Gå til innhold

Ned 30 kg på 10 mnd


Gjest stafettpinnen

Anbefalte innlegg

Fikk så vondt i hjertet av ditt innlegg...det va så æ kjente nederlagsfølelsen:-(

 

Men du har ikke sprukket !!

Man sprekker hvis man ikke overhodet skal spise noe godt(les snacks for oss her inne ;-). Men det skal du jo...bare med måte....og det lærer man over tid !

Ikke vær så streng med dæ sjøl. Klapp dæ på skuldra og si pytt,pytt...Spist e spist.

 

Kanskje du klarer å stå imot suget på dagen, om du love dæ sjøl en liten godbit på kvelden ? Det e stor hjelp for mæ ;-)

Æ sprenge som regel kosemerkene til himmels de to første dagene i uka, men så lar æ mæ få spise noe godt - omså hver dag hvis gnaget e stort. En is, litt saltstenger eller popcorn f.eks.

Passer bare på at det ikke blir så mange kalorier at æ sklir helt ut av kurs (litt over avogtil da ;-D )

 

Stå på, jente.

Det tok lang tid å få på disse kiloene - og da må vi få bruke litt tid te å kvitte oss med de også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 709
  • Created
  • Siste svar

jeg føler akkuratt det samme som deg i kveld, har spist 40 gram salt potetgull og to brødskiver med smør og knakkpølse oppå=( fikk så dårlig samvittighet at nå syklet jeg akkuratt i 15 min på inne sykkel. jeg har ikke trent i det hele tatt så det var vertfall en bra start får meg. skal bynne og bruke den ver dag nå. du må ikke gi opp, vi alle har sånne tunge dager og kvelder, men du må tenke på at du SKAL klare det. og ikke ver så streng mot deg selv, kos deg litt du har jo tross alt kosemerker og da kan du jo samle alle sammen til lørdagen og så kose deg da. så har du noe og se frem til=) det er jo 50 kcal om dagen=)) håper det går bedre får deg i morra. du må ikke gi opp nå, jeg vet det er vansklig men du klarer det, bare ha vilje=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så vondt i hjertet av ditt innlegg...det va så æ kjente nederlagsfølelsen:-(

 

Men du har ikke sprukket !!

Man sprekker hvis man ikke overhodet skal spise noe godt(les snacks for oss her inne ;-). Men det skal du jo...bare med måte....og det lærer man over tid !

Ikke vær så streng med dæ sjøl. Klapp dæ på skuldra og si pytt' date='pytt...Spist e spist.

 

Kanskje du klarer å stå imot suget på dagen, om du love dæ sjøl en liten godbit på kvelden ? Det e stor hjelp for mæ ;-)

Æ sprenge som regel kosemerkene til himmels de to første dagene i uka, men så lar æ mæ få spise noe godt - omså hver dag hvis gnaget e stort. En is, litt saltstenger eller popcorn f.eks.

Passer bare på at det ikke blir så mange kalorier at æ sklir helt ut av kurs (litt over avogtil da ;-D )

 

Stå på, jente.

Det tok lang tid å få på disse kiloene - og da må vi få bruke litt tid te å kvitte oss med de også ;-)[/quote']

 

Takk

Jo jeg er sikkert for streng,men føler ikke jeg finner den normale tanke gangen rundt slanking visst du skjønner.

lei meg visst jeg har spist for lite,lei meg visst jeg har spist for mye sånn som nå.

Får en følelse av at jeg ikke makter presset på en måte.

off føler meg litt tullete i hodet nå hehe.

 

Men jeg kan jo ikke gi opp,er så gla for at jeg har dere her inne!

Tungt å stå alene med tanker og følelser,mannen min forstår jo ingen ting.

Håper så inderlig at jeg klarer å stå opp med hevet hode og fortsette i morgen.

eller jeg må jo det.

åååh hvorfor skal det være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler akkuratt det samme som deg i kveld' date=' har spist 40 gram salt potetgull og to brødskiver med smør og knakkpølse oppå=( fikk så dårlig samvittighet at nå syklet jeg akkuratt i 15 min på inne sykkel. jeg har ikke trent i det hele tatt så det var vertfall en bra start får meg. skal bynne og bruke den ver dag nå. du må ikke gi opp, vi alle har sånne tunge dager og kvelder, men du må tenke på at du SKAL klare det. og ikke ver så streng mot deg selv, kos deg litt du har jo tross alt kosemerker og da kan du jo samle alle sammen til lørdagen og så kose deg da. så har du noe og se frem til=) det er jo 50 kcal om dagen=)) håper det går bedre får deg i morra. du må ikke gi opp nå, jeg vet det er vansklig men du klarer det, bare ha vilje=))[/quote']

 

 

takk,så goe dere er.

er ikke nok kosemerker for den kjeksen hvertfall...

nesten 1000 kcal tror jeg det var i den pakken.

Ja den samvittigheten er grusom,akuratt som vi har gjort noe kriminelt.

Godt vi er flere så vi kan trøste hverandre.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Føler virkelig med deg. Jeg ble kjempe lei meg da jeg leste om deg. Du har vært så utrolig flink i det siste. Du har motivert meg veldig!!

