Gå til innhold

100kg nå, 65kg til jul.....noen som er med?


Gjest twinmama

Anbefalte innlegg

Gjest twinmama

Hei damer...

 

Ja da var det helg igjen..Jeg sliter litt med helgene..og i helga er det en bursdag.....så det gjelder å planlegge...rekner med det er mange som skal i konfirmasjon...vil ønske dere lukke til....nå må vi bare smake, ikke spise kake....stå på damer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Gjest hilkall

Jada, jeg er igang med kurs 3, men har vært temmelig fraværende en periode i linken.

Vekta har stått stille i flere uker, de første ti kiloene gikk greit, men nå stopper det opp uten at det er de store forandringene hverken i matinntak eller mosjon.:)

MEN, har slett ikke sluppet taket i 65 kilo til jul.

Første delmål var 10 kilo innen påske og det klarte jeg :):):)

Neste delmål er 5 kilo til innen santhans, det burde være rimelig. Vi går mot lange lyse kvelder, flott og tørt turvær, hyllene bugner av frukt og grønt,- det er innen rekkevidde.

Blir du med på 5 kilo til st.hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Jeg vil gjerne være med på dette delmålet om jeg får lov....tror kanskje jeg sliter litt med 65 kg til jul....veier 99,5 nå......men ned skal jeg....har ikke vert så flink, og har ikke hatt tilgang på kurs før nå, så nå føler jeg at jeg er godt igang....skal på veiing imåra....tok av 1,2 første uka....håper på mer denne uka for jeg har trimmet masse.....men aller helst vil jeg inn i cm det stod ganske stille sist uke....stå på......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

 

Først velkommen Mffe123

 

Da har jeg vært på vekta, og ned hele 1,3 kilo ... Det er bare så herlig herlig, så det ser ut til at det nå endelig har løsnet litt. Gikk også inn 1 cm i midjen, gikk ikke inn der forrige uke...

 

Startvekt 106, nå 93,2 kilo... . :) Start midje 122, nå 98 cm. Totalt 12,8 kilo ned og 24 cm inn i midjen, så det går mot en lettere sommer. :)

 

En fin start på denne uken dette, håper bare resten blir like positiv.

 

Lover i alle fall godt siden jeg ikke går kurst for tiden, skal prøve selv nå frem til etter sommeren, og da tar jeg sikkert et kurs til. Men disse to ukene med fin nedgang (etter flere uker med stilleståing) hjelper i alle fall bra på motivasjonen.. :)

 

Vel det var alt ... da får jeg virkelig starte dagen. Kaffekoppen er tom og andre gjøremål venter... Ha en fin dag og en fin uke alle sammen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Det er så utrolig godt å lese hvor flinke folk er...da er det liksom håp for meg også..går på kurs, og d hjelper.....skal veie meg idag etter uke nr 2....håper d går bra...men først skal jeg måle cm og det er det jeg er mest spent på.....gikk ikke inn noe på midjen første uke, og d var litt nedtur...men jeg har tatt situps hver kveld denne uken...også har jeg 27, nesten 28 trimpoeng...går med pulsklokke og d motiverer......så går jeg ikke inn nå, så kommer jeg nok til å å få meg en liten smell...og det passer dårlig før 17 mai og en konfirmasjon til helgen.....

 

stå på jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at dere har imponerende treningsvilje alle sammen... Må innrømme at jeg har sluttet å telle trimpoeng, jeg trener heller ikke spesielt, men er blitt mye flinkere til å bevege meg i hverdagen. Slike ting som man egentlig ikke tenke over, jobbe i hagen (noe jeg ikke orket tidligere), klippe plen, gå en liten tur uten at man egentlig går tur (hvis dere skjønner) osv osv... Har funnet ut at dette fungerer fint for meg... I tillegg har jeg begynt å sykle til butikken, ca 7km tur/retur, men dette er ikke hver gang jeg skal handle da... Blir litt full handlekurv og en del ubalanse da... :)

 

Vel det var egentlig alt... ville bare si dere er alle kjempeflinke...... Bare det at vi gjør noe for å bedre vår egen livssituasjone er noe å være skikkelig stolte over... Så møt 17. mai, konfirmasjoner og alt det andre og vær stolt av deg selv, og det du utretter. En livsstilendring skjer ikke over natten, og det er ikke de spesielle dagene som har gjort at den er nødvendig, men alle de vanlige dagene.. :) Vel i alle fall mine tanker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Min ukesresultat ser slik ut....

