Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Hei snuppelure.

 

Jeg er glad du skal ta det opp med legen din. Og dersom han/hun ikke fatter poenget' date=' mener jeg at du bør ta det opp med en annen lege, for dette er veldig alvorlig for deg.

 

Gubben må med på laget også. Hvis han ikke støtter deg, er han faktisk IMOT deg når det gjelder akkurat dette. Det er som min svigerinne som kjøper en kasse øl til min alkoholiserte bror hver gang han har vært uten øl i 5 dager og begynner å bli veldig rastløs. "Her vennen min, ta en øl. Du trenger ikke drikke hele kassa, vet du". For en premie-idiot!

 

"LITT kan du vel spise, du trenger ikke tømme hele skåla?!"

Problemet er at det trenger du selvsagt ikke, men du må mobilisere alt du har av viljestyrke og du må virkelig VILLE ta tak i dette, ikke bare tenke litt fjernt at dette burde jeg ta tak i. Du trenger en strategi. Og du trenger ordentlig støtte. Det er som å slutte å røyke, slutte å drikke, slutte med narkotika eller hva det nå er man skal slutte med som er en avhengighet. Det er tøfft. Du må ville det selv. Det er ingen andre som bare kan gripe inn og ta det vekk for deg. Det er ikke enkelt. Men det er mulig!

 

snuppelure: det er mulig. :-)

Du klarer det hvis du virkelig vil nok.

Og får ordentlig støtte.

 

Jeg heier på deg. Noe så innmari!

 

KLEM[/quote']

 

Eg beundrer deg Anto, du er så flink å sette ord på ting.

 

Er så enig så enig med deg .

 

Stå på Snuppelure, høyr godt etter så høyrer du heiaropene.

Vi heia på deg alle og ein kvar.

 

Stor klem

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Takk for heiinga. Den trengs. Nå har jeg gått meg en tur. Det gjorde godt.

Jeg vet jeg må legge strategi. Og jeg skal prøve sette meg ned med papir og blyant og lage meg en plan. Merker at alt i meg butter imot, orker ikke gidder ikke.

Så nå er det viljen jeg må bruke. For viss ikke jeg gjør noe, så ødelegger jeg livkvaliteten min. Merker jeg gruer meg når jeg skal på jobb, ikke for jobben, den elsker jeg, men fordi jeg skal stå framfor folk så fæl som jeg ser ut nå. Alt buler. Ingen klær er fine.

Neste uke skal jeg stå framfor mange, det er viktig for meg, mer enn ellers. Presse skal være der, oppmerksomhet om min person. Og jeg har ingen klær jeg føler meg OK i. Og det er ingen vits i å kjøpe noe nytt, for det er ikke klærne det handler om.

Jeg vil ta tak, men har sagt det så mange ganger at jeg ikke lenger tror på meg selv.

Men nå har jeg altså klart meg i fire, snart fem dager.

Og suget er der.

Det som er viktig for meg nå, er å å ikke stikke av fra dere, men vite at rapport må legges. Og jeg skjemst nok som det er over alle gangene jeg har stupt om jeg ikke skal "stupe" en gang til.

Så nå går jeg og tar meg en grov brødskive og sørger i alle fall for å ha noe i munnen. Om det ikke er søtt, så er det i alle fall noe å tygge på.

Takk for støtten, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søthunger handler veldig ofte om krom-mangel.

Det er bare en måte å løse det på, og det er å ta tilskudd av krom.

Krom regulerer blodsukkeret veldig effektivt.

 

Selv om du ikke kalrer å ta tabletter, kan de knuses og spises sammen med andre ting. Blandes inn i mat, en skje olivenolje og litt sitronsaft (rør godt og svelg fort) eller du kan dele dem i små deler og spise hver del for seg.

 

Sjekk om det finnes i flytende form allerede, eller om det er en helsekostforretning som har dem i mindre format.

 

Krom er veldig ofte cluet, altså. Start med 3 - 5 om dagen.

