Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Da var det endelig søndag...

 

Jeg har hatt en lang og kald helg når jeg holdt kurs, og det er godt å være ferdig!

 

Helgen har nok ikke vært så sunn er jeg redd :D det har blitt dårlig med mat både i går og i dag... jeg hadde matpakke, men det ble alikevel for lite...

 

Alt for lite vann har det blitt også, men jeg bøtter innpå nå - så får jeg håpe det jevner seg ut litt.

 

Vel - får håpe jeg ikke får svi for hardt for helgen til onsdagen...

 

Jess, Biggirl og Resolutt: tusen takk for trivelige hilsener!!! Jeg setter utrolig stor pris på det :) Fredagen var en lykkelig dag ja :D Får håpe onsdagen blir like bra *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Så var det mandag igjen da... Nok en ny uke som står uskrevet foran oss :D

 

Denne uken håper jeg at jeg får tatt det litt med ro egentlig... Sist uke ble uhyggelig slitsom, med omgangssyke og mye annet stress, som ble toppet med kurset i helgen :D

 

Alt ligger til rette for at denne uken blir mye roligere, og triveligere!

Gutta mine har vinterferie, så de er hjemme fra skole og barnehage, og jeg håper vi får tatt oss noen slalomturer i løpet av uken. i hvert fall 1...

 

Til helgen skal jeg på farten igjen - jeg skal bare være hjemme 1 helg av 6 fram til påske (2 er jeg ferdig med, tre helger igjen) og det er den helgen yngstemann har bursdag. Jeg kommer til å trenge påskeferien i år, så mye er sikkert *he he*

 

Kroppen er ikke i godlage etter helgen kjenner jeg. Jeg drakk nok alt for lite vann både lørdag og søndag, så jeg får bøtte innpå i dag så jeg kommer i balanse igjen!

 

ha en strålende slankeuke alle sammen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser også fingrene for at du får det litt roligere. Jeg synes denne slankinga tar litt "tid"/ressurser. Må ha overskudd for å få det til å fungere. Men jeg merker også at mitt nye kosthold gir litt energi tilbake, og det er deilig.

 

Ha en strålende lett uke du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det onsdag og veiedag igjen.

Raultatet ble som "ventet", +900 gram fra sist uke. Ikke så rart kanskje, når veiingen sist kom etter en dag med omgangssyke og hverken vått eller tørt :D

 

Jeg sliter litt om dagen kjenner jeg. Jeg er i en periode hvor kroppen min protesterer litt igjen. Jeg er sulten og godtesyk. Jeg har lyst til å kjedespise, samtidig som jeg er skikkelig matlei *he he*

 

Jeg gjør ikke noe med det da, og det er jeg fornøyd med! Jeg har ikke hatt tid til å trene noe som helst de 2,5 siste uken, og det kan jo være det som er problemet også? Hva vet jeg...

 

I kveld er det spinning igjen - heldigvis :) og i morgen skal jeg se om jeg får gått meg en tur med stavene. Ankelen min har vært "kranglete" de to siste ukene, så den har mye av skylden for manglende trim. På fredagen skal jeg til en spesialist - skal bli spennende og se hva han sier om ankelen... Håper han finner på noe lurt!

 

Vekt i dag - 77,5 kg

Total nedgang: 20,1 kg

reel nedgang siste to uker: 1,3 kg (dette er for min egen motivasjon :) det gir 650 g nedgang i uken i snitt, og det er jo ikke ille !

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
I dag er det onsdag og veiedag igjen.

Raultatet ble som "ventet"' date=' +900 gram fra sist uke. Ikke så rart kanskje, når veiingen sist kom etter en dag med omgangssyke og hverken vått eller tørt :D

 

Jeg sliter litt om dagen kjenner jeg. Jeg er i en periode hvor kroppen min protesterer litt igjen. Jeg er sulten og godtesyk. Jeg har lyst til å kjedespise, samtidig som jeg er skikkelig matlei *he he*

 

Jeg gjør ikke noe med det da, og det er jeg fornøyd med! Jeg har ikke hatt tid til å trene noe som helst de 2,5 siste uken, og det kan jo være det som er problemet også? Hva vet jeg...

 

I kveld er det spinning igjen - heldigvis :) og i morgen skal jeg se om jeg får gått meg en tur med stavene. Ankelen min har vært "kranglete" de to siste ukene, så den har mye av skylden for manglende trim. På fredagen skal jeg til en spesialist - skal bli spennende og se hva han sier om ankelen... Håper han finner på noe lurt!

