Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl

Innom for å ønske deg ei flott og sunn uke. Ser at du er godt i gang allerede ;)

 

Jeg har aldri gått på langrennski (bortsett fra en gang, da jeg måtte, og da var jeg mer nede på rumpa enn oppe på beina :D ) Mest av alt for her er veldig dårlig med skiterreng her, og sjelden sne. Så da nøyer jeg også meg med stavene mine.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar
Gjest resolutt

Takk for melding på tråden min!

 

Du er en trimmer av rang, ser jeg, og vektnedgangen blir deretter!

Har lest at ca. 7000 kcal forbrent betyr 1 kg i vektnedgang.

Dessuten, en kraftig forstuing av foten tar minst et halvt år å lege.

Men du går bra med staver, og uten at det blir vondt, dermed har du

det å holde deg til. Du skal se du greier slalom før påske!

 

Lykke til denne uka også!:D

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Biggirl og Resolutt :(

 

takker for tilbakemeldinger!

 

Resolutt: Ja, det tar nok tid med ankelen. I tillegg så mener kiropraktoren at jeg dro skinnebenet ut av ledd når jeg tråkket over, slik at det er i litt feil posisjon, så jeg er henvist til en spesialist på ullevoll... Får se hvorlang tid det tar før jeg får komme dit :D

 

Biggirl: Jeg er ikke god på langrenn jeg heller *he he* Jeg har hund som er god på å hjelpe til da :) Så da går det unna og jeg raser forbi de med kondomdress alikevel *ler* Kjempegøy!!! Håper jeg får det til igjen ganske snart :)

 

I dag har jeg jobbet - jobbet og jobbet litt til... På jobb fra 11.30 - 22.30 *gjesper* og så er det på`an igjen i morgen tidlig kl 08.00 ... Life is good...

 

Jeg har hatt en drittdag matmessig ser jeg... Havnet på 1275 kcal og det er jo alt for lite... men jeg viste ikke hvor mye kalorier det var i semulegrynsgrøt, og siden det var det som ble servert på jobben i dag og vi spiser sammen med ungene, så ble det for lite... 1275 spist, og 600 forbrent med stavene gir ikke mye igjen....

 

Vel, i morgen er en ny dag, og da skal jeg ha med meg boken og regne alt på grammet *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. Håper du får undersøkt den foten din ordentlig; gode føtter må vi ha, det merker jeg nå når jeg går her med gips!! Nå kjenner jeg at foten verker, har sittet ved dataen en stund,

men så er det jo sengetid!

God natt!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne trimuken ferdig, og jeg ente på 21.2 trimpoeng denne uken :( Da har jeg vært "lat" og ikke gått tur i dag, siden tiden ikke strakk til etter jobb.

 

Men - jeg har vært på slalom i steden :D og selv om ankelen min verker som besatt akkurat nå, så var det utrolig gøy :) Jeg ser at man forbrenner mange, mange kcal på å kjøre alpint i følge kalkulatoren til GR, men jeg tror ikke det gjelder på kjøringen min *he he* Lårmusklaturen fikk i hvert fall kjørt seg, og jeg la inn at jeg hadde kjørt i 30 min (kjørte i 2,5 timer men med mye stopper pga guttungen) og det ga meg 1,8 trimpoeng... Jeg skal ha på pulsklokken neste gang, så får jeg se hva den sier. Tenkte ikke på at det forbrennes så mye på "nedoverski" egentlig...

 

Vel - i morgen er det veiing, i dag har jeg spist 1800 kcal, så jeg får se hvordan det går...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Biggirl, takk for hilsen!

 

Ja, det har blitt mye trim de siste ukene. Det er fordi jeg har hatt anledning til det :) Så vel blir det nok ikke denne uken... Programmet tilsier at jeg er heldig om jeg når 7 *he he*

 

Men noe stort utslag på vekten gir det meg ikke :D -400 gram var mye mindre enn jeg hadde håpet selvfølgelig, men i følge kurslederen så er det sååååå bra og fortsette å gå ned hver uke selv etter så mange kg, så da er jeg vel fornøyd da kanskje....