 

Eller hvorfor spør du ikke legen om å få resept på Reduxin, samme som froeken prøvde? Hele greia er jo å komme igang med det som er bra for deg slik at det blir lettere for deg å holde på det gode siget etterpå.

 

Jeg tror ikke noe på det når folk med søthunger sier at krom ikke funker. Da er det enten fordi de ikke tar nok, eller glemmer å ta annenhver dag.

 

http://www.matoghelse.no/krom-mot-soetsug.309839-48934.html

 

Sitat fra denne siden:

"De tyskamerikanske forskerne Schwartz og Mertz fant på 1950-tallet ut at krom er nødvendig for at insulin skal virke. Siden insulin griper inn i stoffskiftet til nær alle cellene i kroppen, kan mangel på krom bidra til en rekke sykdommer.

Insulin er et hormon som skilles ut fra bukspyttkjertelen. Hver gang man får i seg «høyglykemiske» karbohydrater fra poteter eller brus, stiger mengden sukker i blodet raskt. Når kroppen føler dette, gir den signal til bukspyttkjertelen om å skille ut insulin, som «geleider» overskuddet av sukker til leveren og musklene for å lagre det som glykogen eller fett. Kroppen er avhengig av krom for at insulin skal fungere normalt. Et for lavt inntak av krom kan derfor bl.a. føre til forstyrrelser i omsetningen av raffinert sukker og andre karbohydrater"

 

Se etter løsninger :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg får ta meg en kromjakt i morgen, se hva som finnes. og jeg har faktisk tenkt på det der som frøken fikk, vil nevne det for legen.

Oppdaga at vi har denne praten på Magan sin tråd. Håper det er Ok for henne:-)). jeg svirrer fra tråder til tråder og ser visst ikke etter hvem sin det er, tar alt på fellesen :-)).

Har laga meg et stort krus te nå, og tenker at viss jeg klarer denne dagen, da er det en deilig seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare prat.... skal sette på kaffe jeg hehe.......

Har ikke så mye å delta med når det gjelder søtsug, siden jeg ikke er særlig plaget med det. Det er som sagt potetgull og annen saltmat som som er min klamp om foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ja takk Magan, nå er jeg klar for kaffien :-)). Har greid meg så langt. Nettop spist middag, kanskje litt for mye, men ikke noe dessert eller søtt etterpå. Bad gubben være så snill og støtte meg, og han var jo så positiv som bare det. Det er bare det han glemmer det like fort og så har han sine egne oppfatninger av livet og verden, og de stemmer ikke helt med det jeg vet :-)).

Jaja, ha en flott kveld.

Jeg har lagt meg litt strategi. Nå er det sport for meg å greie meg, første delmål fram til jeg skal dra på jobbgreise på onsdag.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Må først si til deg Snuppelure at du er ikke den eneste som sliter her..jeg har en tendens til å hoppe over det som er vanskelig og skrive noe positivt i steden..som Magan sa - holde humøret oppe! Mye av det du skriver om kjenner jeg meg igjen i ..jeg har ikke det søtsuget, men kjenner på det samme i forhold til mat.. det hjelper meg utrolig å ha dere her inne for å komme meg på riktig kurs igjen. Det gjør at jeg kommer meg fort over en sprekk og raskt i gjenge igjen... istedenfor som tidligere - tilbake til gamle vaner.

 

Jeg oppfatter oss ikke som vellykkede overskuddsmennesker Snuppelure, vi er i samme båt alle sammen - ellers hadde vi ikke vært her!

 

Og Anto - jeg har lært så mye av deg - hva skulle vi ha gjort uten deg? Mange her gir meg veldig mye... det gjør at jeg har blitt mer avslappet til hele livsstilsomleggingen. Hele livet har jeg vært av og på slankekurer.. nå er det ingen som merker noe spesielt... har et avslappet forhold til det og går derfor meget sakte ned i vekt, men det går nedover (skilpadde).

