Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Et tips når det gjelder kaker...du kan bytte ut hvetemel med speltmel, det er det ingen som merker. Både pizza og vafler smaker helt fint med kun speltmel. Brød også!

 

Lykke til!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Jøss her har det vært livlig ser jeg. Nå har jeg laget middag (kjøttsuppe) og bakt ingers grove rundstykker samtidig. Deigen står ihvertfall og hever nå, så får vi se om de blir mursteiner eller ikke.

 

Nystekt brød med godt pålegg høres helmaks ut Ellie, det blir helt sikkert velykket.

Kanskje vi skulle hatt kombinert bake og vinkveld ja. Det kunne jo blitt interessant utover kvelden....

 

Tyttebær i brød??? Er det godt da??? Hmmm....skeptisk..... De er da så sure.....

 

Gubben her i huset tror at hvis han ikke spiser noe som helst hele dagen, så kan han spise en gedigen middag på kvelden. Da blir han tynn. Tror han var med å gikk tur for to år siden hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Nåja, noen storproduksjon av brød vet jeg ikke om det blir da, men jeg skal ihvertfall prøve oppskriftene Fjellgeita.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss her har det vært livlig ser jeg. Nå har jeg laget middag (kjøttsuppe) og bakt ingers grove rundstykker samtidig. Deigen står ihvertfall og hever nå' date=' så får vi se om de blir mursteiner eller ikke.

 

Nystekt brød med godt pålegg høres helmaks ut Ellie, det blir helt sikkert velykket.

Kanskje vi skulle hatt kombinert bake og vinkveld ja. Det kunne jo blitt interessant utover kvelden....

 

Tyttebær i brød??? Er det godt da??? Hmmm....skeptisk..... De er da så sure.....

 

Gubben her i huset tror at hvis han ikke spiser noe som helst hele dagen, så kan han spise en gedigen middag på kvelden. Da blir han tynn. Tror han var med å gikk tur for to år siden hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Nåja, noen storproduksjon av brød vet jeg ikke om det blir da, men jeg skal ihvertfall prøve oppskriftene Fjellgeita.........[/quote']

 

 

Tyttebær er godt i brød, ja, det er godt med tyttebær i krydderkake og.

Eg putta gulrot i brøda ein gong. Spelt og gulrot, gubben heldt på å få kveldsen i vrangstrupen, kikka noke grådigt. Sikkert nummeret før han hadde henta lupa:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite avbrekk fra bakediskusjonen bare. Så akkurat et glimt på tv fra den norske talentkonkuransen som begynner i morgen. Gjett om jeg skal se det da. Det var en guttonge der, han var jaggu ikke gamle karen heller, men fytti rakkar`n for en reser med rockering. Dommerne satt med haka på brystet og det gjorde jeg også.

 

Rundstykkene er ferdige. De ble gode. Vet hva jeg skal ha til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

En blir jo lysten på alt sunt og godt av å lese innpå her!!!!

Nam nam, grovt brød og sunt pålegg. Og jeg kan også anbefale kakene til GR, Ellie!

Det er Gubben sin tur til å lage middag i dag, han lovte meg masse grønnsaker, men nå har han funnet på at han gidder ikke, så jeg er nokså skeptisk hva som blir servert nå. Heldigvis er det ikke mye i frysen å bli feit av :-))

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg skryte litt. Ei på jobben som jeg ikke har sett på aldri så lang tid ( vi har gått omhverandre med sykemeldinger ) kom på trimmen i går. Jeg syntes hun oppførte seg litt rart, for hun så liksom bare "gjennom" meg, hilste ikke eller noe. Ikke at vi er venninner, men vi har nå liksom vært på hils da, og jeg kan ikke huske å ha gjort eller sagt noe for å fornærme henne. Saken viste seg å være at hun ikke kjente meg igjen... hehe... Hun skrek over seg da hun omsider så hvem hun hadde foran seg (hun bruker å dramatisere veldig både stemme og kroppsspråk) HERREGUD.....SÅ TYNN DU ER BLITT!!!!! HVOR MYE HAR DU GÅTT NED, 30 KILO ELLER???? Det var jo et stort kompliment, men jeg følte meg ikke veldig høy i hatten akkurat der og da. Men etterpå kroet jeg meg som en orm i vårsolen, det må jeg bare ærlig innrømme. Jeg ser faktisk at jeg har fått igjen mye av min gamle kroppsfasong, selvfølgelig blir jeg ikke 25 år på nytt, men jeg kjenner igjen mye av det jeg så i speilet for 20 år siden. Gubben påstår at jeg ser bedre ut nå enn da jeg traff han for 17 år sia. Selv om det ikke er helt sant, så sier jeg nå takk jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir jo lysten på alt sunt og godt av å lese innpå her!!!!

