Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Skjønner at du ikke har det greit for tiden. Ganske fortvilet det der - hvorfor skal det være så vanskelig? Men du skal vite at vi vet hva du sliter med, det er derfor vi er her.

 

Sliter selv om dagen, men klarer å innbille meg at det går bra - men vekta går jo ikke nedover. Forstå det den som kan! Men jeg klarer så vidt å forhindre at den går oppover og det er jo noe. Du vet at selvom du har spist sjokolade idag, så trenger du ikke å spise det imorgen også - sånn forsøker jeg å tenke. Jeg spiser ikke sjokolade jeg da, men mat og vin.

 

Hvis man gjør litt av gangen - så hjelper det. Ikke alt på en gang. Tror at jeg spiser for mye om kvelden for tiden - er så sulten når jeg kommer sent hjem fra jobb. Men jeg spiser jo greit hele dagen og får trimmet litt innimellom, så det er bedre enn ikkeno' tenker jeg.

 

Jeg hadde en kollega en gang som sa at hun vasket et skap i uka, tok ut og ryddet et skap og vasket skikkelig. Da ble det ikke uoverkommelig og hun jobbet seg sakte men sikkert gjennom hele huset. Noen ganger tenker jeg på henne når det er som mest rotete og skittent hjemme - og vasker et skap. Det hjelper på humøret og det er ikke helt håpløst lengre. Sånn tror jeg vi må tenke med kroppen i tunge perioder også - gjør noe skikkelig og ordentlig - det er en begynnelse så får resten komme etterhvert. Kan du ikke gjøre noe for å adsprede deg selv Hyfsan, f.eks. ta en tur i svømmehallen med badstu, eller en time fotpleie eller en tur på kino?

 

Håper du har overskudd til å skrive litt her - det er lov å klage - det er derfor vi er her! Vi har sluttet å skamme oss og angre på snøen som falt ifjor - ikke sant?

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

ja, jeg er her inne. i går fikk jeg ikke skrevet noe i min egen tråd - men litt i enkelte andres. ja, jeg er trøtt av meg sjølv for tiden. men det gjør jo ikke saker og ting noe bedre. så i dag har jeg bestemt meg for å avvikle "være-trøtt-av-meg-selv"-modus.

 

du er nå morsom, genialt. jeg i en svømmehall med den armen??? ville jo sunket som en stein, kan du skjønne. ha ha ha. synes jeg ser det. men badstu kan jeg gå i. vi har en på elixia som er helt ok. skal se om jeg kan klare å pelle meg dit før neste uke.

 

slik går nu dagan, som de sier hos deg resolutt. jeg har vært og handlet. skulle ikke bli noen storhandel, men likevel handlet vi for over 700 kr. det ble mye frukt og grønt. men kjøpte en mozell light, da.... frukt på flaske liksom. :)

 

ha en fin kveld dere. nå skal jeg ta en lynrunde her inne, før jeg hopper i dusjen. er det noe tidtrøyte på tv i kveld da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg tenkte ikke på armen...det er kanskje litt dumt. Jeg er så utrolig lei av vinteren og kulda nå, derfor er det så velsignet godt å gå i svømmehallen og kjenne det varme vannet på kroppen og den utrolige følelsen det er å svette i badusta - det var bare det jeg mente. Og hyggelig er det også - jeg har fått med meg en kollega og vi skravler og koser oss.

 

Så akkurat på TV2 nå om en som spiste feil etc. hun skulle begynne å gå på rollerblades....er det noe Hyfsan. Hvordan er du i skøytene? Synes jeg ser deg i vill fart på rollerblades etter bikkjene!

 

Eller kanskje vil skulle starte et lag med sportgymnastikk - er det det heter? De som går i gymdrakt med håret oppsatt og kaster bånd og ringer etter musikk?

Det kunne vi kanskje ha en framtid!

 

Ha en fortsatt fin kveld!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink til å gi gode råd Genialt;) Vi har alle behov for dem innimellom. Det kan stoppe opp for alle og enhver til tider!