 

Det er viktig med støtte også, og det er det jeg bruker dere til. Er så lei av å fortelle familie og venner at jeg slanker meg - å så slank du er blitt - noen mnd senere er jeg gått opp igjen - nei dette er min business nå og jeg gjør det i mitt tempo. Sambo bryr seg lite om å organisere mat - er storfornøyd med at jeg driver med det - og da er det jo mitt valg hva jeg spiser! Det hadde vært værre hvis han kjørte sitt løp ved siden av mitt.

 

Nei Snuppelure, ikke gi opp - bit deg fast hos oss og bruk oss!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ny dag!!! Og jeg sliter. I går kveld kom gubben, som hadde lovt å hjelpe meg, med eplekake han hadde tatt fra fyrseren, og som jeg hadde glemt var der. Han hadde varma i mikroen og var klar til fjernsynskosen.

Jeg tok ett stykke. Til vanlig hadde jeg tatt to tre fire. Men jeg tok ett.

Kanskje derfor jeg har den looserførlelsen i dag, fordi jeg tok det ene stykket og ikke lot være. Men jeg skal være ærlig, både med meg selv og dere. Bare slik kan jeg greie meg. Og det ble bare ett kakestykke, enda det var maaange å ta av. Gubben glefsa ned en halv kake.

Jaja, sola skinner, været er nydelig og jeg skal å trene.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på trening, Snuppelure! Og se til å riste litt i han gubben din. Det er så mye enklere når du får hjelp hjemmefra.

 

Jeg kan skrive under på at jeg ikke er et typisk vellykka overskuddsmenneske, men jeg får energi av dere, kampvilje og mang en god latter! Men noen ganger føler jeg meg vellykka, og andre ganger ikke. Det er vel slik vi alle har det.

 

PS: Krom hjelper! Jeg begynte for noen uker siden og suget etter søtt er blitt mindre. Det er vel heller det psykiske suget etter å kose meg som jeg sliter med. Må liksom ha noe. Jeg har aldri klart å innrømme for meg selv at jeg til tider bedriver trøstespising, men skjønner at det er nettopp det jeg gjør.

 

Jobber med det! Super dag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag!!! Og jeg sliter. I går kveld kom gubben' date=' som hadde lovt å hjelpe meg, med eplekake han hadde tatt fra fyrseren, og som jeg hadde glemt var der. Han hadde varma i mikroen og var klar til fjernsynskosen.

Jeg tok ett stykke. Til vanlig hadde jeg tatt to tre fire. Men jeg tok ett.

Kanskje derfor jeg har den looserførlelsen i dag, fordi jeg tok det ene stykket og ikke lot være. Men jeg skal være ærlig, både med meg selv og dere. Bare slik kan jeg greie meg. Og det ble bare ett kakestykke, enda det var maaange å ta av. Gubben glefsa ned en halv kake.

Jaja, sola skinner, været er nydelig og jeg skal å trene.

Hei då.[/quote']

 

 

Du treng så visst ikkje ha looser følelse? Vil no heller sei tvert i mot eg Snuppelure, tenk du tok berre eitt mot to,tre,fire, som du tok til vanlig. Nei Snuppelure, ver stolt over deg sjølv at du greidde å stå i mot dei andre stykka du.

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det mye rar eting for tia. Har begynt på nattuka og da må jeg bare ha noe å spise innimellom, klarer ikke å gå hele natta uten mat. Også så må jeg ha frokost når jeg kommer hjem, så sover jeg i to timer, våkner og er sulten på nytt. Det blir nok noen ekstra kalorier på meg denne uka ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det mye rar eting for tia. Har begynt på nattuka og da må jeg bare ha noe å spise innimellom' date=' klarer ikke å gå hele natta uten mat. Også så må jeg ha frokost når jeg kommer hjem, så sover jeg i to timer, våkner og er sulten på nytt. Det blir nok noen ekstra kalorier på meg denne uka ja.[/quote']

 

 

Viktig med litt mat visst du er mykje i aktivitet. Et deg frukost du når du kjem heim.