 

Vekt i dag - 77,5 kg

Total nedgang: 20,1 kg

reel nedgang siste to uker: 1,3 kg (dette er for min egen motivasjon :) det gir 650 g nedgang i uken i snitt, og det er jo ikke ille !

 

Vilde[/quote']

 

650 gram i uken i snitt er jo egentlig veldig bra. Du har jo passert 20 kilo, tenkt deg det da, 20 kilo lettere, er det ikke deilig vel? Og buksa di i størrelse 40 som satt som ett skudd, hva sier vel ikke det? Jeg syns du skal være kjempestolt!

 

Og hun derre legen din skrev jeg om i svaret på tråden min. Er det skuddpremie på slike?

 

Håper du har komt i gang med trimmen igjen. Og at du får en fortsatt fin uke og en fantastisk helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Biggirl :)

 

Jeg har lest svaret ditt, og ja - det burde vært skuddpremie på slike... De burde jo definitivt vært de som skulle ha motivert oss mest. Med tanke på helse og risikoer forbundet med overvekt...

 

Jeg har kommet i gang med treningen igjen :D men ankelen kranger litt. Skal til en spesialist i morgen, så da får jeg se hva han sier....

 

Jeg har meldt meg inn på helsestudio her, og i dag hadde jeg første treningen der. Planen er spinning 2 ganger i uken, og vekter 1 gang i uken. Det er oppnåelig, og spinning synes jeg er kjempegøy :)

Planen er spinning 1 mandager (45 min) og spinning 2 på onsdager (60 minutter) ved siden av det så kommer all hverdagsaktivitet, som tur med hundene osv.

 

Jeg har faktisk "bare" 12 kg igjen til målet mitt nå, og jeg innså i dag at treningen i dag medfører en endring for meg. Jeg har aldri tidligere startet å trene på helsestudio når jeg er så "lett" som nå. Jeg har alltid startet når jeg er på det tyngste, og sluttet når jeg er som nå :) Denne gangen skal jeg heller trene av meg de siste kg`ene og så skal jeg fortsette for å beholde den kroppen jeg vil ha og fortjener!

 

12 kg - det er jo "ingenting" *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLott du er bra igjen. Og 0' date='65kg pr uke er veldig bra. Åhhh, hvor jeg gleder meg til jeg kan rapportere om 20 kg :-)

Du er kjempeflink. Tenk at du står i mot suget, du er SJEFEN!

Ha en fin uke[/quote']

 

Hei Jess, og takker for hyggelig hilsen!

 

Det blir nok din tur også :D bare hold kursen og tenk at det er verdt det!!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

20 kilo ned er mye det altså! Det er like mye som man får ha med seg på flytur, og da er sekken rimelig tung altså! Tenk om du nå skulle ta på deg en 20-kilos sekk og vandre rundt med... Veldig bra jobbet!

 

Treningsstudio er morsomt det da. Jeg liker også godt spinning - da konkurrerer man liksom mest med seg selv. Og veldig bra å kombinere med vekttrening. Skal du trene i helsestudioet på egenhånd eller i sal? Jeg liker i alle fall veldig godt saltimene (styrke/bodypump) for da blir jeg pushet rundt i en time og så ferdig. Har en tendens til å bli litt mer halvhjertet på egenhånd. Men du er jo flink til å trene alene allerede, da! Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig begeistret for spinning. Blir som regel 3 timer i uke i spinningsalen. Er av og til på bodypump i tillegg, og jeg vet at jeg burder prioritert dette litt høyere- kunne byttet ut en spinn-time. Men så er det slik at jeg periodevis har vondt i nakken, og da er det hardt å motivere meg selv til noe som er vondt/tungt. Kjenner at jeg blir bedre av trening, så jeg bør jo gjøre det!

 

Måtte nesten le litt av innlegget til deg-Vriompeis. Ser for meg kofferten med 20 kilo flesk,- i sikkerhetskontrollen på flyplassen. Skulle blitt oppstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg går mot slutten, og dette er min 3. bortehelg på rad!!

Neste helg skal jeg være hjemme, og takk og pris for det :)

 

Helgen har gått veldig bra matmessig tror jeg! Jeg lærte noe av sist helg, og hadde med meg knekkebrød og leverpostei lett tilgjengelig. Vi spiste ute i går kveld, men det gikk også veldig bra :)

 

Totalt sett en flott helg matmessig, gikk en god tur i går, og har vært i bevegelse store deler av helgen. Tror det blir bra jeg, og er spent på vekten til onsdagen igjen! Drømmer om 76,6 slik jeg var etter omgangssyken :) Da skal jeg være lykkelig!!

