Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Det var koselig å høre! Syns det er vanskelig med denne matlagingen jeg i en stresset hverdag med mann og barn, men nå skal jeg skjerpe meg og prøve å lage riktig mat! Sliter med at mannen min syns det er supert å lage spaghettisaus med fløte i, og vi lager stort sett middag annen hver uke, han slutter nemlig tidlig den ene uka... (nå er jeg jo egentlig heldig som har en som gidder å lage mat da men)

Det er ikke like enkelt å oppdra han til dette...men jeg skal iallefall gjøre et godt forsøk...sur kone eller sunn kone! He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Velkommen skal du være vepsen. Du er heldig, ja, som har en mann som lager mat annen hver uke. Da jeg først begynte å slanke meg for 1,5 år siden, ble det mer og mer jeg som laget middagen siden jeg ikke ville ha hva som helst. Nå er det ikke mye mat han lager lenger. Jeg har løst problemet med nedfryste middager i porsjonsstørrelser. Jeg lager opp og fryser ned. Sparer utrolig mye tid når jeg kommer hjem. Vi er bare tre, så da går det jo, men hvis det er en stor familie, blir det kanskje ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

og velkommen til vepsen.

 

Jeg må bare komme med litt innspill når det gjelder matlaging. Man er selvfølgelig heldig dersom man har en som lager mat for en, men det er nok viktig å spille på lag og få lagd mat man kan spise. Jeg har også vært litt opptatt av samboeren min ikke skal få like magre porsjoner som meg - han trenger definitivt ikke å redusere vekta. Han er veldig samarbeidsvillig og har spurt hva han kan gjøre før å hjelpe meg :( Jeg har sagt at jeg trenger en stor porsjon grønnsaker til hvert måltid, og at jeg ikke kan spise meg mett på karbohydrater, type ris og poteter samt at evnt saus må serveres ved siden av kjøttet. Dessuten er han flink til å ikke tilby meg sjokolade eller lignede. Det fungere kjempefint. Når vi spiser får han mer saus, evnt mer kjøtt og mer poter/ris – dermed er det riktig mat for oss begge. At han i tillegg får mer grønnsaker enn han vanligvis ville gjort, er jo bare et bonus.

 

Ellers et lite tips: Vi lager alltid nok middag om kvelden til at jeg kan få med meg en tilsvarende porsjon til lunsj (samboeren har kantine på jobben). Det gjør også kaloriregnskapet lettere. For da kan jeg bare trykke ”måltid som i går” (det er jo ikke så farlig om det ikke står ført på riktig sted – bare alt kommer med). Lettvint og greit. Dessuten misunner alle andre på jobben min meg den gode lunsjen min, og jeg synes selv det både er bedre og metter mer enn brødskiver.

 

Vi tastes mer senere!

vinke vinke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen vepsen, koslig at du vil henge deg på her! Har også selv vært igjennom et brudd for 7 år siden, og veide da 49 kg:( ! Folk trodde jeg hadde fått kreft, men kiloene kom på igjen, og jeg så normal ut igjen. Så kom noen kilo etter noen år igjen som jeg skal bort med nå.

Du er heldig som har en mann som lager mat, det har ikke jeg. Jeg lager stort sett alltid maten, men jeg kan jo da velge selv, og lager ofte noe annet til meg enn til resten av familien. Jeg spiser nemlig mer fisk enn de andre vil ha, og da får de flesk, pølser pinnekjøtt og diverse som jeg ikke er glad i.

Du trenger ikke bli treningstudiomenneske for å være med her, det er nemlig flere av oss, hehe:) Men, det viktigste er at man får trim, og det gjør vi jo!

 

Lunsjen din frister nok mange Mimi:D

 

Kommer innom senere, må få over potetene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til en super nettside for alle som vil ha motivasjon til å spise mat som er så rik på næringsstoffer som mulig! Klikk på matvarene, og du får opp oversikt over alle stoffer, masse forskningsstoff og linker til oppskrifter.

 

For oss som reduserer på inntaket er det viktig at maten at så full av næringsstoffer som mulig, for det er faktisk ikke mulig å dekke alle behov på slankediett. Helt sant!

Ekstra motivasjon til å la vingummi, sukkertøy, hvitt brød osv ligge: Når man spiser noe tilfører kroppen lite eller ingen vitaminer og mineraler må kroppen bruke av reserver til å prosessere maten...og mange går rundt og har lave nivåer av viktige stoffer uten at de vet det.