Nam nam' date=' grovt brød og sunt pålegg. Og jeg kan også anbefale kakene til GR, Ellie!

Det er Gubben sin tur til å lage middag i dag, han lovte meg masse grønnsaker, men nå har han funnet på at han gidder ikke, så jeg er nokså skeptisk hva som blir servert nå. Heldigvis er det ikke mye i frysen å bli feit av :-))

Hei då.[/quote']

 

Når gubben ikke gidder, lager jeg meg mat selv. Skal ikke komme snikende med fløte og rømme og sliktnoe som han er så gla i å putte oppi rettene han lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det må ha vært kjempegøy Magan..for en reaksjon! Skjønner at du koser deg med sånne tilbakemeldinger! Nå har ikke jeg full oversikt over hvor mye du har gått ned, men det må jo være nesten 1/2 gris?

 

Som jeg har fortalt før, så har gubben min laget mat 1 gang: Kapteinens fylte rødspette servert med surkål i sitt eget vann som saus! Så hos oss er det jeg som lager maten, han kan heldigvis noe annet! Han kan varme opp mat jeg har laget, så det får holde!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Magan! Det er så moro når noen ser at vi går ned! Jeg så også han med rockeringen på TV, han var rå... hadde ikke vært noe sak om vi rocka sånn hver dag!! :D Mye gubbesnakk her og!! :) Her er det også bare jeg som lager mat. Ellers hadde det blitt mye McDonalds og Grandis!! Heldigvis liker han stort sett maten da... han påstår jo at han er så sunn. SIer han skal begynne å løpe igjen... men han sier ikke NÅR!! :)

 

Ha en fin dag...jeg er hjemme med 8 åringe som ligger med nesten 40 feber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Her hos meg skinner sola, det er nesten vårfornemmelse. Og jeg skal på treninga. Tredje dag denne uka. jaja, jeg skal være på reis neste uke, sa da detter vel alt i do, men jeg merker det gjør emg godt å trene litt.

Sender gode tanker!

hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært kjempegøy Magan..for en reaksjon! Skjønner at du koser deg med sånne tilbakemeldinger! Nå har ikke jeg full oversikt over hvor mye du har gått ned' date=' men det må jo være nesten 1/2 gris?

 

Som jeg har fortalt før, så har gubben min laget mat 1 gang: Kapteinens fylte rødspette servert med surkål i sitt eget vann som saus! Så hos oss er det jeg som lager maten, han kan heldigvis noe annet! Han kan varme opp mat jeg har laget, så det får holde!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt[/quote']

 

Jeg har gått ned nesten 20 kg, eller 19 og noen hundre gram.

 

Gubben var sånn i begynnelsen han også. Men han fant fort ut at hvis han ikke skulle sulte i hjæl ved brødfjøla måtte han lære seg. Fiskekakene hans er faktisk rågode.... og brunsaus er han skikkelig god på, ikke noe juks der med meljevning og sukkerkulør nei. Så hvis gubben min kommer til å lage rødspette, så flyter den nok ikke i sitt eget vann nei, heller en fet saus med rømme eller fløte eller mye smør......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos meg skinner sola' date=' det er nesten vårfornemmelse. Og jeg skal på treninga. Tredje dag denne uka. jaja, jeg skal være på reis neste uke, sa da detter vel alt i do, men jeg merker det gjør emg godt å trene litt.

