Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

hallo alle sammen. snart ukeslutt. har vært travelt i dag. har handlet bursdagsgaver til en kjær venn. har hatt mye på jobben også, måtte jobbe lenger enn forventet.

 

maten i dag har gått helt fint. jeg er forsiktig optimist :D takk til alle dere som skriver her, det setter jeg stor pris på. særlig koselig å se deg, jess. har du egen tråd her? jeg får snoke litt rundt. ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Jeg har skrevet litt til deg på min egen tråd, om pensjonsreformen. Kunne ikke dy meg, vet du, ettersom du spurte!

 

Godt å høre at det går bra med maten nå, det betyr vel at du tåler maten du spiser, også.

Kanskje du roer litt ned nå, jeg synes vel du drev deg selv utrolig hardt før jul; husk, du er ikke 30 lenger! Det er jo den livsstilsendringen som vi forhåpentligvis skal greie å leve med videre i livet! Og skal vi bli god til noe, må vi trene rett.:D

 

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for fin tilkbakemelding på tråden min. Jeg har laget ett langt innlegg til genialt og alle andre som skulle finne interesse i det i tråden min, hehe.

 

Så godt å se at du har fått tilbake litt av optimismen. Jeg håper virkelig at det går veien for deg igjen nå.

 

Og jeg synes det er flott at hotellturen gikk fint, du har jo hatt litt erfaring fra det tidligere også :D

 

Håper du får en flott og sunn helg.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ønsker deg en god helg uten for store prøvelser!! Virker som du er tilbake i gjenge igjen - det er flott det!

 

Kommer igjen til uka etter den lille vinterferien!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... mandag i dag og nye muligheter! Jeg holder meg til en meget forsiktig nedgang i vekt,

det var en her inne som snakket om babysteps, og det passer godt. Har 1 uke igjen med gipset fot; begynner å bli lei nå så det skal bli godt å bli normal igjen!

 

Håper alt er vel med deg og at du holder fast på din forsiktige optimisme.

 

En riktig god uke ønskes deg!

 

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Melder min tilbakekomst her.. har hatt en fin tur - mye god terapi i å dra på tur med venninner! Godt med et avbrekk i hverdagen - kommer tilbake med optimisme og pågangsmot.

 

Håper alt går bra på din kant!

 

Ha en fortsatt fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen dager siden jeg sist var her inne. jeg har hatt noen vonde opplevelser, som har tatt alle krefter, alt overskudd og all tid. har holdt stilen mht matinntak. men siden jeg heller ikke har veiet mat, antar jeg at jeg har spist for lite. skal gå i gang med veiing og registrering fra i morgen av. for å få ut gruff og gru, gikk jeg på en steptime i dag. den var knallhard. tror den var i overkant av det jeg er vant til på step, men jeg er nok litt dårlig form også. ikke vært mye trening i de siste par-tre ukene.

 

nå er jeg spent på hvordan det er med dere? ser du, genialt er tilbake i good shape!! det er bra du har kost deg på turen. fikk du shoppet noe? resolutt og biggirl holder stilen, etter deg jeg kan se. det er bra. jeg får se om jeg får lest litt på trådene i helgen.

 

i dag hørte jeg på radio at siden det er måneformørkelse i natt, så skal vi være ekstra på vakt. vi må unngå å bli emosjonelle og spontane. ordinær logikk virker ikke, så det kan ende katastrofalt. ikke sjokolade, alkohol eller kaffe i dag. måtte le da jeg hørte det, for tidligere i dag har jeg vært og klippet meg. er helt oppgitt. fikk en bobfrisyre, ganske striglet. og det er ikke helt min stil. likevel gikk jeg med på det. ergo: sviktende logikk. jeg hadde ikke drukket, spist sjokolade - men innrømmer et par kopper kaffe på morgenen. spontan var jeg, for jeg tok en drop-in time. ser ut som jeg har syv sorger og bekymringer med pasjefønet bob. skrekk og gru :D jeg har forsøkt å føne og ordne litt selv nå etter treningen. jaja, det er bare hår. vokser jo ut igjen. musepiss i det store hav. ha en fin kveld alle sammen. jeg hopper inn i ugly bettys håpløse liv nå, da virker mitt eget så velsignet normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen dager siden jeg sist var her inne. jeg har hatt noen vonde opplevelser' date=' som har tatt alle krefter, alt overskudd og all tid. har holdt stilen mht matinntak. men siden jeg heller ikke har veiet mat, antar jeg at jeg har spist for lite. skal gå i gang med veiing og registrering fra i morgen av. for å få ut gruff og gru, gikk jeg på en steptime i dag. den var knallhard. tror den var i overkant av det jeg er vant til på step, men jeg er nok litt dårlig form også. ikke vært mye trening i de siste par-tre ukene.

