Gå til innhold

Ned 30 kg på 10 mnd


Gjest stafettpinnen

Anbefalte innlegg

Hiv mæ med i gjengen av "kveldsspisere" (ser det e fleire som slit med det her inne) - snodig det der at gnaget skal være så stort etter at ungene har lagt sæ !

Æ har som mål 30-40 kilo til neste sommer.

 

Æ e 34 år, gift 4-barnsmor, hjelpepleier, bor i Nord-Norge og har slitt med overvekt siden tenårene. Men no e det slutt !! :-D

Har tidligere gått ned tilsammen 16 kilo på GR-kurs - før og mellom graviditetene.

Men har "spist bort" traumatiske fødsler og veide tilslutt 103.6 da æ starta på kurs for 3 uker siden.

Har gått ned 2.4 kilo og kvitta mæ med 7 cm rundt livet.

 

Min form for trim e (foreløpig) spaserturer med barnevogna 1-2 timer, 3-4 ganger i uka.

 

Slit veldig med søtsug om kvelden og is i alle varianter forfølge mæ for tia - og æ som ellers ikke e så gla i is....he,he.....

 

Vel, da har æ presentert mæ - lykke til te alle oss !! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 709
  • Created
  • Siste svar

Så bra at det er fler som blir med!

 

Velkommen skal dere være!

 

Min dagsrapport:

 

Gikk 40 min tur med gullet i vogn etter lunsj

 

Trening med mrl 60 min

 

og kvelds tur 35 min med nabokona

 

veldig fornøyd med dagen!

Men har selvfølgelig spist for lite i dag og:(

1050 kcal,nettop spist 3 knekkebrød ...

 

Kan noen hjelpe meg med og sette opp en meny for en dag?

Altså hva jeg skal spise og hvilket klokkeslett for å komme opp i 1600 kcal..

Utrolig irriterende...

redd for at forbrenningen ikke blir god nok

 

 

Ellers syns jeg dere alle er kjempe flinke!

Tenk så lette og sprettne vi blir!

 

STOOOOR klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg klarte å holde meg på 1600 kcal i dag også :-) ...selv om jeg har vært i selskap. Fikk jo ikke veid maten i kveld' date=' men jeg tror jeg har regnet ganske riktig.

 

Tok bare veldig små porsjoner med middag og kake ... og spiste mer grønnsaker, salat og frukt. Ikke noe problem :-) Ingen som merka det en gang.[/quote']

 

så bra!

Det er det som er bra kunne gå i selskap å ikke overspise!

Det skal jeg klappe i hendene for altså!

Klapp klapp!

Det er noe jeg driter meg ut på hver gang...

Spiser 4-5 kakestykker og trykker i tryne!

Men men ,må være utrolig streng med meg selv i morgen..

Har sagt til mannen min at han får holde meg i ørene..

Vil ikke KAN ikke overspise i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Så flink du har vært i dag :-)

Du har all grunn til å være fornøyd!

 

Jeg tror du kommer til å klare deg fint i morra, jeg! Du har jo vært så flink i det siste. Kake er ikke så godt. Bare tenk at du ikke gidder at den kaka skal få ødelegge for resultatet ditt til mandag. Bare kast kaka som blir til overs. God idè! Det er mye bedre at den havner der enn i kroppen din :-)

 

Spiser du nøtter? Det er masse sunt fett i dem. Jeg synes det er godt å ta noen nøtter når jeg får lyst på chips e.l. 30 g er ca. 200 kcal. Det er jo så mye godt å velge i av nøtter.

 

Du kan også bruke litt sunn olje som salatdressing. Lurt å veie! Blir fort mange kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er fler som blir med!

 

Velkommen skal dere være!

 

Min dagsrapport:

 

Gikk 40 min tur med gullet i vogn etter lunsj

 

Trening med mrl 60 min

 

og kvelds tur 35 min med nabokona

 

veldig fornøyd med dagen!

Men har selvfølgelig spist for lite i dag og:(

1050 kcal' date='nettop spist 3 knekkebrød ...

