Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Jo da, Vilde, det skal holde!! Du vet, etter at du nå skeiet ut med twist i dag, så skal du tilbake til vanlig kveldsmat i kveld, og så er det hverdagsmaten igjen i morgen. Jeg nekter å tro at vi er som alkoholikere: Hvis de først tar en tår, må de fortsette og fortsette.......

 

Det viktigste for oss er at vi ikke går over til å tenke at "nå er løpet kjørt, så da er alt ødelagt".

Nei, vi skal tenkte at

"vel, nå spiste jeg alle de twistene, og det var både godt og greit, men nå er jeg fornøyd og går tilbake til mitt vanlige kosthold!! " :)

 

DA betyr ikke dette noe i det hele tatt. Det er tross alt hverdagskosten som teller!

 

Og så er du utrolig flink til å trimme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Takk for trøstende ord resolutt! De hjelper godt :)

 

Du har selvfølgelig helt rett - jeg har ikke tenkt til å fortsette utskeielsen i morgen, og da betydde ikke de twist bitene noe som helst... det bare føltes så ille akkurat nå :)

 

I morgen er siste kurskveld på GR, så nå må jeg klare meg på egenhånd... takk og pris for at jeg har dere her inne !!!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det i barnehagen. Vi tilbyr ungene et rimelig sunt og sukkerfritt/redusert kosthold, men så bugner det av uhumskheter til personalet. Jeg jobber i en veldig stor barnehage, og det er OFTE noen som har med ett eller annet. Ikke lett!

Og så skal jeg - tjukkebolla- snakke de andre til vett!?!? Men jeg er jo slank, har bare lagt på meg!

 

Og så skal IKKE du gå i MIN felle, jeg har nemlig hatt det sånn at "alt var ødelagt" hvis jeg sjeia ut og at jeg da kunne gi blaffen i alt. Mer som en periode-dranker. SÅ vektklubben får være mitt alternativ til AA.

Og det er jo DU som har kontroll, ellers ville du aldri ha klart å gå ned så mye som du har klart. Fortsett sånn, og ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for en skikkelig peptalk Jess :) Det trengs innimellom!

 

Ja - hva er det egentlig med folk? Kan de ikke ha alle de kose/kake/spise hele tiden - greiene sine hjemme? det er nok bursdager og anledninger som feires i barnehage uansett!

 

Men, som du sier - det er jeg som har kontroll! Og i dag er en ny dag og den skal bli bra :) Det håper jeg din blir også!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innom før jobb.

 

Veiedag i dag, og ikke det helt store resultatet desverre...

 

Men, ned er ned, og det ble - 300g i hvert fall.

 

Startvekt: 97,6

Vekt 27.02.08: 77,2

Total: -20,4 kg

 

Alt er bedre enn ingenting!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jess og Blomsterjenta!

 

Ja - ned er ned, uansett hvor mye eller lite det er. Og jeg er nok i en fase hvor jeg bare må innse at jeg må ta til takke med gram i steden for kg hver uke. Jeg går tydligvis ned sånn ca 2-2,5 kg i måneden, og selv om jeg kunne ønske meg mer enn det så trøster jeg meg med at de sier at dette er den sunneste nedgangen :)

 

Og - twisten er glemt, og dagen i dag er tilbake til normalen!

 

Nå skal jeg av gårde og få pass til yngstemann. Det er bare 2,5 uke igjen til vi reier til Paris, så det er greit å få det i orden!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har smuglest litt i tråden din, jeg...

 

Så flink du har vært som har gått ned så mye på såpass kort tid! Jeg håper på det samme...men selv om jeg trener regelmessig og spiser sunt, så føler jeg at vekten står bom stille. Kjenner jo på kroppen at den blir strammere og noe smalere, men det vises ikke noe særlig på vekten. Men, men. Når jeg leser om deg ser jeg i hvert fall at det går an :)

 

Lykke til videre!

 

Babu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kveld er jeg sliten!!!

 

Siste kurskveld på GR i dag, og vekten der var jo MYE snillere enn min egen... Den viste 900g ned den, og ikke 300 slik som min gjorde :) Ja ja, sånn er det bare :)

 

Men - i dag var det altså spinning, og vi fikk en ekstra topp på 8 minutter siden det var siste kvelde. Før det så hadde jeg veiledningstime på treningssenteret, og enda før det igjen så gikk jeg 1,5 time med hund og staver!

 

Jeg har forbrent 1344 kcal på trimming i dag :) Nå tror jeg at jeg må ha en dusj og så sove!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen blues .... Neida :) Her er det en strålende torsdagsmorgen. Solen skinner fra skyfri himmel, jeg har fått sove lenge og vi er greit bemannet på jobb i dag :) Jepp - alt ligger til rette for at dette skal bli en flott torsdag!!!