 

Vekt 30.04: 100,7kg

Vekt 07.05: 99,5kg

Vekt 14.05: 98,7kg

Nedgang denne uka: 0,8kg

Nedgang totalt: 2kg

Cmdenne uka: 3,8cm

Cm: inn 7,3 cm totalt

 

Ja da går det i alle fall rette vegen...har to harde dager denne uken som jeg har tenkt å handtere på best mulig måte17 mai og en konfirmasjon...lukke til damer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilkall

Veide meg tirsdag, ned 3 hekto. Det går i allefall nedover. :) Har følt meg skikkelig sulten en periode, spesielt ille siste uke :) og ba om lov til å øke med en meny. Fikk litt motvillig lov til å øke med en brødskive i løpet av formiddagen. Jeg ligger på et snitt på 20 trimpoeng i uka og tenkte at jeg spiser for lite, siden vekta står på stedet hvil i flere uker.

I tillegg til en ekstra brødskive begynte jeg å veie alt jeg spiste igjen..... gosj, fytterakkern som jeg har juksa! Vekta har stått stille og jeg har ubevisst spart på porsjonene. Jeg har spist alt for lite, derfor står vekta stille. Jeg har gått i sparebluss, ikke rart jeg var kjempesulten med altfor lite mat. Trenger ikke flere måltider og flere brødskiver, må bare spise store nok mengder innefor menyen jeg allerede har.

Er det lenge siden du skjekka porsjonene dine? Er det flere av dere som det står litt i ro for som kanskje spiser for lite??? Oppfordrer dere alle som mener å kunne porsjonene på øyemål, - vei noen dager!

 

God 17.mai til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp startet på nettkurs, kunne jeg få være med dere selv om jeg kommer lovlig sent inn? Vet ikke om 65 er innen rekkevidde til jul, jeg må først se hvordan det går på dette kurset...

 

Jeg er bare 158 høy og veier nå 89kg. Målet mitt er å komme under 60, altså ned 30. Jeg håper å ta av fem kg på dette kurset. Det er i overkant av en halvkg i uka og det er vel ganske normalt? Skal vi se; åtte mnd til jul, ca tretti uker ganger 0,7 kg i uka er 21 kg ned, dvs. 68. Så med knallhard innsats burde jeg kunne nå målet om 65 kg i uka jeg også!

 

Hilkall: etter bare fem dager med kurs kan jeg konstatere at det å få i meg nok (uten å spise et supermåltid, f.eks. middag med masse kalorier) kalorier er og kommer nok til å bli min største utfordring utover. Jeg slanker meg, ergo skal jeg liksom ikke spise. Fint å lese at jeg ikke er den eneste, må jobbe litt med menyen min (1600) for å se om jeg ikke kan putte inn flere kalorier på formiddagen. Jeg har ikke drukket melk siden ungdomsskolen så det å fylle tre melkekvoter om dagen er vanskelig bl.a., synd det ikke går an å bytte ut melkeglasset med et glass vin innimellom :)

 

Håper jeg kan snike meg inn her hos dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Her er det rom for alle som vil.....vi har alle samme målet....

 

Når det gjelder melkekvoten så slet jeg også med den..men nå spiser jeg tre lettyougert hver dag..eller jeg bytter ut den ene med feks dipp til grønnsaker......da får jeg de ekstra grønnsakene og en melk mindre......