 

Sjekk siden:

http://www.whfoods.com/foodstoc.php

 

Må igjen reklamere litt for veganermat som kortvarig kur, jeg "raser" ned i vekt, til tross for at jeg levde utsvevende matliv både lørdag og søndag!

 

God slankelyst til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Nå er jeg så glad!

Min fantastisk snille og flinke trener fant ut at knevondten min skyldes for stramme muskler i låret som tydeligvis vred alt mulig i gale retninger. Han masserte og strakk på meg så jeg lå og hylte i går, men utrolig nok kunne jeg fint komme meg igjennom en hel spinningtime uten vondt i det hele tatt i dag. Og et kvarter på tredemølla etterpå gikk også greit med bare litt stiv hofte i det jeg startet. Han ga meg fem minutter helvetes-strekking i dag også og jeg føler meg som et nytt menneske. Jeg var virkelig redd for at dette skulle bli en utrolig stusselig høst, men nå sitter jeg altså her med 3,8 trimpoeng i lomma, strålende fornøyd, og knasker brødskiver med peppermakrell og er ufattelig svett og ekkel. Deilig! :(

 

Velkommen til deg, vepsen! Bli med, bli med.

 

Gratulerer med ny bolig, Sans1. Håper du kommer til å trives. Jeg tror SATS på Sagene (var det ikke i nærheten der du skulle) har veldig fine og relativt nye lokaler.

 

Takk for tips om ernæringssider, feliz. Jeg var såvidt innom og det så veldig omfattende ut. Spennende. Men jeg må innrømme at jeg rykker litt til når jeg hører om "kur" og "raser ned i vekt". Håper du passer på å spise nok så du ikke ødelegger forbrenningen din helt (jadda, nå høres jeg ut som mammaen din :D ).

 

Jeg spretter inn i dusjen. Fortsatt god kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg spiser altså rått mye mat! det er bare utrolig hvor mye man kan spise når man bare spiser plantekost.

Får sunt fett og proteiner fra avokado,nøtter, frø og bønner/linser...

og grunnen til at jeg tror dette er bra er at jeg har masse energi! Løper lange turer med masse sprut i beina - da kan det jo ikke være så galt.

 

Ellers er jeg tilhenger av steinalderkost, og skal tilbake til det etter denne uken.

Det er bare så mye lettere å holde motivasjonen når jeg får resultater raskt i starten. Det er jo også en miljø -og ressursvennlig ting å basere mer av kostholdet på plantekost..:-) Så kommer til å fortsette med å spise forholdsmessig mer av det fremover. Man må jo ikke ha kjøtt / fisk hver dag.

 

Glad du likte nettsiden - jeg bruker den som inspirasjon til å variere kostholdet. Det finnes så mye bra råvarer, og det er fort gjort å kjøpe de samme tingene hver gang man handler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Da slutter jeg å bekymre meg og sier i stedet takk for tipset. Jeg har fått dilla på asparges i det siste og det var morsomt å lese om hvor fantastisk mye lurt det er i det. Dessuten hørte jeg faktisk på radioen her om dagen (Verdt å vite på NRK) om hvor viktig folat er, ikke bare for gravide kvinner for å unngå ryggmargsbrokk hos barna, men også for oss andre. Det har vist seg å gi en halvering av brystkrefttilfeller blant kvinner over 50 år. Er ikke helt i den gruppa ennå, men det er jo greit å ha i bakhodet, og kanskje et tips til andre som er det her? Masse folat i asparges! og i de fleste veldig grønne grønnsaker :-)

Dagens kostholdstips der altså, uten at det betyr at vi trenger å bli helt hysteriske.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipset feliz, den siden skal jeg ogsåsjekke ut. Veldig greit å vite hva man spiser nok av og ikke, da også for ungenes del.

Slankeklar, for en utrolig lettelse å få vite at det ikke er noe galt med kneet! Flott at du har en så dyktig trener som hjelper deg:)

Du har jo virkelig stått på igår, så kan tenke meg at du følte deg svett, hehe...

 

Feliz, zkjønner godt at du er fornøyd med 'kuren' din, og bare pass på å få i deg det du trenger, så er ikke det noe problem, men det vet du jo selv;)

 

Når det gjelder asparges bruker jeg ikke det, av en eller annen grunn, men har du noen tips? Hva bruker du den til, og hvordan tilbreder du den helst? vet jo at den kan kokes, hehe...