 

Jeg er litt overrasket over at jeg ikke er spesielt stiv i musklene etter i går da... Jeg kjenner at bena er litt tunge, men ikke noe mer enn det... Vet ikke om jeg skal ut og gå i dag - mulig jeg tar meg en liten tur for å få litt blodgjennomstrømning i bena, men det får jeg se på senere i dag. Har senvakt på jobben og er ikke hjemme før 17.30, og da skal det lages middag osv... Så det kan bli sent for tur i dag.

 

Jeg ønsker alle en flott torsdag!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var torsdagen ferdig også gitt...

 

Det ble ikke noen tur på meg i dag, jeg fikk gjester rett etter jobben, men jeg har tråkket en time på Elipse maskinen, så det ble 400 kcal forbrent i hvertfall :)

 

Ellers så har dagen vært grei, og i morgen er det endelig fredag!!! Denne helgen skal jeg være hjemme, og det skal bli utrolig deilig :):D

 

Ha en flott kveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så imponert når jeg hører at du har "ellipsa" i en time!

Jeg klarer ikke å motivere meg til hjemmetrim eller egentrim. Bortsett fra tur da' date=' men det er liksom noe annet.

Håper du får ei koselig hjemmehelg![/quote']

 

Hei hei :)

 

Det er ikke så veldig imponerende egentlig :) Bare å finne ett tv program som er passe hjernedød underholdning mens du holder på, så går tiden fort!

Og det er en fantstisk god følelse etterpå, det skal jeg love deg... Jeg har begynt å "skjemme meg bort" litt etter en slik økt også. Utrolig hva en god varm dusj og litt fuktighetskrem gjør med følelsen av velvære *he he*

 

Jepp - jeg begynner å bli mer forfengelig, det innrømmer jeg gjerne!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredag!!!! Fortsatt ukens herligste dag, og ikke minst fordi jeg skal være hjemme i helgen :)

 

Jeg har vært ute og gått/jogget runden min, 8 km på 54 min :) Det er jeg stolt av!!! Når jeg startet så brukte jeg 1t og 10 min på 6 km med stavene... En ørliten forbedring med andre ord..

I morgen tidlig skal jeg på spinning, og jeg trenger denne trimmen, for nå skal det feires bursdag i helgen og flere dager i neste uke... Det ligger ikke akkurat til rette for vektnedgang for å si det sånn :) Men - jeg får ta det som en utfordring og kjøre på med trening!!

 

I dag jogget jeg mer enn jeg gikk forresten - jogget på flatmark, nedoverbakke og også en del oppoverbakker :) Herlig følelse, og det skal bli deilig med sommer - flere kg mindre og mange, mange joggeturer!!!

 

Ha en fantastisk fredagskveld!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag, og jeg har mange ting på "tapeten"

Minste mann skal ha bursdagselskap, så det skal bakes, ryddes og vaskes...

Tipper hele dagen går, siden det må handles også *he he*

 

Men - først skal jeg avgårde og spinne litt :) 60 minutter med spinning gjør nok susen i dag tror jeg!

 

Ha en fin lørdag.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trimme! Spesielt imponert over den jogginga.

Jeg kan rett og slett ikke løpe

Er for tung og uspenstig, føler at alt disser og at huden nesten løsner fra kroppen. Hadde det enda ramlet av et lag...

Kanskje jeg skulle kjøpe meg en skikkelig stram "kondom-dress" ?

Nei, jeg får klare meg med ski, fottur og treningssenteret:-)

Du får ha en riktig fin bursdagsfeiring, og en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trimme! Spesielt imponert over den jogginga.

Jeg kan rett og slett ikke løpe

Er for tung og uspenstig' date=' føler at alt disser og at huden nesten løsner fra kroppen. Hadde det enda ramlet av et lag...

Kanskje jeg skulle kjøpe meg en skikkelig stram "kondom-dress" ?

Nei, jeg får klare meg med ski, fottur og treningssenteret:-)

Du får ha en riktig fin bursdagsfeiring, og en fortsatt god helg.[/quote']

 

Det er så koselig å komme inn her og lese hilsnene fra deg :)

Jeg har ikke kunnet løpe før jeg heller. Og jeg har ikke villet gjort det fordi jeg har vært redd for belastningen på knær og hofter grunnet vekten.

Men nå begynner jeg å bli såpass grei i kroppen at jeg klarer det, og da er det deilig!

Men - du trenger jo ikke å jogge. Jeg forbrenner nesten like mye av å gå samme runden med stavene siden det tar litt lengre tid. Grunnen til at jeg jogger er at jeg samtidig vil ha god kondisjon :) Jeg ser frem til en aktiv sommer med mye sykling og vandring i fjellet, og drømmen er å holde vekten vedlike ved å kunne jogge denne runden på 8 km 2-3 ganger i uken når jeg er "ferdig" :)

 

Du får bare stå på! Og om du ikke har pulsklokke, så kan jeg virkelig anbefale å kjøpe en... det er en investering i motivasjon og helse etter mitt syn. Jeg hadde aldri kommet i form så raskt om jeg ikke hadde hatt den!