 

Jeg har tenkt masse på trimmingen og maten. Jeg fikk en hilsen her fra Jubalong tror jeg det var, som lurte på om jeg spiste nok når jeg trimmet så mye... jeg har sett på det, tenkt på det, regnet på det, og tror nok ikke at jeg har gjort det...

Det er nok derfor det har gått litt sakte, og derfor jeg har vært så sulten noen dager! Jeg skal prøve meg på noen justeringer denne uken. Trimme mindre og spise litt mer (skikkelig logisk når man liksom er på slankekur ikke sant...) så får vi se hva vekten mener om det neste uke igjen. Jeg har liksom nullstilt meg jeg nå, og er klar for uken som kommer!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, jeg tror du spiser for lite de dagene du trimmer mye, men kanskje ikke de ukene du "bare" får 7 poeng...

 

jeg prøver å spise litt mer de dagene jeg trener, men synes det er vanskelig fordi jeg ikke er så sulten da. men dagen etter er jeg mye mer sulten. så nå har jeg funnet ut at magen skal få bestemme litt selv. skal ikke sitte å tvinge i meg maten de dagene jeg trener for å komme opp i 1400 kcal, for så å gå sulten dagen etterpå for da skal jeg bare spise 1300 kcal. men det er kanskje litt annerledes for meg, siden jeg ikke trimmer daglig...

 

og 400 g ned er bra:)sies det. jeg gikk bare ned 300 g denne uken. synes det er litt lite, men jeg skal visst være fornøyd. og dessuten, hvis man har gjort som man skal, så får man det igjen senere

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg vet ikke om jeg akkurat har noen doktorgrad på dette med trim, men mener jeg har erfaring med at gevinsten med mye trim ikke slår inn før uka etter. Det har vært slik hos meg iallefall. Så kanskje det blir større reduksjon da...?

Og så har jeg hørt at det går med ca 7-10.000 kcal pr kilo ned, men det triste er jo at dette ikke ser ut til å være ren matematikk. Og det er ganske idiotisk! Hadde det vært så "enkelt" at man kunne legge til og trekke fra og få resultater deretter,-sukk...

Jeg er iallefall imponert over treningsiveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess - takk for hilsen! Jeg får se hva som skjer til uka...

 

I dag er jeg i skikkelig dritthumør!!! Jeg har fått mensen, føler meg oppblåst og jævlig, er trøtt og sliten, og synes ikke slankingen hjelper i det hele tatt...

 

Juhu :D dette var denne månedens syting...

 

Skal bort i helgen, blir lite trim, sikkert for mye mat også... life is good

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, mannfolk er heldig som slipper unna det der. det er noe dritt! hater det når det står på, men når det er over har jeg glemt hele greiene. kanskje derfor du ikke gikk ned så mye denne uken?

 

kos deg i helgen, men prøv å tenke over hva du spiser så slipper du å ødelegge alt:)

 

klme jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg gjennom helgen, og jeg tror det ble med æren sånn ca i behold *he he*

 

Jeg har spist noe godteri - litt - ikke mye ;) Men jeg har vært flink ellers! Ikke så mye trim, men MYE bilkjøring og masse vann, så jeg tror det har gått bra jeg!!!

 

I går ble det Pizza til kvelden, hjemmebakt. Men jeg hadde ikke spist noe volsomt på dagen, og spiste en stor salat ved siden av to pizzabiter, så det gikk strålende!

 

I dag har jeg spist en pølse i brød på veien hjem (kjørte bil i 7,5 time) men det var middagen, så det fikk gå bra :D

 

Neida - jeg tror jeg har klart meg bra jeg, og er full av pågangsmot for neste uke *he he* Det går opp og ned her i verden ja!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

He he, høres ut som pms og mens er over ja. Er rart med de der hormonene. Noen ganger når mensen kommer at jeg tenker "takk og pris, det var det det var - ikke verdens undergang eller alvorlig depresjon på gang" ;)

 

Høres ut som du er godt i gang ja. En utfordring det der, å spise "vanlig kosemat" som hjemmelaget pizza og klare å begrense seg til bare et par stykker. Ha en flott ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vriompeis, og takk for hilsen!

 

Jeg er nok ferdig med PMS for denne gang ja *flirer* Så nå er det heldigvis noen uker til neste gang... Merkelig hva det gjør med humøret, pågangsmotet og motivasjonen... Jeg går jo rett i kjelleren hver gang, selv om jeg vet hvorfor ;) He he!