 

Takk til vriompeis og Jess for hilsner :) Jeg har løftet rundt på 20 kg`s fôrsekker, så jeg vet hvor tungt det er... En tankevekker, og noe å tenke på når jeg kjenner at det minsker på motivasjonen innimellom.

 

Denne helgen har jeg faktisk følt meg veldig vel! Jeg har også fått masse komplimenter av folk som ikke har sett meg på lenge, og jeg merker når jeg er i bevegelse at kondisjon og form er bedre enn på flere år! I feel good!!!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... om den gode følelsen som oppstår når det går bra. Vilde, det høres ut som du har et svært travelt program, men at du likevel greier være bevisst livsstilsendringen. Det er godt gjort. Og da får du positive svar, både fra din egen kropp og fra andre mennesker!

Vi har noe å se fram til, alle sammen:D

 

Lykke til med ny uke!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... om den gode følelsen som oppstår når det går bra. Vilde' date=' det høres ut som du har et svært travelt program, men at du likevel greier være bevisst livsstilsendringen. Det er godt gjort. Og da får du positive svar, både fra din egen kropp og fra andre mennesker!

Vi har noe å se fram til, alle sammen:D

 

Lykke til med ny uke!

resolutt[/quote']

 

Hei på deg Resolutt, og takk for hilsen!

 

Ja, jeg har tidvis meget stramt program... Mye er selvforskyldt, men noe er utenfor min makt, og det er når det krasjer at ting blir veldig hektisk :)

 

Dette er en av mine største utfordringer, for på slike helger så er det mange fristelser... Det er vanskelig med mat også. Det blir enten for lite, for mye eller helt feil :)

Denne helgen har jeg vært på hyttetur, med en haug med jenter som har bøttet innpå av rødvin, sjokolade, potetgull, lakris osv... I tillegg var vi ute og spiste, og det var selvfølgelig desserter på menyen også. Slike helger har jeg mange av i løpet av ett år!

Det betyr at jeg MÅ lære meg og takle dem, og denne helgen viste jeg for meg selv at jeg kan!!! Ikke bare kom jeg gjennom med æren i behold, jeg tror utfallet blir bra til veiedagen også :) Jeg er sliten - fornøyd og forferdelig bestemt på at jeg skal klare dette! Ikke bare nedgangen selvfølgelig, men det å holde vekten i etterkant!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen blitt mandag igjen :) Hvor blir disse uken av?

Av og til så tenker jeg på ett ordtak, eller en setning eller hva man nå skal kalle det som jeg hadde på en magnet en gang:

 

" alle disse dagene som kom og gikk - hvordan kunne jeg vite at det var selve livet?"

 

Jeg føler det litt sånn. Dagene og ukene flyr avggårde. Det som er positivt oppi det hele, er jo at den nye livsstilen min får tid til å virkelig bli forankret i hverdagen! Dagene kommer og går, og jeg spiser det samme, og tiden virker jo bare med og for meg for hver dag :)

 

Jeg fikk som sagt mange komplimenter i helgen, og det gjør jo noe med selvbildet (om jeg ikke er premenstruell eller i en eller annen form for negativ periode *he he* ) Jeg er i stand til å se at lårene mine begynner og bli smalere, at magen er flatere, at jeg ikke lengre har dobbelthake og slike ting. Og det er en snodig erkjennelse. For i hodet mitt så er jeg fortsatt tykk. I hodet mitt så ser jeg egentlig ut slik som jeg gjorde for 20 kg siden.... Jeg vet ikke om det bare er jeg som har det sånn?

 

På fredagen så kjørte jeg alle olabukser og gensere i tørketrommelen for første gang på mange, mange år. Håpet var at de skulle krype litt, slik at jeg kan bruke de samme klærne i en tid til fremover. Det hjalp litt, og "kjøper" meg nok kanskje en måned til i forhold til klesinnkjøp :)

 

Jeg har jo en bukse i strl 40 som jeg gledesstrålende fortalte om for en drøy uke siden. Og den kommer jo til å passe en god stund fremover vil jeg tro....

