Gå til innhold

Vilde's nye liv- dagbok


Gjest Vilde34

Anbefalte innlegg

Gjest skravla71

God bedring til deg, håper noen tar godt vare på deg nå Vilde og at du klarer å være flink med maten selv om du er syk. Det er ikke lett altså, men prøv så godt du kan!

 

Klem og god bedring fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Takk for tipset, skal prøve å se om jeg får det te, er flere som har prøvd å forklare meg dette,men din var den beste, så kansje jeg får det te denne gang, vi får se.

 

Nå må du ta det med ro til du blir frisk igjen , slapp av og ro deg ned og plei deg selv så godt du kan:)

 

God Bedring :)

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Hildur.

 

Tror ikke du kan regne med meg neste uke heller, i hvertfall ikke i begynnelsen. Jeg er syk, sikkert et virus. Orker ingenting. Kommer sikkert innom for å hilse på og få meg et smil eller to, dere klarer alltid å lokke fram noen hos meg. Håper i hvertfall at du er frisk igjen. Hvis ikke, riktig god bedring. Skulle sendt deg litt energi og motivasjon hvis jeg hadde noe, men sorry, fullstendig tom. :)

 

Okidok, jeg inntar sofaen nok en gang. :) :)

 

Klem til deg fra Trudur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Håper du snart er på beina igjen, Vilde. Det er en tid for alt, og greit nok at det perfekte hadde vært at du holdt dietten selv når du er syk, men det reelle er nok at man lett slurver når man ikke er helt i form! Ta vare på deg selv nå, og så setter vi inn det ekstra giret når du er frisk igjen!

 

Stor klem og masse energi fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, tusen takk for alle hilsner her inne :) Dere er så gullegode alle sammen!

Formen er bedre i dag, så jeg har karret meg på jobb. Sjefen har fortsatt ferie så jeg "må" jobbe.

I helgen har jeg pendlet mellom senga og sofaen, vann har ikke fristet og maten har det vært så som så med. Har spist det jeg har hatt lyst på...dvs litt pizza og brødskiver. Ingen av delene har blitt veid for å si det sånn...så 100 gram opp er mitt resultat. Nedtur i mengder.....men det går bra. Jeg er tilbake til gode vaner fra i dag...så blir det nok ned igjen om ei uke :)

 

Ok, har ikke tid til å lese gjennom de andre trådene akuratt nå, men jeg håper dere andre har det det bra! Bortsett fra Trudebærta som jeg så er syk enda. God bedring til deg Trudings :)

 

Stor klem til alle sammen fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

100 gr opp er ingen økning da, Vilde! Godt at du er på bedringens vei om ikke annet og ikke minst at du er i rute igjen i forhold til maten! Vi får alle slike uker da ting ikke er helt på stell, du har nå hatt din!

 

Stå på denne uka, Vilde og ta fortsatt godt vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 opp er ikke så ille, er det? Synes du er flink uansett jeg. :) Hvordan er formen egentlig? Kommer du til å gå turer denne uken? Skal til legen i morgen, har fått time da. Sier sikkert at det er et virus. Men siden jeg gikk ned, så bør jeg vel være i bedre humør, sant?

 

Lykke til denne uken, Hilde. Du går sikkert ned igjen og mer til frem til neste veiedag. Heier på deg, vet du.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trude :)

Formen min er mye bedre nå. Kom meg ut på tur gjorde jeg også, føltes bra etterpå selv om bena var tunge som bly.

100 gram var helt greit det vettu, de er borte om noen dager!

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg go bedring,vet hvordan du har det,men det går over.

Regner med det er samme greia som jeg hadde,og det tar hele energien og mere til.

Dessuten 100 gr opp....borte i løpet av dagen sikkert :)

Opp hos meg også,selv om jeg føler jeg har vært flink siden sist uke.,regner med det er "m"som er på vei,så det er om å gjøre å være ekstra flink.

 

Slapp av å kom deg til hektene :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg go bedring' date='vet hvordan du har det,men det går over.

Regner med det er samme greia som jeg hadde,og det tar hele energien og mere til.

Dessuten 100 gr opp....borte i løpet av dagen sikkert :)

Opp hos meg også,selv om jeg føler jeg har vært flink siden sist uke.,regner med det er "m"som er på vei,så det er om å gjøre å være ekstra flink.

 

Slapp av å kom deg til hektene :)

Klem fra meg[/quote']

 

God morgen og takk for hilsen :)

Formen er god igjen, heldigvis!

 

Opp en uke innimellom må bare gå, vi skal holde på så lenge så noen svingninger vil det jo bli, det er resulatat over lang tid som teller.

 

Ha en fin dag, Janne!

 

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det tirsdag og en ny arbeidsdag. Har skrivebordet fullt av ting jeg burde gjort noe med, men her sitter jeg og skriver i stedet!

