Gå til innhold

Vilde på vei mot et letter liv


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Jess, jeg er med!

Har fremdeles omkrets nok til å satse på 0,5 kg i uka. I påskeuka har jeg som mål å IKKE gå opp. Og så er det 7 uker til pinse etter påska, det skulle tilsi at 3,5 kg kan være realistisk.

Vi er i full gang med å pakke, rydde og vaske oss avgårde til påske. Det er så godt å komme hjem til rent hus:-)

Jeg ønsker deg en riktig god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 666
  • Created
  • Siste svar

Så bra at du er med Jess!!!

 

Jeg tror jo ikke på 0,5 engang jeg, men det gjør ingenting :) poenget er at det går nedover!!!

 

Jeg skal også holde vekten i påsken, og har hamstret knekkebrød og leverpostei som skal være med til Paris :) Jeg skal kose meg med mat, det er ikke det, men jeg vet at det kommer til å bli for få måltider, så knekkebrød er med som mellommåltider :) og som motvekt til fint brød - det finnes jo ikke grovt brød i frankrike...

 

Vel, i morgen blir det en ekstraordinær veiing, jeg er spent på resultatet :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, Paris høres fantastisk ut på denne tiden av året. Tenk å møte våren der-sukk!

Jeg unner deg denne turen av hele mitt hjerte. Lurt å ta med knekkebrød. Og så finner du nok mye god mat som ikke er trailer-pølser.

Tenk, slanke- fine jenta på tur, det må være deilig!

 

God påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh' date=' Paris høres fantastisk ut på denne tiden av året. Tenk å møte våren der-sukk!

Jeg unner deg denne turen av hele mitt hjerte. Lurt å ta med knekkebrød. Og så finner du nok mye god mat som ikke er trailer-pølser.

Tenk, slanke- fine jenta på tur, det må være deilig!

 

God påske[/quote']

 

Jeg tror nok Paris skal bli supert :) Men med tre unger (hvorav to er mine egne) så blir det nok mest disneyland og ikke så mye Paris sentrum :) Vi skal dit også selvfølgelig, men det blir kos uansett!

 

Det er godt å være 22 kg lettere på tur, det er det ikke tvil om... Det beste er vel egentlig å være så mye slankere på flyet.. Jeg føler ikke lengre at jeg burde hatt to plasser :) Også føler jeg meg mer vel i alle klær selvfølgelig...

Jeg gleder meg til jeg er enda 10 kg lettere da :) Så¨nå skal jeg ut å jogge!!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten for siste veiing før påskeferie!

 

Jeg ble jo bare strålende lykkelig, da vekten stoppet på 75,8 kg :):D:D

Det er ikke tvil om at småspisingen min hjelper, for nå løsner det virkelig her!!!

Jeg får sikkert en stopp igjen, jeg tror jo det, men enn så lenge så nyter jeg det i rikt monn !!!

 

Da mangler jeg 200g på 22 kg! Og der håper jeg å være en drøy uke etter påske... jeg får mensen inni her ett eller annet sted, så da blir det litt oppgang...

 

Jeg kommer innom i kveld, nå skal jeg jogge og pakke !

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Innom for å ønske deg en strålende påske og jeg håper du får en kjempefin tur til Paris :) Deilig å kunne reise bort litt. Dessuten blir det nok masse gåing visst dere skal til disneyland.

 

Og så ser jeg at du rakk ett lite innlegg til :)

 

Gratulerer så masse med nedgang igjen :) Du er superflink!!

 

Nå er det bare å møte påsken med ett stort smil :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra meg, ha en flott ferie tur, kos deg og nyt turen.