Sender gode tanker!

hei då![/quote']

 

Her er det bare elendig vær ute, haglbyger torden også pøsregner det, også en liten solgløtt for å hisse opp folk, så er det på`n igjen med hagl o.s.v. Selv om du ikke får trent særlig neste uke så kan ingen ta i fra deg det du har trent denne uka ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jammen kom jeg meg på treninga i dag også. Men nå kjenner jeg det. Bra det er helg og jeg skal ha to dager å la muskler og den slags få falle til ro. Mandag er det påan igjen, og tirsdag, så drar jeg bort en uke. Og da må jeg gjøre som Genialt, legge plan på forhånd eller så er jeg ikke ute.

Men først er det helg. Gubben lager grønnsaksgryte, det lukter godt. Han har fått taket på den gryta der, med variasjoner, og er så fornøyd som bare det når han serverer. Det skal han ha, han er en god kokk. Bedre enn meg. Jeg "jukser litt" jeg. Ikke han nei! Men han har heldigvis kommet på at han skal ha vekk kulemagen igjen, så nå er han ivrig, like til kakene kommer fram til detektimen :-)).

Jaja, jeg har rigga meg med sunt. Er jeg mett og fornøyd så går det bra.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Utrolig bra Magan - nesten 20 kg! Ja da er det ikke noe rart at folk ikke kjenner deg igjen! Noen ganger lurer jeg på hvordan dere ser ut som jeg skriver med her - har jo noen bilder inne i hodet mitt - og du Magan har jeg bilde av som en slank, aktiv dame - skulle vært artig og sett dere i virkeligheten en gang!

 

Nå er jeg på jobb - har med meg noe som ser ut som gørr i matpakka. Tok resten av grønnsaksuppa m/pølsebiter fra tidligere i uka - kjørte stavmikser i den først og den ble til en brungrå gørr, men lukter godt! Blir nok helt fin i microen!

 

Ha en fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hvordan alle ser ut ja... Jeg ser for meg alle som spreke litt frodige kanskje men ikke overvektige og svulmende slik jeg er... Alle virker så energiske og dyktige at av og til lurer jeg på hva dere gjør her inne, dere er jo så vellykka og suverene alle sammen. Jeg føler meg ofte som den eneste som sliter, dere andre har en liten sprekk og så pytt på i full gang igjen. med vilje og innsats og rocking og sunnhet.

Ja, jeg føler meg som den eneste feite her inne, og som ikke greier få til å bli tynn.

Er det bare de vellykka som blir igjen på denne tråden, utenom meg? Er det bare suksessene som er her? De andre forsvinner etter som de backer bakover og ikke greier holde farten emd de andre?

Det er vel slik det skal være også. At en lykkes. Greier en ikke henge med, så har en vel ikke så mye her å gjøre. Det er jo ikke en sosial klubb, men en slankeklubb.

Jeg er visst litt deppa i dag. Har vært så flink og trena tre dager, har spist fornuftig og sunt. Alt vel. Men jeg venter bare på at jeg skal dette utpå igjen.

Hilsen looseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ i tankene i dag Snuppelure???

 

Joda Snuppelure, dette er en sosial klubb vil nå jeg mene. Og "snakke" bare slanking her inne hadde blitt kjedelig spør du meg. Dessuten tror jeg ikke vi alle er så vellykka, vi har nok nedturer og oppturer vi også. Ingen kan sveve på en rosenrød sky gjennom livet. Da lyver de vil jeg påstå. Men jeg prøver ihvertfall å holde humøret oppe selv om det samler seg mørke skyer i horisonten av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra Magan - nesten 20 kg! Ja da er det ikke noe rart at folk ikke kjenner deg igjen! Noen ganger lurer jeg på hvordan dere ser ut som jeg skriver med her - har jo noen bilder inne i hodet mitt - og du Magan har jeg bilde av som en slank' date=' aktiv dame - skulle vært artig og sett dere i virkeligheten en gang!

 

Nå er jeg på jobb - har med meg noe som ser ut som gørr i matpakka. Tok resten av grønnsaksuppa m/pølsebiter fra tidligere i uka - kjørte stavmikser i den først og den ble til en brungrå gørr, men lukter godt! Blir nok helt fin i microen!

 

Ha en fin helg!

 

Genialt[/quote']

 

Slank og slank fru Blom.... jeg er nå rundt 70 kg da og 172 cm høy. Også har jeg blitt brunette nå og korthåret med litt krøll, ellers er håret kommunefarget med pinnestritt.