 

Vær så snill... glem hele kjekspakka i dag!!! Stafettpinnen skal ha deg med i MÅL :-) Grunnen til at jeg ikke har kommet i mål før er at jeg har gitt opp når jeg har hatt en sprekk... og så har jeg jo heller ikke hatt en gjeng som dere til å motivere meg før:-)

 

For meg har det gått veldig fint, men så har jeg jo bare holdt på litt over ei uke. Jeg pleide å dette av lasset etter 3-4 uker... men denne gangen skal jeg klare det!!! Er så utrolig lei av å være overvektig!

 

Håper virkelig det går bra med deg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
jeg føler akkuratt det samme som deg i kveld' date=' har spist 40 gram salt potetgull og to brødskiver med smør og knakkpølse oppå=( fikk så dårlig samvittighet at nå syklet jeg akkuratt i 15 min på inne sykkel. jeg har ikke trent i det hele tatt så det var vertfall en bra start får meg. skal bynne og bruke den ver dag nå. du må ikke gi opp, vi alle har sånne tunge dager og kvelder, men du må tenke på at du SKAL klare det. og ikke ver så streng mot deg selv, kos deg litt du har jo tross alt kosemerker og da kan du jo samle alle sammen til lørdagen og så kose deg da. så har du noe og se frem til=) det er jo 50 kcal om dagen=)) håper det går bedre får deg i morra. du må ikke gi opp nå, jeg vet det er vansklig men du klarer det, bare ha vilje=))[/quote']

 

Så flink du er! Holder på å sykle bort dårlig samvittighet :-)

 

Håper det går fint med deg i dag. Ser ut som du er på rett vei allerede :-)

 

Må skyndte meg nå. Skal ut å spise lunch ...på en plass der de har kjempe god salat-bar. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stafettpinnen:)

 

 

Føler meg bedre i dag.

Har fått sovet utrolig godt i natt.

Blei så utrolig mett av den kjeksen hehe.

 

Pytt pytt,selv den beste kan feile.

utrolig at jeg ikke klarer å snu tankegangen når jeg sitter i det.

Men uten deres oppmuntrene ord,hadde jeg sikkert ikke fortsatt i dag.

For hver gang jeg har sprukket før har jeg bare fortsatt å trøstespise.

 

Nå sitter jeg her med frokosten,3 knuste knekkebrød med en youghyrt over,kjempegodt!

 

 

Klem til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Det var godt å høre. Nå ble jeg glad :-)

 

Vi må bare lære av alle feilene vi har gjort før. For meg er i hvertfall den største feilen at jeg har gitt opp så mange ganger...og har lagt på meg mer og mer. Hadde jeg ikke gitt opp, vet jeg jo at det hadde gått sakte(kanskje) men sikkert nedover.

 

Fint å ha deg med her :-)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere.

Satt her og leste en del av innlegga,og fant ut at jeg vil være med jeg også.

har gått ned en del for noen år siden, men slutta nå å røyke og derme sa det pofff på vekta.

jeg skal ned ca 30 kg,. jeg teller calorier og ikke over 1000 pr dag, samt at jeg går min 5 km pr dag. startet den 14, men har ikke gått ned noe enda.

er det noen av dere der ute som hvet hvor man kan finne caloritabell på nette, samt hvor mye mann forbrenner på en vanlig dag uten ekstra aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere.

Satt her og leste en del av innlegga' date='og fant ut at jeg vil være med jeg også.

har gått ned en del for noen år siden, men slutta nå å røyke og derme sa det pofff på vekta.

jeg skal ned ca 30 kg,. jeg teller calorier og ikke over 1000 pr dag, samt at jeg går min 5 km pr dag. startet den 14, men har ikke gått ned noe enda.

er det noen av dere der ute som hvet hvor man kan finne caloritabell på nette, samt hvor mye mann forbrenner på en vanlig dag uten ekstra aktivitet?[/quote']

 

Det komme jo ann på hvor gammel du er og hvor aktiv du er,men du bør ikke ligge under 1600 kcal!

Da stopper kroppen automatisk forbrenningen og holder på fette.

Velkommen til oss:)

Vi prøver ¨å motivere og støtte hverandre så godt vi kan.

Jeg har mye støtte i denne gjengen!

 

Så flink du er som har sluttet å røyke!

er ikke helt sikker på hvor du finner det regne greiene som du reiner ut hvor mye du må spise,men er ivertfall forlite med 1000 kcal kjære deg.

du må opp til hvertfall 1600 kcal fordelt på 4 måltider og 2 mellomåltider +melk og frukt,grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere.

Satt her og leste en del av innlegga' date='og fant ut at jeg vil være med jeg også.

har gått ned en del for noen år siden, men slutta nå å røyke og derme sa det pofff på vekta.

jeg skal ned ca 30 kg,. jeg teller calorier og ikke over 1000 pr dag, samt at jeg går min 5 km pr dag. startet den 14, men har ikke gått ned noe enda.

er det noen av dere der ute som hvet hvor man kan finne caloritabell på nette, samt hvor mye mann forbrenner på en vanlig dag uten ekstra aktivitet?[/quote']

 

Velkommen med i gjengen :-)

 

Det e utrolig viktig å ikke spise for lite.