Eg pleier som regel ikkje ha med meg mat om natta, og det er faktisk ikkje alltid eg et før eg legg meg heller.(det gjeld mest om helgane) Passar meg vel for å ikkje drikke for mykje for då våknar eg garantert.:)

Blir litt sånn rart "sovemønster", søv ikkje så lenge som eg gjere til vanlig. Toppen timar i strekk, men tek meg ein strekk på sofaen om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag!!! Og jeg sliter. I går kveld kom gubben' date=' som hadde lovt å hjelpe meg, med eplekake han hadde tatt fra fyrseren, og som jeg hadde glemt var der. Han hadde varma i mikroen og var klar til fjernsynskosen.

Jeg tok ett stykke. Til vanlig hadde jeg tatt to tre fire. Men jeg tok ett.

Kanskje derfor jeg har den looserførlelsen i dag, fordi jeg tok det ene stykket og ikke lot være. Men jeg skal være ærlig, både med meg selv og dere. Bare slik kan jeg greie meg. Og det ble bare ett kakestykke, enda det var maaange å ta av. Gubben glefsa ned en halv kake.

Jaja, sola skinner, været er nydelig og jeg skal å trene.

Hei då.[/quote']

 

Jeg tror det er den looserfølelsen du må kvitte deg med, snuppelure. Jeg ville kanskje tatt et stykke jeg også, hvis jeg ikke hadde blitt så syk av det, og jeg ville IKKE følt meg som noen looser for det. Jeg hadde følt meg litt looser om jeg ikke hadde klart å stoppe, men ikke for ett stykke.

 

Det blir på en måte on eller off, hva? Enten spiser jeg hele kaka og tenker at opops, nå sorakk jeg, eller så spiser jeg INGENTING på 6 dager - eller uker? Og så sprekker jeg igjen.

 

Det at du tok ETT kakestykke, det er BRA! Gratulerer til deg, og et stor klapp på skulderen istedenfor kjeft og looserfølelse.

 

:-) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ny dag, jeg kom med på treninga, jeg har ikke spist noe som helst annet enn grovt brød med ost og skine, og laks med salat og et rundstykke til til middag. Nå går det mot fjernsynskosen (Sommer) og jeg har kjøpt inn frukst som skal skjæres opp og settes på fat på bordet. En dag til nå, så er første delmål nådd. Så kommer bøygen, en uke på reise, måltider jeg ikke helt har kontroll over mm.

Jeg skal prøve å fokusere på alt det positive.

Ha en flott kveld.

Og Ellie, jeg trøstespsier vel også, det er vel det jeg gjør egentlig. Så det er et prosjekt å finne ut hva annet jeg kan trøste meg med :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med litt mat visst du er mykje i aktivitet. Et deg frukost du når du kjem heim.

Eg pleier som regel ikkje ha med meg mat om natta' date=' og det er faktisk ikkje alltid eg et før eg legg meg heller.(det gjeld mest om helgane) Passar meg vel for å ikkje drikke for mykje for då våknar eg garantert.:)

Blir litt sånn rart "sovemønster", søv ikkje så lenge som eg gjere til vanlig. Toppen timar i strekk, men tek meg ein strekk på sofaen om kvelden.[/quote']

 

Har fått sove 5 timer tilsammen i dag, og får være fornøyd med det. Jeg har det også sånn at jeg sover bare ett par timer i slengen, og det er ganske irriterende for jeg er trøtt som ei strømpe og kjenner at jeg skulle hatt mere søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag' date=' jeg kom med på treninga, jeg har ikke spist noe som helst annet enn grovt brød med ost og skine, og laks med salat og et rundstykke til til middag. Nå går det mot fjernsynskosen (Sommer) og jeg har kjøpt inn frukst som skal skjæres opp og settes på fat på bordet. En dag til nå, så er første delmål nådd. Så kommer bøygen, en uke på reise, måltider jeg ikke helt har kontroll over mm.

Jeg skal prøve å fokusere på alt det positive.

Ha en flott kveld.