 

masse lykke til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

Da sitter jeg her foran dataen og tenkte jeg skulle skrive noen ord. Har meldt meg på kurs nr3 akkurat nå, skal ikke starte før i uke 32, dagen etter at jeg kommer hjem fra ferie, så det skal bli spennende.. :) Regner med at jeg trenger noen puff i riktig retning da. Målet mitt frem til den dagen en å ta av 5 kilo til, slik at jeg starter med 87 kilo, men man vet aldri. Denne uken har jeg hatt en enorm til søthunger og matlyst. Kjenner at jeg ikke er sulten, men har lyst på noe hele tiden... ahhhh.. :) det er til å bli gal av...

 

Så regner ikke med at vekten viser noen nedgang i morgen, men man vet jo aldri, så vi får se..

 

Så litt om det som er sagt tidligere i tråden her: jeg har også problemer med å få i meg hele melkekvoten (tåler lite melk for maven), men greier i alle fall to pr dag nå. Et tips som jeg fikk fra kursleder, og som jeg virkelig kan anbefale er smootie med yoghurt... det er jo bare så godt da.. Og så spiser jeg en yoghurt med axa god dag til lunsj (dette spiser jeg nesten hver dag). De dagene jeg ikke har yoghurt til lunsj (da er det som regel grove snurrer) lager jeg som regel en smootie med både melk og yoghurt (sammen med frossen banan og litt malt blir dette som en kjempegod milkshake.. ) Den siste kvoten går som regel til litt ekstra brød, frukt eller litt ekstra til frokost (egg ol). Denne uken har jeg spist druer i stedet for den siste melkerasjonen, men de var bare så gode at jeg tror jeg spiste litt mer enn jeg burde.. :)

 

Nei nå skal jeg sette meg ned å planlegge neste ukers middager, mens gutten fortsatt er ute med bestemor og ser på naboens kalver... :)

 

PS: Jeg skal starte med høner denne sommeren.. noen som har noen gode råd. Eller noen til salgs her hvor jeg bor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen... Har vært på vekten igjen i dag, og må si jeg ble positivt overasket... Gikk ned 0,9 kilo, og jeg som hadde forventet å stå stille. :) Så det var en herlig start på uken må jeg si.. I cm stod jeg stille, gikk til og med opp noen plasser, men tror jeg endret litt målestedene mine.. I alle fall så merker jeg at klær sitter løsere og løsere nå, så noe går i alle fall inn.. :)

 

Så nå har jeg tatt av totalt 13,7 kilo og 84 cm ( 24cm i midjen), og dette er siden uke 1 i dette livsendringens år 2007..

 

Videre har jeg nå satt opp en middagsliste for dagene fremover, tenkte å dele med dere, kanskje noen får et lite tips.. :) Alle oppskrifter er Gr, henter fra kursbøker, Lett og lettvint(LL)(GR kokebok, kan virkelig anbefales, selges på nettet her) og nettet(du finner mange av de samme oppskriftene her):

- Nudelsuppe, bok 1 s177

- Persilletorsk med tomat, LL s 29

- Koteletter med eple og karri, bok1 s 146

-Tosk med rekesost, LL s29

- Chili Con Carne, bok 1 s 145

Lørdag blir det grilling eller fiskekaker

- Roedes spesial, LL s 17

- Kjøttboller med tomatsaus, bok 2 s77

 

Jeg setter meg ned med en kokebok og finner oppskrifter jeg vil prøve, så skriver jeg dem inn i planen min. Når jeg leser en bok kan jeg spre oppskriftene utover flere uker og måneder. På denne måten koser jeg meg med dette når jeg gjør det, og får litt ekstra glede når jeg for eksempel ser at tosdag den 7 juni skal jeg ha sitronstekt kylling fra LL s 45. Denne måten kan virkelig anbefales. :) Gjør alt mye enklere, og mange retter kan forberedes kvelden før så de ikke tar lang tid å lage..

 

Vel nå er kaffekoppen tom så vi "snakkes" senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første veiedag i dag! Det var skummelt... Men jeg hadde gått ned to kg, til 87, og er fornøyd med det. Fint med en kick-start. Har ikke merket disse to kg på klær eller noe og målene stod omtrent stille så jeg lurer på hva det kan være?