 

nå er jeg spent på hvordan det er med dere? ser du, genialt er tilbake i good shape!! det er bra du har kost deg på turen. fikk du shoppet noe? resolutt og biggirl holder stilen, etter deg jeg kan se. det er bra. jeg får se om jeg får lest litt på trådene i helgen.

 

i dag hørte jeg på radio at siden det er måneformørkelse i natt, så skal vi være ekstra på vakt. vi må unngå å bli emosjonelle og spontane. ordinær logikk virker ikke, så det kan ende katastrofalt. ikke sjokolade, alkohol eller kaffe i dag. måtte le da jeg hørte det, for tidligere i dag har jeg vært og klippet meg. er helt oppgitt. fikk en bobfrisyre, ganske striglet. og det er ikke helt min stil. likevel gikk jeg med på det. ergo: sviktende logikk. jeg hadde ikke drukket, spist sjokolade - men innrømmer et par kopper kaffe på morgenen. spontan var jeg, for jeg tok en drop-in time. ser ut som jeg har syv sorger og bekymringer med pasjefønet bob. skrekk og gru :D jeg har forsøkt å føne og ordne litt selv nå etter treningen. jaja, det er bare hår. vokser jo ut igjen. musepiss i det store hav. ha en fin kveld alle sammen. jeg hopper inn i ugly bettys håpløse liv nå, da virker mitt eget så velsignet normalt :)[/quote']

Hei på deg!! Det er vondt å lese at du har hatt vonde opplevelser, men håper det kan ordne seg.... eller bli til det bedre??? Men synes det var tøft av deg å ta en sånn hard steptime!! Du er tøff og står på!! takk for tips anng månen..... har allerede spist sjokoladekake.... skal passe meg for sviktende logikk....

 

Er du sikker på at frisyren var så stygg?? Kom på en historie da jeg klippet meg kort etter mange, mange år med langt oppklippet hår fullt av permanent.... Jeg holdt på å begynne å grine i frisørstolen.....! Jeg måtte innom posthuset og hadde helst sett at jeg kunne tatt opp hetta.... følte alles blikk på meg og synes je gkunne lese fryden i øynene deres over hvor fryktelig jeg så ut.... Jeg kom meg jo hjem og hev meg på tlf til en god venn av meg hvor jeg gråtende fortalte hvor ille jeg så ut og alle som hadde sett på meg på postkontoret... Jeg ble trøstet med at det var helt sikkert blikk fordi de syntes jeg var fin...! Har du hørt? Jeg gikk jo ikkke med på den... Saken var jo den at jeg ikke kjente meg selv igjen!! Jeg skvatt mange dager da jeg så det fremmede ansiktet i speilet på badet eller i ett butikkvindu... Men ettersom jeg fikk skryt over hvor fin jeg var så ble jeg vandt til det... Etter det har jeg ikke hatt langt oppklippet 80-talls hår, men kort i alle varianter. Med mer eller mindre hell!!

 

Lykke til med sveisen og uka!!

 

Stoooor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så trist å lese at du ikke har hatt det så bra...

det var desto morsommere å lese at man ikke skulle ta avgjørelser på impuls i dag... For jeg har meldt meg inn på treningssenter :D bare sånn helt plutselig *he he*

 

Får håpe jeg klarer å bruke medlemsskapet da...

 

Ønsker deg en fin uke Hyfsan, og husk at det er i motbakke det går oppover!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Bra med litt livstegn fra deg..er ganske beroliget for du har jo din galgenhumor i behold. Merkelig du skulle si det med håret - jeg strever med mitt for tiden - klipper litt nå og da selv!! Igår holdt jeg på å klippe det kort selv - impulshandling?? Men jeg besinnet meg - har liksom ikke tålmodighet til å vente på frisørtime - og drop in tør jeg ikke - så det blir egenklipp - du kan tro det er pent! Har nå begynt å spikre opp håret bak på hodet til en slags topp og klebe det fast med hårspray - jeg er sikker på at velklippet bob ville vært penere. Idag har jeg kjøpt hårtoning for å dekke de grå - så nå blir jeg vel fristet til å klippe litt igjen!

 

Venninneturen var en vitamininnsprøytning for meg. Jeg shoppet et skjørt og en topp i lin som var spesialiteten på stedet. Ellers var det bare strikkevotter å få kjøpt og det er jeg blitt allergisk mot nå - har fått overdose! Ravsmykker var også spesielt for Tallin - men det synes jeg ser ut som gul plastikk - er ikke min stil, men gøy å gå og titte på.

