpå 80- trallet og jeg er så fornøyd.

 

Nå er det en ting jeg må passe meg for: Etter ei god uke eller to med fine slankeresultater, har jeg lett for å "glemme meg" litt, bli litt ukritisk til hva jeg spiser og lat med treninga. "Nå har jeg vært så flink, at jeg kan skeie ut". Andre som kjenner seg igjen? Jeg må jo bli mer bevisst osv, for jeg vil selvfølgelig at dette skal bli et varig vekttap og en sunnere livsstil som føles naturlig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Så flink du har vært Bellina!!! Det motiverer å se at andre klarer det en ikke klarer selv!

 

Jeg sliter om dagen, det er tøft. Attpåtil har jeg utrolig vondt i hodet. Har vært hjemme i 2 dager pga. dette. Men igår skulle jeg forsøke å trene litt. Satt meg på ergometeren og syklet i 1 time, det var veldig deilig. MEN 2 timer etterpå måtte jeg legge meg med et hode som holdt på å sprenges. Skal til legen i dag, tror det er noen muskler i nakken som holder på å låse seg.

 

Så når ingenting går lett, faller jeg for alle fristelser i nærheten. Og da er det jo enda vanskeligere å hente seg inn igjen!!! Skal i konfirmasjon til søndag, håper å være flink til da, og bare skeie ut litt..... MÅ hente meg inn igjen!!!!!!!!

 

Vel denne gang bare "sutrer" jeg, men det er godt å få satt ord på det også.

 

Vi høres,

fillefjonka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Må bare seie at dere er kjempe flinke,......Jeg fikk meg en vekker igår...meldte meg jo på kurs...og dagen idag har vert super....har spist bare sunt....tenker på alt som er usunt og godt hele tiden, men har styrt unna.....plutselig tar jeg meg i å tenke at på lørdag skal jeg skeie ut og kose meg....men så henter jeg meg inn og sier til meg selv at det er slutt på den utskeielsen som jeg ser for meg....litt men ikke mye......akkurat nok..........føler meg 10kg lettere bare ved å være flink en dag.....stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg henger meg på her, hvis det er i orden for dere?

 

Jeg begynte å legge om livsstilen den 9 januar, har gått ned 9.5 kg siden da. Begynte på 101.1 kg, nå veier jeg 91.6 kg. Målet mitt er å klare å komme ned på 70 kilo til jul, men er fornøyd om jeg kommer så langt ned som til 75 kilo. Da har jeg regnet ut at jeg i snitt må gå ned 5 kg på hver 8 uke. Det tror jeg skal gå.

 

Syns dere er flinke til å motivere hverandre! Gleder meg til å følge med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei Sandia :-) Velkommen, det er hyggelig at det er flere som blir med.

 

Selv sliter jeg akkurat nå, men med flere solskinnshistorier så blir motivasjonen bedre og bedre. Håper og tror at jeg har kommet igang igjen!

 

Helgen er alltid vanskelig, men jeg vet jo at det bare er å være like flink som på ukedagene så går det nedover, sakte men sikkert. Skal i konfirmasjon søndag, har tenkt å spise meg mett på mat, og ikke på kaker!

 

God helg til alle sammen,

 

fillefjonka (den kvinnelige utgaven av Willy Wonka på sjokoladefabrikken)

:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide også 100 kg når jeg startet på GR kurs for snart 4 uker siden. Mitt mål er også å komme ned til 65 kg. Fyller 30 år i slutten av november, så ønsker å gi meg selv en slankere kropp i gave :-)

Jeg vet ikke om jeg når mitt mål til jul, men jeg blir gjerne med å prøve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei 9ta :-)

 

Dette klarer du, lag deg delmål, de er lettere å nå enn store mål i "fremtiden". Ta 5 og 5 kilo av gangen og belønn deg selv!

 

Lykke til og velkommen til oss :-)

 

fillefjonka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var dette kurset over. Skulle gjerne ha fortsatt på kurs, men kan ikke for jeg har ikke råd akkurat nå. Men jeg går videre på egen hånd med friskt mot! Veide meg i dag, 89.9 kg , ned 1.7 kg denne uka. Kunne ha klart mer, om jeg ikke hadde spist så mye godt. Men spist er spist og så videre............nytter jo ikke å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre vært litt fraværende her på nettet en stund nå.. men det kommer seg nok.. :) I dag var jeg ferdig med kurs 2, og står nå på 95,3 kilo... startvekt var 106 kilo den 4 januar.. så noe er nå i alle fall forsvunnet.. Men de siste ukene har det gått opp og ned.. og det butter litt imot. Men jeg har i alle fall gått inn i cm.. og det er jo gledelig.. totalt 23 cm inn i midjen siden started.. Og det var herlig å kjøpe seg et skjørt tre størrelser mindre enn sist jeg hadlet klær.. :)

 

Vel vel det var alt fra denne kanten nå... dere har alle vært kjempeflinke.. :) Nå skal jeg finne dusjen og få av noe svette fra en dag med sykkeltur og hagearbeid.. :) Det er herlig å merke at jeg har lyst og overskudd til ting jeg ikke en gang orket tanken på før...

