Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Hei Vilde!

 

Innom tråden din, jeg... Skjønner at du blir frustrert av slike dager, men så lenge det hører til unntaket, trenger du vel ikke bekymre deg. Kan ikke være altfor "flink pike" heller!

 

Men ønsker deg selvsagt en god dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

oii det var litt av en dag, slike dager kan vi vell alle ha innimellom, men nå er det en ny dag med nye muligheter, stå på nå, flott tråd du har :)

 

Ha en flott dag videre og lykke til med resten av uken

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg kan si at slike dager hører til unntakene... Det vil si at de gjør det matmessig, men det er ikke slik at det hører til unntakene at jeg har det like travelt. Som jeg har skrevet tidligere så er hverdagene mine veldig fulle. Noe er selvvalgt, andre ting - slik som i går - er ikke akkurat det :) De er mer pålagt *he he*

 

Jeg klager egentlig ikke, selv om det kan se slik ut innimellom :D Det er bare når ting slår seg helt på tverke matmessig at jeg blir skikkelig grinete... Jeg kunne selvfølgelig ha en pakke med knekkebrød og en tube leverpostei i lomma eller i bilen, men det er jo ikke så praktisk det heller :D kanskje jeg må kjøpe meg en stoooor veske, slik at jegkan ha nødproviant... Det hadde jo ikke vært så dumt!

 

Men, dagen i dag har vært veldig ok. Jeg begynte dagen med å forbrenne 635 kcal på trim, har vært ute og akt med ungene i bhg i en drøy time og vært på tur i en drøy time. matmessig har det vært en normal dag, og jeg tror jeg har fått renset ut pommes frites`en fra i går!!

 

I morgen er det barnebursdag her... På torsdag fyller guttungen 6 år, så da kommer det besøk, fredag reiser jeg avgårde for å holde kurs i hele helgen, og så var det plutselig ny uke igjen gitt... Dagene flyr avgårde, og snart - veldig snart, reiser vi til Paris *JUHU* jeg gleder meg!!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Bra jobbet! Det er irriterende med sånne dager som din i går - mye bedre å selv velge sine utskeielser. Men når ting var som de var så ser det ut til at du taklet det veldig bra. Og tilbake i fin form igjen i dag! Er skummelt med sånne pommes frites-ting da. Denslags mat gjør noe med kroppen altså! Fett, salt og raske karbo - bra det er ute av kroppen igjen. Lykke til videre i uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å treffe flere med stor fart i svingene! Jeg er også litt sånn, det går i 110 enkelte dager. Men så har jeg en tendens til å slappe veldig av også innimellom. Jeg er vel skrudd sammen veldig enkelt tenker jeg, med kun ON og OFF kanskje?

Det er blitt litt tid til bare meg selv etter at ungne ble store. Den yngste er 13, så litt oppfølging er det fremdeles - men mye roligere.

 

Jeg er jo født med sekk på ryggen, og den har god plass til noen frukter. Det har vært min redning noen ganger når jeg ikke "finner mat".

Ha en fortsatt fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel skrudd sammen veldig enkelt tenker jeg' date=' med kun ON og OFF kanskje?[/quote']

 

He he :D Den var god!! Sånn tror jeg at det er med meg også :) De glemte å legge inn ett mellomgir ... kanskje den som skrudde hadde det litt travelt også ?

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - veiingen i dag var en skikkelig nedtur :D -200 g var ikke akkurat det jeg hadde drømt om kan man si... Jo da - ned er ned og bla bla bla, men jeg hadde 4828 kcal forbrent kun ved hjelp av trim sist uke. Jeg trente i 9,5 timer, og selv om jeg spiste pommes frites på mandag så kan jo ikke den ha "ødelagt" hele uken????