Og Ellie, jeg trøstespsier vel også, det er vel det jeg gjør egentlig. Så det er et prosjekt å finne ut hva annet jeg kan trøste meg med :-))[/quote']

 

Ett kakestykker er bra, det er det samme som jeg skulle tatt en neve av en økonomipose potetgull og stoppa der. Det har ikke jeg klart. Står det foran meg så eter jeg det. Viljen er nok ganske skrøpelig her også. Fordelen er at gubben her i huset er borte innimellom og da kommer det ikke slike ting i hus. Utenom når junior har en pose til Lørdagskosen sin da, men han har vett til å gjemme den for meg. Han har nok erfart at det er MEGET smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

En liten seier er også en seier. jeg er kommet gjennom dagen med minuskalorier i spising. Ikke så mange, men likevel. Ingen godteri. Laga til oppskåret frukt til kaffien. Gubben sa ikke et ord. Talerkenen hans sto framfor han en time før han strakte hånda ut for å smake. Det var vel ikke helt suksess, men det blit gjentatt.

Nå er det leggetid, ingen flere fristelser i dag.

Greier jeg i morgen også, så er det den store styrkeprøven, en uke på reis.

Men en og en dag om gangen. Første delmål er å greie morgendagen også.

Sweet dreams flotte støttende jenter!!!

Jeg er litt selvopptatt nå, jeg kjemper for harde livet :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er litt selvopptatt nå, jeg kjemper for harde livet :-))"

 

Det er ikke å være selvopptatt, det er å prioritere seg selv i ny og ne. Det må man bare gjøre for å komme videre.

 

Synes du er superflink jeg. Du kommer deg nok greit gjennom denne dagen også.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ny dag, og jeg er på vei til trening. I morgen tidlig drar jeg avgårde på en ukes jobb, så jeg må være flink nå, da blir det lite, da går alt i full fart.

Men jeg er fast bestemt på å greie denne dagen også.

Hei då til alle dere!

PS Er skikkelig deppa på grunn av vekta mi nå. Gikk på vekta i dagmorges, opp et halvt kilo siden i går. jeg vet det er tullete å gå på vekta hver dag, og særlig siden jeg har "vært flink" i så mange dager. Det føles håpløst, men dere er bevis på at det ikke er det.

Jeg gruer meg for første gang til en ukes jobb. ikke for jobben, men for å stå og svulme og velte fettet mitt utover tilhørerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...det med at blodet fyller musklene og man veier mer da høres rart ut! Trodde at det ikke spilte noen rolle hvor i kroppen blodet var! Man har vel et visst antall liter, og om det fylles opp i musklene eller renner rundt, spiller det noen rolle?? Blodet blir vel ikkke tyngre i musklene!?? :) Dette må jeg sjekke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he skjønte det kom reaksjon på den påstanden, men tenkte det var Anto som begynte å klø seg i hodet der. Finner du noe så må jeg få høre. Men vet at det ikke er smart å ikke veie seg etter trening fordi man er tyngre da. Ny påstand...

 

Man kan ihvertfall gå opp i vekt i begynnelsen når man trener fordi man bygger muskler, men man går nedover igjen fordi de nye musklene er med å forbrenne mer kalorier; hvis man ikke driver kroppsbygging da, og skal bli tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he skjønte det kom reaksjon på den påstanden' date=' men tenkte det var Anto som begynte å klø seg i hodet der. Finner du noe så må jeg få høre. Men vet at det ikke er smart å ikke veie seg etter trening fordi man er tyngre da. Ny påstand...

 

Man kan ihvertfall gå opp i vekt i begynnelsen når man trener fordi man bygger muskler, men man går nedover igjen fordi de nye musklene er med å forbrenne mer kalorier; hvis man ikke driver kroppsbygging da, og skal bli tyngre.[/quote']

 

Veit ikkje eg skal driste meg utpå her, men er det ikkje det at musklane held på vatnet når ein trener "hardt" og at det er det som gjere at ein er tyngre.

 

 

Synst at eg har lest det vertfall.

 

Antooooo henn e du?? Du veit vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...