 

Kan noen hjelpe meg med og sette opp en meny for en dag?

Altså hva jeg skal spise og hvilket klokkeslett for å komme opp i 1600 kcal..

Utrolig irriterende...

redd for at forbrenningen ikke blir god nok

 

 

Ellers syns jeg dere alle er kjempe flinke!

Tenk så lette og sprettne vi blir!

 

STOOOOR klem til dere alle![/quote']

 

jeg kan prøve og skrive et forslag til hva du kan spise her.

men er jo litt vansklig siden jeg ikke vet hva du liker og når du er våken om morgenen, men vi prøver=)

 

frokost kl 8-2 brødskiver, grovt (30 g pr skive) med 20 g magert pålegg på til ver skive.

 

lunsj kl 11-fire grove knekkebrød med tilsammen 40 g magert pålegg, eller 40 g kornblanding. eller skinke og pasta salat:

100 g kokt skinke

50 g ferdig kokt pasta

3 reddiker

50 g friske sukkererter

1/4 rødløk

 

slik gjør du: kok pastaen etter anvisning på pakken og avkjøl i kaldt vann. skjær skinken i tynne strimler, reddiken i tynne skiver, og løken i ringer. skyll sukkerertene, bland alle indigriensene=) denne her spiser jeg daglig og den er kjempegod, bare jeg kutter ut reddiken og sukkerertene da=)

 

mellommåltid kl 1- 1/2 polarbrød eller en skive av 30 g, eller 2 grove knekkebrød, med magert pålegg.

 

middag kl 3-4: 150 g kokt potet, eller 100 g pasta. 150 g kyllin, fisk, eller kjøtt. m saus og annet tilbehør, masse grønnsaker

 

kveldsmat kl7 halv 8: en skive av 30 g, eller to grove knekkebrød, eller et halvt polarbrød. med 20 g magerpålegg.

 

du skal ha 3 glass exstra lett melk ver dag og et glass skal vere 1 1/2 dl.

3 frukter, masse grønnsaker så har du to kosemerker pr dag og da kan du spise hva du vil men det skal ikke vere mere enn 50 kcal så da må du bare regne=)

 

håper dette hjalp litt da, det her er noe av det jeg spiser om dagen, har ikke noe spesielt kcal inntak om dagen så jeg spiser bare en brødskive eller to knekkebrød til vert måltid da.. jeg gikk på grete rode kurs får noen mndr siden så dette skulle vere 1600 kcal om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i dag :-)

Du har all grunn til å være fornøyd!

 

Jeg tror du kommer til å klare deg fint i morra' date=' jeg! Du har jo vært så flink i det siste. Kake er ikke så godt. Bare tenk at du ikke gidder at den kaka skal få ødelegge for resultatet ditt til mandag. Bare kast kaka som blir til overs. God idè! Det er mye bedre at den havner der enn i kroppen din :-)

 

Spiser du nøtter? Det er masse sunt fett i dem. Jeg synes det er godt å ta noen nøtter når jeg får lyst på chips e.l. 30 g er ca. 200 kcal. Det er jo så mye godt å velge i av nøtter.

 

Du kan også bruke litt sunn olje som salatdressing. Lurt å veie! Blir fort mange kcal.[/quote']

 

Har mandler som jeg tygger på og tørkede aprikos.Tror jeg må kjøpe inn litt forskjellige nøtter ja.

Ja håper og troe d går bra i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at vi blir flere! Høres ut som vi er i samme båt hele gjengen -lysta(altså matlysta...) øker utover kvelden.MEN sammen skal vi få det til!

 

Synes jeg har vært ganske flink i dag,gikk 45min med staver. Må si det føltes litt rart å gå med staver, men vi satser på at det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan prøve og skrive et forslag til hva du kan spise her.

men er jo litt vansklig siden jeg ikke vet hva du liker og når du er våken om morgenen' date=' men vi prøver=)

 

frokost kl 8-2 brødskiver, grovt (30 g pr skive) med 20 g magert pålegg på til ver skive.