 

Men - jeg overlevde denne gangen også, og i dag er det starten på en ny uke. Starten har vært god så langt, så da håper jeg fortsettelsen blir like bra!

 

Fantastisk vær her i dag, så jeg skal ut med stavene! Er ferdig på jobb nå - egentlig for 20 minutter siden *he he* Så nå skal jeg ut og trimme :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke er noe dritt!

Jeg tror faktisk at jeg skal stryke med hver eneste gang jeg har det jeg...

 

I går lå jeg rett ut hele dagen, og fikk ikke i meg noe som helst - alt kom i retur...

Sånt gjør en ganske slapp for å si det sånn... Spesielt siden jeg allerede ligger i energiunderskudd hver dag og har gjort det lenge!

 

Veiingen i dag ble jo ganske interessant også, siden jeg ikke hadde spist noe som helst i går... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den, men jeg må jo notere den ned. Jeg hadde gått ned 2,2 kg siden sist uke, men da regner jeg med at jeg kommer til å gå opp igjen 1 kg til neste uke i hvert fall... Motiverende og se 76 tallet da *flirer* Må bare prøve å ikke gå i kjelleren om det tar flere uker før jeg ser det igjen...

 

Vekt i dag: 76,6 kg

Total nedgang: 21 kg

 

Jeg vet ikke helt hvordan det går med spinningen i dag da. Får se hvordan formen blir utover dagen. Jeg skal i hvert fall møte opp!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare innom for å ønske deg god bedring. Og så er det fantastisk å se at du har gått ned et "helt barn i 6årsalderen" Det må jo være deilig å slippe å bære ungen på ryggen hele tiden?

 

Ufattelig nok så har jeg ikke hatt omgangssyke på over 20 år. Jobber i barnehage så jeg blir nok litt immun, men det er jo en del voksne på jobb som får det. Finner litt trøst i at man kan være ganske frisk selv om fasongen ikke er helt i hht. EØS-regulativet. Må jo lete etter alt som er bra meg meg i mangel av stolthet over fasong og kontroll over vekt & mat.

 

Lykke til på spinningen, det går sikkert bra hvis du ikke presser deg altfor hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, og takk for hilsen :D

 

Jo da, når du sier det sånn, så er det selvfølgelig veldig godt ;) Jeg tror som sagt at minst en kg denne uken skyldes omgangssyken, så jeg har nok et reelt vekttap på 20 kg kanskje...

 

Jeg jobber forresten også i barnehage :) det er derfor jeg er så mye dårlig nå... Første året i barnehage etter omskolering... Mye basiller som bombaderer kroppen min... jeg har aldri vært så mye syk i hele mitt liv jeg!

 

Men - når jeg kommer meg gjennom det første året så skal det vel bli bedre sier dem som er drevne i gamet *he he*

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og grattis med nedgang denne uken :D Noe er jo kanskje fra omgangssyken, men en del er nok reelt også.

 

Håper at formen din er bedre nå.

 

Ønsker deg en fantastisk flott helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Biggirl, og takker for hilsen!

 

Ja da, noe er vel reelt... Frustrerende og ikke vite hvor mye *he he*

Jeg måtte en tur på vekten i dag da - sånn bare for å sjekke :D Siden jeg spiste tilnærmet normalt i går, og var på spinning på kurset på kvelden.

Og - jeg veide 76,8, bare 200g mer enn onsdagen, så det er jo lov å håpe at ikke oppgangen til neste uke blir så stor som jeg tror...

 

Vel, det får jeg ta som det kommer :D I dag har jeg spist mange små måltider allerede, for å få kroppen i gang igjen skikkelig... Jeg er fortsatt kvalm, men mye bedre!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har hatt det samme som jeg har hatt, tydeligvis. jeg var så k v a l m. og det tok jammen en god stund før jeg hadde hanglet meg ferdig. men man får trøste seg med at det jo går over.