 

ooii så flink du er, minus 700 gram denne uken , kjempe bra:)

 

Ha en flott dag og en flott tur

 

Klem fraEvelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Takk for alle hilsner, og takk til Hyfsan som passer på tråden min mens jeg er borte :)

 

Vi har hatt en fantastisk tur, selv om det har vært kaldt i Paris også. Vi har gåt og gått og gått litt mer, spist godt, og kost oss masse! Jeg har som ventet fått mensen, så vekten stoppet på 76,7 kg igjen i dag :) Men det kan også skyldes at jeg har drukket alt for lite vann mens jeg var borte. Det er jo bare flaskevann som gjelder, og det smakte ikke imsdalvann for å si det sånn... Så det ble brus og ikke vann... Det har også blitt noen småsmaker av dessertene til mannen min, og noe annet smågodt, men det unner jeg meg selv i påsken og på ferie!

 

I dag blir det fullt hus her, vi skal ha lammestek til middag, og jeg tenkte jeg skulle jogge runden min først. Det er kaldt, men nydelig vær!

 

Ha en koselig påskeaften alle sammen!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så mett :) Det var nydelig middag om jeg skal si det selv, og jeg spiste en normal porsjon. Kjøtt, en bakt potet, og saus, med grønnsaker til tilbehør. Til dessert hadde vi eplekake med krem, og jeg tok ett ørlite hjørne, ikke noe krem. Men, jeg har spist litt smågodt. ikke mye, men noen biter. Og jeg føler meg som en stappet flodhest...

 

Trøsten er at jeg har drukket masse vann i dag, og jeg forbrente 800 kcal når jeg jogget runden min i dag. Nå jogger jeg nesten hele runden, 46 minutter uten pause i dag, og da er det kupert terreng, med flere oppoverbakker. En lang og bratt en også :) Det er jeg veldig, veldig fornøyd med! I morgen skal jeg vel gå meg en tur, og mandag skal jeg jogge igjen. Godt å være i gang med treningen etter pausen jeg har hatt denne uken!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hjem fra Paris.

Jeg blir så imponert over den joggingen din. Jeg er begynt å tenke tanken, kanskje jeg kan klare å løpe igjen om ca 10 kg???

Jeg klarer å gå i veldig raskt tempo og spinn 2 nå, så med en skikkelig sportsBH kan det kanskje være mulig å prøve meg når våren kommer.

Her er full vinter enda, har tom snø på små-veiene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Jess! Takker for hilsen.

 

Denne joggingen ja... Det er jo bare den siste måneden at jeg har kunnet jogge. Dvs at jeg måtte godt under 80 kg før jeg mente det var forsvarlig med tanke på knær og hofter. I begynnelsen var det ett blodslit, jeg satte meg små mål, som å jogge til den lyktestolpen der, eller til det busskiltet der osv :)

 

Det svei i legger og jeg var skikkelig tung i pusten. Så "plutselig" så løsnet det, og jeg kunne jogge oppoverbakker i steden for nedoverbakkene. Så kunne jeg jogge oppoverbakker og bruke flatmark til å hente meg inn igjen, og nå i dag så jogget jeg 7 av 8 km, den første km`eren bruker jeg til å varme opp. Jeg bruker 55 minutter på de 8 km`erene, så jeg jogger jo ikke så fort, men jeg forbrenner nesten 800 kcal på en runde. Og kondisjonen har "skutt fart" i følge pulsklokken. Nå har jeg en egenindex på 50, mot 25 når jeg begynte. Det er jeg strålende fornøyd med :)

 

Det som er mitt "problem" oppi dette her, er jo at ankelen min egentlig ikke tåler denne løpingen. Jeg belaster feil, og får vondt andre steder. Men jeg er så egen, og jeg har ikke time til ortoped før 9.5, så jogge - det skal jeg!

 

Jeg har hatt en fin dag i dag også. Sov lenge - nyter siste fridagen til fulle, har jogget og trent hundene mine. Veldig deilig. Nå skal vi spise middag, så blir det sløving resten av dagen vil jeg tro.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Takk for hyggelig innlegg på tråden min, og velkommen tilbake fra Paris-turen!

 

Jeg besøkte Paris som ganske ung jente for nøyaktig 50 år siden. Synes det var en flott by, men likte ikke alle de algirske unge mennene som alltid pystret etter oss unge jenter!