 

I dag skal jeg uansett lage en ukeplan for middager og lunsj og så blir det handling i ettermiddag.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandia

Så var det veiing igjen, ned 0.4 kg til 91.3 kg. Det er jeg veldig fornøyd med, for disse tre siste ukene har det bare vært tull og tøys fra min side. Så at jeg faktisk har gått ned, er jo et under! Om en uke begynner jeg på nytt nettkurs, og da regner jeg med at det går greit igjen. Var bare så inderlig lei hele greia her en stund, men nå syns jeg det går bedre igjen. Har jo holdt på en stund, så det er kanskje ikke så rart at man går litt lei innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen... Har vært på vekten igjen i dag' date=' og må si jeg ble positivt overasket... Gikk ned 0,9 kilo, og jeg som hadde forventet å stå stille. :) Så det var en herlig start på uken må jeg si.. I cm stod jeg stille, gikk til og med opp noen plasser, men tror jeg endret litt målestedene mine.. I alle fall så merker jeg at klær sitter løsere og løsere nå, så noe går i alle fall inn.. :)

 

Så nå har jeg tatt av totalt 13,7 kilo og 84 cm ( 24cm i midjen), og dette er siden uke 1 i dette livsendringens år 2007..

 

Videre har jeg nå satt opp en middagsliste for dagene fremover, tenkte å dele med dere, kanskje noen får et lite tips.. :) Alle oppskrifter er Gr, henter fra kursbøker, Lett og lettvint(LL)(GR kokebok, kan virkelig anbefales, selges på nettet her) og nettet(du finner mange av de samme oppskriftene her):

- Nudelsuppe, bok 1 s177

- Persilletorsk med tomat, LL s 29

- Koteletter med eple og karri, bok1 s 146

-Tosk med rekesost, LL s29

- Chili Con Carne, bok 1 s 145

Lørdag blir det grilling eller fiskekaker

- Roedes spesial, LL s 17

- Kjøttboller med tomatsaus, bok 2 s77

 

Jeg setter meg ned med en kokebok og finner oppskrifter jeg vil prøve, så skriver jeg dem inn i planen min. Når jeg leser en bok kan jeg spre oppskriftene utover flere uker og måneder. På denne måten koser jeg meg med dette når jeg gjør det, og får litt ekstra glede når jeg for eksempel ser at tosdag den 7 juni skal jeg ha sitronstekt kylling fra LL s 45. Denne måten kan virkelig anbefales. :) Gjør alt mye enklere, og mange retter kan forberedes kvelden før så de ikke tar lang tid å lage..

 

Vel nå er kaffekoppen tom så vi "snakkes" senere..[/quote']

 

Så flink du er! Håper jeg holder ut like langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiing igjen' date=' ned 0.4 kg til 91.3 kg. Det er jeg veldig fornøyd med, for disse tre siste ukene har det bare vært tull og tøys fra min side. Så at jeg faktisk har gått ned, er jo et under! Om en uke begynner jeg på nytt nettkurs, og da regner jeg med at det går greit igjen. Var bare så inderlig lei hele greia her en stund, men nå syns jeg det går bedre igjen. Har jo holdt på en stund, så det er kanskje ikke så rart at man går litt lei innimellom?[/quote']

 

Hvor lenge har du holdt på? Jeg er såååå fersk, har bare holdt på en uke. Hvis du går ned på tross av "tull og tøys" er jo det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandia og alle dere andre..

