Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Hei Snuppelure og Froeken. Steinbra trim å måke snø da.... Kan nok ikke sykle her heller enda, ikke på grunn av så mye snø, men litt kuldegrader og slapsføre og is innimellom. Men jeg har tenkt å kjøpe sykkel slik at jeg har den klar når finværet kommer.

 

Du er kommet tilbake Snuppelure, så bra. Leste at du har klart deg brukbart i matveien også, det er jo flott. Neida har ikke feiret så hardt, har vært på kveldsjobbing hele uka og sliter med å snu døgnet etter en uke på natt forleden uke. Jeg er ikke akkurat i kjempeslag for tiden, men har da vært innom her i ny og ne. Hehe husker at du også er fisk ja. Skal du jobbe på bursdagen din, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Om jeg skal jobbe på bursdagen min? Jada, holde kurs, så jeg har tenkt å feire med bursdagssang og alt mulig. De får bare henge med :-))

I dag har jeg fått en smell. En uke med hardkjør, hjem og få alt på stell igjen, og i dag sitter jeg på kontoret mitt og koooper. Later som jeg gjør noe, men gjør ikke en dritt. Bare puster og peser. Men ser at sola titter fram, så kanskje jeg skal ta meg i nakken og heller gå meg en tur. orker ikke dra to mil på trening i dag.

Hei då alle flotte jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Herved kommer et salig spark i stussen: Ut med seg og nyt sol og lys og nydelig føre!!! Du blir et annet menneske av det! Tro meg, har i løpet av de siste 16 timene måket snø i nesten 6 timer tilsammen, og jeg er nesten høy av sola og lyest ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k070.gif Ja, enig med froeken, ut å gå tur Snuppelure. Humøret blir mye bedre om ikke annet. Dessuten er det lov å kope også innimellom, det heter å ha kvalitetstid for seg selv, nemmelig. Det skal jeg gjøre i morgen.

 

Nå har jeg vært å kjøpt meg sykkel, så nå venter jeg bare på bedre vær. Ser ut til at jeg får ønsket mitt oppfylt, for det var en liten solgløtt her i sted. Også har jeg fått tilbake den stasjonære pc`n min etter reparasjon, og så har jeg vært på trening. I dag har jeg fått utrettet mye synes jeg.

 

I år har jeg ikke måket snø i det heletatt. Det begynner å regne hver gang før jeg kommer så langt.... Her er det forresten grønt på plena, må vel ut med gressklipper isteden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magan,

Gratulerer med ny sykkel! Er det virkelig snøfritt hos deg? Vi har enorme mengder snø og is, men det blir vel borte utpå vårparten:D

 

God helg!

 

klem, queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det i øyeblikket 5 varmegrader. Noen få snøflekker er det, men vi kan gå i joggesko ja. Er egentlig veldig synd at det ikke er mere snø for det er jo flott å gå tur i måneskinn når snøen henger på trærne. Eller på ski for den del. Nei sørpe og regn er det vi har hadd denne vinteren. Eller evig høstvær for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ikke sykkelføre her hos meg. Her er det heller skiføre. Men jeg har verken sykkel eller ski :-)). Men jeg gikk meg en tur. Ellers er det ikke blitt mye vettugt gjort i dag. ingen snømåking på meg nei.

Men jeg har bakt brød. Og nå synes jeg selv at jeg har fått godt tak på det. Med bare sunne gode og riktige ting i.

Så er det helg.

Hei då, kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med ny sykkel Magan - ja nå tror jeg at jeg må ta fram min også og ta en liten våroverhaling på den når det blir fint vær!

 

Godt å være klar til sesongen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny sykkel, Magan.

jeg ønsker meg også en ny sykkel, men jeg skulle øbske jeg hadde den i Canada. Der er det imidlertid ingen lagringsplass for den når jeg er her, så det er litt vanskelig. Men det er 7 km fantastisk strekning langs eleven der med parker hele veien, laaaang gangvei og sykke- og rulleskøytesti. Fantastisk flott å ha sykkel der. Men hvis svellinga mi går ned og kneet funker kan jeg kanskje kjøpe meg et par rulleskøyter. Det hadde vært utrolig kult.