Særlig hvis vi gikk ut om kveldene ble det litt for innpåslitent! Jeg kom fra London der jeg hadde bodd et års tid, og der var det ikke sånn. I dag ville jeg nok sikkert fått gå i fred!

Sånn er livet! Det er forresten kjempespennende med storbyer, men en skal være lett på foten for å greie all gåingen. Kanskje når jeg blir minst 20 kg lettere?

 

Så her er det bare å fortsette med livsstilsendringen:)

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei resolutt :) Jeg er en vel etablert mor med 2 barn og gubbe, så det var ingen plagsom plystring *flirer* Jeg er vel egentlig kommet i den alderen der jeg synes det hadde vært greit jeg da :)

 

Vi hadde en flott tur, og jeg vil helt klart tilbake en gang... Jeg ble ikke like fasinert som av Roma da, men har mye ugjort i Paris!

 

I dag har jeg hatt en grei dag. første arbeidsdag etter ferien, og jeg synes det var godt å være tilbake til knekkebrød, yoghurt, te og havregyn *he he*

 

Jeg har lurt mannen min ut på en "liten" tur. Vi gikk i en time, 6 km, og jeg forbrant 493 kcal. Det er en ekstra bonus, for jeg har ikke treningsdag i dag *smiler* men det var godt! deilig å få luftet hodet slik etter jobb synes jeg.

 

Det er speilglatt rundt her igjen da :) Så i morgen blir det ikke jogging. Heldigvis har jeg spinning i steden, så det er booket! Så blir det spinning fredag og mye styr i helgen igjen.... Jepp - definitivt slutt på påskeferie :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som planlagt dagen i dag :) Det ble ikke spinning, men jeg gikk en kjapp runde/jogget og fikk forbrent 800 kcal alikevel, så det er da noe.

 

Vekten i dag var ikke spesielt samarbeidsvillig synes jeg... 76,5 kg igjen :) ja ja, da var det vel for lite struktur i påsken da... Men med all den trimmingen og gåingen så føler jeg at det er urettferdig uansett :) jeg spiste ikke så feil...

 

Det er bare å gå på med krum hals og vente på neste ukes veiing. Om jeg skal nå påskemålet mitt, så er målet for neste uke å veie 75,9 kg eller mindre... Jeg får bare stå på!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, men noen ganger blir det slik. Du er så flink til dette at det går seg til,- det er jeg helt sikker på. Få påska ut av kroppen, så er du der igjen.

Husk at vi har en plan :-)

 

 

Ps jeg trente armene litt i dag, bare sånn for sikkerhetsskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... jeg har gått på en skikkelig smell de siste dagene... Fredagen og lørdagen ble helt "på trynet" matmessig, og i går datt jeg langt og lenge ned i godteriskålen også gitt :( Pluss på med lite skikkelig mat, og lite vann... ja da har du oppskriften på nederlag!

 

I dag har jeg "tatt tak" igjen, og har hatt en normal dag med normale måltider, masse vann og frukt... Bare å håpe at det ikke har ødelagt alt for mye.

 

Jeg er litt stresset om dagen, selv om det ikke er noe å skylde på... Jeg har fått flere dårlige nyheter, bla om ankelen min, det er masse å gjøre på jobben, jeg vet ikke om jeg har jobb etter august enda, helgen har vært veldig travel, og det er ett år siden moren min døde i disse dager... Totalt sett så sliter jeg litt med andre ord, og jeg har egentlig lyst til å bli i sengen til det blir bedre...

 

Men det går over, i morgen er det ny uke, og den skal jeg bruke til å rette opp siste uken...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. med disse smellene som vi går på! Har hatt det på samme måten selv: Vektoppgang på veiing onsdag, torsdag var det gebursdag med middag og dessert, bløtkake, daijm og én konjakk, mer bløtkake på fredag og resten av bløtkaka og peanøtter på lørdag. Er litt på bakfoten selv også; har følt meg dorsk og lat, har vondt i hofta og synes ikke dette går min vei.