Spiser ellers veldig mye grønnsaker jeg så vet ikke hvorfor jeg ikke bruker den...

 

Nå får jeg 'fly' til jobb, og levere noen unger på veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig å trene når en dagen etterpå kjenner hvor stram og fin kroppen ble. Særlig pilates gjør underverker for partiet rundt magen. Nå trente jeg aerobic på mandag og pilates i går. Jeg vet at motivasjonen jeg får her inne, og muligheten til å fortelle noen hvor flink jeg er på dag til dag basis virkelig pusher meg til å trene. Takk skal dere ha, jenter. Dere er bare fantastiske.

 

Nå ble jeg også så glad på dine vegne, Slankeklar. Hørtes ikke særlig godt ut med den strekkingen, men det er jo så mye bedre enn alternativet.

 

Jeg er bare så glad akkurat nå. Trallallallalla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder asparges bruker jeg ikke det' date=' av en eller annen grunn, men har du noen tips? Hva bruker du den til, og hvordan tilbreder du den helst? vet jo at den kan kokes, hehe...

Spiser ellers veldig mye grønnsaker jeg så vet ikke hvorfor jeg ikke bruker den...[/quote']

 

 

Fersk grønn asparges damper jeg evnt med littegrannet smør. Det samme gjelder hvite, ferske asparges - men de må skrelles på nederste del av stilken (og det aller nedeste knekkes av, akkurat som på de grønne). Dampes noen minutter - til de er møre. De grønne bør ikke være for myke synes jeg - liker dem litt sprø. Begge deler er relativt dyre, så det er kanskje ikke så lett til storhusholdning, men det går an å servere bare et par stykker per pers, evnt rullet inn i en skive parma/serano/spekeskinke. Delikat og veldig godt!

 

Asparges i glass er mye rimeligere, men heller ikke like godt. Bruker det non ganger i salater, gjerne med reker o.l. Det er for øvrig forsvinnende lite kalorier i asparges, men som nevnt - masse viktige næringsstoffer.

 

Mye asparges = forferdelg sterk urinlukt, men det får man leve med.

 

Else - så flink du er :D:):( Stå på - vi liker glade mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig inponert over dere alle sammen. Moro og se det ulike utgangspunktet, men allikevel, tankene er jo de samme!

Jeg mangler nett hjemme på kvelden og foreløpig kun tilgjengelig på dagen så da jeg logget på i dag var jeg heldig å lese mange utrolige inspirerende innlegg og mange tips!

Jeg føler meg virkelig velkommen her nå!

Kurset mitt begynner ikke før mandag, men jeg har jo allerede kommet i gang pga ryggen. Men jeg vil bare sette alt i system, blir liksom litt strengere for en selv da!

I går var jeg flink og gikk meg en times rask gange i skogen sammen med min stedatter deretter var det rett i dusjen og rett på foreldremøte i barnehagen! Tror kanskje de 10 min jeg hadde på å dusje var mer slitsomt enn gåturen...

Er det noen som har noen tanker om hvorfor jeg blir så innmari oppblåst i magen, nå spiser jeg jo riktig (prøver så godt jeg kan da) men etter stresset i går så satt jeg med stor mage (så ut som jeg var 10 mnd på vei) og vondt.

Ikke har jeg spist noe spesielt som skulle tilsi at jeg skulle bli det heller...er det bare stresset kanskje?

Nå er det snart lunsj, magen romler og jeg gleder meg til salaten i kantina:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Det med urinlukt var jeg ikke klar over, Mimi. Tydelig at jeg ikke spiser sååå fryktelig mye, for jeg har ikke tenkt over det. Enig i at det er altfor dyrt. Jeg føler at jeg virkeig skeier ut når jeg kjøper det. Mellom 25 og 50 kroner for en bunt blir jo utrolig mye penger etter hvert. Som aspares-nybegynner syntes jeg det var litt vrient å få bunnen av aspargesen til å bli sprø uten at toppene ble helt vasne (jeg har ikke egen kjele), men nå får man jo også aspargestopper i egne pakker i grønnsaksdiskene. 3 minutter i potetvannet og vips! Ferdig. (skal prøve smørdamping også, hørtes veldig godt ut).