 

Opplever også å være ganske lei innimellom, men merker at de dagene kommer skjeldnere og skjeldnere nå :). Men det har kanskje noe med at livsendringen min er i gang, selv om jeg vet at den langt fra er ferdig. De dagene jeg føler at alt går imot og er skikkelig lei alt sammen, da bruker jeg å lage meg noe ekstra godt til kveldsmat, der den store favoritten er lompe med pastrami, her tar jeg på en blanding av ristede pinjekjerner og solsikker (i tillegg til det som står i oppskriften, kursbok 1). Det er skikkelig snadder, og så får man mange. Fire stykker kan jeg spise da, og det er herlig... :)

 

Andre ting jeg gjør er følgende, sette av en dag den uken (minimum to dager etter den dagen jeg er drittlei) der jeg kan dra med hele familien og kjøpe softis.. Ofte blir det til at den dagen er det dårlig vær (og is frister ikke) eller jeg teller kalorier når jeg kommer frem og blir bare til at jeg smaker noen munnfuller med sønnen min, har faktisk ikke kjøpt meg en is enda, bare smakt... :) Men i alle fall har jeg noe å se frem til, og som piffer opp litt den leie stemningen min.

 

Vel bare noen tanker her på kvelden.. Håper jeg ikke plager dere med for mye skriverier for tiden. Får bare slike tider over meg da jeg må skrive her inne for å holde motivasjonen oppe, og lysten på alt det søte og salte unna. Da hjelper det utrolig å klikke avgårde på tastaturet, har spart mange kalorier på det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twinmama

Da var det mandag og veiedag...jeg har hatt en skikklig dårlig uke...vurderte å droppe å veie meg..men jeg tok turen til vekta og oppdaget at 100g var borte...så nå er jeg i gang med en ny uke....jeg er skikklig motivert, har fått smaken på trening..og det er det beste...og da får kg renne når det passer dem...så lenge jeg gjør det som er rett så må det jo gå rette vegen....

 

Vekt 30.04: 100,7kg

Vekt 07.05: 99,5kg

Vekt 14.05: 98,7kg

Vekt 21.05: 98,6kg

Nedgang denne uka: 0,1kg

Nedgang totalt: 2,1kg

Cmdenne uka: 0 cm

Cm: inn 7,3 cm totalt

 

Ha en god uke alle sammen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vekten viste 88,2 i dag. Altså ned 1 kilo siden jeg sluttet på kurs 3 for to uker siden. Motivasjonen er ikke alltid helt på topp lengre. For tynne mennesker høres det nok helt villt ut, at en føler seg slank når en veier 88,2 kilo. Men etter å ha veid 119 kilo for et halvt år siden, så føles det nesten slik :) Og derfor er det liksom ikke alltid så nøye lengre. Men tydeligvis holder jeg meg noenlunde innenfor rammene likevel, siden jeg fortsatt går ned. Og BMI forteller meg jo at jeg langt fra er ferdig med å gå ned. Lurer på hvilket tall jeg ser når jeg føler meg ferdig, og bør tenke på å stabilisere. Vil tro det er på 70-tallet et sted. Det føles ikke fullt så fjernt å kunne se 7-tallet først lengre, som det gjorde for et halvt år siden :P Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tutta46
Nå har eg utsett dette lenge nok. Imåra starter jeg opp kampen mot kiloene' date=' er det noen der ute som er like seriøse som meg og klar for at dette blir det siste året som overvektig.........10 mnd til jul......35 kg.....det er 3,5 kg i månaden....det burde gå..........sommer får være sommer........blir aldri fornøgd til sommeren.....men eg kan ikke gå meir opp nå........og heller ikke stå stille...jeg vil ned...og da trenger jeg noen som er med meg, det blir tøft, men alt er mulig.......

 

heng dere på.......[/quote']

 

Hei jeg er begynt påan igjen og vil gjerne henge med. Satser 50 til jul ???? er med hvertfall. er 120 nå så av helsemessige grunner må det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandia
Hvor lenge har du holdt på? Jeg er såååå fersk' date=' har bare holdt på en uke. Hvis du går ned på tross av "tull og tøys" er jo det supert![/quote']

 