 

:-) Nyt sykkellivet så fort du kan komme deg ut. Det er helt herlig.. bare kjenne vinden i håret og at du bruker muskler.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har en flott tursti her også rundt et vann med fin natur som det er fint både gå og sykle. Er vel ca 7 km den også. Og vi har fått skikkelige sykkelstier langs veiene og asfalt på bygdaveien vår. Så jeg kan ikke skylde på at det er dårlige forhold ihvertfall hvis jeg ikke kommer meg ut på tur.

 

Det er forresten 10 varmegrader og sol i dag her. Tror jeg må få henta den sykkelen i full fart. De skulle montere den for meg, så jeg skal hente den senere.

h040.gif

 

Har begynt å tenke på bikinisesongen. Kanskje jeg skal sole meg i år? Det har jeg ikke gjort på ... siden før krigen eller der omkring .... Men en brun valk er nå bedre enn en blåhvit en..... Har bare vært brun på armene og i fjeset.... når jeg tar av meg klærne ser det ut som jeg har hvit t-skjorte på meg.

o010.gif

 

Jeg har hengekøye, men kan ikke ligge oppi den for jeg blir så inni granskogen sjøsjuk... helt grønn i maska......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det du, Queen. Nå har jeg henta sykkelen.... og prøvd den en runde på tunet. Det jeg ikke har tenkt på er at jeg ikke har sykla siden jeg var lita. Holdt på å velte i oppoverbakken her. Det sies jo at har man først lært å sykle, så kan man det...hm. Vel det vil vise seg i morgen for da har jeg bestemt at jeg skal ut på skikkelig tur. Så på værmeldinga at været skal bli brukbart i morgen også.

 

P.S Ingen potetgull denne helga heller, flink....(klapper meg selv på hodet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften fant jeg i KK til dere søtmonser:

Sunne søtsaker

 

Søtt, godt - og sunt.

 

Honningglaserte gulrøtter

Til 2 personer

# Damp en pose babygulrøtter i cirka 4 minutter. Bruk gjerne en damperist.

 

# Ta kjelen av varmen, tøm ut alt vannet (og fjern damperisten), men la gulrøttene bli igjen.

 

# Tilsett 2 spiseskjeer honning, en klype salt og 2 spiseskjeer hakkede, usaltede cashewnøtter.

 

# Bland alt godt sammen, restvarmen fra kjelen og gulrøttene vil smelte honningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er til oss saltsugne:

 

Sunn saltsnacks

 

Egentlig har du lyst på pommes frites eller potegull, men du vet jo bedre. Disse to kjappe oppskriftene kan få deg til å glemme Maarud og KimÂ’s for godt.

 

Spicy søtpotet

Til 1 person

Søtpoteter får du nå i de fleste kolonialbutikker med godt utvalg. Bor du i en av de større byene finner du garantert godsaken i innvandrerbutikkene.

# Skrell en søtpotet og del den i fire på langs. Del deretter hver del i lange, fingertykke skiver.

 

# Legg dem i en bolle og tilsett én spiseskje olivenolje som du vender potetene grundig i. (En enklere måte er å legge potetene i en brødpose, tilsette oljen, blåse opp posen, lukke åpningen og riste ivei).

 

# Tilsett en klype salt og pepper, samt en spiseskje chilipulver, paprikapulver eller grillkrydder om du foretrekker det.

 

# Spre potetskivene på et flak bakepapir og sett det i stekeovnen på 200 grader i 30 minutter, snu potetene én gang halvveis i steketiden.

 

# Nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og prøvd sykkelen. Ble ikke lange turen i dag for det kom så mye folk som skulle ri og drikke kaffe og slikt. Men jeg hanket inn 0,8 trimpoeng på "no time" 150 kalorier, det gikk fort. Her skal det sykles mere ser jeg.

 

Nå holder jeg på med middag, hører det skrangler i lokkene på komfyren. Tror det er best å gå å se hva som skjer. Karbis i sjysaus, med poteter og grønnsaker... namme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store planer om å sykle i dag også, men det kom besøk så da ble prosjektet skrinlagt. Nytt forsøk i morgen, hvis det ikke dukker opp noe uforutsett.