 

gratulerer med nedgang. flink du! tenker du er fornøyd nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hyfsan :) Det har ikke vært bare bare nei. Det henger i kroppen kjenner jeg... Jeg har lyst på mat, og spiser jeg noe så blir jeg kvalm... Fortsatt! Men det går vel over :D

 

I kveld er jeg skikkelig frustrert må jeg si... Ikke noe som har med vekt og gjøre, men jeg må bare få det ut...

 

Jeg er oppdretter av hund, og i sommer hadde jeg valpekull. Jeg satte ut en tispe på fôr, dvs at jeg eier henne, mens de har henne som sin egen. Vel, jeg har jo snakket med dem mange ganger disse månedene, alt har gått sååå bra i følge dem. Så for noen dager siden så kommer det en mail... De har ikke hatt tid til henne pga sykdom i familien osv bla bla ba... hunden er redd andre hunder og mennesker, men de er fortsatt glad i henne og håper de får beholde henne :D

 

Jeg sier jeg skal kome og titte på henne, og hva møter meg.... Jo - en villhund :) Hun er kjemperedd! Og til og med mannen i huset må "fange" henne for å få henne til å komme. Gudene vet hva de har gjort/ikke gjort med henne... Jeg tok henne selvfølgelig med meg, så sint at jeg ikke klarte å si annet enn at jeg ringer. Så nå sitter jeg her - med en vakker, liten tispe på 6 mnd som er redd for hele verden... det er til å grine av! Den stakars hunden har det ikke bra slik hun har det nå, men jeg håper at det ikke er for sent å redde henne... Jeg har mange måndeders jobb foran meg, men jeg håper at jeg skal få det til slik at hun blir en trygg og glad hund som kan leve ett godt liv!

 

Vel - jeg måtte bare få det ut!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - i dag er det tid for litt selvskryt igjen *he he* Skal man gjøre noe orntlig så er det greiest å gjøre det selv har jeg erfart, og nå skal jeg skryte orntlig av meg selv :)

 

I dag tidlig når jeg skulle kle på meg, så stikker jeg som vanlig hodet inn i skapet i tussmørket. Jeg slår ikke på lys for å ikke vekke de som sover. Jeg fikk tak i en bukse, trekker den på meg, synes den satt bra - men var ikke en av mine vanlige bukser. Det kjente jeg med en gang :D Jeg gikk ut på badet, og da ser jeg at buksa jeg har tatt på meg er en bukse i størrelse 40!!

Den har jeg hatt liggende i skapet i ett par år minst, kjøpte den til mamma ved en anledning, men den passet ikke til henne heller. Og jeg har aldri fått den på meg før i dag :)

 

Og - den satt som ett skudd om jeg må si det selv *he he*

 

Så nå er den pakket ned i kofferten! Jeg skal avholde kurs i helgen, og vi skal ut å spise på lørdag, så da vet jeg hva jeg skal ha på meg i hvert fall :D Min "nye" lekre bukse i strl 40 som jeg faktisk passer inn i !!!!!!!!! Life is good!!!

 

Ha en strålende helg!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stjerner i øynene når jeg leser om deg, tenk at jeg også kan komme dit engang. Litt usikker på akkurat størrelsen da, for jeg er litt stor i selve kroppen,- men jeg skal kunne nå min "40". Jeg er kjempeglad på dine vegne!

Kos deg i helga, i nybuksa og nyfasongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Så fantastisk da. Det må være kjempeherlig. Jeg kjøpte en bukse i størrelse 40 i desember, tenkte jeg skulle ha noe å krympe i, så jeg prøvde den ikke en gang. Det jeg oppdaget når jeg kom hjem var at det var en hoftebukse, og til det har jeg nok fortsatt for mye overheng. Ikke at jeg har prøvt den siden, men jeg regner iallfall med det. men kanskje jeg skal prøve den når jeg kommer hjem alikevell? Hvem vet, det er jo verdt ett forsøk :D

 

Håper du får en fantastisk flott og sunn helg. Og kos deg masse på kurset og middagen

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ja, for det var nok ren og skjær lykke, over det du har utrettet, som kom over deg og som du selvsagt måtte dele med oss:D Ja, tenker du tar deg godt ut når du avholder kurs, og folk som har sett deg slik du var før, vil nok undre seg over denne nye, flotte Vilde!! Nyt det, og ha ei riktig god arbeidshelg (det er vel det det er når du avholder kurs?) !

 

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...