 

Det er bare 3 uker igjen til påsken. Og når den er ferdig så er det liksom blitt vår allerede :) Det skal bli utrolig deilig og møte sommeren med 20-25 kg mindre fett ¨på kroppen. Jeg har lagt så mange planer allerede. Planer som innebærer fysisk aktivitet, og bading. Bading har vært ett lite mareritt for meg, i og med at jeg da må vise meg i badedrakt. Det har jeg ikke vært konfortabel med i det hele tatt... Men denne sommeren kjenner jeg at det skal bli godt! Jeg kommer ikke til å være noen sylfide - det vet jeg jo *he he* men jeg kommer ikke til å skamme meg over å vise meg offentlig i badedrakt sammen med gutta mine...

 

I dag skal jeg på spinning, flere kalorier skal forbrennes og være borte for alltid. Og når den er ferdig - ja da har faktisk nok en dag gått!

 

Ha en flott dag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Travel dame med mange jern i ilden; - og du bobler riktig over av glede og overskudd! Og jeg skjønner det jo godt, så mange kilo lettere som du er blitt! Tenk at du til og med greide denne hytteturen uten å falle for fristelsene:D Nå er du kommet langt inn i din nye livsstil!

 

Vi har snø og regn og springflo og storm og kuling om hverandre her nord! Men lyset er her; dagene blir lengre og lengre! Det er det beste vårtegn, og da vet vi at alt det andre kommer. Og så må vi selv sørge for å leve hver dag; ikke bare gå og vente på det som skal komme - :)

 

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på spinning igjen :) Spinn 1, og det var jo bare 45 minutter... De gikk kjempefort, og jeg var ikke helt fornøyd, så jeg gikk inn på helsestudioet og jogget 20 minutter til på tredemøllen før jeg avsluttet med litt vektløfting :)

 

Utrolig deilig!!! 670 kcal forsvant i en fei, og jeg er sliten men fornøyd!

jeg har satt meg opp på spinning på lørdagen også, så da blir det tre timer denne uken. Skal prøve å få til tre treningsøkter i uken fremover mot sommeren. Det tror jeg skal hjelpe på de gjenstridige kg`ene ja :)

 

Ha en god kveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Nå greide jeg å oppdatere meg: du er jo 20 kg lettere! Ikke rart at du tenker i nye sommerklær, binkini og det hele! Og tenk på knær, ankler og hofter, de må jo smile stort nå mens du trener i vei:D

 

Artig dette her, og som sagt, jeg gir meg ikke jeg heller. Når sommeren er her skal jeg være kommet et stykke videre, minst 5-6 kg i alle fall! Det må jeg greie.

God natt og sov godt!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter inn litt her jeg, håper det er ok, har prøvd å lest noe av tråden din men ikke alt, men dette er en tråd det oser av positivitet over, du er jo kjempe flink, og jeg kan tenke meg at du merker det godt disse kiloene du har gått ned.

 

Gratulerer med kjempe flott reslulat:)

 

Spinning ja det er kjempe gøy, har selv trent de i perioder, har måtte holdt opp litt innimellom, men er nå i gang igjen, trener også litt kroppstyrke ( eller det dere kaller body pump ). Så heldig dere er som kan velge litt i mellom lengden på øktene på spinningen, her er det stort sett 60 minutter, noe som kan bli litt mye til meg innimellom, men jeg holder i 50 minutter og da er jeg sliten. Så da går det litt roligere de siste 10 minutter men jeg er nå med. Har nå også en time på 45 minutter men den er på lørdager og den er det ikke alltid jeg får annledning til å være med på.

 

Ønsker deg en flott tirsdag og lykke til i kommende uke:)

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på spinning i dag. Prøver å få til minst 3 spinningtimer i uka. Sist lørdag var jeg på bodypump+spinning' date=' og det kjente jeg godt i lårene på dagens time.

Jeg er imponert over hvor flinkt du er på hyttetur med så mange fristelser.[/quote']

 

Hei hei Jess :)

 

De har ikke bodypump her hos meg, men jeg skal ha møte med en veileder i morgen og skal få satt opp ett program, så det blir noe vektløftning ved siden av spinningen regner jeg med :)

 

Jeg var også imponert over helgen... ikke fullt så imponert over dagen i dag derimot :S hvorfor kan du se i kveldens innlegg *he he*

 

Stå på!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Nå greide jeg å oppdatere meg: du er jo 20 kg lettere! Ikke rart at du tenker i nye sommerklær' date=' binkini og det hele! Og tenk på knær, ankler og hofter, de må jo smile stort nå mens du trener i vei:D

 

Artig dette her, og som sagt, jeg gir meg ikke jeg heller. Når sommeren er her skal jeg være kommet et stykke videre, minst 5-6 kg i alle fall! Det må jeg greie.