 

Vel vel vi snakkes.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigmum

Joda, jeg er med!

Jobber som bare det for å motivere meg. Lurer meg stadig unna den smale sti.

Er hele 163 cm og veier 103 kg!

Var ikke så stor da jeg gikk høygravid for endel år tilbake.

Min last -- vin!

Tror de siste 15 kiloene har kommet med lidenskapen til vin. De neste ukene kutter jeg hardt på kosevin, gjerne ledsaget av litt godt...

I dag- 3 trimpoeng, fint vært og masse hagearbeid...

 

Håper dette forum kan hjelpe med motivasjon!.

Tenk å se 80 tallet igjen, det hadde vært en stor seier!

 

Hilsen store mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

jeg har også vært veldig fraværende her inne i det siste. Har mye som skjer for tiden spesielt i jobb sammenheng, og tiden strekker derfor ikke alltid til. Men vekten fortsetter å gå nedover heldigvis :)

Startvekt i november -06 var 119 kg.

Nå viser tallet 89,2, og det er utrolig deilig å være på 80-tallet.

Har en uke igjen av kurs 3, og har så langt gått ned 6,8 kg på dette kurset, og er veldig godt fornøyd med det. Totalt er jeg 200 g fra å ha gått ned 30 kg.....herlig :)

Lykke til videre alle sammen. Jeg følger med dere, selv om jeg ikke alltid rekker å få skrevet inn noe selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

steik du har vært flink!! jeg bøyer meg i støvet. er langt til mitt 30 kg jubileum men gleder meg stort allerede. jeg håper det er greit at jeg også slenger meg med på denne tråden. det ser ut som om dere skriver ofte og er flinke å motivere hverandre. er ikke noe som er større støtte enn å lese andres solskinnshistorier, og i tillegg lese om at andre går på de samme veggene og samme fellene som meg selv. for mesteparten av vekten ligger jo mellom ørene som det så populært heter. oops jeg må stikke. skriver mer senere. stå på folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Helt enig, du har vært kjempeflink!!!!!!!! Gleder meg til jeg en gang også kan si det samme! Det tar visst tid, men så lenge vekta går ned må jeg si meg fornøyd.

 

Stå på videre alle sammen, vi har ett godt eksempel å følge her :-)

 

fillefjonka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Sånn da var enda en eksamensinnlevering klar til å leveres...ååå det er så herlig å bli ferdig med slike oppgaver som har hengt over meg i flere måneder. kjenner på hele kroppen at det snart er ferie. selv om jeg skal jobbe hele sommeren så er det jo litt deilig å slippe lekser og det å være mentalt utslitt..hehe.

jeg håper det er greit at jeg joiner denne klubben. jeg veide 120 kg da jeg begynte å slanke meg. nå er jeg akkurat ferdig med første kurs og har tatt av 6,6 kg der..i tillegg så hadde jeg tyvstartet litt så vekten er nå 109,8 kg. det går nedover sakte men sikkert....det store målet før jul er å komme ned på 8 tallet, altså 89 eller gjerne lavere. så skal jeg prøve å veie 75-80 kg før sommeren 2008! høres ikke det ut som en plan. nå må jeg stikke å trene for jeg skal til trondheim å feste i helgen så trenger å ha trimmet inn litt av vinkaloriene..hehe...skal prøve å holde meg laaaangt unna nattmat...heller ha med meg et knekkebrød i veska,thihi...håper alle har hatt en fin dag..nå skal jeg gå å få svettet litt.ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Da har jeg endelig begynt på kurs....håper jeg fortsetter å ha motet, for nå er jeg topp motivert...drikker vatn, ete mange knekkebrød, og ofte.....går så mye tur eg har tid til.... målet mitt er å ha 14 trimpoen denne uken...og å spise sunt......skal nok unne meg noe godt på lørdag......men det må bli en liten eventyrsjokolade eller noe slikt.....24gram sjokolade...det er vel egentlig nok....burde være det...da får jeg jo smaken.....