 

I dag har jeg fått gått meg en tur på en time. Det var deilig! Så å har jeg benket meg under teppet for å se litt på firkantboksen på veggen!

 

Ha en fin kveld videre :)

 

Lurt å avvikle unødvendige moduser Hyfsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i alle fall ingenting å si på kreativiteten din. det er helt sikkert.

 

skal du ha meg innlagt på sykehus, er det bare å spenne på meg rulleskøyter og sende meg utforbakke. himmel og hav! synes jeg ser det.

 

da er jeg mer tilhenger av den rytmiske sportsgymnastikken, du. kanskje du syr kostymer til oss? hadde kanskje vært gøy det, er jo mange rockering-damer inne på 10-20 kg med magan i spissen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på rytmisk sportsgymnastikk, jeg ser ut som en godt surra lammerull - så jeg tror turndrakt vil være veldig kledelig. Vil ha en rosa, helst en med et lite strutteskjørt nede. Og et sånt bånd som jeg kan snurre med.

Alternativt kunne vi startet synkronsvømming, det er vel mindre belastende for knær og hofter for oss? Ser det er flere her inne som liker basseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg være dommer med fløyte og redningsvest. kan jo ikke svømme pga denne hersens armen.

 

om du ser ut som en godt surra steik, så ser jeg ut som en sperreballong med qtipsbein. så da er vi i gang, vil nå jeg si. særlig flatterende med pastellfarger til meg. strutteskjørt trenger jeg ikke, har struttemage :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Som jeg har sagt før, har jeg 4 rosa tyllkjoler med minimal rosa overdel med stropper og hodeslør med kroner i str. xl hvis vi skal starte med rytmisk sportsgymnastikk eller lign. Det er strikk i livet og det er fordel å ha noe under for skjørtet er bare ca 2 lag med tyll og gjennomsiktig. Dette laget jeg i forbindelse med kronprinsbryllupet og vi var 4 venninner som hadde tenkt å være brudepiker. Det ble med tanken, men vi hadde en fin fest med utstyret på oss (bare oss 4 innendørs)

 

Jeg er også veldig fin i trikot - har eplefasong over livet og pærefasong fra livet og ned. Fin kombinasjon.

 

Jess jeg synes jeg ser deg med lammerullfasong - og hyfsan med q-tipsbein!!

 

Ha en fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Tror jeg har gått glipp av noe her for jeg har ikke fått med meg hva som feiler armen din?

Det må du være så snill å repetere.

 

Ellers er det fri flyt av fantasi her inne, og bra er nå det:D Det er kanskje vårslappheten som har tatt tak i oss og gjør oss litt sånn på kanten optimistisk:( Det er ikke bare greit, dette herre, og det ville vært fort gjort å gi opp: Heldigvis har vi hverandre her inne, og

det er utrolig godt å høre om alle som greier å holde stø kurs og oppnår solid vektnedgang; samtidig er det også greit å høre fra alle som ikke går ned like fort og som har bratte opp- og nedgangskurver.

 

Genialt skriver om å blande all slags dietter når det er vanskelige tider. Jeg kjenner meg godt igjen i det. Denne GRdietten tåler selvsagt ikke så mange slike sprell før det står helt stille eller det går opp; det er bare å lese kalorisummen etter en dag med tillegg av ett stykke bløtkake og en porsjon dessert etter middagen. Altså en vanlig dag når du har gjester! Og blir det to eller tre slike dager - og det blir det av og til - så er løpet kjørt for den uka!

 

Men vi tar tida til hjelp! Og i de vanskeligste periodene holder jeg fokus på at jeg skal ikke gå opp!! Det er da god lærdom i det også:(

 

GOD HELG til alle dere flittige skrivere og trøstere!

Klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Genialt, den bryllupsfesten ville jeg ha likt å vært med på. Det er så herlig at vi kan ha litt humor og selvironi oppi alt dette slankestyret.

 

Jeg har faktisk tenkt litt på at sykehusene burde ha funnet en ny nisje. Det er jo vanlig med blodgivning, hva om de kunne startet med fett-givning? Vet jo at det finnes fett-suging,- men da går vel overskuddet rett i søpla. Det må jo finnes noe det kan brukes til?