 

lunsj kl 11-fire grove knekkebrød med tilsammen 40 g magert pålegg, eller 40 g kornblanding. eller skinke og pasta salat:

100 g kokt skinke

50 g ferdig kokt pasta

3 reddiker

50 g friske sukkererter

1/4 rødløk

 

slik gjør du: kok pastaen etter anvisning på pakken og avkjøl i kaldt vann. skjær skinken i tynne strimler, reddiken i tynne skiver, og løken i ringer. skyll sukkerertene, bland alle indigriensene=) denne her spiser jeg daglig og den er kjempegod, bare jeg kutter ut reddiken og sukkerertene da=)

 

mellommåltid kl 1- 1/2 polarbrød eller en skive av 30 g, eller 2 grove knekkebrød, med magert pålegg.

 

middag kl 3-4: 150 g kokt potet, eller 100 g pasta. 150 g kyllin, fisk, eller kjøtt. m saus og annet tilbehør, masse grønnsaker

 

kveldsmat kl7 halv 8: en skive av 30 g, eller to grove knekkebrød, eller et halvt polarbrød. med 20 g magerpålegg.

 

du skal ha 3 glass exstra lett melk ver dag og et glass skal vere 1 1/2 dl.

3 frukter, masse grønnsaker så har du to kosemerker pr dag og da kan du spise hva du vil men det skal ikke vere mere enn 50 kcal så da må du bare regne=)

 

håper dette hjalp litt da, det her er noe av det jeg spiser om dagen, har ikke noe spesielt kcal inntak om dagen så jeg spiser bare en brødskive eller to knekkebrød til vert måltid da.. jeg gikk på grete rode kurs får noen mndr siden så dette skulle vere 1600 kcal om dagen..[/quote']

 

Flott!

Tusen hjertelig takk!

Syns det er litt vanskeligt jeg med di kcal..

Tror jeg spiser for sunt ,for magre produkter,da blir det fort for lite kcal...

Det er liksom det jeg tror at jeg må spise kjempe magert for å gå ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at vi blir flere! Høres ut som vi er i samme båt hele gjengen -lysta(altså matlysta...) øker utover kvelden.MEN sammen skal vi få det til!

 

Synes jeg har vært ganske flink i dag' date='gikk 45min med staver. Må si det føltes litt rart å gå med staver, men vi satser på at det hjelper![/quote']

 

Hehe,ja litt unaturlig og gå tur med "skistaver"

Men tror og det øker forbrenningen.

Lurer på om jeg og skal hive meg på den bølgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innsats idag! Ble nok noen aktivitetspoeng!

 

Jepp!5,2 trim poeng

Kcal inntak av mat 1050 kcal

 

og forbrent vekk 1035 kcal...

 

Så det blir så utrolig feil...hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Husk at det er bra for kroppen å få i seg sunt fett. Jeg har lært at du faktisk går fortere ned i vekt dersom kroppen får litt sunt fett. Det er mye bedre enn bare mager kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er bra for kroppen å få i seg sunt fett. Jeg har lært at du faktisk går fortere ned i vekt dersom kroppen får litt sunt fett. Det er mye bedre enn bare mager kost.

 

Ja d er nok noe i det der.

Hm kansje jeg skal vurdere å melde meg på et kurs til høsten for å lære meg å gjøre dette riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date='ja litt unaturlig og gå tur med "skistaver"

Men tror og det øker forbrenningen.

Lurer på om jeg og skal hive meg på den bølgen:)[/quote']

 

 

Naboen lurte på om jeg smurte med klister...

Men til jul da vi er fine og lekre kan han sitte der med ølvomma og le av stavene mine tenker jeg,he,he

 

Høres ut som du trenger å øke inntaket litt emdaju så ikke kroppen din tror den må bremse. Fikk et tips av ei venninne - jeg er veldig glad i smoothies, og hun anbefalte meg litt olivenolje oppi. Ikke kjenner man smaken, og får i seg mye bra fett! Et par skjeer så øker fort kcal antallet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen lurte på om jeg smurte med klister...