Jeg begynte 9 januar, dvs. litt over 4 mnd. Så lenge har jeg aldri holdt ut før! Nå ser det ut som det holder på å løsne her, og det kjennes fantastisk! Har slitt så med motivasjonen de siste tre ukene. Så til alle dere andre som sliter nå, ikke gi deg! Det går over igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg falt av lasset litt i går dere... :P Dagen startet fint med frokost og greier, men så gikk det i stå... glemte å spise mer.. Ikke spør meg hvorfor men det ble bare slik.. kl 1500 merket jeg at jeg var veldig sulten, og kom da på mangelen av mat, skulle jo hatt to måltider til før dette tidspunkt.. Kjøpte da en liten pizza med skinke som familien delte.. Og ikke nok med det... i går kveld hadde vi en kosekveld med ost og kjeks... den var planlagt og det var bare så godt... Har ikke hatt dette siden jeg startet med GR. Hadde masse frukt til også, tror jeg spiste to til tre sharon frukt (de var bare herlige til ost) La oss si det slik jeg spiste til jeg gikk i seng... og alle vet jo hvor det legger seg..

 

Enden på dette er at jeg har så lyst på noe også i dag, har litt sånn utskeilselyster for tiden.. :) I kveld blir det grilling hvis været holder, indrefilet av svin, samt noen skikkelig gode pølser (har kjøpt 6 stykker, så det skal holde til alle sammen). I tillegg blir det jo en skikkelig god salat.

 

Ble litt matprat her nå, beklager det, men måtte bare skrive av meg litt...

 

Vel i alle fall ønsker jeg dere alle en god pinse.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med motivasjonen - allerede... Er ikke ferdig med min andre uke en gang og her har dere holdt på i månedsvis.

 

Problem en er at jeg har problemer med å klare 1600 kcal om dagen, syns jeg spiser og spiser. Hvis jeg tar inn usunn mat har det lett for å tipper andre veien igjen.

 

Problem to; i dag slutter jeg å snuse. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaarg. Så jeg bevilget meg et kinderegg i dag og rødvin i går og i dag er jeg sulten, sulten, sulten, har spist masse salat og gullerøtter og knekkebrød men vil helst ha nei-mat. ALL nei-mat. Egentlig all mat.

 

Samtidig er jeg deppa fordi det snart er sommer og klærne fra i fjor er enda trangere og jeg ser enda verre ut i badedrakt og FREMDELES er ikke det nok motivasjon, liksom.

 

Beklager, men alt kjennes meningsløst. Håper på en bedre dag i morgen.

 

Det eneste jeg overlever på er et tips jeg fikk i går: i stedet for å trekke fra bør man legge til ti porsjoner frukt og grønt hver dag, så kan man se hva annet man får tid til å spise... Er på min femte porsjo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe koselig når man føler seg slik, men mitt råd er ikke stress med å komme opp i 1600 kcal, la det gå av seg selv... Hadde også problemer med å spise nok til å begynne med, men nå går det av seg selv.. Ligger mellom 1600-1900 pr dag. Tenkt på alt du skal endre, dette skjer ikke over natten, men tar tid.. Når for mange endringer skjer på en gang blir det enda vanskeligere.. . Men all ære til deg fordi du slutter å snuse, det er en vane som ikke er så sunn (eller pen å se på)

 

Se heller på alt du har oppnådd på denne korte tiden.. :P Se hvor mange av dine holdninger som har endret seg. Hvis du hadde sluttet med snus uten å GR hva hadde du spist da? Når du er så sulten som du sier vil jeg anbefale noe med masse fiber, det er noe som metter godt og holder en stund.. Hva med en God Dag fra Axa.. prøv Gull-varianten med en yoghurt til( 4ss til en yoghurt er akkurat passe). Jeg bruker yoplait dobbel 0, den er kjemegod med ganske få kalorier..

 

Og ikke tenkt for masse på årets badesesong.. jeg tenker på den kroppsnære kjolen jeg skal ha til julebordet i år... Det gleder jeg meg masse til.. :D

 

Så gi ikke opp... men kjemp videre.. det blir lettere etter hvert, selv om det også da er tunge stunder.. Jeg er i en: må ha, bare må ha det - periode akkurat nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...