 

Synes jeg ser for meg den grønnsaksuppa forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Magan! Det er så moro når noen ser at vi går ned! Jeg så også han med rockeringen på TV' date=' han var rå... hadde ikke vært noe sak om vi rocka sånn hver dag!! :) Mye gubbesnakk her og!! :) Her er det også bare jeg som lager mat. Ellers hadde det blitt mye McDonalds og Grandis!! Heldigvis liker han stort sett maten da... han påstår jo at han er så sunn. SIer han skal begynne å løpe igjen... men han sier ikke NÅR!! :)

 

Ha en fin dag...jeg er hjemme med 8 åringe som ligger med nesten 40 feber![/quote']

 

Ja har vi kunnet rocke som han 8 åringen på tv.... Jeg satt bare å gapa, han var fenomenal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 kg fordelt på 172 høres flott ut for meg. det er som om jeg skulle ha 62 kg på mine 164, ikke sant? Da hadde jeg vært relativt slank. Og det hadde jeg vært kjempefornøyd med.

 

snuppelure... er du sukkeravhengig?

Jeg må bare spørre, for det ser ut som om du kommer inn i et mønster som er ganske fast. 3 - 4 dager sunt, ikke NOE sukker, bare sunne ting, grøntfor, grov osv. Deretter en nedtur. En sprekk. Full optimisme tilbake, liver er herlig, full rulle med bare sunne ting, og så er det samme runden om igjen... kanskje jeg tar feil, men det virker sånn for meg.

 

Jeg spør fordi jeg er sukkeravhengig. Jeg kjenner sirklene så inderlig godt. Depresjonene som følger med, som kommer etter noen dager uten raske karbohydrater, sukker og usunt fett. Jeg kjenner mange som har det sånn. En venninne sverget til å overleve sukker med depresjon og det hele i 2 - 3 uker. Deretter var det over. Krom ble MIN redning. MYE krom. Krom 3 ganger om dagen på fastende hjerte. Noen knasker gulerøtter, søte epler, bananer og andre karbohydratholdige grønnsaker. Noen spiser MYE frukt i overgangsperioden. De er mange mange måter. Tror det er individuelt hva som virker for folk. Det som funker for meg funker kanskje for deg, kanskje ikke.

 

Jeg måtte flire på jobben en dag. Det var i fredagskaffen, og de satte en skål med sjokolade på bordet. jeg kjente at dersom jeg tok EN ville det ikke bli med en, det ville bli flere, så jeg satt på hendene og prøvde å tenke på noe annet. Det er en stund siden jeg har spist krom, og nå kjente jeg et anfall av sukkerhunger komme snikende. Men så er det ei jente der, som bare lot skåla passere da den gikk rundt. "Skal du ikke HA?" spurte en av de andre damene. Hun bare ristet på hodet "neitakk, jeg har ikke lyst på". Men det jeg reagerte på, var uttrykket i ansiktet hennes. Hun så ut slik jeg ville sett ut hvis noen prøvde å nøde meg med pultost. Skulle ønske jeg hadde det forholdet til sjokolade. Da ville livet vært veldig enkelt.

 

Jeg vil gjerne si EN ting ihvertfall, snuppelure: du er veldig flott, faktisk. Du er et forbilde for mange av oss med ditt gode humør og ditt stå-på-mot. Du er helt herlig! Og vi er mange mange her som er kjempeglade i deg. Enten du veier ditt eller datt. Enten du snakker om det eller det.

 

Når det gjelder å slite, har jeg det samme forholdet til det her inne som jeg har til å gråte offentlig. Det vil jeg ikke. Nå sliter jeg ikke så veldig mye med slanking. Jeg har andre ting å tenke på akkurat nå. Derfor holder jeg meg til skilpadde-klubben og holder meg i ro. Står stille, står stille og står stille. Holder meg standhaftig til dietten min. Det er jo enda viktigere nå som jeg er syk igjen. Men jeg orker ikke å skrive om det hver dag. Det er hyggeligere å skrive om koselige ting, om suksess eller om hvorfor også stillstand kan være suksess :-)

 

Jeg liker de gode historiene, fordi de generer flere. Og det er alltid noe å være glad for. Det er lov å være deppa. Og det er lov å ta det ut her dersom man har lyst til å gjøre det. Jeg tror det er mange med meg som synes du er veldig modig som gjør det. Som synes du er tøff, rett og slett. Så fortsett med å være deg. Du oppfordrer meg til å være meg. Nå oppfordrer jeg deg til å være DEG.