 

Om magen, vepsen, er det garantert noe i det du sier om at stress kan gi oppblåst mage. Hvis du stresser mye rett etter mat får ikke kroppen roet seg til å fordøye maten skikkelig og alt blir litt halvveis. Men hvis du nettopp har lagt om kosten og spiser mer fiber enn du er vant til kan du få det litt ubehagelig en liten stund, men det vil mest sannsynlig gå over om ikke så lenge. Det er viktig at du får tygget maten godt (ofte noe vi glemmer når vi er stressa og svelger for store biter), ellers blir det gjerne gasskraftverk. Lykke til!

Ha en fin dag. Nå er det lunsj på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Slankeklar....

Jeg glemte jo egentlig å presentere meg selv ordentlig når jeg spurte om å få bli med så her kommer`n:

 

Jeg er 30 år, har en sønn på 5 år som jeg har annenhver uke og en stesønn på 5 og en stedatter på snart 19.

Giftet meg i fjor:-)

Bor i Moss og jobber som marketingkonsulent og undervisningsleder for kurs. Har som sagt en hektisk hverdag som har til tider ført til litt stress, men nå er jeg blitt veldig bevisst på det hele.

I mitt arbeid er jeg så heldig at jeg får lov til å gå på et kurs som heter Effektiv Personlig Ledelse, som blir et slags coachingkurs som hjelper i arbeidssammenheng så vel som privat og sosial sammenheng. Dette har ført til at jeg nå har tatt tak i en del ting blandt annet kosthold, vekt og trening. For det er de tingene som jeg har vært absolutt mest sløv med de siste årene!

Å sette seg gode mål og fullføre dem er en del av mitt nye motto!

Sammen med det gamle mottoet som alltid fungerer: "Det ordner seg alltid for kjekke jenter".

 

Salaten til lunsj var veldig god den...he he!

Etterpå blir det vannaerobic så da øker trimpoengene igjen:-) jippi

Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :D

Som Vepsen har heller ikke jeg nett hjemme for tiden, så jeg får mange fine innlegg å lese når jeg har tid til å gå inn her på jobben.

 

Flere tips til asparges: Jeg har fått helt dilla på stekte grønnsaker. Gulrøtter, asparges, paprika, squash og løk - deles opp og puttes i ildfast form. Litt salt og pepper på + evnt litt olje/smør for å sette bedre smak (festvarianten) Stekes i ovnens ca 200 grader i 20 min evnt til du ser det er ferdig. Dette passer egentlig til alt og blir litt mer spennende enn kokte grønnsaker.

 

Et annet tips; hvis dere ønsker å bruke smør til å steke ting i smør pannen med en matpensel istedenfor å bare sprute oppi. Da bruker man mye mindre!

 

Slankeklar; takk for det!! Tror allerede etter 4 dager at jeg vil stortrives. Jo, det er SATS på sagene som blir nærmeste. Må bare få ny økonomi litt på plass og se om jeg har råd! Ikke bare bare å eie egen bolig i storbyen som singel :(

 

Ellers har jeg ikke så mye å si i dag :) Er veldig spent på veiing og angrer seff på at jeg ikke tok magemålet da jeg begynte for et par uker siden, for det kjennes ut som ting skjer...

 

ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet dette fra den tidligere nevnte favorittside:

 

"Contrary to popular belief, persons who experience a strong odor coming from their urine after eating asparagus are not in any danger from eating this vegetable. A variety of different chemicals-all breakdown products of asparagus-can be found in the urine in connection with the "asparagus smell". These chemicals generally fall within a chemical category called mercaptans (or to use a more modern term, thiols). Different people form different amounts of these compounds after eating asparagus, and many people cannot smell the odor, even when they produce the compounds."

 

Dere er bare heldige dere som ikke kjenner lukten... :-) og, ja - det er dyrt, men vi bruker generelt svært lite av pengene våre på mat nå sammenlignet med før i tiden og med mange andre land.

Jeg synes gode råvarer er en super ting å prioritere høyt! Prøver å kjøpe økologisk og variert, og prøver ikke å tenke så mye på hvor mye det koster. Ikke fordi jeg er stinn av gryn, jeg er student og har dårlig råd, velger heller å kjøpe litt mindre klær og unødvendige overflodssamfunnsting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else, du er kjempeflink til å trene, og jeg er enig i at det motiverer å ha dere her. Tror nok det er likt for oss alle sammen.

 

Mimi, takk skal du ha, jeg får handle inn det:) De på glass er det vel ikke like mye næringsstoffer i?