 

Var på trening etter jobb, så samvittigheten er lys enn så lenge. Tror jeg skal ha mensen snart igjen for jeg er så himla sulten. Vi fikk forresten bacalao på jobb i dag, så det ble to middager, men tror det går bra kalorimessig, for jeg tok meg en tallerken kjøttsuppe da jeg kom hjem og der er det ikke så mye kalorier. Håper jeg holder meg utover kvelden, det er da det blir værst.

 

Ellers er været fortsatt fint, ikke så mye sol idag, men det regner ihvertfall ikke. Rundt 10 varmegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ønsker jeg meg også. det er ikke mange årene siden det ble kjøpt sykkel her, men nå i ettertid skjønner jeg det var et feilkjøp. bl.a savner jeg demping på sykkelen, det kan det umulig være på min. på vei til jobb sykler jeg en skogssti. det er nesten så jeg tror lillehjernen pulveriseres, masse humping og skrangling. men det er så vakkert - med grønne trær og fuglesang. ikke så lenge før jeg sykler til jobb... :) men noen ny sykkel blir det neppe i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, skjønner problemet Hyfsan. Jeg er akkurat kommet hjem fra 50 minutters sykkeltur. Kan ikke si det er så mye demping på den sykkelen som jeg har heller, må nesten kjenne etter om alt er på plass, for å si det sånn. Fikk nå ristet løs 430 kalorier og da er jeg fornøyd jeg. I morgen er det trening på "Innersvingen" igjen.

n065.gifn075.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har litt dårlig med tid til blogging for tiden, men vil ønske deg en god påske.

Jeg skal også tenke litt på sykkelen min i påsken. Min er kun et par år gammel og det er litt demping på den tror jeg. Men jeg sykler nesten kun på asfalt på vei til jobb, det er gangstier langs elva her og turstier, men heldigvis ikke mye dumper. Kupert er det jo innimellom, men jeg sier til meg selv at det gir trening.

 

Noen ganger ønsker jeg at jeg bodde i Berlin - der er det en velsignelse å sykle - helt flatt og grønne stier overalt tilrettelagt for syklister. Fortauene i sentrum er delt i 2 med plass til syklister ytterst og fotgjengere innerst. Jeg har mange ganger nesten blitt kjørt ned av syklister i full fart i sykkelfeltet, fordi det er så uvant at syklister er prioritert i Norge. I Berlin pøser de på for ingen fotgjengere går i sykkelfeltet!

Min bror med familie bor i Berlin og jeg besøker dem ofte. Noe av det hyggeligste vi gjør, er å kjøre til sentrum (lange avstander) og ha med sykler til alle på stativ på bilen, og sykle i parker og langs elven (Spree) i sentrum. Det er kafeer og restauranter langs elven og masse markeder og museer og mye å se på. 4 - 5 timer en lørdags ettermiddag her er en skjønn opplevelse, og man får mosjon også. Kanskje vi skulle dra på sykkeltur sammen? Jeg har en venninne som skal på organisert sykkeltur i Andalucia i Spania en uke, det hadde vært noe?

 

God Påske!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg også Genialt. Sykkeltur ja, det hadde vært trimmen sin. Vi kan jo dra den litt lenger: Starte opp sykkeldrosjefirma, DA hadde vi blitt slank..... Tuller bare...

 

Høres råbra ut for syklister og fotgjengere i Berlin da. "Der skulle vi ha vøri Karl...."

Er ikke slike forhold her nei, har endelig fått asfalt på veien her så jeg kan faktisk sykle til jobb uten å bli helt "shaked". Bare en liten bit på ett par hundre meter som står igjen med grusvei, og den skal de legge om slik at den ikke blir så bratt og svingete... gleder meg.

e070.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært noe. jeg kunne godt tenke meg nederland, samtidig som tulipanene blomstrer. hadde vært noe det. men nei. min sykkel står skitten og fæl med litt skrantne gir i kjelleren. jeg har vært ute et par turer, burde satt den inn på service.

 

sykkeldrosje hadde ikke blitt rare businessen med meg på pedalene i alle fall. synes jeg ser det. pust, pes, pust oppover bakkene. sinte kunder som kommer for seint til avtalene sine. jo..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...