 

Og så sender jeg deg en kjempeklem.

Du er så innmari god, snuppelure :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det der med sukkeravhengig er det kanskje noe i. For jeg får sånn ulvehunger, jeg blir helt sånn rastløs, deprimert, jeg har et enormt sug. Ikke etter sjokolade, men etter kaker, kjeks... Et eller annet søtt. Og jeg greier meg ikke med en bit, jeg blir helt glupsk. Derfor prøver jeg å unngå å ha det i nærheten. Men kan bli helt desperat iblant. Nå har jeg klart fire dager, med trening, med sunn mat, ingen sug, men jeg kjenner at jeg bare vet at det vil komme, og at jeg da får hele runden med å føle meg dritt.

Krom funker ikke for meg. jeg vil brekke meg av det. Tabletter i det hele tatt som er større enn knappenålhoder er umulig å få ned.

Men frukt kan kanskje fungere. Jeg kjøper av og til druer for å demme opp, men hele druepakken går ned på en gang. Ikke en enkelt drue her nei.

Jeg sliter med et spiseproblem, jeg har innsett det etter hvert. Men jeg kjemper på.

Jeg kan holde noenlunde kontroll nå fordi jeg er hjemme og har en viss kontroll over innkjøpa, gubben er ikke akkurat til hjelp da, utenom når han får ei dille. Men når jeg er borte og bor på hotell, da står det lina opp framfor meg. Og hadde jeg bare vært av de som liker salat, men jeg synes det er pyyyy! Jeg spiser det fordi jeg føler jeg må, men ville aldri aldri velge det framfor noe annet viss det var et valg.

Ja, sukkeravhengig ja. Det er vel bare å kjempe videre.

Jeg er et sta skinn, så jeg begynner omatt og omatt og omatt og omattatt.

Sweet dreams!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du trenger ikke kjempe videre på den måten du gjør. Det blir det bare kjemping av, det. Og det er IKKE bra for psyken eller vekta eller noe annet. Det er hjelp å få, snuppelure, men du må ville ha den hjelpen. Du kan snakke med fastlegen din om det.

 

Og så kan du gå på apoteket og kjøpe en pilleknuser. Den knuser pillene til støv. Deretter kan du putte dette støvet i et glass med appelsinjuice f eks og drikke det. Det skal ikke mye til, bare en halv dl eller noe sånt.

 

Sukkeravhengighet faller i det samme senteret i hjernen som all annen avhengighet.

 

Et lite beger med yoghurt (Mild&Lett blåbær f eks) hjelper godt. Det gjør også et glass appelsinjuice eller et saftig eple. En appelsin skåret i båter sammen med en banan skåret i biter, er godt å nible til, og det fyller opp så du ikke får så lyst på mye annet etterpå. Du blir rett og slett mett, får fiber og sunne karbs, og demper suget.

 

Du kan også spise et par striper 70% mørk sjokolade. Du har sikkert ikke så veldig lyst på det, men det demper ihvertfall søtsuget og tilfører flavonoider, som i mange tilfeller fungerer som antiokydanter. Det er med andre ord søtt og sunt.

 

Men mitt aller beste råd er å snakke med legen din om det. Blodsukkeret ditt leker jo sprettball, og det er IKKE bra. Det ødelegger ehel metabolismen din, og dermed hjelper det ikke å kjempe.