 

Godt du har sånn nogenlunde kontroll på maten - det skal jo overskudd til å planlegge og lage mat også. Synes du er kjempetøff som går på spinning etc. - jeg er ikke kommet igang ordentlig med SATS nå fordi vi driver og pusser opp om kvelden. Er snart ferdig med første prosjekt nå og da skal jeg satse!!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig tenkt mye på deg etter jul. og nå ble jeg så glad over å høre at du er tilbake igjen. Men det skal jo være lov å trekke seg tilbake når en ikke er opplagt til å skrive; det skulle nå bare mangle:) Håper nå at du er over den vanskeligste biten, og at du kan begynne å bygge deg opp igjen!

 

Steptime og pasjefrisyre hørtes flott ut, selv om du ikke var fornøyd med det siste. Det var også fint å høre at du har greid å holde matinntaket på rett kurs, selv om du ikke har veid maten. Og så måneformørkelsen da, med så mye overtro?! Kanskje stod du opp og bevitnet begivenheten også?

 

Vel, sagt med nordnorske ord: Du sto`hann av!

 

Nå nærmer våren seg, hyfsan, og du er mange kilo lettere enn du var i høst da dette startet. DET må være noe å glede seg over, selv om du ikke har nådd det målet du

satte deg. Og som jeg driver og predikerer: TTT:D

Nå har kroppen din fått tid til å venne seg til den voldsomme vektreduksjonen den ble utsatt for; sannsynligvis har du stabilisert vekta di etter jul, huden strammer seg, og så er det veien videre som du allerede har lagt dine planer for. Du er toppen!

 

Hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går bra med meg nå, ting har ordnet heldigvis. men kjenner jeg er sånn helt inn i margen trøtt. kunne egentlig gått og lagt meg nå, men jeg skal ut og gå tur med hunden. tror jeg har godt av en god time med frisk luft, selv om dørstokkmila virker helt uoverkommelig akkurat nå. planlegger å legge meg tidlig, tror jeg trenger å sove/hvile.

 

takk til resolutt, genialt, xxl, vilde og nyaco for koselige innlegg. jeg fikk høre i dag at folk synes jeg er fin på håret. så jeg får jo tro på det, må bare venne meg til det littegranne :D

 

i dag var jeg i en klesbutikk og forsøkte en ribbestrikket topp. det var et vittig syn. disse ribbene vider seg jo ut, og da blir toppen detsto kortere. det så ikke veldig bra ut, for å si det sånn. heller litt uheldig. så akkurat denne ribbestrikkete toppen får bero til en annen gang. den var italiensk, og str er ganske små derfra. men dette var den største. jaja, den var i alle fall strechy, designeren skal ha det :) ser for øvrig i butikkene at det er utrolig mye rosa, vide gevanter. lurer på hvem som kan kle noe sånt?? jeg ser ut som en kjempebaby i pastell, og da snakker vi kun fargen. med en sånn empire-skjæring i tillegg snakker vi walking, talking disaster. godt jeg ikke absolutt trenger noe nytt tøy nå, for tror det blir en stund til jeg går i klesbutikker igjen. bare for å ha sagt det. ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Fint du er i farta..skjønner godt den følelsen med den toppen du prøvde. Jeg var i et prøverom på H & M med en venninne for en stund siden, og vi hadde tatt med oss hver vår laxerosa topp i str L som var den største. Det var så vidt vi fikk disse over hodet - og de videt seg ut og rakk kun til såvidt under bysten. Og magene (michenlin) fikk fritt fall over buksekanten. Vi fikk helt latterkrampe i den trange boksen. Etter det har jeg ikke prøvd så mye av den typen! Jeg prøver nå å ikke kjøpe så mye klær før jeg blir litt mindre (og det er jo snart) Har hatt en tendens til å kjøpe vide gevanter og det skal det bli slutt på, men noe annet enn arbeidsklær må en jo også ha!

 

Frisyren din er sikkert chic (!) det er jo moro med litt forandring! Idag har jeg hestehale midt bak, den er ca 2,5 cm og står rett ut! Veldig pent!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Så flott å se at ting har ordnet seg. Vet at den dørstokkmila er større noen dager enn andre. men jo oftere en overstiger den, jo kortere blir den, ikke sant?

 

Synd at du er så trøtt om dagen, så du for prøve å få nok søvn. Kroppen fungerer mye bedre da.

 

Håper du får en fantastisk flott og sunn helg

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Innom for å si god morgen - er på farten til jobb. Det lysner ute og helgen nærmer seg! Føler at jeg er full av arbeidslyst og optimisme! Håper noe av dette smitter over på deg!

 

Ønsker deg en riktig god helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se ut det går bra med deg. Jeg kan bli ganske lei og sliten av denne ueeeendelige slankingen, prøver å tenke at det derfor må bli absolutt siste gangen jeg skal kilovis ned. Må helt sikkert alltid passe på, men 1-2kg må være max.