 

Føler at motivasjonen er litt så om så om dagen, så jeg bør komme innom oftere bare pga det. Har så lyst på ett bra resultat til mandag - så det er bare å stå på og ta de rette valgene :) Ikke noe hokus-pokus...bare gjør det man har planlagt, spise det man kan, drikke mye vann...og bevege litt på seg. Lett som å rappe godis fra unga....bortsett fra at man ikke skal ha godis :)

 

Ellers går det greit, formen er god igjen og det er deilig. Ungene er friske og raske og i dag tidlig var de til og med blide :) Hehe, må bare fortelle om mini på 3 år...han hadde fått ny Mikke Mus-pysjamas og i går var første gang han skulle ha den på. Så etter han hadde dusjet sto han på badet og speilet seg da og syns denne nye pysjen var noe av det beste i hele verden! Så gikk vi inn på rommet hans, gutten opp i sengen. Han pleier å legge seg ned på magen hver eneste kveld, men ikke i går nei - for da kunne MikkeMus få vondt stakkar :) Han er bare sååå skjønn..*sukk* Ok, nok skryt for i dag.

 

Nå MÅ jeg jobbe.

Ciao!!!

 

Hilde-klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb enda, sambiss kunne hente småttiser i dag så jeg fikk "lov" til å jobbe :) Spiste nettopp middag fra Fjorland, TikkaMasala (hvis det skrives sånn :)) det var veldig godt...spiste ikke nanbrødet da, for det måtte varmes i ovn (tar for lang tid på jobb) eller i brødrister (har ikke det her), men godt var det lell. Tipper det er enda bedre om man lager det selv hjemme! Med nanbrødet hadde det blitt 596 kalorier, så jeg la det inn som 500.

 

Skal på et møte senere, det har blitt observert en person som vanker litt (for mye) rundt området til barnehagen og kikker på barna.....så politiet skal informere rundt dette. Skikkelig ekkelt å tenke på.....håper det bare er en som ikke er helt ved sine full fem og som forsvinner hvis politiet får tak i vedkommende. Inntil videre er det ingen barn som får være ute alene i nærmiljøet vårt.

 

Håper alle har det fint :)

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir engstelig på dine vegne angående mystisk person rundt barna. Vi hadde en slik for en stund siden, fikk informasjon også, men har ikke hørt noe mer. Det er bra at man passer på, ingen skal få gjøre noe med våre herlige små. Kan ikke fatte hva som bor i sånne krek. Fint at politiet viser seg, det kan hjelpe godt, tenker jeg.

 

Ang. lille Mikke mus gutten din, hehe, måtte bare le. De er bare så utrolig herlige disse barna og alt de kan finne på å si og gjøre. De er til å spise opp innimellom. På venteværelset til legen min var det en liten tass på 1-2 år. De var utlendinger, fra India eller lignende. Han var bare så herlig og styrte rundt, holdt sine eldre søsken i ånde, snakket norsk og ....... om en annen. :)

 

Fint at du er i form igjen. De 100 gr forsvinner på no-time.

 

Ha en fin kveld, Hildemoren.

 

Klem fra Trudemoren. (mange mor'er rundt omkring, :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Slike menn skal man virkelig ta på alvor, så ekkelt å ha slikt innpå seg! Håper politiet får takk i vedkommende og at det viser seg å være et ufarlig vesen.

 

Fjordland er kjekt å ty til når man er på jobb. "desverre" er vi tilknyttet kjøkkenet på pleiehjemmet i kommunen og de har alt for god mat. Ikke spesiellt kalorifattig er jeg redd. Idag var det elgkarbonader og det fant jeg ikke i menyen her. Så da skrev jeg det inn som elgstek og gjorde porsjonen større enn den faktisk var.

 

Ha en fortsatt fin kveld. Blir det noen trimpoeng ikveld da? Hvordan gikk det forresten, er du og sykkelsetet venner nå?

 

Klem fra Skravlis med internett på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuu, vil bare ønske deg en fin kveld på jobb. Si meg, har du vært der siden i morges? Ikke slit deg ut nå da, Vildemoren. Mor har talt. (Prøver å se streng ut her jeg sitter)

 

Hører du har slått opp med sykkelen, hehe. Jeg har fått skaffet meg et sykkelsete trekk laget av gelé tror jeg. Grete Roede selger dem også. Føles et par hakk bedre å sitte på en slik. Kanskje det er håp for dere to allikevel, knis.

 

Ha en fremragende kveld. Jeg skal slite hull i sofaen........igjen.

 

Klæææææææææmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Jada, har vært her siden 7.30 ca. Skal være her fram til jeg skal på det møtet etterpå. Går fint det, også har jeg goood samvittighet for å jobbe 9-3 i morgen..hehe!!

 

Det der med sykkelsetetrekk høres jo genialt ut, må nok ha det når kulda setter inn og sykkelen er min vei til trim....gaaaaaah....*ler*

 

Kos deg på sofaen Trudelutt, vi snakkes!

