Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

regnet på det, og jeg havner i øverste skikte på 1600 kcal... Jeg har ligget litt over noen dager denne uken. Nærmere 1700, fordi jeg har trent såpass mye :) Om jeg klarer å fortsette med denne treningen så burde jeg kanskje tippe opp mot 1800 også etter hvert, men jeg trives jo godt på det jeg spiser nå :) Nå har jeg gått turen min og spist en herlig middag og er god og mett - enn så lenge *he he*

 

Jeg liker jo også tanken på at kroppen min blir i bedre form da... det er ikke bare slankingen som driver meg ut på tur! Jeg nyter å kjenne at jeg får bedre og bedre kondisjon, og at kroppen blir fastere for hver uke :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar
Gjest jubalong

må være deilig å kjenne at kroppen blir spreker. ja akkurat den turgåingen misunner jeg deg;)

 

ja, ja jeg kan jo svømme, trene styrke, gå på vannaerobic og pilates, men det er så utrolig mye enklere å bare ta på seg jakke og sko og gå! orker ikke å være i klorvann hver dag. men jeg kjenner jo at jeg blir i litt bedre form jeg også og ser at kroppen min begynner å komme frem igjen bak alt flesket som forsvinner-he he:D

 

problemet er vel at jeg sitter mye i ro utenom treningen også. er vant til å ha en aktiv jobb med tunge tak og masse gåing, så det er litt av en overgang, skjønt jeg begynner jo å bli vant til det nå...

 

ha en super kveld, og jeg trodde egentlig ikke annet enn at du hadde kontroll på det med matinntaket:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full kontroll og full kontroll... Det er jo fortsatt dager jeg kommer hjem og legger inn maten og havner på 1100-1300 kcal... Men det blir færre dager, jeg begynner og få en viss kontroll :)

 

Men - jeg lurer litt på om jeg har beregnet litt feil når jeg spiser korn... Jeg spiser en del havregryn, og da har jeg spist slik at det blir 220 kcal inklusiv melken... Det blir ikke så mye korn, men det er jo mettende. Nå fikk jeg plutselig en tanke om at det ikke er sånn det skulle være :) At jeg kunne spise korn opp til 220 kcal og at melken kommer utenfor på melkerasjonen? Eller er dette helt på jordet? I så fall så gir det meg en mye kraftigere frokost *he he*

 

Jeg kan jo spørre om det på kurset i morgen også...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jeg lager meg havregrynsgrøt av 1 dl a 50 g havregryn; koker med vann, i micro. Det blir 182 kcal. Regner det som 2 brødskiver. "Pålegget" blir da 5-6 hasselnøtter og 20 g rosiner.

Drikker melk til. Raskt og deilig til frokost eller kvelds.

 

Det må vel bli ett fett om du heller melk over havregryn; melk går av melkerasjon i mitt regnskap.

 

Natt`a!!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Innom for å ønske deg lykke til på kurset i kveld:)

 

Jeg hadde også regnet melken i havregrynsgrøten på melkerasjonen. Men som du sier så kan jo du høre på kurset i kveld :)

 

Håper du får en flott og sunn onsdag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter ;) Jeg er skikkelig premenstruel, og i et svakt øyeblikk så spiste jeg noen smågodt biter tidligere i dag... Jeg har tatt det av på kosemerkene, så da får jeg skylde meg nå jeg ikke har noe særlig å gå på til helgen!

 

Veiingen i går gikk bra. Jeg hadde gått ned 0,6 på min vekt, 0,9 på hennes vekt, men jeg forholder meg til min slik jeg har gjort hele veien :D

vekten i går var da 79,1, og da har jeg gått ned totalt 18,5 kg! Det er MYE det :)

 

I dag har blitt en rar dag igjen :) Jeg er skikkelig forkjølet, har ikke vært på jobb, det verker i hele kroppen, og selv med noen smågodbiter så har jeg ikke spist mer enn 1150 kcal...

 

jeg skal nok få i meg kveldsmat, så da blir det ikke så ille.

 

Spinningen i går var tung. Kanskje ikke rart med tanke på hvordan jeg føler meg i dag - men jeg kommer sterkere tilbake!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

...med fin nedgang. og totalen er jo kjempebra - 18.5 kilo - gleder meg til jeg er der, om eh... et par mndr... er det ikke deilig:D

 

god bedring, håper du er raskt frisk igjen

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sanfransisco og Jubalong, og takk for hilsen!

 

Jeg har tråkket lett på ellipsemaskinen min igjen i kveld. Tok det veldig pent siden jeg er litt i ulage om jeg kan kalle det det :D

 

Jeg håper det går fort over... Jeg har hatt mange runder allerede bare siden jul, så jeg er litt lei...