 

Nei, huffamei,- nå løp visst fantasien litt løs.

 

Ønsker dere alle her inne en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan utsugd fett brukes til? kanskje det kan brukes til skismurning av en eller annen type, ekstra god glid liksom :( eller kanskje det kan brukes til å smøre seg inn med for de typene som svømmer over den engelske kanal. men uansett er det sikkert ikke store markedet for det...

 

jeg har uansett ikke tenkt å suge ut ett eneste gram, det er ingen lettvinte veier til god helse. det har vi kloke damer her inne skjønt for lenge siden.

 

har vært på trening i dag. først aerobic, og så styrke etterpå. regner med å bli ganske støl i morgen og mandag. det var flott å trene igjen. deilig å slippe å føle seg så utkjørt som jeg var under ketosen.

 

her regner det trøsteløst. siper rett ned. jeg har intet mer å tilføye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for silikon ikke sant..... fylle på magerskankene som kunne tenke seg litt mere former her og der....... Kunne godt tenkt meg å donert bort litt jeg til noen strikkepinner av noen venninner jeg har.

g020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen som vil være ute, sånn regner det. jeg har vært på en liten tur, 40 minutter ca - og det holdt i bøtter og spann. bikkja dro som en gal i båndet, retning hjem. etter det har jeg holdt meg på sofaen under dyna. det har vært deilig å ligge der og høre regnet som plasker ned.

 

har vært litt nyttig i heimen i dag også. vasket klær og pottet om en stor skranten plante. nå får det bære eller briste med den.

 

ha en fin ettermiddag, uansett vær og vind. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

God ny uke.. jeg blir i bedre humør og mer positiv bare av at regnet er stoppet og det er plussgrader ute. Nå kommer våren tror jeg!

 

Du er kjempeflink Hyfsan som kommer deg ut i allslags vær - jeg hadde en del å bestille inne igår - og jeg var bare 3 meter utenfor døra med søpla! Men idag skal jeg svømme - med de nye svømmebrillene - og da går det så fort - skal ihvertfall svømme minst 1000 meter! (Skulle tro det var motor på brillene!)

 

Jeg har det litt som kuene - litt trøbbel når vi stille klokka. Inatt var jeg lys våken og sovnet ikke før etter 2 - klokka sto på vekking 6 (egentlig 5) og det ble tøft. Er litt tung i hodet rett og slett..

 

Ha en fortsatt fin dag..

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne sikkert vært flinkere når det gjelder dette med all slags vær. kjørte forbi to personer godt innpakket i regntøy da det bøttet ned som verst i går. da satt jeg varm og tørr i en bil. ikke mange trimpoeng å hente der inne.

 

i dag skal jeg få gått meg en tur, men i morgen skal jeg forsøke litt trening igjen. er ikke helt i form for tiden, det er grunner til det som jeg ikke skriver om her. men ikke verre enn at jeg skal klare meg.

 

jeg rotet også med klokken i natt, mye oppe i eget hode tror jeg. sto opp grytidlig. kl 5. fikk ikke sove, trodde klokken "egentlig" var 6 og tenkte det var logisk at jeg var våken så tidlig. men etterpå forsto jeg at klokken faktisk "egentlig" bare var 4. har noen oppgaver ute i kveld, men innbiller meg at det blir en tidlig kveld. er trøtt allerede.

 

nå har jeg spist middag. i dag ble det 2 speilegg med masse kyllingskinke og litt ost på, sammen med grønnsaker. det var godt. pære til dessert.

 

ha en fin kveld alle sammen.

 

og du genialt: om jeg hører om et lovende svømmetalent i moden alder på nyhetene, så jeg vet jo hvem det kan være :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hyfsan!

 

Fantasien er det ihvertfall ikke noe å si på her inne, har ledd så jeg har helt vondt i magen av det jeg har lest her! Om tyllkjoler og rytmisk sportsgymnastikk

 

...........og om det skulle være bruk for en ferdig hevet bolledeig, stiller jeg opp :(

 

 

 

Klem fra niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... håper du ble tidlig ferdig med dine kveldsgjøremål. Er jo litt tungt å måtte kveldsjobbe når du har sovet så lite.