 

Vel, jeg har regnet på det, og med denne farten her så vil det ta sånn ca 1,15 år før jeg er 65 kg... Ok, da får det ta 1,15 år da :) 65 kg SKAL jeg bli!!! Og 1,15 år er jo totalt sett en veldig liten del av resten av mitt liv :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Kjempebra vilde! Skjønner at -200 ikke var det du håpet på, men belønningen kommer etterhvert. Og når nedgangen tar tid så venner kroppen seg bedre til den nye vekten også. Hvordan går det foresten med cm dine med all denne treningen? Merker vel at du blir mer "fast i fisken"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vriompeis :D

 

Jo da, cm`erene forsvinner, det har jeg ingen problemer med å se. Jeg har mistet veldig mye på magen de siste ukene, jeg har faktisk ikke så veldig mye mage igjen *he he* Og jeg ser jo at også lår, legger og rumpa blir fastere og mindre. Så det skjer mye, selv om det ikke har enormt utslag på vekten bestandig. Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg henger meg sånn opp i den vekten... Jeg har det jo veldig bra slik jeg har det, og trives med å være her og med maten :) Det er nå bare sånn at jeg har satt meg et vektmål, og dit vil jeg... Og tålmodighet finnes fortsatt ikke på blå resept har jeg skjønt, så da får jeg bare stå på :D

 

Klem fra vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er jeg sliten ja... Nå har det gått i ett hele uken, og det hele toppet seg med barnebursdag nå i ettermiddag :D 9 stk 6 åringer som var utkledd som spidermann, transformers, cowboy, Jack Sparrow osv :) Her har det vært liv!

 

Nå skal det sies at de var kjempesnille alle som en, høflige, greie og veldig snille mot hverandre, men jeg er sliten alikevel jeg *he he*

 

Jeg har ryddet opp alt som må ryddes etter dem, og nå tror jeg at jeg skal hoppe til køys rett og slett. Skal tidlig på jobb i morgen, så det blir ikke mange timene søvn uansett.

 

Ellers så har jeg gått en time med stavene i dag også, 624 kcal ble det i dag, så trimmen er i hvert fall gjort. Matmessig har det vært en tja dag.... jeg har ikke spist noe kake, men ellers så er jeg ikke sikker på kcal inntaket egentlig... Det er nok heller for lite enn for mye, men jeg har ikke veid etter lunch i dag. Spiste 2 brødskiver, ett pitabrød med karbonadedeig og agurk. Jeg har drukket mye i hvert fall så noe positivt er det!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vi endelig ferdige med bursdagsfeiringen til yngste mann :D det har vært koselig, men har bydd på mange utfordringer matmessig. Jeg tror jeg har kommet meg greit i mellom, men merker at sukkerinntaket har vært for høyt. jeg er tørst, sulten og har tendenser til søthunger :D At det skal være så lett og få tilbake den... vel, nå er det ferdig, og da er det bare å skrelle gulerøttene og glemme slike ting igjen så fort som mulig.

 

Jeg tok en mental alvorsprat med meg selv her i går, og jeg kom frem til at jeg må endre tankegangen min litt. I steden for å tenke at jeg har hele 7,3 kg igjen til jeg er på Normal BMI, og 12 kg til målet. Så skal jeg tenke at jeg faktisk BARE har 7,3 kg igjen til normal BMI og 12 kg igjen til målet :) 7,3 kg er ikke så mye om man tenker stort på det, og jeg har jo tross alt gått ned over 20 kg så langt, så 7,3 er jo bare barnematen :D Så det så!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Måtte en tur innom da jeg leste om bursdagene og alt du står i med og må bare fortelle deg at jeg synes du er flink!

Og ja, du kan godt endre tankegangen mht vekta: Du er bare 7,3 kg unna normal BMI, det er flott og du tar det i stor og små porsjoner og vips, så er du der!

 

Jeg greier faktisk ikke å se alle mine 20-25 kilo jeg fremdeles skal ned! Nå tenker jeg

at greier jeg -0,5 kg per kursuke på første kurs, og noe lignende på det neste, begge før sommeren, vil det bety 7 kg ned. Sammen med de 11 jeg har gått ned, vil det si 18 kg. Så får jeg vurdere resten derfra! Kjenner at dette mer og mer blir en livsstil, og det betyr at jeg går for enklere mat og bl.a. færre påleggssorter, ingen snacksinnkjøp, brus o.l. Altså litt mer HVERDAG i hverdagen. Tror egentlig at det er den eneste måten å greie dette på, både mens jeg slanker meg og siden, når jeg skal leve slankt resten av mitt liv.