 

Vel, nok syting! I morgen er det fredag, så er det helgen, og på mandag er jeg nok fit for fight igjen! Jeg håper jeg er på 78 tallet neste onsdag ;) det hadde vært gøy!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ny uke' date=' nye muligheter ;) Jeg er skikkelig premenstruel, og i et svakt øyeblikk så spiste jeg noen smågodt biter tidligere i dag... Jeg har tatt det av på kosemerkene, så da får jeg skylde meg nå jeg ikke har noe særlig å gå på til helgen!

 

Veiingen i går gikk bra. Jeg hadde gått ned 0,6 på min vekt, 0,9 på hennes vekt, men jeg forholder meg til min slik jeg har gjort hele veien :D

vekten i går var da 79,1, og da har jeg gått ned totalt 18,5 kg! Det er MYE det :)

 

I dag har blitt en rar dag igjen :) Jeg er skikkelig forkjølet, har ikke vært på jobb, det verker i hele kroppen, og selv med noen smågodbiter så har jeg ikke spist mer enn 1150 kcal...

 

jeg skal nok få i meg kveldsmat, så da blir det ikke så ille.

 

Spinningen i går var tung. Kanskje ikke rart med tanke på hvordan jeg føler meg i dag - men jeg kommer sterkere tilbake!

 

Vilde[/quote']

 

Så flott at du hadde gått ned denne uken også *smilefjes*

 

Det er kjedelig med det godte suget når en er premenstruell. Jeg sliter heldigvis ikke så mye med det selv, men vet mange andre gjør det.

 

Håper du føler deg bedre i dag, med forkjølelsen.

 

Håper du får en flott og sunn helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Og takk for hilsen til dere også Blomsterjenta og Biggirl :)

 

Formen er ikke mye bedre i dag, men i ett forsøk på å få meg til å føle meg litt bedre så har jeg vært hos frisøren en tur ;) Det hjalp litt!

 

Biggirl: det godtesuget jeg får når jeg er premenstruell kan ikke beskrives... jeg tror ikke jeg tenker på noe annet... Sykt men sant!

 

Nå skal jeg ta å gå meg en rolig tur i snøværet. Kroppen er tung, men den trenger å røre seg litt tror jeg. Så kan jeg innta horisontalen i ettermiddag med riktig så god samvittighet!

 

Jeg ønsker alle en riktig god fredagskveld! Etter mitt syn - den beste kvelden i uken :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Ikke morsomt å være sånn halvdårlig nei. Og særlig ikke når man aller helst skulle bevegd seg masse for å holde kiloene på plass (eller helst bli kvitt dem, da ;)) Rolig tur høres ut som en god idé. Det tåler kroppen nesten alltid, og det føles så utrolig bra etterpå. Dessuten er det lettere å falle for fristelser fra sofakroken... Kos deg med fredagskvelden - helt enig i at det er ukens beste (hva med fredag to ganger i uka? noen som kan ordne med det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det måtte gå... Jeg har skeiet ut i kveld, med smågodt... jeg har regnet på det, og er oppe i 2000 kcal i dag :) jeg har riktignok trent og forbrukt 700 også da, så totalen ser vel ikke så riv ruskende galt ut... Men men, spist er spist, og jeg håper det var det den premenstruelle kroppen min trengte for å bli fornøyd ;)

 

I morgen skal jeg ut på tur og forbrenne nye 700 kcal, og det skal jeg på søndag også har jeg bestemt meg for!

 

Kanskje jeg skulle ta ett par hundre kcal på ellipsemaskinen i kveld også...

Jeg får tenkte på det :D

 

God kveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag føles så mye bedre enn i går!!! he he :) Snodig det der...

 

Jeg har startet dagen med å gå en laaaaang tur, så 700 kcal er allerede forbrent! God start på dagen, og det tok vekk den dårlige samvittigheten fra i går!

 

Det ble ikke noe mer smågodt eller andre ting i går da ;) bare sånn at det er sagt, og jeg vet ikke helt jeg, men jeg lurer nå på om ikke kroppen min trengte en liten utskeielse etter 6 mnd med fullt fokus :D Eller kanskje hodet mitt trengte det mere?

 

Tenk at jeg har vært her og jobbet med livsstilendringen i 6 mnd allerede... Så lenge tror jeg aldri jeg har holdt ut tidligere i hvert fall... og alikevel så sliter jeg med riktig antall kcal, fristelser og planlegging... Kanskje jeg rett og slett er håpløs? Kan jo se ut som om det ikke finnes store læringspotensialet i hvert fall *he he*

 

Vel - jeg har ikke helt bestemt meg for hva resten av dagen skal inneholde enda.. Men at vi skal kose oss er i hvert fall helt sikkert!