Men til jul da vi er fine og lekre kan han sitte der med ølvomma og le av stavene mine tenker jeg' date='he,he

 

Høres ut som du trenger å øke inntaket litt emdaju så ikke kroppen din tror den må bremse. Fikk et tips av ei venninne - jeg er veldig glad i smoothies, og hun anbefalte meg litt olivenolje oppi. Ikke kjenner man smaken, og får i seg mye bra fett! Et par skjeer så øker fort kcal antallet også[/quote']

 

Ja jeg må det,men vet ikke helt hvor jeg skal legge inn di kcal.

Men i dag hadde jeg bare 180 kcal til middag og d er jo forlite...

så der må jeg være flinkere å få opp kcal.

 

 

Hehe,ja da er du nok så spretten at du kan dra han på akebret hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser frokost,og her har du et forslag til å få opp kcal, emdaju:

50 g hjemmelaget frokostblanding(hasselnøtter, linfrø, valnøtter, kli, gresskarfrø), 1 dl Tine vaniljeyoghurt og en banan. Tilsammen blir dette over 500 kcal og jeg bruker opp både melkerasjonen og frukten på en gang. Jeg har valgt å bruke såpass til frokost fordi da får jeg virkelig igang systemet + at jeg er ikke glad i å spise om morgenen og da er det viktig å finne noe jeg liker ellers hopper jeg lett over frokosten. Tar ofte en lett lunsj med mye grønnsaker slik at jeg "sparer" litt kcal der. Med en slik start på dagen tåler jeg fint å spise opp mot 1500 kcal og alikevel ha et vekttap på 1-1,5 kg per uke. Dette har fungert bra på flere kurs jeg har gått, har gått ned 7-10 kg på disse kursene.

 

Mitt problem er, som jeg skjønner flere kjenner seg igjen i, å begrense matinntaket på kvelden. Da jeg går på kurs,og er flink spiser jeg smoothies med kli og options-drikke på kvelden. I periodene jeg ikke er flink går det i godis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden dere andre har gjort det=) jeg er ei jente fra telemark på 22 år, har samboer og ei lita jente på 16 mnd. i dag så veier jeg 99,2 kg men når jeg starta grete rode kurs så veide jeg 106,7 så har gått ned noen kg=) så starta jeg litt får meg sjøl igjen får ca 2 uker siden, når jeg bynte da veide jeg 103 kg men det har gått veldig bra og som jeg skreiv tiligre så veier jeg 99,2 kg nå... så det går nedover heldigvis=)))

 

har veiedag vermandag da... vet ikke om jeg skal skrive inn her også da jeg? hva gjør dere andre da?

 

trimmen min har det ikke blitt så mye av i det siste, men når det er fint vær eller opphold ute så bruker jeg og hoppe mye på trampolina, og inne har jeg dasematte, ellers prøver jeg og gå turer med vesla i vogna eller så tar vi vors en sykkeltur. jeg vet av erfaring at sykling virker får jeg har vert oppi vertfall 120 kg når jeg var 15 år, kjøpte meg sykkel til konfermasjon og etter noen få mnd da så hadde jeg gått ned tilm 85 kg, det er 35 ned det, så jeg vet det funker=)

 

håper vi kan støtte og hjelpe hverandre når kvelden kommer får det er det som er så vanskelig, vertfall får meg da=/ dette kan vi alle klare sammen.. jeg kommer nok til og vere her mest på kveldene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser frokost' date='og her har du et forslag til å få opp kcal, emdaju:

50 g hjemmelaget frokostblanding(hasselnøtter, linfrø, valnøtter, kli, gresskarfrø), 1 dl Tine vaniljeyoghurt og en banan. Tilsammen blir dette over 500 kcal og jeg bruker opp både melkerasjonen og frukten på en gang. Jeg har valgt å bruke såpass til frokost fordi da får jeg virkelig igang systemet + at jeg er ikke glad i å spise om morgenen og da er det viktig å finne noe jeg liker ellers hopper jeg lett over frokosten. Tar ofte en lett lunsj med mye grønnsaker slik at jeg "sparer" litt kcal der. Med en slik start på dagen tåler jeg fint å spise opp mot 1500 kcal og alikevel ha et vekttap på 1-1,5 kg per uke. Dette har fungert bra på flere kurs jeg har gått, har gått ned 7-10 kg på disse kursene.