 

Endelig i dag, søndag, har jeg greid å ta meg selv i nakken! Så nå får vi se om jeg kan holde stand fram til onsdag. Litt godt da å høre at jeg ikke er alene i denne uforskammet

tøffe hverdagen! Men - på lang sikt skal nok dette gå bra for oss begge, ikke sant Vilde?

 

Sagt med forhåpninger og gode ønsker:) resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Resolutt!

 

Nei, det er ikke lett - så mye er sikkert :( men det er klart at vi klarer oss du og jeg! Vi er jo tilbake til normalen allerede i dag, så nå får vi stå løpet ut!

 

Vi får holde hverandre i ørene denne uken, så er vi i gang igjen før vi vet ordet av det!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er planen min for videre nedgang fremover klar!

 

Mat:

 

Frokost - 2 skiver grovt brød med pålegg, ett gass melk

Mellom: frukt

Lunch - 2 skiver grovt brød med pålegg

Mellom: frukt og en yoghurt

Middag - div

Kvelds - en brødskive med pålegg

 

Trim:

 

Trening hver 2. dag, det er usikkert om ankelen min tåler joggingen :D derfor blir det nok stavene som må frem igjen.

 

Vann:

 

Minst 3 liter vann om dagen.

 

Da er jeg igang igjen i løpet av kort tid tror jeg :(

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :( Dag 2 etter den "store smellen", og jeg er "back on track" igjen!

 

Jeg har spist som planlagt i dag, sett bort i fra at det har blitt havregryn i steden for brød to ganger, men det gjør jo ikke noe.

Jeg har rundet 1500 kcal og har drukket mengder med vann!

 

Håper og krysser fingrene for at vekten ikke har gått oppover til onsdagen etter utskeielsene. Tror ikke på nedgang, men kanskje det står stille i hvert fall..

 

I morgen skal det trenes også - i dag fikk jeg uventede gjester...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Vilde, stavgang er ikke å forakte, det heller. I hvert fall hvis en tar i litt og bruker armene. Da får du trenet musklene flere steder enn legger og lår. Og det er skikkelig godt for leddene, DET merker jeg godt. Tror ikke jeg ville klart å gå rundene mine uten staver. Det virker kanskje ikke så sprekt for ei joggejente som deg, men ankelen din vil heles fortere, det er jeg sikker på. Overbelastning er roten til alt ondt, nemlig!

 

God tur med staver, Vilde :(

 

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

for å ønske lykke til.

 

Ja - mangt og mye er vunnet når vi klarer å hanke oss inn igjen etter smellene. For smellene kommer garantert - og da må vi lære oss å sette sluttstrek og komme på sporet igjen. Og det har jo du klart :(

 

Vær forsiktig med ankelen bare. Finn måter å trene på som ikke overbelaster den. Du får bare problemer senere - og der taler jeg av erfaring!

Jogging kommer ikke på tale hos meg lenger - må nøye meg med rask gange. Og det kommer nok av overbelastning/feil fottøy under "den store" joggebølgen på 70-tallet:(

Men vi finner alternative måter å trene på vi vet du - kreative som vi er:p

 

Snuopersjonen gjør nok vi i vellinga det - og vekta kommer til å peke nedover igjen den!

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært inne på tråden din nå. Jeg har ikke så mye tid til å lese rundt her inne, så da blir det ofte bare de samme! Men skal prøve å komme innom litt oftere!

Har nå skumlest litt på tråden din. Så flott at du nærmer deg - 22 kg! Det er jo fantastisk!! Litt kiipt at det har stoppet opp litt etter Paristur og påske, men jeg ser at du har tatt skikkelig tak i ting og har lagt en slagplan! Lykke til!!

 

Som du kanskje har fått med deg så er jeg med på Pinsemålet jeg også! Håper at jeg kommer i mål. -500 denne uken (eller egentlig siden før påske) så jeg ligger vel litt i rute. Skal være veldig påasselig denne uken!

 

Lykke til!!

 

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...