Da går kroppen i sparemodus - slik e vi laga fra naturens side i tilfelle sultperioder.

For optimal vektnedgang e det viktig at du spiser akkurat riktig mengde kalorier, utfra din egen forbrenning og aktivitetsnivå.

 

Kan absolutt anbefale ett Grete Roede-kurs. der får man hjelp til å regne ut forbrenning og anbefalt meny.

GR opererer med 5 menyer fra 1300 kcal pr dag til 2500 kcal pr dag.

Æ prøver for tiden meny 3 som e 1900 kcal. Æ har tidligere fulgt meny 2; 1600 kcal - må kanskje tilbake dit, hvis det går for tregt ned på vekta ;-)

 

1000 kcal høres altfor lite ut - spesielt når du trener så mye ;-)

0.5 til 1 kilo pr uke e anbefalt vektnedgang, og det e fullt mulig med riktig kaloriberegning - selv uten trim !!

 

Lykke til og stå på ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Så hyggelig at du også vil være med :-)

 

Kan bare si meg enig i det emdaju og Rubina skriver.... du må spise mer!

Selv prøver jeg å holde meg på 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Var på Rimi i dag. Måtte smile litt da jeg gikk forbi en STOR FIN boks med gjendekjeks på 400g!! .... det var jo godt det ikke var den du fant i kjøkkenskapet ditt i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rimi i dag. Måtte smile litt da jeg gikk forbi en STOR FIN boks med gjendekjeks på 400g!! .... det var jo godt det ikke var den du fant i kjøkkenskapet ditt i går :-)

 

 

hehe,ja d kan du si!

er jo bare himmelsk den kjeksen med et par glass melk!

Men i kveld har jeg spist en yuplait og 150 sukker erter og 1 kopp buljong:)

 

god og mett.

MRL timen va faktisk bra i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe' date='ja d kan du si!

er jo bare himmelsk den kjeksen med et par glass melk!

Men i kveld har jeg spist en yuplait og 150 sukker erter og 1 kopp buljong:)

 

god og mett.

MRL timen va faktisk bra i dag;)[/quote']

 

 

klem til alle!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg i dag?

 

Var så godt å få litt trøst i går kveld:)

 

I dag har jeg ledd av følelsen jeg hadde i går,føler meg litt dum nå som skrev d innlegget i går...

 

Men men jeg er jo ikke den eneste som føler d slik av og til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Hvordan har du hatt det i dag?

god lunch?

 

Ja, det var kjempe god lunch.

 

Har ikke gått tur i dag. Hadde bestemt meg for å ha hviledag i dag. Har gått over 10 000 skritt både mandag og tirsdag. Er veldig fornøyd med det :-)

 

Det var veldig fint at du skreiv det du gjorde i går. Vi kjenner oss nok alle igjen. Og du viste jo oss alle hva vi må gjøre... fortsette fint i riktig spor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=) bare fint og kunne si noen trøstende ord=) så bra at du føler deg bedre i dag.. det var ikke noe dumt ved det innleggert da, alle har slike dager og det er jo derfor vi er her får hverandre får og støtte hverandre og prate.

 

i dag har jeg vert ute og raka plen min i 50 min, så har jeg sykla akkuratt i 10 min, tenkte jeg skulle danse litt nå, litt sein kansje men pytt.. bedre sent enn aldrig=) og så har jeg vert så utrolig flink og smelt i meg en pose med superchips=( men jeg fortsetter i morra.. har egentlig ikke så dårlig samvittighet får den posen men jeg vet at nå skal det bli en beite til neste gang. skal ut og kjøpe noe god frulkt i morra som jeg kan knaske på til kvelden=)

 

foresten, har dere noen gode og lettvinne middagstips, eller brødskiver eller hva som helst?? bynner og bli så lei den samme maten hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hest?

Jeg har ei islandshoppe som er 14 år;)

 

Har ikke selv, men rir. Vi bytter på å se til dem da de er på beite i sommer. En blandingsponny(new forest/araber- artig blanding) og en varmblods. Men tror du ikke dem har stått nederst ved grinda og møtt meg hver dag denne uka..Men det er jo kos det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, her er det mye støtte og tips og få. En suveren gjeng!!!

 

MEN må også si meg enig i det de andre sier, høres ut som du spiser faretruende lite. Men det har du vel hørt nok nå.. Velkommen skal du i alle fall være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle sammen.

av alder kan jeg si at jeg er 38 år og mor til 3 jenter. driver gård med bl hester, sau og kyr. kunne sikkert vært mer aktiv i det daglige, men med dårlig rygg og slitasje er det desverre ikke lett.

men det er jo godt å vite at jeg kan gå opp litt i cal pr dag da. ( bynte nesten å bli deppa)

Er det noen av dere som er fra Buskerud?

etter det jeg kan lese synes jeg dere alle virker veldi motivert og med et stå på hummør.

STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...