Gå til innhold

Ned 30 kg på 10 mnd


Gjest stafettpinnen

Anbefalte innlegg

Gjest stafettpinnen

Lurte på om dere har noen delmål....og belønning?

 

Jeg skal ta 5 kg av gangen.

 

Har ikke bestemt meg helt hva jeg vil ha som belønning. Må tenke litt på det. Kanskje jeg kan få noen gode tips av dere.

 

Det eneste jeg har bestemt er at jeg skal unne meg en kroppsmassasje/aromaterapi når jeg har tatt av 10 kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 709
  • Created
  • Siste svar
Gjest litjpia

Eneste jeg vet at jeg skal unne meg når jeg når målet på å gå ned 30 kg, da blir det en skreddersydd jakke i fra syden.

 

Men til delmål vet jeg ikke enda. har som mål å gå ned 3kg til å begynne med da, å d er jeg visst godt i gang med. Men belønning vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia sjokolademousse med dajmkuler i...slurp...

(på pose, blander med melk og pisker...) Æ pleie å spise den FØR den stivner...he,he....

 

175 kcal i 100 gram - og når man har spist 100 gr, så kan æ garantere at man ikke har lyst på noe søtt på maaaange timer !!

 

Har brukt det som dessert de siste dagene - og har sluppet søthungeren utover ettermiddagen/kvelden fullstendig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treningsvideon til kari i posten i dag' date=' "video 5 vitamin fatburner" kjempe morro. jeg svetta som bare det. holdt på i 40 min. anbefalles=)[/quote']

 

 

Hørtes gøy ut!

du er kjempe flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

jeg har funnet ut at jeg skal ligge på ca 1900 dagen me kcal, men klarer ikke å komme meg opp på det, ligger alt fra 1200 til 1500. hva skal jeg gjøre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia
hei vennen:)

det er mitt problem og.

Men du hvor fant du ut hvor mye du skal spise?

 

 

Her er formelen du bruker for å finne ut hvor mange kalorier du bør få i deg:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,25)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

For å gå ned i vekt anbefales det at man spiser 500-800 kcal mindre enn man forbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

du skal legge sammen hver enkel av parantes for så å legge de summene sammen etterpå . regn et parantes skriv summen og fortsett slik.

 

for så å ta hvilestoffkifte gange eks 1,4. da har du energiforbruket ditt.

Ta så å gang sammen trimpoeng pr uke og 28,58 summen her legger du sammen med energiforbruk summen du fikk tidligere

 

Da har du ditt daglige energiforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

 

 

hvile greiene blir 3120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg fått masse ut av dagen, har gått tur med vesla mi i vogna i 25 min, og har trena med kari sin video i 35 min.. deilig og få lea litt på seg.. har bestemt meg får og timme morgen og kveld med den videoen fra kari.. håper det gir resultater etter vert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

i dag har jeg ikke akkurat gjort stort. Har bare gjort unna noe husarbeid. Men lurer på om skal ut å holde på med en ball etterhvert, kansje noe me volleyball eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg fått masse ut av dagen' date=' har gått tur med vesla mi i vogna i 25 min, og har trena med kari sin video i 35 min.. deilig og få lea litt på seg.. har bestemt meg får og timme morgen og kveld med den videoen fra kari.. håper det gir resultater etter vert=)[/quote']

 

 

 

 

Det gjør det nok;)

Kjempe bra innstilling!

Venter på besøk,kommer nok innom seinere i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Her var det utrolig stille for tiden.... Håper ikke det er fordi de fleste er i samme båt som meg.

 

Må bare tilstå - jeg har falt tilbake til gamle synder.

Sakte, men sikkert denne uka. Kjempe kjedelig!

Det var jo så deilig å ha god samvittighet...hele den første uka:-)

 

Ikke så lett nå som jeg har ferie. Mye på farta. Jeg kunne jo ha venta med å begynne til etter ferien, men da hadde jeg nok veid ennå mer i slutten av mnd. Ei uke igjen med ferie...

 

Jeg har ihvertfall spist mye mindre og beveget meg mye mer enn jeg pleier :-)

Alt er bedre enn ingenting!

 

Gleder meg ikke så mye til veiedagen i morra.

 

MEN JEG HAR IKKE TENKT Å GI OPP :-)

 

Håper det går greit med dere, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg må nok også tilstå at jeg verken har vært flink med turer eller kosthold denne uka...

tor var jeg i byen med en venninne og ungene da ble d både mc donalds,muffins,caffe latte og sjokolade.

Fredag hadde jeg en stor firkløver ,lørdag hadde vi besøk så da hadde jeg også sjokolade og chips.

Vært flink i dag spist bare grønnsaks suppe hele dagen,men nå sitter jeg med en liten skål chips.

Skal spise is etter på.

I morgen begynner jeg for fylt ijen...

snikt veide meg i dag morres,veide 82,3 så har lagt på meg denne uka.

Pytt pytt,vi klarer nok å hente oss in ijen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må skli ut Planlagt !!

Det er det som er kluet - ifølge spesialistene :-D

 

Men det er ett poeng. Jeg sitter å finregner på kaloriene når jeg skjeier ut - da har jeg faktisk kontroll - og ikke snopet - Hah !!

 

Det er mye bedre å planlegge snopspisingen, enn at den plutselig bare har tatt over sjelen vår ;-D

Ikke lev på grønnsaker helt til du knekker - spis litt godt/snop innimellom !!

 

OG når man plutselig står med ett tomt sjokoladepapir i hånden og en god ettersmak i munnen - det er DA det er viktig å si til seg selv :

Jeg har ikke sprukket ( og dermed bare hiver innpå det en kommer over siden man først er i gang ), og nå skal jeg ikke spise mer snop idag !!

 

GIRLPOWER !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Takk! Trengte en FIN liten moralpreken i dag. Du får sagt det på en veldig fin og humoristisk måte :-)

 

Det er det med kontrollen jeg jobber med! Vonde vaner er ikke så lette å kvitte seg med...men det går an :-) Må nok prøve og feile litt uten å ta det som et stort nederlag. Gikk veldig fint første uka. Da spiste jeg litt "usunn mat" ...men det var ok, for jeg hadde bestemt meg for det på forhånd og det ble ikke mer enn 1600 kcal daglig. Da er det ikke så farlig å unne seg litt :-)

 

På an igjen i morra :-)

 

En ting er ihvertfall helt sikkert...jeg MÅ telle kalorier igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...