 

Og som sagt, du er kommet langt, og nærmer deg målet med stormskritt, alt mens du lever et travelt liv som yrkeskvinne og småbarnsmor!

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

alvorsprat med seg selv iblandt ja. Se på hva en virkelig har oppnådd uten å henge seg for mye opp i hva som kunne ha vært.

Det må iallefall jeg:p

Blir altfor deppa av å tenke på hva som kunne ha vært. Men fokuserer på at jeg iallefall har klart 2,5 kilo så langt dette året - frisk og rask er jeg - trimme kan jeg ( burde iallefall!) - og kose meg med venner og familie - og samtidig gå ned i vekt. Yeess - slett ikke verst!

Vi fortsetter med stil - og plutselig er målet innen rimelighetens grenser:)

 

Trivelig helg fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pandora og Resolutt :D Takker for meldinger fra dere begge!

 

I helgen er jeg på tur igjen, holder kurs i Trøndelag, og det har vært en lang dag :) Ikke mye trim, men jeg står og går hele dagen om ikke annet!

 

Jeg er i rute igjen enn så lenge, og har holdt meg unna tilbud som småsjokolader og sjokoladekake i dag :D Veldig fornøyd med det. Har drukket enorme mengder med vann, så tørsten er i ferd med å gi seg også heldigvis.

 

Jeg har lært litt av de andre kursene, så i dag hadde jeg med meg knekkebrød og en boks med leverpostei. Har hatt jevnt påfyll i hele dag, samt frukt ved siden av. Deilig!!!! Det hjelper på energien og humøret også, men alikevel føler jeg meg utrolig oppblåst. Jeg blir gjerne det når jeg er ute og reiser. Får liksom ikke noe orden på magen. Har fått i meg en Biola yoghurt også, håper det hjelper litt etter hvert :D

 

Ønsker alle en fin lørdagskveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det kunne vært litt interessant å vite hva du foreleser i når du holder kurs. Du er tydeligvis en aktiv kursholder!

hilsen resolutt

 

Foreleser du liksom :) det er nok ikke såååå alvorlig skal jeg si deg *ler*

Jeg holder kurs i konkurranse lydighet med hund :) Det er nok ikkenoe mer enn det... En hobby - eller en livsstil... kall det hva du vil. Det er derfor jeg sier at noe av min hektiske hverdag er uforskyldt, noe er selvforskyldt. Denne helgen kommer i siste kategori :)

 

Men - nå er det ikke planlagt noen flere kurs før nærmere sommeren. Det tar på å stå ute og undervise i 7 timer både lørdag og søndag... Spesielt når jeg jobber fullt ved siden av.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager det blir om dagen... Jeg er fullstendig utslitt :) Med jobb, ekstrajobbing, jobbintervjuer osv... Det skal bli uhyggelig godt med påskeferie... Men det tror jeg at jeg har nevnt her tidligere *he he*

 

Sånn i forholdt til vekten og veiing i morgen... Tja - hvem vet da... Jeg har en erfaring på at jeg ikke går ned så mye når jeg stresser en del, og etter helgen har jeg slitt med magen, så jeg får bare ta det som det kommer :) Ikke noe annet å gjøre...

 

Men - jeg har shoppet litt i dag da... burde sikkert ikke, men det var selvtrøst etter å ha vært på ett jobbintervju som jeg følte gikk rett vest.

Det var salg på sporten og jeg endte opp med tre nye Bergans gensere :) Jeg elsker Bergans klær, de er etter mitt syn, pene - holdbare og ikke minst funksjonelle! Og når jeg fikk 3 stykker med 50% avslag, da var jeg strålende fornøyd :)

 

Intervjuet gikk forøverig rett vest følte jeg, så det blir nok ikke noe jobb på meg der vil jeg tro... Jeg skulle få beskjed etter påske en gang.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. at du driver med noe spesielt; ja, for konkurranse lydighet med hund lyder svært så

eksotisk i mine ører. Har sett en del trening av hundeeiere på TV og blir imponert over

de som leder kursene. Så da vet jeg at du er en av dem.....:)

 

Er spent på min veiing i morgen; føler det litt på samme måte som deg, magen er oppblåst og litt for treg! Har vært slik de siste dagene. Enda jeg kan ikke skylde på stress eller travle dager. Kanskje har jeg det litt for rolig?