 

Mitt problem er, som jeg skjønner flere kjenner seg igjen i, å begrense matinntaket på kvelden. Da jeg går på kurs,og er flink spiser jeg smoothies med kli og options-drikke på kvelden. I periodene jeg ikke er flink går det i godis...[/quote']

 

Akkuratt ja,ikke dumt;)

Det er jo det viktigste måltidet ,så får jeg sikkert opp forrenningen !

Hvor kjøper du alt dette?

Har havregryn i skapet,så lurer på om jeg ska ta det med banan i dag til frokost.

Men skal jeg bare prøve meg på 500 kcal til frokost da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden dere andre har gjort det=) jeg er ei jente fra telemark på 22 år' date=' har samboer og ei lita jente på 16 mnd. i dag så veier jeg 99,2 kg men når jeg starta grete rode kurs så veide jeg 106,7 så har gått ned noen kg=) så starta jeg litt får meg sjøl igjen får ca 2 uker siden, når jeg bynte da veide jeg 103 kg men det har gått veldig bra og som jeg skreiv tiligre så veier jeg 99,2 kg nå... så det går nedover heldigvis=)))

 

har veiedag vermandag da... vet ikke om jeg skal skrive inn her også da jeg? hva gjør dere andre da?

 

trimmen min har det ikke blitt så mye av i det siste, men når det er fint vær eller opphold ute så bruker jeg og hoppe mye på trampolina, og inne har jeg dasematte, ellers prøver jeg og gå turer med vesla i vogna eller så tar vi vors en sykkeltur. jeg vet av erfaring at sykling virker får jeg har vert oppi vertfall 120 kg når jeg var 15 år, kjøpte meg sykkel til konfermasjon og etter noen få mnd da så hadde jeg gått ned tilm 85 kg, det er 35 ned det, så jeg vet det funker=)

 

håper vi kan støtte og hjelpe hverandre når kvelden kommer får det er det som er så vanskelig, vertfall får meg da=/ dette kan vi alle klare sammen.. jeg kommer nok til og vere her mest på kveldene..[/quote']

 

Ja kvelden var værst for meg og men går bedre nå.

Jeg spiste kansje en kvart vannmelon om kvelden,metter veldig godt!

Etterhvert gikk suget over på kvelden.

Finn fram grønt og frukt av alt du liker:)

Te og buljong metter og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt ja' date='ikke dumt;)

Det er jo det viktigste måltidet ,så får jeg sikkert opp forrenningen !

Hvor kjøper du alt dette?

Har havregryn i skapet,så lurer på om jeg ska ta det med banan i dag til frokost.

Men skal jeg bare prøve meg på 500 kcal til frokost da?[/quote']

 

Jeg kjøper det på Rimi, så det er ikke vanskelig å få tak i. Det er jo selvsagt avhengig at en liker det, men funker for meg. Har ei venninne som er ernæringsfysiolog i Fedon-systemet. Hun har prøvd å overbevise meg, men jeg har endt opp med å plukke det jeg liker. Det med sunt fett i frø og nøtter er en av de tingene. Denne frokosten har hun foreslått, bare at jeg egentlig skal bruke Biola yoghurt uten sukker, men unner meg vaniljeyoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi spist pizza,jeg spiste 2 stykker.

ombestemte meg og valgte to pizza stykker isteden for et pizza stk og 1 kake stykke.

Fant ut at sjokolade kake trenger jeg ikke...

Så da gjelder det å være sterk når kaka skal på bordet!

Restene av pizzan sendte jeg ut med mannen,

han gikk opp til naboen med det hehe.

 

Snakkes seinere og ha en fortsatt sunn og aktiv dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...