 

Stor klæææææææææm over fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så ekkelt med sånne mystiske personer som går rundt. Man vet jo for pokker ikke hva de kan finne på heller.

Vi har vært plaget av en sånn type her i distriktet. Han ble kalt bleiemannen. Vet ikke hva slags diagnose denne bleiemannen har jeg men har ser skummel ut ihvertfall. Han var med vaktmester på skolen til barna, jeg tror han var utplassert jeg. Plutserlig begynte det å forsvinne klær fra skolen og ingen skjønte noen ting men så fant de et mønster i disse klesforsvinningene og oppsøkte denne bleiemannen og det som møtte politiet i hans leilighet var Brukte bleier, masse barneklær. Det var alt fra truser til regntøy og gummistøvler. Jeg med min bakgrunn fra barndommen fikk helt hetta. De klærne som hadde tilhørt Rebecca tok jeg ikke med meg hjem.

 

Hadde denne bleiemannen gjort noe mot mine barn så tror jeg det hadde klikket for meg. Unner ingen en erfaring av overgrep. Det er bare å stå på for sine barn Hilde. Håper politiet gjør noe med denne situasjonen. Er ikke meningen å utlevere så altfor mye om min barndom men kjenner jeg blr så sint og trist for at sånne tullinger vandrer rundt.

 

Ønsker deg uansett en fin kveld.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så ekkelt med sånne mystiske personer som går rundt. Man vet jo for pokker ikke hva de kan finne på heller.

Vi har vært plaget av en sånn type her i distriktet. Han ble kalt bleiemannen. Vet ikke hva slags diagnose denne bleiemannen har jeg men har ser skummel ut ihvertfall. Han var med vaktmester på skolen til barna' date=' jeg tror han var utplassert jeg. Plutserlig begynte det å forsvinne klær fra skolen og ingen skjønte noen ting men så fant de et mønster i disse klesforsvinningene og oppsøkte denne bleiemannen og det som møtte politiet i hans leilighet var Brukte bleier, masse barneklær. Det var alt fra truser til regntøy og gummistøvler. Jeg med min bakgrunn fra barndommen fikk helt hetta. De klærne som hadde tilhørt Rebecca tok jeg ikke med meg hjem.

 

Hadde denne bleiemannen gjort noe mot mine barn så tror jeg det hadde klikket for meg. Unner ingen en erfaring av overgrep. Det er bare å stå på for sine barn Hilde. Håper politiet gjør noe med denne situasjonen. Er ikke meningen å utlevere så altfor mye om min barndom men kjenner jeg blr så sint og trist for at sånne tullinger vandrer rundt.

 

Ønsker deg uansett en fin kveld.

Klem Lena[/quote']

 

Hei Lena og takk for svar (har svart deg på tråden din også)

Huff ja, det er mange tullinger rundt omkring, dessverre.

Det var kjekt å få info av politiet, jeg er trygg på at 3åringens sikkerhet blir ivaretatt i barnehagen. De har skjerpet sikkerhetsrutiner og har vakter ute hele tiden. Saken har vært omtalt både på vg-nett og i lokalavisa her....så da blir enda fler obs på dette og kan holde øyne og ører oppe.

Den største utfordringen syns jeg, er å informere de litt eldre barna på en måte som ikke skremmer de........det er søren ikke lett. Ungene snakker jo seg i mellom og fantasien løper fort avsted.

Men nå vet vi at politiet gjør det de kan og at de har området under observasjon osv. Mulig at denne personen er helt harmløs, men så lenge vi ikke vet dette klart så er det greit å ta forhåndsregler.

 

Jaja, nå skal jeg legge meg, det har vært en lang dag!

 

Sov godt alle slankevenninner her inne - dere er gode å ha.

 

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere fikk bra med informasjon om denne mannen da, godt for dere å vite at ungene blir passet skikkelig på. Ekkle greier dette.

 

Innom her forå ønske deg en fantstisk dag, jeg må strask dra på jobb, de søte små venter nok på at Evelyn skal komme på jobb.

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

Takk for hilsen Evelyn :) Ha en god dag på jobb!

 

Jaja, så var det onsdag alt. Sitter på jobb og har tygget i meg 2 brødskiver. En halvliter vann er allerede drukket. Prøver å drikke minst 3 liter hver dag..ikke alltid det går. Drikker mer på jobben enn hjemme, da blir det ofte ett glass til middagen..og resten av kvelden er jeg ikke flink nok. Må bli flinkere til å svinge innom kjøkknet og ta ett glass innimellom.

 

I kveld er det jo egentlig turkveld, men hun ene og jeg er invitert til ei som skal ha L&B-party (barneklær) og det har jeg lyst til å gå på. Får heller gå en omvei når jeg skal hjem derfra, så får jeg rørt litt på meg i allefall :)

 

Ha en fin dag alle sammen,

klem fra HildeVildePilde :)

 

PS! Hvor mye vann bør vi drikke hver dag? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...