 

Vi høres i alle fall ettte veiing!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare kort innpå før jobb for å legge inn dagens vekt!

 

Start 27.07.07: 97,6

Vekt 12.03.08: 76,5

Total -21.1 kg :)

 

Nedgang denne uken - 0,6 kg :)

 

Jeg er strålende fornøyd ja!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Etter at du har hatt en så hektisk periode syns jeg at du har grunn til å være strålende fornøyd :)

 

jeg gleder meg også masse til påskeferien. Det skal bli deilig med over en uke fri. Fårhåpentligvis blir det også masse tid til trim :) Jeg synes det er rat å tenke på at vi nærmer oss midten av mars, jeg synes dagene og ukene flyr avgårde.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Tusen takk til Biggirl, Resolutt og Jess :) Jeg setter så stor pris på tilbakemeldingene fra dere! Jeg har ikke hatt så mye tid til å surfe rundt på trådene deres siste to ukene, men akter å være helt oppdatert innen jeg reiser til paris på mandag morgen.

 

Jeg føler at jeg er inne i en god stim nå... jeg har endret litt på måltidsrutinene mine, og spiser nå "hele tiden"! På tidligvakter spiser jeg ett knekkebrød kl 7, 2 kl 08.30, ett kl 10 og 2 kl 11.30 :) Også spiser jeg ett når jeg kommer hjem, ett etter trening, middag, og kvelds... jepp - jeg er oppe i hele 8 måltider om dagen :) Og det ser ut til at det fungerer!!! Jeg har sluttet og fryse, sluttet å fyse på noe annet, og jeg yter bedre når jeg trener! Jeg merker at jeg har kommet i en ny kurve når det gjelder formstigning, og hadde ankelen vært bra :) så hadde formen blitt enda raskere bedre. Jeg har kuttet ned på treningen, og trener nå kun annen hver dag. Jeg er veldig rastløs de dagene jeg ikke trener, men gleder meg veldig til treningsdagene da.

 

Jeg regner med at kroppen kommer inn i en rutine der etter hvert!

 

Nå skal jeg bare nyte påskeferien og lørdagen og søndagen fram til vi reiser mandagen. Jeg skal trimme søndagen, har løpt i dag, og konstantert at jeg trenger nye joggesko...

 

Nei - i kveld er det fredag, fortsatt ukens beste dag, og jeg skal sløve - hele kvelden!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig deilig å ha fri!!!!!!! Følelsen av å være ferdige med det sinnsyke kjøret som jeg har hatt de siste ukene kan bare ikke beskrives - det må oppleves :)

 

Jeg har sovet lenge, så jeg måtte "ta igjen" litt til frokosten, men det har jeg lært at det gjør ingen ting i helgen.

 

I dag skal jeg trene hund, og det skal jeg i morgen også, så jeg kan reise avgårde med god samvittighet! Hundene skal fordeles litt her og litt der, så det blir gøy for dem med litt forandring *he he*

 

I morgen blir siste veiing før påska... Målet mitt var 76 kg ser jeg av notatene i boken min... Målet mitt inne på "motiver meg" tråden satte jeg til 75 kg. Det siste når jeg ikke, men jeg har ett håp om å være 76... Jeg skal sette meg pinsemål fremover nå. Det er vel 8 uker i dag til pinsen, og da håper jeg å være på 72 kg. Jeg kan jo tenke meg mer, men jeg tror 3 kg er realistisk nedgang. Jeg kjenner på det å sette seg større mål enn det jeg kan klare, det blir bare en psykisk nedtur, så det gidder jeg ikke :) Jeg kan heller endre det om jeg ser at det plutselig skulle gå superfort nedover!

 

Er det flere som vil være med på pinsemål så er det bare å henge seg på :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...