 

Vepsen, så bra at du føler deg velkommen:) Det er bra, for det er du! Når det gjelder magen husker jeg at jeg også hadde det sånn, og jeg tror at for min del var det pga enda mere frukt og grønt, altså fiber. Da jobber jo tarmene mer. I tillegg begynte jeg å drikke 2 liter vann hver dag, og jeg var vant til å gjerne drikke bare 0,5 liter...

 

Slankeklar, lettvint å legge dem sammen med potetene da:) Håper lunsjen din smakte forresten!

 

Sans, takk for oppskriften! Enkelt, sunt og sikkert kjempegodt, nam nam...

Så bra at du kjenner at ting skjer med kroppen, det er da man får igjen for 'strevet' hehe

 

feliz, leste i samfunnsfag-boka idag at i 1958 brukte vi 40% av lønna vår på mat, mens det i 2005 bare ble brukt 10%. Det er forskjell!! Men det kommer faktisk av billigere mat;)

Jeg sparer heller ikke på mat når jeg handler, det er faktisk en prioritering å velge å spise riktig og sunt. Har råd til det meste annet alikevel vi som bor i Norge, og i tillegg kan vi stort sett spare på andre ting...

 

Ha en fin kveld alle sammen, nå skal jeg rydde av etter fiske-middag, og så er det foreldremøte for 9-klassingen ikveld

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliz, den nevnte siden var veldig nyttig for meg også. Jeg pleier å kjøpe noe som heter Yam (veldig potetaktig), men har latt være å spise det på lenge fordi jeg har vært usikker på hvor mange kalorier det er i det. Fant ut at det er omtrent det samme som potet, så jeg kan spise med god samvittighet. Takk skal du ha.

 

Veiedag i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt å lese innleggene deres - og inspirerende :D . Jeg bør innom her hver dag skjønner jeg.

Må sutre litt da. Har ikke greid å innta de 1660 kcal jeg skal de siste dagene. Faren min fikk hjerteinfarkt mandag morgen og etter det har det gått i ett. Heldigvis jobber jeg på sykehuset så jeg var tilstede så fort han kom inn og var å "passet på" han til han ble kjørt videre til Rikshospitalet, men så mye matspising er det ikke blitt. Men alt går heldigvis veldig bra nå, så jeg får vel bare fortsette med veiingen min igjen.

Har litt trøbbel med å finne på mellommåltider og kveldsmat. Har dere noen gode råd om et lite måltid på 110 kcal? Liker ikke å putte i meg så mye brød heller, det er jo endel karbohydrater i det. Skal sjekke ut den siden dere prata om, finner vel kanskje endel tips der også.

Er veldig spent på veiedagen i morgen. Har ikke veid meg hele uken, har fått streng beskjed om å ikke gjøre det. Synes buksa er blitt strammere, kan det være tilfelle!!! :( Gruer meg litt for i morgen da, men krysser fingrene.

Tenkte jeg skulle melde meg på LHL's skrittkampanje - da støtter jeg iallefall en god sak, samtidig som motivasjon for å ta noen ekstra skritt. Har jobbet for dem før med å stille opp på forskjellige stands etc og har fått et viss innblikk i alt de gjør for hjerte og lungesyke. MELD DERE OGSÅ PÅ OG STØTT EN GOD SAK!!! Samtidig får man jo trimpoeng også :)

Ha en god kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så ille å høre om faren din. Håper det går bra med ham. Og det er jo ikke rart at spisingen blir litt så som så når sånt skjer.

 

110 kcal er ikke mye å lage et måltid av. Kan du "flytte litt om" på noen av kaloriene i løpet av dagen slik at det blir litt ut av det, har jeg noen forslag som jeg ofte bruker:

 

1 boks lettyoghurt (Sans eller yoplait 0,1 eller dobbel 0)

30 g cottage cheese

30 g 4-korn

Totalt 190 kcal

Egner seg til frokost (Jeg spiser dette så og si hver eneste dag for det er så godt, og du kan variere med yoghurter), men hvis du tar bort cottage cheesen blir det 160kcal

 

1 Havre wasa

1 porsjon (20 gram) go og mager leverpostei

1 eple

Totalt 144 kcal

Eventuelt kan du ta bort eplet og slenge på noen cherrytomater i stedet og så er du nede i under 100 kcal

 

Ellers har jeg fått veldig sansen for Trigger. Det er usaltede nøtter og tørket frukt i porsjonsposer á 70 g. Jeg spiser gjerne en halv pose hvis jeg må "fylle opp" med kalorier en dag. En halv pose er 170kcal. Det er en del kalorier, men av den sunne typen.