 

Det er typisk, det du beskriver. Hjernen skriker etter sukker, og "lurer deg" ved å "ha lyst på" kaker og kjeks. Kjempesmart av hjernen, det. Den typen karbohydrater omdannes til glucose som oppfattes av kroppen som sukker, dermed får kroppen dosen sin. Så blir den syk, for dette er jo noe den ikke tåler, men bare er avhengig av. Du blir oppblåst, "sveller", føler deg feit og ekkel og tjafsete og får dårlig samvittighet. "Huff, nå gjorde jeg det igjen". Kroppen blir skikkelig sur, leddene begynner å verke. Lysten på noe godt er der igjen, for å dempe alle disse ekle følelsene i kroppen. Det blir et kjempesug du rett og slett ikke klarer å stå imot. Det er akkurat som alkoholikere og narkomane som føler seg "friske" etter et skudd eller et glass. Joda, det FØLES bra. Men ikke så lenge, så må man ha mer, for da føler man seg SYK. Sukkeravhengighet er ikke noe annerledes, det bare synes ikke og er ikke usosialt, dessuten doper det ikke hodet. Men det nedsetter evnen til å tenke logisk og rasjonelt.

 

Jeg har funnet en artikkel på nett. Den ramser opp en del symptomer, og jeg tror at selv om det er et eller to der du ikke kjenner deg igjen i, kan du antagelig krysse av for det aller meste på den lista. Det kunne jeg også før, men nå er det bare noen få jeg ville krysset av på. Det betyr at det ER hjelp å få :-)

 

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32425.ece

 

Snakk med legen din, snuppelure. Eller finn en annen lege dersom hun/han ikke vil høre etter.

 

Lykke til.

Kjempeklem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hm, jeg skal faktisk til legen på mandag, og hadde tenkt å snakke om disse vektproblema mine. At jeg ikke greier få kontroll. Nå tar jeg med meg dette også. Det stemmer alt dette. Jeg er som en avhengig, med akkurat samme symptom.

Og jeg kjemper en håpløs kamp slik det er nå. For suget overstiger viljen.

Nå er det dag fem med sunn kost og kontroll, så i dag vet jeg (og kjenner) at det blir en utfordring.

Jeg er som en avhengig på et annet område også, jeg vil endre på de dårlige kakevanene men vil egentlig ikke, for suget er så sterkt. Det er mer drift enn ønske om noe "godt".

Jeg er ikke så glad i sjokolade, det vet jeg er en avhengighet for mange, sjokoholiker, jeg lurer meg selv med å ha lyst på alt mulig annet. Jeg har kjøpt inn potetlefse, (det er jo sunt ha ha) og har sukker i skapet i bakhånd til å ha på, som han med flaska i skapet.

Joda, det er nok en kamp dette. En j.... kamp.

Og, jeg blir deprimert når jeg kjenner det holder på å bikke igjen.

Jeg har holdt på slik i et år nå, et år inne på denne tråden, andre har tatt av ti og tjue kilo, jeg har lagt på meg seks kilo mens jeg har vært her. Så ille er det.

For jeg svinger opp og ned litt mer opp og ned litt mer opp og ned.

Det er derfor jeg skal ta det opp med legen også nå. Fortsetter det slik, greier jeg ikke lenger få skoene på meg!

Hilsen sliten snuppe.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppelure.

 

Jeg er glad du skal ta det opp med legen din. Og dersom han/hun ikke fatter poenget, mener jeg at du bør ta det opp med en annen lege, for dette er veldig alvorlig for deg.

 

Gubben må med på laget også. Hvis han ikke støtter deg, er han faktisk IMOT deg når det gjelder akkurat dette. Det er som min svigerinne som kjøper en kasse øl til min alkoholiserte bror hver gang han har vært uten øl i 5 dager og begynner å bli veldig rastløs. "Her vennen min, ta en øl. Du trenger ikke drikke hele kassa, vet du". For en premie-idiot!

 

"LITT kan du vel spise, du trenger ikke tømme hele skåla?!"

Problemet er at det trenger du selvsagt ikke, men du må mobilisere alt du har av viljestyrke og du må virkelig VILLE ta tak i dette, ikke bare tenke litt fjernt at dette burde jeg ta tak i. Du trenger en strategi. Og du trenger ordentlig støtte. Det er som å slutte å røyke, slutte å drikke, slutte med narkotika eller hva det nå er man skal slutte med som er en avhengighet. Det er tøfft. Du må ville det selv. Det er ingen andre som bare kan gripe inn og ta det vekk for deg. Det er ikke enkelt. Men det er mulig!

 

snuppelure: det er mulig. :-)

Du klarer det hvis du virkelig vil nok.

Og får ordentlig støtte.

 

Jeg heier på deg. Noe så innmari!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...