God natt og sov godt!

hilsen resolutt[/quote']

 

hei hei!

 

Ja - jeg er 20 kg lettere :) Klær er plutselig blitt et tema... noe det ikke har vært på mange år *he he*

 

Jeg tror hele kroppen min smiler når jeg trener jeg... Jeg har vært ute en tur i dag også, og gått med stavene. Jeg brukte 1 time på 8 km, og løp både nedover, på flatmark og oppoverbakker. Jeg kan ikke huske sist jeg klarte det!!!

Når det gjelder nedgang mot sommeren, så tror jeg nok rundt 6 kg er realistisk for meg også... Jeg håper på mer, men tar det som det kommer. Om jeg er 65 til august igjen, så har jeg brukt ett år på å gå ned 32 kg, og det er vel passe?

 

Vi står på !!!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter inn litt her jeg' date=' håper det er ok, har prøvd å lest noe av tråden din men ikke alt, men dette er en tråd det oser av positivitet over, du er jo kjempe flink, og jeg kan tenke meg at du merker det godt disse kiloene du har gått ned.

 

Gratulerer med kjempe flott reslulat:)

 

Spinning ja det er kjempe gøy, har selv trent de i perioder, har måtte holdt opp litt innimellom, men er nå i gang igjen, trener også litt kroppstyrke ( eller det dere kaller body pump ). Så heldig dere er som kan velge litt i mellom lengden på øktene på spinningen, her er det stort sett 60 minutter, noe som kan bli litt mye til meg innimellom, men jeg holder i 50 minutter og da er jeg sliten. Så da går det litt roligere de siste 10 minutter men jeg er nå med. Har nå også en time på 45 minutter men den er på lørdager og den er det ikke alltid jeg får annledning til å være med på.

 

Ønsker deg en flott tirsdag og lykke til i kommende uke:)

 

Klem fra slankeblogger Evelyn[/quote']

 

Hei Evelyn!

 

Tusen takk for hyggelig hilsen, du er hjertlig velkommen når som helst !!

 

Jeg har vært inne å lest hos deg også ved jevne mellomrom, og du virker som en optimist du også :) Gøy og følge med og se at flere møter de samme utfrodringene. Det gjør at jeg ikke føler meg så alene med de problemene som dukker opp i en vektreduksjon.

 

Spinning er kjempegøy! Og jeg er glad i vektløftning også jeg da... Og jeg er i ferd med å bli glad i å løpe også faktisk... hvem skulle trodd det? Jeg vet ikke helt hvordan treningsprogrammet mitt skal se ut fremover. Om det blir 2 ganger spinning og en gang vekter i uken, eller en spinning, en step og en vekter, eller 3 spinning eller... He he :) det er ikke lett å velge... jeg vil gjøre litt av alt!

 

Du får stå på utover våren, så blir sommeren fantastisk!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅ i dag har jeg vært dum :) og jeg blir bare så utrolig sur på meg selv!!!

 

Vel, dagen begynte bra, frokost og full fart til jobb... På jobben var det karneval, 17 unger som var spinnville fra de kom inn døren :) Mat til lunch var pita med salat og kjøttdeig. Ok, litt mer kcal enn vanlig lunch, men greit nok. Jeg spiste ett pita brød med litt kjøttdeig, mye salat og litt lettrømme. Ingen krise.

 

Men så... Vi skal slå katta ut av sekken, og ungene får rosiner og sjokolade. Da drar en av mine kolleger frem en stor pose twist til de voksne... Jeg sier nei takk, hun legger dem i en skål på kjøkkenet. Jeg rydder av mat, går og ser på skålen. Tenker at en twist sikkert ikke skader, og tar en. Den var god, jeg tar en liten en til, men stopper der. Så går tiden, ungene er fortsatt i 100 jeg er sliten og sulten, og twisten står der og roper. De andre går frem og tilbake og småspiser hele tiden... det går som det må gå. 2 twist ble til 8-10... :) Og humøret sank deretter... Jeg skjønner ikke at jeg ikke lærer :)

 

Vel, spist er spist, og jeg har vært ute med stavene og gått/løpt meg en skikkelig tur. 606 kcal er forbrent, så da er de forbrent igjen disse twistene i hvert fall, men jeg har en skikkelig nederlagsfølelse i kveld, og tenker at dette aldri kommer til å holde. At jeg aldri kommer til å kunne motstå fristelser som dukker opp...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...