 

Ha en flott lørdag alle sammen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett igjennom hele tråden din og må bare si at jeg er IMPONERT! Jeg skal tenke på deg når jeg føler det er evigheter til jeg kommer dit. Det må være en deilig følelse!

Håper at jeg selv fortsatt er "her inne" om 6 måneder. Kanskje jeg da kan rapportere om noe lignende???

Du har vært kjempeflink, lykke til med fortsettelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Jess og Bonsai :D

 

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Jeg vet at 18,5 kg høres veldig mye ut, men det har gått over så lang tid (i følge hodet mitt) at det ikke føles som en enorm nedgang ;)

 

Jeg merker det selvfølgelig godt i hverdagen da... det skal jeg innrømme !

det som er den største forskjellen er at jeg er blitt i så mye bedre form av all treningen!! Og at jeg har blitt vant til trening - helst hver dag. Om jeg ikke får trent så blir det omtrent som godtesuget, bare omdannet til treningssug *he he*

 

Dere to kommer dit dere også - det er bare å stå på og være bestemt nok!

Den eneste som kan gjøre noe med vekten deres er dere, og dere gjør det kun for egen helse og velbefinnenende! Det har i hvert fall vært min store inspirasjon!

 

tenk å kunne gå i bikini til sommeren med stram og veltrent kropp... *sukker* ett stykke dit enda, men det kommer!!!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det jammen vinter i år også! Det hadde jeg nesten ikke trodd!

Her laver snøen ned i enorme mengder, ungene er ute og baser, og jeg er snart klar for å komme meg ut med stavene mine ;)

 

Jeg har spist en god posjon med havregrynsgrøt til frokost, og skulle være godt rustet til å labbe ut i snøen :)

 

700 kcal er målet i dag også. 500 i hverdagen og 700 pr dag i helgene er mine nye mål *he he* Og nå virker det som om jeg får litt igjen for det også, for "plutselig" så var favorittbuksen min alt for stor! Dette er en bukse jeg har slanket meg inn i og hatt som stort mål å få på meg, men nå ser den ut som en "sagge" bukse....

 

Ha en flott søndag alle - og kom dere ut og trim :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... ja, det er jeg virkelig over din innsats og resultat!! For oss som strever litt for å få til dette, er det virkelig inspirerende å lese en tråd som din! Takk, det gir meg nytt mot nå på ny-året!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

sitter her og smiler:) så gøy for deg at buksen som var for trang nå er for stor:)

 

her kom vinteren også i går, men i dag regnet den bort igjen - søren også - at vi ikke kunne få ha snø bare noen få dager. nå er det bare sørpe igjen:( ungene skulle jo fått base mye mer i snøen

 

ja, ja ha en fin ny uke og fortsett å inspirere:D

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Resolutt og Jubalong, og takk for meldinger :D

 

à dag er det mandag, og en ny uke står foran oss!

Sist uke trente jeg 9 timer og 57 minutter, forbrant 4502 kcal!

Det håper jeg at jeg ser noen resultater av til onsdagen *he he*

 

Denne uken blir vel ikke noe annerledes enn de siste... Sett bort i fra at jeg skal bort til helgen, så det kan spøke for trimmen fredag og lørdag... Får se hva jeg kan få gjort med det ;) De jeg skal på tur sammen med har godt av å røre litt på seg de også *Ler*

 

Jeg begynner sent på jobb i dag, så nå skal jeg ut med stavene. 500 kcal er målet i dag!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Er imponert over trimmingen din, altså! Ikke rart du snart må på bukse-shopping. Med høye trimpoeng-ambisjoner kan jeg anbefale tur på langrennski. Det brenner utrolig mye kcalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over trimmingen din' date=' altså! Ikke rart du snart må på bukse-shopping. Med høye trimpoeng-ambisjoner kan jeg anbefale tur på langrennski. Det brenner utrolig mye kcalorier![/quote']

 

Hei på deg :D

 

Ja - jeg vet at langrenn er veldig bra, men jeg klarer ikke stå på det pga ankelen ;) Den er fortsatt stiv siden jeg tråkket over i august, og vond i tillegg...

Ikke klarer jeg slalom heller, og er egentlig litt deppa over det...

 

Men - jeg håper det skal bli bra etter hvert, slik at skiutstyret skal få kjørt seg med tiden :)

 

Nå har jeg vært ute med stavene, det ble 600 kcal forbrent, så det er jo ikke så ille det heller *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...