 

Ellers ble jeg litt skremt av all fettsugingen og silikongreiene her inne. DET er jo alvor for svært mange i dag, - og hvem vet hva vi går hen og tillater oss i ren desperasjon etter minus 30-40 kilo. Da henger det vel både her og der:( Dermed har vi løst ett problem, men det nye er kanskje like stort???

 

Hva vet jeg? Skal ikke svartmale - kanskje det beste er å bruke laaaaaang tid så kroppen får tilpasse seg de nye tidene. Hvis det var så enkelt, stiller jo jeg i en klar vinnerkategori i og med at jeg ikke går ned i det hele tatt!

 

Ta vare på deg selv, hyfsan, og kos deg med våren som nærmer seg!

 

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har igrunnen alltid likt å svømme - vi fablet om å lage en kanalsvømmeklubb i mine yngre dager. Problemet var jo bare det at vi ikke hadde kanaler - det skulle vi grave ut først, fant vi ut i nablolaget. Men det ble med snakk...heldigvis.

 

Igår var det herrlig å svømme .. det hang et termometer i bassenget og vi prøvde å se hvor mange grader vannet holdt. Men man svømmer jo ikke med lesebriller så ingen av oss var i stand til å lese gradene. Vi så ikke engang om vi holdt termometeret opp eller ned og da er det jo ille, men det var varmt og deilig!

Vi prøvde også fra lang avstand når den ene holdt termometeret i hendene (jeg er langsynt +3,5) men det hjalp ikke! Vi ga opp.

 

Fettsuging er helt uaktuelt for meg - har sett noen skrekkgreier på TV! Er livredd for sånt!

 

Stå på Hyfsan og trim i ditt tempo - ingen vits i å presse seg for mye og alt er bedre enn ingenting!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden du har vært inne her igjen... Jeg tenkte jeg fikk "passe" på tråden din så den ikke forsvant mens du er borte :)

 

Håper alt er bra med deg! du er savnet :)

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datatrøbbel. jeg mistet nettet mitt for ei uke siden og fikk det først på plass igjen i går. måtte ha hjelp til å klare det. jeg eier ikke datateknisk innsikt, så alt er bra så lenge maskinen tikker og går. detsto mindre bra når skjermen går i svart. nå er nesten alt greit her, har noe småplukk jeg må ringe brukerstøtte for tror jeg.

 

tusen takk for "savnetmeldinger". det setter jeg pris på.

 

nå skal jeg komme innom som vanlig igjen. håper alt er i orden med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... at det bare var datatrøbbel! Men det er skikkelig ekkelt mens det står på, - og så hjelpesløs som en føler seg da:( Jeg pleier å tilkalle mannen min fra kjelleretasjen (der har han sine maskiner) og så kommer han opp til meg og ordner det meste med noen tastetrykk - og det gjør nesten ikke saken bedre, for meg (personlig). Har likevel innfunnet meg med at det må være sånn, for jeg liker kun å bruke PC`n når den fungerer. Så da så, - det blir ingen utforsking av alt det rare den finner på ------ er visst ikke slik anlagt.

 

Håper det går bedre med din livsstilsendring enn det går med min. Men jeg er igang, med skikkelig plan som jeg tror skal forbedre resultatene. Har man sagt A, så har man sagt A!

 

God helg til deg, hyfsan!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, jammen fint at det bare var pc'n. Jeg har min egen bærbare, som ungdommene i huset ALDRI får låne,- fordi jeg er redd for at de skal laste ned virus etc. Det er ikke så veldig synd i dem for de har utstyr tilgjengelig, og der skjer det stadig havari. Min lykke er at mannen min jobber med data, og han fixer stort sett opp-selv om han blir veldig lei av og til. Men sånn er det vel bare.

 

Ha en riktig god helg, og så kommer du innom når du har fått lekene på stell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...