 

Ha en fin søndag

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen (eller kanskje heller formiddag ), og her står huset på hodet før bursdagsfeiring nr 1 i dag....

 

Vi hadde gjester i går også, så huset er sånn ca ryddig, men det er mye som må gjøres med kaker og mat før gjestene kommer kl 17.00.

Men før jeg hiver meg på det så skal jeg trimme! Jeg skal ut å løpe runden min som en treningsavslutning på denne uken :) Da har jeg trent 8 ganger, 9 timer og forbrent 4800 kcal eller noe sånt denne uken. Da VIL jeg ha en god nedgang på onsdag!!!! JEG VIL; JEG VIL; JEG VIL :)

 

Påsken nærmer seg hurtig, og jeg holder på påskemålet mitt på 75 kg selv om jeg tror det skal bli tøft å komme dit. Men - jeg skal i hvert fall trene det jeg kan!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Takk for helgehilsen. Som du sikkert skjønner har jeg ikke vært her inne i helgen :)

 

Har hatt en rimelig travel helg, der vi har vært i bursdagselskap i går, piste faktisk bittelitt kake, men kun for kosen sin del. Merket iallfall ikke noe av det samme som jeg fikk ettter de julekaken :) I dag har jeg og datteren min vært på besøk hos min pappa, og det er jo alltid koselig.

 

Må si meg enig med de som er imponert over all trimmen din. Hadde følt at jeg ikke hadde hatt tid nok, men du er jaggu flink.

 

jeg ønska meg en pulsklokke til morsdagen, men fikk joggesko i stedet. Kjekt det også, men de var dyrere enn pulsklokka, hehe.

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Biggirl og Hyfsan :) Takk for hyggelige hilsener!

 

Jo da - treningen tar jo tid. Men det tar bare en time om dagen om jeg er ute på runden min hjemme. Og den tiden har jeg bestemt meg for å bruke på meg selv akkurat nå! Jeg må jo bare velge bort ndre ting som jeg alikevel brukte for mye tid på før, som data bla :) Jeg brukte timesvis på dataen tidligere, hjemmesider, blogg, bildebehandling osv... Selvfølgelig koselig det også, men ikke akkurat noe givende for kondisjonen. Jeg gjør det fortsatt, men mindre av det :)

 

Vi hadde også selskap i helgen, og som deg BIggirl så smakte jeg på kake. Men jeg tror jeg totalt sett lå under kcal grensen, ikke over... Og jeg trimmet både lørdag og søndag, så jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt :)

 

I dag ser det stygt ut med trimmen... Om jeg ikke hiver meg på ellipse maskinen i kveld vel og merke... og det kan det jo godt hende at jeg gjør.. Dobbel runde med sex og singelliv i dag, perfekt å trimme til!!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en skikkelig drittdag!!!

Det begynte så bra, tidligvakt, startet dagen med ett knekkebrød som en oppstart. 2 nye knekkebrød til frokost nr 2 (2 timer i mellom) og ett knekkebrød og to fiskepinner til lunch. Raser hjemmeom mellom jobb og ett intervju og hiver meg på sykkelen for å sykle "lillerunden" på 6,5 km. 20 minutter senere hadde jeg forbrent 265 kcal, og var nydusjet på vei til jobbintervju.

 

Det tok hele 2!!!!!! timer, og jeg som hadde beregnet tid til å komme meg hjemmom før jeg skulle kjøre unger i bursdag måtte haste av gårde for å rekke det. Det gikk nesten, vi kom 5 minutter for sent... Da var klokken 16.35 og jeg var skrubbsulten. Hadde ikke drukket eller spist siden 11.30 :)

Der hadde de ikke noen valgmuligheter, så det ble en wiener pølse med pommes frites... Jeg var der en time før jeg styrtet i vei på neste oppgave - ett kurs med jobben fra 18.00 - 21.00... Der var det jo ikke noe mat, eller annen servering, utenom twist :) Så da ble det 5 twist også :)

Jeg har pommes frites`en langt oppe i halsen, er kvalm og lei meg, og skal gå og legge meg og vente på en ny og bedre dag kjenner jeg...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Du beskriver en dag som ville tatt livet av meg, her og nå! Kan vagt huske at jeg greide mere før, en gang for lenge siden - - - - :) Skulle i alle fall ønske at du spiste litt da du kom heim; det var nå ikke mye til forbrenning du hadde inntakt etter den dagens matinntak!

 

Vel, for mye og for lite....... Håper du tenker litt på deg selv innimellom alle gjøremål:)

og at du får en litt roligere dag i morgen!

klem

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Resolutt :) Om det er noen trøst så føltes det ut som om den skulle ta livet av meg også i går :)

 

Men i dag er alt så meget bedre *he he* Jeg har sovet godt, begynte dagen med en times stavgang, og nå skal jeg på jobb!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...