 

Ellers har jeg altså helt dilla på cherrytomater. De er så lette å ha med seg over alt (dvs, jeg har en boks stående i kjøleskap på jobben) og kan jo slenges med til lunsj og mellommåltid som ekstra snacks. Pynter opp og metter og en slipper å skjære skiver og masse styr.

 

Håper dette kan hjelpe selv om det var litt over det kaloriantallet du spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bixit fullkornsbar med blåbær er ca 130 kalorier for en pk, 30g, og det bruker jeg innimellom som mellom-måltid, hvis jeg f.eks er på farta:)

 

vilma, så trist å høre om faren din,men godt at han er bedre! Skjønner godt at maten kommer i siste rekke, og sånn blir det noen ganger...

Skal se om jeg finner skritt-telleren min, og sjekke ut konkurransen:)

 

Nå er det jobb, men kommer tilbake etterpå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Da var det bare å stå på vekta - og heldigvis var det en positiv opplevelse. 0,8 kg ned siden forrige uke. Det er bra og det er mye til å være meg. Tviler på at jeg kan fortsette å gå ned så mye hver uke, men det skulle jo være gode sjanser for å se 68tallet neste uke...

 

Egentlig er jeg litt skeptisk til å gå ned mer en 500 gram i uka. Jeg innbiller meg at hvis jeg går ned mer, så spiser jeg kanskje litt lite og faren for å gå på sparebluss er større.

 

Når det er sagt; jeg liker jo egentlig all ned gang :D

 

20.08: 71,3

23.08: 70,1

30.08: 69,8

05.08: 69,0

 

Vilma, jeg håper faren din er på bedringens vei!

 

Hilser til dere alle,

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke verst Mimi. Grete Roede sier jo mellom 0,5 og 1 kilo i uken, så det er jo en fin vektreduksjon. Samtidig er det jo i snitt det er snakk om, ikke fra uke til uke.

 

Min er også ned, men ikke like mye. Hadde nok håpet på å være nærmere 60 denne uka siden jeg stod stille sist uke. Allikevel er jeg fornøyd. Min mann kommenterte i går at jeg hadde tatt av så mye i det siste. Jeg ser det virkelig selv også. Buksa sitter løsere og magen begynner å bli flat. Det er treningen som har skylda.

 

09.08.07 61,8

16.08.07 61,3

23.08.07 61

30.08.07 61

06.09.07 60,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å flytte jenter!! Var fryktelig spent da jeg gikk på vekta i dag. Følte meg så tung da jeg sto opp samtidig som jeg jo sa i går at jeg føler at ting skjer! og resultatet var ned 1 kg!! YAY - Strålende fornøyd med det!

 

Grattis til Mimi og Else78. hhv 800 og 400 gram er jo kjempebra! Else - 400 gram er absolutt ikke noe å kimse av... Da jeg hadde min storhetstid (kommer til å gnåle om det til jeg dør) hadde jeg uker der jeg kun gikk ned 200 gram - det var uansett ned og ilø et år ble det 23 kg!

Som vårt nye motto sier: All nedgang er nedgang! hahaha

 

Dagens tall:

22/8 : 79,1

30/8 : 78,3 =

6/9 : 77,3 = Totalt - 1,8

 

Lykke til dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Her går det også sakte, men sikker nedover. Jeg hadde også en laaaang periode jeg gikk ned 100-200 i uka mens jeg gikk på kurs i sin tid, så alt over det er jeg kjempefornøyd med. Og da er jo 0,4 helt supert. God dag :-) Flink jente :-).

 

Men det er nå jobben virkelig begynner. Jeg har ligget så utrolig lenge på rundt 66-67 nå (var nedom 65,5 i feruar en gang) så kroppen har landet litt der. Da blir det enda vanskeligere å hale av de siste kiloene. Men en god start er topp motivasjon. Nå SKAL det gå!

 

Gratulerer med strålende resultater, Sans1, Mimi og Else78!

 

Er det ikke noen det er lenge siden vi har hørt fra nå? keltisk og Arti for eksempel? Vet det er flere det har vært stille fra en stund, men det var navnene som først falt meg inn. HALLOOOOO!Hvor er dere??

 

 

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...