Undertegnede har vel et heller sparsom klesbudsjett. Det frister veldig lite. Ser virkelig fram til å kunne handle klær i vanlige butikker. Håper inderlig at jeg kan gå litt "amokk" i klesbutikkene til sommeren, skal sette av penger til det.

 

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg!! Nå tror jeg at jeg har litt tid til livsstilsomlegging... Har satt opp trimavtale og håper på 12 trimpoeng de neste 8 dagene!

 

Så godt du begynner å bli vandt til frisyren!! Forandring fryder, sies det!! Håper du er i form og i farta igjen!! Ha en fin uke!! Fremdeles noen uker til våren kommer. Håper de får noen andre farger i butikkene enn rosa... jeg kjøper ikke noe rosa.... unntatt til dattera mi! Jo lengre jeg utsetter innkjøpa, jo mindre str kan jeg kanskje kjøpe??!!??

 

Stooor klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ønsker deg en fin uke..jeg har nå endelig bestemt meg for å bestille time hos frisør. Jeg tror det er litt med håret mitt som med kosten.. jeg har nå besinnet meg og ikke kastet meg over saksa selv... skal la fagfolk klippe meg denne gangen - ikke bare rette opp skader som jeg har gjort. Jeg har altså stoppet opp hver gang jeg har stått med saksa i hånden og tenkt at jeg må vente..akkurat som når jeg står overfor en fristelse i matveien..

 

Er dette et mønster?? Freud hvor er du...? Hjelp

 

Ha en fin uke Hyfsan.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Vil bare rapportere at håret er klippet...fikk en krisetime hos frisør og gikk dit i lunsjen - var der 13 minutter - det kostet kr. 445! Ble veldig fin, men trengte ikke noe vann og føn etc. fordi jeg jo skal svømme og i badstu ikveld!

 

Meget fornøyd nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare le når du snakker om de rosa flotte klærne som butikkene bugner over av om dagen... Hvem er det egentlig som tar seg pent ut i babyrosa da? Det er ikke mange jeg kjenner i hvert fall... Jeg føler meg som en julegris eller noe sånt i den fargen i hvert fall...

 

Og når det gjelder slik ribbestrikk... Tja - det er lenge til jeg også ser bra ut i noe sånt. Det rette tidsperspektivet er vel - aldri :)

 

Kanskje like greit å spare shoppingen til vi har gått ned noen kg til :) Så får vi håpe at designerene tar til fornuft i mellomtiden...

 

Jeg leste forresten i ett blad her at store, og da mener jeg store blomster og mønster med masse farger var in i sommer... Juhu liksom :) Godt jeg aldri har fulgt en eneste mote!

 

Ha en strålende uke!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Her begynner det faktisk å dufte av vår, med hårklipp og rosa gevanter:)

Vår og shopping .....

Rosa er ikke for meg heller, har aldri brukt det, sluttet også med lyseblått da jeg ble voksen. Har litt samme virkning som rosa, i hvert fall på meg! Og ribbestrikk: Da ser jeg ut som en godt stappet pølse - ha-ha!!

 

Jeg gikk opp 200 g på veiing i dag, så egentlig burde jeg sette meg ned og gremme meg.

SKAMME MEG!! :) Har i stedet bestemt meg for et nytt GRkurs fra uke 11. Synes dette klespratet trigget litt; det er unektelig artig å kunne få noe nytt (eller gammelt som passer igjen) når vårsola begynner å ta tak og gatene er bare! Og så med fot som jeg kan bruke sko med hæler på igjen (tror jeg, ja?)! Her er det mye å se fram til, jenter: VÅREN KOMMER!

 

Hyfsan, håper du får trøttheten ut av kroppen! Sove mye, spise frukt og grønnsaker og annen sunn mat, gå turene dine, men uten å slite deg ut! Får du det til, eller har du det for travelt og for mye vanskelig å tenke på? Tenker fortsatt like mye på deg, må vite.

 

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?? Kom inn og gi livstegn fra deg, please!

For min sin del så har ikke døgnet nok timer.....men nå prioriterer jeg vektklubben 1-2 ganger om dagen.. Motivasjon for meg!! Og det er viktig når det går så sakte..... Men jeg gir ikke opp!! Jeg skal nok slite ut sidene her før jeg er i mål! Håper jeg "ser" deg snart... Det er noe som mangler her....

 

Ønsker deg en fin natt og solfyllt torsdag!!!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - hvor er du Hyfsan? det er en hel uke siden du skrev noe nå, og jeg melder meg inn i bekymringsgjengen :)

 

Vi trenger deg her inne vet du, og om du sliter igjen så trenger du oss også :) Vi er her for deg vet du!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...