 

det er så utrolig motiverende å lese alt dere skriver....får følelsen av at det er en dans på roser å slanke seg...og noen dager er det jo nesten det...men det er jammen et strev de fleste dager...men stå på jenter....julen nærmer seg med stormskritt...og jeg tror jeg nøyer meg med å se 8 tallet til jul jeg og.,...alt annet er julebonus.......

 

stå på jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandia

Ja, så var mandagen kommet og jeg har vært på vekta, resultat: opp 1.3 kg! Det var ikke uventa for jeg har ikke fulgt opplegget i det hele tatt, med mye godis fra torsdagen av. Men det er bare å gå på videre med friskt mot! Akkurat nå ser jeg likevel lyst på det, det skal nok av igjen i uka som kommer. Lykke til alle dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har hvert her inne....motivasjonen har hvert helt på bunn. Pga pendling, masse jobb, syke barn, infuensa og magesjau har jeg liksom ikke klart å tenke så mye positivt hva slanking angår. Er helt ute av d når det gjelder trening...legger planer hele tiden, men ingen blir satt i drift :). Nå er det bare to mnd til vi skal til Bulgaria å kose oss i sola...skulle så gjerne klart 5 kilo til den tid. Har ikke lagt på meg noe d siste. Har klart å gå ned 5 kilo siden slutten av januar....greit nok det da....MEN...

 

Er det noen som hiver seg med på et delmål sammen med meg. 5 kilo til 1.juli...noen som kan hjelpe meg med en god slagplan..går ikke på kurs...

 

til alle dere som har stått på....fysj dokker e flink...dokker skulle hatt HM kongepokal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg et veieresultat som var helt herlig for min del... :) ned 0,9 kilo.. Og endelig under 95, stampet der en stund nå.. nå viser vekten 94,5 og totalt ned 11,5 kilo ... Så nå er jeg kjempefornøyd med det.

 

En annen ting jeg ikke liker er at jeg kanskje må gi fra meg min herlige goldenfrøken.. ikke morro.. men hun krever litt mer enn vi kan gi.. og i tillegg har jeg begynt få allergiske reaksjoner på henne.. Har ikke ville sagt noe til familien tidligere, så har spist allergitabletter i det sjulte... men i dag etter å ha hatt litt morgenkos med henne rant øyne og nese helt over, og det svir i øyne enda.. ikke gøy i det hele tatt. Hun er jo så snill og god.. :) Men alt fører jo til at hun får mindre klapp og kos enn hun burde ha... og det er jo ikke riktig for henne. Åååå vi får se, uansett skal hun ikke annonseres vekk, kun til personer jeg kjenner og som jeg vet vil være snill og god mot jenta mi..

 

Vel litt glede og hjertesukk herifra i dag... men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Ja da har jeg vert på min veiing etter 1 uke på kurs.....Er sånn passe fornøgd, skulle ønske det var større vekttap, men det verste er at midjen ikke har minket....men jeg er på god veg og har endleg komt i gang....

 

Vekt 30.04: 100,7kg

Vekt 07.05: 99,5kg

Nedgang etter 1 uke: 1,2kg

Cm: inn 3,5 cm totalt

 

Det går da rette veien....kom igjen jenter, finn motivasjonen så går vi ned 5-7 kg til 1 juli......

 

stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

God Morgen!

 

Min vekt hadde idag blitt redusert med 1 kg siden sist, endelig er jeg på det jeg var før påske igjen!!

 

Startvekt: 106,8

Idag: 95,4

 

Må jo si meg fornøyd med det, men synes det går litt tregt!

 

Tvi tvi alle sammen,

 

fillefjonka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigmum

Føles det ikke deilig?

 

Jeg har nå mistet 4 kilo og det er herlig, ser målet om å komme under 100 neste uke!

Konf til helgen, men holder skansen frem til det!

 

ha en strålende uke!

Bigmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

da er jeg ferdig med kurs 3. Den siste uken har jeg stått stille, men hadde ikke regnet med noe annet da jeg tok av 2,6 kg forrige uke. Resultatet dette kurset er ned 6,8 kg. Det er jeg fornøyd med. Det har vært vanskelig å følge alt til punkt og prikke disse ukene, og jeg er derfor egentlig overrasket over at resultatet ble såpass greit i kurs 3.

 

Startvekt kurs 1: 119 kg

Vekt nå: 89,2 kg

 

Da er det en ukes "pause" før jeg starter på kurs 4 :) Hvordan er det med dere andre? Noen som begynner på nytt kurs snart?

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...